Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

zo 09 okt 2016, 15:28
Spel 15

3 levenden - 10 doden
NaamRolBeroepIrl naamcat
DucoWeerwolf & geliefdeVeldwachterDuco van den AkkerFlux
Georgette4FluitspelerKwakzalverGeorgette AlevaTarzan
FritsSchoutZwerverFrits van CharanteTijger
lidunZondebokBoerinLisa DunningBoris
LonnekeErosBiechtmoeder (gave gebruikt)Lonneke JacobsFluffy
Meester Lupus W. TungstenWeerwolfKasteelheerThomas ManschotFeles Katium Polassium
Tram AnhWeerwolfKwakzalver (gave gebruikt) ZwerverTrâm Anh NguyenBanaan
MeracyZienerBoerinManon NikampProf. dr. Wigglesworth
davyWeerwolf & geliefde Dienstmeisje  SchoolmeesterDavy Pande IrootBas
SilentScreamer (Jip)RaafBoer & BurgemeesterJip TemminkAarsje
maurienttjeHeksBoerin  ZwerverMaureen WeggemansSalem
Nicole
Weerwolf (o.d. dienstmeisje)Boerin & Burgemeester
Nicole Wojcik
Fela
David
SletBoer  Zwerver  David Wolthuis
Paka
N.B. De kleine wilde doet dit spel niet mee.

Deadline(s)
Zondag 13 november, 20:00 uur*
Schoolmeester
Stemmen

*of eerder als alle stemmen binnen zijn

Spelverloop in logboekvorm
Dag 0 (ochtend)
- De beroepen zijn verdeeld.

Dag 0 (avond)/Nacht 1
- De boeren verkiezen SilentScreamer (Jip) tot burgemeester.
- De rollen zijn verdeeld.
- Eros heeft twee geliefden aangewezen.

Dag 1 (ochtend)
- Frits wordt dood aangetroffen. Hij was de schout.
- Georgette4 heeft de ravenbrief.
- Schoolmeester (davy) bepaalt dat Georgette4 moet nablijven en dus niet mag stemmen.

Dag 1 (avond)
De stemming is als volgt:
- Georgette4 (4): Lonneke, Tram Anh & Nicole, alsmede de ravenbrief
- maurienttje (3): davy, lidun & Duco
- davy (3): Meester Lupus W. Tungsten, maurienttje & SilentScreamer (Jip)
- Meester Lupus W. Tungsten (1): David
- Nicole (1): Meracy

- Georgette4 wordt ter dood veroordeeld.
- Kasteelheer (Meester Lupus W. Tungsten) verleent Georgette4 geen gratie.
- Georgette4 sterft. Zij was de fluitspeler.

Dag 2 (ochtend)
- SilentScreamer (Jip) wordt dood aangetroffen. Hij was de raaf.
- Davy heeft de ravenbrief.
- SilentScreamer (Jip) wijst Nicole aan als nieuwe burgemeester.
- Veldwachter (Duco) bepaalt dat Tram Anh kwakzalver wordt.
- Veldwachter (Duco) bepaalt dat David boer wordt.
- Schoolmeester (davy) laat niemand nablijven.
- Biechtmoeder (Lonneke) neemt de biecht af bij davy.

Dag 2 (avond)
De stemming is als volgt:
- Meracy (5): Duco, Lonneke, Meester Lupus W. Tungsten, davy & maurienttje
- lidun (3): Meracy, David & Tram Anh
- Duco (2): Nicole & lidun
- davy (1): de ravenbrief

- Meracy wordt ter dood veroordeeld.
- Kasteelheer (Meester Lupus W. Tungsten) verleent Meracy geen gratie.
- Meracy sterft. Zij was de ziener.

Dag 3 (ochtend)
- Lidun wordt dood aangetroffen. Zij was de zondebok.
- Veldwachter (Duco) bepaalt dat maurienttje boerin wordt.
- Zondebok (lidun) bepaalt dat Duco, Meester Lupus W. Tungsten, Tram Anh en Nicole niet mogen stemmen.
- Schoolmeester (davy) laat niemand nablijven.
- Kwakzalver (Tram Anh) geeft de gave terug aan de biechtmoeder (Lonneke).
- Biechtmoeder (Lonneke) neemt de biecht af bij Meester Lupus W. Tungsten.

Dag 3 (avond)
De stemming is als volgt:
- Meester Lupus W. Tungsten (4): Lonneke, maurienttje, David & davy

- Meester Lupus W. Tungsten wordt ter dood veroordeeld.
- Kasteelheer (Meester Lupus W. Tungsten) verleent Meester Lupus W. Tungsten geen gratie.
- Meester Lupus W. Tungsten sterft. Hij was een weerwolf.

Dag 4 (ochtend)
- Lonneke wordt dood aangetroffen. Zij was Eros.
- Schoolmeester (davy) bepaalt dat Nicole moet nablijven en dus niet mag stemmen.

Dag 4 (avond)
De stemming is als volgt:
- maurienttje (2): Duco & Tram Anh
- Duco (1): maurienttje
- Tram Anh (1): davy
- Nicole (1): David

- Maurienttje wordt ter dood veroordeeld.
- Maurienttje sterft. Zij was de heks.

Dag 5 (ochtend)
- Iedereen leeft nog.
- Schoolmeester (davy) bepaalt dat David moet nablijven en dus niet mag stemmen.

Dag 5 (avond)
De stemming is als volgt:
- David (4): Duco, Tram Anh, davy & Nicole

- David wordt ter dood veroordeeld.
- David sterft. Hij was de slet.

Dag 6 (ochtend)
- Iedereen leeft nog.
- Schoolmeester (davy) laat niemand nablijven.

Dag 6 (avond)
De stemming is als volgt:
- Nicole (3): Duco, Tram Anh & davy

- Nicole wordt ter dood veroordeeld.
- Nicole sterft. Zij was meesteres van het dienstmeisje. Haar rol wordt overgenomen door het dienstmeisje.
- Alle burgers zijn dood dus de weerwolven winnen.

Gefeliciteerd Duco, Meester Lupus W. Tungsten, Tram Anh, davy & Nicole!


Laatst aangepast door Verteller op zo 13 nov 2016, 19:00; in totaal 65 keer bewerkt
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 09 okt 2016, 18:04
Welkom in Wakkerdam, stervelingen!

Wakkerdam is al jaren een vredig dorpje waar alles er rustig aan toe gaat. Iedereen kent elkaar en iedereen zegt elkaar op straat goeiedag. Dat het allemaal zo goed gaat in dit dorp is niet vanzelfsprekend. Ongeveer 10 jaar geleden werd Wakkerdam opgeschrikt door een weerwolvenplaag. Gelukkig zijn de weerwolven toen snel en adequaat onder de zilveren bijl beland. Als er zich weer zo’n plaag voor mocht doen, dan is die bijl nog steeds beschikbaar. Maar op die weerwolven na is er al tijden niemand geëxecuteerd.

Voor het bewaken van de openbare orde heeft Wakkerdam natuurlijk een politieman. Dat is echt zo’n typisch Brabantse dorpswout. Zelf noemt hij zich liever de veldwachter van Wakkerdam. Hij komt uit de grote stad en is na een schimmige zaak overgeplaatst naar Wakkerdam, waar hij geen collega’s heeft. Deze veldwachter is Duco.

Een paar jaar geleden had Wakkerdam een groot probleem met zwerfkatten. Duco vond dit zo zielig voor de arme beestjes dat hij in zijn politiebureau een asiel is begonnen. Ook heeft hij zelf een kat gehouden voor op zijn bureau. Alle andere inwoners hebben van hem een eigen kat gekregen. Met name de boeren waren hier dolblij mee, want zo konden ze kun velden vrijhouden van muizen en kraaien.

Een ander probleem in Wakkerdam zijn de zwerfmensen, ofwel zwervers. In tegenstelling tot het zwerfkattenprobleem, is dit probleem tot op de dag van vandaag onopgelost. Onder de zwervers is enige scepsis over het feit dat Duco meer bezig is de katten een dak te geven dan de mensen. Maar ja, mensen kun je niet zomaar bij andere mensen in laten trekken. De zwervers van Wakkerdam zijn Frits, Tram Anh, maurienttje en David. Als er een huis vrijkomt dan zal Duco een van hen een huis geven.

Zoals eerder vermeld zijn er in Wakkerdam ook boeren. Zij voorzien de bewoners en hun katten van vers eten. Verder is er altijd een van de boeren burgemeester van Wakkerdam voor een termijn van één jaar. De boeren zijn lidun, Meracy, SilentScreamer (Jip) en Nicole.

Aan de rand van Wakkerdam staat een groot kasteel. Hier woont de nobele kasteelheer Meester Lupus W. Tungsten. Omdat hij kasteelheer is kan hij gratie schenken aan mensen die ter dood zijn veroordeeld. Dit is de afgelopen decennia niet voorgekomen, maar volgens het wetboek heeft de kasteelheer nog altijd een dergelijk recht.

In het midden van Wakkerdam, aan het dorpsplein staat een kerkje. Hier woont biechtmoeder Lonneke. Zij is zo goed in ondervragen dat geen enkel geheim bij haar veilig is. Uiteraard heeft ze de plicht om over al het gehoorde te zwijgen. Lonneke beweert zelf dat zelfs een weerwolf al zijn zondes bij haar zou komen opbiechten als ze daarom vraagt. Dat is nogal een statement, want weerwolven staan bekend om hun gewetenloosheid.

Natuurlijk moet er in Wakkerdam ook geleerd worden. Daarom staat er in Wakkerdam een schoolgebouw. Hier is schoolmeester davy de baas. Als iemand niet zijn best doet dan krijgt die van davy een “ONVOLDOENDE!!”. En daarom maakt iedereen in Wakkerdam braaf zijn huiswerk. Degen zonder huis kunnen natuurlijk geen huiswerk doen, dus zij mogen dan ook geen lessen volgen.

Dan hebben we alle inwoners gehad. Of nee, toch niet, want Georgette4 is er ook nog. Georgette4 is uh… Tja, wat is ze eigenlijk? Ze zegt dat ze allerlei magische drankjes kan maken, maar daar gelooft de rest van het dorp niks van. Georgette4 woont in een klein hutje, waar vaak ontploffingen te horen zijn. Zij is de kwakzalver.

In Wakkerdam is het nu weer tijd om een nieuwe burgemeester te benoemen. Daarvoor gaan de boeren druk vergaderen, want niet iedereen kan deze zware en soms lastige taak zomaar vervullen. De boeren hebben hiervoor het speciale exclusieve boerentopic tot hun beschikking. Ze hebben hier ongeveer 24 uur de tijd voor.

Verder is de Verteller zeer benieuwd hoe iedereen zijn kat genoemd heeft. Daarom wil de Verteller graag van iedereen een bericht met de naam van zijn of haar kat, al dan niet vergezeld door een plaatje van diezelfde kat.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 10 okt 2016, 11:02
De boeren zijn eruit. SilentScreamer (Jip) mag zich voor een jaar burgemeester van Wakkerdam noemen. SilentScreamer (Jip) spreekt:

 “Met dank en trots aanvaard ik dit ambt. Ik zal alles doen om te zorgen dat Wakkerdam de mooie plaats blijft, die het altijd is geweest. Om mijn benoeming te vieren is er vanavond een groot feest en iedereen is van harte welkom. Uiteraard schenken wij daar ons lokale product: echt Wakkerbier. Onze kwakzalver heeft trouwens allemaal vreemde dingen door het bier gegooid en daarom is het nu helemaal fel roze. Maargoed, het is vast nog wel lekker. Verder beloof ik dat ik morgen na het feest iets ga doen aan de huisvesting in Wakkerdam. Het kan niet zo zijn dat nog maanden mensen in het park moeten slapen. Gelukkig is het vanavond niet helemaal donker buiten, want het is volle maan. Dat was het wel, dorpsgenoten. Dus ik zeg: PROOST!”

Iedereen feest er op los. Het rozekleurige bier spreekt de meeste vrouwelijke bewoners wel aan, maar de mannen vinden het niks. SilentScreamer (Jip) vraagt aan Georgette4 of ze geen brouwsels heeft voor door het bier, zodat alleen mannen het lusten. Maar helaas, die heeft ze zo niet paraat. Na het feest gaat iedereen naar huis en de zwervers gaan naar het park, om op een bankje te slapen. Dan komt er plots een storm opzetten, maar de lucht blijft helder. De volle maan lijkt steeds feller te worden. Frits zegt tegen zijn medezwervers: “Goh, moet je die maan zien. Als er nou maar niet opnieuw weerwolven naar dit dorp komen.” Maar David antwoordt: “Dat is al meer dan 10 jaar geleden en bovendien hebben die weerwolven toen geen slachtoffers gemaakt.”


Maar zodra iedereen slaapt, staan er in Wakkerdam allerlei magische wezen op. Allereerst komt er een liefdesgod aangevlogen: Eros. Hij vuurt twee pijlen af en raakt daarbij twee dorpelingen. Hiervoor heeft Eros tot dinsdag 18:00 uur (maar eerder mag ook).
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 10 okt 2016, 11:50
Eros heeft zijn pijlen afgevuurd. In Wakkerdam staan twee bewoners op, ze lopen naar het dorpsplein en vallen elkaar daar in de armen. Ze roepen in koor: “Ik hou zoveel van jou, zonder jou kan ik niet verder leven.” Daarna hebben ze een romnatische nacht.

De onstuimige wind in Wakkerdam wordt steeds onrustiger. In het holst van de nacht komen er allerlei magische figuren tevoorschijn. Vanaf de heuvel in de verte lijkt het zelfs of er wolvengeluid te horen is…

De rollen kunnen nu hun acties doorgeven. Ook verneem ik graag als je geen actie wilt ondernemen (als dat kan). De eventuele heks krijgt het slachtoffer van de weerwolven door zodra die bekend is. De deadline voor de weerwolven is dinsdag 22:00 uur en voor de andere rollen is die woensdag 18:00 uur.


Ook is er deze ronde weer een klaagmuur. Hiervoor kunnen jullie tot woensdag 18:00 uur berichten insturen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 12 okt 2016, 18:17
Iedereen wordt weer wakker in Wakkerdam. Het is duidelijk dat het geen normale nacht was, want er zijn duidelijk allemaal rare dingen gebeurd. Burgemeester SilentScreamer (Jip) roept de dorpsraad bijeen. Allereerst komen de boeren, kasteelheer Meester Lupus W. Tungsten, schoolmeester Davy en veldwachter Duco aangelopen. Ze wachten op de rest. Dan komt biechtmoeder Lonneke boos aanlopen en ze roept: “De muur van mijn kerk is vannacht helemaal ondergeklad. Ik wil dat de veldwachter uitzoekt wie hierachter zit.” Ze is nog niet uitgesproken of Georgette4 komt aanlopen en zij is al even boos: “Iemand heeft vannacht een dreigbrief aan mijn hutje gespijkerd. Er staat ‘VERADER!’ op. Verder zit die vol met pikzwarte veren.”

SilentScreamer (Jip) spreekt: “Rustig, allebei. Onze veldwachter zal de muur van de kerk inspecteren. Maar allereerst vraag ik me af waar onze zwervers zijn.” Dan komen drie van de vier zwervers in paniek aangelopen en ze roepen in koor: “Onze mededakloze Frits heeft de nacht niet overleefd. We hebben hem zwaar toegetakeld in het park aangetroffen en er lijken grote voetsporen te staan.” SilentScreamer (Jip) antwoordt: “De situatie is ernstiger dan gedacht, waarschijnlijk is er opnieuw een weerwolvenplaag en is heeft het deze keer wel aan een onschuldige burger het leven gekost. De brief aan Georgette4 is daarbij misschien wel een aanwijzing. Iets of iemand wil ons ervan overtuigen dat zij er iets mee te maken heeft.”



SilentScreamer (Jip): “Onze veldwachter is de moord op Frits aan het onderzoeken. Zijn kat Tijger heeft waarschijnlijk de dader of daders gezien, maar ja die kan niet met ons praten. We vonden bij Frits ook een grote buks. Het is zeer waarschijnlijk dat hij ’s nachts door Wakkerdam patrouilleerde om te voorkomen dat er rare dingen gebeuren. Hij was een schout. Het is dan ook zeer triest dat juist hij het slachtoffer is geworden. De sporen die we hebben gevonden wijzen er inderdaad op dat er weerwolven bij Frits langs zijn geweest.

Het is in Wakkerdam niet langer veilig voor de zwevers en daarom zal ik vandaag een grote legertent in het park zetten waar de zwervers kunnen slapen. We kunnen niet toestaan dat er meer zwervers om het leven komen. Verder wil ik vanavond gaan stemmen over wie volgens jullie de dader is van deze gruweldaad. We moeten hiervoor iemand straffen, want anders zijn er we er binnen de kortste keren allemaal geweest. Helaas is het niet anders. Stem wijs!! De brief die Georgette4 heeft gehad zal ik daarbij ook maar als een stem beschouwen.”


Georgette4 is hier erg verontwaardigd over, maar besluit om geen stennis te gaan schoppen. Hierna gaat iedereen naar school om een les te volgen. Misschien weet schoolmeester davy wel meer over weerwolven. En nou maar hopen dat hij niemand na laat blijven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 13 okt 2016, 16:39
Vanwege de zorgelijke toestand in Wakkerdam geeft schoolmeester davy vandaag een blokuur biologie over genetische afwijkingen. Helaas is Frits dood, want hij wist juist heel veel af van genetische manip.. uh modificaties. Alle leerlingen komen braaf de klas in en schoolmeester davy begint zijn les (uiteraard met een Duits accent):

“Lieve, lieve klas. Ik heb geweldig nieuws. Ik heb de toets nagekeken en jullie hebben allemaal een voldoende!”
Dan kijkt hij Georgette4 aan en zegt: “Behalve jij, meisje Georgette4!”
Georgette4 begrijpt er niks van en zegt: “Maar meester, ik had heel goed geleerd en de toets ging heel goed. U maakt vast een grapje.”
Daarop antwoordt davy: “Duitsers maken geen grappen. Maar je had inderdaad alles goed, maar je had wel in de kantlijn geschreven. Dus je hebt toch een ONVOLDOENDE!”
Georgette4: “Meester nee, dat was niet …”
Maar de schoolmeester valt haar in de rede: “NEE? NEE? Zei jij nou nee? Dan mag jij na het achtste uurtje nablijven en werkblokblaadjes inkleuren.”
Georgette4: “Maar meester, ik heb dat hele werkblok al ingekleurd…”
Schoolmeester davy: “Ah dat komt dan mooi uit. Dan heb je namelijk mooi tijd om alle tafeltjes te sonifidiflexen, hahaha. En nou stil, want we gaan verder met de les.”
 
Dat betekent dat iedereen behalve Georgette4 vandaag zijn stem uit mag brengen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 14 okt 2016, 22:48
Iedereen komt aan het eind van de dag bijeen om te stemmen. Alleen Georgette4 is er niet bij omdat zij tafeltjes moet sonifidiflexen.. SIlentScreamer (Jip) opent de vergadering: “Dorpsgenoten, zo meteen gaan wij stemmen maar eerst iets anders. Veldwachter Duco en ik hebben in het park een legertent opgezet met drie veldbedden erin. Daar kunnen David, maurienttje en Tram Anh vannacht slapen in de hoop dat hen niet hetzelfde overkomt als Frits. Ook moeten we met de arme kater van Frits nog iets, want die arme Tijger heeft nu geen baasje meer. Het is een echter waakkat, want hij ging ’s nachts altijd samen met Frits op pad. Veldwachter Duco past zolang op hem.” Duco zegt: “Zo’n waakkat kan ik op het politiebureau goed gebruiken.”

Dan volgt de stemming: SilentScreamer deelt alle briefjes uit en iedereen schrijft een naam op zijn/haar briefje. Zodra iedereen eruit is verzamelt hij alle briefjes weer en hij maakt de uitslag bekend:

Georgette4 heeft 3 stemmen, namelijk van Lonneke, Tram Anh en Nicole. Ook heeft zij de ravenbrief dus dat maakt 4 stemmen.
Maurienttje heeft 3 stemmen, namelijk van davy, lidun en Duco.
Davy heeft 3 stemmen, en wel van Meester Lupus W. Tungsten, maurienttje en SilentScreamer (Jip).
Meester Lupus W. Tungsten heeft 1 hele stem van David.
En tot slot heeft Nicole 1 stem van Meracy.

Dat betekent dat iedereen zijn stem heeft uitgebracht. SilentScreamer (Jip) spreekt: “De stemming is duidelijk: Georgette4 moet onder de bijl. Dus ik wil de schoolmeester verzoeken om haar op te halen.”



Davy loopt het klaslokaal binnen en zegt: “Zozo, meisje kwakzalver. Jouw strafwerk zit erop. Je mag met mij meekomen en dan wacht er een heel verassing op je, hehehe.” Samen lopen ze naar het dorpsplein en daar staat de beul al klaar met de ijzeren bij. “We hebben besloten dat jij onder de bijl moet, meisje Georgette4, hahaha,” lacht de schoolmeester.

Maar toch gloort er voor Georgette4 nog hoop, want zij kan de kasteelheer om gratie smeken. De kasteelheer mag daar dan wel of geen gehoor aan geven. Hij mag ook doorgeven als hij sowieso niet van plan is gratie te verlenen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 15 okt 2016, 00:27
Georgette4 smeekte voor haar leven, maar het mocht niet baten. Kasteelheer Meester Lupus W. Tungsten hief zijn vuist op en stak zijn duim omlaag. Dat betekent geen genade. Daarmee zijn Georgette4’s kansen verkeken. Zij wordt op het hakblok gelegd en krijgt een voltreffer met de ijzeren bijl. Ze blijft roerloos liggen, want ze is dood. 

Veldwachter Duco doorzoekt haar hutje op zoek naar verdachte voorwerpen. Hij vindt allerlei vreemde brouwsels, maar ook een vreemde fluit. Duco zegt: “Zoiets heb ik nog nooit gezien. Deze moet ik goed bestuderen." Ook de kat van Georgette4, Tarzan, ligt in het hutje te slapen, maar Duco laat hem lekker doorslapen.



Duco komt met zijn conclusie: “Een collega uit een naastgelegen dorp die bekend is met magische delicten heeft de fluit herkend. Het is een toverfluit waarmee mensen betoverd kunnen worden. Als een heel dorp betoverd is, dan heeft de fluitspeler de volledige controle over iedereen. Georgette4 was duidelijk niks goeds van plan en we mogen blij zijn dat haar plannetje mislukt is.”

Dan gaat iedereen in Wakkerdam weer slapen. Hopelijk is iedereen nu veilig. Maar de meeste bewoners zijn er niet gerust op. Georgette4 had dan wel een duister plan, maar ze was niet verantwoordelijk voor de dood van Frits.

Iedereen mag nu weer een nachtelijke actie doorgeven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 18 okt 2016, 18:04
De zwervers van Wakkerdam worden wakker in hun legertent. “Goedemorgen, zo’n veldbed slaapt toch wel heel wat fijner dan een bankje,” zegt David. Daar zijn Tram Anh en maurienttje het helemaal mee eens. “Eigenlijk mogen we die weerwolven wel dankbaar zijn,” grapt Tram Anh. “Maar goed,” gaat maurienttje verder, “dit wordt een grote dag voor een van ons drieën, want nu het hutje van Georgette4 leeg staat, zal de Veldwachter een van ons de sleutels van het hutje geven.”

Met z’n drieën lopen ze naar het dorpsplein. Daar zijn de andere bewoners al aanwezig. Schoolmeester davy begint: “Vannacht heb ik een dreigbrief gekregen. Precies zo’n zelfde als Georgette4 had.. Maar ik zweer dat ik niks met de dood van Frits te maken heb.” Dan valt lidun hem in de reden: “Die dreigbrief is niet onze grootste zorg: ik zie onze burgemeester nergens. Meestal is hij als eerste hier aanwezig, maar ik heb hem de hele ochtend nog niet gezien. Ik hoop maar dat er niks erg met hem gebeurd is.” “Dat ga ik uitzoeken,” zegt veldwachter Duco.

Even later klopt Duco aan bij de boerderij van SilentScreamer (Jip), maar er wordt niet open gedaan. Hij ontdekt dat de deur afgelopen nacht geforceerd is. Duco en de andere boeren gaan het huis binnen en daar ligt SilentScreamer (Jip) dood in de woonkamer. Zijn lichaam is zwaar toegetakeld. “Shit,” zegt Duco, “de weerwolven hebben weer toegeslagen. Het lijkt erop dat de weerwolven onze burgemeester hebben opgegeten. Ik ga deze moord verder onderzoeken, maar ik houd jullie op de hoogte.”



Even later keert Duco terug naar het dorpsplein, waar iedereen op hem wacht. De andere boeren hebben al verteld wat er met SilentScreamer (Jip) gebeurd is. Duco doet zijn verslag: “Mijn vermoeden klopte. SilentScreamer (Jip) is inderdaad net als Frits slachtoffer van weerwolven. De sporen die ik in zijn boerderij heb aangetroffen komen overeen met degene die ik gisteren bij Frits heb gevonden. Het gaat dus waarschijnlijk om dezelfde daders. Ik heb de papieren van SilentScreamer (Jip) doorzocht op zoek naar aanwijzingen. Daarbij trof ik erg veel veren aan. Het lijkt erop dat hij in de nacht anonieme dreigbrieven verstuurde. De dreigbrief die davy vannacht heeft gekregen heeft precies hetzelfde handschrift. En ook de brief die Georgette4 gisteren had was van SilentScreamer (Jip) afkomstig. In zijn brieven noemt hij zichzelf de raaf van Wakkerdam. Dat verklaart misschien ook wel de pikzwarte veren, die we bij zijn brieven vonden. In ieder geval is het duidelijk dat hij davy niet vertrouwde en hem daarom bedreigde. Nu ga ik zijn andere papieren nalezen, want misschien heeft hij een testament dat ons vertelt wie hem moet opvolgen.”

De schoolmeester antwoordt: “Over de doden niets dan goeds, maar de dreigbrief van SilentScreamer (Jip) begrijp ik echt niet. Ik heb helemaal niets met zijn dood te maken…”


Er moeten in Wakkerdam nu 3 dingen gebeuren in de volgende volgorde:

1. SilentScreamer (Jip) wijst een opvolger aan.
2. De veldwachter geeft de twee leegstaande huizen (een boerderij en een hutje) aan twee zwervers.
3. De schoolmeester laat iemand nablijven. Dit mag ook iemand zijn, die zojuist een huisje heeft gekregen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 18 okt 2016, 18:38
Na enig speurwerk roept veldwachter Duco het dorp weer bijeen. Hij spreekt: “Ik heb tussen alle conceptdreigbrieven het testament van SilentScreamer (Jip) gevonden. Hij benadrukt ander maal dat hij de schoolmeester een verrader vindt. Ook staat er in wie hem moet opvolgen als burgemeester: dat is *trommelgeroffel* Nicole. Dus aan haar de schone taak om dit ambt vanaf nu te dragen.”

Nicole neemt het woord: “Beste inwoners van Wakkerdam. Het is buitengewoon triest dat SilentScreamer (Jip) zijn taak niet heeft kunnen volbrengen. Hij was zeer gedreven om de weerwolven op te sporen en te lynchen. Het is extra zuur dat juist hem dit moet overkomen. Daarom zal ik pogen deze taak alsnog te volbrengen, zoals SilentScreamer (Jip) gewild zou hebben. Daarom gaan we vanavond weer stemmen wie er onder de bijl moet. Gisteren hebben we weliswaar geen weerwolf gelyncht, maar wel iemand met een minstens zo duister plan. Uit het testement van SilentScreamer (Jip) blijkt duidelijk dat hij op schoolmeester davy zou hebben gestemd. Die dreigbrief zullen we dan maar als zijn stem beschouwen.

Verder nog iets heel anders. Er staan nu twee woningen leeg en ik wil onze veldwachter vragen om deze toe te delen aan twee zwervers. Dan is er nog maar één iemand zonder dak boven zijn hoofd. Verder zijn er nu ook twee katten zonder baasje, namelijk Tarzan van Georgette4 en Aarsje van SilentScreamer (Jip). Ik wil de nieuwe bewoners van hun huizen daarom verzoeken om voor deze beestjes te zorgen. Jullie eigen katten hebben dan ook meteen een speelmaatje.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 18 okt 2016, 23:22
Nu geldt voor de zwervers het moment van de waarheid. Veldwachter Duco maakt namelijk zijn keuze bekend. En die is als volgt: Tram Anh krijgt de sleutels van het hutje van Georgette4 en David krijgt de sleutels van de boerderij van SilentScreamer (Jip). Maurienttje baalt als een stekker, want nu moet zij voortaan alleen in de legertent slapen. Duco zegt: “Dat betekent ook dat Tram Anh nu moet zorgen voor Tarzan en David voor Aarsje. En jullie moeten nu ook net als de anderen naar school toe, want jullie zijn geen zwervers meer. Doe wel je best op school, want onze schoolmeester is onverbiddelijk.”

Dolblij nemen Tram Anh en David hun intrek in hun nieuwe woning. Tram Anh bestudeert alle vreemde brouwsels die Georgette4 tot nu toe gemaakt had. Zou zij daar misschien nog iets mee kunnen? Wie weet. David moet meteen aan de slag, want alle dieren op de boerderij hebben de hele morgen nog geen eten gehad, vanwege het overlijden van SilentScreamer (Jip). David is nog niet terug of zijn kat Paka heeft een veldmuis in zijn bek. Tja, dat hoort erbij op een boerderij…

Dan is het tijd voor school. Iedereen gaat in de klas zitten en schoolmeester davy komt binnen. Hij is duidelijk in een pesthumeur, vanwege de dreigbrief. Hij is totaal niet te genieten, dus de eerste de beste die teveel kucht heeft pech en mag nablijven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 19 okt 2016, 21:54
Dan begint de les, maar schoolmeester davy is nog geen half uur bezig of hij zegt: “Beste klas, die dreigbrief van vannacht valt me toch wel erg rauw op mijn dak. Ik ben er totaal niet bij vandaag. Volgens mij moet ik een dagje vrij nemen.” “Maar meester, hebben wij dan ook vrij?” vraagt Duco verbaasd. “Ja, neem allemaal maar vrij en denk goed na over de stemronde vanavond.”

Dat betekent dat er vandaag niemand hoeft na te blijven, dus iedereen mag zijn stem uitbrengen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 21 okt 2016, 09:49
Na deze vreemde ochtend bracht schoolmeester davy een bezoekje aan de kerk van biechtmoeder Lonneke. Hij ging op een bankje zitten en Lonneke kwam naar hem toe. “Beste schoolmeester. Ik zie dat je erg aangedaan bent. Wordt het niet eens tijd om je verhaal te doen? Buiten in Wakkerdam wordt er bij het leven gelogen, maar hier in het huis van god spreekt iedereen de waarheid. En uiteraard ben ik gehouden aan het biechtgeheim, dus je kan me alles vertellen.” De schoolmeester zegt: “Dat lijkt me inderdaad het beste. Ik ben al bedreigd en nu denkt iedereen dat ik een verrader ben.”

“Nou dat lucht op. Ik ben blij dat ik mijn verhaal heb kunnen doen,” eindigt davy.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 22 okt 2016, 20:11
De dag loopt weer op zijn einde en dat betekent dat iedereen weer moet gaan stemmen wie er onder de bijl moet. Tram Anh gaat naar veldwachter Duco en zegt: “Meneer de veldwachter, ik ben bezig met een brouwsel om katten te kunnen laten praten. Jouw kat Tijger moet de daders van de moord op Frits toch gezien hebben. Maar goed, mijn katten hebben allebei een naam die met apen te maken heeft en daar gedragen ze zich ook naar. Tarzan heeft al drie van mijn brouwsel kapot gegooid en door de laatste is zijn vacht nu helemaal blauw.” Duco zegt: “Erg leuk allemaal, maar ik geloof niet in zulke magie. En daarnaast: kan een kat zich sowieso wel gezichten herinneren.” David komt erbij staan en zegt: “Dat weet ik niet. Zou een kat zichzelf in de spiegel kunnen herkennen? In ieder geval is Aarsje, de oude kat van SilentScreamer (Jip), nu doodsbang voor alle mensen. Hij moet toch ook wel wat gezien hebben. Maar volgens mij moeten we nu stemmen."

Burgemeester Nicole deelt de stembriefjes uit en haalt ze weer op nadat iedereen eruit is. Ze maakt de uitslag bekend:
“Meracy heeft 5 stemmen, en wel van Duco, Lonneke, Meester Lupus W. Tungsten, davy en maurienttje,
lidun heeft 3 stemmen, namelijk van Meracy, David en Tram Anh
en Duco heeft 2 stemmen van Nicole en lidun.
Verder heeft davy ook nog een stem, omdat hij de ravenbrief had gekregen van SilentScreamer (Jip).


Dat betekent dat Meracy ter dood veroordeeld zal worden. Uiteraard heeft ze zoals altijd nog de mogelijkheid om bij de kasteelheer om gratie te smeken.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 22 okt 2016, 23:11
Meracy smeekt Meester Lupus W. Tungsten nog om gratie, maar hij gaat hier niet op in. “De helft van het dorp vertrouwt je niet en dat kan ik niet negeren,” zegt de kasteelheer. Daarop wordt Meracy naar het hakblok geleid. Ze gaat op het blok leggen en treurt: “Als jullie willen weten wie er echt schuldig zijn. Zoek dan naar een glazen bol in mijn boerderij.” Ze krijgt een klap met de ijzeren bijl en ze blijft levenloos op de grond liggen.

Veldwachter Duco onderzoekt haar en zegt: “Ik denk dat we een fout hebben gemaakt. Ze heeft geen lichamelijke afwijking die erop wijst dat ze van gedaante kan veranderen. Ik moet haar verder onderzoeken.” Even later gaat veldwachter Duco met burgemeester Nicole op zoek naar de glazen bol waar Meracy het over had. Die vonden ze, of althans: wat er nog van over was. Haar kat prof. dr. Wigglesworth dacht dat het een speeltje was en heeft hem op de grond laten vallen en nu ligt die in duizend scherven op de grond. Veldwachter Duco zegt: “Het lijkt erop dat Meracy een magische glazen bol had, waarmee ze in de nacht haar medebewoners kon zien. Helaas hebben we nu niks meer aan die magische bol.”



Burgemeester Nicole spreekt het dorp toe: “Beste dorpsgenoten. Tot onze grote spijt hebben we ontdekt dat Meracy geen gemeen monster was. Ze was een zieneres met een magische glazen bol. Waarschijnlijk was ze van plan om daarmee de weerwolven te ontmaskeren. Helaas heeft haar kat de glazen bol kapot laten vallen, dus we kunnen hem niet meer gebruiken. Ik vrees dat er niets anders opzit dan nu allemaal te gaan slapen en morgen op zoek te gaan naar de echte daders. Want degenen die Frits en SilentScreamer (Jip) hebben vermoord mogen hier niet ongestraft mee wegkomen.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 24 okt 2016, 22:01
Het wordt weer dag in Wakkerdam. Burgemeester Nicole roept het dorp weer bijeen. Ze spreekt het dorp toe: “Beste bewoners van Wakkerdam, het gaat niet goed met ons dorp. De weerwolven lopen nog altijd op vrije poten rond, dus ook vanavond zullen we weer…” Maar boer David valt haar in de reden: “Waar is onze collega boerin lidun eigenlijk?” Nicole verzucht: “Het zal toch niet zo zijn dat…” Even later klopt veldwachter Duco op de deur bij lidun, maar hij krijgt geen gehoor. Dan besluit hij de deur in te trappen. Boven ligt lidun in haar bed, maar ze beweegt niet: ze is hartstikke dood. “Nee he,” zegt Duco, “nog een moord, dat kan ik er ook nog wel bij hebben.” Duco gaat verder en doorzoekt de boerderij van lidun op zoek naar aanwijzingen.



Nicole spreekt weer: “Tot mijn spijt moet ik mededelen dat de weerwolven weer hebben toegeslagen. Ditmaal was lidun het slachtoffer. Als dit zo doorgaat hebben we straks geen boeren meer in Wakkerdam en wie moeten er dan voor eten zorgen? Over de dood van lidun geef ik het woord aan onze veldwachter.” Duco zegt: “Ik heb een testament gevonden van lidun. Ik heb hem nog niet helemaal door kunnen lezen maar in ieder geval staat er het volgende in:”

Geachte medebewoners van Wakkerdam. Ik zou jullie graag het beste willen wensen, maar dan zou ik liegen. Mijn hele leven lang ben ik door jullie gepest, uitgekotst en vernederd. En van onze zieneres kreeg ik ook nog eens de schuld van alle moorden van de laatste paar dagen. Hoewel ik weinig medelijden had met de meeste doden, heb ik daar niets mee te maken. Ik ben altijd de grote zondebok geweest in dit dorp. Ik kreeg vorig jaar ook al de schuld van de andere boeren voor een mislukte oogst. Alsof het door mij komt dat het de hele zomer regende. Het zou me weinig verbazen als ik door de burgers om het levens kom en niet eens door de weerwolven. Hoe dan ook: verderop in mijn testament zal ik toelichten aan welke medebewoners ik de grootste hekel heb.

Duco gaat verder: “Een hoop rancune in ieder geval, maar het is wel duidelijk dat lidun geen weerwolf was. Ik heb haar lichaam onderzocht en dat vertoont ook geen rare afwijkingen die je bij een weerwolf zou mogen verwachten. Ik ga de rest van haar testament doorlezen, misschien staan daar nog aanwijzingen in die ons verder kunnen helpen.

En voor ik het vergeet nog iets anders. Er staan twee boerderijen, dus maurienttje krijgt van mij de sleutel van de boerderij van Meracy. Dan hoeft ze tenminste niet meer in een tent te slapen. Volgens mij heeft iedereen dan een onderkomen in Wakkerdam.”

Er moeten nu twee dingen (na elkaar) gebeuren in Wakkerdam:
1 Lidun moet laten weten wie er de komende dag wel en niet mogen stemmen. Houd er rekening mee dat de schoolmeester hierna ook nog een keuze moet maken. Als ze dit heeft doorgegeven, komt ze in het dodenrijk.
2 Davy mag iemand laten nablijven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 24 okt 2016, 22:43
Nicole roept het dorp nogmaals bijeen en veldwachter Duco neemt weer het woord: “Ik heb het testament van lidun helemaal doorgelezen. Het grootste deel gaat over wat een hel het leven voor geweest is. Maar er stond ook het volgende in:”

Hoewel niemand in de dorp mij leek te mogen zijn er toch een paar mensen die er zo nu en dan een schepje bovenop deden.
Ten eerste mijn buurvrouw Nicole. Zij vond het grappig om de zoveel tijd het hek van mij schapen open te zetten, zodat ik weer een middag naar die beesten kon lopen zoeken.
Dan onze veldwachter: hij gaf mij altijd boetes voor de meest onzinnige dingen. Bijvoorbeeld dat ik mijn zwarte schapen niet gescheiden had van de witte. Waarom toch?
Onze kasteelheer was al helemaal verschrikkelijk. Hij vond het leuk om zijn katapulten te testen door tomaten naar mijn boerderij te katapulteren.
En ten slotte is er die vreemde snuiter van een kwakzalver Tram Anh. Zij gooide een zogenaamd wondermiddel over mijn groenten heen, zogenaamd om ze beter te laten groeien. Nou niet dus, want als mijn sla is nu blauw en ruikt naar buskruit.

Nicole zegt: “Tja, ik moet zeggen dat ik nu wel heel veel berouw heb van mijn plagerijtjes. Zo heb ik het nou ook weer niet bedoeld. Ik stel voor dat de genoemde mensen vandaag niet meebeslissen, uit solidariteit met lidun.” Duco, Meester Lupus W. Tungsten en Tram Anh knikken instemmend.

Daarna gaat iedereen weer naar school. Hopelijk is schoolmeester davy vandaag wel in staat om les te geven.

De schoolmeester mag iemand het stemrecht ontnemen. Dit moet iemand zijn die het stemrecht niet reeds ontnomen is.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 26 okt 2016, 18:48
Schoolmeester davy begint de les: “Zozo, allereerst heb ik begrepen dat wij in Wakkerdam een paar gemene pestkoppen hebben. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, want alleen ik mag pesten, haha. Daarom mogen alle vier de pestkoppen vanmiddag na het achtste uurtje strafregeltjes gaan schrijven. Dat zal ze leren. En degene die zich vandaag niet kan gedragen mag je gezelschap gaan houden, dus jullie zijn gewaarschuwd.” En daarom zijn David, Lonneke en maurienttje heel braaf de hele dag, want niemand wil nablijven met die gemene pestkoppen. Schoolmeester davy besluit om verder niemand na te laten blijven. Dat betekent dat Lonneke, maurienttje, David en davy zelf deze avond mogen stemmen, terwijl de rest strafregeltjes schrijft.


Aan het eind van het achtste uurtje geeft Tram Anh stiekem een vreemd drankje aan Lonneke. “Drink dit op,” zegt Tram Anh, “hier wordt je overtuigingskracht mee vergroot.” Lonneke zegt: “Dat zal wel allemaal, jouw middel om katten te laten praten heeft ook niks uitgericht.” Maar daarna besluit ze het uit nieuwsgierigheid toch op te drinken. Voor de zekerheid laat ze eerst haar kat ervan proeven, want wie weer is het giftig. Maar dat blijkt niet het geval. Lonneke drinkt het drankje op en voelt zich weer helemaal helder. Ze gaat naar haar kerk, want misschien is er wel weer iemand die iets op te biechten heeft.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 27 okt 2016, 16:28
Tijdens het achtste uurtje vraagt Meester Lupus W. Tungsten aan schoolmeester davy: “Meester, zou ik heel even naar de WC mogen?” “Goed,” zegt davy, “maar haal het niet in je hoofd om er tussenuit te piepen.” Maar dat deed de kasteelheer natuurlijk wel. Hij wil ontzettend graag zijn verhaal kwijt, want de chaos in Wakkerdam lijkt compleet. Daarom stapt hij even later de kerk in en gaat zitten. Biechtmoeder Lonneke komt naar hem toegelopen en zegt: “Zozo kasteelheer, wat brengt jou hier? Ik dacht dat je moest nablijven.” Meester Lupus W. Tungsten zegt: “Dat klopt, maar ik vond dat ik dit moest doen, dus ik ben de school ontvlucht. Het is tijd voor het eerlijke verhaal. Even geen leugens meer voor mij.”


“Ik ben blij dat je dit aan mij hebt willen vertellen,” eindigt biechtmoeder Lonneke, “want een zuiver geweten is belangrijk voor een mens. Leugens verstikken de ziel”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 28 okt 2016, 17:01
Die avond gaat iedereen naar het dorpsplein om te stemmen. Hoewel, maar liefst vier bewoners zitten nog strafregeltjes te schrijven.
David opent de dorpsraad: “Beste bewoners van Wakkerdam. Normaal gesproken zit onze burgermoeder Nicole deze dorpsraad voor, maar zij was vandaag verhinderd. Ik lees even een briefje van haar voor:

Beste burgers van Wakkerdam. Ik zit hier in het schoolgebouw mijn welverdiende straf uit. Daarom ben ik er vandaag niet bij. Daarom neemt de na mij langstzittende boer de dorpsraad over. Verder zal ik de kater Boris van lidun verder verzorgen, want dat arme beest heeft nu ook geen baasje meer. Ik hoop dat Fela er een leuk speelmaatje aan heeft. Nu ga ik verder aan mijn regeltjes. En denk eraan: luister allemaal naar David. Hij is een aardige jongen en als hij iets voorleest vindt hij het moeilijk om te bepalen waar de zin ”

Maurienttje gaat verder: “Ik ben blij met mijn huisje, maar die kat van Meracy is wel echt een terrorbeest zeg. Mijn eigen poes Salem durft niet eens bij hem in de buurt te komen. Hij heeft afgelopen nacht zowat alles kapot gegooid in het huis. Misschien kan dat beest ook wel weerwolven verjagen. Dat zou mooi zijn.”
Dan is het woord aan schoolmeester davy: “Ik heb alle pestkoppen laten nablijven. Die Meester Lupus W. Tungsten is me er wel eentje zeg. Vanmiddag is hij zomaar stiekem weggelopen toen hij moest nablijven. Hij mag dan kasteelheer zijn, maar dat betekent niet dat je geen respect hoeft te tonen voor een schoolmeester.”
Biechtmoeder Lonneke: “Haha, dat klopt want hij was bij mij vanmiddag. Hij heeft me alles opgebiecht. Ik ben er nu van overtuigd dat hij een van die gemene weerwolven is. Misschien toch wel goed dat hij ertussenuit geglipt is.”
Davy: “Kan zijn, iemand met zo weinig respect verdient het sowieso niet om verder te leven.”
David neemt het woord over: “Stilte allemaal, omdat we met zo weinig zijn denk ik dat we niet met stembriefjes hoeven te werken. Als ik het goed begrijp stemmen Lonneke en davy op onze kasteelheer. Op wie stem jij, maurienttje?”
Maurienttje: “Jullie hebben goede argumenten gegeven, dus ik stem ook op onze kasteelheer.”
David spreekt: “Nou, dat is dan snel duidelijk. We zijn het er unaniem over eens dat Meester Lupus W. Tungsten onder de bijl moet. Zou schoolmeester davy hem op willen gaan halen? Natuurlijk is het wel zo dat de kasteelheer hem nog gratie kan verlenen als hij daarom vraagt. Wie is de kasteelheer ook alweer? Oja, dat is ene Meester Lupus W. Tungsten.”

...

Schoolmeester davy loopt zijn klaslokaal binnen en zegt: “Jongetje Tungsten, meekomen!” Braaf loopt Meester Lupus W. Tungsten naar het dorpsplein met davy. Als ze daar aankomen zegt David: “We hebben unaniem besloten dat jij vandaag onder de bijl moet.” Meester Lupus W. Tungsten reageert: “Hoho, volgens mij mag ik nog gratie vragen aan de kasteelheer. Ik denk dat ik zeker een kans maak om die te overtuigen.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 29 okt 2016, 19:51
Meester Lupus W. Tungsten smeekt bij de kasteelheer: “Beste zeer gewaardeerde kasteelheer. Wilt u mij alstublieft laten leven. Ik ben nog te jong om te sterven. Ik beloof plechtig geen dorpsgenoten meer te pesten.” Kasteelheer Meester Lupus W. Tungsten denkt diep na en zegt: “Helaas Meester Lupus W. Tungsten. Jouw gedrag was ontoelaatbaar in Wakkerdam, dus ik vrees dat de toch onder de bijl zal moeten.” 

Hiermee is de hoop voor hem bekeken en dus wordt hij naar het hakblok gedirigeerd. Daar krijgt hij een klap met de ijzeren bijl, maar daar houdt hij alleen een klein sneetje aan over. Het is duidelijk dat de beul met zwaarder geschut moet komen. Dus de beul pakt de speciale zilveren bijl en geeft Meester Lupus W. Tungsten de nekslag. Hij blijft dood op de grond liggen. Veldwachter Duco onderzoekt hem en concludeert dat Meester Lupus W. Tungsten een van de weerwolven van Wakkerdam was. Hoera!


Alle bewoners gaan weer slapen en hopen dat met de dood van deze wolf de nachtelijke moorden eindelijk verleden tijd zijn.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 06 nov 2016, 22:01
Het wordt weer dag en Wakkerdam en iedereen wordt weer wakker. Burgemeester Nicole roept het dorp bijeen en begint haar toespraak: “Beste bewoners van Wakkerdam. Het zag er niet goed uit voor ons dorp, maar gelukkig hebben we gisteren eindelijk een weerwolf kunnen doden. We mogen onze biechtmoeder Lonneke ontzettend dankbaar zijn hiervoor. Weerwolf Meester Lupus W. Tungsten heeft bij haar alles opgebiecht en zij heeft hem duidelijk gemaakt dat hij zijn verantwoordelijkheid moest nemen. Waarschijnlijk gaf hij zichzelf daarom geen gratie. Hij heeft ingezien dat hij niet verder kon leven met al deze moorden op zijn geweten. Dus Lonneke, chapeau!!”
“Waar is Lonneke eigenlijk?” vraagt schoolmeester davy.
“Onee, als ze hier niet is, is dat meestal geen goed teken,” reageert Nicole geschrokken, “laten we maar eens een kijkje nemen in de kerk.”
Veldwachter Duco opent de deur van de kerk. Deze zit uiteraard niet op slot. Iedereen kijkt naar binnen en daar ligt Lonneke voor het altaar. Ze ligt dood op de grond. Duco zegt: “Dit lijkt me niet best, Lonneke lijkt ook te zijn toegetakeld door een weerwolf. Ik ben bang onze wijlen kasteelheer niet de enige weerwolf was. Ook de voetsporen wijzen erop dat de roedel vannacht weer bezig is geweest. Ik ga deze moord onderzoeken en dan zal ik jullie meer vertellen.”



Duco spreekt: “Beste dorpsgenoten. Helaas heb ik ook vanmorgen weer een moord moeten onderzoeken. Het is zeer aannemelijk dat deze moord weer door weerwolven is gepleegd. In de kerk van Lonneke heb ik een pijl en boog gevonden. Deze deed me erg denken aan die van de Griekse liefdesgod Eros. Ook vond ik in een kastje een geheime liefdesdrank en een paar vleugels. Lonneke heeft haar testament ondertekend met “Eros”. Het lijkt erop dat ze een plan had om haar dorpsgenoten verliefd op elkaar te laten worden. De pijlen zijn weg, dus misschien zijn er as we speak wel twee bewoners hotel de botel op elkaar.”

Nicole gaat verder: “Ik vrees dat ook vandaag weer iemand moeten executeren, want nog steeds niet iedereen is te vertrouwen. Laten we ervoor gaan en weer een weerwolf omleggen. Maar laten we eerst maar naar school gaan.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 07 nov 2016, 19:35
Iedereen gaat het klaslokaal binnen en schoolmeester davy begint de les: “Lieve, lieve klas. Ik heb de toets nagekeken en ik heb geweldig nieuws. Jullie hebben allemaal een VOLDOENDE!”
“Yes,” zegt Nicole
Davy kijkt haar aan en zegt: “Behalve jij, hahaha. Nee hoor grapje, jij ook…. Of nee, toch niet? Jawel. Jij hebt een voldoende en de rest heeft ONVOLDOENDE! En jij ook, meisje Nicole! De hele klas heeft een ONVOLDOENDE!! Allemaal ONVOLDOENDE, hahaha. En verder mag meisje Nicole ook nog eens strafregeltjes gaan schrijven op het altijd leuke achtste uurtje.”
“Waarom ik?” vraagt Nicole
“Waarom niet?” antwoordt davy.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 09 nov 2016, 20:03
Iedereen gaat naar het dorpsplein om te stemmen. Dat wil zeggen: iedereen behalve burgemeester Nicole, want zij moet wederom strafregeltjes schrijven op het achtste uurtje. Daarom neemt haar plaatsvervanger David het woord en hij zegt: “Beste burgers van Wakkerdam, zo dadelijk gaan wij weer stemmen. Maar eerste wil onze Veldwachter iets zeggen.”
Veldwachter Duco spreekt: “Doordat Lonneke en Meester Lupus W. Tungsten gestorven zijn, zijn er inmiddels weer twee katten zonder baasje. Ik heb Feles Katium Polassium en Fluffy vanmorgen te eten gegeven. Ze hebben natuurlijk nog wel een huis dat verder leegstaat, maar dit kan natuurlijk niet zo blijven. Omdat inmiddels meer dan het halve dorp is uitgemoord, moeten we deze beesten een nieuw onderkomen geven. Weten jullie misschien een oplossing? Anders ben ik bang dat ik het dierenasiel weer moet openen.”
David: “Okee, laten we dan maar gaan stemmen. En stem alsjeblieft verstandig. Vannacht had ik een nachtmerrie over een totaal geschifte oude man die in een futuristische wereld tot machtigste man ter wereld werd verkozen. Ik denk dat het een duidelijk signaal is dat we een goede en verstandige keuze moeten maken.”

David deelt de stembriefjes uit en iedereen vult een naam in. Daarna haalt David de briefjes weer op en hij maakt de uitslag bekend:
“David stemt op Nicole, davy stemt op Tram Anh, maurienttje stemt op Duco en verder stemmen Tram Anh en Duco op maurienttje. Het lijkt me dus duidelijk dat maurienttje onder de bij moet.”

Maurienttje sputtert nog tegen, maar ze worden hardhandig op het hakblok gelegd en ze krijgt een harde klap met de ijzeren bijl. Ze blijft roerloos liggen. Na grondig onderzoek concludeert veldwachter Duco dat niets erop wijst dat ze een weerwolf was. Even later gaat hij haar boerderij binnen en hij vind een grote ketel en over kruiden en potjes met insecten. Het lijkt wel of maurienttje een heks was.



Nicole is klaar met haar strafregeltjes en ze spreekt het dorp toe: “Helaas hebben we een onschuldige burger doodgestemd. Davids visioen heeft dus niet geholpen. Maurienttje was onschuldig en misschien had ze als heks nog wel iets voor ons kunnen betekenen. Helaas zit er nu niets anders op dan te gaan slapen en hopen dat we morgen de echte dader van alle moorden te pakken krijgen.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 10 nov 2016, 22:00
Het wordt weer dag in Wakkerdam. Burgemeester Nicole roept weer het dorp bijeen om de laatste ontwikkelingen te bespreken. Eerst telt ze alle koppen en dan spreekt ze het dorp toe: “Beste bewoners van dit prachtige dorp. Ik heb iedereen geteld en ik ben verheugd te melden dat er vandaag eens geen dodelijke slachtoffers te betreuren zijn. Misschien hebben de weerwolven eindelijk berouw van hun daden en laten ze dit dorp verder met rust. Echter, de dader van de moord op Lonneke loopt nog steeds vrij en zoiets kan echt niet onbestraft blijven. Bovendien weten we niet of de wolven werkelijk berouw hebben of dat ze wel iets van plan waren, maar dat dat is mislukt. Ik stel daarom voor om vandaag wederom iemand onder de bijl te leggen. Gisteren had dat niet het gewenste resultaat en ik hoop dat het vandaag beter gaat. Ik zie het nog altijd als een plicht richting wijlen SilentScreamer (Jip) en alle andere doden om niet te rusten voordat de laatste wolf is omgelegd. En nu is het tijd om naar school te gaan.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 11 nov 2016, 13:39
Het is weer een normale dag en dus moeten alle Wakkerdammers naar school. Schoolmeester davy opent de les: “Lieve klas, jullie hebben de afgelopen dagen hard geleerd en morgen is het tijd voor het grote proefwerk over genetica. Misschien dat jullie ook wel wat leren over weerwolven. De toets telt voor een derde mee.”
David: “Meester, ik moet morgen mijn gewassen oogsten, dus ik kan dan echt niet. Mag ik het niet later maken”

Schoolmeester davy: “Dat zou je wel willen he. Ik heb een veel beter idee. Je mag de toets straks maken op het achtste uurtje, hahaha.”
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 12 nov 2016, 19:46
Het wordt weer dag in Wakkerdam. Alle Wakkerdammers gaan weer naar het dorpsplein. Gelukkig is wederom iedereen nog in leven. Burgemeester Nicole spreekt het dorp toe: “Beste dorpsgenoten, ik denk eigenlijk niet dat het dorp nog gered kan worden, maar laten we toch maar weer gaan stemmen vanavond. We gaan eerst naar school natuurlijk.”
 

Iedereen mag zijn stem doorgeven en de schoolmeester mag ook zijn keuze doorgeven. Dit mag ditmaal tegelijkertijd.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 13 nov 2016, 18:51
Iedereen komt weer naar het dorpsplein om te stemmen. Schoolmeester davy is de les vandaag helemaal vergeten, dus vandaag even geen school. Nicole komt aangelopen en veldwachter Duco roept: “grijp haar!!” Nicole probeert nog weg te rennen, maar Duco grijpt haar in de kraag. Duco zegt: “We hebben met zijn allen besloten dat u, burgemeester van Wakkerdam, vandaag onder de bijl moet.”

Nicole spreekt: “Goed, ik aanvaard mijn lot, maar ik zou nog wel graag wat willen zeggen. Ik geef onmiddellijk toe dat ik een weerwolf ben en ik wil mijn medewolven Duco en Tram Anh en wijlen Meester Lupus W. Tungsten dan ook hartelijk bedanken voor de leuke en verrukkelijke dagen die ik met hen heb doorgemaakt. Eén burger moesten wij nog opeten, namelijk onze schoolmeester. Ik wens Duco en Tram Anh succes met deze laatste kluif. In ieder geval hebben wij bijna een heel dorp uitgemoord en ik zou zeggen: op naar het volgende dorp! Vaarwel..”

Nicole wordt onthoofd met de ijzeren bijl. Vreemd genoeg is er geen zilveren bijl nodig, want ze blijft meteen levenloos op de grond liggen. Duco bekijkt haar lichaam en zegt: “Krijg nou wat, het lijkt wel of ze helemaal geen weerwolf meer is. Ze heeft in ieder geval geen vacht meer.”
Dan komt schoolmeester davy aanlopen en hij zegt: “Lieve Duco, ik was het dienstmeisje van Nicole. Ik heb gezworen haar op te volgen als weerwolf als zij onverhoopt mocht sterven. Ik heb haar vacht en ik ben nu ook een weerwolf!”

Duco en davy vallen elkaar in de armen en ze huilen in koor: “Awoeeeee, eindelijk zijn we allebei weerwolven. Het was moeilijk om als burger en weerwolf een koppel te vormen, maar dat hoeft nu dus niet meer. Dit hele dorp is verslonden. Laten we een volgend dorp uitzoeken om uit te moorden met zijn drieën.”
Tram Anh besluit: “Haha, nu begrijp ik waarom Duco nooit een hapje schoolmeester wou eten. Maar davy van harte welkom bij de roedel! Ik kijk uit naar een vruchtbare samenwerking.”
 

Sinds die dag wonen er geen mensen in Wakkerdam. De weerwolven zijn vertrokken. Alleen de katten wonen er nog. Zij leven vredig verder in het dorp, want zij hebben niets te vrezen voor weerwolven die alleen mensen eten. De katten moeten nu naar hun eigen eten op zoek, maar ze leven niet meer in gevangenschap. Wakkerdam is het dorp van de katten geworden.
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum