Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+7
Tram Anh
Duco
Arkaios
AJ
SilentScreamer (Jip)
Verteller
Fitzwilliam Darcy
11 plaatsers
Ga naar beneden
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Dag 2

zo 25 mei 2014, 23:42
Beste dorpsgenoten,

gezien de klaagmuur zijn er tenminste twee mensen met een verschillende mening over onze burgervader.
Zijn er toevallig mensen die deze mening hardop durven te herhalen, het liefste met argumenten erbij?
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 mei 2014, 23:48
Verder vraag ik mij af of de dorpsoudste echt niet mee mag stemmen, of dat Thomas dorpsoudste en dorpsgek door elkaar haalt.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

zo 25 mei 2014, 23:57
Ik heb het door mekaar gehaald. De dorpsoudste mag wél meestemmen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 00:26
Fuckers!!! 

Ik ben benieuwd of de verdachtmaking van duco klopt. Mijn klaagmuur update moge duidelijk zijn...

Ik wou vandaag mijn onschuldigheid bewijzen door te zeggen dat mijn bewering over abubu klopt. De geliefden zijn eruit, nu nog de wolven en fluitspeler...

Ik vind het raar dat ik vermoord ben. Dachten ze dat ik ziener was? Want het vermoorden van een boer lijkt me nogal zinloos.

Zijn de boeren al aangevuld eigenlijk? Ik mis de veldwachters update geloof ik...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 00:43
De veldwachter en schoolmeester moeten nog doorgeven ja. Er blijft dan één zwerver over. wat die klaagmuur betreft: als ik het goed lees is maartje de eerste nacht met een van de spelers van nu betoverd. 
Daarnaast die berichten over duco. Ik ga daar eens over nadenken, maar het lijkt me waarschijnlijk dat de weerwolven de boel proberen te flessen. De biechtmoeder kan misschien wel uitsluitsel geven.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 00:46
Ok ik heb zojuist de nieuwe boeren doorgegeven, het worden Tram Anh en Maurientje. Tram Anh wilde ik sowieso boer maken omdat ik niet gedwongen wil worden om later een belangrijk beroep te geven aan iemand die het hele spel al AFK is. De keuze tussen Maurientje en Civ is iets meer random, maar Victor heeft iets meer bijdrage geleverd aan de discussie dus ik gun hem de kans op een echt beroep.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 01:53
Over die tegenstrijdige berichten wil ik mededelen dat ik van beide niet weet waar die vandaan komen, maar ik ben het uiteraard met de eerste eens. Ik ben te vertrouwen, en daar kan ik het volgende (toegegeven: niet-sluitende) bewijs voor geven:

Het is duidelijk dat er weerwolven zijn die mij weerwolverij in de schoenen proberen te schuiven. Eerst dus Abubu, die mij het burgemeesterschap overgegeven heeft, en mij daarmee verdacht probeert te maken, en vervolgens een medewolf die anoniem, via de klaagmuur, daar op inspeelt.
Daarbij: het zou toch té doorzichtig zijn als Abubu direct haar medeweerwolf zou aanwijzen? Dat zou die medeweerwolf onnodig verdacht maken (die verdachtmaking die nu mij overkomt). Daarbij zou er in dat geval waarschijnlijk geen beschuldigend klaagmuur bericht verschenen zijn.
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de weerwolven mij hebben aangewezen, om vervolgens mij van weerwolverij te kunnen beschuldigen, om vervolgens mij dood te stemmen, om vervolgens een van de weinige boeren die nog over zijn (ze hadden immers gehoopt SilentScreamer (Jip) op te kunnen eten) de burgemeesterrol te kunnen geven.
Dit klinkt misschien als een te vergezocht of uitgebreid plan, maar de weerwolven kunnen 's nachts goed over tactieken vergaderen, maar wij burgers kunnen alleen overdag vergaderen, terwijl er smerige weerwolven meeluisteren.
Ik wil hierbij ook aangeven, mocht de discussie toch uiteindelijk naar mij leiden, dat ik open sta voor een eventuele biecht. Ik zou het zonde vinden, omdat ik echt onschuldig ben, maar ik sta er open voor, mochten jullie het nodig achten.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 07:52
Allereerst dankjewel Arkaios voor het geven van een mooi beroep aan mij, ik heb een drukke tijd gehad, en zal het waarschijnlijk nog drukker krijgen (ik ben volgende week in Spanje) Smile Dus zal ik wel meteen to the point komen....
Naast het feit dat Duco via de klaagmuur is beschuldigd, wat vinden jullie van het aanknopingspunt van de raaf? De raaf heeft een brief geplakt op de deur van Meracy, wellicht heeft de raaf gelijk..
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 09:10
Ik zou niet weten waarom de raaf gelijk heeft. De raaf heeft ook alleen info uit de eerste ronde. Ofwel je bent zelf de raaf en wilt mensen meenemen in je besluit, of een wolf. Waarom wil je zo graag op manon stemmen?

Daarnaast ben ik benieuwd of je in spanje ook meespeelt...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 09:58
Het is trouwens zeker dat de weerwolven Jip op probeerden te eten. De heks heeft hem vervolgens niet gered en waarschijnlijk ook niks anders gedaan. 

Wat Duco zegt over Abubu lijkt me niet waar. Zij moest het burgemeesterschap aan Duco of Jip geven en dat werd dus Duco. Verder speelde zij helemaal niet samen met de weerwolven, want ze was geliefd met een burger. Zij en Pindapinda kunnen dus niet meer winnen. 

Ik denk dat we vwb die klaagmuur de volgende mogelijkheden hebben (vul hem aan als je er meer ziet)
- Duco is een weerwolf, gezien door de ziener, en heeft over zichzelf gezegd dat hij onschuldig is.
- Duco is burger/fluitspeler, gezien door de ziener, en de weerwolven hebben gezegd dat hij een weerwolf is. Kan eventueel ook de fluitspeler zijn als die Duco nog niet heeft betoverd. 
- Duco is burger/fluitspeler en helemaal niet gezien door de ziener. Zowel de weerwolven als hijzelf hebben wat over hem gezegd.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 11:51
Tram Ahn mag niet stemmen vandaag, wederom een boer om dezelfde reden als gisteren. Ik ben niet voor Duco gegaan omdat ik graag zie wat hij doet gezien de berichten op de klaagmuur. 
Van AJ's opties lijkt me de derde niet erg waarschijnlijk. Door iets over jezelf te zeggen op de klaagmuur kom je alleen maar meer in de schijnwerpers en dat sta je al erg als burgemeester. Optie 1 en 2 lijken me allebei logisch. Echter alleen een biecht kan hier uitsluitsel over of de ziener moet uitkomen, wat me niet een hele goede optie lijkt aangezien we al de dorpsoudste in leven moeten houden 's nachts en we de ziener graag nog even in leven houden.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 12:33
Ik heb vernomen dat in mijn hostel internet is, dus ik neem aan dat ik mee kan spelen Smile..
Maar..Subtiel zijn werkt blijkbaar niet, dus ik zal het wel in caps zetten:
ONZE BIECHTMOEDER MERACY IS WEERWOLF, vertrouw haar niet en haar biechten ook niet. 
Als ik zou stemmen zou ik dat doen op Meracy.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 12:36
Maar ik mag helaas niet stemmen door de schooljuffrouw  Neutral
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 12:40
Als jij ziener bent, waarom weet de raaf dan ook dat manonmeracy niet te vertrouwen is?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 12:42
Ik heb geen idee, het is gewoon heel toevallig denk ik. Wel mooi meegenomen voor de burgers.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 13:02
De raaf kan gegokt hebben of op het stemgedrag zijn afgegaan.

De uitspraken van Tram Anh zorgen dat zo'n beetje alles in dit spel relatief is. Het enige zekere is dat Jip onschuldig is (want ook niet geliefd). Ik weet niet zeker of Tram Anh de waarheid spreekt, maar ik heb vooralsnog geen reden om dat sterk in twijfel te trekken.

Ik vraag me trouwens wel af wat jou heeft doen besluiten om je rol duidelijk te maken (of op zijn minst de schijn wekken daarvan). Frits had daar toch een duidelijke tip over gegeven, of vertrouw je hem ook niet?

Anyway, als jij inderdaad de ziener bent dan kun je ons ook vertellen of je iets op de klaagmuur hebt geschreven en zo ja wat. 

Verder zou ik toch graag zien dat Meracy een biecht afneemt. Als ze inderdaad een weerwolf is, kan ze nog steeds de fluitspeler traceren met haar biecht. De ziener die kan dan juist niet.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 13:08
Ik geef jullie graag stof tot denken Wink Begrijpelijk dat jullie me niet vertrouwen, immers zijn we pas 2 nachten verder en staat niet veel vast, maargoed, waar zouden jullie dan jullie aanknopingspunten vandaan willen halen? Voor de rest heb ik niks bijzonders op de klaagmuur geschreven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 13:11
Bedenk jullie wel dat onze krachten snel voorbij kunnen zijn. Door hun voltreffer op de dorpsoudste kan het maar zo zijn dat binnen 2 ronden niemand meer krachten heeft... Het is in ieder geval ongelukkig gelopen voor de burgers tot nu toe...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 13:33
Ik ben toch wel heel benieuwd waar die beschuldigingen naar mij toe ineens vandaan komen. Het is trouwens wel heel erg toevallig dat ik de ravenbrief heb gekregen en dat Tram Anh mij vervolgens beschuldigt weerwolf te zijn.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 13:51
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je van plan bent de biecht af te nemen. Daarbij moeten we dus niet vergeten dat de fluitspeler er ook nog in zit (hoogstwaarschijnlijk). Als ik de klaagmuur mag geloven zijn er momenteel drie mensen betoverd. 

Persoonlijk heb ik in die nogal mijn twijfels bij maurienttje. Ze is denk ik geen weerwolf, want Abubu stemde op haar de vorige dag. Toch heeft ze nog bar weinig ingebracht qua theorieën en lijkt ze op de achtergrond te willen blijven. Idee om bij haar te biechten?

Verder heb ik denk ik een bijna compleet overzicht van alle rollen:
- 3 weerwolven (waarschijnlijk)
- Eros/Cupido
- Raaf
- Dorpsoudste (=Jip)
- Ziener (waarschijnlijk)
- Heks (waarschijnlijk)
- Fluitspeler (waarschijnlijk)
- Andere burger (niet de Yeti)
Die laatste weten we niet, maar ik vermoed dat dit de genezer of de schout is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:12
Ik kan wel verzekeren dat er een fluitspeler in zit.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:17
En dat kan ik bevestigen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:19
De schout zit erin Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:22
Ik verdenk tram anh ervan dat ze de verteller is.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:25
Razz Het is aan jullie of jullie me geloven uiteraard Smile
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:26
Oke, om even terug te gaan naar mijn theorie: Arjo heeft inderdaad gelijk dat Abubu niet met de weerwolven meespeelde, daar had ik even niet aan gedacht. Het is wel zeker dat de weerwolven heel handig inspelen op het feit dat Abubu mij de burgemeester gemaakt heeft. Het gedeelte "zie je wel" strookt hier heel goed mee, alsof het zo vanzelfsprekend is dat Abubu mij burgemeester zou maken als ik weerwolf zou zijn geweest.

Ik geloof Tram Anh, maar het kan wel gevaarlijk zijn om zo open voor je rol uit te komen. Als Meracy inderdaad een weerwolf is, dan zou onze enige zwerver, Civ, biechtvader worden.
Dat zou goed zijn, mits Tram Anh de waarheid spreekt. Is dat niet het geval, dan zouden we kunnen stellen dat Tram Anh samenwerkt met Arkaios, en dat zelfs Civ eventueel een weerwolf is. Maar zoals ik al zei, neig ik Tram Anh te vertrouwen, en lijkt het me verstandig om met haar (en de raaf) mee te stemmen, en er zo voor te zorgen dat er een (waarschijnlijk) wel te vertrouwen biechtvader komt.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:29
Tram Anh beweert dat de schout er in zit. Hieruit concludeer ik dat zij inderdaad de ziener is, en dat in de eerste nacht haar zienpoging mislukt is.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:34
Je zou ook kunnen concluderen dat in de eerste nacht zij er achter kwam wie de schout was.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:38
Nee, want ze weet alleen maar of diegene wolf is of niet...
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:39
Het zijn natuurlijk allemaal aannames (mbt tot de schout), in ieder geval, mag ik niet stemmen helaas, dus het is helemaal aan jullie wat jullie gaan doen. Prioriteit is om de dorpsoudste in leven te houden at all costs en overleven Smile .
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:48
Ik zie niet echt een reden om Tram Anh niet te geloven. Om als weerwolf zo vroeg ziener te bluffen zou ontzettend gevaarlijk zijn. Ook heb ik nog niemand anders de rol van ziener horen opeisen dus lijkt het me redelijk om vandaag op Meracy te stemmen.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 14:59
Het enige jammer vind ik dat ze eerst stellig verklaart dat er een schout in het spel zit, en daarna zegt: het was een gok dat er een schout in het spel zit.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 15:02
Dorpsoudste moet zeker blijven leven. Anders zijn de burgers machteloos.

Ik bespeur trouwens een aantal zaken die niet te rijmen zijn: Tram Anh beweert de ziener te zijn en Manon de afgelopen nacht te hebben gezien. De nacht daarvoor is zij dan gehinderd. Dat zou betekenen dat de berichten op de klaagmuur allebei niet van Tram Anh afkomstig zijn (dat beweert ze ook inderdaad niet). 

Ik denk dat de woorden "Zie je wel" op de klaagmuur een verwijzing naar de ziener zijn, want aan de hand van de gang van zaken rond Duco kan ik dat niet plaatsen. Vandaar mijn vraag aan TA: Weerspreekt zij dat zij Duco ooit gezien heeft?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 15:28
Tot iemand anders de rol van ziener opeist ga ik ervan uit dat Tram Ahn te vertrouwen is, nu begint de moeilijke taak om 2 cruciale burgers in leven te houden.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 15:37
Als de schout er inderdaad in zit en dus niet de genezer, dan kan die Jip beschermen (want die hindert Jip nergens mee) door bij hem de wacht te houden. Bij Tram Anh is dit minder handig, want dan kan ze niets meer zien als ziener. Het bescherming van haar zal dan van de Heks moeten komen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 15:52
Mag de schout eigenlijk 2x achter elkaar dezelfde persoon bewaken?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 15:55
Ik had dacht ook een voorstel ingediend ooit dat dat niet meer kan, maar ik weet niet hoe het nu zit. 

Lijkt me een goede vraag voor de verteller, dus die zal ik hem voorleggen.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 17:08
Ja, dit mag.

Het was inderdaad ooit voorgesteld om het te veranderen. En eerlijk gezegd had ik in mijn hoofd dat dit niet mocht. Maar het is nooit daadwerkelijk doorgevoerd, dus het mag nog steeds. Puntje voor de evaluatie.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 19:48
In ieder geval lijkt het me logisch dat we tram anh vertrouwen. Het principe is altijd hetzelfde in dit spel, we vertrouwen gewoon op tram anh, omdat ze zo stellig is. Is manon geen wolf, maken we meteen tram anh dood. We weten uit vorige spelen dat tram anh in de eerste actie meestal op manon schiet, dus vind ik haar verhaal wel aannemelijk. Helaas is door haar verhaal nu wel veel duidelijk en dus ook voor de wolven. In deze fase zijn de wolven nogal machtig...

Ook ben ik benieuwd wie de fluitspeler is, ik denk dat we op zoek moeten naar een creatief iemand die van mooi schrijven houdt en een rijke fantasie heeft...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 19:51
Alhoewel ik me nu bedenk dat de klaagmuurrijm waarschijnlijk geschreven is door de medebetoverde
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 20:04
Diegene was de vorige dag de burgemeester, maar zij was een weerwolf en geen fluitspeler.

Ik heb sterk het vermoeden dat Maureen de fluitspeler is. Misschien wil Manon bij haar de biecht afnemen.

We moeten niet vergeten dat we onszelf beroepstechnisch behoorlijk benadelen als we Manon nu vermoorden. Als de weerwolven dan Bart of Victor opeten, komt er geen biechtvader meer, want alleen Victor zou dat nog kunnen worden. Als de heks haar levenselixer verbruikt om een van hen te redden, dan worden Jip en Tram Anh wel erg makkelijke prooien in de nachten daarna. 

Ik zeg niet dat we Manon moeten sparen, maar ze is momenteel wel de enige die ons naar de fluitspeler kan leiden. Ook de weerwolven willen immers niet dat die wint. 

Alles hier gezegd is onder voorbehoud dat Tram Anhs uitspraken kloppen. Ik zou nog steeds van TA graag willen weten hoe het nou zit met Duco en de klaagmuur en het al dan niet verhinderd zijn door de schout.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 20:40
AJ schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je van plan bent de biecht af te nemen. Daarbij moeten we dus niet vergeten dat de fluitspeler er ook nog in zit (hoogstwaarschijnlijk). Als ik de klaagmuur mag geloven zijn er momenteel drie mensen betoverd. 

Persoonlijk heb ik in die nogal mijn twijfels bij maurienttje. Ze is denk ik geen weerwolf, want Abubu stemde op haar de vorige dag. Toch heeft ze nog bar weinig ingebracht qua theorieën en lijkt ze op de achtergrond te willen blijven. Idee om bij haar te biechten?

Verder heb ik denk ik een bijna compleet overzicht van alle rollen:
- 3 weerwolven (waarschijnlijk)
- Eros/Cupido
- Raaf
- Dorpsoudste (=Jip)
- Ziener (waarschijnlijk)
- Heks (waarschijnlijk)
- Fluitspeler (waarschijnlijk)
- Andere burger (niet de Yeti)
Die laatste weten we niet, maar ik vermoed dat dit de genezer of de schout is.
 De Fluitspeler zit er sowieso in.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 20:46
AJ schreef:Diegene was de vorige dag de burgemeester, maar zij was een weerwolf en geen fluitspeler.

Ik heb sterk het vermoeden dat Maureen de fluitspeler is. Misschien wil Manon bij haar de biecht afnemen.

We moeten niet vergeten dat we onszelf beroepstechnisch behoorlijk benadelen als we Manon nu vermoorden. Als de weerwolven dan Bart of Victor opeten, komt er geen biechtvader meer, want alleen Victor zou dat nog kunnen worden. Als de heks haar levenselixer verbruikt om een van hen te redden, dan worden Jip en Tram Anh wel erg makkelijke prooien in de nachten daarna. 

Ik zeg niet dat we Manon moeten sparen, maar ze is momenteel wel de enige die ons naar de fluitspeler kan leiden. Ook de weerwolven willen immers niet dat die wint. 

Alles hier gezegd is onder voorbehoud dat Tram Anhs uitspraken kloppen. Ik zou nog steeds van TA graag willen weten hoe het nou zit met Duco en de klaagmuur en het al dan niet verhinderd zijn door de schout.
hahahaha, leuk geprobeerd AJ , maar ik ben de fluitspeler niet.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 20:49
Hoewel ik niet zou weten wie het wel is. Ik dacht eerst dat het een bekende was gezien degene met wie ik betoverd ben , maar  Jip en Fitzwilliam is een heel random duo.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 20:56
He verdorie... m'n hele theorie naar de knoppen, want ja als Maureen ontkent dan houdt het echt op. 

Zonder gekheid, als dat zo is, vind je het vast niet erg dat Manon de biecht afneemt. 

Het idee van iemand die zich op de vlakte probeert te houden gaat overigens in mindere mate ook op voor Civ.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 21:32
Nee hoor ik vind het geen probleem dat de Biecht bij mij wordt afgenomen. Maar gezien de vorige discussies , wacht ik liever op een andere biechtmeester als je dat niet erg vind. Het is alleen jammer dat mijn mede betoverde is gaan hemelen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 22:40
De enige andere biechtvader die er nog zou kunnen komen is Civ. En dat gebeurt alleen zowel Civ als Arkaios de komende nacht overleven. Verder zou het ook fijn zijn als Tram Anh en Jip bescherming krijgen, dus dat zou best een lastig verhaal kunnen worden:
Stel namelijk dat Tram Anh inderdaad de ziener is.
- De schout kan Tram Anh beter niet beschermen (want dan kan ze niemand zien).
- De schout kan Civ niet beschermen (want zwever).
- De schout kan wel Jip (zonder consequenties) en Bart (misschien met consequenties) beschermen.

Vandaar dat ik concludeerde dat we we qua biechten niemand anders dan Manon hebben, hoewel ze waarschijnlijk een weerwolf is.

Toch zit ik eigenlijk nog een beetje met die klaagmuur in mijn maag. Als Tram Anh namelijk de eerste nacht niets en de tweede nacht Manon heeft gezien, dan kan ze Duco niet hebben gezien. Dan lijkt het me stug dat zij één van die twee berichten heeft geplaatst. Dan zijn dus of die berichten allebei nep, of Tram Anh faket (zegge: feekt) de boel. 
Daarom wil ik graag weten hoe zij over de twee berichten over Duco denkt.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

ma 26 mei 2014, 23:33
Graag zou ik nog een ding van Tram Anh weten:
Waarom weet je niet meer zeker dat de schout er in zit, terwijl je dat eerst heel stellig beweerde?
Verder wil ik best op je afgaan, maar dit zit mij toch een beetje dwars.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 00:09
Denk dat het komt dat ze de vorige ronde niet mocht zien maar twijfelt of dat wel het enige is dat heeft kunnen gebeuren...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 00:17
de Yeti kan niet, want Thomas heeft gezegd dat die er niet in zit. Andere mogelijkheden zijn er niet. Er zijn wel tal van mogelijkheden waarop de weerwolven kunnen falen, maar bij de ziener kan dat echt alleen door de Yeti en de schout.
Gesponsorde inhoud

Dag 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum