Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 4

+2
Duco
Nicole
6 plaatsers
Ga naar beneden
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Dag 4

ma 07 nov 2016, 10:15
Nou jongens, we hebben een wolf weten te doden maar we zijn vannacht een burger verloren die door iedereen wel vertrouwd werd dus dat is een groot verlies Sad

Lonneke heeft voor haar dood nog wel wat achter gelaten op de klaagmuur, namelijk dat twee heren geliefden zijn. Als dat bericht tenminste waar is, maar ik zie niet in waarom de geliefden zelf dit zouden plaatsen. Lonneke was Eros en als ik dag 1 nu snel terug lees en haar reactie op het bericht over de geliefde boerinnen dan ben ik ervan overtuigd dat dat bericht niet van haar af komt. Dat bericht was dus (zeer waarschijnlijk) van de geliefden zelf om een dwaalspoor aan te brengen. Gezien de ontwikkelingen in het spel (wie probeert wie te beschermen e.d.) vind ik het bericht van eros over 2 mannelijke geliefden zeer waarschijnlijk waar.
Dan gaat het dus om Duco, Davy of David. Ik heb wel zo mijn vermoedens. Maar weet niet wat we met deze informatie kunnen, aangezien we niet weten of het om een burgerpaar, een wolvenpaar of een gemixt paar zou gaan. Voor nu ben ik er dus eigenlijk voor om voor de zekerheid geen mannen te doden omdat ik het idee dat we 2 burgers zouden kunnen verliezen een erg groot risico vind. (tenzij we in de discussie van deze dag een man zó verdacht vinden als wolf dat we het risico aan zouden durven)

Dan is er nog een klaagmuur bericht wat zeker van de wolven is. Daarin proberen ze Tram Anh verdacht te maken als witte weerwolf. Dat kan zijn omdat ze inderdaad een witte weerwolf is (zou dat Thomas de wolf zijn rare gedrag verklaren?), maar dat zou net zo goed kunnen zijn omdat ze een erg sterke burger is in het spel weg willen spelen. Ik vond na de downfall van Thomas Tram Anh eigenlijk niet meer echt verdacht, maar het klaagmuur bericht zet me wel aan het denken. Zo naar hè aan dit spelletje, denk je net 'ah die kan ik nu vertrouwen' en dan zijn er toch weer redenen waarom diegene ook potentieel veracht kan zijn.

Als we mijn redenatie van niet op een man stemmen vanwege het grote risico volgen, blijven Tram Anh en Maureen over. Ja, en ikzelf, maar ik weet dat ik een burger ben en ik hoop dat jullie daar ook op kunnen vertrouwen Wink Volgens mij ben ik alleen een keer als verdachte genoemd door Manon omdat ik dag 1 van stem veranderde, maar dat was oprechte verwarring en niet durven kiezen vanaf mijn kant. Blijf het ook lastig vinden hoor, kiezen voor wie we zouden moeten gaan..
Wat zijn jullie ideeën na deze nacht?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

ma 07 nov 2016, 17:31
Ehm, ik heb niet zoveel toe te voegen, ik vind het klaagmuur berichtje over Trâm Anh wel heel raar.
Heeft zij nog iets toe te voegen misschien?
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

ma 07 nov 2016, 19:40
Ja en ik ben ook wel benieuwd naar Davy zn toelichting van zn keuze om mij na te laten blijven. Davy?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

di 08 nov 2016, 12:15
Hmm, ja ik vind het berichtje over mij ook raar. 
Ik ben het overigens wel met Nicole eens, dat we de mannen moeten sparen onder het mom van team geliefde nog in leven houden, omdat we van Davy weten dat hij sowieso een burger is. Davy viel al sowieso af van mijn stemlijstje. Ook vertrouw ik David, omdat hij afgelopen dag insinueerde dat hij de heks was, kwam erg oprecht over. Op Duco stemmen is dan te riskant vandaag, omdat naar mijn mening David en Davy te vertrouwen zijn en het gewoon niet handig zou zijn om een van het te verliezen, mocht Duco met een van hen geliefd zijn.  

Dan hebben we de vrouwen: Nicole, Maureen en mijzelf. Ik ga niet op mezelf stemmen natuurlijk. Dus dan hebben we Nicole en Maureen over. Ik vind het zelf erg opvallend dat Maureen bijvoorbeeld niet veel heeft gezegd deze discussie en vooral afgelopen discussie, waarbij ze David soort van opriep zijn rol bekend te maken/uit te leggen waarom hij een bepaalde rol zou hebben. Heel erg verdacht, wil ze misschien de weerhamster uitlokken? 

Wat Nicole betreft, het enige wat ik aan haar verdacht vond was dat zij opkwam voor de kasteelheer, maar ik snap haar wel uiteindelijk. Stemmen op de kasteelheer heeft niet veel nut omdat hij zichzelf gratie kan verlenen (Nouja, uiteindelijk heeft hij zijn gratie niet verleend, maar dat konden wij natuurlijk niet weten). Maar goed, gisteren was de biecht onze enige aanknopingspunt, het zou niet slim zijn geweest om random op iemand te hebben gestemd ipv op de biecht afgaan. 

Ik vind het ook erg lastig, ik denk dat ikzelf meer naar Maureen neig.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 07:21
Nu overdag is het waarschijnlijk weer gelijk 3v3 en moeten we dus zeker met de burgers samen stemmen. Aan de andere kant kan de witte weerwolf er in zitten en zijn de wolven op een punt dat ze die er graag uit willen. Ze kunnen het lijden om een gewone weerwolf te verliezen. 
Ik denk op dit moment: 
Davy is onschuldig (dienstmeisje)
Davy en Duco zijn geliefden

Raar bericht op de klaagmuur over TA, maar zorgt er wel voor dat ik haar niet 100% vertrouw. Zelf neig ik meer naar Nicole op dit moment...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 13:31
Ik vertrouw Trâm Anh minder dan Nicole om eerlijk te zijn, heeft Thomas misschien toch die rare sprong gemaakt om de witte weerwolf er uit te werken?
Maureen staat ook nog op mijn lijstje als eventuele weerwolf
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 16:15
Zit nu op de laptop, even berichtje editen Smile Ik snap de angst voor de witte weerwolf, ik deel die angst ook, voor alle typen weerwolven trouwens.  Wie zegt dat er überhaupt er een inzit en of Thomas gelijk heeft, wat mij  betreft weet Thomas net zoveel over de andere wolvenrollen als de andere wolven, helemaal niks. 

Ik denk dat als er een witte weerwolf in het spel zit, deze heel graag vandaag een weerwolf eruit wil werken deze stemming, dan eet hij/zij er komende nacht een wolfje op. De weerwolven zouden dit tegen kunnen gaan door een burger dood te stemmen deze ronde, dan kan de witte niet meer het spel winnen. Ik denk dat de wolven deze strategie nu toepassen, helaas voor mij.

Wat de burgers betreft, laten we verstandig stemmen vandaag. Ik blijf bij mijn keuze. 
Als jullie mij willen doodstemmen, prima, ik had eigenlijk al gedacht dat ik allang dood zou zijn deze tijd Smile
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 16:21
Tram Anh schreef:De witte weerwolf heeft geen schijn van kans om te winnen als er vandaag een burger eruit gaat, mind you.

Volgens mij zou een witte weerwolf statistisch wel nog kunnen winnen als er vandaag een burger sterft (waarom zou dat niet zo zijn Tram Anh?), dus dat ze nu een soort reden geeft om niet achter een witte weerwolf aan te zitten vind ik wel a-typisch van Tram Anh...
Maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat het één grote mindfuck kan zijn. Je zou natuurlijk ook kunnen proberen te achterhalen wat de strategie van de wolven is met je theorie, maar in dat geval ben ik wel geïnteresseerd in meer onderbouwing dan die ene zin.


Ik zie twee scenario's voor me:
1. Tram Anh is onschuldig en de wolven hebben dat bericht geplaatst om ons te misleiden, wat wss wel zou betekenen dat de wolven van plan zijn vandaag alle drie op haar te stemmen. In dit geval zijn Maureen, Duco, David wolven.
Als burgers zijn we dan behoorlijk screwed, het is nu 3-3 en ik mag niet stemmen (en Davy heeft nog steeds niet gereageerd waarom hij dat heeft gedaan?? Het is dat Lonneke heeft bevestigd dat hij onschuldig is, maar ik vind zijn gedrag wel raar) dus dan hebben de wolven een absolute meerderheid...

2. Tram Anh is schuldig en de wolven hebben het bericht geplaatst omdat ze écht denken/weten dat ze wit is, wat alsnog zou betekenen dat 2 wolven op haar gaan stemmen (want de 3e wolf zou ze dan zelf zijn). In dit geval zijn Tram Anh, Duco/David/Maureen (2 van de 3) wolven.
Als burgers hebben we dan nog een kleine kans om te winnen, want dan gaat er vandaag een wolf dood en staat het 3-2 voor ons en hebben we morgen dus weer een kans om te winnen als Davy een wolf na laat blijven!

Wat denken jullie? Is er nog een 3e optie waarbij de wolven het bericht op de klaagmuur plaatsen maar níet van plan zouden zijn om op Tram Anh te stemmen? Ongeacht of ze schuldig of onschuldig is vrees ik iig voor haar leven en ik kan er nu zelf niks aan doen zonder stemrecht : (
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 16:27
Tram Anh schreef:Ik denk dat als er een witte weerwolf in het spel zit, deze heel graag vandaag een weerwolf eruit wil werken deze stemming, dan eet hij/zij er komende nacht een wolfje op. De weerwolven zouden dit tegen kunnen gaan door een burger dood te stemmen deze ronde, dan kan de witte niet meer het spel winnen. Ik denk dat de wolven deze strategie nu toepassen, helaas voor mij.

Ah, ik zie dat je je bericht hebt aangepast ipv die ene zin terwijl ik mijn bericht aan het typen was Wink Snap nog steeds niet waarom een witte wolf per definitie niet kan winnen als 1 van de burgers nu sterft? Maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit eerder met een witte weerwolf in het spel gespeeld dus ik vind het best lastig om te bedenken welke strategiën van toepassing zouden kunnen zijn.

Dat is een optie waar ik helemaal niet aan had gedacht, het bericht op de klaagmuur zou dus ook van de witte weerwolf zelf kunnen komen bedoel je? Dat zou idd best kunnen, áls er überhaupt een witte weerwolf in het spel zit zou ik me kunnen voorstellen dat die een andere wolf verdacht probeert te maken.. Alleen in dat geval komt die redenatie erop uit dat jij een wolf zou zijn. Dus misschien heb ik je verkeerd begrepen?
davy
davy
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 16:59
Maureen en David zijn 100% geen wolven. In de stemming om Thomas te elimineren hadden zij gekozen voor Thomas waar ze ook hadden kunnen kiezen voor iemand anders om zo Thomas te behouden. Zo zou het uiteindelijk onmogelijk zijn geweest voor ons om te winnen. Uiteindelijk was het dan gelijkspel geweest en was Thomas er niet uit geweest. De heks had haar drankjes al gebruikt en de wolven konden gemakkelijk winnen met wolvin Nicole als burgemeester. Hoe kan het dat de burgemeester zolang leeft? 
Ik ga toch voor Tram, volgende ronde voor Nicole.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 17:08
Oh ik vind het zo spannend. Ik vertrouw je wel Davy, maar de witte weerwolf er in houden is voor ons voordeliger dan een gewone er in houden... Daarom gaat mijn voorkeur naar Nicole eerst en daarna TA.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 18:58
hallo allemaal , sorry dat ik nog niet gereageerd heb maar blijf complicaties houden met de site, ik kan helaas de klaagmuur niet zien, heel vreemd maar goed. Ik vroeg dit de vorige keer aan david omdat hij ik niet wist hoe hij kan weten dat de heksgave opgebruikt heeft( dit konden mijn inziens alleen de wolven en de heks weten toch?).  ik kan 's nachts niks betekenen dus is het niet heel erg dat ik doodga, maar dit is niet erg voordelig voor de burgers in de volgende stemmingen. De enige die ik ,dankzij onze dode biechtmoeder, volledig kan vertrouwen is davy. Tenzij hij geliefde is natuurlijk
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 19:08
Ik vind dat Nicole goede dingen zegt, en zeer opbouwend op zoek is naar de wolven, daarom lijkt het mij nu toch verstandiger om voor Trâm Anh te gaan (mede door de klaagmuur).

Ik vertrouw David ook, maar ben het niet eens met Davy dat Maureen ook te vertrouwen is puur en alleen omdat ze op Thomas gestemd heeft. Er was weinig te kiezen, als ze niet op Thomas gestemd had, was hij nog steeds op de brandstapel gekomen. Dus ze zou gewoon ook met iedereen meegestemd kunnen hebben om buiten schot te blijven. Als Trâm Anh schuldig blijkt te zijn, dan lijkt Maureen mij een goede kanshebber om roedelgenoot te zijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

wo 09 nov 2016, 19:21
Okdoki Smile ik ga zo dood neem ik aan, stemming ziet er niet rooskleurig uit, dus kan enigszins open kaart spelen.
Ik heb er geen problemen mee om dood te gaan, hopelijk is er dan minder achterdocht en meer vertrouwen in het team, dat is het enige wat ik iedereen meegeef en heb het idee dat mijn team er goed genoeg voorstaat om te winnen zonder mij. 

Verder ben ik niet wie jullie denken dat ik ben,  wat een verrassing zal zijn. 
Peace out :p
Gesponsorde inhoud

Dag 4 Empty Re: Dag 4

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum