Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Vraag van de fluitspeler Empty Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 19:09
Cindy vroeg mij het volgende±
Abubu schreef:ik vroeg mij af of ik als fluitspeler ook mezelf mag betoveren. Er staat namelijk niet expliciet in de spelregels dat het verboden is, en Eros mag het ook.

ik heb teruggestuurd:
Verteller schreef:Ik zou het eigenlijk zo niet weten. Ik zou zeggen van wel, maar dat zou eigenlijk wel iedereen moeten weten dat de fluitspeler dat kan. Ik ga het de doden in het dodenforum voorleggen, dan zal ik je antwoord geven. Maak je geen zorgen om de deadline, je mag gewoon wachten totdat ik antwoord gegeven heb voordat je de mensen betovert.

Graag snel jullie mening over deze kwestie.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 19:52
Joh jeemig.  Ik zou zeggen dat het wel mag. Maar de andere spelers weten dat nu niet. Dat kan wel een nadeel zijn voor de andere spelers.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 19:52
Joh jeemig.  Ik zou zeggen dat het wel mag. Maar de andere spelers weten dat nu niet. Dat kan wel een nadeel zijn voor de andere spelers.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 20:31
Aan de ene kant vind ik het raar om jezelf te betoveren, maar aan de andere kant geldt hetzelfde voor Eros. Ik zie op Wikipedia dat de fluitspeler wint als alle levende spelers betoverd zijn, dus dan zou je jezelf toch mee moeten rekenen?

Er stond trouwens ook dat de fluitspeler helemaal opnieuw moet beginnen zodra één van de betoverden overleden is, moest Cindy dan niet opnieuw beginnen nadat Wouter dood ging?
Verteller
Verteller
Admin

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 20:42
Dat van het opnieuw beginnen hebben wij anders geregeld, dat hoeft dus niet. Er zijn veel varianten van de fluitspeler.

Zal ik het voor deze nacht maar toestaan, omdat hoogstwaarschijnlijk de burgers na deze nacht gewonnen hebben?

Wellicht iets om over na te denken na het spel...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 20:48
Oh, oke ^^ Het is een voordeel voor de anderen als de fluitspeler opnieuw moet beginnen, want hij/zij zou dan absoluut niet willen dat de betoverden dood gaat. Op het moment is het namelijk best moeilijk de fluitspeler te vinden. Hoewel het dan voor de fluitspeler wel heel wat lastiger wordt om te winnen...

Ik zou het voor dit spel inderdaad gewoon toestaan, zoals Cindy zei: het staat nergens dat het niet mag. Zoals het eruit ziet eindigt het spel precies zoals er voorspeld werd, dus dan maakt het toch niet uit.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 21:20
Ik vind dat het dit potje niet zo mogen... Aan de redeneringen van iedereen gaat iedereen er ook van uit. Daarom. In het vervolg vind ik overigens dat het zou moeten kunnen. Kijk maar wat je ermee doet Wink
Verteller
Verteller
Admin

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 21:34
oke, dan mag het nu niet. Ik ga het Cindy doorgeven!
Dank voor uw input!
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 21:35
Ik ben dat het wel mag.
Want de regels sluiten het niet uit, en het is tactisch zeer slim.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 18 apr 2014, 22:05
Tja, de meerderheid spreekt. Het is zo dat cindy gelijk heeft dat het nergens staat vermeld. Mijn reactie was gebaseerd op dat ik van de rest kan aflezen dat het per se moet dat de betoverden niet de fluitspeler kunnen zijn, dat lees ik af uit thomas en arjo. Maar kan cindy ook moeilijk ongelijk geven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

ma 21 apr 2014, 21:10
Overigens staat in de regels van het spel zelf dat het verboden is om jezelf te betoveren als fluitspeler.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

vr 25 apr 2014, 12:54
Ik ben ook heel democratisch aangelegd. Ik zou zelf zeggen dat de fluitspeler niet zichzelf en een geliefde mag betoveren. Dit zou wel heel veel misleiding betekenen, en hiermee wordt de fluitspeler moeilijk te traceren. Dat was nou juist het idee achter het bekend maken van de betoveringen.
Gesponsorde inhoud

Vraag van de fluitspeler Empty Re: Vraag van de fluitspeler

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum