Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+7
Tram Anh
Duco
Arkaios
AJ
SilentScreamer (Jip)
Verteller
Fitzwilliam Darcy
11 plaatsers
Ga naar beneden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 11:55
Over de klaagmuur zal ik opheldering geven.
Aangezien nu ook wel duidelijk is dat Tram Anh ze beide niet geplaatst heeft, en het beide dus fake berichten zijn.
Ik speel nu volledig open kaart, om aan te tonen dat ik wel te vertrouwen ben.
Allereerst het positieve bericht: dat kwam van mij. Toegegeven achteraf, niet de handigste zet. Ik hoopte alleen dat dit er toe zou leiden dat iedereen bij twijfel zomaar de burgemeester dood zou stemmen. Het klopt wat er staat, maar ik heb mijzelf onnodig verdacht gemaakt, hiervoor mijn burgemeesterlijke excuses.
Het negatieve bericht komt hoogstwaarschijnlijk van een weerwolf die mij er in probeert te luizen. Het 'zie je wel', slaat denk ik op dat Abubu, een weerwolf, mij burgemeester gemaakt heeft. Degene die dat er op gezet heeft, heeft er (net als ik) ook niet bij nagedacht dat Abubu geliefd was, en niet met de weerwolven moest winnen.

Wat betreft de fluitspeler: Maureen zou dat best kunnen zijn, maar direct bewijs is daar niet voor. Het is zeker van belang dat we de fluitspeler vinden, maar om daar nu direct een biecht aan te verspillen? Maar als we Meracy doodstemmen, kan de volgende biechtvader opnieuw die kracht gebruiken. Maar dan moeten we er van uit gaan dat de volgende biechtvader te vertrouwen is.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 12:18
Waarom ben ik nou weer verdacht van fluitspelerij -.-" .
vlieg toch eens een eind op.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 12:25
Ik stel voor manon gewoon te doden. Als zij een zwakke rol heeft als burger is het denk ik een goed offer. De kans is uiteraard het meest groot dat ze een wolf is. Als we nu manon doden kunnen we maureen, tram anh en duco later weer analyseren.

Ik ben vooral benieuwd naar het verweer van manon hierop.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 12:58
Als Manon geen antwoord hierop geeft, dan lijkt de conclusie duidelijk. Er zijn namelijk geen duidelijke aanwijzingen dat Tram Anh de boel oplicht. Ik zou het wel jammer vinden als Manon niet meer de kans krijgt om te biechten en/of de biechten meteen als pure nonsens weg te zetten. De weerwolven kunnen dan simpelweg voorkomen dat er nog een biechtvader komt (als de nieuwe biechtvader al te vertrouwen is). Dat heeft dan weer als gevolg dat alle informatie van Tram Anh moet komen, maar die zou dood kunnen gaan en bovendien geeft de ziener ons geen informatie over de fluitspeler.

Ik bespeur hier bij meerdere een ietwat naïeve benadering (alsof de weerwolven maar wat aankloten), en dan kan wel het vervelende gevolg hebben dat we de volgende dag geen biechtmogelijkheden meer hebben en dat de burgers dan flink het nakijken hebben. De weerwolven en vooral de fluitspeler lachen dan in hun vuistje.

Nog steeds zou ik de vragen van mij en Fitzwilliam Darcy aan Tram Anh beantwoord zien. Als je zo open bent over je rol dan lijkt het mij het best om elke twijfel weg te nemen. Anders kun je beter je rol geheim houden. 

Duco vergeet nog een mogelijkheid te noemen over het bericht dat hij een weerwolf zou zijn. Het zou ook van een burger (misschien de fluitspeler) kunnen komen, die zichzelf uit de schijnwerpers wou halen door ze op Duco te richten. Dat zou betekenen dat het bericht niet per se fout hoeft te zijn.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 14:02
Als manon nu biecht en ze blijkt een weerwolf te zijn komt ook meteen de vraag op of die biecht te vertrouwen is. Het zou een goede manier zijn om maureen na de biecht te beschuldigen als fluitspeler of ze dat nou is of niet. Dit zou de weerwolven meer tijd geven om burgers te verslinden als we dan besluiten de volgende dag dood te stemmen en het blijkt een burger te zijn.
Maargoed, misschien is een twijfelachtige biecht beter dan helemaal geen biecht.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 14:49
Ik begin steeds meer te twijfelen of het wel zo handig is om Manon dood te stemmen. Manon is namelijk nog niet betoverd door de fluitspeler, dus ook die helpen we daarmee verder. 

Momenteel zijn Wouter en Jip betoverd (bevestigen dit onderling en Jip is sowieso te vertrouwen) en Maureen beweert dit ook. Het kan zijn dat ze liegt en zelf de fluitspeler is en in de eerste nacht twee mensen heeft betoverd die nu dood zijn of de schout heeft roet in het eten gegooid. Dan zijn er minstens nog 6 mensen niet betoverd (los van de fluitspeler zelf). Als we Manon doodstemmen worden dat er 5. Als de komende nacht de fluitspeler 2 mensen betoverd en de weerwolven eten iemand op (zonder overlap), dan zou dit aantal naar 2 kunnen zakken. Als dat gebeurt, wordt het wel erg lastig voor de burgers. 

Lastige materie, want welke tactiek we ook kiezen, hij zal nooit waterdicht zijn. Iemand die een goed plan heeft? De heks heeft ook nog de benodigde uitrusting in huis, dus misschien kunnen we daar wat mee.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 15:24
De fluitspeler wordt inderdaad een grotere bedreiging, maar tot nu toe heb ik en denk ik de meeste mensen nog niet iemand in het hoofd die het bijna zeker is.
Door Manon dood te stemmen is er bijna zeker 1 weerwolf minder en we kunnen Tram Ahn's identiteit bevestigen. Dit lijkt me een betere optie dan grotendeels random op een fluitspeler gokken en hopen dat we niet per ongeluk een cruciale rol doodmaken.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 15:47
Het is beide riskant, eigenlijk. Zou het niet een goed plan zijn als de heks haar vergif op Manon inzet. Dan weten we de volgende dag in ieder geval of Tram Anh integer is. Manon kan dan een biecht afnemen en de fluitspeler proberen te zoeken. Misschien dat Wouter zijn gave wil inzetten voor een tweede biecht, maar ik denk dat hij zelf het beste de afweging kan maken of dat nu verstandig is.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 16:10
Een tweede biecht nu lijkt me geen goed idee, aangezien we de eerste al niet echt kunnen vertrouwen als Manon een weerwolf blijkt. Door nu op Manon te stemmen hebben we ook niet het risico per ongeluk de heks dood te maken.
Wederom lijkt me het beter om een bijna zekere weerwolf dood te stemmen dan het risico te lopen fout te stemmen bij de fluitspeler. Als je een goede theorie zou hebben wie het wel zou kunnen zijn is het misschien de moeite waard, maar momenteel ga ik voor de weerwolf.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 16:29
Ik heb zelf het idee dat Civ of maurienttje de fluitspeler is. Als je puur kijkt naar welke beroepen de weerwolven opeten (of daartoe pogen) ligt het niet voor de hand dat een van hen een (ex-)zwerver is. Toch houden zij twee (en TA de vorige dag trouwens ook) zich erg afzijdig in de discussie. 

Ik heb er ergens wel goede hoop op dat Manon beet krijgt als ze hen allebei doorlicht. Zeker weten doe ik dit uiteraard niet.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 17:59
Ik vind het opvallend dat arjo ineens de aandacht naar de fluitspeler probeert te trekken. In de vorige pot waren de weerwolven daar ook al zo sterk mee bezig om aandacht af te leiden. Ik denk dat voorlopig op manon stemmen beter is. We weten niet wie de heks is dus hebben we geen idee of we erop kunnen vertrouwen dat die manon wil vermoorden. Als wij manon vermoorden is het altijd nog mogelijk om maureen of victor te vergiftigen. Ik denk dat je nu eerst achter de wolven aan moet, en dan pas de fluitspeler. Als de wolven slim zijn eten zij een niet betoverde op, zo ben je dichter bij de fluitspeler. Anderzijds is de fluitspeler dan dreigender. Laten we eerst de wolven maar eens ontmaskeren... Volgende ronde kijken we wel of we de fluitspeler kunnen krijgen...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 18:15
Waarom zou de heks Manon niet willen vermoorden. De geliefden zijn er al uit. Kortom, de heks hoort bij de burgers, dus ik zou niet weten waarom die niet mee zou werken. Als we eerst achter de wolven aan moeten en dan pas de fluitspeler is het hoogstwaarschijnlijk te laat. 
Volgens mij probeer ik beter vooruit te denken dan de meesten in deze discussie. Iedereen leeft vooral van dag tot dag.

Maargoed, als mijn bevindingen worden genegeerd dan wel worden uitgelegd als een listig trucje om de weerwolven uit de wind te houden, dan weet ik het ook niet meer. Misschien is het ook wel eens leuk als de fluitspeler wint, want dat is tot op heden nooit gebeurd. Bovendien: Manon reageert helemaal niet tot nu toe, en ik had al gezegd dat we in dat geval haar het beste kunnen doodstemmen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 18:40
Waar komen deze beschuldigingen vandaan, Aj je hebt mij meteen al zonder aanleiding beschuldigt van fluitspelerij, terwijl daar geen aanleiding voor was. waarom zou ik geen weerwolf kunnen zijn of heks of cupido/eros of schout of gewoon een burger? waarom een fluitspeler?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 18:52
Ik vond inderdaad wel dat je aardig vooruit dacht arjo, maar de angst voor de fluitspeler komt ineens enorm uit het niets, pas na een bericht of 5. Ik begrijp dat de fluitspeler ernstig gevaarlijk is, maar het lijkt mij verstandig om nu nog even een wolf kapot te maken, dat genereert in ieder geval info over manon, maar meteen tram anh. Als de heks dan iemand vergiftigd waarvan die denkt dat het de fluitspeler is, lijkt mij dat de beste uitkomst!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 20:05
Ik heb wel een reden genoemd, maar die vond maurienttje kennelijk niet bevredigend. Zelfde redenen gelden overigens voor Civ. De beschuldigingen hebben op zijn minst het effect opgeleverd dat ze meedoet in de discussie, dus zinloos was het in ieder geval niet. Als maurienttje beweert dat het bericht op de muur over de fluitspeler van haar komt en niemand spreekt dat tegen, dan geef ik haar het voordeel van de twijfel. In dat geval denk ik dat het een beter idee is om Civ door te laten lichten door de biechtmoeder. 

Over wat Jip zegt. Ik probeerde eerst goed helder te maken en te krijgen wat er vannacht gebeurd is, alvorens daar conclusies aan te verbinden. Dat is volgens mij de normale gang van zaken. Verder denk ik dat het doodstemmen van Manon alleen maar bevestigt wat iedereen denkt, en dus weinig info geeft. Dat is namelijk precies de reden dat ik daarover mijn twijfels heb.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 22:44
Opmerking van mij: 

De schout moet vanavond Jip beschermen, maar dat komt waarschijnlijk wel goed. Verder vertrouw ik Trâm Anh en stem ik op Meracy. Duco vind ik verdacht, maar nog niet genoeg om op te stemmen. Fluitspeler ben ik nog niet bang voor, maar het kan wel iedereen zijn, waaronder Maureen. De biecht mag bij mij worden afgenomen: ik ben immers niet betoverd, dus kan een fluitspeler zijn, of zelfs een wolf, maar er is een persoon in het spel die kan bevestigen dat ik ongevaarlijk ben. Mij doorlichten lijkt me erg zonde.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 22:53
Ik vraag me af hoe deze persoon kan weten dat jij onschuldig bent... Er is geen biecht afgenomen en jij kan niet weten wat de ziener heeft gezien... Ben benieuwd wat voor mogelijkheden er over blijven...
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

di 27 mei 2014, 23:16
SilentScreamer (Jip) schreef:Ik vraag me af hoe deze persoon kan weten dat jij onschuldig bent... Er is geen biecht afgenomen en jij kan niet weten wat de ziener heeft gezien... Ben benieuwd wat voor mogelijkheden er over blijven...

Je kunt weten wat ik bedoel, Jip. Nee, ik weet niet wat de ziener heeft gezien, maar er is wel iemand die 'ziener-achtige' uitspraken deed. Hints genoeg ...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 00:44
Allicht begrijp ik je niet helemaal. Maar misschien komt dat omdat ik met sommige rollen niet zo bekend ben... Zoals met de weerhamster en de schout. Ik ga mij beraden op de spelregels...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 01:06
Nog even ter info: de volgende rollen zitten er in (als iedereen daarover de waarheid spreekt):
- 3 weerwolven (4 weerwolven in het begin is normaal bij 13 spelers)
- ziener
- heks
- dorpsoudste
- eros
- raaf
- fluitspeler
- schout

Hiervan kunnen alleen de heks en de schout mensen beschermen met de volgende ristricties:
- schout kan geen zwerver beschermen en als die een burger/witte weerwolf aanwijst, kan die niks doen.
- heks kan haar gave maar één keer gebruiken.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 01:10
Ik zou graag nog een goede reden willen aandragen om vandaag wel gewoon Manon te lynchen. Als we dit namelijk niet doen zitten we voor de hele rest van het spel waarschijnlijk zonder een betrouwbare biechtvader/moeder. Door haar nu te lynchen kan ik de kerk nog aan victor toewijzen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 02:41
Ik denk ook dat dat alles overziend de beste keuze is. Ik ben alleen bang dat de weerwolven daar een stokje voor proberen te steken. Maargoed, de weerwolven hebben gelukkig ook niet altijd succes (zie vannacht), dus er is wel enige hoop dat dat inderdaad lukt. We moeten dan ook maar hopen dat Civ geen weerwolf of fluitspeler is
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 12:30
Waarom ik het niet zeker weet dat er een schout inzat, maar dit toch enigszins beweerde? 
Omdat ik niet zeker wist dat er geen yeti inzat Very Happy
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 14:58
Ah, hopelijk heb je nu geleerd om je eerst te informeren Razz.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 16:20
Maargoed, laten we manon maar doodstemmen... Volgende ronde kijken we wel weer verder...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 16:25
I just did
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 16:45
SilentScreamer (Jip) schreef:Maargoed, laten we manon maar doodstemmen... Volgende ronde kijken we wel weer verder...

I agree. En jij moet in leven blijven!
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 17:08
Ja! Als jullie daar nou es voor zorgen!!
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 17:10
SilentScreamer (Jip) schreef:Ja! Als jullie daar nou es voor zorgen!!
 Maak je geen zorgen Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 17:36
Ik denk dat de schout sowieso het beste Jip kan beschermen. Dan weet de heks namelijk zeker dat ze Jip niet hoeft te redden. Ik neem aan dat de weerwolven dan niet eens zullen proberen om Jip op te eten, en dat lijkt me een goede want Jip mag echt niet dood.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 17:55
Misschien is het wel dubbel bluf en beschermt de schout de dorpsoudste niet, omdat hij weet dat de weerwolven toch niet de dorpsoudste gaan opeten omdat ze verwachten dat hij beschermd wordt.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 18:03
Misschien is driedubbele bluf dan verstandiger!!!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 19:25
Om infinite loops hier te voorkomen stel ik voor dat de schout Jip gewoon beschermt. Dan kunnen de raaf, ziener en heks namelijk ook doen wat hen goeddunkt, zonder te worden gestoord. De fluitspeler helaas ook, maar omdat we toch niet weten wie dat is, denk ik dat we daar maar mee moeten leven.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 19:43
Ik stel voor dat we er speltheoretisch naar gaan kijken, om na te gaan of er een Nash-evenwicht is, of gewoon een winstrategie voor onze schout.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 19:45
42dubbele bluf xD
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 20:09
Heeft iedereen al gestemd?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

wo 28 mei 2014, 21:57
Ik maak mij klaar voor wederom een laaaange nacht
Gesponsorde inhoud

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum