Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

za 19 maa 2011, 23:20
Deelnemerslijst (3 levenden - 11 doden):
Aran the Angel, ziener
Petrarca (boerin)
Andromeda (kwakzalver)
Frits (boer), Cupído
Civ (kasteelheer), yeti
Wouter (schoolmeester)
David, dorpsgek
AJ (biechtvader), weerwolf
Suzanna Katharina, raaf
Trâm Anh (boerin)
Totem (barbier), genezer
Duco (veldwachter), weerhamster
Miki Breyll (boerin), pyromaan
Carianne (boerin), slet

Burgemeester: Petrarca


Laatst aangepast door Verteller op wo 06 apr 2011, 15:50; in totaal 19 keer bewerkt
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 19 maa 2011, 23:40
Proloog

Op het marktplein kwamen de dorpelingen samen. Terwijl schoolmeester Wouter met AJ, de biechtvader, overlegde over een kwajongen die die dag een geel briefje had moeten halen, kwamen juist de vier dorpszwervers uit een zijstraat gelopen: David, Suzanna Katharina, en Carianne, die ruzieden over de vraag, of ze wel naar het plein moesten komen, en Aran, die vanwege zijn vreemde neiging tot het steken van wespen ook wel 'de Angel' genoemd werd.

Civ maande hen tot stilte. Alleen de barbier sprak nog met luide stem, maar uiteindelijk was ook Totem stil. "Is iedereen aanwezig?" vroeg Civ. "De veldwachter is er nog niet!" riep iemand. Het was Andromeda. Iedereen vond haar een beetje vreemd, vanwege haar gekke drankjes, die zo af en toe nog bleken te werken ook, maar ze had gelijk. Duco kwam er juist aangelopen.

"Zoals jullie allemaal weten," zei Civ toen hij ieders aandacht had, "heb ik jarenlang het dorp geleid, en de belangrijke beslissingen genomen." Enkelen knikten ongeduldig. "Echter, ik word een dagje ouder, en heb daarom besloten, mijn functie over te dragen. Één van de boeren zal naast zijn taak als boer, burgemeester zijn."

De burgers begonnen door elkaar te praten, en de vier boeren kwamen naar voren: Petrarca, Frits, Trâm Anh, en Miki Breyll.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 21 maa 2011, 19:36
De laatste drie hadden heel de dag hard gewerkt, en stonden mat voor zich uit te kijken. Nauwelijks was het nog tot hen doorgedrongen, wat een voorrecht hen mogelijkerwijs te wachten stond, toen Petrarca met haar luide stem riep: "Ach, ouwe! -hehehe- We hebben je altijd gemogen hoor! Ik neem met genoegen de taak over, maar je maar geen zorgen."

Als vanzelf werd Petrarca de burgemeester van Wakkerdam. Alle mensen gingen opgewonden napratend naar huis terug, om daar te eten, mens-erger-je-niet te spelen, en te gaan slapen. Het zou echter geen rustige nacht worden.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 21 maa 2011, 19:57
De eerste ochtend

's Ochtends werd iedereen vol goede moed wakker, want ze zagen allen een nieuwe mogelijkheid om vriendjes te worden met het bestuur. Toen ze over het marktplein liepen, zagen ze dat iedereen aanwezig was: wat een hoop concurrentie!

Direct werd er luid door elkaar geschreeuwd. Het kwam tot een vechtpartij! Gelukkig kwam de wijze Petrarca eraan. Ze kwam tot het volgende besluit: gedurende de dag krijgt iedereen de tijd om na te denken. Dan, als de avond valt, zouden ze allen op één dorpsbewoner stemmen. Hij zou ter dood gebracht worden.

Iedereen stemde hiermee in, in de hoop, een concurrent weg te werken. Overdag probeerden ze elkaar zo te overtuigen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 26 maa 2011, 11:41
De hele dag werd er druk gediscussieerd. Sommigen zeiden op wie ze wilden stemmen, anderen twijfelden nog, en weer anderen wilden überhaupt niet stemmen.

Toen het eenmaal zo ver was, het begon al te schemeren, kwamen allen naar het marktplein. Alleen Frits en Trâm Anh kwamen te laat, dus liep schoolmeester Wouter even met hen mee naar huis om hen daar strafwerk te geven. Zij drieën hebben niet gestemd.

Petrarca liet potscherven rondbrengen, waarop allen de naam moesten krassen van degene die ze dood wilden hebben. Zo ongeveer:
Spelverloop Schervengericht

Een slim systeem, al had Petrarca niet door waar het voor dient. Ze liet iedereen ook de eigen naam eropschrijven, en daardoor was de stemming alsnog niet anoniem. Zodra de scherven geteld waren, werd het volgende bekendgemaakt:

Suzanna Katharina, 1 stem (van David)
Carianne, 1 stem (van AJ)
Frits, 3 stemmen (van Totem, Andromeda, en Duco)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 27 maa 2011, 11:26
Frits smeekte nog bij heer Civ, maar het mocht niet baten. Toen Frits dit zag, liep hij met opgeheven hoofd naar de brandstapel en hij ging daar ten onder.

Vaarwel Frits, boer, Cupído.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 28 maa 2011, 18:42
Vannacht is David gestorven. Hij was de dorpsgek. De volgende deadline is dinsdagavond om half elf.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 31 maa 2011, 08:40
Totem 3 stemmen (van Miki Breyll, Aran the Angel, Trâm Anh)
AJ 1 stem (van Civ)
Petrarca 1 stem (van AJ)
Civ 1 stem (van Petrarca)
Wouter 1 stem (van Carianne)

Ik krijg voor 10 uur vanavond van Civ te horen, of hij Totem redden wil of niet.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 31 maa 2011, 16:07
Carianne is boerin geworden d.m.v. random.org.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 01 apr 2011, 15:04
Civ (yeti, doodgestoken), Totem (genezer, dood doordat ze een burger doodstak), Carianne (slet, dood doordat ze geliefd was met Totem), en Suzanna Katharina (raaf, doodje-des) zijn gestorven.

Bij deze is er een nieuwe stemmingsronde. Het is dus nog geen nacht. De deadline is zaterdag om 7 uur 's avonds.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 02 apr 2011, 19:12
Miki Breyll heeft vier stemmen tegen (van Andromeda, Tram Anh, Aran the Angel, en AJ), en AJ heeft één stem (van Mike Breyll). Miki Breyll was de pyromaan.

De nacht duurt tot zondagavond om 9 uur.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 03 apr 2011, 22:46
Vannacht zijn zowel Aran the Angel als AJ gestorven. Aran the Angel was ziener, en AJ was weerwolf.

De dag eindigt maandagavond om 10 uur.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 04 apr 2011, 23:33
De burgers hebben unaniem Duco de weerhamster doodgestemd.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 05 apr 2011, 20:45
Petrarca is dood. Zij was heks.

Het spel is gewonnen door de wolven.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 05 apr 2011, 20:46
Was er een witte weerwolf in het spel?
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 05 apr 2011, 20:52
Neen. Alle overgebleven spelers waren wolven.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 05 apr 2011, 21:02
Wouter, jij geloofde me niet Razz Ik zei het toch xD.
In your face!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 05 apr 2011, 22:25
Nouja, ik moet eerlijk toegeven dat ik Andromeda eerst niet vertrouwde (vandaar die biecht), maar van de drie keer dat ik bij de wolven hoor winnen we nu als eerste Very Happy
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum