Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+6
David
Nicole
SilentScreamer (Jip)
Meester Lupus W. Tungsten
Meracy
Georgette4
10 plaatsers
Ga naar beneden
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Dag 2

zo 25 sep 2016, 18:14
Goedemorgen allemaal! Razz
Weer niemand dood Very Happy Wat nu?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 18:47
Wauw, we zijn bij dag 2 en nog niemand dood? Surprised De burgers staan er zo goed voor!

Er zijn nu wel meer klaagmuurberichten, maar zeker de helft is onzin. Het eerste bericht is zeker weten niet van de ziener, want dan zou deze wel gezien hebben dat ik GEEN weerwolf ben.

Ik zou zelf voorstellen om toch maar te overwegen de biecht te gebruiken. Er is werkelijk niemand dood en anders moeten we weer gaan gokken. Dit keer kunnen we de gratie van de kasteelheer ook niet meer gebruiken. Als mensen het echt willen mag de biecht op mij gebruikt worden, maar het is wel echt zonde.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 21:08
Ik snap er werkelijk niets meer van. De klaagmuur maakt maar liefst drie mensen verdacht, maar ik vind alle verdachtmakingen raar.

Ten eerste beweert iemand de ziener te zijn die gezien zou hebben dat burgemeesterin Meracy een weerwolf is. Maar dat is raar, want de enige die gisteren op Meracy stemde was David, en hij beweerde toen juist dat hij niets wist en dus maar wat deed.

Dan is er de mysterieuze rijmelaar, die óók beweert dat-ie de ziener is. En hij verdenkt schooljuffrouw Tram Anh. Maar er is niemand die gisteren op haar gestemd heeft en ook niemand die haar op enige wijze verdacht probeerde te maken.

En tot slot is er het bericht over Jip. Maar dat snap ik niet zo goed, want Jip beweerde helemaal niet dat het eerste bericht over hem door hemzelf erop gezet was. Is dit een misverstand?

Wat de andere twee berichten te betekenen hebben weet ik ook niet helemaal zeker.

"De maan schijnt, voor jou."
Betekent dit dat één van de geliefden een wolf is? Dat lijkt me dan toch niet zo slim om te zeggen.

"Frits je bent een held! Wederom gebruikt de Yeti zijn krachten niet, gezien er waarschijnlijk nog drankjes en ziener in het spel zijn, lijkt me het verstandiger niet te gebruiken."
Hier maak ik uit op dat de yeti er blij mee is dat de kasteelheer gratie verleend heeft. Misschien was het Jip, of misschien was het Frits zelf. Maar er zijn er wel meer (inclusief ikzelf) die vonden dat de gratie geen verkeerde optie was.

Persoonlijk ben ik geneigd, de mysterieuze rijmelaar te geloven. Die liet de eerste nacht al doorschemeren dat hij de ziener was en niemand heeft het tegengesproken (ook niet op de klaagmuur nu).
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 21:26
Meester Lupus W. Tungsten schreef:En tot slot is er het bericht over Jip. Maar dat snap ik niet zo goed, want Jip beweerde helemaal niet dat het eerste bericht over hem door hemzelf erop gezet was. Is dit een misverstand?

Dit bericht snapte ik eerst ook niet, maar ik denk dat er verwezen wordt naar het Yeti-bericht en dat Jip dus helemaal niet de Yeti is.

De andere berichten zijn inderdaad ook echt heel raar. Vooral dat bericht "De maan schijnt voor jou." De andere berichten zijn duidelijk, maar deze is een beetje vaag. Wellicht dat het inderdaad met een (verliefde) weerwolf te maken heeft.

Het is wel opvallend dat er twee nachten achter elkaar niemand is opgegeten. Zullen de wolven voor hetzelfde slachtoffer als de eerste nacht zijn gegaan of is er nu wat anders mis gegaan?

Nu ik dat eerste gedicht teruglees, ben ik het met Lupus eens dat het bericht over de schooljuffrouw van de ziener geweest kan zijn. Ik denk niet dat veel mensen de moeite zullen nemen om ook een gedicht te maken en anders zouden er wel twee van op de klaagmuur zijn verschenen. Goed gezien!
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 22:48
Over het klaagmuurbericht van de eerste keer. Eerst wou ik nog ontwijken dat ik het bericht geschreven heb. Toen ik uiteindelijk het al opgegeven heb, heb ik die claim alsnog gedaan, om te laten merken dat er genoeg aan te nemen was dat ik geen wolf ben Wink

Verder vind ik de klaagmuur interessant. Die rijmpjes zijn grappig, maar kan er geen tabak van maken (volgens mij is de rijmer een vaste klant in Wakkerdam Wink )

Het bericht over Meracy deed me geloofwaardig klinken (ze stemde tenslotte op mij), maar de zienerclaim van de rijmer (die ik erg cryptisch vind) zou dat inderdaad onderuit kunnen halen (uiteraard meteen verdedigt door Meracy). Verder is Frits een held, omdat die mij geloofde, en daarmee de burgers niet meteen aan de zijlijn zette. Daarom zal ik de rest van het spel Frits ook niet meer verdenken. 

Meteen om de biecht roepen vind ik opvallend. Uiteraard snap ik het wel, omdat dat zekerheid geeft, maar ik denk dat je als burgers een goede zaak doet dat na 2 nachten en 1 dag nog geen burger dood is. Je krijgt alleen maar extra informatie overdag en de stemmingen zijn ook uit te lezen. Ik vind voorlopig ook een biecht dan niet zo relevant.

De juf is dus niet te vertrouwen, volgens de rijmelaar. Toch heeft Tram Anh niet op mij gestemd. Dat zou me in principe meer vertrouwen moeten geven in Tram Anh. Echter, de kans is ook groot dat ze op iemand anders stemt omdat het duidelijk werd dat de wolven niet erg bedreigd waren deze ronde. 

Moeilijke keuzes inderdaad.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 23:02
Ook vind ik het opvallend dat Meracy zegt: 'De burgers staan er goed voor'. Dat impliceert dat ze niet bedoeld 'wij staan er goed voor'. Oftewel, Meracy is geen onderdeel van de burgers, zo spreekt ze. 

Just sayin'

Dag 2 01c4c2264937bc144a4ff36dba60252ca97c30b72d58094ecd69b2c713e6c94f
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 sep 2016, 23:45
Ik vind dat we de biecht moeten gebruiken op schooljuffrouw Tram Anh. Het klaagmuurbericht over haar komt het betrouwbaarst over, maar we kunnen er niet zeker van zijn. Wolven kunnen immers ook rijmen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 00:09
Haha ik zie het al voor me, de hele klaagmuur vol rijmpjes morgenochtend Razz 

Ik vind het overigens wel een plan om de biecht te gebruiken. Het is in ieder geval een goed pressiemiddel Smile Wel zijn onze zichtbare voordelen dan wel geweken. De macht van de schooljuf is zwak, verder zijn de beroepen niet zo boeiend volgens mij. 

Je moet je wel afvragen of we voor de toekomst wat hebben aan de informatie of de rijmert gelijk heeft. De komende klaagmuurberichten zullen er in dat geval allemaal op lijken. Is er niet iemand die we kunnen laten biechten waardoor we meer conclusies kunnen trekken?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 07:05
Ik vind je conclusies een beetje raar, Jip. Ik heb gisteren op jou gestemd, dus ik ben verdacht en Tram Anh heeft gisteren niet op jou gestemd, dus zij is niet verdacht? Wij hadden voor de stemming geen enkele aanleiding van jouw rol die jij claimt te hebben. En ik denk dat je op teveel details let Jip. Het feit dat ik het woord 'burgers' gebruik, wil niet zeggen dat ik er geen onderdeel van uit maak.

Ik ben er in ieder geval wel voor om de biecht te gebruiken en dan kun je dit inderdaad beter doen op een verdacht persoon zoals Tram Anh. Ik vind het klaagmuurbericht over haar geloofwaardiger klinken dan die over mij (hoewel ik zeker weet dat ik geen wolf ben). De ziener kan op de eerste klaagmuur namelijk niks nuttigs zeggen, dus is het onnodig. Toch heeft er iemand de moeite genomen dit wel te doen en de volgende dag is er een gelijkwaardig bericht verschenen. Als dit niet dezelfde persoon is, dan heeft de ziener er slecht aan gedaan om nu geen klaagmuurbericht te schrijven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 09:49
Het zijn geen conclusies hoor Meracy, meer gewoon dingen die me opvallen die ik deel met de groep. Ik ben het met je eens dat de stemming niet veel hoeft te zeggen, maar het kan wel iets zeggen Wink

En tja, de ziener heeft misschien wel het bericht geschreven over dat jij wolf bent, maar alleen jij kan weten of die gelijk heeft. Dus dat ik voor jou meer zeker als voor ons.

Anyway, ik zou het wel tof vinden om meer te horen van lidun, Georgette, Nicole, David en Frits voordat we besluiten wat te doen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 10:18
Tja, het is ook waar dat we niet veel weten en dat we geneigd zijn om ook naar de stemming te kijken. Ben ik het met je eens.

De ziener zou echter ook moeten weten dat het eerste bericht door een nep-ziener geschreven is Wink Dus ik hoop dat die snapt dat alleen een weerwolf hierover zou liegen en mij dus gelooft.

Het zou interessant zijn te zien wie Tram Anh laat nablijven. Zeker als ze een weerwolf is. Maar ik hoor inderdaad ook graag de meningen van de anderen Wink
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 11:21
Klopt het dat als Tram Anh mij laat nablijven ik niet mijn biecht zou kunnen gebruiken?
Als ze een weerwolf is en ze leest de klaagmuur dan zou het voor haar logisch zijn om mij na te laten blijven zodat ik haar niet kan laten biechten. Alhoewel dat aan de andere kant wel heeeeel erg verdacht zou zijn, dan kan ze net zo goed een sticker met 'weerwolf' op haar voorhoofd plakken.
Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd wie ze laat nablijven en wat haar argumenten daarvoor dan zouden zijn, daaraan zullen we hopelijk wat kunnen afleiden..
Of ik mijn biecht op haar gebruik zal ik daarvan af laten hangen! Maar wil de biecht wel sowieso gebruiken deze dag, want zo schiet het niet op!

Ik zit nu op werk en ben vanavond druk maar hopelijk heb ik laat op de avond nog tijd om wat uitgebreider op alle punten te reageren Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 11:25
Degene die moet nablijven mag alleen niet stemmen, dus je kan sowieso je biecht wel gebruiken Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 11:56
Georgette blijft ook wel erg op de vlakte, zelfs nadat ik haar gepoked heb om eens wat te schrijven (en alles lezen) Wink
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 15:02
Hoi, sorry jongens, ik viel in slaap en heb net gesport. Maarreh, ik vind dit wel een raar potje. Ik weet ook niet zo goed wat we met de klaagmuurberichten aanmoeten, maar ik weet sowieso niet echt vaak raad daarmee, eerlijk gezegd Wink Ik twijfel een beetje of we nu al moeten laten biechten, zo vroeg in het spel. Is het niet handiger om daar nog een ronde mee te wachten? Ik ben wel benieuwd wie er moet nablijven,  dus Tram Anh, vertel het ons maar gauw!
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 16:07
Goed bezig Sjors! Je moet natuurlijk wel een beetje nagaan wie je verdenkt en wat voor informatie je los kan peuteren Wink TA mag de discussie pas lezen als ze besloten heeft, dus hoop dat ze snel besluit Wink
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 16:38
Raar potje, maar WIJ staan er goed voor. He Jip? Maar ik vind het aan de ene kant een goed idee voor die biecht, maar aan de andere kant weten we niet heel veel meer dan gisteren toen niet iedereen het een goed idee vond. Wat is er objectief veranderd? We weten dat Jip is gered door Frits en dat de weerwolven er weer niet in zijn geslaagd vannacht met dezelfde mogelijkheden als gisteren. Verder hebben we natuurlijk de klaagmuur, maar daar kan alles op geplaatst worden zonder dat je weet of het waar is. Natuurlijk kan ook een van de weerwolven er een bericht op hebben geplaatst. TA, Jip en Meracy worden verdacht gemaakt in een post. Misschien is het slim om bij een van hen de biecht af te nemen, maar misschien is het beter om dat morgen pas te doen?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 18:35
Ik denk dat we voor TA of Meracy moeten gaan. Het is duidelijk dat TA Meracy verdenkt, gezien ze moet nablijven. De ziener hint naar TA. Ik vind het aannemelijk dat een van de twee wolf is. Ik stel voor een van beide te doen.

Ik heb voor mijn gevoel in mijn smeekbede al bewezen een burger te zijn, en anders is het erg lullig voor Frits.

Overigens vond ik het gewoon een kleine hint dat Meracy geen wij zei, maar dat is natuurlijk een beetje verneukeratief. Geeft een beetje opschudding in het dorp, en dat hebben we ook wel een beetje nodig, want anders komen we ook nergens Smile
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 18:47
SilentScreamer (Jip) schreef:
Ik heb voor mijn gevoel in mijn smeekbede al bewezen een burger te zijn, en anders is het erg lullig voor Frits.

Dit vind ik wel kort door de bocht... Heb je meer argumenten?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 19:14
Heerlijk om eindelijk in een dorp te leven waar blijkbaar iedereen het eeuwige leven heeft Smile.

Als het gaat om de berichten op de klaagmuur lijkt mij het rijmpje een stuk geloofwaardiger. Zoals al benoemd was er gisteren ook een rijmpje dat een beetje hintte dat het geschreven was door de ziener. Dus een bericht in dezelfde stijl zou ook van de ziener zijn. Het andere ziener bericht over Meracy spreekt dit niet tegen, wat erg raar zou zijn als dat van de echte ziener zou zijn. Van alle spelers zou het de ziener het meeste moeten opvallen dat iemand anders zijn/haar rol claimt in de vorm van een rijmpje en weet dan dat een kort bericht over Meracy veel minder geloofwaardig zou zijn (en zou dus waarschijnlijk ook iets anders hebben gepost). 
Het feit dat niemand gisteren op Tram Ahn heeft gestemd of haar verdacht heeft gemaakt neemt daar naar mijn mening niets van af. Mits de ziener dit wel zou hebben gedaan (aangenomen dat de rijmpjes van de ziener zijn) zouden de wolven meteen weten wie de ziener is na het rijmpje van vandaag. 

Voor de biecht: ik zou hem liever nog bewaren. Ik schat de kans dat het bericht over Tram Ahn waar is een stuk groter in dan dat het bericht over Meracy waar is. Ik ben bereid die (in mijn ogen) kleine gok wel te nemen om een wolven schooljuf te pakken. De berichten over Jip zijn nu enorme chaos geworden en hoewel ik zeker begrijp dat zekerheid hierover goed zou zijn staat Tram Ahn wederom veel hoger op mijn verdachten lijstje. Dus denk ik dat nu al iemand anders biechten niet nodig is. Als we morgen er weer niet uit kunnen komen kunnen we de biecht altijd nog gebruiken.

Oh en Jip, ik krijg een beetje het gevoel dat je zo'n beetje iedereen die op jou heeft gestemd een wolf vind en die kans is wel erg klein.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 20:04
Ik vind het wel moeilijk. Tram Anh en Meracy vind ik beide verdacht, en omdat we nog met 9 zijn vind ik het op zich niet zo'n ramp om op 1 van de twee te stemmen, maar ik verwacht wel dat dit een van de twee vrij pleit. 

Overigens beweer ik nergens dat degenen die op mij stemmen wolven zijn, maar gezien de wetenschap dat ik zelf burger ben lijken degenen die mij doodstemmen al iets aannemelijker dat zij wolven zijn, dan de rest. Verder vind ik inactiviteit altijd opvallend (en bij grote inactiviteit spelbederf, maar dat is een andere discussie), en die valt me onder andere bij Georgette op, maar ook bij Tram Anh (een beetje) en eerder Tungsten (die nu wel meediscussiëert). Ook van lidun heb ik weinig vernomen. Het is onduidelijk of dit natuurlijk wolvengedrag of nieuwigheid is (of gewoon echt niks in te brengen, maar dat maakt het erg moeilijk). Het valt me ook op dat er verdenkingen richting mij gaan, omdat ik juist wel veel vertel wat ik denk. 

@David, ik heb in ieder geval hints gegeven dat ik een klaagmuurbericht heb geplaatst, en dat het niet degene is over de heks. Alle berichten gingen over burgers, en daarmee is Frits ook meer overtuigd geraakt dat ik beter in het spel kon blijven als eruit. Ik gaf toen ook al expres aan, dat het misschien beter was als ik wel dood ging, want dan kunnen jullie met die gegevens verder. Nu weten jullie het niet zeker, maar kunnen we wel verder met die informatie. Vandaar dat ik van Frits ook 100% kan aannemen dat die burger is Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 20:06
Oh en trouwens, als je mensen niet een beetje prikt of poked, dan krijg je ook geen discussie en ook geen informatie. Ik vind het soms wel de moeite waard om mezelf op te offeren om de burgers naar de overwinning te brengen Wink
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 20:35
Ik heb nog nooit een potje weerwolven gespeeld waarin het zo lang duurde voordat er iemand dood ging. Ik weet niet wat we doen, maar we doen het goed!`

@Jip jouw argumenten voor jouw onschuld vind ik een beetje zwak. Dat jij een smeekbede hebt geschreven en dat frits jou gratie heeft verleend maakt je niet gelijk onschuldig. Jullie zouden net zo goed geliefde of weerwolven kunnen zijn.

Verder weet ik niet zo goed wat ik van alle klaagmuurberichten moet zeggen. Zouden de weerwolven echt zo dom zijn om het bericht over Meracy op de klaagmuur te plaatsen. Wetend dat er de vorige dag al een uitgebreid bericht van een mogelijke ziener op de klaagmuur stond. Of ik het gewoon een onervaren ziener.

Als de rijmende ziener heeft gezien dat tram een weerwolf is waarom heeft hij/zij niet op tram gestemd of geprobeerd haar verdacht te maken.

Het word weer een lastige keuze vandaag. Ik wil niet weer random stemmen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 20:42
Minstens 1 van de ziener berichten op de klaagmuur die op de klaagmuur staat moet van de weerwolven afkomen (een andere burger zou zoiets niet doen). Bovendien is het sowieso een goed idee voor de wolven om er nep berichten op te plaatsen, omdat anders niet aan het enige ziener bericht wordt getwijfeld. Oftewel niets posten op de klaagmuur was pas dom geweest door de wolven. 

Zoals ik al had uitgelegd is het juist verstandig van de rijmende ziener (aangenomen dat dat de ziener is) om Tram Anh niet verdacht te maken op de eerste dag. Hoe zou dat moeten? Er is niemand dood, er is geen informatie, maar Tram Anh is weerwolf...? Lekker duidelijk wie de ziener is. Bovendien kan hetzelfde worden gezegd over Meracy, niemand heeft haar specifiek verdacht gemaakt, behalve misschien de stem van David (hoewel ik gok dat hij net als de meesten random heeft gestemd, maar dat weet natuurlijk alleen hij).
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 20:48
Over de onschuld van Jip ben ik het er wel mee eens dat de smeekbede en mijn gratie niet bewijst dat hij onschuldig is. Mijn keuze voor de gratie heb ik neem ik aan voldoende uitgelegd en daarbij heb ik zijn claim over de klaagmuur niet echt meegenomen. Ik neig wel naar onschuld, aangezien hij 3 stemmen kreeg en het me onwaarschijnlijk lijkt dat de wolven al op elkaar zouden gaan stemmen (wat de kans dat er een wolf tussen die 3 zat redelijk groot maakt (niet zo gek gezien we waarschijnlijk 3 wolven met 9 spelers hebben))
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 21:17
Ik zie dat er al meerdere mensen zijn die het klaagmuurbericht over Tram Anh neigen te geloven. We hebben echter nog helemaal niks van gehoord, niet eens waarom ze mij heeft gekozen om na te blijven. Ik zou zelf namelijk wel willen weten waarom ze dit gedaan heeft.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 sep 2016, 23:12
Ik neig er nu naar om Frits te geloven, omdat hij wel goed heeft beredeneerd in zijn oordeel. Inderdaad jammer dat de grootste verdachte op dit moment niet mee discussieert. Ik denk wel dat ze gewoon af is gegaan op de klaagmuur om jou na te laten blijven Manon, want ze kan natuurlijk niet zichzelf laten nablijven. Ik vind dat het verder wel voor TA pleit dat ze de eerste dag niemand heeft laten nablijven, aangezien dan toch nog niemand weet wie de weerwolven zijn. Het is dan best makkelijk om 'per ongeluk' een burger aan te wijzen. 

Ps. Ik had bij de vorige stemming inderdaad hulp van de random thing picker online.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 08:45
Goedemorgen allemaal. Ik vind het tricky om vandaag niet de biecht af te nemen om twee redenen:
1) Ik denk dat of Tram Anh of Meracy een weerwolf is. Als we per ongeluk de verkeerde ter dood veroordelen dan vrees ik dat de weerwolven na komende nacht (het zal ze toch een keer moeten gaan lukken iemand te doden) op een te grote voorsprong staan. Ik durf het risico niet te nemen.
2) Ik maak mezelf een te aantrekkelijk slachtoffer als ik mijn biecht te lang bewaar. Ik weet niet wie de weerwolven proberen te doden, maar het lukt ze blijkbaar niet Wink Mijn angst is dat ze hun pijlen op mij gaan richten, maar als ik mijn biecht al gebruikt heb dan hebben ze eigenlijk niet meer van mij te vrezen dan van iedere andere burger.

Daarom heb ik net een bericht naar de vertellen gestuurd dat ik mijn biecht gebruik op Tram Anh, ik hoop dat we zo meer informatie over haar krijgen (wolf of andere rol) want ik kan van haar moeilijk hoogte krijgen doordat ze niet heel actief post...

Spannend! Ik hoop dat we zo wat verder komen samen en eindelijk eens wat gedaan krijgen in dit dorp! Ik bedoel, hartstikke gezellig dat iedereen blijft leven, maar ik heb liever 6 burgers en 3 dode wolven (als dat idd de verhouding is) dan 9 burgers waarvan ik niet weet voor wie ik moet vrezen Wink
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 10:45
Ik ben wat ziek en bedgebonden en word misselijk als ik uit bed ga (Excuus voor het minder reageren), maar heb even de moeite genomen mijn laptop erbij gepakt en te reageren. 
Heb vernomen dat de biecht op mij is, beetje zonde van je biecht, denk dat je het beter op iemand anders kon gebruiken Wink Maar daar is het helaas te laat voor
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 10:51
Dames en heren en andersoortige dorpsbewoners, onze heer heeft mij de kracht gegeven onze schooljuffrouw op de knieën te dwingen en haar ware aard aan mij te laten tonen. Tram Anh probeert ons te misleiden met haar 'onschuldige schooljuf' act, maar in de nacht sluipt zij rond als een harig monster en probeert zij ons op te eten. Ik zeg nooit weer, mijn medeburgers en ik zullen dit verschrikkelijke beest geen nacht langer onder ons tolereren!

Uitkomst biecht: TRAM ANH IS EEN WEERWOLF.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 10:56
Tram Anh schreef:Ik ben wat ziek en bedgebonden en word misselijk als ik uit bed ga (Excuus voor het minder reageren), maar heb even de moeite genomen mijn laptop erbij gepakt en te reageren. 
Heb vernomen dat de biecht op mij is, beetje zonde van je biecht, denk dat je het beter op iemand anders kon gebruiken Wink Maar daar is het helaas te laat voor


Ps. Beterschap Tram Anh! Zelfs al ben je een ontmaskerde weerwolf en hoop ik dat je snel zult sterven, in real life hoop ik dat je snel beter wordt Smile
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:19
Thanks Nicole voor de beterschapswensen Smile ik ga weer terug in mijn winterslaap
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:23
Oké, nu is het in ieder geval duidelijk op wie ik ga stemmen. Kunnen we de deadline niet gewoon vanavond houden?
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:25
Oh jeetje, dan zat je toch goed met je gedachte om nu maar de biecht in te zetten! Dan is er nu maar 1 ding mogelijk, hè? Ons ontdoen van deze - waarschijnlijke - weerwolf! Tenminste, als de uitkomst hiervan natuurlijk klopt Wink 


Even soort van off-topic: Beterschap Tram Anh! :flower:
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:28
David schreef:(...) Kunnen we de deadline niet gewoon vanavond houden?

Dat is op zich wel een goed idee eigenlijk, volgens mij is dat voor iedereen wel haalbaar! Dan gaat het allemaal wat sneller! Wink Deadline vragen voor vanavond 8 uur ofzo? Razz
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:28
Oja, dat natuurlijk ook. Slaap lekker IRL Tramsie heart
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:37
Ik begrijp dat de deadline nu onnodig verschoven lijkt. Maar ik kon natuurlijk niet weten dat de biechtmoeder het bericht meteen zou lezen. 
Er moet nog wel genoeg tijd zijn voor de biechtmoeder om haar bevindingen te posten en voor de anderen om hier iets mee te doen. Nogal wat spelers hebben alleen 's avonds tijd om het forum te bezoeken.

Daarom houd ik de deadline in principe op woensdag 20 uur. Echter, als iedereen zijn/haar stem heeft doorgegeven voor de deadline dan zal ik eerder updaten.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:39
Okidoki! Dank u, meneer de Verteller! Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:48
Ik ben blij dat je hebt besloten de biecht te gebruiken, Nicole. Zo te zien hebben we een wolf ontmaskerd! Cool

En mocht het nou zijn dat Nicole toch liegt... ik denk dat we ons de sterfte van 1 burger kunnen veroorloven. We weten dan meteen dat Nicole gelogen heeft en een weerwolf moet zijn. Aangezien nog niemand dood is gegaan 's nachts heeft de heks waarschijnlijk haar vergif nog en kan ze meteen Nicole vergiftigen.


Laatst aangepast door Meracy op di 27 sep 2016, 11:51; in totaal 1 keer bewerkt
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:51
Ik denk dat het dan wel duidelijk is op wie we moeten stemmen. Ik heb niks gelezen waardoor ik aan Nicole's woord zou moeten twijfelen.

Als Tram toch geen weerwolf blijkt te zijn dan weten we gelijk wie de volgende is.


Beterschap Tram-anh, ik denk dat je straks lekker de tijd hebt om uit te rusten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:52
Ja, ik ga dan ook op Tram Anh stemmen, lijkt me allerwaarschijnlijkst dan.

Wat Meracy zegt kunnen we dan uitvoeren.

Als klopt wat Nicole zegt, dan ga ik vanaf nu ook meer Meracy vertrouwen, want voor mijn gevoel moet dit wel een of-of scenario zijn.

Wat mij betreft is het duidelijk verder
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 11:59
Ik heb mijn stem alvast opgestuurd. Is wel lekker als we een dag minder hoeven te wachten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 13:33
Ik ook Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 15:28
Ik heb ook alvast mijn stem al uitgebracht. Ik ga met jullie beiden mee in de stemming. Wink
Kom op andere stemmers en de update, ik ben benieuwd! Razz
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 15:53
Ik zie dat jullie het erg met elkaar eens zijn, helaas voor mij.. Maar een groot verlies voor jullie!

Ik denk dat iedereen op mij heeft gestemd, erg jammer natuurlijk.. Mocht ik een weerwolf zijn (hypothetisch, want natuurlijk ben ik onschuldig), dan wens ik mijn andere weerwolf maatje veel succes, ik geloof in je Smile 

De wonderen zijn de wereld niet uit Razz 

P.S. Bedankt voor de beterschapswensen  heart heart heart heart heart
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 sep 2016, 19:00
Ik heb ook gestemd. 
Veel beterschap Tram Anh!
Gesponsorde inhoud

Dag 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum