Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Lieve Frits, poging tot smeekbede dag 1 Empty Lieve Frits, poging tot smeekbede dag 1

do 22 sep 2016, 21:53
Beste lieve schatten van Wakkerdam,

Vanavond is mij het treurige nieuws ten gehore gekomen dat ik helaas vannacht wordt geëxecuteerd. Dat is ontzettend zonde, want daarmee wordt er een burger afgemaakt. Dat is natuurlijk zonde, want nu zullen jullie als burgers het zwaarder gaan krijgen tegen de wolven. 

Toch ga ik *surprise surprise* niet smeken. Ik wil namelijk dat de kasteelheer wel een verstandig besluit maakt. Smeken zou ervoor zorgen dat in de eerste nacht de kasteelheer met gekleurde (emotionele) redenen al zijn vergiffenis zou moeten gebruiken, om mijn eigen hachje te redden. Je zou dat egoïstisch kunnen noemen want er zijn eventueel best betere spelers te redden.

Gezien ik geen belangrijke rol als de heks heb, zal het minder erg zijn als ik verga, als dat er iemand met een belangrijke rol vergaat. Ik heb wel een klaagmuurbericht geplaatst, en dichten is niet echt mijn ding. Dus kasteelheer, denk wijs, en maak een verstandige keuze. Met mij als burger zijn de verdenkingen al snel op Georgette, Meracy en lidun gevestigd. Zij hebben gebruik gemaakt van mijn lef, dat ik durfde te zeggen wat ik dacht, om daar hopelijk de stemmen mee te richten. Ik heb een dappere poging gedaan van alle 'er valt niks te zeggen' berichten iets te maken waar je wat aan hebt. Helaas viel dit verkeerd en daarvoor zal ik moeten boeten.

Dus, mochten jullie besluiten mij niet te redden, veel succes burgers, en zorg dat je je pijlen richt op degenen die op mij stemden! Als jullie denken, elke burger redden is er één, red me dan ! ik zal beloven dat ik burger ben en ik trakteer Wakkerdam op een virtueel kratje bier als dat blijkt Wink

Meer wil ik niet zeggen, dit lijkt mij voldoende om een goede tactiek op te baseren. Gelukkig heb jij, Frits, meer ervaring in het spel als ik, dus kies wat jou het verstandigst lijkt. 

Veel geluk Wakkerdam, ik hoor zo snel mogelijk of ik geslacht ga worden!

Kusjes, Yip
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Lieve Frits, poging tot smeekbede dag 1 Empty Re: Lieve Frits, poging tot smeekbede dag 1

vr 23 sep 2016, 07:42
Beste dorpelingen,
 
Na lang beraad ben ik tot een beslissing te komen: Jip zal vergiffenis worden gegeven en komt niet op de brandstapel. Nou voordat we worden beschuldigd van allebei wolven zijn/geliefden zijn zal ik ook maar de reden geven dat Jip wordt gered, waar ik gisterenavond iets te lang over heb nagedacht...
 
Ik ga ervan uit dat er 3 wolven in het spel zijn, dit valt onder mijn vuistregel van tussen één derde en één vierde van de inwoners zijn wolven, voor 9 spelers is dat 3 wolven. Mits Jip onschuldig is, wat ik natuurlijk niet zeker weet en de wolven vannacht wel succesvol zijn houden we morgen 7 spelers over. Beide zijn niet zeker, maar de kans is groter dat Jip een burger is dan een wolf (6 burgers/3 wolven) en de kans dat de wolven slagen is over het algemeen groter dan dat ze falen.
Met 7 spelers waarvan 3 wolven wordt de stem verhouding 4 tot 3. Mits de schooljuffrouw een weerwolf is of als de wolven dat beroep vannacht opeten en dan krijgen van de veldwachter wordt de stemverhouding 3 tegen 3. In dat geval moeten we morgen maar moeten hopen dat de burgemeester aan de kant van de burgers staan of dat 1 van de wolven een verrader is (geliefde).
 
Nou ik realiseer me dat in deze redenering heel veel als als als zitten. Maar het enige risico als ik Jip wel dood laat gaan is dat er toevallig op een weerwolf is gestemd. Het zou natuurlijk jammer zijn als er daardoor vandaag geen wolf doodgaat, maar het risico dat de wolven morgen al een meerderheid zouden kunnen hebben wil ik eigenlijk niet lopen. Zeker niet als ik de kans heb om te zorgen dat dit niet kan gebeuren (tenzij de wolven vannacht 2 geliefde burgers zouden opeten). Een ander nadeel van deze beslissing is dat we zo minder informatie krijgen, maar wederom vind ik dit niet zo belangrijk als het risico om de wolven een meerderheid te krijgen (ook al is die kans niet super groot). Met een extra nacht, een stemronde en twee dagen beslissing hoop ik dat we morgen toch genoeg info hebben om met zekerheid een wolf te verbranden.
 
Wat ook een factor is in mijn beslissing is het feit dat er 3 stemmen tegen Jip zijn. Het is onwaarschijnlijk dat één van de wolven tijdens een willekeurige stemming op dag 1 op een andere wolf stemmen. Zelfs een geliefde wolf zou waarschijnlijk nog een dag wachten om niet nu al door de mand te vallen. Dus Jip is waarschijnlijk alleen een wolf als de 3 mensen die op hem hebben gestemd allemaal een onschuldig zijn. Dit kan natuurlijk, maar er is een redelijke kans dat er wel een wolf tussen die 3 zit (één derde van de spelers is namelijk wolf waarschijnlijk).
 
Met vriendelijke groeten,

De kasteelheer
Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum