Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 1

+9
Tram Anh
maurienttje
Robinator
Arkaios
lidun
Robbendinho
Georgette4
Lonneke
AJ
13 plaatsers
Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Dag 1

wo 18 maa 2015, 22:07
Hallo dorpelingen,

Welkom allemaal. Ik heet iedereen welkom met wie ik nog niet eerder heb gespeeld: lidun, bdzon, Robinator, Robbendinho en Davy.

Graag zou ik een idee inbrengen:
- Iedereen behoort actief mee te doen. Dat je het te druk hebt vind ik geen excuus. Als je door omstandigheden wat minder tijd hebt (tentamen, weekend weg, etc.), kun je dat vooraf aangeven in het topic of aan de verteller. Als iemand niet actief meespeelt, vind ik dat diegene mag worden doodgestemd. Uiteraard alleen als er geen andere belangrijkere zaken spelen. (dus als ik twijfel tussen twee mensen, van wie één actief is, wordt het de tweede).

Helaas is onze barbier vannacht gestorven. Ik wacht de keuze van de veldwachter en de schoolmeester af. Dan wil ik er wel meer over zeggen, maar ik wil de boel niet beïnvloeden.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 18 maa 2015, 22:18
Ik ben het met je punt eens over inactiviteit Arjo! Ook ik heb het ontieglijk druk met werken en school enzo, maar ook ik neem elke dag een momentje om bij te lezen en te reageren. Het valt dus best te combineren (y)

Ik wacht ook de veldwachter en de schoolmeester af!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 18 maa 2015, 23:06
Inmiddels is Arkaios onze nieuwe barbier. Ik wil hem graag feliciteren met zijn huisje.

Ik stel ook vast dat er geen ravenbrief is. Misschien is er geen raaf, maar de raaf kan ook onderschept zijn. Dan is er ook een schout.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 18 maa 2015, 23:13
Ik ben betoverd vannacht!! Wink
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

wo 18 maa 2015, 23:23
Oh, dat is wel handig om te weten. Dan is er dus een fluitspeler. Wil je ook zeggen wie de ander was?
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 08:14
Ah. Dan ben ik met Georgette betoverd... dat had de verteller niet doorgegeven, dus die had ik al een berichtje gedaan Wink
avatar
Robbendinho
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 08:22
Wat een onzin om minder actieve menen eruit te stemmen. We moeten er voor zorgen dat er baddies uitgaan. Wat hebben we eraan om actieve baddies die de boel manipuleren er in te laten? Stem staat voorlopig op AJ
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 09:34
Ja, sowieso gaan we voor de slechten, maar als we echt geen idee hebben is het eerlijker om op een inactieve te stemmen Wink
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 11:20
Het is ook leuker voor het spel om op inactieve mensen te stemmen. Anders wordt er op een gegeven moment helemaal niet meer gediscussieerd.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 11:26
Jup, maar die keuze moet ook iedereen maar voor zichzelf maken. Laten we ons focussen op de wolvenjacht :p
Heeft de schoolmeester al iemand in de hoek gezet?
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 11:32
Ik ben het er mee eens dat we in het uiterste geval op een inactief persoon dienen te stemmen, maar het is inderdaad beter om eerst te kijken of we een waarschijnlijke weerwolf kunnen vinden. Ik vind Robbendinho's  reactie op Arjo trouwens wel tamelijk extreem, het spel wordt echt niet beter als we weerwolven gewoon een out geven als ze niks zeggen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 12:25
Robbendinho schreef:Wat een onzin om minder actieve menen eruit te stemmen. We moeten er voor zorgen dat er baddies uitgaan. Wat hebben we eraan om actieve baddies die de boel manipuleren er in te laten? Stem staat voorlopig op AJ

Volgens mij moet je mijn bericht iets beter lezen. Er stond namelijk dat ik in een twijfelgeval voor de minder actieve speler ga. Als ik ervan overtuigd ben dat iemand een weerwolf is dan krijgt die mijn stem.

De reden dat ik dit even gezegd wou hebben (en gelukkig is een groot deel dat met mij eens) is dat ik de afgelopen twee spellen (en eigenlijk daarvoor al) vond dat de inactievelingen te lang werden gespaard. Mijn persoonlijke ervaring is dat het eerder sommige weerwolven zijn die niet actief meespelen dan de burgers.
Maar wat ik vooral hoop is dat dit voor iedereen een extra reden is om gewoon actief mee te doen. En nogmaals: als iemand van te voren aangeeft dat die om een goede reden iets minder actief mee kan spelen, zal ik er niet overheen vallen.

Nog wat anders: de klaagmuur. Die heeft wel wat interessants te melden. Als alle berichten kloppen zijn er een dorpsoudste en een heks. Tot nu toe heb ik geen reden om te vermoeden dat een van die berichten niet waar is. Dat betekent dat we erg voorzichtig moeten zijn. Een scenario al in vorig spel betekent dat de burgers kansloos zijn. Nou hadden we drie spellen geleden (toen ik ook meespeelde) gekozen voor een veilige optie, namelijk op de kasteeldame stemmen opdat er niemand dood ging. Deze optie wil ik graag openhouden, maar graag wil ik de rest er over horen. Er zitten ook nadelen aan. En drie spellen geleden hadden we het geluk dat de kasteeldame een weerwolf was en dat hoeft zeker niet weer zo te zijn. 

En dan nog mijn bevindingen over de burgemeesterverkiezing: De boeren waren naar mijn mening wel erg huiverig voor deze positie. Robbendinho heeft als enige een goede reden aangedragen en zijn stem uitgebracht. Tram Anh gaf wel een argument, maar die vond ik niet goed, want de afgelopen drie spellen is de burgemeester tot het eind blijven leven en verder lijkt ze er al bij voorbaat vanuit te gaan dat ze geen weerwolf wordt. Maurienttje postte alleen een openingsbericht en Civ hield zich helemaal op de vlakte.
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 12:51
Hallooooo, daar zijn we weer! Ik zie dat ik al meteen verdacht wordt door de heks op de klaagmuur  :shock: Alleen omdat ik niet op ben gegeten.... Voor de rest kan ik geen logische verklaring vinden waarom de wolven de barbier als eerste zouden eten, aangezien ik niet weet wat voor een voordeel dit met zich meebrengt. Maar goed, let the game begin! :bounce:
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 13:02
Die beschuldiging snap ik eigenlijk ook nog niet zo. Als de veldwachter doodgaat dan kunnen de weerwolven makkelijk alle goede beroepen eruit werken (vooral de biechtvader/moeder) en dat is zwaar in het nadeel van de burgers.

Ik acht het wel denkbaar dat de weerwolven de plek van de barbier in willen nemen, want Nieksashu vormde uiteraard wel een bedreiging voor de wolven. Maar dit wil zeker niet zeggen dat Arkaios of Robinator een weerwolf is. Misschien is een andere zwerver wel weerwolf en waagden de weerwolven een gok. Of misschien willen ze wel gewoon verwarring zaaien en verdenkingen een bepaalde kant op sturen.

Beroepstechnisch ben ik er tegen dat we op Robinator stemmen, want dan krijgen de zwervers nooit meer een huisje en dan kunnen beroepen als de barbier en de biechtmoeder niet vervangen worden. Zelfs als Robinator weerwolf is, kan dit nadelig uitpakken voor de burgers.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 14:05
Dag lieve bewoners van Wakkerdam,

Alvast excuses voor mijn late reactie. De dood van Nieksaahu is natuurlijk verschrikkelijk en moet gewroken worden.
Arkaios gefeliciteerd met je nieuwe woning. Ik zie dat iedereen al actief aan het discussiëren is. Wel denk ik dat we moeten oppassen met elkaar zomaar te beschuldigen, iedereen weet dat er veel gevoelige beroepen zijn die snel beschuldigd worden. Waaronder veldwachter kasteelheer en burgemeester. Dat is ook waarom niet iedreen staat te springen om bovenstaande beroepen. De klaagmuur twijfel ik over. zeker omdat het wel over iemand gaat met een sterk beroep. Wat idd nuttig om te weten is dat er een fluitspeler en dorpsoudste in het spel zitten. Top dat iedereen zo goed meedenkt en lekker actief is.

Groetjes jullie burgemeester Maurienttje
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 14:26
Beste burgemeester ooit! Wink
We hebben tot zaterdag om aan te blijven klungelen over waar we op gaan stemmen, dat is best lang!
Ik stel voor dat de weerwolven zichzelf even verdacht gaan gedragen, om het ons makkelijker te maken Razz

Nee, grapje! Ik heb nog geeen idee op wie ik wil stemmen, maar het idee van de kasteeldame is nog wel oke, dan gaat er geen onschuldige dood. 

Tot nu toe liefde voor de activiteit op het forum!  :bounce:
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 15:02
OK, bedankt voor je reactie op het idee. Ik weet het zelf nog helemaal niet zeker. Destijds had het idee ook veel weerstand. Het stemmen op de kasteeldame is op safe spelen, maar je geeft de wolven en de fluitspeler daarmee wel kostbare tijd.

Hebben jij en Georgette al bericht dat jullie inderdaad samen betoverd zijn. Het lijkt me sterk dat een van jullie erover liegt, maar ik wil het even zeker weten, want dan kan ik jullie wegstrepen als mogelijke fluitspeler.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 15:24
Haha, ja ik kreeg bericht terug van de verteller. We zijn echt samen betoverd Wink We zijn natuurlijk allebei ook betoverend mooi. 

De kasteeldame is zeker niet ideaal, maar beter dan een burger doodstemmen...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 15:43
In ieder geval krijgt de ziener ook een dag extra als er niemand doodgaat.

Het is ook nog afwachten wie Tungsten aan zal wijzen. In ieder geval kan hij geen zwervers aanwijzen. Hij was destijds fel tegenstander van het stemmen op de kasteeldame. In ieder geval is hij een echte tacticus, dus hem wil ik er graag over horen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 17:56
Hoi allemaal Smile 
Net tentamens gehad dus zucht Smile en morgen 2 deadlines Very Happy. Ik zal het kort houden. 
In ieder geval, ik snap je punt AJ, maar ja door op de kasteeldame te stemmen krijgen de weerwolven ook een extra nacht om iemand op te eten, die ook de ziener of dorpsoudste kan zijn..(dit was ook het probleem van het vorige spel. )
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 18:16
In het vorige spel werd ik (de dorpsoudste) overdag, op de eerste dag, dood gestemd. Maar goed, extra tijd voor de wolven is niet chill.. Wat moeten we anders? Ik heb geen idee wie er wolves en wolverines zijn
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 18:50
Gezien zijn nieuwe aanstelling leek het me verstandig, Arkaios even bij te scholen.

De wolven hebben de vorige barbier opgegeten, en het lijkt me waarschijnlijk dat zij dat deden om dat beroep zelf in handen te krijgen. Als veldwachter Robinator een wolf is, is het vrijwel zeker dat Arkaios óók een wolf is, en als Robinator geen wolf is lopen we alsnog het risico dat Arkaios wel een wolf is.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 19:02
Nou vooruit dan ik zal vandaag niet stemmen. Ik zou voorlopig ook niet weten op wie dus ik denk dat ik er wel mee kan leven.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 20:51
Tram Anh schreef:Hoi allemaal Smile 
Net tentamens gehad dus zucht Smile en morgen 2 deadlines Very Happy. Ik zal het kort houden. 
In ieder geval, ik snap je punt AJ, maar ja door op de kasteeldame te stemmen krijgen de weerwolven ook een extra nacht om iemand op te eten, die ook de ziener of dorpsoudste kan zijn..(dit was ook het probleem van het vorige spel. )

Je hebt gelijk als het om de ziener gaat, maar de dorpsoudste gaat niet dood als die wordt opgegeten door de wolven. De heks gaat ook niet dood want die kan zichzelf redden. Het probleem van het vorige spel was dat er de eerste dag een verkeerde gok werd genomen door op de dorpsoudste te stemmen. 

Maar eigenlijk wil ik nog steeds graag weten hoe Tungsten hierover denkt.

Meester Lupus W. Tungsten schreef:De wolven hebben de vorige barbier opgegeten, en het lijkt me waarschijnlijk dat zij dat deden om dat beroep zelf in handen te krijgen. Als veldwachter Robinator een wolf is, is het vrijwel zeker dat Arkaios óók een wolf is, en als Robinator geen wolf is lopen we alsnog het risico dat Arkaios wel een wolf is.
Deze logica vind ik wel te volgen. Er zitten wel wat impliciete aannames in:
- Onder de zwevers bevindt zich een wolf (deze kans is inderdaad vrij groot ~92%).
- De wolven spelen tactisch qua beroepen en zijn er dus niet op uit iemand verdacht te maken door een "ontactische" keuze.

Jouw redenering zegt ook dat Robinator onschuldig is, als Arkaios onschuldig is.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 21:17
Ik vind het lastig om al een logische keuze te maken op basis van de informatie die we hebben. Ik ben er zeker op tegen om op de veldwachter te stemmen aangezien ik zwerver ben. Tevens ga ik niet stemmen op de kasteeldame aangezien er dan niemand dood gaat in de middag en dat gun ik die verdraaide weerwolven niet.

Laat ik een tactiek voorstellen gebaseerd op mijn vorige ervaringen. Als burgemeester in wolfskleren had ik de eerste dag de keuze om op lonneke of op een mede-weerwolf te stemmen. Mede door de inactiviteit en de onduidelijkheid van de eerste nacht had er niemand een gestaafde onderbouwing om op iemand te stemmen (dit was duidelijk te zien in de eerste stemming). Een idee was om op de burgemeester te stemmen (idee van lonneke) wat voor mij natuurlijk niet goed uitkwam. Haar idee was dat normaal de burgemeester de eerste nacht niet overleeft.
Maar Maurientje leeft nog!
Ik overleefde mijn eerste nacht ook, doordat ik een weerwolf was, en we weten allemaal wat dat voor latere consequenties had (de weerwolven wonnen)

Daarom op basis van die logica ben ik geneigd om op de burgemeester te stemmen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 22:02
Haha Bdzon gebruikt mijn reden!
Helaas werd ik door die woorden de vorige keer gelijk doorgestemd, dus ik hou me er hier even afzijdig in Wink

Ik waag me ook maar niet aan kansberekeningen, want er is altijd een kans dat er uit een bepaalde groep een wolf is.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

do 19 maa 2015, 23:13
Hoi allemaal! Razz

Wat zijn jullie actief! Gelukkig maar, dus ik doe ook gauw mee. Van mijn kant zal mijn activiteit echt vanavond en vrijdag moeten komen, want zaterdag zit ik weer in Utrecht voor colleges en daar heb ik de hele dag geen internet. Om 7 uur ben ik dan weer thuis en dan heb ik nog maar een uurtje... Hopelijk kan ik nog genoeg meedoen! ^^

Ik moet eerlijk bekennen dat ik jullie reneringen nog niet heel uitgebreid doorgenomen heb (wel doorgelezen, maar ik vind het lastig met al die getallen erbij (@Arjo)) Wink

Verder vind ik het voor Niek heel naar dat hij er meteen is uitgeknikkerd, de arme jongen Sad Ik kan goed inkomen in de renering van boven dat de weerwolven Nieks beroep willen krijgen. Thomas zei dit, geloof ik. Anders pak je niet meteen iemand met een sterk beroep, lijkt me Wink

Wel echt fijn dat er al meer gereageerd wordt. Dan hoeven we niet meteen inactievelingen eruit te gooien en dan wordt er tenminste écht gespeeld Wink Discussies zijn leuk xD

Anyway, ik houd het forum deze 1,5 dag maar goed in de gaten. Hopelijk kan ik nog zoveel mogelijk actief reageren Smile

En oja, de verteller heeft mij wel al gezegd dat Lonneke mijn medebetoverde is. Gelukkig heeft ze het hier ook bevestigd Razz (Stel je voor dat de verteller niet zou deugen en mij een valse naam opgaf, ghehe ^^ Very Happy)
avatar
Robbendinho
Zwerver
Zwerver

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 07:45
Ik vind al deze theorieën maar als als als. Je kunt dit namelijk ook allemaal omdraaien. Dat de wolven bewust keuzes maken. Dat ze bewust de burgemeester er niet uitlunchen zodat de dorpelingen de burgemeester eruit stemmen zodat de wolven weer een vrije lunch hebben. Precies hetzelfde geldt voor de barbier. Door deze eerst te lunchen, te hopen op een dorpeling (of zelfs bewust eentje neerzetten) vervolgens deze te lynchen om daarna wel een wolf op deze positie te krijgen.

Ik vind het goed dat er wordt nagedacht, dat zeker, maar laten we goed blijven redeneren. Willen we echt iemand riskeren met de lynch om een theorie die je ook om kunt draaien? 

Een ronde niet stemmen kunnen we eventueel wel doen in het begin. Nu zijn we nog in een meerderheid(mag ik hopen). Dat de betoverden uitkomen is ook handig zodat de wolven ook op de fluitenspeler kunnen jagen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 08:30
Robbendinho schreef:Ik vind al deze theorieën maar als als als. Je kunt dit namelijk ook allemaal omdraaien. Dat de wolven bewust keuzes maken. Dat ze bewust de burgemeester er niet uitlunchen zodat de dorpelingen de burgemeester eruit stemmen zodat de wolven weer een vrije lunch hebben. Precies hetzelfde geldt voor de barbier. Door deze eerst te lunchen, te hopen op een dorpeling (of zelfs bewust eentje neerzetten) vervolgens deze te lynchen om daarna wel een wolf op deze positie te krijgen.

Ik vind het goed dat er wordt nagedacht, dat zeker, maar laten we goed blijven redeneren. Willen we echt iemand riskeren met de lynch om een theorie die je ook om kunt draaien? 

Een ronde niet stemmen kunnen we eventueel wel doen in het begin. Nu zijn we nog in een meerderheid(mag ik hopen). Dat de betoverden uitkomen is ook handig zodat de wolven ook op de fluitenspeler kunnen jagen.

Op zich zijn alle theorieen als als, totdat de ziener een wolf heeft gezien of de biechtmoeder bij een wolf de biecht af neemt. In het begin is het niet heel erg om de gok te wagen. Niet stemmen is geen optie, alleen de kasteeldame is een optie om niemand te laten sterven, maar dan zijn we haar gave ook kwijt.

Vaak wordt er vrij random gestemd op de eerste dag Wink
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 13:20
Robbendinho schreef:Ik vind al deze theorieën maar als als als. Je kunt dit namelijk ook allemaal omdraaien. Dat de wolven bewust keuzes maken. Dat ze bewust de burgemeester er niet uitlunchen zodat de dorpelingen de burgemeester eruit stemmen zodat de wolven weer een vrije lunch hebben. Precies hetzelfde geldt voor de barbier. Door deze eerst te lunchen, te hopen op een dorpeling (of zelfs bewust eentje neerzetten) vervolgens deze te lynchen om daarna wel een wolf op deze positie te krijgen.
Theorieën zijn per definitie alsals, dus jouw constatering is juist. Het al dan niet bestaan van een absolute waarheid laat ik graag aan filosofen over.

Robbendinho schreef:Ik vind het goed dat er wordt nagedacht, dat zeker, maar laten we goed blijven redeneren. Willen we echt iemand riskeren met de lynch om een theorie die je ook om kunt draaien? 

Een ronde niet stemmen kunnen we eventueel wel doen in het begin. Nu zijn we nog in een meerderheid(mag ik hopen). Dat de betoverden uitkomen is ook handig zodat de wolven ook op de fluitenspeler kunnen jagen.
Dit vind ik nergens op slaan. Het is verplicht om te stemmen. Als je meer dan één keer niet stemt dan gaat de stem naar jezelf. Daarnaast geloof ik er weinig van dat dan ook echt niemand gaat stemmen. Als we willen dat er niemand dood gaat, dan kunnen we dat het beste doen door op Georgette4 te stemmen. 

Jouw idee is alleen voor de wolven goed, want die konden vannacht overleg plegen over de stemming. Kortom, zij twijfelen waarschijnlijk niet. 

Ik weet nog niet wat ik zal doen. Op Georgette4 stemmen kan om te zorgen dat er niemand dood gaat. Maar ik vind haar wel redelijk actief meespelen en dat geldt niet voor iedereen. Civ, davy en Meracy hebben nog helemaal niks gezegd.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 16:57
Sorry mensen, ik had heel veel dingen te doen gisteren en had dus nog geen tijd om de berichten door te nemen. Ik zal alle berichten nu even lezen en dan mijn ideeën geven Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 18:20
Oke, ik heb alle berichten ondertussen gelezen.
Het is op de eerste dag heel erg gokken wat de motieven van de weerwolven kunnen zijn. Ze kunnen heel straightforward spelen, door de barbier te doden en ervoor te zorgen dat een van hen de nieuwe barbier wordt. Dit zou een groot deel van de zwervers verdacht maken en in het bijzonder Robinator en Arkaios. De weerwolven kunnen echter ook tactischer spelen door de veldwachter en de zwervers juist verdacht te maken.
Het feit dat maurienttje niet dood is, vind ik eigenlijk niet meer zo gek. De laatste keren dat ik weerwolven heb gespeeld was de burgemeester niet meteen dood gegaan. Het is onderhand ook een beetje cliché. Daarnaast zijn er veel sterkere beroepen (zoals inderdaad de barbier).
Ik ga er trouwens wel vanuit dat er een raaf is. Ik heb nog nooit een spel zonder raaf meegemaakt. Dus ik denk wel dat er een schout is. De tweede dag zal dit wel duidelijk zijn lijkt me.
Dan het idee van de kasteelvrouw doodstemmen... ben er persoonlijk niet echt een voorstander van, zoals ik drie spellen geleden ook had aangegeven. (Maarja, toen was ik ook de kasteelvrouw Razz) Maargoed, ik houd de optie open. Momenteel weet ik het namelijk ook niet zo goed. Het zal een beetje van de reacties hier afhangen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 18:26
AJ schreef:
Robbendinho schreef:Ik vind al deze theorieën maar als als als. Je kunt dit namelijk ook allemaal omdraaien. Dat de wolven bewust keuzes maken. Dat ze bewust de burgemeester er niet uitlunchen zodat de dorpelingen de burgemeester eruit stemmen zodat de wolven weer een vrije lunch hebben. Precies hetzelfde geldt voor de barbier. Door deze eerst te lunchen, te hopen op een dorpeling (of zelfs bewust eentje neerzetten) vervolgens deze te lynchen om daarna wel een wolf op deze positie te krijgen.
Het al dan niet bestaan van een absolute waarheid laat ik graag aan filosofen over.

Hahaha xD
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

vr 20 maa 2015, 23:28
Jongens, het is een typische eerste dag. Niemand weet iets. Ik stel voor random.org erbij te pakken Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 01:40
Ik ben het eens met Meracy. Ik vind stemmen op de kasteelheer/-vrouwe een beetje flauw en jammer van het spel.  Dat vond ik ook al toen zij de kasteelvrouwe was in het vorige spel. In het uiterste geval van nood kan het best, maar op de een of andere manier kunnen we beter stemmen op mensen die óf tot dusver nog inactief zijn geweest, óf naar mensen die er bij mij wat meer erbovenuit springen die ik op de één of andere manier typisch vind redeneren. Robbendinho is naar mijn idee zo'n iemand. Het als-als redeneren voor de keuze van de weerwolven is zeker een bekend verhaal namelijk. Zover ik weet, kiezen de weerwolven over het algemeen mensen met sterkte beroepen uit, zodat zij die plekken kunnen bemachtigen. Maar goed, ik ben benieuwd naar andere ideeën. Ik ben niet eerder dan half 8 vanavond weer online, dus ik zal niet zoveel meer (kunnen) reageren. Weerwolfse morgen! ^^ Razz
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 10:42
Meracy verwoordt het erg treffend: we kunnen niet echt weten wat de weerwolven van plan zijn geweest aan de hand van de feiten tot nu toe. Als ik Georgettes redenering volg is zij voor stemmen op davy (inactief) of Robbendinho (typisch redeneren).
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 18:03
Robbendinho doet pas voor het eerst mee, dus ik snap wel dat hij zo redeneert... Deed ik toen ook Wink
Als davy niet meer gaat reageren krijgt ie mijn stem, anders heb ik geen idee
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 18:07
To be honest, ik heb nog niks van davy gehoord, dus wrs ga ik daar op stemmen of de kasteelvrouwe Sad en ik ga niet op Robbendinho stemmen, ik vind dat je iemand op de eerste dag niet moet benadelen omdat hij actief is en iemand die nog niks heeft gezegd daarboven verkiest.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 19:44
Ik zou ook eerder voor Davy gaan. Robbendinho geef ik het voordeel van de twijfel en Georgette wil ik haar gave nog even laten houden, omdat nog niet vaststaat dat die in verkeerde handen ligt. We kunnen dan nog een andere die optie van de kasteelvrouw gebruiken als we het echt niet weten. Ik denk ook niet dat Davy een van de klaagmuurberichten heeft gepost dus waarschijnlijk is hij niet de dorpsoudsten of de heks.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 19:57
Ik ga denk ik dan ook voor Davy, de deadline nadert nu ook dus..
En idd, ik denk dat Davy niet de heks of de dorpsoudste is, ook al zit de kans dat we het mis hebben, ik hoop stiekem dat we toch een inactieve wolf pakken!
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 20:20
Het lijkt mij ook prima om op Davy te stemmen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 20:23
AJ schreef:
Meester Lupus W. Tungsten schreef:De wolven hebben de vorige barbier opgegeten, en het lijkt me waarschijnlijk dat zij dat deden om dat beroep zelf in handen te krijgen. Als veldwachter Robinator een wolf is, is het vrijwel zeker dat Arkaios óók een wolf is, en als Robinator geen wolf is lopen we alsnog het risico dat Arkaios wel een wolf is.
Deze logica vind ik wel te volgen. Er zitten wel wat impliciete aannames in:
- Onder de zwevers bevindt zich een wolf (deze kans is inderdaad vrij groot ~92%).
- De wolven spelen tactisch qua beroepen en zijn er dus niet op uit iemand verdacht te maken door een "ontactische" keuze.

Jouw redenering zegt ook dat Robinator onschuldig is, als Arkaios onschuldig is.

Dit is correct. Beide aannames lijken me nogal voor de hand te liggen. Ik denk inderdaad ook dat Robinator geen burger barbier zou maken als hij zelf een wolf is.

Ik zie nog steeds niets in het plan om op de kasteelvrouwe te stemmen. Daar wordt de situatie morgen niet veel beter van. Het heeft eigenlijk alleen zin als de ziener een wolf te pakken heeft, maar ja, daar kunnen we niet op gokken.

Ik denk dat ik op Arkaios stem. Ik heb hier geen heel sterke reden voor, maar het lijkt me gewoon het waarschijnlijkst dat hij een wolf is vanwege zijn nieuwe beroep. Ik hoop dat we morgen meer weten!
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 20:33
Ik ben het met jullie eens dat het niet leuk is om iemand meteen eruit te stemmen die nog maar net meedoet. Ik ga voor de inactievelingen vandaag Wink
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 21:30
Voor de duidelijkheid: ik ga op Davy stemmen Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 21:51
Ik zit zelf ook te denken om op Robinator of Arkaios te stemmen. Dan hebben we toch de grootste kans om een weerwolf te pakken.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 22:00
Nou ga ik weer twijfelen, maar heb mn stem al doorgegeven
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 22:02
Ik heb ook gestemd Wink
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 22:03
Oh het is ook al deadlinetijd, dus wijzigen kan ook niet meer xD
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 1 Empty Re: Dag 1

za 21 maa 2015, 22:04
Ik blijf bij mijn keuze
Gesponsorde inhoud

Dag 1 Empty Re: Dag 1

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum