Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty De tweede zet

di 01 apr 2014, 16:11
We staan er nu wel redelijk voor. Het huis van de schooljuffrouw is leeg, dus dat kan één van ons nu betrekken. Bovendien is er nu een groot aantal mensen dat op een burger gestemd heeft,
dus nu is eigenlijk iedereen verdacht. We moeten nu een aantal dingen beslissen, te weten:

1) wie de schooljuffrouw of schoolmeester wordt;
2) wie er vannacht opgegeten wordt;
3) wie er dan in dat huis gaat wonen; en
4) wat onze tactiek is tijdens de stemming morgen.

Ten eerste, het beroep van de schoolmeester is best sterk. Wij verliezen dan één stem, maar de burgers verliezen er potentieel twee. Maar aan de andere kant is het ook best gevaarlijk. Immers,
je jaagt wel twee mensen tegen je in het harnas. Dat zagen we wel bij de afgelopen stemming. Ik denk dus dat van ons drieën, Fitzwilliam Darcy het geschiktst is voor deze taak. Hij staat er
namelijk al bekend om, dat zijn acties enigszins willekeurig overkomen, en kan mensen daarom gemakkelijker de mond snoeren zonder zich daar zelf bij verdacht te maken.


We hebben enkele mogelijkheden voor ons feestmaal vanavond, te weten:
a) Maurienttje heeft, net als ik, niet op Maartje gestemd. Sterker nog, in tegenstelling tot mij was zij de eerste en de enige die haar stellig verdedigde. De gemiddelde burger kan dus wel bedenken,
dat Maurienttje te vertrouwen is. Maurienttje is de enige die we niet verdacht kunnen maken. Daar komt nog bij dat ik het sterke vermoeden heb, dat Maurienttje de ziener is. Het is natuurlijk altijd
fijn, om daar vanaf te zijn.
   Er is echter ook een keerzijde: de genezer kan immers ook bedenken dat Maurienttje te vertrouwen is, en kan haar onkwetsbaar maken. Bovendien is het niet noodzakelijk, de ziener nu al uit de
weg te ruimen. Zij zal namelijk vrijwel zeker bij AJ gaan kijken, dus dan zijn wij nog een dag veilig. We kunnen dit dus uitstellen naar de volgende nacht.

b) Tram Anh. Niet omdat zij een gevaar voor ons vormt, maar omdat zij een positie inneemt die ons erg goed van pas kan komen. Als we haar opeten, kan één van ons kasteelheer of -vrouwe
worden. Dit is wel verdacht, aangezien de wolven er uiteraard alleen baat bij hebben om Tram Anh te doden, als ze dan zelf een kans maken op het kasteelheerschap. Dus dat maake dan in één
klap Georgette, Fitzwilliam, én mij verdacht.

c) Civ. Hij heeft niet gestemd, en is daarom niet zo verdacht als de mensen die op Maartje gestemd hebben. Bovendien kan hij als biechtvader voor problemen zorgen. Het lijkt erop alsof hij zich
niets van groepsdruk aantrekt, en gewoon zijn eigen plan trekt. We hoeven dus niet te proberen, dit in de goede richting te sturen.

Edit:
Mogelijkheid d) We kunnen AJ opeten, erop anticiperende dat de ziener hem morgen vrij zal pleiten.


Laatst aangepast door Lupus Wolfram Tungsten op di 01 apr 2014, 18:46; in totaal 1 keer bewerkt
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 17:04
Er is een ding onduidelijk:
Zou er niet direct een nieuw schoolhoofd aangesteld moeten worden?

Het lijkt mij het beste om de boeren tijdelijk met rust te laten, om die overdag dood te krijgen.
Opzich heb ik er niets tegen om nu iemand uit te zoeken met een beroep waar wij iets aan hebben, omdat we straks een veldwachter, schoolhoofd, nu te kiezen beroep, en zeer waarschijnlijk een boer hebben.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 17:05
De huizen worden direct in de ochtend toegewezen. We moeten dus eerst iemand opeten, dan mag de heks nog, en dan worden de huizen toegewezen (mits de veldwachter nog leeft en er nog zwervers zijn).
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 18:56
Maurienttje opeten heeft niet mijn voorkeur. Ik ben namelijk bang dat dat toch tevergeefs zou zijn, aangezien het vrij duidelijk is dat zij de ziener is. Frits noemde het trouwens ook al overdag,
tezamen met wat andere mogelijkheden die nu duidelijk niet meer mogelijk zijn. De genezer zal dus waarschijnlijk Maurienttje bescherming geven.

Dit heeft het nadeel dat we haar dan waarschijnlijk de volgende nacht al moeten opeten, want dan wordt ze te gevaarlijk voor ons. Dit is een risico voor ons, want we weten nu nog niet of
er nog iemand anders ook te gevaarlijk wordt. Bovendien gaat Maurienttje vast AJ vrijpleiten, als ze ziet dat hij geen wolf is. Dat zijn dan al twee burgers die we niet door middel van stemming
dood kunnen krijgen.

We kunnen overigens ook AJ opeten, bedenk ik me nu. Ik zal de openingspost even aanpassen.

Tram Anh vermoorden kan misschien leuk zijn, maar het is ook heel erg riskant. Dit gaat sowieso al niet lukken zonder één van ons op te offeren bij de stemming morgen. Ik denk dus dat we dit
beter kunnen uitstellen tot later. Het probleem is alleen, dat er nu nog maar drie zwervers over zijn. Dus we kunnen alleen kasteelheer worden als we Tram Anh al in de volgende nacht opeten,
maar dan komen we in de knoop, want we moeten Maurienttje ook nog doen.

Momenteel lijkt het me het best, Civ op te eten. De biechtstoel is in handen van [onder de billen van?] de wolven namelijk zowel een zwaard als een schild: wij kunnen één van ons vrijpleiten,
of juist iemand beschuldigen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 19:28
Oef, dit gaat veel moeilijker worden dan de eerste nacht. Ik reageer even kort, ik kom later weer online xD

Vic vermoorden is wel een idee, maar wat jij zegt klopt volgens mij niet Thomas. Als biechtvader kunnen we niet zomaar iemand beschuldigen. Als de burgers diegene overdag dood stemmen en blijkt dat die onschuldig was, zijn we één van ons kwijt. (Tenzij je echt één van ons beschuldigd, maar dan gaat er sowieso een wolf dood.) Het is in ieder geval wel een voordeel dat we één van ons kunnen vrijpleiten.

Naar mijn idee is het ook handig om Maureen te doden, maar op het moment lijkt ze inderdaad een heel betrouwbaar persoon. Tram Anh doden lijkt mij ook veel te verdacht, hoewel ze niet weten dat ik een weerwolf ben en kunnen denken dat ik gewoon één van de overgebleven zwervers heb gekozen.

Ik ben zo terug Wink Ik wil trouwens zeggen dat het heel goed is gegaan gisteren! Niemand verdenkt ook maar één van ons vieren Very Happy
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 19:40
Ja, dat is waar. Als biechtvader iemand beschuldigen is wel erg lastig. Als de jager je niet doodschiet, komt de heks wel met een drankje. Het zou in theorie kunnen als je toevallig op de dorpsoudste
of de fluitspeler stuit. In het eerste geval winnen we namelijk sowieso, en in het tweede geval heb je in principe een tegenstander van de burgers te pakken. Niet iets om op te gokken, denk ik.

Hoe was je tentamen trouwens gegaan? Smile  Heb je er van de week nog een paar?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 19:53
Genoeg gekletst, laat me nu even rekenen.

c) Stel we maken Fitzwilliam schoolmeester, we eten Civ op, en maken mij biechtvader. Fitzwilliam kan dan AJ en Frits hun stemrecht ontnemen. Dan kan ik zodra de dag begint AJ verdacht maken,
totdat Maurienttje online komt en hem vrijpleit. Ik kan vervolgens Aran beschuldigen, en suggereren dat Aran en AJ geliefden zijn. Het probleem is, dat men van mij dan verwacht dat ik de biecht
afneem bij Aran. Ik ga hier niet over liegen, want als hij de jager is, ben ik dood, en anders krijg ik de heks achter me aan. Ik kan misschien wel bij iemand anders de biecht afnemen. Ik kan
bijvoorbeeld de biecht afnemen bij Tram Anh, om zo haar vertrouwen te winnen. Dit kan ons ook helpen bij onze keuze in de volgende nacht.

Eens kijken hoe het dan met de stemronde gaat. AJ zal de ravenbrief wel krijgen, maar geen stemmen. Degenen die nog mogen stemmen zijn dan de drie wolven en:
maurienttje
Tram Anh
Aran The Angel
Abubu

Qua stemmingen lopen we dan niet veel risico meer. We moeten er alleen voor zorgen, dat de jager en de heks geen gekke dingen gaan doen. Wat nog best lastig kan worden, als degene die
we doodmaken, onschuldig blijkt.

NB Ik wil in dit geval zelf biechtvader worden i.p.v. Georgette, omdat ik iets minder verdacht ben. Ik heb immers niet op Maartje gestemd.

d) Stel we maken Fitzwilliam schoolmeester, eten AJ op, en maken Georgette boerin (of mij boer). Dan heeft de ziener waarschijnlijk  haar beurt verspild, en gaat de ravenbrief verloren. Verder
ligt dan het hele spel weer open, dus valt er niet zoveel te rekenen vrees ik. We kunnen net zoals bij c) weer proberen, Aran verdacht te maken, maar het ligt er dan maar net aan wat Civ doet.

a) Stel we maken Fitzwilliam schoolmeester, we eten Maurienttje op, maken Georgette of mij boer. Fitzwilliam ontneemt AJ en Frits hun stemrecht. Dan ga ik lekker achter AJ aan. Wat er dan
gebeurt hangt af van Civ. Hij kan de biecht afnemen bij AJ, en dan kunnen we achter Frits of Aran aan. Ik zal trouwens wel moeten proberen, mensen niet al te hard te beschuldigen. Want straks
komt Civ nog op het idee, bij mij de biecht af te nemen. Het is misschien beter als we gewoon even rustig afwachten tot Frits en Aran ook AJ beschuldigen. 

Dit scenario lijkt duidelijk het best, en het ziet er ook zeker fantastisch uit. Maar het is al een stuk minder rooskleurig als de genezer Maurienttje beschermt. In dat geval gaat er niemand dood,
en kan Maurienttje AJ de hand boven het hoofd houden. Met een beetje pech doet ze dat vóórdat de andere burgers AJ kunnen beschuldigen. Dan zijn Maurienttje en AJ allebei totaal niet verdacht,
en kan Civ daar nog een derde of zelfs vierde bijop zetten. Als hij tenminste niet één van ons vindt.

b) Stel we maken Fitzwilliam schoolmeester, we eten Tram Anh op, en maken mij kasteelheer. Fitzwilliam ontneemt dan opnieuw AJ zijn stemrecht, en nog iemand anders. Bijvoorbeeld Frits of Aran.
Maar dan hebben we een probleem, want het is dan wel duidelijk dat ten minste één van de zwervers (Fitzwilliam, Georgette, en ik) een wolf moet zijn. Immers, anders heeft het voor de wolven
totaal geen zin om de kasteelvrouwe op te eten. Ze zullen mij wel niet proberen dood te stemmen, aangezien ik toch mezelf gratie kan verlenen; maar de heks zal mij dan ongetwijfeld vergiftigen.
Bovendien, als dan mijn identiteit bekend wordt, zijn direct jullie drie aan de beurt. Dus dan mag ik absoluut niet sterven.

We kunnen nog proberen, Fitzwilliam op te offeren. Georgette en ik maken hem verdacht, en Fitzwilliam ontneemt Civs stemrecht. Dat zou genoeg kunnen zijn om Civ bij Fitzwilliam de biecht te laten
afnemen. We stemmen vrolijk met zijn allen op Fitzwilliam. Dan zijn AJ, Maurienttje, en Civ zo goed als zeker burgers [voor de andere burgers dan]. Zelfs als het Georgette, Meracy, en mij lukt om
niet verdacht te worden, is dit nog niet goed voor ons. Dus optie b), Tram Anh opeten, is te gevaarlijk voor ons, zelfs als we besluiten om één van ons op te offeren. Deze optie valt dus sowieso af
voor mij. Tenzij jullie nog iets zien wat ik over het hoofd zag, maar ja.

Het gaat dus tussen a), c), en d). Optie c), Civ opeten, heeft mijn voorkeur.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 20:12
Boer maken heeft niet mijn voorkeur, omdat er zeer waarschijnlijk wel een boer dood wordt gemaakt in de volgende ronde.
Ik stem dan ook voor Civ op eten. En als ik verdacht wordt gemaakt, moet dat niet door Meracy gebeuren, want als zij mij verdacht vindt, zou ze zolang mogelijk mij zwerver houden, of iets stompzinnigs als beroep geven.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 20:30
Ah ja, je hebt daar gelijk in. Maar ik zie een offer ook niet als een goede zet op het moment. Zoiets kunnen we toch pas doen als het tot een zekere overwinning leidt, en nu is dat gewoon veel te riskant.
Ik had het er eigenlijk alleen over omdat ik het leuk vind om te bedenken wat er allemaal nog kan gebeuren. Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 21:14
Oeh, wat een lange reactie O_O Ik merk wel dat ik nog niet alle rollen ken en daardoor waarschijnlijk dingen over het hoofd zie. Ik zag trouwens dat Maartje de Yeti was, maar ik kan uit de spelregels niet opmaken wat haar kracht nou was. Hebben we er iets aan gehad dat ze nu dood is?

Ik heb trouwens ook een kleine opmerking over je argumenten van gisteren, Thomas. Volgens mij had je iets van 2 of 3 keer gezegd dat je denkt dat de zwervers waarschijnlijk geen weerwolven zijn. Ik ben het er helemaal mee eens dat het een goed argument is, maar het is gevaarlijk om daar over door te gaan. Aangezien je zelf een zwerver bent, worden de anderen misschien achterdochtig. Gelukkig is dat niet gebeurt, maar er hoeft maar één iemand het op te merken en als jij dan dood bent is de kans groot dat er daarna nog een van ons wordt gedood.

Maar nu terug naar ons slachtoffer. Ik ben het ermee eens dat het waarschijnlijk geen zin heeft om Maureen te doden, ik weet haast wel zeker dat de genezer haar zal beschermen. Ik ben ook niet voor om een boer te doden. Het zou raar zijn als de wolven een boer zouden doden, aangezien de boeren op het moment toch al verdacht zijn en er de kans is dat de mensen de volgende dag een boer doodstemmen (vooral omdat er nog geen boer dood is en ze tot nu toe het meest verdacht zijn).

Ik vind Victor doden ook een goed plan. Het is meer dan logisch dat de weerwolven op de biechtvader zouden stemmen. Het zou niemand van ons namelijk verdacht maken. Daarnaast kan de biecht niet bij ons afgenomen worden en zullen de anderen nog verdacht blijven. Ik vind het prima om Wouter de schoolmeester te maken. Ik ben er alleen niet zeker van wie dan het beste de biechtvader kan worden. Ik zou niet zozeer zeggen dat Georgette verdachter is dan jou, Thomas. Ik snap je punt, maar misschien dat mensen Georgette eerder vertrouwen. Mensen weten denk ik wel hoe slim je omgaat met dit spel. Ze zullen van Georgette misschien niet verwachten dat ze zou liegen. (Ik probeer hier verder niks mee te zeggen hoor Razz Ik probeer me een beetje vanuit het standpunt van de andere te denken xD).

Mijn tentamen ging trouwens wel goed ^^ Hij was best moeilijk, maar ik had in het laatste uur geniale ingevingen waardoor ik alle vragen die ik open had staan nog kon invullen Very Happy Ik heb vrijdag m'n tentamen sterevolutie mehhh... volgens mij gaat die moeilijk worden >_>

Oh, trouwens! Thomas, waarom zijn jouw zinnen altijd halverwege afgebroken? Dat vraag ik me al een tijdje af Razz


Laatst aangepast door Meracy op di 01 apr 2014, 21:18; in totaal 1 keer bewerkt
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 21:16
Woooooowww, blijkbaar ben ik ook in staat zulke lange berichten te typen hahaha
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 21:38
De yeti kan tweemaal in het spel haar kracht gebruiken. Als zij dit doet, geldt voor alle nachtelijke acties dat ze maar 50% kans van slagen hebben. Dit betekent dus dat er 50% kans is dat de wolven
en de fluitspeler niets kunnen doen, maar ook dat er 50% kans is dat de acties van de ziener, de genezer, en de heks mislukken. Cupído is eigenlijk de enige uitzondering. De yeti is trouwens een burger.

Ik zal er een beetje op proberen te letten, dat ik niet al te opzichtig mensen ga zitten vrijpleiten. Volgens mij ben ik wat dat betreft nog niet al te verdacht, al heeft AJ het wel door geloof ik.

Civ doden kan ons trouwens wel verdacht maken. Het heeft namelijk alleen zin om de biechtvader op te eten, als je hoopt dat er daarna niet wéér een burger biechtvader wordt. In dit geval heeft Civ
als één van de weinigen niet op Maartje gestemd (omdat hij niet mocht stemmen), dus Civ zou in principe ook alleen maar opgegeten kunnen zijn omdat hij te betrouwbaar was.

Ik breek trouwens handmatig mijn zinnen af, door af en toe op enter te drukken. Mijn beeldscherm is nogal breed, dus dat leest een beetje irritant anders. Is de opmaak op jouw scherm dan verkeerd?
In dat geval kan ik de kolommen nog wel iets smaller maken in het vervolg.

Edit: Je kunt natuurlijk ook Georgette biechtmoeder maken natuurlijk. Het maakt misschien ook niet zó veel uit. Maar in principe heeft het sowieso nog geen zin om te liegen, omdat je dan direct door de
heks wordt vermoord. Dus wat dat betreft ...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 21:56
Ohhhh, nu snap ik wat de rol van de yeti is, thanks! Ik denk dat het niet echt uitmaakt dat de yeti dood Razz Ons acties konden geblokkeerd worden, maar die van de ziener bijvoorbeeld net zo goed.

Over de biechtvader, daar heb je gelijk in. Ik vergeet zoveel dingen, ik moet dit spel vaker doen XD Maar aan de andere kant... er zijn een paar verdachten langs gekomen die Victor ook verdacht vond, zoals Maureen, AJ en Tram Anh. Als een van hen een weerwolf zou zijn, zou die de biechtvader natuurlijk uit de weg willen ruimen. Dan is er natuurlijk wel een kans dat er daarna weer iemand biechtvader wordt die hen ook verdenkt. Maar er zijn maar drie personen die biechtvader kunnen worden. Jij zou dan de enige gevaarlijke zijn, aangezien jij ook de boeren en Tram Anh verdenkt. Ik heb net de discussie teruggelezen en Georgette en Wouter hebben niemand echt beschuldigd. De 'weerwolven' kunnen hopen dat een van hen de biechtvader wordt. Zij kunnen dan misschien nog 'omgepraat' worden door de 'weerwolven', waardoor de biecht bij een ander wordt afgenomen.

Mijn beeldscherm is trouwens niet heel groot, heb een standaard laptop Razz Ik krijg zinnen die op een kwart van de breedte van de tekst stoppen. Hiet ziet er raar uit xD Het is logischer om je zinnen niet af te breken, aangezien ze er voor iedereen er anders uit gaan zien. Maar als je het irritant vindt moet je het zelf weten hahaha XD
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 22:06
Oh, dus de grootte die ik nu aanhoud is ongeveer 1,25 keer de maximale breedte op jouw scherm? Ik zal mijn tekst voortaan nog wat eerder afbreken
dan nu. Ik wil het namelijk wel blijven doen, want ik vind het fijn om het zelf nog terug te lezen, en dat is nogal irritant als de zinnen te breed zijn. Of
misschien kan ik nog wat aan de foruminstellingen klooien.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 22:27
Klopt, het is iets van 1,25 keer de breedte die tekst op het forum bij mij kan hebben. Ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is als het hele lange regels worden Wink

Maar wat vond je van mijn redenering over de biechtvader? Faalde ik? :'D Haha, ik wil wel graag weten wie ik als biechtvader moet kiezen als we Viccie doden ^^

Ik weet niet of GG het druk heeft, maar het zou fijn zijn als ze ook meehelpt met denken Razz
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

di 01 apr 2014, 22:31
Maar wordt het Civ die we vermoorden?
Dan kan ik Duco vast laten weten wie ik wil opeten.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 00:02
Hoi hoi!

Sorry, sorry! Sad Het was niet de bedoeling dat ik zo laat zou reageren. Ik heb tentamenweek en moet intussen kei, maar dan ook keihard aan de slag met stage, dus dan schiet dit er een beetje bij in. Ik was vandaag onwijs moe, dus ik heb een middagdutje gedaan (past goed als slapende burger). 

Vinden jullie het goed als ik morgen even wat actiever reageer? Ik moet vroeg op morgen. Dan lees ik het even goed door, want ik ben niet verder gekomen dan de eerste 3 berichten.

Maar allereerst: Jongens, dit was een mooie zet, Maartje ook weg! (Sorry!)

Ik heb verder ook het vermoeden dat Maureen meer weet dan we nu denken. Zij zou inderdaad de ziener of zo kunnen zijn. Het scheelt al dat Arjo haar niet vertrouwt. Misschien gaat hij dan op haar stemmen morgenochtend, mochten we haar nog niet gedood hebben xD

Verder moet ik mijzelf nog even wat beter informeren (Lees: jullie antwoorden teruglezen) Razz

Is dit voor nu even voldoende?

Daaaaaag! ^^ Very Happy
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 00:07
Oh ja, misschien is Wouter wel een goede schoolmeester. Ik denk dat hij veel kan regelen, terwijl de andere zwervers gelijk heel verdacht worden. ^^ Ik ga even verder de boel doorlezen om dit standpunt wat beter te beargumenteren. Het komt er in ieder geval op neer dat ik Thomas' suggestie ook wel een goede vind. 

(Sorry voor de wazigheid, jongens Razz)
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 00:29
Oké, blijkbaar heb ik het toch sneller gelezen dan ik had gedacht. Wink

Ik ben liever geen biechtvader, omdat ik onwijs slecht ben in liegen. Daarom heb ik het dorpenforum ook niet al te duidelijk mensen zitten verdenken. Bij mij was het meer zo dat ik mee ging met de meerderheid, want dat is gewoon makkelijk Razz Ik vraag me af hoe ik deze rol zou vervullen als ik constant moet liegen. Daarbij komt dat ik veel te weinig tijd heb op het moment... Ik ben bang dat ik het spel dan verwaarloos...

Verder heb ik het idee dat Manon volgens mij door iemand al verdacht wordt. Wees dus op je hoede. 

Wat mij betreft lijkt het me prima om Civ te killen. Wie zijn plek moet krijgen, moeten we dus nog even beslissen... Ik zal de opties nogmaals even bij langs gaan!

Hebben jullie wat aan mijn inbreng? Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 13:18
We hebben altijd wat aan je inbreng Georgette! Very Happy
Het is niet erg als je wat later reageert hoor. Ik heb zelf nu ook tentamens, dus ben ook best druk.

Ik denk dat ik dan Thomas maar biechtvader ga maken. Hij wilde dat zelf ook en als je zelf denkt dat je het beter niet kunt doen, dan lijkt me Thomas het meest geschikt voor die rol Smile

Door wie wordt ik verdacht trouwens? Ik heb het zelf niet opgemerkt, maar het zou wel handig zijn om te weten wie het is. Dan kan ik daar rekening mee houden Wink
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 17:21
Ik ga nu op Civ stemmen.

Meracy: "Maar wat vond je van mijn redenering over de biechtvader? Faalde ik? :'D Haha, ik wil wel graag weten wie ik als biechtvader moet kiezen als we Viccie doden ^^"

Als ik het goed heb, is je redenering dat de wolven de biechtvader opeten in de hoop, dat er iemand biechtvader wordt die de wolven niet verdenkt. Dat zou kunnen natuurlijk, maar het is niet zo'n sterke redenering als dat de wolven hopen, zélf biechtvader te worden. Hamer er dus niet te veel op.

Je bent trouwens goed bezig hoor. Wink  Je haalt telkens de fouten uit mijn redeneringen en ziet de dingen die ik over het hoofd zie. En andersom ook, dus het is  maar goed dat we samenwerken. Smile 

Ik ben ook wel benieuwd wie er volgens Georgette Meracy verdenkt.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 17:28
Het lijkt me trouwens wel een goed idee om de biecht af te nemen bij degene met de ravenbrief. Dat kun je waarschijnlijk wel verantwoorden, en als het de dorpsoudste blijkt te zijn, kan alleen de kasteelvrouwe ons nog van de overwinning afhouden.

Immers, als we de dorpsoudste doodstemmen (met 3+2 stemmen lukt dat sowieso, want de burgers hebben nog maar 4,5 stemmen over vanwege de schoolmeester), dan verliezen alle burgers hun krachten. Vervolgens kunnen we gerust Tram Anh opeten, de stemming overleven met behulp van de gratie van de nieuwe kasteelvrouwe (Georgettte), dan eten we nog iemand op en zijn we in de meerderheid.

Maar goed, dat gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren. Maar ja, als je toch bij íemand de biecht af moet nemen, kun je het altijd proberen toch? Of zien jullie een betere keuze?
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

wo 02 apr 2014, 21:22
Hoihoi! Very Happy

Ik dacht dat Arjo haar verdenkt. Ik heb het van horen zeggen ^^ Wink 
Ik ga ook nu op Civ stemmen xD En het is prima dat je dan biechtvader wordt, hoor, Thomas! ^^
En je laatste idee lijkt me eigenlijk best wel een mooie. Ideaal scenario eigenlijk Wink Oeeeh, spannend! Very Happy

Doegjeeee! ^^
Gesponsorde inhoud

De tweede zet Empty Re: De tweede zet

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum