Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+4
Meester Lupus W. Tungsten
lidun
Georgette4
Verteller
8 plaatsers
Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Dag 3 Empty Dag 3

do 19 feb 2015, 22:44
Hallo Wakkerdammers,

Hier kunnen jullie discussiëren over wie er vandaag onder de bijl moet.

Nog een aantal huishoudelijke mededelingen:
- Als Nieksashu zijn actie als barbier wil gebruiken kan dat uiteraard tot aan de deadline zaterdag. Ik ben zaterdag echter de hele dag niet in staat het forum te updaten, want ik ga dan op vakantie (heb wel wifi in het hotel). Als de actie wordt doorgegeven voor vrijdag 6 uur, dan kan ik hem nog verwerken. Als die daarna wordt doorgegeven, dan kan ik het pas zaterdagavond verwerken en dan wordt de deadline twee dagen opgeschoven. 
- Inmiddels zijn vijf mensen een keer vergeten te stemmen. Uiteraard kun je het een keer vergeten, dus dat heeft verder geen consequenties. Echter, iedereen die het een tweede keer vergeet, stemt automatisch op zichzelf. Ik ga er verder ook geen reminders meer over sturen, want ik heb het idee dat dit averechts werkt. Als het je niet lukt om op tijd te stemmen, dan mag je ook Whatsappen of sms'en, maar alleen als het niet anders kan.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 10:50
Hoi allemaal!! Wink

Wat gaat het toch slecht met ons als burgers... Nu is Trâmmie ook al dood Sad En ze werd al nachtblind gemaakt, moest dit nou zo nodig nóg erger gemaakt worden? Dit is echt een schok voor iedereen! Heeft iemand een plan om dit aan te pakken? Ik weet zelf nog steeds niet echt een geschikte oplossing, eerlijk gezegd. Misschien dat inderdaad de barbier iets kan betekenen voor ons? Misschien pikken we dan wel een weerwolf eruit Wink
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 11:09
We kunnen de barbier niet in het wilde weg iemand laten vermoorden anders zijn we straks 2 burgers in 1 keer kwijt. Ik heb nog steeds geen idee wie de weerwolven zijn.

Ik kan ook niet veel wijs maken uit de klaagmuur berichten. Het eerste bericht is sowieso een raadsel. we weten nu wel wat we (waarschijnlijk) is gebeurd de eerste nacht. blijkbaar wilde de weerwolven heel graag meracy dood wat onze theorie dat de weerwolven al goede beroepen hadden versterkt. en het lijkt erop dat de geliefden aan het communiceren zijn dus daar moeten we ook op gaan letten.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 11:33
Ja, daar heb je wel een punt. We moeten eens gaan kijken naar het geliefde stelletje. Het kan zomaar zijn dat dat gewoon twee weerwolven zijn en dat is nadelig voor zowel de burgers als je voor de weerwolven Razz Weet wel dat er 3 burgers dood zijn gegaan tegenover 0 weerwolven. Misschien is de barbier nog niet eens zo'n slecht idee als je het zo bekijk, maar het kan ook zijn dat je per ongeluk een burger meepakt. Lastig dilemma dit...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 13:47
Ik vind dat de barbier Civ moet vermoorden. Als hij een wolf is hebben we een flink probleem, maar als hij geen wolf is hebben we nagenoeg niets aan zijn kracht als kasteelheer. We moeten het deze ronde nog doen voordat de barbier wordt opgegeten.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 14:07
Ik wil hier nog aan toevoegen dat Civ de vorige dag of Cupído Davy gestemd heeft, wat mijn voorgevoel dat Civ een wolf is versterkt.
Robinator
Robinator
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 14:22
Je maakt jezelf wel een beetje verdacht Vic, al gaat het tegen mijn geweten in om mijn broer dood te stemmen  Neutral Wat zijn voor de rest aanwijzingen die op geliefden kunnen duiden? (Misschien een onnozele vraag)
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

vr 20 feb 2015, 15:20
Ik ben het er eigenlijk wel mee eens dat Victor dood moet. Ik vond zijn actie om de eerste dag zonder eerst te luisteren lonneke te laten sterven al verdacht en nu stemt ie nogmaals een onschuldige dood (met een verdacht grote massa achter zich). Het lijkt me dus goed als Niek hem zou afmaken. Het punt is alleen dat het niet onwaarschijnlijk is dat Niek ook een wolf is. Ik vind het namelijk wel raar dat de wolven de eerst de veldwachter hebben opgegeten en vervolgens niet de barbier, die voor hen toch de grootste bedreiging vormt.
P.S. Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit, maar ik baal er wel een beetje van dat de heks blijkbaar een drankje heeft gebruikt op iemand die toch niet dood ging.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 00:27
Hier kan ik wel inkomen. Ik denk dat deze redeneringen wel kunnen leiden tot iets! Wink Wie weet vinden we wat verbanden. Er zijn inderdaad alleen nog onschuldige mensen gedood, die goede krachten hadden, én Cupido, die al heeeelemaal onschuldig is Wink Ik hoop dat Niekashu zijn mogelijkheid wil benutten om zijn scheermesje in te zetten en Civ wilt scheren. Hopelijk is Niekashu zelf dan géén weerwolf... Razz
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 12:37
Ik word ook genoemd in het gedichtje op de klaagmuur, al is het wel als biechtmoeder. Dit is duidelijk door een weerwolf geschreven, die mij erin wil luizen. Verder weten we ook dat Manon geen wolf is. 

Verder is mijn kracht wel nuttig voor de burgers later in het spel: wanneer het aantal weerwolven groter is dan het aantal burgers en ik ongeveer weet wie dat zijn, kan ik iemand redden. Dat kan misschien iets uitmaken.

Verder ben ik het eens met Arkaios tweede punt. Laten we Niek doodstemmen Razz (ik wil niet dood!).
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 17:45
Hoi allemaal,

Voor degenen die graag reactie hopen van mensen die wat minder bereikbaar zijn, heb ik de mededeling dat ik net Niekashu een berichtje heb gestuurd om even te weerwolven. Hij heeft een reminder ontvangen op Skype; nu maar hopen dat hij als barbier actie wil ondernemen en dat ook gaat doen (of niet natuurlijk)Razz In ieder geval dat hij hier wat zegt. 

Sowieso zijn er niet zoveel mensen al online geweest, dan wel actief online, dus ik weet niet eens of het zin heeft om voor vanavond te stemmen. De verteller is immers ook al met een medespeler op vakantie Wink Is het niet een idee om de deadline wat te verschuiven?
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 17:49
Civ schreef:(...)

Verder ben ik het eens met Arkaios tweede punt. Laten we Niek doodstemmen Razz (ik wil niet dood!).

Oh, ik had niet in de gaten dat zowel Civ als Arkaios willen dat Niek dood moet. Ik wil dit (nog) niet. Misschien kan zijn kracht als barbier nog wel goed van pas komen. En mocht hij fout zijn geweest met kiezen en geen weerwolf gekilld hebben, dan gaat hij toch ook dood? Dan hebben Civ en Arkaios toch nog hun zin gekregen Razz
LucaB
LucaB
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 18:48
Ook ik vind Civ verdacht door deze verdenkingen. De Barbier is echter een beroep en moet zijn acties dus overdag uitvoeren. Wanneer hij dit niet doet, zou dat een teken kunnen zijn dat ze geliefd zijn, maar nog logischer dat ze allebei weerwolf zijn. Dan is op Niekashu stemmen dus ook wel een goed plan..
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 19:07
Ik wil niet per se dat Niek dood moet, maar als hij nu geen actie onderneemt ga ik op hem stemmen. In dat geval beschouw ik hem als weerwolf omdat hij geen actie onderneemt.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

za 21 feb 2015, 20:31
Arkaios schreef:... ga ik op hem stemmen. In dat geval beschouw ik hem als weerwolf omdat hij geen actie onderneemt.

Ik ook!
Gesponsorde inhoud

Dag 3 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum