Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+9
bdzon
Verteller
lidun
Robinator
davy
Maartje Trompetter
Civ
Arkaios
Tram Anh
13 plaatsers
Ga naar beneden
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Dag 2

zo 15 feb 2015, 21:26
Beste allemaal, 

De burgers staan er zeer slecht voor, niemand heeft zijn of haar krachten nog behalve de wolven en de kleine wilde. De wolven hebben erg veel geluk gehad en zijn goed bezig geweest. Aangezien Meracy dood is gegaan  en veldwachter was, neem ik aan dat de wolven de goede beroepen hebben ingenomen en niet willen dat deze vergeven worden aan de andere burgers. 
Ik verdenk hierbij dus alle burgers die een "goed beroep" hebben, waaronder davy, Civ, Niek en Luca. 
Ook hoop ik dat de heks ons een subtiele hint kan geven wie er 2 nachten geleden slachtoffer zou kunnen zijn geweest, zodat de burgers een soort voting bloc kunnen vormen om een afslachting te voorkomen. 
Wat betreft de klaagmuur, ik vertrouw heel erg het bericht waarop stond dat Thomas door de ziener is gezien Wink
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 01:38
Ok we zijn nu dus echt totaal genaaid en alleen een wonder kan ons nog laten winnen. Ik snap echt niet waarom lonneke geen verzoek tot gratie heeft ingediend bij de kasteelheer. Als dorpsoudste moet je dat toch zeker wel doen. Of heeft Victor gewoon meteen besloten geen gratie te verlenen? In dat geval moeten we nu maar achter hem aangaan denk ik. Voor de rest zijn onze rollen nu dus waardeloos behalve als iedereen nu zijn rol bekend zou maken en we paren kunnen maken van mensen die sowieso niet allebei burger zijn. Ik weet alleen niet of dit wel mag, vorige potje mocht het geloof ik niet. Als het mag is het nu onze beste optie, anders weet ik ook niks.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 12:42
Op mij stemmen is niet echt verstandig; ik red me toch. Dan kan de barbier beter mij de keel doorsnijden. Ik vertrouw op dit moment lupus_wolfram_tungsten, Lidun en Tram Anh. Verder weet ik het niet.

@Arkaios, ik had op Lonneke gestemd en meteen besloten geen gratie te verlenen. Ik wist niet dat ze de dorpoudste was. Zelfs al was ik een weerwolf, dan had ik dat toch niet kunnen weten. Daarom vind ik het een slecht argument om mij te vermoorden. Het was gewoon een stom ongeluk.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 17:59
Ik denk dat wij beter niet op civ kunnen stemmen. Beetje zonde van de stem. Hij red zichzelf toch wel. Ik kan mij wel vinden in tram ahn haar redenering. Verder denk ik dat het niet veel zin heeft om de rollen bekent te maken, dan zeggen de weerwolven toch dat ze een andere rol hebben? En hoe controleer je dat?
davy
davy
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 19:10
Naar aanleiding van het klaagmuurbericht over Niek zal ik hem het stemrecht ontnemen.
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 19:34
Vertrouw je niet eens je eigen broertje Vic Sad Ik ben nog niet zo goed in het beredeneren wie wat zou kunnen zijn geweest, hoe en waarom xd Sorry voor mijn nutteloosheid, ik ben lerende. Ik volg wel wat Victor zegt, dat had hij nooit kunnen weten. Achteraf is natuurlijk makkelijk praten.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 22:44
Het heeft wel degelijk zin om de rollen bekend te maken (als het mag). Je weet namelijk dat als er 2 mensen bijvoorbeeld beiden zeggen dat ze de pyromaan zijn, dat dan minstens 1 van hen liegt. Mocht de ander dan doodgaan en echt de pyromaan blijken te zijn, kan die meteen gelyncht worden. Verder zitten zekere rollen er zeker in, dus als er maar 1 persoon zo'n rol claimt is die gegarandeerd burger. Daarbij geven we de wolven er toch geen informatie meer mee over wie ze moeten afmaken, want iedereen is nu even waardeloos.

@Civ: Ok ik had niet gezien dat je zelf op Lonneke had gestemd. Ik vind het nog steeds tamelijk achterlijk om niet eerst even de smeekbede af te wachten, precies om de reden die zich hier voordeed.
Btw, was het nou een serieuze suggestie dat de barbier je af zou maken? Razz
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 22:46
Ik heb trouwens nog wel een klein vraagje aan onze verteller: Is de kleine wilde nu ook permanent een burger?

EDIT: loopt de klok die de tijd van posten bijhoudt trouwens al lang 12 uur achter?
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 22:56
Ik ben gevleid door uw vertrouwen in mij, een nederige zwerver, Kasteelheer Civ. De weerwolven hebben met het vermoorden van veldwachter Meracy de kans op een nieuwe start voor mij en de andere zwervers nagenoeg onmogelijk gemaakt. De weerwolven zullen hiervoor boeten!

Ook ik ben het met tram eens. De weerwolven hebben naar alle waarschijnlijkheid al goede beroepen kunnen bemachtigen en hebben hierdoor de veldwachter niet meer nodig. Het lijkt me dus het handigst om te bekijken welke beroepen het handigst zijn om te hebben al weerwolf en om op deze mensen te stemmen.

@Arkaios Volgens mij was het niet toegestaan om je rol bekend te maken.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 23:02
Arkaios stelt een goede vraag. Maar het claimen van een rol is inderdaad niet toegestaan. Hints geven mag wel, maar niet te obvious. Ook mag je kennis delen die je van je rol hebt.

Wat wel mag en dat is misschien voor Arkaios' idee wel wat: op de klaagmuur een bericht plaatsen over je eigen rol. Uiteraard kan zoiets wel vertroebeld raken door die of gene.

Op de vraag over de kleine wilde: Die kan nog steeds veranderen. Er is immers al een voorbeeld gekozen. Reeds uitgevoerde acties van rollen worden niet met terugwerkende kracht ongedaan gemaakt als de dorpsoudste sterft.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 23:32
Ik denk dat de burgers zich op de burgers met goede rollen moeten richten, zoals Lisa zegt. Hoe langer die beroepen in het spel zitten, des te meer denk ik dat die beroepen worden ingenomen door weerwolven. Hetzelfde geldt voor Bdzon, hoe langer hij in het spel is, de meer ik denk dat hij weerwolf is, aangezien hij betoverd is. Na Arkaios zijn redeneringen, wil ik graag openlijk zeggen dat ik hem vertrouw Smile Ben zelf nog benieuwd naar waarom Davy zo overtuigd is dat Niek een weerwolf is, dat bericht op klaagmuur dag 1 en 2 over hem zeggen niet veel. Verder vind ik het apart dat Maartje en davy op lidun hebben gestemd, waarom?
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 23:45
Ok dank je wel Arjo. Hoe zit het dan met bijvoorbeeld de weerhamster. Die had toch al geen acties uit te voeren en zou met die redenering ook niks moeten verliezen. Ik snap niet helemaal wat wordt bedoeld met de "krachten" die burgers verliezen in dit geval, aangezien het veranderen van de wilde blijkbaar geen kracht is, maar het aanwijzen van iemand wel.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 23:53
Oh en laat ik dan ook nog eens wat "kennis delen": Het zou goed kunnen dat de wolven de 1ste nacht ook al hebben geprobeerd manon aan
te vallen, maar dat dit niet is gelukt. Ze heeft hoe dan ook geen kans gekregen om ravenbrieven op de deur te spijkeren.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 16 feb 2015, 23:56
Hm, maar zou Manon er niet voor kunnen hebben gekozen om dat niet te doen of het vergeten zijn? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :p
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 00:03
Ik denk ook dat ze het misschien is vergeten of dat ze ervoor heeft gekozen om ze niet te gebruiken.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 00:05
@Arkaios: Het is een beetje moeilijk te zeggen soms. In ieder geval vervallen de "actieve"' krachten. De weerhamster heeft een "passieve" kracht, net zoals de dorpsgek en de zondebok. Ook die vervallen. Maar de kleine wilde is een twijfelgeval. Het kiezen van een voorbeeld is actief, maar het veranderen passief. Verder spreekt de rol van dorpsoudste over "niet weerwolven". Dat is bij de kleine wilde ook een beetje lastig te zeggen. 

Ik wil hier in de evaluatie wel op terug komen. Maar voor nu geldt dat de kleine wilde nog kan veranderen.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 00:46
Oh het zou best kunnen dat ze er voor gekozen heeft om het niet te doen. Maar zelfs al had ze het wel geprobeerd was het niet gelukt.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 06:36
Goedemorgen beste burgers,

Allereerst wil ik mijn berouw tonen voor het doden van Lonneke. De keuze baseerde ik puur op het feit dat zij op mij had gestemd de eerste dag. Ik heb daar spijt van en wil dit graag goed maken.

Daarnaast begrijp ik donders goed dat Tram meer denkt dat ik een weerwolf ben aangezien ik de burgemeester ben en de enige gefloten speler. Dat ik de enige betoverde speler ben, ben ik voor altijd en dus ik denk dat dat nog weinig prioriteit heeft voor de weerwolven.

Sowieso is de burgemeester, nu ik weet, altijd gelijk een bron van aandacht. Door het gebrek aan informatie heb ik denk de eerste dag overleeft en dat was duidelijk te zien aan de stemming die heel random was. Door mijn fout is Lonneke toen vermoord en heeft iedereen zijn rol verloren. Op dat moment is ook rol/beroep om iemand te identificeren (ziener/biechtmoeder) verloren gegaan wat natuurlijk de weerwolven goed uitkomt. Ik denk dat de weerwolven jullie proberen tegen mij op te zetten doordat ik nog leef wat sowieso verdacht overkomt. Naar mijn idee is dit ook te zien in het forum omdat er maar een paar zich in de discussie hebben gemengd (Tram, lidun, arkaios, civ) die elkaar een beetje vertrouwen burger te zijn, terwijl er een bepaalde groep zich aan de zijlijn loopt te vermaken terwijl de burgers zich van binnenin kapotmaken. 

Bovendien heb ik toevallig mijn extra stemrecht moeten gebruiken na zo een random eerste dag. Dit privilege kan ik wellicht niet elke dag gebruiken terwijl er beroepen zijn die wel elke dag een speciale "power" mogen gebruiken.

Ook wil ik graag als laatst zeggen dat als we zo door gaan met het verdenken van de burgers onderling dat de verhouding burger/weerwolf steeds kleiner wordt en we zo langzamerhand de kans om te winnen verkleinen. Bovendien is het nog zo dat de kleine wilde in het spel is en dat wanneer, hij of zij, een burger heeft gekozen die ook dood gaat de kleine wilde ook een weerwolf wordt wat de verhouding nog minder scheef maakt.

Als laatst urgeer ik mijn medeburgers ook attent te zijn op de nog andere beroepen zoals al aangegeven door tram en lidun en andere spelers die wel erg stil zijn. Ik hoop dat ik mijn keuze om Lonneke te vermoorden kan goedmaken en de burgers naar de overwinning te leiden.

De burgervader is moe, tijd voor een middagdutje
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 09:38
Lidun merkte op dat het misschien een goed idee is om te bekijken welke beroepen erg nuttig zouden zijn voor de wolven, aangezien er een redelijke kans is dat ze al goede beroepen hebben, dus dit zou ik zeggen over de speciale beroepen die er nog inzitten:

- Kasteelheer: Geweldig, maar dat zal wel voor zich spreken
- Schoolmeester: Goed, maar is meestal pas later in het spel echt belangrijk. Iedere stem wordt immers waardevoller hoe minder spelers er nog zijn
- Barbier: Wat minder goed aangezien je als je geen wolf doodmaakt ook zelf doodgaat. Zou vooral nuttig zijn als je vermoed dat 1 van je medewolven een verrader is (geliefde/witte) of je kan als je doodgestemd wordt nog iemand meenemen
- Kwakzalver: Aangezien de kwakzalver vooral een combo beroep is, zou die voor de wolven het beste zijn als ook een ander beroep een wolf is. Kwakzalver/kasteelheer zou een geweldige combo zijn. Als dit niet het geval is wordt het beroep een stuk minder nuttig voor de wolven.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 12:26
Hoi allemaal!

Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, op de telefoon gaat het nou eenmaal wat lastiger. Nu zit ik alsnog op de telefoon te typen, omdat mijn reactie anders nóg veel langer op zich liet wachten.

Anyway, ik moet zeggen, wat zijn we toch slecht begonnen met z'n allen! Razz Ik bedoel, nu zijn er geen extra krachten meer en nu kunnen de zwervers niet eens een huisje krijgen. Er zijn nog helemaal geen weerwolven dood. Wij krijgen het als burgers behoorlijk moeilijk. Ik kan zelf eerlijk gezegd de boel niet zo goed peilen... We hebben ook niet zoveel meer aan de ziener toch? Ik heb niet echt een idee waar ik precies op moet letten. Ik vind Trams redenering wel een goede. Daar zouden inderdaad zomaar de belangrijkste beroepen zitten (bij de weerwolven dus)...

Ik ben benieuwd naar verdere reacties Smile
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 16:13
Miscchien moeten we ook kijken naar beroepen die de weerwolven niet tegen willen hebben, zoals de barbier en de schoolmeester. Het zou best kunnen dat de weerwolven deze beroepen hebben en deze daarom nog leven.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 17:32
Slim voorstel Lidun! 
Ik wil graag ook andere mensen horen.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 18:18
Oké, wie stemmen we dood?
LucaB
LucaB
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 18:46
Ikind de theorieën hier allemaal erg logisch, al hebben ze die beroepen nu natuurlijk eigenlijk niet meer nodig. Maar dat maakt het no logischer dat ze ze al hebben. 
Het feit dat de weerwolven de kasteelheer niet hebben gedood in de eerste nacht zou er misschien op kunnen wijzen dat civ een weerwolf is. In de eerste ronde was Lonneke namelijk nog niet dood dus hadden ze de veldeachter kunnen krijgen.
Toch ga ik op de schoolmeester stemmen omdat dat na kasteelheer t beste beroep is en de kasteelheer zichzelf kan redden.
davy
davy
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 19:39
Tram Anh schreef:Ik denk dat de burgers zich op de burgers met goede rollen moeten richten, zoals Lisa zegt. Hoe langer die beroepen in het spel zitten, des te meer denk ik dat die beroepen worden ingenomen door weerwolven. Hetzelfde geldt voor Bdzon, hoe langer hij in het spel is, de meer ik denk dat hij weerwolf is, aangezien hij betoverd is. Na Arkaios zijn redeneringen, wil ik graag openlijk zeggen dat ik hem vertrouw Smile Ben zelf nog benieuwd naar waarom Davy zo overtuigd is dat Niek een weerwolf is, dat bericht op klaagmuur dag 1 en 2 over hem zeggen niet veel. Verder vind ik het apart dat Maartje en davy op lidun hebben gestemd, waarom?
Ik was niet overtuigd, maar als jij een beter voorstel zou hebben wie ik anders het stemrecht zou moeten ontnemen dan hoor ik dat graag volgende keer. Het bericht op de klaagmuur is de enige hint die ik kon volgen. Tja waarom ik op Lisa stemde, dat hoorde eigenlijk bij mijn tactiek. Ik wou deze ronde op Duco stemmen. Maar dat ga ik denk toch veranderen.

Overigens zal ik niet op Niek stemmen hoewel ik wel zn stemrecht heb ontnomen. Er is hier niemand die iets tegen hem in brengt dus geloof niks meer van dat bericht op de klaagmuur. Boris, mn stem gaat naar jou.
Nieksashu
Nieksashu
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 19:56
Sorry dat ik een beetje afwezig was! Ben nog bezig met m'n scheermes, hij lijkt niet te werken. Ik denk dat ik een kettingzaag ga huren.

...oh, ik mag niet stemmen. Gets.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 17 feb 2015, 20:01
Spannend jongens! Razz
Gesponsorde inhoud

Dag 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum