Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 4

+6
bdzon
Frits
Maartje Trompetter
Arkaios
Georgette4
lidun
10 plaatsers
Ga naar beneden
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Dag 4

wo 25 feb 2015, 11:13
Laten we de discussie maar eens starten voordat de deadline voor bij is. 

We staan er als burgers slecht voor. ik weet niet hoeveel weerwolven er zijn maar het zou best al eens kunnen dat ze in de meerderheid zijn. het is dus tijd om een keer een weerwolf te doden in plaats van een burger

Ik vind het erg verdacht dat Nieksashu zijn barbiersmes nog niet heeft gebruikt. daar kunnen maar een 2 redenen voor zijn.
1. Nieksashu is een weerwolf 
2. Nieksashu is de geliefde van Civ

het eerste lijkt mij het meest waarschijnlijke. ik heb Nieksashu en Civ elkaar niet echt zien beschermen tijdens dit spel.

Het lijkt mij dus het slimst om op Nieksashu te stemmen vandaag.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 15:46
Hoi!

Een discussie op gang brengen is inderdaad wel een goed idee. Ik zal Niekashu via Skype wel even weer een reminder sturen als dat nodig is xD Hij heeft geen WhatsApp namelijk Wink Misschien is dat ook een reden dat hij wat minder actief is dan anderen. Maar ja, Maartje en Duco zijn ook niet zo actief de laatste tijd, dus we hebben ook geen idee wat zij nu vinden en dachten op dag 3...

Ik heb zelf helaas uiteindelijk ook niet gestemd omdat de discussie niet op gang was gekomen en ik eigenlijk hoopte dat de deadline wat uitgesteld ging worden (wat ik ook voorstelde), zodat misschien de barbier nog wat kon doen. Tot mijn verbazing ging de deadline gewoon door en had ik de tijd gemist. Maar goed, dat was toch wat naïef van me.

Ik had anders op Civ gestemd, want ik heb nog steeds het gevoel dat hij niet helemaal zuiver is, gezien zijn handelingen eerder. Hij kan zichzelf inmiddels geen gratie meer verlenen, dus daarmee anderen ook niet meer, als het goed is. Ik stel voor dat Niekashu de baard van Civ scheert, mocht het zijn dat Civ geen weerwolf blijkt te zijn, dan gaat Niekashu ook dood (dacht ik, als ik de regels goed gelezen heb). Aangezien dit allebei degenen zijn die de meeste van ons niet vertrouwen lijkt me dit scenario mij geen enkel probleem voor ons, toch? Razz En anders is het gewoon dom van ons geweest Wink

Anyway, ik hoop nog verdere reacties te krijgen Wink
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 15:50
Niek is sowieso niet Victors geliefde want Victor heeft op hem gestemd. volgens mij heeft Niek de afgelopen dag gewoon uberhaupt niet op het forum gekeken.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 15:54
Ik vind Civ ook wel verdacht maar als ik kasteelheer was had ik waarschijnlijk ook alleen gratie aan mezelf gegeven.

@arkaios Ik heb alleen de mogelijkheden opgeschreven die ik kon bedenken. En Nieksashu is vandaag nog op het forum geweest kijk maar in de ledenlijst.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 19:28
Ik vind civ ook verdacht. Hij had allang gratie kunnen verlenen aan iemand.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 23:10
Ik sluit me aan bij de algemene consensus tot nu toe dat Nieksashu de keel van onze kasteelheer zou moeten doorsnijden, maar ik moet ook zeggen dat ik er nogal aan twijfel of dat het ook echt gaat gebeuren. Er was gisteren volgens mij ook wel genoeg aanleiding voor...

Een beetje een sidenote, maar ben ik blind of hebben we geen deadline gekregen?
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 25 feb 2015, 23:20
@frits in de whatsappgroep had Arjo gezegd dat de deadline vrijdag 8 uur was dacht ik.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

do 26 feb 2015, 06:26
Ik vind Civ ook verdacht, daarom had ik op hem gestemd en niet Niek in de hoop dat hij nog wat voor de burgers kon betekenen. Nu Niek nog in het spel is, hoop ik dat hij de keel van Civ wil doorsnijden.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

do 26 feb 2015, 18:04
Echt hoor, waarom moet ik nou dood? Ik ben ook mijn krachten verloren sinds Lonneke dood is; ik ben ook zielig.

Ik blijf gewoon op Niek stemmen btw, en iedereen die op mij stemt is een weerwolf!
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

do 26 feb 2015, 18:55
Niek, wil je de keel van Civ doorsnijden, alsjeblieft? Razz
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 10:58
Oeh mensen! 

Er is van alles gebeurd vandaag! Civ is GEEN weerwolf Sad Ik vind het zo erg voor hem en voor zijn naasten dat hij is overleden... Sad Moge hij nu in vrede rusten.

Enige pluspuntje is dat Niekashu wél een weerwolf is. Civ zat gewoon goed, die arme jongen. Niek is dus alsnog doodgegaan, omdat hij een burger vermoord heeft. 

Maar de boel is nog niet afgelopen. Civ is de jager, dus ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

En dan is er voor ons de vraag: who's next? En wat gaan wij zélf doen? We beginnen weer op 0, jongens... Wink
Verteller
Verteller
Admin

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 11:08
Nog voor de duidelijkheid. Civ mag niemand doodschieten, want de dorpsoudste is dood.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 11:09
Oja Razz Daar heb je een punt xD

Maar nog steeds, we beginnen wel weer op 0. Wat gaan we doen, mensen?
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 14:41
We gaan verliezen want met de fluitspeler en mogelijk de kleine wilde zijn de dorpelingen al in de minderheid. En als ik zeg we dan bedoel ik dus die paar waar dat dus ook echt voor geldt.
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 16:00
Hallooooo, daar ben ik weer. Sorry voor mijn inactiviteit. Ik stel voor om een schuilkelder te gaan bouwen. Want ik vind dit dorp maar eng worden. Voor de rest is het van belang dat we zo snel mogelijk consensus bereiken om iig nog iets te kunnen doen als burgers. Onze kansen worden met de dag kleiner Sad


Laatst aangepast door Robinator op vr 27 feb 2015, 20:08; in totaal 1 keer bewerkt
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

vr 27 feb 2015, 17:10
Goed plan Robinator, ik denk dat ik nog erg nuttig kan zijn voor de burgers. Als burgemeester kan ik bij een gelijke stand een weerwolf ombrengen... mits we er natuurlijk achter komen wie een weerwolf is.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 01:39
Arkaios schreef:We gaan verliezen want met de fluitspeler en mogelijk de kleine wilde zijn de dorpelingen al in de minderheid. En als ik zeg we dan bedoel ik dus die paar waar dat dus ook echt voor geldt.

Mwah, niet zo pessimistisch. De wolven kunnen nog de geliefden onder hen hebben en de witte weerwolf kan nog voor opschudding zorgen. Die interne strijd onder de wolven geeft ons juist weer een kans.

Persoonlijk vertrouw ik Frits en Bart sowieso aangezien zij gisteren op Niek gestemd hadden. Verder heeft Lidun daar deze ochtend toe opgeroepen, dus haar vertrouw ik ook wel. De burgemeester is ook prima bezig (voor zover mogelijk gezien de omstandigheden), dus hij is wel te vertrouwen. Dan blijven Georgette, Maartje, Duco, en Robert over. Van hen is Duco de enige die alle drie de keren gestemd heeft: tweemaal op een burger en één keer op Maartje (van wie ik het niet weet). Ik denk dus dat we het beste Duco kunnen doodstemmen.

Ik weet dat mijn redenering geenszins waterdicht is, maar wij burgers kunnen ons geen verdeeldheid meer veroorloven. Ik stel dus voor dat we met zijn allen op hem stemmen.
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 13:17
Je vergeet jezelf bij het rijtje van overgebleven mensen te zetten Razz Ik volg je beredenering niet helemaal. Degene die juist 3 x heeft gestemd moet dood? Maar ik ga wel met je mee, aangezien er nu echt consensus moet komen en we het idd niet kunnen veroorloven om verdeeld te raken.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 14:50
Ik vind dat Lupus zich er zo wel erg gemakkelijk van af brengt hoor. Wie zegt dat iemand die vergeet te stemmen meer te vertrouwen is dan iemand die wel stemt. Dus waarom zouden wij Duco niet kunnen vertrouwen en Lupus wel?

Deze stemming wordt inderdaad heel lastig. De twee dorpelingen die iedereen verdacht vond zijn nu dood. Het lijkt mij het beste om nu te kijken naar mensen die Nieksashu sterk hebben verdedigd de afgelopen (spel)dagen of mensen die zich tijdens de discussie's over het mogelijk weerwolf zijn van Nieksashu afzijdig hebben gehouden.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 15:21
Ik moet bekennen dat ik zelf niet zo bijster veel weet. Maar ik weet wel dat er nog drie à vier wolven zullen zijn, en aangezien ik Frits, Bart, en Lidun wel vertrouw vanwege hun verdenkingen jegens Niek, blijven er nog maar een paar mensen over. De burgemeester wil ik het voordeel van de twijfel geven, meer uit noodzaak trouwens, want zonder burgemeester lukt het niet.

Dan blijven, zoals gezegd, Georgette, Maartje, Duco, en Robert over. Er zijn nog drie à vier wolven, dus dikke kans dat Duco dan een wolf is. Waarom hij? Hij heeft nog niks voor de burgers gedaan. Niet gediscussieerd (op de eerste dag na) en ook nog niet op wolven gestemd. Ik geloof er dus niets van dat hij een burger zou zijn.

En waarom mensen die niet gestemd hebben wat mij betreft minder verdacht zijn? Nou, na de eerste dag hebben de burgers een enorme klap gekregen waarvan zij wellicht moedeloos geworden zijn. Terwijl de wolven met de overwinning in zicht juist extra fanatiek worden.

Ik kan trouwens wel vertellen waarom ik zelf tweemaal niet gestemd heb. De eerste keer had ik er simpelweg niet aan gedacht, aangezien ik eerst minecraft deed en die avond naar de schaakclub ging. Toen ik eenmaal thuis was bedacht ik me pas dat ik de deadline gemist had. De tweede keer had ik opzettelijk niet gestemd omdat ik niemand had om op te stemmen. Ik had alleen Niek gevraagd om Civ te doden, maar die had niet gereageerd en er was verder ook geen discussie.

Maar nogmaals, ik weet ook niet bijster veel. Ik vond gewoon dat ik iets moest voorstellen omdat de burgers zich nu moeten verenigen. We kunnen het ons niet veroorloven om onze stemmen wéér over verschillende mensen te verdelen.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 16:08
Ik voel me enigszins genoodzaakt om met Thomas mee te gaan. Hij is door de ziener gezien en was geen wolf dus nu zijn er nog 3 gevallen mogelijk waarin hij niet in het burgerteam zit:

1)Thomas was de kleine wilde en is inmiddels overgegaan naar het weerwolventeam. In dit geval lijkt het me bijna onmogelijk voor de burgers om nog te winnen, dus zal ik maar spelen in de hoop dat dit niet zo is.
2)Thomas is de fluitspeler. Dit lijkt me een best waarschijnlijk geval gezien zijn tamelijk zwak beargumenteerde verdediging van Boris. Boris heeft alleen nog maar op burgers gestemd en lijkt me dan ook tamelijk verdacht. Als Thomas echter de fluitspeler is is zijn enige kans om te winnen Boris in leven houden en de andere wolven doden. Als hij dus de fluitspeler is staat hij voorlopig aan de kant van de burgers en zou het niet verkeerd zijn met hem mee te stemmen.
3)Thomas is een burger maar verliefd op een weerwolf. Ook in dit geval wil hij nu een niet-verliefde weerwolf doodstemmen, omdat de wolven er op dit moment beter voorstaan.

Thomas heeft ook gelijk als hij zegt dat de burgers nu hun stemmen samen moeten laten vallen om te winnen. Dit in acht nemende lijkt het mij dus het beste als de burgers (en de fluitspeler en geliefde) nu meedoen met Thomas en op Duco stemmen. Het zuigt als Thomas de wilde is, maar in dat geval wordt het sowieso bijna niet te doen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 28 feb 2015, 16:33
Aangenomen dat er vier wolven zijn, zijn er nu dus vier wolven, een fluitspeler, en vier burgers. En dan lopen de geliefden daar nog ergens doorheen. We kunnen dus maar beter hopen dat de burgemeester geen wolf is. Zelfs dan wordt het moeilijk, maar ik denk dat we wel op verdeeldheid bij de wolven kunnen rekenen. De wolven staan er nu erg goed voor, dus dit is voor hen het moment om de witte weerwolf / geliefde weerwolf eruit te werken.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 01 maa 2015, 08:48
Ik zal waarschijnlijk ook met Thomas meegaan. De redenering klinkt redelijk logisch hoewel er zoals een aantal mensen zeggen er een aantal maars aanhangen. Verdeeldheid op dit cruciale moment kunnen we ons niet veroorloven, dus hoop ik maar dat het goed uitpakt.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 01 maa 2015, 19:44
Hoi allemaal!

Met dank aan Arjo die nog even meldt dat we moeten stemmen, zit ik weer even op het forum. Ik ga met Thomas, Bart en Frits mee, omdat ik ook vind dat Duco en Maartje te weinig (zo niet nauwelijks) online zijn geweest en ik totaal geen idee heb wat we moeten doen. Ik denk eerlijk gezegd ook door Thomas' argumenten dat er niets goeds achter zit, dat hij gestemd heeft op burgers en te weinig van zich laat horen... Anyway, volgens mij is dit echt het lastigste potje weerwolven ever, omdat alle krachten weg zijn. Lastig, lastig! Ik ga ook op Duco stemmen. Wink
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 01 maa 2015, 21:54
Ik heb mijn stem doorgegeven. Nou maar hopen dat het goed uitpakt!

Ik vrees dat Frits of Bart zal worden opgegeten omdat die twee universeel vertrouwd worden, maar er is helaas niet zo veel aan te doen. Ik denk dat de witte weerwolf misschien ook al wel toeslaat vannacht. Hoe dan ook, de wolven zullen achter de geliefden aan gaan en erachter proberen te komen wie de witte weerwolf is, dus dat wordt spetterend de volgende dag. Heb er zin in!
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 01 maa 2015, 22:09
Ik vraag me steeds meer af of er uberhaupt een witte weerwolf in het spel zit. Het is ook altijd interessant om te zien waarom sommige mensen worden vertrouwd door bepaalde spelers.
Gesponsorde inhoud

Dag 4 Empty Re: Dag 4

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum