Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty <3 Welkom liefste <3

ma 28 nov 2016, 19:34
I love you I love you I love you 

Dag Lieve Frits,
Zoals je weet houd ik zielsveel van jou. 

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Voor jou wil ik geen geheimen hebben. Ik heb namelijk een slechte eigenschap, want ik ga namelijk regelmatig vreemd. Ik weet niet waarom, want ik twijfel niet aan onze relatie. Het is een vreemde drang om met iemand anders dan mijn ware geliefde het bed te delen. Ik hoop dat je dit zult accepteren. 
XXX

I love you I love you I love you
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

ma 28 nov 2016, 20:25
Oh mijn geliefde AJ,

Roosjes zijn rood viooltjes zijn blauw,
al mijn gedichtjes zijn vanaf nu voor jou.
Ik begrijp de nood voor een open relatie,
al is het wel een grote frustatie.
Het ligt natuurlijk aan mijn rol,
ik ben nou eenmaal de schaap met het zwarte wol.
Altijd krijg ik de schuld,
gelukkig ben ik van jou helemaal verguld.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

ma 28 nov 2016, 23:22
Je hebt wel een rotleven zeg. Iedereen geeft je van allerlei ellende de schuld en dan heb je ook nog een geliefde die om de haverklap vreemd gaat. 

Een citaat van Daniël Lohues dat de lading wel enigszins dekt:

Ieder mens heft zich een kruus te dragen
op zich ben'n die krusen allemaal even groot.
Alleen de ene de heb m van piepschuum
en de ander die heb m van lood.


Maargoed, ik denk dat ik vannacht in ieder geval niet vreemd zal gaan en gewoon bij jou blijf slapen. Dat is sowieso het beste, want als de wolven jou opeten zijn we sowieso al de sjaak, dus dan geeft het niet als ik dan extra dood zou gaan. Het probleem is alleen dat ik elke nacht moet wisselen, dus ik kan alleen in de oneven nachten bij jou slapen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

di 29 nov 2016, 08:33
We hebben niet echt de beste rollen/beroepen combinatie. De slet is aardig, maar je bent ook zwerver dus het is maar hopen dat je een goed beroep krijgt. Ik ben zondebok + boer wat zo'n beetje de slechtste rol beroep combo is. Zelfs als ik burgemeester wordt ga ik dood als ik mijn kracht kan gebruiken en ik ben toch kwetsbaar voor de schooljuffrouw. Nicole is ook niet een ideale schooljuffrouw, ook als zij een burger is gaat ze me waarschijnlijk niet vertrouwen. 

Maar genoeg doemdenken, het enige wat we moeten doen is de wolven vinden en ze netjes op de brandstapel gooien. Willen we nog een code afspreken om op de klaagmuur te gebruiken? Ik zal ook een beetje gaan nadenken over wie misschien Eros is op basis van onze koppeling.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

di 29 nov 2016, 14:37
Nog sterker gezegd: je hebt er helemaal niks aan om boer te zijn, want jij hebt sowieso niks aan een doorslaggevende stem als zondebok. Maar misschien krijg ik wel een goed beroep. 

Ik denk dat iedereen wel Eros kan zijn, behalve Duco of Thomas. Volgens mij zien zij ons allebei als ervaren spelers en het ligt meer voor de hand om een ervaren speler aan een onervaren speler te koppelen. 

Ik zit ook even te denken op wie ik mijn pijlen zal richten bij de stemming. Normaal gesproken zou ik als slet denk ik gewoon hard de discussie ingaan, in de hoop dat de wolven mij dusdanig vervelend vinden en mij proberen op te eten. Maar met jou als geliefde vind ik dat te riskant, zeker omdat de stemming ook niet gelijk mag zijn. 
Duco en Maureen moeten we denk ik met rust laten vanwege hun beroep. Van Nicole heb ik niets te vrezen zolang ik nog zwerver ben. De boeren en zwervers laat ik ook met rust, want wij horen daarbij. Dan blijven Manon en Tram Anh over. Van de biechtmoeder is het niet handig als die vaak wisselt, want de kans wordt dan steeds groter dat het een weerwolf wordt. Dus volgens mij is het het beste om voor kasteeldame Manon te gaan (toch weer). 

Over een codetaal ga ik nog even nadenken. Ik moet in ieder geval elke nacht duidelijk maken bij wie ik heb geslapen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

di 29 nov 2016, 22:48
Het lijkt me in de discussie vooral belangrijk om niet anders te spelen dan we anders zouden doen. Wat betekent dat ik niet al meteen aggresief voor iemand kan gaan totdat daar een beetje redelijke aanleiding toe is. Het is al een lange tijd geleden dat jij een potje mee hebt gespeeld, maar als ik het me goed herinner ben je meestal in het midden van de discussie te vinden. Hoewel dat wat riskanter is qua doodgestemd worden is het misschien toch verstandig daar voor te gaan zodat niemand denkt dat je raar speelt. Wat de wolven doen met mensen die hard de discussie ingaan is erg lastig te voorspellen aangezien dat waarschijnlijk sterk per persoon zal wisselen. Je kan namelijk beredeneren dat je of hun plannen in de war schopt of dat je een goede afleiding bent. War mensen hiervan denken hangt erg af van wie het is en wat er in de discussie gebeurd. Waarschijnlijk is jezelf eruit te laten zien als de ziener de beste manier om de aandacht van de wolven te krijgen. Ik weet niet goed hoe we dit zouden moeten aanpakken zonder dat de echte ziener daar achteraan gaat. Dat zou in het beste geval een verspilde zienernacht opleveren en in het slechtste een publieke tweestrijd tussen jullie.

Qua beroepen lijkt me kasteelheer of schoolmeester het beste voor ons. Schoolmeester vooral zodat die niet in de handen van de wolven valt en kasteelheer spreekt natuurlijk voor zich (hoewel die wel lastig gaat worden). Biechtmoeder en barbier heeft wat minder waarde in mijn ogen aangezien die ons niet in leven houden en voor de wolven naar mijn mening slechter zijn. Barbier wordt door de wolven simpelweg niet gebruikt behalve wanneer ze bijna zeker zouden zijn van een witte/onder grote druk van het dorp. Voor de biecht geldt bijna hetzelfde aangezien het extreem riskant is daarover te liegen. De biecht in de handen van burgers wordt vaak vergooid op iemand die al erg verdacht is om het zeker te weten.

Ik ben niet bezorgd dat ik ga worden doodgestemd, volgens mij is het lang geleden dat dat een keer is gebeurd. Het grootste risico voor mij is een gelijke stemming. De kans daarop lijkt me niet erg groot tenzij de eerste dag een stemming tussen twee mensen wordt. Idealiter kunnen we dat vermijden en hopelijk is er vanaf de tweede dag wat meer aanleiding en wordt het risico op een gelijke stemming een stuk kleiner.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

wo 30 nov 2016, 00:10
Ik had nog wel een idee hoe we de ziener een beetje kunnen sturen. We kunnen namelijk op de klaagmuur zetten dat er een weerhamster in het spel zit. Waarschijnlijk is dit niet zo, omdat er al een slet inzit. Als we bijvoorbeeld zeggen dat een van de boeren de weerhamster is, dan zal de ziener wellicht eerst voor andere beroepen gaan en tegelijkertijd zullen de weerwolven de boeren misschien ook gaan vermijden. 

Misschien moeten we er zoiets opzetten als: Dit is een bericht aan de ziener. Pas op als je de boeren gaat bekijken, want één van hen is weerhamster. 

Verder heb ik denk ik een handige code:
Als ik bij iemand anders dan jou ga slapen, dan zet ik op de klaagmuur: Ik heb gezien dat "persoon" een weerwolf is, (dus eindigen met een komma)

In principe slaap ik in de oneven nachten bij jou en in de even nachten bij iemand anders. Als ik daarvan afwijk dan zet ik op de klaagmuur: alles is door de war
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

wo 30 nov 2016, 18:17
Oke klinkt goed. Ik verwacht niet dat ik veel klaagmuur berichten zal plaatsen, zeker aangezien ik geen nachtelijke informatie heb door te geven. Mits ik dat wel doe zal ik ook een foutje met een leesteken maken. Ofwel beginnen met 2 hoofdletters of eindigen met twee punten.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

wo 30 nov 2016, 18:17
Btw, heb jij dat klaagmuur bericht al aan de verteller doorgestuurd of zal ik het nog doen?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

wo 30 nov 2016, 18:38
Okee, dan is het voor de klaagmuur wel duidelijk. Ik denk inderdaad dat het bij onze rollen niet superbelangrijk is om van alles door te geven. Trouwens, als ik niks zeg dan slaap ik dus bij jou. 

Ik ga dat klaagmuurbericht nu doorgeven aan Lisa. Ik hoop dat we de ziener en de weerwolven op het verkeerde been (of op de verkeerde poot) kunnen zetten. 

Zo, en dan ben ik benieuwd wat deze nacht ons brengt. Hopelijk eten ze mij op.
Gesponsorde inhoud

<3 Welkom liefste <3 Empty Re: <3 Welkom liefste <3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum