Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

zo 18 sep 2016, 01:30
Spel 14

5 levenden - 4 doden
winnaars: burgers
NaamRolBeroepIrl naam
MeracyHeks, geliefdeBoerin & burgemeesterManon Nikamp
FritsZienerKasteelheer (gave gebruikt)Frits van Charante
Georgette4WeerwolfZwerverGeorgette Aleva
Tram AnhWeerwolfSchooljuffrouwTrâm Anh Nguyen
Meester Lupus W. TungstenErosSchoolmeesterThomas Manschot
SilentScreamer (Jip)YetiBoerJip Temmink
NicoleSchout, geliefdeBiechtmoeder (gave gebruikt)Nicole Wojcik
lidunWitte weerwolfVeldwachterLisa Dunning
DavidWeerhamsterBoerDavid Wolthuis
N.B. De jager en de dorpsoudste doen dit spel niet mee

Deadline(s)
Maandag 3 oktober, 22:00 uur
Weerwolven & overige rollen, behalve heks
Klaagmuur

Dinsdag 4 oktober, 19:00 uur
Heks

Spelverloop in logboekvorm
Dag 0 (ochtend)
- De rollen zijn verdeeld.

Dag 0 (avond)/Nacht 1
- De boeren hebben Meracy verkozen als burgemeester.
- De rollen zijn verdeeld.
- Eros heeft twee spelers gekoppeld.

Dag 1 (ochtend)
- Iedereen leeft nog.
- Schooljuffrouw (Tram Anh) laat niemand nablijven, dus iedereen mag stemmen.

Dag 1 (avond)
De stemming is als volgt:
- SilentScreamer (Jip) (3): Meracy, lidun & Georgette4
- Meester Lupus W. Tungsten (2): SilentScreamer (Jip) & Nicole
- Meracy (1): David
- Georgette4 (1): Tram Anh
- David (1): Frits
- Frits (1): Meester Lupus W. Tungsten

- SilentScreamer (Jip) wordt ter dood veroordeeld.
- Kasteelheer (Frits) verleent gratie aan SilentScreamer (Jip).

Dag 2 (ochtend)
- Iedereen leeft nog.
- Schooljuffrouw (Tram Anh) bepaalt dat Meracy moet nablijven en dus niet mag stemmen.
- Biechtmoeder (Nicole) neemt de biecht af bij Tram Anh.

Dag 2 (avond)
De stemming is als volgt:
- Tram Anh (6): Nicole, Georgette4, SilentScreamer (Jip), David, lidun & Meester Lupus W. Tungsten
- Meracy (1): Tram Anh
- lidun (1): Frits

- Tram Anh wordt ter dood veroordeeld.
- Tram Anh sterft en was een weerwolf.

Dag 3 (ochtend)
- Iedereen leeft nog.
- Veldwachter (lidun) bepaalt dat Meester Lupus W. Tungsten schoolmeester wordt.
- Schoolmeester (Meester Lupus W. Tungsten) bepaalt dat lidun moet nablijven en dus niet mag stemmen.

Dag 3 (avond)
De stemming is als volgt:
- lidun (7): Meracy, David, Frits, Georgette4, SilentScreamer (Jip), Meester Lupus W. Tungsten, Nicole

- Lidun wordt ter dood veroordeeld.
- Lidun sterft en was de witte weerwolf.

Dag 4 (ochtend)
- David wordt dood aangetroffen. Hij was de weerhamster.
- Georgette4 wordt dood aangetroffen. Zij was een weerwolf.
- Alle weerwolven zijn dood en daarmee winnen de burgers dit spel.

Gefeliciteerd Meracy, Frits, Meester Lupus W. Tungsten, SilentScreamer (Jip), Nicole en David!


Laatst aangepast door Verteller op di 04 okt 2016, 20:59; in totaal 31 keer bewerkt
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 18 sep 2016, 20:02
Welkom allemaal in het prachtige Wakkerdam XIV. Volgens de overlevering zou dit dorp vervloekt en wordt het eenmaal per decennium opgeschrikt door een weerwolvenplaag. Maar aangezien er al 15 jaar niemand onder verdachte omstandigheden is omgekomen, gelooft iedereen dat dit een fabeltje is.
 
In het midden van Wakkerdam staat een kerkje. Hier woont biechtmoeder Nicole. Zij geldt voor iedereen als steun en toeverlaat. Iedereen vertrouwt haar de diepste geheimen toe. Zelfs de verschrikkelijkste dingen komt zij te weten.
 
Wakkerdam wordt dagelijks van vers eten voorzien. En hoewel er geruchten gaan dat er in Wakkerdam weleens magische dingen gebeuren, komt dat eten niet vanzelf. Hiervoor zorgen de boeren. Dit zijn Meracy, David en SilentScreamer (Jip). Ook kiezen de boeren ieder jaar een burgemeester uit hun midden. De burgemeester kan het dorp bijeen roepen bij urgente kwesties en daarover stemmingen houden.
 
Aan de rand van Wakkerdam staat een enorm kasteel. Hier woont de edele kasteelheer Frits. Omdat hij van adel is, heeft hij het privilege dat hij gratie kan geven aan iemand die ter dood veroordeeld is. Gelukkig is dat al jaren niet meer nodig omdat er geen grote misdaden meer gepleegd zijn.
 
Dat laatste is grotendeels de verdienste van de strenge doch rechtvaardige veldwachter: lidun. Zij handhaaft de orde in Wakkerdam, want anders wordt het een zootje. Als ordehandhaver is zij ook verantwoordelijk voor de huisvesting. Zij geeft de leegstaande huizen aan zwervers.
 
Want helaas heeft niet iedereen in Wakkerdam een huis. Meester Lupus W. Tungsten en Georgette4 zijn namelijk zwervers. Zij zullen in het park moeten slapen totdat veldwachter lidun ze een huisje geeft. De zwervers kunnen zich niet wassen en daarom worden ze niet toegelaten tot de school: het Wakkerdamsch College.
 
In deze school zwaait schooljuffrouw Tram Anh de scepter. Zij is minstens even streng en rechtvaardig als de veldwachter. Als iemand in haar lessen niet goed presteert roept ze keihard: “ONVOLDOENDE”. Dan mag iemand zonder pardon nablijven, zelfs als de dorpsraad bijeenkomt. Om Tram Anh te citeren: “Dan moet je maar beter je best doen”.
 
De termijn van de burgemeester van Wakkerdam is verstreken. Daarom moeten de boeren een nieuwe burgemeester kiezen.  Daarom is de taak aan David, Meracy en Silentscreamer (Jip) om een van hen als burgemeester te kiezen. Hiervoor kunnen ze gebruik maken van het exclusieve boerentopic.
 

De deadline voor het kiezen van een burgmeester is maandag 19 september, 19:00 uur. Als er dan nog geen beslissing is gevallen zal de burgemeester willekeurig bepaald worden (en jagen de boeren de almachtige verteller tegen zich in het harnas).
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 18 sep 2016, 21:11
De boeren hebben hun keuze snel gemaakt. Na een klein uurtje vergaderen hebben ze unaniem besloten dat Meracy de nieuwe burgemeester van Wakkerdam zal worden. Dit wordt uiteraard groots gevierd. Speciaal voor deze benoeming wordt er in Frits’ kasteel een groot feest gehouden.
 
Na afloop keert iedereen huiswaarts en de zwervers gaan naar het park om op een bankje te slapen. Iedereen gaat slapen en in Wakkerdam ontstaat en onheilspellend magische sfeer. Deze nacht komen er allerlei vreemde wezens tevoorschijn. Misschien zelfs wel verschrikkelijke weerwolven.
 

De rollen zijn nu verdeeld. Als eerste moet Eros de liefdesgod twee namen doorgeven. Deze twee personen zullen verliefd worden op elkaar.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 18 sep 2016, 21:47
Eros heeft zijn twee liefdespijlen afgevuurd. Twee personen worden wakker en lopen in een roes naar het Grote Plein in het midden van het dorp. Ze roepen in koor: “Ik hou zoveel van je, ik wil voor altijd bij je blijven. Een leven zonder jou kan ik me niet voorstellen”.

De geliefden mogen deze nacht overleg voeren via PM op dit forum. Hier kunnen ze een tactiek bespreken en elkaar hun rol vertellen. Alle andere personen mogen géén PM gebruiken voor spelinhoudelijk overleg.  Ook communicatie buiten het forum om is niet toegestaan.

Inmiddels worden ook alle andere magische wezens wakker om hun acties uit te voeren. Iedereen kan nu zijn actie doorgeven. Ook als je niets wilt doen (terwijl dat wel kan) wil ik dat graag weten. 

Tevens kun je nu berichten doorgeven voor de klaagmuur. Berichten op deze muur worden anoniem geplaatst in willekeurige volgorde. N.B. De ziener krijgt pas aan het eind van de nacht informatie door, dus die ziener kan zijn bevindingen niet dezelfde nacht al op de klaagmuur plaatsen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 20 sep 2016, 18:02
De zon komt weer op in Wakkerdam en de bewoners worden allemaal wakker. Het is duidelijk dat er de afgelopen nacht vreemde dingen zijn gebeurd. Meerdere huizen hebben braaksporen en de zwervers Meester Lupus W. Tungsten en Georgette4 beweren dat afgelopen nacht wolven hebben horen huilen. Dat is vreemd, want er komen in de omgeving van Wakkerdam al tijden geen wolven meer voor. Op het politiebureau komt biechtmoeder Nicole woedend binnen: “Vannacht is de muur van mijn kerk helemaal vol gekladderd!”

Burgemeester Meracy besluit dat het zo niet langer kan en roept het dorp bijeen. Ze spreekt tot de inwoners van Wakkerdam: “Mensen, het is duidelijk dat er vannacht vreemde wezens door Wakkerdam hebben rondgelopen. Veldwachter lidun heeft voetsporen aangetroffen en die zijn veel te groot voor mensenvoeten. Ze lijken wel van wolven afkomstig en niet zomaar wolven, maar weerwolven. Het is een wonder dat iedereen nog in leven is, want we hebben redenen om aan te nemen dat er vannacht een poging is gedaan om een onschuldige burger te grazen te nemen. Daarom geldt er in Wakkerdam vanaf heden een avondklok. Iedereen wordt dringend verzocht om ’s nachts niet naar buiten te gaan. De zwervers mogen ’s nachts tussen het hooi in mijn boerderij slapen , totdat dit mysterie is opgelost. Verder zullen we heden avond iemand ter dood veroordelen. Daarover mag iedereen één stem uitbrengen. De veroordeelde persoon zal onder een speciale zilveren bijl belanden, want dat is de enige manier om een weerwolf onschadelijk te maken. Stem wijs, want we willen natuurlijk niet een onschuldige burger verliezen.”
Het forum is nu weer open. Hier kunnen jullie discussiëren over wie er onder de bijl moet. Ook mag de schooljuf iemand aanwijzen die moet nablijven en daardoor niet mee kan stemmen. De schooljuf mag de discussie pas lezen, nadat ze iemand heeft doorgegeven (of er bewust vanaf ziet om iemand te laten nablijven).

Iedereen die niet hoeft na te blijven heeft tot de deadline om zijn stem uit te brengen. De deadline is woensdag 21 september, 23:00 uur. Tot die tijd heeft de biechtmoeder ook de mogelijkheid om iemand te laten biechten, maar dit kan slechts één keer in het spel. Als er wordt gebiecht,  wordt de deadline mogelijk verschoven naar een later tijdstip.

Verder wil ik iedereen erop attenderen dat je bij een vergeten stem de doorslaggevende stem tegen krijgt, in het geval van een gelijke stemming. Deze regel krijgt voorrang op de burgemeester en de zondebok.

Edit: de deadline voor de schooljuffrouw blijft woensdag 21 september, 23:00 uur. Voor de stemming is de nieuwe deadline donderdag 22 september 19:00 uur.


Laatst aangepast door Verteller op wo 21 sep 2016, 12:22; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Deadline verplaatst)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 21 sep 2016, 20:51
Schooljuffrouw Tram Anh is vandaag in een uitstekende bui. misschien wel omdat iedereen de nacht overleefd heeft. Zij spreekt de klas toe: "Jullie hebben allemaal een VOLDOENDE!!" Daarom mag iedereen meestemmen vandaag.

Iedereen heeft tot donderdag 22 september, 19:00 uur om zijn/haar stem door te geven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 22 sep 2016, 19:13
Iedereen komt aan het eind van de middag bijeen op het dorpsplein om te beslissen wie er onder de bijl moet belanden. Iedereen krijgt een stembriefje uitgereikt om een naam op in te vullen. Daarna worden alle briefjes ingeleverd en geteld. 

Burgemeester Meracy maakt de uitslag bekend:
- SilentScreamer (Jip) heeft 3 stemmen en wel van Meracy, lidun en Georgette4
- Meester Lupus W. Tungsten heeft 2 stemmen van SilentScreamer (Jip) en Nicole
- Meracy heeft 1 stem van David
- Georgette4 heeft 1 stem van Tram Anh
- David heeft 1 stem van Frits
- Frits heeft 1 stem van Meester Lupus W. Tungsten

Dat betekent dat SilentScreamer (Jip) de meeste stemmen heeft. Daarom moet hij onder de bijl belanden. Echter, hij mag nog smeken om vergiffenis bij de edele kasteelheer. Frits is een deftig man, dus het moet wel een waardige smeekbede zijn, waar het respect voor de adel vanaf straalt.

SilentScreamer (Jip) mag nu gaan smeken. Ook mag Frits laten weten als hij geenszins van plan om op op een smeekbede in te gaan. Smeken om vergiffenis gebeurt bij voorkeur in een apart topic.

N.B. Geen smeekbede is geen vergiffenis, zelfs al wil de kasteelheer dat wel.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 23 sep 2016, 09:18
Kasteelheer Frits heeft in al zijn wijsheid besloten om gratie te verlenen aan SilentScreamer (Jip). Daarom wordt er vandaag niemand gedood. Frits heeft een uitgebreide toelichting gegeven op zijn besluit. Daarom gaan alle inwoners van Wakkerdam weer naar huis om te gaan slapen (of naar de hooiberg van boerin Meracy in het geval van de zwervers). Opnieuw komen er allerlei magische wezens tevoorschijn…


Iedereen mag nu weer zijn nachtelijke acties insturen. Ook kunnen jullie weer desgewenst een bericht op de klaagmuur plaatsen. N.B. De geliefden mogen niet meer overleggen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 25 sep 2016, 18:05
In Wakkerdam wordt het weer ochtend en alle bewoners worden weer wakker. Wederom voelt iedereen dat er in de nacht vreemde dingen zijn gebeurd. Burgemeester Meracy roept opnieuw het dorp bijeen.

Ze spreekt: “Beste inwoners van Wakkerdam, ook vannacht hebben er weer weerwolven door Wakkerdam gelopen. Veldwachter lidun heeft nieuwe verse sporen ontdekt en ook dat die zeer waarschijnlijk van dezelfde wolven afkomstig zijn.” Dan staat Meester Lupus w. Tungsten boos op en zegt: “Ik weet niet of ik het nog moet geloven, volgens de mythe zouden de weerwolven mensen opeten dus waarom is er dan nog niemand dood?” Boer SilentScreamer (Jip) antwoordt: “Er zijn gelukkig nog geen mensen dood, maar vannacht is wel één van mijn kippen uit de stal verdwenen en er zijn ook bloedsporen.”

Daarom stelt Meracy voor om wederom iemand ter dood te veroordelen. Degene die nu veroordeeld wordt, is minder fortuinlijk dan SilentScreamer (Jip), want  kasteelheer Frits mag geen gratie meer verlenen. Meracy roept iedereen op om wijs te stemmen.


Het forum is nu weer open en jullie kunnen weer discussiëren over wie er onder de bijl moet. Ook mag de schooljuf iemand aanwijzen die moet nablijven en daardoor niet mee kan stemmen. De schooljuf mag de discussie pas lezen, nadat ze iemand heeft doorgegeven (of er bewust vanaf ziet om iemand te laten nablijven).
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 26 sep 2016, 16:17
Deze morgen begint de ochtend met een blokuur poëzie. Ze is duidelijk niet in een goede bui. Ze snauwt richting de klas: “Een van jullie schijnt erg van dichten te houden. Zelfs zoveel dat die het nodig vindt om de kerk van Nicole vol te kladden met onzin over mij. Daarom mogen jullie allemaal de komende uren een gedicht gaan schrijven.”
Na drie uur dichten levert iedereen zijn gedicht in. Schooljuffrouw Tram Anh leest alle rijmen één voor één voor. Dan komt ze aan bij het gedicht van Meracy en ze leest de eerste regels voor:

Ik heb altijd al een dichter willen zijn,
Maar het lukt me niet en dat doet zeer.
En zo gaat het elke dag:
Als ik ga dichten schiet iedereen in de stress.

Woest scheurt de schooljuffrouw het papier doormidden. Boos roept ze: “Onze burgemeester wil hier kennelijk een grapje van maken. Zij mag de hele middag nablijven om serieus te dichten. Net zolang tot het lachen haar vergaan is.” Meracy stamelt: “Maar juf, we moeten stemmen straks.” Maar dat kan schooljuffrouw Tram Anh niets schelen. De burgemeester mag vandaag dus niet meestemmen.

Dat betekent dat iedereen behalve Meracy zijn/haar stem mag doorgeven. Omdat de burgemeester niet mag stemmen, is er vandaag ook geen doorslaggevende stem. Bij een gelijke stemming gaat er dan niemand dood, tenzij de zondebok meedoet (dan gaat die dood). 

De deadline voor het stemmen is nu dinsdag 27 september, 22:00 uur. Maar als er een biecht wordt afgenomen, dan zal ik de deadline verplaatsen naar woensdag.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 27 sep 2016, 10:35
Terwijl de schooljuffrouw Tram Anh de burgemeester laat nablijven, komt ineens biechtmoeder Nicole het klaslokaal binnen. Zij zegt: "Beste schooljuffrouw, ik zou graag willen dat je even meekomt naar mijn kerk." Zo'n verzoek kon Tram Anh natuurlijk niet weigeren.

In de kerk ging Nicole op de biechtstoel zitten en zij sprak: "We zijn hier in het huis van god, je kunt hier niet liegen. Vertel me alles over uw nachtelijke activiteiten van de laatste dagen."
...

De deadline voor het stemmen wordt bij dezen verplaatst naar woensdag 28 september, 20:00 uur.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 28 sep 2016, 19:51
Het is tijd voor de tweede stemronde. Burgemeester Meracy is er helaas niet bij, want zij moet van schooljuffrouw Tram Anh werken aan haar dichtkwaliteiten. Daarom nemen haar collega’s David en SilentScreamer (Jip) de zitting van de dorpsraad ter hand.

Alle aanwezigen krijgen opnieuw de mogelijkheid om hun stembriefje in te leveren. Nadat iedereen een briefje heeft ingeleverd, maken David en SilentScreamer (Jip) de uitslag bekend:
- Tram Anh heeft 6 stemmen, namelijk van Nicole, Georgette4, SilentScreamer (Jip), David, lidun en Meester Lupus W. Tungsten
- Meracy heeft 1 stem van Tram Anh.
- Lidun heeft 1 stem van Frits.

De conclusie van deze niet zo spannende stemronde is duidelijk: schooljuffrouw Tram Anh moet onder de bijl. Tram Anh wordt naar het hakblok gedirigeerd en de ijzeren bijl wordt tevoorschijn gehaald. De beul geeft haar een voltreffer met de bijl, maar die blijkt weinig effectief. Tram Anh staat gewoon weer op. Het is duidelijk dat deze bijl niet sterk genoeg is om Tram Anh te onthoofden. Gelukkig is er voor dit soort gevallen een speciale zilveren bijl in Wakkerdam om weerwolven een kopje kleiner te maken. Net op het moment dat de beul Tram Anh met de zilveren bijl wil onthoofden komt burgemeester Meracy aangelopen. Zij zegt: “Wacht nog heel even, want mijn gedicht voor de schooljuffrouw is af. Ik zal het voorlezen en daarna mag u haar onthoofden.”

Rozen verwelken
en schepen vergaan.
Tram Anh is een weerwolf,
dus zij gaat eraan.

Dan geeft de beul de nekslag en Tram Anh blijft levenloos liggen. Veldwachter lidun inspecteert haar lichaam en concludeert dat zij een weerwolf was!

Burgemeester Meracy spreekt: “Onze schooljuffrouw bleek een verraderlijke weerwolf te zijn. We zullen hopen dat ze niet de jeugd van Wakkerdam geïndoctrineerd heeft. Gelukkig zijn we nu van dit verschrikkelijke monster verlost en ik hoop dan ook van harte dat de rust vannacht wederkeert.”


Opgelucht gaan alle bewoners weer slapen in hun bed (en de zwervers in de hooiberg van Meracy) in de hoop dat ze eindelijk eens rustig kunnen slapen.

Iedereen kan nu weer zijn nachtelijke acties en klaagmuurberichten doorgeven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 30 sep 2016, 20:06
Het wordt weer dag in Wakkerdam. Iedereen staat op en begeeft zich richting het dorpsplein. Ook deze ochtend houdt burgemeester Meracy weer een toespraak. Alle bewoners luisteren aandachtig. Meracy spreekt:

Gisteren heb ik strafwerk gehad,
maar dat rijmen dat vond ik wel wat.
Ik heb er heel de middag op gestudeerd,
dus dichten gaat nu vast niet meer verkeerd.

Gelukkig overleefden jullie allen de nacht.
Dat had ik eigenlijk niet verwacht,
want er zijn weer rare gedaantes gezien
en er is gehuil gehoord, bovendien.
 
Maar dat kostte niemand de kop,
en iedereen stond dus ’s morgens gewoon op.
Daarom moeten we toch weer stemmen vandaag
om iets te doen aan deze weerwolvenplaag.
 
De school van Tram Anh is nu onbewoond,
want van die weerwolf is Wakkerdam verschoond.
Daarom zal onze veldwachter lidun nu streven
dit onderkomen een nieuwe eigenaar te geven.
 
Een van de daklozen heeft vandaag zijn dag,
en wordt degene die zich meester of juf noemen mag.
En het spijt me dat ik het zeg,
maar de andere zwerver heeft vandaag gewoon pech.
 
Er klinkt een luid applaus voor dit prachtige rijm. Veldwachter lidun staat op en moet een keuze maken. De ze moet het schoolgebouw toekennen aan ofwel Georgette4 ofwel Meester Lupus W. Tungsten. De nieuwe eigenaar wordt daardoor ook schooljuffrouw of –meester. En om dat te vieren mag die meteen iemand laten nablijven.

Het dorpsforum gaat open zodra lidun een keuze heeft gemaakt. Daarna mag de kersverse leerkracht een nablijver uitkiezen, zonder eerst de discussie te lezen. Er geldt een deadline voor de veldwachter, maar stiekem hoopt de Verteller de keuze ruim voor deze deadline door te krijgen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 30 sep 2016, 20:14
De veldwachter heeft de school geschonken aan Meester Lupus W. Tungsten (what's in the name..). Dat betekent dat dat hij zich vanaf heden schoolmeester van Wakkerdam mag noemen. Hij mag ook meteen een ongehoorzame dorpsgenoot laten nablijven.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 30 sep 2016, 23:43
Meester Lupus W. Tungsten begint als kersverse schoolmeester meteen aan zijn eerste les. Hij komt de klas binnengelopen en grinnikt zachtjes. Veldwachter lidun is verbaasd.
lidun: "Waarom lacht u, meester?"
Schoolmeester: "Dat kan ik niet zeggen, hehehe..."
lidun: "Hoezo niet?"
Schoolmeester: "Nouja, ik ga jullie vanmiddag een onverwacht SO geven, maar dat kan ik natuurlijk niet verklappen, hehe"
lidun: "Maar nu heeft u het toch verklapt?"
Schoolmeester: "Oh, verdraaid. Tja, dan kan ik niet anders dan nu het onverwachte SO geven, mwhahahaha."
De hele klas zucht. Meester Lupus W. Tungsten deelt de SO's uit en een kwartier later haalt hij ze op. Lidun stamelt dat ze nog niet klaar is, maar de Schoolmeester toont geen genade en grist het blaadje bij haar weg. Hij kijkt ernaar en zegt: "Welwel, mevrouw de veldwachter, jij hebt een ONVOLDOENDE!!! Haaha. Daarom mag jij na het achtste uurtje terugkomen."
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 02 okt 2016, 20:03
De avond nadert in Wakkerdam. Iedereen maakt zich klaar om naar het dorpsplein te gaan voor opnieuw een stemronde. Alleen schoolmeester Meester Lupus W. Tungsten en veldwachter lidun zijn nog niet aanwezig. Zij zitten namelijk nog in het klaslokaal omdat lidun moet nablijven. Dan staat de schoolmeester op en zegt: “Meisje lidun, ik moet eventjes weg om te stemmen. Jij krijgt van mij een werkblok en je mag alle blaadjes netjes gaan inkleuren, haha. Wil je misschien nog je stem doorgeven?” Lidun antwoordt: “Ja, ik wil graag stemmen op …” Maar de schoolmeester valt haar in de reden: “Haha grapje, natuurlijk mag je niet mee stemmen.”

Daarna haast Meester Lupus W. Tungsten zich naar het dorpsplein. Daar worden net alle stembriefjes uitgedeeld. Iedereen denkt na en vult een naam in. Dan worden de briefjes weer opgehaald en Meracy stelt de uitslag vast: “ Iedereen heeft gestemd op veldwachter lidun. Waar is ze eigenlijk? Ik zie haar nergens.” Meester Lupus W. Tungsten zegt (met een Duits accent): “Ze moest nablijven, maar deze straf is natuurlijk veel beter.”

Hij gaat terug naar de school waar lidun nog altijd werkblokblaadjes aan het inkleuren is. De schoolmeester komt binnen en zegt: “Ik heb geweldig nieuws. Als je nu meekomt, hoef je nooit meer werkblokblaadjes in te kleuren, hehe.” Braaf loopt de veldwachter met hem mee naar het dorpsplein.

Daar wacht Meracy hen op en zij spreekt: “Beste lidun, we hebben unaniem besloten dat jij op de brandstapel moet, maar uiteraard hoort daar wel een gedicht bij:”

Op school had jij een ONVOLDOENDE,
een bedroevend resultaat.
Toen wij met zijn allen op jou stemden,
kwam jij ook nog eens te laat.
 
Jij zult onder de bijl belanden.
Jouw hoofd wordt van jouw lijf ontdaan.
En mocht de ijzeren bijl niet werken,
dan zullen we voor de zilveren gaan.
 
Een goede veldwachter was je zeker.
Het handhaven heb je goed gedaan.
Want met jou op die positie is er
geen enkele burger dood gegaan.
 
Toch was dat voor ons geen reden
om jou te sparen, ’t spijt me zeer.
En de mogelijkheid tot gratie
is al gebruikt, dus bestaat niet meer.

De veldwachter begreep dat het foute boel was en dat verzet geen zin had. Daarom besloot ze te antwoorden in stijl met haar eigen gedicht:

Beste Wakkerdamse burgers,
jullie maken een fout, zoals blijken zal.
Maar een handhaver van recht en orde,
protesteer ik niet, in geen geval.
 
Het was een eer om jullie te dienen,
als veldwachter van dit mooie dorp.
Want ik was altijd wel degene
die de boeven de cel in worp.
 
Georgette4, de laatste zwerver
wens ik veel sterkte zonder huis.
Zij zal altijd dakloos blijven,
ook al is het op straat niet pluis.
 
Tot zien dus, mensen.
Het genoegen was groot.
Ik zal de hartelijke groeten doen
aan Magere Hein, oftewel: de DOOD.

Na deze laatste woorden wordt lidun op het hakblok gelegd en ze krijgt een klap van de beul met de scherpe ijzeren bijl. Echter, net als bij Tram Anh doet deze bijl haar niets. Ze heeft alleen een klein sneetje. Daarop wordt besloten dat ze een klap zal krijgen met de zilveren bijl. Nadat deze is uitgedeeld ligt ze morsdood op de grond. Vanwege haar harige lijf concludeert men dat ze een weerwolf was. Maar niet zomaar een weerwolf. Ze heeft namelijk een witte vacht, terwijl Tram Anh een donkere vacht had. Zij is als weerwolf ooit door de bliksem geraakt en veranderd in een Witte Weerwolf. Sindsdien eet ze niet alleen onschuldige burgers op, maar ook nog eens andere weerwolven. Zelfs de andere weerwolven zullen opgelucht zijn over de dood van dit nietsontziende monster.

Alle bewoners van Wakkerdam gaan weer slapen. Hopelijk zijn de weerwolven uitgeroeid en kan iedereen weer rustig slapen. Je moet er toch niet aan denken dat er onschuldige slachtoffers zouden vallen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 03 okt 2016, 22:07
Het wordt weer dag in Wakkerdam en iedereen ontwaakt weer uit zijn slaap. Iedereen gaat weer naar het dorpsplein. Maar dan merkt burgemeester Meracy plotseling op dat er twee mensen missen. Georgette4 en David zijn namelijk niet aanwezig.

Allereerst gaat iedereen langs bij de boerderij van David. Er heerst een onheilspellende sfeer. Dan blijkt dat David dood in zijn bed ligt. Hij ziet er vreemd uit, want hij heeft een dikke vacht. Ook is hij veel kleiner dan normaal. Naar het schijnt veranderde David elke nacht in een beest, namelijk een hamster. Beter bekend als: weerhamster. Kasteelheer Frits onderzoekt hem en zegt: “Weerwolven eten alleen mensen, maar geen dieren zoals hamsters. De weerwolven hebben hem niets gedaan. Hij is overleden een overdosis straling van een magisch object.”

Daarna gaat iedereen op zoek naar Georgette4. “Misschien ligt Georgette4 nog wel te pitten bij mij in de hooiberg,” zegt Meracy. Iedereen gaat naar de hooiberg om te kijken en daar ligt Georgette4 morsdood. Ze ziet er ook behoorlijk behaard uit en haar gebit is ook veel groter dan normaal. Het blijkt dat zij één van de weerwolven was. Iets of iemand heeft deze laatste weerwolf van Wakkerdam om het leven gebracht!

Dan spreekt Meracy: “Beste burgers van Wakkerdam, ik heb mij de afgelopen druk bezig gehouden met het brouwen van magische drankjes. Ik ben namelijk een heks. Ik was het die Georgette4 de afgelopen nacht heeft vergiftigd. En een paar nachten geleden heb ik ook nog eens onze biechtmoeder Nicole van de dood gered met een levenselixer. Zij was namelijk zwaar toegetakeld door die verschrikkelijke weerwolven.”

Nicole reageert: “Meracy, mijn dank is groot voor het redden van mij. Ik heb de afgelopen nachten verschillende huizen in Wakkerdam bewaakt. Ik ben namelijk een schout in de nacht. Dat was maar goed ook want ik heb daarmee de weerwolven afgeschrikt en verhinderd dat Meracy en Meester Lupus W. Tungsten zijn opgegeten. Maar als biechtmoeder wil ik nu graag zelf iets opbiechten. Meracy en ik zijn sinds een paar dagen verliefd op elkaar. Het is alsof wij door een magische kracht tot elkaar zijn aangetrokken.” Ze knielde voor de burgemeester en vroeg: “Lieve Meracy, wil je met mij trouwen!?”

Toen kwam Meester Lupus W. Tungsten naar voren en nam het woord: “Ik heb wel een verklaring voor die plotselinge liefde. Overdag sta ik bekend als een heel gemene, strenge en sadistische schoolmeester, maar een paar nachten geleden heb ik op jullie twee een liefdespijl afgevuurd. Jullie leken mij zo’n schattig stel. ’s Nachts ben ik namelijk cupido, met de nadruk op pi (=3,14159265359), de liefdesgod. Volgens mij voltrekt biechtmoeder Nicole normaal gesproken de huwelijken in Wakkerdam, maar dat wordt nu een beetje lastig. Daarom zou ik het een eer vinden om jullie twee te mogen trouwen.”

Meracy speekt: “Zo dat is dan geregeld. Mijn collega boer SilentScreamer (Jip) wil vast wel het bruidsmeisje worden, haha”

Verschrikt kijkt SilentScreamer (Jip) op en zegt: “Er gebeuren als dagenlang vreemde dingen, maar deze zag ik niet aankomen… Verder moet ik nog toegeven dat ook ik al nachtenlang in een harig beest verander: in een yeti. Een beest waarvoor alle mensen, dus ook weerwolven, doodsbang zijn. Ik heb maar niet als yeti rondgewandeld, want ik wou jullie geen schrik aanjagen. Ik durfde het eerder niet te zeggen, omdat jullie dan misschien mij voor een weerwolf aanzagen.”



Meester Lupus W. Tungsten begint de ceremonie: “Meracy en Nicole, voordat ik jullie in de echt zal verbinden heb ik Wakkerdams beste dichter gevraagd om jullie een mooi vers op te dragen. Het woord is aan kasteelheer Frits.”

Frits gaat achter het spreekgestoelte staan en begint zijn gedacht:

Dit prachtige trouwfeest maakt mij erg blij.
Twee mooie vrouwen, wat een geluk hebben zij.
De ene een schout en de ander een heks.
Een vreemde combinatie. Ik sta echt perplex.
 
Al nachtenlang kijk ik in mijn glazen bol.
En dat doe ik niet alleen maar voor de lol.
Ik kan van iemand ’s nachts namelijk zien,
of die een verandert in een wolf misschien.
 
Elke nacht doe ik dat buiten jullie zicht
en schrijf mijn bevindingen op de Klaagmuur, als gedicht.
Tram Anh en lidun heb zo ontmaskerd, afin.
Maar ik merkte dat er ook risico’s zijn.
 
David overleefde mijn magische bol niet.
Dat doet mij als ziener veel verdriet.
Hierom gooi ik mijn bol nu weg,
want voor je het weet heeft er nog iemand pech.
 
Jip als een bruidsmeisje is wonderschoon.
Dat gaf mij te lachen vanaf mijn gouden troon.
De bruidjes wens ik veel geluk en voorspoed.
Voor romantische wandelingen hebben zij mijn landgoed.
 
Daarna vervolgt Meester Lupus W. Tungsten de ceremonie:
“Meracy, neemt u Nicole aan als uw wettige echtgenote?”
Meracy: “Ja!”
“Nicole, neemt u Meracy aan als uw wettige echtgenote?”
Nicole: “Ja!”
“Dan mogen jullie nu de bruid kussen”  heart heart heart


E.z.l.n.l.e.g.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 03 okt 2016, 22:23
Het spel is afgelopen. De burgers hebben overtuigend gewonnen: drie weerwolven dood en slechts één burger dood. Als Verteller wil ik iedereen hartelijk bedanken voor al het enthousiasme. 

Ik ben tot de conclusie gekomen dat rijmen heel besmettelijk is. Ik wil Frits dus nog extra bedanken voor het insturen van het allereerste gedicht.

Verder wil ik Meester Lupus W. Tungsten nog feliciteren voor het plaatsen van het 20000e bericht op dit forum. Smile

Het was me een waar genoegen als Verteller! heart
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum