Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Maaltje 1 nu voor het echie

ma 05 dec 2016, 22:54
Jammerdepammer. Waardoor zou het nou mislukt zijn, en waarom heeft de fluitspeler niets bereikt?

Laten we het even over de weerhamster hebben. Één van de drie boeren is weerhamster maar Jip is het sowieso niet. Dan blijven Frits en Lonneke over.
Frits liet heel duidelijk blijken dat hij het een dom idee vond om dit op de klaagmuur te zetten. Het ligt dus voor de hand dat Frits het niet was, d.w.z.
dat Lonneke de weerhamster is. Dat is wel érg slordig van Frits, terwijl hij juist nogal een geslepen speler is. Er kunnen twee dingen achter zitten:
(i) Misschien is Frits zelf de weerhamster en hoopte hij ons zo op het verkeerde been te zetten.
(ii) Misschien probeerde Frits ons uit de tent te lokken. Ik was er vandaag bang voor dat één van jullie opeens Lonneke heel erg verdacht zou maken.
Dan had Frits meteen kunnen roepen dat Jip en de beschuldiger wolven zijn. Gelukkig gebeurde dat niet.

Hoe dan ook denk ik dat we Frits en Lonneke voorlopig maar niet moeten opeten. Dus wat doen we wel? Opnieuw Meracy? Ze zou bijvoorbeeld de slet
kunnen zijn of misschien had de genezer / schout haar beschermd. Het is dus wel een gok
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

di 06 dec 2016, 00:05
Ik kreeg sterk het gevoel, doordat zij de eerste was die zei dat het klaagmuurbericht over de heks onwaar kon zijn, dat manon de heks is. ik hoop dan ook dat zij zichzelf gered heeft. ik heb natuurlijk dat bericht geplaatst. dus op manon opeten is een gok. dan zal ze vast iemand vergiftigen. eerst slapen,morgen verder broeden.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

di 06 dec 2016, 11:03
Als ik haar bericht nu beter leest zegt ze eerst wel te denken dat het heksenklaagmuurbericht klopt, en later denkt ze misschien van niet, verder heeft niemand dit opgemerkt. Er blijven helaas een hoop rollen over die tegenhouden dat iemand doodgaat, namelijk de slet (dan gaat ze niet dood bij een volgende poging), weerhamster (ook niet), schout (dan juist wel), gezener (dan juist ook).

De kans dat Manon de volgende ronde doodgaat als we op haar stemmen is dus 60%. Als ze heks is en door krijgt dat ze nu doodgaat, kan ze haar vergif niet gebruiken (dan kan ze dit nooit tegen ons gebruiken) of ze gebruikt het wel, maar dan met een grote kans op Nicole. In ieder geval waren wij niet echt verdacht door Manon leek het. Het is iets om in het achterhoofd te houden.

Hebben jullie al andere vermoedens?

Het bericht van Manon:

- Het derde bericht lijkt inderdaad van de heks te komen. Het zou heel goed kunnen dat dit waar is. De kans is redelijk groot dat de weerwolven er niet in slaagden iemand op te eten door de slet, weerhamster, schout of genezer. De yeti is op zich ook nog een optie, maar het lijkt me sterk dat deze de eerste nacht zijn krachten al zou gebruiken (als er überhaupt een yeti in het spel zit).

Nog een laatste opmerking:
@AJ schreef:[size=12]Wat ik trouwens ook bedenk: de heks weet nu als het goed is ook iemand die onschuldig is.[/size]

Ik hoop dat dit zo is, maar er is natuurlijk ook een (kleine) kans dat de heks zichzelf gered heeft. Dan zouden we echt pech hebben als die ook niks weet.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

di 06 dec 2016, 11:09
Ook is het zo dat als Manon weer niet doodgaat wij die informatie tenminste hebben, en daar kunnen we dan op sturen. De kans dat er overdag een burger doodgaat is dan wel groter. Wel lopen we nu alweer 2 ronden achter de feiten aan dus het wordt wel moeilijker om te winnen. De ziener krijgt meer kansen om zinnige informatie te krijgen. Ik denk dat TA geen ziener is want een slimme ziener bekijkt meteen de biechtmoeder, en die zal dan niet op diegene stemmen.
Civ
Civ
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

wo 07 dec 2016, 18:12
Ik vind op Manon stemmen te risicovol, omdat het dan weer zo kan zijn dat ze blijft leven. Ik wil eigenlijk voorstellen om Tram op te eten zodat ik of Thomas biechtwolf kan worden. Voordat ze doorkrijgen dat Duco een wolvenveldheer is wil ik er gebruik van maken.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

wo 07 dec 2016, 19:35
Ik dacht eigenlijk ook dat Manon de heks was, maar ik kan het bericht waardoor ik dat dacht niet meer terugvinden...

Ik vind dan Trâm Anh opeten wel een goed idee (ook omdat die zei dat Victor en ik weleens weerwolven konden zijn door onze inactiviteit).

Ik denk wel dat de kans nog vrij groot is dat zij beschermd gaat worden deze nacht
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

wo 07 dec 2016, 21:21
Hebben jullie nog wat op de klaagmuur gezet?

Heb gisteren buikgriep opgelopen dus kan wat afwezig zijn. als jullie stemmen zonder mij is dat ook prima. ik vind ook TA een prima plan. Met Manon hebben we pech gehad,  voorlopig maar even zorgen dat wij niet verdacht raken Smile
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 02:56
Ik had niets op de klaagmuur gezet.

Manon en Tram Anh kunnen natuurlijk allebei beschermd worden vannacht. Als de genezer de eerste nacht de biechtmoeder beschermde dan zal hij nu misschien de kasteelvrouwe doen. De biechtmoeder lijkt me dus geen slecht plan. Het moet er toch een keer van komen.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 13:23
Heb ook niets op de klaagmuur gezien.
Biechtmoeder it is!
Civ
Civ
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 13:47
Yes! Tram Anh it is! Trouwens, ik wil op de klaagmuur een hint geven dat één van de weerwolven een vrouw is (wat natuurlijk niet zo is).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 16:07
David zet ook altijd wat op de klaagmuur de eerst nacht om de boel op te fokken. Dat hoeft niet eens per se in zijn voordeel te zijn... Just sayin'.

Overigens, als Manon de vorige ronde genezen is kan je er bijna donder op zeggen dat TA nu genezen wordt. Maargoed, de kans dat TA genezen wordt is dan wel weer klein. 

Desalniettemin, als we de biechtmoeder krijgen, dan zijn er sowieso al 2 mensen opvallend... is dat het waard? Ik neem aan dat jullie dat afgewogen hebben?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 17:41
Civ schreef:Yes! Tram Anh it is! Trouwens, ik wil op de klaagmuur een hint geven dat één van de weerwolven een vrouw is (wat natuurlijk niet zo is).

Wat wil je daarmee bereiken? Als de ziener een wolf ziet, dan zet hij gewoon erbij wie dat is. Dus de enigen die erop kunnen zetten dat één van de vrouwen een wolf is, zijn de wolven zelf. Maar waarom zouden we dat doen als het waar was?
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 19:20
Het unanieme besluit om tram op te eten staat genoteerd.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 20:56
Ik heb nog even op de klaagmuur een nietszeggend berichtje geknald over dat er vannacht onverwachte dingen zijn gebeurd... een experimentje Wink
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 21:12
Moeten we de klaagmuurberichten niet een beetje afstemmen? We moeten er ook voor zorgen dat het bericht van de ziener niet goed door komt. En misschien kunnen we nog iemand uit de tent lokken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

do 08 dec 2016, 22:38
Ik zou zeggen, ga je gang hoor. Ik had meer zoiets van, niemand lijkt wat te opperen, dus doe ik het maar. Gezien Lisa via de Whatsapp oppert om de deadline te vervroegen omdat de heks al gereageerd heeft heb ik even snel gehandeld Wink

Ik vind het tof als je zelf nog wat probeert om te misleiden, ik had zelf niet zoveel inspiratie...

Daarnaast kreeg ik ook niet veel respons op mijn twijfels, en zou daar graag ook jullie meningen op zien...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

vr 09 dec 2016, 15:02
Heb je nog wat verzonnen Thomas?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

vr 09 dec 2016, 18:44
Ik zat eigenlijk te wachten of Victor en Duco nog zouden reageren want ik ben wel benieuwd wat zij doen. Ik heb zelf geschreven: "In de eerste nacht kon ik niemand zien.". Meer dan dat kan ik in mijn eentje niet bereiken en het is maar de vraag of het geloofd wordt, dus ik vrees dat de ziener nu toch met succes kan doorgeven wat hij gezien heeft.

Ik hoop eigenlijk dat Victor nog wat beters verzint, want als hij inderdaad schrijft dat één van de wolven een vrouw is dan concluderen de burgers direct dat een wolf dat geschreven heeft en dat we dus misschien wel allemaal mannen zijn ... Nog iets meer dan een uur voor de deadline.
Gesponsorde inhoud

Maaltje 1 nu voor het echie Empty Re: Maaltje 1 nu voor het echie

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum