Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


derde stemronde

+7
Tram Anh
Meester Lupus W. Tungsten
Frits
Meracy
Georgette4
AJ
maurienttje
11 plaatsers
Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

di 15 apr 2014, 14:34
Civ had gezegd dat hijzelf samen met Georgette betoverd is. Graag zou ik ook nog willen weten in welke nacht dit dan is gebeurd en van Georgette zie ik dit ook graag bevestigd. 
Ik wil niks uitsluiten, dus ook niet dat Civ en Georgette geliefden zijn, waaronder een fluitspeler, en dit in scène zetten. Ik ga hier niet van uit maar ik wil er graag zeker van zijn.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

di 15 apr 2014, 15:51
Dat wil ik ook graag weten..........
Kun jij jezelf ook uitsluiten als een eventuele fluitspeler of geliefde???
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

di 15 apr 2014, 15:59
Ik kan voor mezelf uitsluiten dat ik fluitspeler ben, want ik heb de kennis van mij rol. Maar ik neem niet aan dat je dat bedoeld.

De speler die samen met mij betoverd is, is Wouter en die kan dit niet bevestigen, omdat die dood is. Het enige dat ik daarmee zeker weet is dat er hooguit 5 mensen betoverd kunnen zijn. Ik had graag een beter verhaal gehad. Ik snap best dat dit ook een smoesje kan zijn.

Verder denk ik dat de heks de volgende nacht haar kracht zal moeten gebruiken, om de fluitspeler of een weerwolf eruit te werken. Natuurlijk is hierbij een faalkans, maar dat lijkt me beter dan niks doen. Als Tram Anh haar gave gebruikt om Manon te redden, dan moet zij er in ieder geval aan geloven...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

di 15 apr 2014, 17:00
Ik heb nog geprobeerd, Wouters geraaskal te ontcijferen in de hoop dat hij tussen de regels door iets over de fluitspeler zei. Maar dat is helaas niet het geval. Het is trouwens nog best geinig om te lezen. Als ik niet beter wist, zou ik denken dat-ie de dorpsgek was.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

di 15 apr 2014, 18:32
hahahahahaha
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 10:25
Hoi! Wat Civ zegt, klopt! Dit is afgelopen nacht gebeurd. Wink
Abubu
Abubu
Zwerver
Zwerver

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 11:48
Beste mensen, ik wil jullie er graag op wijzen dat mijn rustige gedrag op dit forum niets te maken heeft met een duister geheim, maar met het feit dat een scriptie schrijven veel tijd vergt. Verder ben ik het geheel met jullie eens dat het belangrijk is op tijd de fluitspeler te ontmaskeren. Zelf heb ik nog geen enkele aanwijzing kunnen ontdekken over de identiteit van deze persoon, het is iig goed dat we nu weten wie er betoverd zijn, dan kunnen we hen uitsluiten als fluitspeler (tenzij ze natuurlijk liegen). Heeft iemand hier nog ideeën over? Trouwens, het lijkt me een veel slimmere tactiek voor fluitspeler en weerwolven om veel aan het woord te zijn en andere mensen te beschuldigen, zodat de verdenking niet op hen zelf valt. 'stil' zijn hoeft niet per sé te wijzen op schuld.
Civ
Civ
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:18
Dus, even op een rijtje zetten. Zeker géén weerwolven zijn:
- Ik (haha)
- Maureen (heb ik ontdekt)
- AJ (heeft Maureen gezegd)

Zeker wel een weerwolf is:
- Meracy

Geen fluitspeler zijn:
- Ik en Georgette (3e nacht)
- AJ en Wouter (a.k.a Darcy) (als we AJ op zijn woord geloven; het is namelijk niet controleerbaar) (2e nacht)
- Maureen (haar rol is al bekend)

Ik zou hier graag nog het tweetal betoverden van de eerste nacht hebben, om fluitspelers uit te sluiten. Verder, als iemand AJ's koppel van de 2e nacht kan uitsluiten, laat het dan vooral weten!

Verder mijn optiek over anderen:
Niet verdacht zijn:
- Lupus (a.k.a Wolfie)
- Frits (alias Fritsie)
- alle doden Razz

Verder heb ik geen idee Sad


Laatst aangepast door Civ op wo 16 apr 2014, 17:48; in totaal 3 keer bewerkt
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:24
Ik vind Cindy ook niet per se verdacht. Bij de meeste anderen heb ik wel een idee en bij enkelen twijfel ik nog. Het probleem waar ik mee zit, is dat die hele fluitspelergate alle lijnen doet vervagen. Het feit dat er ook nog een koppel in zit maakt het alleen maar troebeler. 

Ik ben in de tweede en niet in de eerste nacht betoverd (kun je je bericht aanpassen om verwarring weg te werken). Ik zou trouwens graag willen weten wie er in de eerste nacht zijn betoverd. Het lijkt me sterk dat dit Jip en Maartje zijn (zou wel toeval zijn) en Wouter is het ook niet. 

Waar ik ook nog over dacht. Mijn verhaal dat ik in de tweede nacht betoverd ben kan ik hard maken. Als ik zou liegen, bijvoorbeeld omdat ik zelf de (geliefde van de) fluitspeler ben, dan is er sowieso nog iemand in leven die die nacht betoverd is. Tot nu toe heeft niemand dat beweerd.

En laatste puntje (hierna hou ik op): De enige reden voor TA om Manon te redden is dat ze geliefden zijn. Als TA alleen een medeweerwolf, maakt ze zichzelf onnodig verdacht, verspeelt ze haar gave en bovendien is de kans best redelijk dat ze helemaal niet in hetzelfde "team" zitten (witte weerwolf/geliefden). In dat geval moeten zowel de burgers als de weerwolven ervoor zorgen dat zij doodgaan. Ik acht deze kans echter klein.
Civ
Civ
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:35
AJ schreef:Ik ben in de tweede en niet in de eerste nacht betoverd (kun je je bericht aanpassen om verwarring weg te werken).
Aangepast.

Verder heb je gelijk dat niemand heeft geclaimd ook in de tweede nacht te zijn betoverd. Tenzij jij wist wie er betoverd waren (omdat je de fluitspeler kan zijn) en dat die al beiden dood waren, dan kun je nu mooi de onschuldige spelen. Ik schat deze kans wel klein, overigens.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:44
Het zou natuurlijk kunnen dat de fluitspeler (of diens geliefde) gaat beweren dattie de nacht betoverd is. In dat geval kunnen we de groep mogelijke fluitspelers drastisch inkrimpen (ookal hoor ik er dan zelf bij). Als ik dan doodga en ik blijk hem niet te zijn, dan is het duidelijk. Ergo, ik denk niet dat dit zal gebeuren. Maureen is trouwens ook geen fluitspeler, want daar was die hele biecht om te doen. 

Voor Civ en Georgette geldt min of meer hetzelfde. Als niemand hun verhaal ontkracht, ga ik ervan uit dat het klopt wat ze zeggen.
Civ
Civ
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:50
AJ schreef:Het zou natuurlijk kunnen dat de fluitspeler (of diens geliefde) gaat beweren dattie de nacht betoverd is. In dat geval kunnen we de groep mogelijke fluitspelers drastisch inkrimpen (ookal hoor ik er dan zelf bij). Als ik dan doodga en ik blijk hem niet te zijn, dan is het duidelijk. Ergo, ik denk niet dat dit zal gebeuren. Maureen is trouwens ook geen fluitspeler, want daar was die hele biecht om te doen. 

Voor Civ en Georgette geldt min of meer hetzelfde. Als niemand hun verhaal ontkracht, ga ik ervan uit dat het klopt wat ze zeggen.
Ook Maureen nu in mijn bericht gezet, dank voor de aanwijzing. Ik ben met je eens dat, wat je zegt, niet snel zal gebeuren. We moeten er maar vanuit gaan dat wat mensen over hun betoverdheid zeggen waar is.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 17:56
Waarom denken mensen dat Tram Anh en ik altijd geliefden zijn? Jullie verwarren het spel met de realiteit Razz
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 18:12
Goed lezen, Manon. Ik zeg dat wanneer TA jou redt, dat jullie dan geliefden zijn. We weten niet of TA jou gaat redden. 

Verder vind ik het trouwens erg sportief dat je niet keihard ontkent, maar waarom eigenlijk. Waarschijnlijk hebben de andere weerwolven ook zo hun eigen agenda, dus als je hen wil helpen, help je denk ik niet je eigen "team".
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 18:50
Ik vertrouw de volgende personen helemaal (d.w.z. dat ze noch wolf noch fluitspeler zijn): Maurienttje, AJ, en Georgette. AJ en Georgette zijn geen fluitspeler aangezien het van hen al bekend is dat ze betoverd zijn. Ze kunnen hierover niet liegen, want er moet sowieso één persoon nog in leven zijn die die nacht betoverd is (er is sindsdien namelijk maar één persoon gestorven, Fitzwilliam). Bovendien zijn ze geen weerwolf, AJ omdat ik de burgemeesteres vertrouw, en Georgette omdat Meracy dan haar schooljuf gemaakt had en niet mij.

Verdenk denk ik dat Meracy geen fluitspeler is, want zij is al een wolf. Tot slot denk ik dat Civ, en in mindere mate ook Frits geen wolven zijn. Zij hebben allebei immers meegewerkt in de zoektocht naar de wolven. Civ heeft dan wel een rare beslissing genomen door de biecht bij Maurienttje af te nemen, maar ik zie niet in hoe hij daar als wolf voordeel bij had kunnen hebben, dus ik neem aan dat het gewoon een ondoordachte keuze was.

Dan blijven Tram Anh, Aran The Angel, en Abubu over. Ik denk dat Aran the Angel en Abubu best weleens wolven kunnen zijn. Aran omdat in de eerste nacht burgemeester SilentScreamer (Jip) opgegeten werd, mogelijk in de hoop dat Aran burgemeester zou worden (de overige twee boeren zijn inmiddels niet verdacht meer). En Abubu omdat Meracy haar in de eerste nacht tot boer gemaakt heeft.
Van Tram Anh verwacht ik niet echt dat zij een wolf is, maar ik vrees wel dat zij de fluitspeler is.  Zij is één van het inmiddels best wel kleine groepje dorpelingen die ik niet echt vertrouw. Wat me vooral opviel was, hoe ze zich tegen de biecht verweerde: "Omdat (...) mijn acties en reacties in dit spel niet pro-weerwolf zijn".

Niet pro-weerwolf inderdaad, maar pro-burgers? 


We kunnen Tram Anh echter niet doodstemmen, aangezien ze dan gewoon zichzelf gratie verleent. Ik stel dus voor dat we Abubu doodstemmen, en dat de heks vervolgens Tram Anh vergiftigt. Op die manier pakken we direct de twee grootste verdachten [in mijn ogen dan] van fluitspelerij, en bij Abubu hebben we ook nog eens de bonus dat ze misschien wel een weerwolf is.

Ik denk dat dit onze beste kans is om de fluitspeler te stoppen, en dus om Wakkerdam veilig te stellen.

Stel bijvoorbeeld dat één van beide een burger is en de andere de fluitspeler. Dan zijn de overgebleven wolven waarschijnlijk Meracy, en verder nog twee van Aran, Frits, of alsnog Civ (maar we hebben dan de tijd om dat uit te zoeken). Als ik dan nog in leven ben, kan ik bovendien de wolven nog monddood maken ook, zodat we dit met gemak kunnen afmaken.

Overigens hebben we ook nog de kans dat er een jager is. In dat geval ziet het er voor ons nog beter uit. Mocht Abubu de jager zijn, dan schiet ze gewoon direct Tram Anh dood en kan de heks haar drankje bewaren of Meracy / Aran doodmaken (of misschien heeft de heks zelf wel informatie die ze nog kan gebruiken). Vervolgens kunnen de burgers dan nóg gemakkelijker winnen.

P.S. Sommige mensen willen natuurlijk nu al Meracy ter dood brengen, maar ik kan het jullie slechts ontraden. Met mij als schoolmeester mag ze toch niet meer meestemmen, en bovendien weten we zeker dat Meracy níet de fluitspeler is. Het heeft dus geen haast en kan best nog een dag wachten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:03
Ik kan je verhaal in grote lijnen wel volgen, maar enkele aannames snap ik niet helemaal. Abubu lijkt mij niet verdacht omdat ze een beroep kreeg van Meracy. Boer is niet echt een megamachtig beroep en je raakt ook bepaalde immuniteiten kwijt. Ik denk juist dat Abubu om die reden geen wolf is. Verder sluit je zonder reden stilzwijgend uit dat jij en Georgette allebei weerwolven zijn. Ook dat is nog mogelijk. Het kan ook dat jij schoolmeester bent geworden omdat die met één extra dode minder machtig wordt (en zelf ook geen stemrecht heeft) en dat het een politiek gevoelig beroep is. Dus kortom, Manon wou dat risico voor Georgette niet hebben en maakt jou schoolmeester. 

Kortom, wat mij betreft hoeft Abubu geen weerwolf te zijn en kan Georgette dat juist wel zijn. 

Ik ben zelf wel geneigd te geloven dat Tungsten in ieder geval geen weerwolf is. Hij heeft de biecht nogal sterk bepleit. Voor TA geldt hetzelfde. Vwb Aran denk ik ook dat hij ww is, omdat hij boer was toen Jip doodging.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:09
Ik heb het wel goed gelezen. Toen Maartje en Wouter echter slachtoffer werden, kwam het nooit aan bod dat Tram Anh ze misschien zou redden en nu opeens wel.

En over mijn spelgedrag, tja... ik wil niet wanhopig overkomen zoals Fitzwilliam. Daarnaast zou ik mezelf voor gek zetten. Iedereen hier met een een beetje verstand wist Maureens rol al voordat er gebiecht werd. Maar misschien dat ik het spel ook een beetje te persoonlijk opvat. Ik weet dat je hier vanalles kan zeggen, maar ik blijf denken dat mensen boos zullen worden als ik iets verkeerd zeg >_>
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:12
Haha, dat is gelukkig niet zo. Het kan er hier heftig aan toegaan. Maar dat heeft nooit zijn weerslag op de i.r.l.-dingen. 

Bij Maartje kwam het redden trouwens wel degelijk aan bod, want ze heeft om vergiffenis gesmeekt.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:24
Ah, gelukkig maar ^^ Ik moet iets feller worden denk ik. Dit is ook de eerste keer dat ik meedoe en ik kende echt meer dan de helft van de spelregels hier niet O_O Maar ik heb al wat tactieken bedacht die ik in een volgend spel wil toepassen hehehe, beware Wink

Dat van Maartje heb ik dan over het hoofd gezien denk ik, sorry :silent:

Ik denk trouwens dat het nog wel van belang is de fluitspeler te vinden (of in ieder geval een verdachte proberen te doden). Jullie mogen denken wat jullie willen over mijn rol, maar het is voor ieders belang dat de fluitspeler snel gevonden wordt. Ik dacht trouwens dat je niet mag zeggen of je betoverd bent? Op die manier lijkt het me wel veel makkelijker om uit te sluiten wie wel of geen fluitspeler kan zijn.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:31
AJ schreef:Ik kan je verhaal in grote lijnen wel volgen, maar enkele aannames snap ik niet helemaal. Abubu lijkt mij niet verdacht omdat ze een beroep kreeg van Meracy. Boer is niet echt een megamachtig beroep en je raakt ook bepaalde immuniteiten kwijt. Ik denk juist dat Abubu om die reden geen wolf is. Verder sluit je zonder reden stilzwijgend uit dat jij en Georgette allebei weerwolven zijn. Ook dat is nog mogelijk. Het kan ook dat jij schoolmeester bent geworden omdat die met één extra dode minder machtig wordt (en zelf ook geen stemrecht heeft) en dat het een politiek gevoelig beroep is. Dus kortom, Manon wou dat risico voor Georgette niet hebben en maakt jou schoolmeester. 

Kortom, wat mij betreft hoeft Abubu geen weerwolf te zijn en kan Georgette dat juist wel zijn. 

Ik ben zelf wel geneigd te geloven dat Tungsten in ieder geval geen weerwolf is. Hij heeft de biecht nogal sterk bepleit. Voor TA geldt hetzelfde. Vwb Aran denk ik ook dat hij ww is, omdat hij boer was toen Jip doodging.

Hah, dat zijn twee goede punten.

De eerste had ik al wel overwogen. Sterker nog, ik noemde zelfs al de mogelijkheid dat zeg gewoon een burger is. Niettemin denk ik dat ze best een weerwolf kan zijn, maar belangrijker nog, de fluitspeler. Ik roep dus ook niet op om op Abubu te stemmen omdat ik zeker weet dat zij een slechterik is, maar omdat we nu eenmaal de gelukkig niet al te grote groep verdachten moeten gaan wegfilteren (wegfolteren? Razz). Er is best een kans dat ze ofwel de wolf, ofwel de fluitspeler is, en  in dat geval moet ze dood. Mocht ze geen van beide zijn, dan is dat niet erg, want dan maakt de heks gewoon Tram Anh dood en kunnen we alsnog winnen.

Het is natuurlijk zo dat mijn plan niet helemaal geliefden-proof is, maar dat is geen enkel plan. Tenzij je toevallig al weet wie de geliefden zijn, maar Cupído is allang dood. Ik denk dat deze methode Wakkerdam de beste overlevingskansen biedt.

En het tweede punt, Georgette kan inderdaad een wolf zijn die geen schooljuf wilde worden. Dit is natuurlijk niet uit te sluiten, maar ik verwacht van niet. Fitzwilliam werd immers niet gepakt doordat hij schoolmeester was, maar doordat hij zo dom was om een door iedereen vertrouwde burgemeester haar stemrecht te ontnemen. Het lijkt me dus raar dat de wolven een goed beroep zouden laten liggen alleen omdat de voorganger en roedelgenoot zichzelf verried. Al kan het natuurlijk. Hoe dan ook, we hebben nog één, twee, of wellicht zelfs drie dagen voor om dit te beslissen. Over de wolven hoeven we ons dus niet zo veel zorgen te maken, aangezien al best veel mensen sowieso te vertrouwen zijn en we wat de wolven betreft nog wat tijd hebben.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:45
ik heb eigenlijk geen idee of je dat wel of niet mag zeggen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:49
weet iemand of je wel of niet bekend mag maken of je betoverd bent?
Verteller
Verteller
Admin

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:59
Zelfs ik weet het niet eigenlijk. Ik denk dat het een vrij grijs gebied is, net als je rol...
Dus: in principe houd je het voor je, maar je mag wel hints droppen, en antwoorden als iemand er specifiek naar vraagt. Maar het blijft lastig
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 19:59
Dat mag je bekend maken. Je mag ook je rol bekend maken. Je mag echter niet de PM's van de verteller laten zien. Je mag je kaartje ook niet showen in het echt. Dus het blijft gissen in hoeverre iemand de waarheid spreekt.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:21
aha, ok dan is het duudelijk. hoeveel mensen zijn er ongeveer betoverd? en hoeveel hebben we er nog over?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:26
Dan ben ik het met de verteller eens. Het is niet leuk als er bekend wordt gemaakt wie er betoverd is, maar als het erop aankomt dat je bijvoorbeeld beschuldigd wordt de fluitspeler te zijn, mag je het denk ik wel als tegenargument (proberen te) gebruiken.

Bij je rol is het natuurlijk wel anders. Je kan zeggen dat je geen weerwolf bent, omdat je de ziener, heks, genezer ofzo bent, maar dan loop je het risico om door de wolven opgegeten te worden.

Over het feit dat mensen nu beweren betoverd te zijn... ik zie geen reden om die 100% te geloven. Het is waar dat niemand dit ontkend heeft, maar niet iedereen is online geweest nadat dit beweerd is, dus iemand hier kan nog beweren dat het niet waar is. Daarnaast sluit ik het niet uit dat Maartje en Jip betoverd zijn, hoewel die kans best klein is. De fluitspeler kan dan gerust het argument gebruiken dat die betoverd is en weten dat niemand hem/haar kan tegenspreken.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:29
In ieder geval 3 mensen zijn betoverd: Georgette, Victor en ik. Waarschijnlijk nog twee anderen de eerste nacht, maar het kan goed dat Jip en/of Maartje daar nog tussen zit(ten). 

Ik ben trouwens benieuwd naar de reden van Georgette om op mij te stemmen. Dat ik weerwolf noch fluitspeler ben is besproken en breed gedeeld. 
Anyway in ieder geval is het uitgesloten dat wij een koppel zijn.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:30
jemig, wat irritant persoontje is die fluitspeler zeg.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:30
Shit, ik heb de deadline gemist T_T
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:32
AJ schreef:In ieder geval 3 mensen zijn betoverd: Georgette, Victor en ik. Waarschijnlijk nog twee anderen de eerste nacht, maar het kan goed dat Jip en/of Maartje daar nog tussen zit(ten). 

Ik ben trouwens benieuwd naar de reden van Georgette om op mij te stemmen. Dat ik weerwolf noch fluitspeler ben is besproken en breed gedeeld. 
Anyway in ieder geval is het uitgesloten dat wij een koppel zijn.
sinds wanneer is dat 100% uitgesloten? het kan ook tactiek zijn om jullie zo niet als koppel te zien..... jaja.
Verteller
Verteller
Admin

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:33
Even voor de goede orde, geliefdes mogen per definitie NIET op elkaar stemmen...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:36
Echt? Wow, er zijn hier zoveel regels die ik nog niet ken  :shock:
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:36
Wat Duco zegt...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:38
Ik zie dat ik mijn tactiek te laat overlegd heb ... niemand had het natuurlijk nog gelezen. En Arno had überhaupt nog niet gepost (ook al heeft-ie wel gestemd). Ik hoop maar dat de fluitspeler nu niet wint ... hopelijk probeert de heks het nog wel.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:41
Meracy schreef:Echt? Wow, er zijn hier zoveel regels die ik nog niet ken  :shock:

Het staat ook een beetje onduidelijk in de spelregels. Er staat dat de geliefdes elkaar op geen enkele manier mogen benadelen, maar het is natuurlijk open voor interpretatie of geliefden elkaar benadelen als ze proberen, niet verdacht over te komen. Als we het spel in real life spelen (inmiddels ook alweer een paar jaar geleden Sad) doen we trouwens ook met de (expliciete) regel dat geliefdes niet op elkaar mogen stemmen. Waarschijnlijk gewoon vergeten  op te schrijven ...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:42
Verteller schreef:Even voor de goede orde, geliefdes mogen per definitie NIET op elkaar stemmen...
Dat wist ik niet maar dan weten we dat ook weer
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 20:58
maar goed dan zijn op die basis de volgende koppels uitgesloten:
AJ en Lupus
AJ en georgette
AJ en maurienttje
Abubu en maurienttje
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 21:22
Hey hoi, sorry dat ik niet reageer, maar ik heb een drukke week, want ik heb vrijdag zowel een tentamen als een toets praktische vaardigheden. Daar ben ik hard voor aan het blokken. Naast berichten lezen en mijn stem uitbrengen doe ik dus t/m morgen niet zoveel op het forum. Vanaf vrijdag heb ik de avonden weer redelijk vrij, dus dan kunnen jullie weer van mij genieten.
En over AJ die op mij stemt: foei. Stem mij nog niet dood, ik kan nog nuttig zijn. Denk nu eigenlijk dat het burgemeesterverhaal niet klopt, en dat geen van de oorspronkelijke boeren wolf is. Dit baseer ik op het feit dat ik Maureen vertrouw, al sinds Maartje inderdaad onschuldig was, en dat zij op haar beurt AJ vertrouwt. Ook Lupus vertrouw ik, aangezien hij niet op zijn wolven/schapengemakje met de rest meeging in ronde 1. De rest van de mensen weet ik niet.
De identiteit van de fluitspeler vind ik nog lastig. Maureen verdenk ik daar niet van, en aangezien de betoverden door niemand worden tegengesproken, zullen zij ook wel geen fluitspeler zijn. Verder geen idee eigenlijk.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 21:31
Arno ik moest biechten, mijn identiteit is nu bekend. En ik vertrouw AJ niet (sorry AJ) ik kan alleen zeggen dat hij geen weerwolf is.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 21:38
Waar denk je dan aan bij AJ? Geliefde van weerwolf of fluitspeler?
En biechten bij jou vond ik overbodig. Had liever de schuld of onschuld van iemand anders willen weten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 21:49
Als je mij niet vertrouwt en ik ben geen weerwolf, dan moet ik dus fluitspeler of geliefde van fluitspeler/weerwolf zijn. Dat eerste heb ik ontkracht. Niemand kan dat bevestigen, maar als ik lieg over de tweede nacht moet er die nacht iemand zijn betoverd die nu nog in leven is. Niemand heeft tot nu toe zulks beweerd.
Kortom, je denkt dat ik een geliefde ben. En wel met Civ, Frits, TA, Aran of Abubu, want de rest kan niet. Kortom je denkt van minimaal één van deze mensen dat ze fluitspeler of weerwolf zijn. Mijn vraag is wie dat dan is/zijn. Ik ben zeer benieuwd.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 22:09
Je kunt ook  gewoon de fluitspeler zijn denk je ook niet?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 22:19
Dan zou er iemand in de tweede nacht betoverd moeten zijn, anders dan wouter. Niemand heeft dat bevestigd en daarmee mijn verhaal tegengesproken.
En als Aran goed in het spelverloop heeft gekeken, kan hij zien dat ik Manon heb gestemd en niet op hem. Ik heb wel gezegd dat hij wat mij betreft weerwolf zou kunnen zijn, zo ook Georgette.

Nou lijkt het nogal zo te zijn dat mensen mij vanwege die laatste biecht in diskrediet willen brengen. Ik vind het nogal populistisch om mensen af te vallen zodra een plan niet werkt. Als Maureen wel de fluitspeler was geweest, dan was iedereen waarschijnlijk lovend geweest. Anyway, mij in een kwaad daglicht zetten, kan een goede tactiek zijn. De feiten zeggen echter iets anders.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 22:38
AJ ik stel jouw niet een kwaad daglicht, ik geef gewoon een mogelijkheid aan. Ik verdenk iedereen van fluitspelerij , behalve meracy en mijzelf
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

wo 16 apr 2014, 23:24
We hebben dat een aantal berichten toch besproken. Civ en ik proberen mensen uit te sluiten en we hebben enigszins beargumenteerd dat dat bestand is tegen een fluitspeler die leugens verkondigt. Je kan wel panisch roepen dat iedereen verdacht is, maar dat helpt niet echt met onze zoektocht. Beter zet je je complottheorieën in de ijskast en help je ons daarbij.
Gesponsorde inhoud

derde stemronde - Pagina 3 Empty Re: derde stemronde

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum