Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 1

+6
Verteller
Tram Anh
lidun
Meester Lupus W. Tungsten
Frits
SilentScreamer (Jip)
10 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 1 Empty Dag 1

di 20 sep 2016, 18:10
Woohoo, geen doden!

Well done burgers!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

di 20 sep 2016, 18:35
Inderdaad een goed begin. Ik ben benieuwd wat er vannacht gebeurd is. 
Zijn de wolven er niet uitgekomen? (Dat is waarschijnlijk wel gelukt in de eerste nacht)
Heeft de heks een drankje gebruikt?
Zit er een genezer/schout/slet in en heeft hij/zij de juiste keuze gemaakt?
Zit er een weerhamster tussen de rollen?
Klopt de klaagmuur over de yeti niet? (Lijkt me ook onwaarschijnlijk)

Wat ook belangrijk is voor iedereen om te weten: Is er iemand betoverd?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

di 20 sep 2016, 18:47
Als we de klaagmuur mogen geloven heeft de yeti niets gedaan. Op zich wel een goede keuze naar mijn mening, maar we zitten nu alsnog met het probleem dat we niets weten. Verder beweert de klaagmuur dat Jip een heks is. Ik ben benieuwd wie dat erop heeft gezet. Jip zelf misschien?

Misschien hebben de wolven de heks of dier geliefde aangevallen. Dan heeft de heks haar levenselixer moeten gebruiken. Of misschien komt het door een eventuele genezer of schout.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

di 20 sep 2016, 19:21
Dat bericht over Jip maakt mij inderdaad ook nieuwsgierig.
Als Jip het zelf heeft gedaan is het bericht dan waar of probeerd hij zo op het lijstje onschuldigen te komen? (beide opties zijn riskant: is het waar dan hebben de wolven een goed doelwit, is het niet waar trek je misschien de aandacht van de ziener of biechtmoeder naar je toe) 
Als iemand anders het erop heeft gezet is de vraag wie. Waarschijnlijk een wolf om aandacht af te leiden naar Jip zodat de burgers dan of een biecht of een nachtje ziener aan hem verspillen. Er is volgens mij geen goede rede voor een willekeurige burger om zo'n bericht te plaatsen. Een andere optie zou een geliefde kunnen zijn, wederom om Jip op het lijstje onschuldigen te krijgen (riskant aangezien je ook de aandacht op je geliefde zou kunnen zetten).
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

di 20 sep 2016, 21:01
Goedemorgen mijn lieve Wakkerdammers!

Ik ben erg blij om jullie nog allemaal in levende lijve te zien. Echter ben ik bang dat niet iedereen hier te vertrouwen is aangezien er wolven vernomen zijn! Ik zie trouwens dat er geen ravenbrief is. We kunnen dan concluderen dat er hoogstwaarschijnlijk geen Raaf in het spel zit.

Dan de klaagmuur. Het lijkt mij niet slim om op de klaagmuur 'Ik ben een heks' neer te zetten, aangezien de wolven deze maar al te graag dood willen hebben. Ik vermoed zelf dat de wolven hem verdacht proberen te maken. Maar goed, dat vertelt ons niks over wie de wolven kunnen zijn.

Ik heb wel de neiging om het bericht van de yeti te geloven. Ik zou geen flauw idee hebben waarom mensen misleid worden door te denken dat er een yeti in het spel zit, tenzij er maar één rol is die nog niet bekend is.

Dan het feit dat er niemand is overleden vannacht. Het meest waarschijnlijke lijkt me dat het door de heks, schout/genezer, slet of weerhamster komt. In het geval van de heks zou deze waarschijnlijk alleen zichzelf of haar eventuele geliefde hebben gered. Ik denk trouwens dat er ofwel een schout ofwel een genezer in het spel zit. Beide rollen worden er meestal pas in gedaan als er meer spelers zijn.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 07:50
Het wordt toch ook tijd om te gaan beslissen op wie er gestemd moet worden. Met de ongeveer nul informatie hebben volgens mij twee opties:

We gaan gokken, wat natuurlijk riskant is om te doen. Waarschijnlijk zijn er 3 wolven dus als we fout gokken wordt het 3 wolven op 8 spelers en we verliezen misschien een belangrijke rol. Aan de andere kant als we goed zouden gokken wordt het 2 wolven op 8 spelers, wat een goede verhouding voor de burgers zou zijn en er is een kans dat de fluitspeler er toevallig uitgaat (mits die erin zit aangezien nog niemand heeft verklaard dat hij/zij betoverd is). Als we random gaan gokken zou ik voor iemand gaan die niet reageerd aangezien die geen informatie levert, zowel in de vorm van nieuwe ideeen of in de vorm van reacties op ideeen.

We spelen het veilig, oftewel we stemmen op de kasteelheer (op mij) en dan ga ik mezelf natuurlijk vergiffenis geven. Hoewel we zo nog steeds een leven verliezen is er geen kans om er per ongeluk een belangrijke rol uit te stemmen, maar er is natuurlijk ook geen kans om een wolf uit het spel te krijgen. Dit is eigenlijk ook een beurt passen voor de burgers wat over het algemeen niet ideaal is aangezien hoe langer een spel duurt hoe dichter de wolven bij een meerderheid komen. Dit is nu minder erg aangezien niemand dood is gegaan vannacht, maar er is een kans dat het levenselixer van de heks al op is (wat ook -1 leven voor de burgers zou zijn).

Ik weet eigenlijk niet welke optie het beste zou zijn, hoewel mijn mening waarschijnlijk een beetje gekleurd is, omdat er bij 1 van de opties zeker op mij zou worden gestemd Wink.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 10:17
Ik hoop dat iedereen nog gaat reageren, want ik zou het best jammer vinden als we weer op een non-actief persoon moeten stemmen. Ik ben ook benieuwd wie Tram Anh kiest om te laten nablijven.

Stemmen op de kasteelheer heeft ook niet mijn voorkeur, hoewel ik de redenering ook wel heel goed begrijp en het risico eigenlijk te groot is dat we een burger doodstemmen. Mijn stem de eerste dag baseer ik vaak op de berichten die mensen hier posten. Daarom hoop ik dat iedereen snel nog gaat reageren en dat we hier mogelijk nog wat nuttigs uit gaan halen.

Trouwens, ik bedacht me net dat er best wel een Raaf in het spel kan zijn, maar dat deze mogelijk geblokkeerd is door de schout.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 14:45
Ik moet weer een beetje inkomen in het spel  Razz

Ik ben het met iedereen eens dat er vannacht waarschijnlijk iemand is gered door een heks of genezer. Het kan bijna niet dat de wolven er niet uitkomen in zo'n eerste nacht. 

Het is misschien ook wel belangrijk om te weten te komen wie die persoon is. Degene die de persoon heeft gered kan misschien iets op de klaagmuur zetten. Dan komen we misschien iets meer te weten over de tactiek van de wolven.

Het is lastig om nu op iemand te moeten stemmen. Het risico is groot dat we een onschuldige ter dood veroordelen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 15:37
We weten niet of het doelwit van de wolven gered is. Het is ook heel goed mogelijk dat diegene de slet of de weerhamster is. Als diegene is gered, is het inderdaad verstandig als dit op de klaagmuur gezet wordt, maar eerlijk gezegd kan een wolf de komende nacht een misleidend bericht erop zetten.

In het geval dat de heks haar levenselixer gebruikt heeft, lijkt het mij ook dat je dit niet op de klaagmuur wilt zetten. De wolven weten dan vrij zeker dat hun doel de heks of diens eventuele geliefde was geweest. Als de schout of de genezer heeft geholpen, is het alsnog niet slim om dit op de muur te zetten, want zij kunnen niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon aanwijzen en als de wolven dezelfde persoon willen opeten de volgende nacht, weten ze dat dan meer kans maken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 16:30
In ieder geval is een bericht fake, van de klaagmuur berichten, over dat ik heks ben. Ik heb dat niet geplaatst. De vraag is eerder wie het wel heeft gedaan en waarom. Het bericht over de yeti is gok ik wel waar, gezien het niet per se relevant is op dit moment om dit te faken. Dat is overigens met het heks bericht ook. Ik denk dat de wolven graag willen dat het lijkt alsof ik een fake bericht erop heb gezet, zodat de burgers mij doodden. Als een burger het erop heeft gezet is de kans groot dat ik vannacht opgegeten wordt, omdat ze zullen denken dat ik zo dom ben geweest mijn rol te verklappen. De vraag is echter wel waarom een burger het erop heeft gezet. De kans is dus aanwezig dat het puur gedaan is om iets te hebben om over te discussieren, en verwarring te zaaien. Verder kan het nog zijn dat iemand probeert te faken een ziener te zijn.

Over wat er is gebeurd vannacht. Het lijkt mij waarschijnlijk dat er geprobeerd is de slet te pakken. De heks zal in de meeste gevallen niet het drankje gebruiken in de eerste ronde, omdat het vaak fijn is om te weten wie belangrijk is om te redden wie er belangrijk is. De heks kan natuurlijk wel zichzelf redden. 

Daarnaast voel ik heel erg met Frits mee, maar het zou best kunnen dat hij een wolf is. Daarmee verspillen we de vergiffenis en dat is ook weer zonde. Echter zou die altijd een wolf vergiffenis kunnen geven dus dat helpt ook niet.

We kunnen ook nog classy de burgemeester doodstemmen en dat ik dan burgemeester word. Dat is altijd een goed idee Razz

Maar even serieus, ik ben het met Meracy eens dat we beter kunnen 'gokken' op basis van de teksten die geschreven worden. Dan gaan voor de minst legitieme redenering en die stem je dan dood Wink

Moeilijk spel zo, maar dat is altijd de eerste dag, de volgende nacht zal er meer duidelijk worden Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 17:11
SilentScreamer (Jip) schreef:We kunnen ook nog classy de burgemeester doodstemmen en dat ik dan burgemeester word. Dat is altijd een goed idee Razz

Je speelt nu met je leven, Jip. Dit vind ik een heel slecht idee. Razz

Ik zie trouwens niet hoe de slet waarschijnlijker is dan de heks. De heks is zelfs wat waarschijnlijker. Als we aannemen dat er 3 weerwolven zijn, dan is er een kans van 1 op 6 dat hun doelwit de slet was, net zoals dat de kans 1 op 6 is dat dit de heks was. De heks zit echter sowieso in het spel, de slet weten we niet (hoewel dit wel waarschijnlijk is). Daarnaast zal de heks ook zeer zeker haar geliefde redden als deze er eentje heeft.

Ik denk trouwens dat het ook heel tactisch zou zijn als Jip dat bericht over zichzelf op de klaagmuur heeft gezet, terwijl hij zelf een weerwolf is (of dat een mede-weerwolf dit heeft gedaan). Het bericht is zo ongeloofwaardig dat mensen wel moeten denken dat iemand hem erin wil luizen en vervolgens hem dus niet dood zullen stemmen. Dat zou Jip goed uitkomen. Ik vind het nu echter wel te riskant om dan maar op Jip te stemmen, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 17:55
Hallo allemaal, het biechtmoedertje hier.

Ik zal beginnen met opbiechten (haha you see what I did there) dat ik nog nooit eerder met beroepen heb gespeeld én dat sommige rollen nieuw voor mij zijn, dus verbeter me please wanneer ik dingen verkeerd begrijp/verklaar.

Mijn idee is dat wat er op de klaagmuur staat over Jip op zo veel verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden dat het uiteindelijk helemaal niks zegt. Het zou inderdaad heel goed kunnen dat hij er ingeluisd wordt door de wolven, maar evengoed zou hij omgekeerde psychologie kunnen gebruiken om zichzelf onverdacht te maken.
Het lijkt me verstandig om te doen alsof we dit bericht niet gelezen hebben. Op dit moment zaait het alleen maar verwarring en leidt het ons van ons doel af: weerwolven vinden!
Misschien dat we op een later moment met meer informatie nog iets aan dit bericht hebben, maar nu volgens mij dus niks.

Dan wat betreft het feit dat we allemaal nog leven Smile Heb ik de spelregels goed begrepen als ik denk dat dit betekent dat:
1. of wolven zijn er niet uit gekomen (zeer onwaarschijnlijk)
2. of persoon X is de heks (dan gaan wolven die persoon waarschijnlijk weer aanvallen)
3. of persoon X is de weerhamster (als die persoon weer aangevallen wordt vannacht omdat wolven denken dat hij/zij heks is, is persoon X dus weer safe en falen de wolven weer)
4. of de yeti heeft zijn/haar actie gebruikt (zeer onwaarschijnlijk gezien bericht klaagmuur)
5. of persoon X is de dorpsgek (maar dan was dit openbaar bekend geworden toch?)
6. of persoon X is genezen door de genezer (dan heeft die persoon erg veel geluk gehad!)
7. of persoon X is bewaakt door de schout (ook dan heeft die persoon geluk gehad)
8. of persoon X is de slet en lag ergens anders te slapen
9.of persoon X is geliefde van de heks/genezer (dan lopen beiden geliefden erg veel gevaar komende nacht aangezien ze niet nogmaals beschermd kunnen worden)

Klopt dit lijstje?
Mijn conclusie is dat ik geen idee heb wat er is gebeurd, maar hé jullie zullen me iig niet onthoofden omdat ik niet actief genoeg mee denk Wink

Oh en nog een conclusie: de persoon die is aangevallen weet dit mogelijk van zichzelf en zal er in dat geval alles aan doen om iemand anders aantrekkelijker te maken voor de wolven dan hij/zij zelf toch?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 18:29
Ik weet niet of ik het hier moet neerzetten, maar ik heb besloten als schooljuffrouw om geen stemrecht af te nemen, opdat ik nog zo weinig informatie heb en niet op de bonnefooi wil gokken. Het is oneerlijk om iemand nu al te benadelen op bijna geen informatie. Ik wacht liever af tot dag 2 (mocht ik nog leven) om op basis van deze dag en de komende nacht een keuze te maken. Als jullie nog suggesties hebben, dan hoor ik dat uiteraard graag Smile
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 19:20
Volgens mij komt alleen de heks te weten als die iemand redt. De genezer/schout weten volgens mij niet of ze iemand tegenhouden. En de slet weet ook niet als die het doelwit is. Hoewel het handig is voor de burgers om te weten welke drankjes nog in het spel zijn is deze informatie zoals al gezegd ook heel erg waardevol voor de wolven. Het lijkt mij dus ook het beste als de heks dit niet prijsgeeft. 

Nu iedereen wat aan het reageren hoop ik dat we toch een educated guess kunnen maken.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 21:43
Even ter verduidelijking: Als de weerwolven falen, dan krijgen ze niet te weten waardoor dat komt (behalve natuurlijk wanneer ze het niet eens zijn geworden). Alleen aan de ziener en de fluitspeler wordt expliciet verteld als hun actie (deels) mislukt, maar niet de precieze oorzaak.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 21 sep 2016, 22:23
Hoi allemaal Very Happy

Daar ben ik ook weer eens een keertje! Razz Ik vind zo'n eerste dag altijd lastig, we weten nog zo weinig. Wel erg fijn om te horen dat iedereen er nog levend en wel bij is Smile Ik ben benieuwd hoe dit kan, maar ik ben vooral erg blij! Very Happy Eén vraag kan ik in ieder geval wél beantwoorden en dat is die van Frits: Ik ben niet betoverd in ieder geval. Zijn er anderen die dat wél zijn? Dan kunnen we in ieder geval bevestigen of er wel of geen fluitspeler in het spel zit.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 06:57
Ik ben ook niet betoverd! En aangezien nog niemand zich gemeld heeft vermoed ik dat er geen fluitspeler in het spel zit.

We moeten we vandaag uit komen jongens! Het is zonde om niemand te veroordelen omdat we de wolven dan een voorsprong geven, maar dat zou relatief zijn omdat de wolven vannacht ook niemand gedood hebben Wink En iemand veroordelen zonder enige aanleiding vind ik wel een erg groot risico...

Heeft íemand een theorie?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 08:32
Zelfs als er niemand betoverd is vannacht, dan kan er nog steeds een fluitspeler zijn die vannacht geblokkeerd is door de schout.

Als Tram Anh iemand had aangewezen, hadden we daar iets mee kunnen doen, maar ik ben blij met haar besluit en snap het heel goed dat ze nu niet zomaar iemand aan kan wijzen.

Dan hoop ik dat we ook nog een reactie van David krijgen, hoewel ik het wel snap dat hij op het moment andere dingen aan zijn hoofd heeft haha Wink
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 09:07
Ik heb nu toevallig even tijd. Ik ben ook niet door de fluitspeler betoverd en ik ben blij dat iedereen nog in leven is. Het lijkt er dus wel op dat er geen fluitspeler in zit OF dat deze geblokkeerd is door de schout. 

Mooie dingen heeft iedereen bedacht over de andere rollen en de reden waarom niemand dood is. Maar dit zijn wel allemaal dingen die iedereen kan bedenken zonder aanvullende info van zijn rol. Zijn er geen mensen die wat specifieker informatie hebben over alles wat zich vannacht heeft voorgedaan? Aan de info van de muur hebben we namelijk niet echt veel. Misschien is het handig als volgende nacht ook wat meer mensen daar waar op zetten? 
Verder wil wel graag weten of er al mensen zijn met een voorkeur voor iemand om op te stemmen? Want ik heb echt nog geen idee en de deadline nadert snel.
Jip heeft voorkeur voor Manon en Manon voor Jip? 
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 09:09
Oh heftig letter type heb ik gebruikt. Sorry ben op m'n mobiel bezig
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 09:55
We moeten vanavond al doorgeven toch op wie we stemmen? Ik vind het heel moeilijk om random iemand aan te wijzen. Ook ik ben niet betoverd trouwens. Trouwens, de ziener kan toch niet "zien" wat voor een rol iemand heeft? Mocht dit zo zijn, dan vind ik het wel een beetje gek dat er dan op de klaagmuur staat dat Jip de heks is. @David, wellicht een innuendo dat Jip en Manon wellicht geen geliefden zijn dan haha. Maar we zullen zien Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 10:23
Tram Anh schreef:Wellicht een innuendo dat Jip en Manon wellicht geen geliefden zijn dan haha. Maar we zullen zien Smile

Ja, dat ze geliefden zijn is inderdaad een kleine kans, haha! Tenzij ze bluffen natuurlijk Razz 
Oef jongens, ik vind dit zo moeilijk... Ik denk dat ik dan maar random stem ofzo. En op wie weet ik nog niet Wink
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 11:02
Haha David XD

Ik denk dat Jip het niet serieus bedoelde dat hij op mij wilde stemmen (of wel? 😢). Maar even voor de duidelijkheid: ik heb geen voorkeur voor Jip. Hij is de enige persoon die op de klaagmuur is genoemd en dat is het enige waar we iets mee kunnen. Ik was gewoon aan het speculeren wat het bericht kan betekenen en zie het nog niet als reden om hem meteen te verdenken.

Ik denk dat we onze stemmen ofwel op dat klaagmuurbericht ofwel op de beroepen moeten gaan baseren, want het ziet er niet naar uit dat iemand nuttige informatie kan of wil leveren.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 13:08
Ow oké, dus welk beroep is dan goed om er uit te stemmen voor de burgers?
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 13:27
Ik zou mijn biecht kunnen gebruiken om aan meer informatie te komen? Maar misschien is het wel handiger om die troef op een later moment in te zetten, dat kunnen jullie allicht beter inschatten omdat ik nog nooit eerder met beroepen heb gespeeld
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 13:47
Meestal bewaren we de biecht, want de kans is nu te groot dat we een burger vinden. Ik zou 'm nooit op dag 1 al gebruiken.

Tja, qua beroepen is het lastig, want je wilt ze erin houden als ze van burgers zijn en eruit als ze van wolven zijn. Als we echt alleen naar de beroepen kijken heb je aan zwervers (momenteel) niks, maar ze kunnen wel een beroep oppakken als die eruit valt natuurlijk.

Als je het echt safe wil spelen, kunnen we terugvallen op Frits zijn suggestie en op de kasteelheer stemmen. Heeft echter niet mijn voorkeur en ik zal dan ook pas vlak voor de deadline stemmen in de hoop dat er een beter idee komt.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 13:57
Zelfde als Manon, ik ga ook voor de deadline stemmen op hoogstwaarschijnlijk de kasteelheer of willekeurig, lekker dobbelen  Smile Niet stemmen zou het spel soort van verpesten. Ik vind het jammer om de biecht nu te gebruiken, ik denk dat een biecht van cruciaal belang kan zijn als er echt iemand verdacht is verder in het spel ^^.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 14:18
Ik vind het inderdaad ook jammer om de biecht nu al te gebruiken... Aan de andere kant zou het zonde zijn als de biecht helemaal niet wordt gebruikt en je sterft door de weerwolven.

Maar ja, mogelijk zitten we morgen (in het spel dan) weer met hetzelfde dilemma en als je dan nog leeft, is het zeker beter om je biecht dan pas te gebruiken.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 17:21
Oh jongens ik vind het best spannend om 'zo maar' op iemand te stemmen. Klopt het ook dat we nog niet van iedereen iets hebben gehoord? Zijn er mensen die niks hebben gezegd + geen 'nuttige' rol hebben? Dan kunnen we misschien het beste daardoor onze stemmen laten bepalen...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 17:43
Hoi, volgens mij heeft iedereen al eens zijn of haar zegje gedaan hier, dus we kunnen geen inactieve mensen aanwijzen Razz Gelukkig maar, want dat zou jammer zijn anders. Ik pleit er ook voor om nog even te wachten met de biecht, omdat die op een later tijdstip nog wel goed van pas kan komen. Wink Ik denk dat ik met Trâm Anh en Manon meega: ik wacht even met stemmen tot kort voor de deadline en waarschijnlijk wordt het bij mij ook willekeurig (of de kasteelheer dan, zoals eerder genoemd werd, maar dat moet ik nog even zien xD). Ik ben benieuwd Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 17:49
Stemmen is wel lastig nu. Ik heb alleen maar gevoelens gebaseerd op wat gezegd is. Het feit dat Tram Anh en Georgette het over de geliefden hebben gehad, geeft mij het gevoel dat ze daarmee de aandacht van zichzelf wil afleiden omdat ze zelf geliefden zijn. Ook valt op dat Tungsten nauwelijks jnhoudeljjk gereageerd heeft en geen bijzondere theorie heeft geleverd. Dit ben ik wel gewend en dat geeft me wat onrust. Maar de enige die ik echt vertrouw ben ikzelf. Ik vermoed dat ik dan ook op een van hem ga stemmen, ik heb alleen nog geen idee wat slim is.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:11
Ha Jip, nice try Wink Ik gaf alleen aan op basis van wat mensen zeggen dat bepaalde mensen geen geliefden zijn, net zoals jij en ik Razz of Georgette en ik of Manon en jij. Waarschijnlijk ben jij dan ook geen Eros, anders had je deze constatering niet gemaakt. Maargoed Smile ik vind het wel opvallend dat jij de geliefden eruit wil werken zonder echt te weten wat hun rollen zijn en wie zij precies zijn (tenzij je zelf geliefd bent en de aandacht van jou wil afleiden).
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:21
Ghehe, of hij is cupido en is-ie flink aan het bluffen Razz Kan ook natuurlijk Wink 
Jongens, ik vind dit nog steeds moeilijk! Ik weet het niet Sad lastiggggg!
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:49
Oké, na alles nalezen ga ik op Jip stemmen, hoewel ik niks zeker weet. Hij was er niet zo'n fan van om op de kasteelheer te stemmen en zegt dan vervolgens dat Frits een wolf kan zijn. Ik neem aan dat de weerwolven gefrustreerd zijn dat er vannacht niemand dood is gegaan, dus waarom zou je dan het idee brengen om op de kasteelheer te stemmen zodat vervolgens weer geen onschuldige burger dood gaat? Daarnaast vond ik de 'Jip is heks' bericht verdacht en hij stelde voor om mij te doden Razz
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:53
Ik snap je punt Meracy en ik vind Jip ook verdacht, maar vind het bericht op de klaagmuur zooo ambigu dat ik te bang ben dat het backfired dus denk dat ik toch niet op Jip ga stemmen...
Maar op wie wel jongens? DILEMMA's!
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:54
SilentScreamer (Jip) schreef:Stemmen is wel lastig nu. Ik heb alleen maar gevoelens gebaseerd op wat gezegd is. Het feit dat Tram Anh en Georgette het over de geliefden hebben gehad, geeft mij het gevoel dat ze daarmee de aandacht van zichzelf wil afleiden omdat ze zelf geliefden zijn. Ook valt op dat Tungsten nauwelijks jnhoudeljjk gereageerd heeft en geen bijzondere theorie heeft geleverd. Dit ben ik wel gewend en dat geeft me wat onrust. Maar de enige die ik echt vertrouw ben ikzelf. Ik vermoed dat ik dan ook op een van hem ga stemmen, ik heb alleen nog geen idee wat slim is.

Volgens mij proberen de geliefden meestal juist vooral niets te zeggen over de geliefden zodat daar geen aandacht aan geschonken wordt.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:55
Het blijft lastig dit. Ik heb uiteindelijk besloten om niet voor de kasteelheer te gaan, dat vond ik toch wat te makkelijk voor ronde 1 en zonde Razz Ik rek liever het spel, haha! Wink Mijn keuze is gevallen op 'random stemmen', omdat we echt nog te weinig informatie hebben.

Ik zie jullie bij de stemming! Ellende... Razz
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:56
Nicole schreef:Ik snap je punt Meracy en ik vind Jip ook verdacht, maar vind het bericht op de klaagmuur zooo ambigu dat ik te bang ben dat het backfired dus denk dat ik toch niet op Jip ga stemmen...
Maar op wie wel jongens? DILEMMA's!

Random dan maar? Dit wegens gebrek aan informatie?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 18:58
Ik denk dat ik maar op de kasteelheer ga stemmen. Ik denk dat het risico op die manier het kleinst is.

Wij weten niks maar de wolven weten wel wat, dus de kans is dan groot dat zij het wel enigszins op elkaar kunnen afstemmen en wij niet. Met willekeurig stemmen wordt er dus "willekeurig" een burger doodgestemd. Sowieso is de kasteelheer gevaarlijk in het geval dat hij een wolf is of een geliefde van een wolf. Op deze manier kunnen we dat er alvast uit halen. Mijn stem gaat dus naar Frits.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 19:00
Hellup, het is tijd... :O Tot zo allemaal!
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 19:48
Hallo allemaal! Tjee, dat is schrikken! Sad Wat nu?

Ik heb overigens vernomen van de verteller dat we hier nog wel mogen reageren, omdat het nog steeds dag is in Wakkerdam. Het verzoek tot gratie wordt in een apart topic gesteld. 

Kijk, dit schreef-ie: 

Dag 1 9fw848
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 20:00
En de reacties van daarnet (scheelt overtypen): 

Dag 1 10p1qx4

[img]Dag 1 Magmqg[/img]
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 22 sep 2016, 20:05
Zo, nou is iedereen weer een beetje bij Smile Ik ben benieuwd hoe het nou verdergaat... Wink
Gesponsorde inhoud

Dag 1 Empty Re: Dag 1

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum