Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+8
Duco
Frits
Civ
David
Meracy
SilentScreamer (Jip)
Lonneke
AJ
12 plaatsers
Ga naar beneden
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 14:51
Als ze denkt dat ze dood gaat, zal ze haar kracht toch gebruiken om ten minste niet alleen te sterven. Zolang ze zich niet in het nauw gedreven voelt, zal ze als weerwolf sowieso hart kracht niet gebruiken.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 16:04
hallo Dames en Heren,
Hier de barbier, mijnn excuses dat ik niet zo vaak reageer( ik heb het inderdaad gewoon druk) ik ben niet expres low key aan het reageren haha.
Ik heb mijn best gedaan de berichten zo goed als het kan door te lezen.
Ik vind de klaag muur berichten erg verwarrend.
zoals onderstaande berichten:
Ik zal goed voor u zorgen

---------------------------------------------------------------------------------------

In de eerste nacht kon ik niemand zien.


Dat zou dus betekenen dat de ziener maar één iemand heeft kunnen zien, dat maakt het eerste klaagmuur bericht over duco en AJ erg onlogisch...


en ik zal goed voor u zorgen, waar slaat dat nou weer op? 


Ik zie het trouwens niet heel erg zitten om mijn mes te gebruiken op de verdachten die hier zijn genoemd door jullie zeker omdat ze aangeven belangrijk te zijn en als ik wel een burger vermoord per ongeluk , dan zitten we zometeen met twee dode burgers en dus ook twee krachten minder in de nacht.


voor de rest kan ik er in de spelregels niet zo goed uithalen welke rollen er van de burgers in kunnen zitten en welke rollen er niet ter gelijkertijd in mogen...


Tot nu toe denken we aan:
Een raaf(gezien de ravenbrief zit die er dus wel in)
een heks
een genezer
een yeti
een schout
Eros/cupido(die is helaas overleden)
een ziener
een fluitspeler( denk niet dat hij/zij er in zit aangezien er weer niemand betoverd is?)
een Weerhamster 
en een slet?


en dan nog een paar weerwolven met misschien een witte weerwolf of dat niet?


als deze rollen er allemaal in zouden zitten dan zitten we dus met 4 weerwolven, maar aangezien we nog geen betoverden hebben zal de fluitspeler er waarschijnlijk niet in zitten dan kan die speler dus of een kleine wilde zijn of een burger of een andere rol waar we nog niet aan gedacht hebben.
En ik hoorde nog iets over als er een genezer in het spel is dan zit er geen schout in??
Dan hebben we dus weer een kracht minder... of wat zou diegene dan moeten wezen?


Iets meer richting over door welke keel mijn mes heen moet zou prettig wezen want anders kan ik mijn gave moeilijk gaan gebruiken.Want de kans dat ik een burger raak is 6/10 terwijl het voor de wolven 4/10 (ervan uitgaande dat er maar 4 wolven in het spel zitten ). En gokken is niet mijn sterkste kant
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 16:10
En dan nog de Barbier kerstactie:
Nu 2 scheerbeurten voor de prijs van één.
En  bent ge beestachtig behaard dan volgt hier een speciale aanbieding geldig tot het einde van dit jaar:
Een gratis continental knipbeurt bij het vijlen van uw nagels.

Fijne feestdagen
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 17:28
LIk geloof het eerste zienerbericht, want de andere gaat over mij en ik weet zeker dat die onzin is. Wink
Ik vertrouw er ook op dat de ziener de plaatser van dit bericht is, want na nacht twee nog niks gezien hebben en niks op de klaagmuur zetten, lijkt me niet verstandig. Ik denk dat het mogelijk is dat de ziener in nacht 1 Duco heeft bekeken, logische keuze want veldwachter, en in nacht 2 Arjo heeft bekeken, maar nog niet op tijd bericht terug had of het niet meer op de klaagmuur kwijt kon. Of is dat nou heel achterlijk gedacht?

@civ: nee ik wil je niet dood hebben, op dit moment heb ik daar nog geen reden toe. Ik gaf alleen aan dat dat ook een mogelijkheid was. Ik ben zeker nog niet vergeten dat je op mij gestemd hebt. Ook wel gek dat eerst jij op mij stemt en er vervolgens op de klaagmuur een wolvenbericht staat waarin wordt gesuggereerd dat ik een wolf ben. Het doet me bijna vermoeden dat de wolven mij dood willen hebben. Toch gek... wat hebben ze aan mijn dood als simpele boer? 

Anyhow, ik moet zo naar een vergadering en die is niet afgelopen voor de deadline. 
Ik kies er in dezen voor om het zienerbericht te vertrouwen en op Duco te stemmen. 
Een biecht lijkt me op dit moment niet nodig om in te zetten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 17:33
David schreef:Ik snap nog steeds niet waarom we niet op Duco moeten stemmen. De meesten zijn het er over eens dat Duco verdacht is.
Ik vind dat jij er wel erg makkelijk vanuit gaat dat dat eerste bericht van de ziener komt. En ik ga niet op Duco stemmen omdat de zwervers dan geen beroep meer kunnen krijgen. Voor de weerwolven is het extreem gunstig als bepaalde beroepen er voor eens en altijd uit zijn. 

Ik vind jouw redenering eigenlijk erg verdacht. Dat bericht hoeft helemaal niet waar te zijn en als Duco een burger blijkt te zijn dan hebben de burgers wel ontzettend het nakijken. Thomas heeft naar mijn idee goed beargumenteerd dat het van de wolven zou kunnen komen. Ik kan me ook goed voorstellen dat de wolven graag van mij af willen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 18:29
wat zou jouw suggestie zijn dan Arjo?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 18:50
Frits schreef:@ Thomas (...) Misschien moet je berichten eerst doorlezen voordat je met tegenargumenten komt... (...)
Btw, de nieuwe biechtvader is Civ en niet AJ Wink

Ja vandaar ook dat ik zei dat ik daar blij mee was.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 18:53
Wat denken jullie van het idee dat de yeti misschien één van de geliefden is? Ik zou niet weten waarom hij anders chaos creëert zonder wat op de klaagmuur te zetten, maar ik denk wel dat hij zijn krachten gebruikt heeft vanwege het feit dat de fluitspeler niets gedaan heeft en de wolven de eerste nacht niemand opaten en vanwege de klaagmuur. Jammer genoeg is Eros dood dus het zal niet makkelijk worden om de geliefden op te sporen.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 19:00
AJ schreef:
David schreef:Ik snap nog steeds niet waarom we niet op Duco moeten stemmen. De meesten zijn het er over eens dat Duco verdacht is.
Ik vind dat jij er wel erg makkelijk vanuit gaat dat dat eerste bericht van de ziener komt. En ik ga niet op Duco stemmen omdat de zwervers dan geen beroep meer kunnen krijgen. Voor de weerwolven is het extreem gunstig als bepaalde beroepen er voor eens en altijd uit zijn. 

Hier ben ik het roerend mee eens, zowel Lonneke als David geloven dat eerste zienerbericht wel heel makkelijk. Ik vind David hierin wel erg touwtrekkend, daarom ga ik denk ik op hem stemmen vanavond. Dat bericht dat zogenaamd van de ziener komt lijkt me echt een knap staaltje afleiding van de wolven.

Wat Thomas betreft, het zou heel goed kunnen dat de yeti geliefd is, en daarom ook zomaar zijn krachten zou gebruiken.

Ik vind het ook wel opvallend dat Victor ineens zo stellig is dat ik wolf zou zijn, misschien heb ik toch een verkeerde keuze gemaakt.

Ik moet zo naar orkest, dus ik zal niet veel online meer zijn


Laatst aangepast door Duco op di 13 dec 2016, 19:05; in totaal 1 keer bewerkt
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 19:03
Oeps je hebt gelijk Thomas, misschien moet ik mijn eigen advies volgen...  Embarassed

Over de Yeti als 1 van de geliefden: het zou wel uitleggen waarom er niets op de klaagmuur staat, maar ik zie nog niet precies in waarom chaos zo goed zou zijn voor ze op dit moment. 
Beiden zijn burgers: Je wilt winnen met de burgers en je stopt zo misschien de wolven, maar ook de ziener en alle anderen burgers. Volgens mij is dit nou niet ideaal voor team burger en beter om te bewaren tot na de ziener dood is of heksendrankjes zijn gebruikt en zo proberen de wolven nog een nachtje tegen te houden.
Wolf + burger: Je moet hier door heel veel anderen spelers heen om te winnen en hoe langer het duurt hoe groter de kans dat je wordt ontdekt. Hoewel chaos hier belangrijker is dan bij dubbel burger, is het dan misschien niet beter om te wachten tot later? Dat is het moment dat je bijvoorbeeld de heks zou kunnen onderscheppen aangezien die pas vaak later in actie komt.

Oftewel ik zie er wel wat in, maar ik ben nog niet overtuigd. Mits de theorie klopt lijkt me een wolf+burger koppel waarschijnlijker dan dubbel burger, maarja dat is natuurlijk ook niet zeker.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 19:33
maurienttje schreef:wat zou jouw suggestie zijn dan Arjo?
In mijn berichten kun je antwoord volgens mij wel vinden. Ik wilde op jou vinden, maar ik twijfel ook over David. 
Wat m.i. pleit voor maurienttje:
- Ze is tot nu toe pas op het laatste moment voor de stemming actief (maar doet dan ook wel goed mee)
- Ze heeft sowieso op een burger gestemd (Tram Anh).
- Tram Anh stemde op haar, daarom denk ik dat zij geen geliefde is.
- Ze is waarschijnlijk niet de raaf.
- Waarschijnlijk heeft ze niet een van de klaagmuurberichten geplaatst.

Wat pleit voor David:
- Vreemde stemkeuze als zwerver, zeker nu hij wederom niet uitsluit op Duco te stemmen.
- Neemt een dubieus klaagmuurbericht wel erg makkelijk voor waar aan (maar is hierin niet de enige)
- I.t.t. maurienttje heeft hij geen beroep dat hij nog zal kunnen gebruiken. Het wegvallen van een zwerver levert de overige zwervers geen nadeel op.

Meester Lupus W. Tungsten schreef:Wat denken jullie van het idee dat de yeti misschien één van de geliefden is? Ik zou niet weten waarom hij anders chaos creëert zonder wat op de klaagmuur te zetten, maar ik denk wel dat hij zijn krachten gebruikt heeft vanwege het feit dat de fluitspeler niets gedaan heeft en de wolven de eerste nacht niemand opaten en vanwege de klaagmuur. Jammer genoeg is Eros dood dus het zal niet makkelijk worden om de geliefden op te sporen.
Ik denk dat we dit niet kunnen weten. Hier hangen zoveel mitsen en maren aan dat je er volgens mij niks zinnigs over kan zeggen. We weten nog helemaal niet of er wel een yeti meespeelt. En als die al meespeelt en ook nog geliefd is, dan is de rol van de geliefde ook van belang. Kortom, ik sluit dit niet uit maar er zijn tal van andere mogelijkheden voor de gebeurtenissen tot nu toe te verzinnen.

Duco schreef:Hier ben ik het roerend mee eens, zowel Lonneke als David geloven dat eerste zienerbericht wel heel makkelijk. Ik vind David hierin wel erg touwtrekkend, daarom ga ik denk ik op hem stemmen vanavond. Dat bericht dat zogenaamd van de ziener komt lijkt me echt een knap staaltje afleiding van de wolven.
Ik vind het wel onwerkelijk dat Duco het zowaar met mij eens is...XD
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 20:33
Hoi allen! Very Happy Ik ben eerder vrij vandaag, dus ik ga nu alles uitgebreid doorlezen en daarna wat inhoudelijker reageren op jullie, zover dat lukt xD Wink Jullie zijn actief geweest, want er zijn inmiddels alweer 2 pagina's Razz Yay! Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 20:37
SilentScreamer (Jip) schreef:En Georgette, ik weet niet of het zo verstandig is om mee te stemmen met de rest, omdat de kans groot is dat de wolven gezamelijk op een burger gaan stemmen en als je met hen meestemt is de kans groot dat zij de meerderheid krijgen (zeker gezien je burgemeesterrol). Het lijkt dus wel veilig als je denkt dat de burgers gezamelijk op een wolf stemmen. Maar laat je niet instinken door de wolven te volgen. Ik raad je dan ook aan om je stem te baseren op wie je niet vertrouwd in plaats van mee te stemmen met een groep mensen op iemand die je wel vertrouwd.

Hoi, goed punt! Ik had nog niet gedacht aan het feit dat het funest zou kunnen zijn met mijn rol als burgermeester. Het was meer omdat ik niet gedacht had voldoende tijd te hebben om wat 'gerichter' te kunnen stemmen. Meegaan met de meerderheid was voor mij het makkelijkste geweest voor bij het werk, dat was 't 'm meer. Maar goed, dat is nu gelukkig niet meer aan de orde, want ik ben thuis. Wel bedankt nog voor de tip! =) Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 21:13
Ik heb de boel gelezen en gezien ik zelf liever heb dat de veldwachter sterft, twijfel ik tussen david en maureen. omdat er al een stem is op david denk ik dat ik daarmee de beste keuze maak. Ik hoop dat het een goede keuze is. 

Ik wacht nog even met mjn stem tot misschien iemand moj overtuigd tot een betere keuze...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 21:26
AJ schreef:
maurienttje schreef:wat zou jouw suggestie zijn dan Arjo?
In mijn berichten kun je antwoord volgens mij wel vinden. Ik wilde op jou vinden, maar ik twijfel ook over David. 
Wat m.i. pleit voor maurienttje:
- Ze is tot nu toe pas op het laatste moment voor de stemming actief (maar doet dan ook wel goed mee)
- Ze heeft sowieso op een burger gestemd (Tram Anh).
- Tram Anh stemde op haar, daarom denk ik dat zij geen geliefde is.
- Ze is waarschijnlijk niet de raaf.
- Waarschijnlijk heeft ze niet een van de klaagmuurberichten geplaatst.

Wat pleit voor David:
- Vreemde stemkeuze als zwerver, zeker nu hij wederom niet uitsluit op Duco te stemmen.
- Neemt een dubieus klaagmuurbericht wel erg makkelijk voor waar aan (maar is hierin niet de enige)
- I.t.t. maurienttje heeft hij geen beroep dat hij nog zal kunnen gebruiken. Het wegvallen van een zwerver levert de overige zwervers geen nadeel op.

Meester Lupus W. Tungsten schreef:Wat denken jullie van het idee dat de yeti misschien één van de geliefden is? Ik zou niet weten waarom hij anders chaos creëert zonder wat op de klaagmuur te zetten, maar ik denk wel dat hij zijn krachten gebruikt heeft vanwege het feit dat de fluitspeler niets gedaan heeft en de wolven de eerste nacht niemand opaten en vanwege de klaagmuur. Jammer genoeg is Eros dood dus het zal niet makkelijk worden om de geliefden op te sporen.
Ik denk dat we dit niet kunnen weten. Hier hangen zoveel mitsen en maren aan dat je er volgens mij niks zinnigs over kan zeggen. We weten nog helemaal niet of er wel een yeti meespeelt. En als die al meespeelt en ook nog geliefd is, dan is de rol van de geliefde ook van belang. Kortom, ik sluit dit niet uit maar er zijn tal van andere mogelijkheden voor de gebeurtenissen tot nu toe te verzinnen.

Duco schreef:Hier ben ik het roerend mee eens, zowel Lonneke als David geloven dat eerste zienerbericht wel heel makkelijk. Ik vind David hierin wel erg touwtrekkend, daarom ga ik denk ik op hem stemmen vanavond. Dat bericht dat zogenaamd van de ziener komt lijkt me echt een knap staaltje afleiding van de wolven.
Ik vind het wel onwerkelijk dat Duco het zowaar met mij eens is...XD
waarom ik? wat heb ik gedaan om op te stemmen?
Ja ik ben minder actief en dat vind ik ook erg spijtig, maar heb gewoon veel te doen, meer dan ingecalculeerd. Dankzij georgette was ik nog op tijd met actief zijn.
Als je de vorige dag terug kijkt dan snap je wel waarom ik op tram anh stemde aangezien zij mij heel graag het veld zag ruimen, zonder aanleiding.
En ik heb inderdaad geen klaagmuurbericht geplaatst.

Het is inderdaad bijzonder dat Duco het met iemand eens is.

Wat zou de reden geweest kunnen zijn dat er in de eerste nacht niemand is gestorven en waarom?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 21:26
Ik snap de kracht van de Yeti nog niet helemaal geloof ik
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 21:52
SilentScreamer (Jip) schreef:Verder lijkt het er wel op dat de wolven graag een biechtmoeder zouden willen. De kans is dus groot dat er veel wolven onder de zwervers zitten. Het lijkt er aardig naar te hinten dat Duco een wolf is. In het eerste bericht ook dat Arjo een wolf is. In het tweede dan weer Lonneke... Het eerste bericht lijkt een soort afhankelijkheid te bevatten. Als Duco wolf is, dan is AJ ook wolf. Het lijkt wel iets verder uitgedacht dan het bericht over Lonneke.

Hoi, zo'n idee heb ik dus ook. Civ, David, AJ en Lupus W. Tungsten (ja, ik kort het voor het gemak even af Wink) zijn, of waren zwervers. Heb een beetje het idee dat David de stemming een kant probeert op te drukken, omdat hij wel héél erg makkelijk Maurienttje wil vragen om Duco om te leggen. @David: ben je er dan zo zeker van dat Duco een wolf is?

David schreef:Veel interessante berichten op de klaagmuur. Volgens mij wordt met dat eerste bericht bedoeld dat vannacht Arjo is bekeken omdat diegene het verdacht vond dat Arjo meteen pleitte om Duco niet te doden. Hij stelt namelijk dat Duco en weerwolf is. Stel dit bericht komt echt van de Ziener, dan weet die pas aan het eind van de nacht of Arjo ook daadwerkelijk een weerwolf is en kan dat pas morgen op de klaagmuur staan.

Echter zijn er nog meer berichten van mogelijke zieners. Iemand beschuldigt Lonneke en iemand claimt niemand te hebben gezien. Dat laatste zou kunnen als de Ziener was geblokkeerd door de Yeti of de schout. Op dit moment ben ik met name benieuwd naar wat Duco en Lonneke te zeggen hebben.

AJ schreef:Vanavond weten we wie er moet nablijven van schooljuf Nicole.

Verder heb ik nog een observatie die ik graag met jullie wil delen. Dit gaat over onze kasteeldame (en nu wel echt). Ik heb in een eerder spel ondervonden dat er felle tegenstand en toen was de kasteeldame (toen was het ook Manon) een weerwolf. Deze tegenstand was er nu eigenlijk nauwelijks. En op het idee valt heus wel het nodige aan te merken. Ik denk daarom dat Meracy geen weerwolf is, want dan was er waarschijnlijk meer tegenstand geweest.

Verder blijf ik het stemgedrag van David heel erg raar vinden. Zelfs als hij er zeker van zou zijn geweest dat Duco een weerwolf is, dan vraag ik me nog af of het wel slim is om het dood te stemmen. Zou David zijn keuze eens toe willen lichten?

Ik denk ook dat Meracy wel te vertrouwen is Smile 
Mijn bericht over David staat hierboven Wink 

Nicole schreef:Ik twijfelde dag 1 tussen manon en arjo om op te stemmen. Ik vond hen allebei heel sturend in hun argumenten en zag hen allebei met argumenten komen die heel slim en doordacht leken maar die toch niet helemaal waterdicht waren al deden zij of dat wel zo was. Dat betekent niet per se dat je wolf bent, maar ik vond het voor dag 1 voldoende onderbouwing voor mn stem. iig beter dan vorige keer, toen kon ik écht niet kiezen en toen was ik nota bene wolf dus nu als burger vind ik het nog veel moeilijker :p

En nu vind ik dat er heel erg gedrukt wordt op Arjo en Duco. Ik wil ze het voordeel van de twijfel geven, omdat ik verder geen argumenten heb om wél op ze te stemmen. Ik vind David dan wel heel erg drukken op Duco en ik vraag me af waarom. 

Civ schreef:
... Lonneke is een boer. Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de ziener van alle mensen in nacht 1, ... Ik denk dus echt dat dit bericht nep is. Dan blijft het eerste en het laatste zienerbericht over. Ik vind dat Frits een erg goed punt maakt dat dit bericht het meeste lijkt op die van dag 1. In het geval dat deze beide niet van de ziener waren, dan vind ik dat de ziener het niet goed heeft aangepakt en tenminste had moeten aangeven dat dit bericht niet van hem/haar afkwam. Hierbij snap ik Arjo's punt heel goed en vind ik het ook niet slim om aan te kondigen wie je daarna gaat bekijken. Ik zie dan ook nog geen enkele reden om Arjo te verdenken, zelfs als de ziener hem bekeken heeft.
Hier ben ik het mee eens. Ik denk nu ook dat Duco een wolf is, maar nog steeds vind ik het een raar bericht:

"Beste burgers. Mijn eerste nacht als Ziener is meteen vruchtbaar geweest."

We hebben toch al een nacht gehad?

"Ik heb Duco bekeken en hij is een weerwolf. Voordat hij alle goede beroepen aan weerwolven geeft, moet hij worden gedood. En Arjo, jij nam hem snel in bescherming? Vandaag weet ik ook jouw ware aard."

Waarom geef je die niet meteen?



Goeie vraag! Wink Dan gaat het allemaal een stuk sneller Wink 


Ten slotte wil ik ook mededelen dat ik niet betoverd ben Smile
That makes two of us.

3, ik ben ook niet betoverd (en volgens mij hebben anderen dat ook al later gezegd)


- wss gaat manon mij nu super verdacht vinden dat ik voor de ziener berichten die arjo en duco niet verdenken op kom maar ik ben echt geen weerwolf hoor, lijkt mij gewoon minder logisch als ziener dat lange bericht heeft geschreven. Zou nog steeds kunnen dat één van hen wolf is.
Ja ja. Ik geloof er niets van! Razz Niemand zegt dat hij/zij een wolf is.

Hahahaha Razz 

David schreef:@Arjo en overige dorpsgenoten, natuurlijk wil ik mijn keuze toelichten. Ik had het volgende bericht naar de Verteller gestuurd: 

Ik stem op Duco. Mocht hij nog op tijd reageren (ik weet namelijk niet of ik nog online kan komen), wordt dit het scenario:

1. Maureen en Duco reageren beide niet: ik stem op Duco
2. Alleen Duco reageert niet: ik stem op Duco
3. Alleen Maureen reageert niet: ik stem op Maureen
4. Iedereen reageert: ik stem op Meracy


De Verteller heeft besloten om alleen de eerste zin te lezen en daarom mijn stem naar Duco gezet, terwijl die naar Meracy had moeten gaan. De reden dat ik Duco op 1 heb gezet is omdat ik bang was dat Maureen me anders direct zou vermoorden. 

Het lijkt er op dat het eerste bericht het meest betrouwbaar is. Dat betekent dat Duco Weerwolf zou zijn. Het lijkt me niet slim dat een zwerver dit bericht op de klaagmuur zou zetten, omdat die dan geen beroep meer kan krijgen. Ik twijfel erg op wie ik nou moet stemmen, want ik wil wel graag nog een beroep uitvoeren... Graag wil ik de Ziener oproepen om zijn keuze wie hij gaat bekijken niet meer van tevoren te vertellen. Hij krijgt toch de info pas aan het einde van de nacht en kan niks meer op de klaagmuur zetten.

Dan zat ik nog te denken aan de Barbier. Vinden jullie dat Maureen haar beroep nu moet gebruiken om Duco om te leggen? Als ze burger is, kan ze best Duco de keel doorsnijden en is er een weerwolf minder. Zij gaat er niet op achteruit, omdat ze toch haar beroep al heeft.

Vind je Duco nog steeds verdacht dan?

Meester Lupus W. Tungsten schreef:(...) en dan is er nog het bericht: '"Er zijn vannacht dingen gebeurd die niemand verwacht...". Het lijkt erop dat de yeti nu al twee keer zijn krachten gebruikt heeft. Zonder er iets over op de klaagmuur te zetten. De yeti moet dan wel geliefd zijn, want anders zie ik voor hem geen reden om chaos te creëren.

Over de geliefden gesproken, er waren twee berichten over de geliefden op de klaagmuur en geen van beide spraken ze het bericht van gisteren tegen dat de geliefden allebei man of allebei vrouw zijn. Dat zal dus wel inderdaad van Tram Anh gekomen zijn. Van de berichten van vandaag denk ik dat het tweede gedichtje van Tram Anh komt. Ik zou niet weten waarom ze zo'n liefdesgedicht zou schrijven. Dus één van de geliefden schrijft dat de andere geliefde een vrouwelijke weerwolf is. Dat lijkt me niet echt slim om te zeggen, maar het zou kunnen dat hij of zij gewoon verwarring probeert te zaaien en dat één van die twee dingen dus wel waar is. Daar hebben we niet zoveel aan dus.

Al met al denk ik het volgende:
- de yeti is geliefd en heeft tweemaal zijn krachten gebruikt (want de fluitspeler doet maar niets en de wolven faalden de eerste nacht, en de klaagmuur geeft hints)
- de wolven proberen Duco en Arjo verdacht te maken

Trouwens, en dit bedenk ik me nu pas, maar op de klaagmuur staat ook het volgende: "Ik zal goed voor u zorgen". Dus er is een genezer en dus waarschijnlijk geen schout. Als de ziener inderdaad niemand heeft gezien moet het dus wel van de yeti komen.

Dat gedoe met de Yeti en het verliefd op iemand zijn is ook wel een goede. Daar zit ook wat in, het zou wel de chaos van dag 1 verklaren toen niemand doodging Smile 

AJ schreef:
(...)

Dan op wie ik moet stemmen. Ik kan een aantal mensen uitsluiten:
- De boeren om dezelfde reden als gisteren. Ik hoef dat beroep niet te hebben en ik koester geen wens of burgemeester te worden. Ik vind dat Georgette4 een prima burgemeester is.
- Van Meracy heb ik eerder betoogd dat ik niet geloof dat zij een weerwolf is. Dus zij wordt het ook niet.
- Over onze veldwachter heb ik wel zo mijn twijfels. Er is een dubieus "ziener"-bericht over hem en hij heeft een wat vreemde redenering om goede beroepen niet aan "goede" spelers te geven (en daarmee worden Tungsten en ik dan bedoeld). Maar desondanks ga ik niet op Duco stemmen. Het is goed mogelijk dat de wolven hem erin willen luizen en beroepstechnisch is altijd beter om hem te laten leven.

Yay, voldoende vertrouwen in mij, dank! halo Very Happy  
Hopelijk vissen we de slechteriken er gauw uit Smile

AJ schreef:De conclusie dat we de veldwachter niet moeten doodmaken die deel ik van harte. 

SilentScreamer (Jip) schreef:Ik vind de strategie om iemand dood te maken op basis van welk beroep je niet wilt ook wel interessant, zo heb ik nog nooit geredeneerd, omdat het naar mijn mening belangrijker is om een wolf te achterhalen dan een beroep. Echter vraag ik me nog wel af op wie ik moet stemmen.
Jip vroeg mij waarom ik mijn keuze op basis van beroepen maak en niet op basis van wie wel/geen weerwolf is. Het antwoord zal je waarschijnlijk niet verbazen: de beroepen weet ik en de weerwolven niet. Overigens, als er sterke aanwijzingen zouden zijn richting een persoon (niet de veldwachter) dan zou ik daar op stemmen ook al is dat een boer.
Ook is mijn keuze om niet op Meracy te stemmen niet beroepstechnisch van aard.

Goed, ik heb beredeneerd dat ik niet zal stemmen op Duco, Meracy of één van de boeren. Dan houd ik over: Tungsten, David, Civ, maurienttje en Nicole. 
Van hen is Tungsten de enige die niets verdachts/vreemds heeft gezegd of gedaan. Van David en Civ vond ik het stemgedrag vreemd en Nicole heeft voor de tweede keer niemand laten nablijven. Maargoed, dat zijn allemaal dingen die ik vooral vreemd vind en ze wijzen er niet zozeer op dat een van hen een weerwolf is. Voor een weerwolf-schooljuf lijkt het me juist logischer om wel iemand te laten nablijven. Civ wil ik ook nog sparen omdat de wolven anders Duco misschien kunnen opeten om zo de biecht te laten verdwijnen.

Dan houd ik over maurienttje. Haar verweer van gisteren kwam niet verder dan dat het laf/stom is om op inactieve spelers te stemmen. Dat zegt natuurlijk helemaal niks over of ze een weerwolf is of niet. Zij is als het goed is niet de weerhamster en ik denk ook niet de raaf (want dan was het waarschijnlijker dat Tram Anh de ravenbrief had). Verder denk ik ook niet dat zij al een klaagmuurbericht heeft geschreven, want die lijken mij meer van de actieve spelers te komen. Daarom denk ik ook niet dat ziener of heks is. Kortom, ze is niet alleen inactief, maar ze zou ook heel goed een wolf kunnen zijn. Verder stemde Tram Anh op haar en die is nu dood.

Dit vind ik al met al genoeg redenen om op maurienttje te stemmen. Dan is er nog wel het probleem dat zij de barbier is. Als ze een weerwolf is, dan kan ze een burger meenemen in haar graf. Maargoed, dit zal dan vroeg of laat sowieso gebeuren en het afruilen van een weerwolf voor een burger is voor de wolven in principe nadelig.

Als ze dit nou mocht lezen en denken: "die AJ gaat eraan met zijn praatjes", dan heb ik slecht nieuws, want als baardige zwerver weet ik niet eens wat scheren betekent en ik bezoek dan ook nooit een barbier.

Hier had ze (Mau) nog niet echt gereageerd, later was ze actiever. Ik neig naar David, vanwege mijn eerdere opmerkingen dat ik vind dat hij het wel héél erg 1 kant op probeert te duwen. Het is vaak dat zwervers zo snel mogelijk een goed beroep willen hebben, dus het is logisch dat ze (zwervers in het algemeen, burger of niet) daarop aan het azen zijn. Wat Maurienttje later zei over de rollen eruithalen die er nu inzitten, vind ik juist wel weer handig. Dan kunnen we makkelijker afstrepen en dingen (acties of argumenten etc.) met elkaar verbinden en afleiden.

Pff, wat een werkje dit! WinkRazz
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 21:59
Ik wissel mijn stem naar David. Ik denk dat er meer mensen op hem stemmen en ik wil echt niet dat Duco er op dit moment uitvliegt.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 22:01

(...) voor de rest kan ik er in de spelregels niet zo goed uithalen welke rollen er van de burgers in kunnen zitten en welke rollen er niet ter gelijkertijd in mogen...


Tot nu toe denken we aan:
Een raaf(gezien de ravenbrief zit die er dus wel in)
een heks
een genezer
een yeti
een schout
Eros/cupido(die is helaas overleden)
een ziener
een fluitspeler( denk niet dat hij/zij er in zit aangezien er weer niemand betoverd is?)
een Weerhamster 
en een slet?


en dan nog een paar weerwolven met misschien een witte weerwolf of dat niet?


als deze rollen er allemaal in zouden zitten dan zitten we dus met 4 weerwolven, maar aangezien we nog geen betoverden hebben zal de fluitspeler er waarschijnlijk niet in zitten dan kan die speler dus of een kleine wilde zijn of een burger of een andere rol waar we nog niet aan gedacht hebben.
En ik hoorde nog iets over als er een genezer in het spel is dan zit er geen schout in??
Dan hebben we dus weer een kracht minder... of wat zou diegene dan moeten wezen?

Dit vind ik sowieso ook altijd een goed idee om naast elkaar af te wegen. Ik zit overigens met hetzelfde probleem. Ik weet namelijk ook nooit zo goed welke rollen er nou wel én niet tegelijkertijd in kunnen zitten. Wellicht een idee om hier in dag 3 wat uitgebreider op in te gaan? Dan kunnen we alles doorstrepen Wink 

Meester Lupus W. Tungsten schreef:Wat denken jullie van het idee dat de yeti misschien één van de geliefden is? Ik zou niet weten waarom hij anders chaos creëert zonder wat op de klaagmuur te zetten, maar ik denk wel dat hij zijn krachten gebruikt heeft vanwege het feit dat de fluitspeler niets gedaan heeft en de wolven de eerste nacht niemand opaten en vanwege de klaagmuur. Jammer genoeg is Eros dood dus het zal niet makkelijk worden om de geliefden op te sporen.

Ook dit vind ik iets om voor de volgende ronde in de gaten te houden. Ik had hier zelf nog niet aan gedacht, maar het kan misschien wel het één en ander ophelderen of verklaren? Wink
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 22:02
Tjeempie, het is 10 uur geweest! De uitslag is komende! Spannend!! Very Happy
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 13 dec 2016, 22:03
AJ schreef:Ik wissel mijn stem naar David. Ik denk dat er meer mensen op hem stemmen en ik wil echt niet dat Duco er op dit moment uitvliegt.

Oef, ook net voor de deadline, haha! Wink
Gesponsorde inhoud

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum