Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

eten nacht 1 Empty eten nacht 1

za 07 feb 2015, 22:09
Hier kunnen jullie bepalen welke burger er verslonden moet worden.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 00:16
Ahoihoi medeweerwolven, 
Zoals meestal wordt de eerste nacht een beetje een gok, maar we kunnen natuurlijk een beslissing maken gebaseerd op de beroepen. We hebben de burgemeesters penning al binnen en Maartje is ook een boer, dus dat zit waarschijnlijk wel goed. Van de sterkere beroepen hebben we jammer genoeg alleen de barbier. Dat betekent voor mij een aantal mogelijke opties:
- We kunnen proberen een paar extra beroepen te bemachtigen door of iemand met een sterk beroep op te eten of een andere zwerver te elimineren en toekomstige kansen groter maken. Dit zal echter hoogstwaarschijnlijk worden opgemerkt en onze 2 zwerverwolven richting de verdachten sturen.
- Als alternatief kunnen we proberen een beetje te mindgamen en de veldwachter proberen op te eten. Dit betekent dat niemand meer een beroep krijgt wat misschien zonde is, maar misschien wordt gezien als: de wolven hebben al goede beroepen. Dit zou belangrijke burgers naar de verdachten kant sturen en dat zou betekenen dat beroepen als schoolmeester misschien ook nooit meer een bedreiging zullen zijn als ze in stemming doodgaan (zonder veldwachter geen vervanging). De barbier is niet het ideale wolvenberoep vergeleken met dingen als kasteelheer en schoolmeester en zou de barbier ook nog niet meteen verdacht hoeven maken, maar waarschijnlijk wel wat. De boeren kunnen ook wat verdachter worden aangezien het stom zou zijn de veldwachter op te eten zonder kans te hebben op de burgemeesters penning, maar dat kunnen we wel richting sterkere beroepen sturen verwacht ik.
- Een wat minder drastische variant hiervan zou 1 van de andere boeren opeten zijn. Dit kan wolfboeren wat buitenschot zetten, maar de zwerverwolven weer verdachter maken en wat minder lange termijn voordelen hebben.

Waarschijnlijk gezien de tekst wel duidelijk, maar ik ben zelf wel fan van de mindgame hoewel ik dan geen beroep zou krijgen. Het is wel de riskantste, want als het wordt doorzien krijgen we verdachte wolven (zwervers en mogelijk de boeren ) en dan hebben we ook geen kans meer op meer goede beroepen. Maar zover ik me zo kan herinerren zonder de archieven in te duiken is zoiets nog niet eerder gedaan, wat de succeskansen misschien wat groter kan maken. Als jullie liever wat conservatiever speler dan kan dat natuurlijk ook. Oftewel wat denken jullie ervan/hebben jullie nog andere ideeen?
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 09:50
Goeie theorieen. Laten we proberen te mindgamen en te gaan voor de veldwachter.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 12:57
Ben ik het mee eens
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 12:59
Maar wel zonde als wij geen goede beroepen meer kunnen bemachtigen. Die laatste optie is voor mij natuurlijk heel fijn. Maar wil ook niet dat jullie weer extra verdacht kunnen worden
Nieksashu
Nieksashu
Zwerver
Zwerver

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 17:29
Hmmm, ikzelf vind het veldwachter idee inderdaad ook wel goed. De hoge beroepen staan sowieso het snelst in de spotlight, en daarmee komt de focus nog veel meer daarop. Een goed beroep bemachtigen is ook niet al te snel geslaagd, dus ja, ik vind het plan om de veldwachter op te eten ook goed.

Eerst zal de biechtmoeder waarschijnlijk te kasteelheer laten biechten. Denk ik. Als de biecht lang weg blijft, misschien wordt het waard om de biechtmoeder te keelhaulen als Barbier-zijnde.

Zijn er nog andere ideëen om mijn Barbier-zijn goed te gebruiken? Het moorden van een weerwolf als Barbier geeft wel vertrouwen, maar de eerste paar dagen is dat waarschijnlijk veel te verdacht, omdat ik nog niet zou kunnen weten wie een weerwolf is.


Laatst aangepast door Nieksashu op zo 08 feb 2015, 17:46; in totaal 3 keer bewerkt
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

zo 08 feb 2015, 23:42
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet helemaal een idee heb hoe het met alle beroepen werkt. Dus ik stem in op wat de meerderheid beslist. Morgen zal ik Arjo om diepgaande uitleg vragen zodat ik over bepaalde strategieën na kan denken. Eens moet de eerste keer zijn toch.  Very Happy
Verteller
Verteller
Admin

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

ma 09 feb 2015, 00:02
Volgens mij heeft iedereen min of meer zijn steun gegeven voor het idee van Frits om Meracy vannacht op te eten. Bij Maartje hoorde ik nog lichte twijfel, dus misschien wil zij dit nog even bevestigen (of ontkennen natuurlijk).
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

ma 09 feb 2015, 08:55
@Nieksashu
Hou er wel rekening mee dat het vermoorden van een niet weerwolf met je scheermesje betekent dat jij ook doodgaat
Verteller
Verteller
Admin

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

ma 09 feb 2015, 20:01
Jullie keuze is definitief. Meracy is jullie slachtoffer.
Gesponsorde inhoud

eten nacht 1 Empty Re: eten nacht 1

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum