Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 4

+3
Civ
AJ
SilentScreamer (Jip)
7 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Dag 4

za 07 jun 2014, 23:49
hoi
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 07 jun 2014, 23:51
First of All,

Thomas bedankt voor ons uit de spanning te houden.

Omdat het niet eerder kon.

ARJO, waarom redt je Bart?

Geeft dit mijn definitieve vermoeden aan dat jullie samen wolven zijn?

Als dit zo is moeten we zo snel mogelijk Victor doden, of Maureen. 

Ik begrijp er geen knaak van, maar we moeten die fluitspeler ontmaskeren, Arjo doden is van latere zorg
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 07 jun 2014, 23:55
Verder, 

Well played fluitspeler, je weet je netjes te verbergen.

Wie het in mijn ogen absuluut niet kunnen zijn:

Ik
Wouter (samen betoverd)
Arjo (Victor heeft alle reden daar eerlijk over te zijn)
Duco (same as arjo)

Verder is Bart niet meer zo waarschijnlijk, omdat ik gewoonweg t idee krijg dat Arjo in zn knuistje lacht en daarom Bart heeft gered, omdat die een wolf is.

Dan houdt ik Victor over, als niet betoverde, maar ook Maureen kan bluffen. Echter vind ik dat niet zo waarschijnlijk...

Desalniettemin claimt Victor schout, en als die fluitspeler is, dan is het vreemd dat die Arjo beschuldigd van Witte Weerwolf. Die vervolgens ook claimt schout te zijn. Als de derde schout is dan moet diegene zich nu bekend maken, dan kunnen we Victor doodmaken... of is dit nu te doorzichtig?

Mss onderschat ik Maureen wel met haar bluf... Ik zou het knap vinden dat ze het zo heeft gespeeld als ze fluitspeler is...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 07 jun 2014, 23:58
Ik weet niet wat de heks allemaa roept. Ik ben in ieder geval niet betoverd.  En ik ben ook geen fluitspeler aldus victor. Bart heb ik gered omdat iedereen hem dood wou. Ik weet vrij zeker dat hij onschuldig is. Als hij wel schuldig zou zijn werd ik vergiftigd nadat hij dood zou gaan. Ik snap trouwens ook niet waarom de heks geen vergif gebruikt als die mij dood wil.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

za 07 jun 2014, 23:59
Volgens mij moeten we nu gewoon direct Victor doden, en dan Maureen vergiftigen... Ervanuitgaande dat Duco te vertrouwen is, hij burgemeester is, kunnen we uiteindelijk toch nog de wolven uitschakelen...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:00
Allicht is de fluitspeler aan het claimen heks te zijn Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:03
Er zijn vreemde zaken gaande. De schuldigenclub (wolven, fluitspeler) spelen het erg goed deze ronde...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:05
verder wil ik maureen feliciteren dat ze zich niet meer hoeft te vervelen deze avond Very Happy
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:07
Jongens, seriously ... Ik heb als schout vannacht Bart in de gaten gehouden: dus geen extra betoveringen (ik weet nu zeker dat Bart de fluitspeler is). Daarom zijn er ook geen nieuwe mensen betoverd: dat zouden jullie moeten kunnen bevestigen (of mag de fluitspeler betoveren overslaan?). Verder heeft de heks flink gefaald. Ik stel voor dat we nu Arjo doodstemmen. Maureen is de andere weerwolf. De heks maakt 's nachts Bart dood. Laatste dag stemmen we Maureen dood en we winnen Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:12
Kan iemand Victors verhaal bevestigen? Anders denk ik dat dit wel de beste tactiek is?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:12
Waarom moet ik nou weer dood? Maar he ga vooral je gang als je wilt dat de fluitspeler wint, dit is ook tegen jullie weerwolfjes.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:13
kom eens met een sluitende reden waarom we deze tactiek niet zouden hanteren?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:15
Zucht waarom koos ik ook alweer pindapinda en abubu?
Volgens mij willen jullie gewoon de laatste vrouw eruit werken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:15
Overigens, waarom is Maureen per se verdacht, en niet Wouter?
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:17
SilentScreamer (Jip) schreef:Verder, 

Well played fluitspeler, je weet je netjes te verbergen.

Wie het in mijn ogen absuluut niet kunnen zijn:

Ik
Wouter (samen betoverd)
Arjo (Victor heeft alle reden daar eerlijk over te zijn)
Duco (same as arjo)

Verder is Bart niet meer zo waarschijnlijk, omdat ik gewoonweg t idee krijg dat Arjo in zn knuistje lacht en daarom Bart heeft gered, omdat die een wolf is.

Dan houdt ik Victor over, als niet betoverde, maar ook Maureen kan bluffen. Echter vind ik dat niet zo waarschijnlijk...

Desalniettemin claimt Victor schout, en als die fluitspeler is, dan is het vreemd dat die Arjo beschuldigd van Witte Weerwolf. Die vervolgens ook claimt schout te zijn. Als de derde schout is dan moet diegene zich nu bekend maken, dan kunnen we Victor doodmaken... of is dit nu te doorzichtig?

Mss onderschat ik Maureen wel met haar bluf... Ik zou het knap vinden dat ze het zo heeft gespeeld als ze fluitspeler is...

Ik weet waarom er zich geen 3e schout aandient: die is er niet. Als we AJ doodmaken, dan zien we dat hij de witte weerwolf is, dus kun je concluderen dat ik de schout ben. Verder zou nu Bart/Maureen/Wouter zich kunnen aandienen als schout, maar dat zou gelogen zijn. Verder snap ik waarom de heks niet zijn/haar drankje heeft gebruikt, AJ kunnen we nu gewoon doodstemmen; dat is een sure kill. Wouter zou nog weerwolf kunnen zijn, bedenk ik me nu, maar als ik kijk naar het stelletje dat is gestorven, lijkt me dat Wouters werk, niet Maureens.

Conclusie, hoe de rollen volgens Civje zitten:
Civ - Schout
Maurienttje - Weerwolf
Duco - ...
Jip - Dorpsoudste
Wouter - CUPIDO (niet Eros)
AJ - Witte weerwolf
Bart - Fluitspeler
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:17
Heel simpel , ik ben 1 van de laatste zeer onnuttige burgers die alleen maar de eerste nacht functie had. Maar he vermoord me gerust succes ermee
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:18
maurienttje schreef:Zucht waarom koos ik ook alweer pindapinda en abubu?
Volgens mij willen jullie gewoon de laatste vrouw eruit werken.

Nu ben je in mijn ogen nóg verdachter Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:18
En trouwens, 

Waarom weet Victor zo zeker dat Bart een fluitspeler is? De wacht houden betekent niet per se dat iemand fluitspeler is...

Ik denk dat je beter op Bart kan stemmen om uberhaupt te weten of Victor te vertrouwen is. Zoals het er nu bijstaat is Bart nog steeds verdacht. Als hij blijkt een wolf of burger te zijn, dan moet meteen Victor dood. Dat is dan waar de heks nog mee aan de slag kan...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:20
Waarom geef je duco puntjes? jij weet toch precies wat die is? dan kan je aangeven of hij onschuldig is of niet...
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:22
SilentScreamer (Jip) schreef:En trouwens, 

Waarom weet Victor zo zeker dat Bart een fluitspeler is? De wacht houden betekent niet per se dat iemand fluitspeler is...

Ik denk dat je beter op Bart kan stemmen om uberhaupt te weten of Victor te vertrouwen is. Zoals het er nu bijstaat is Bart nog steeds verdacht. Als hij blijkt een wolf of burger te zijn, dan moet meteen Victor dood. Dat is dan waar de heks nog mee aan de slag kan...

Ik weet niet zeker dat Bart de fluitspeler is, maar 90 % zeker, en ik speel alsof dat zo is. Maureen zou namelijk dan moeten hebben gelogen over haar betoverdheid, maar daar zie ik haar niet toe instaat Razz Nu probeert ze weerwolfrol van zich af te werken door te doen alsof ze cupido is, wat ik meer iets voor haar vind. Maar ik ben voor het doodstemmen van Bart om te zien hoe het nou zit.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:23
SilentScreamer (Jip) schreef:Waarom geef je duco puntjes? jij weet toch precies wat die is? dan kan je aangeven of hij onschuldig is of niet...

Duco kan maar één ding zijn. Ik zette puntjes omdat me dit overduidelijk leek Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:24
Ik snap niet, als jij claimt dat arjo witte weerwolf is, waarom dat dan het beste zou zijn. Stel dat die dat is, geeft dat geen verdere info.

De fluitspeler moet eerst dood, er is geen reden om als dorp nu achter een wolf aan te zitten.

Ook al is arjo een stoorfactor (uitgaande dat het klopt dat die wolf is), we moeten hem nog ff houden tot de fluitspeler zich aandoet. Als dit Bart blijkt te zijn, dan kan de heks achter Arjo aan, dan wordt het een makkie...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:24
Of je vermoord mij komt erachter dat ik eros/cupido ben en dan vermoord de heks (als die er uberhaupt inzit) de fluitspeler
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:26
Waarom zou wouter meer cupido kunnen zijn als maureen?
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:27
Dat is ook best slim ... Ik ben toch voor het doodmaken van Bart nu. Dan is de fluitspeler dood. De heks (die zit erin) kan dan mooi AJ doodmaken in de nacht en maken we de laatste twee dagen de wolf dood (dat is dan Maureen óf Wouter).
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:28
SilentScreamer (Jip) schreef:Waarom zou wouter meer cupido kunnen zijn als maureen?

Zegt mijn gevoel ... Wouter kent Pindapinda irl en kent Abubub ... obviously. Daarom maakt ik die connectie. Misschien is het wel niet zo.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:29
Scenario Bart:

Als we Bart doden:

Bart blijkt fluitspeler (dan arjo vergiftigen en maureen/wouter doodstemmen)
Bart blijkt burger (dan victor vergiftigen en arjo doodstemmen)
Bart blijkt wolf (dan Victor vergiftigen en arjo doodstemmen)

Volgens mij is dat het slimst. Bart doodmaken geeft gewoon de meeste info...

Als er inderdaad vannacht niemand betoverd is MOET Bart haast wel fluitspeler zijn. Tenzij Victor nu zo slim is om niets te doen en te claimen de wacht bij bart te hebben gehouden.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:31
Ik vind je theorie wel sterk Victor, ik gok dat Bart stukmaken het beste is.

Ik snap alleen niet waarom Arjo zo loopt te claimen dat die weet dat Bart onschuldig is...

Zou Arjo bedoelen dat, doordat hij wolf is, weet dat Bart geen wolf is? Lijkt me vreemd he...
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:33
SilentScreamer (Jip) schreef:Ik vind je theorie wel sterk Victor, ik gok dat Bart stukmaken het beste is.

Ik snap alleen niet waarom Arjo zo loopt te claimen dat die weet dat Bart onschuldig is...

Zou Arjo bedoelen dat, doordat hij wolf is, weet dat Bart geen wolf is? Lijkt me vreemd he...

AJ wilde gewoon meer mensen die niet pro-burger zijn erin houden. De fluitspeler gaat voor eigen winst, zo leidt dat de aandacht van AJ af en heeft hij meer kans te blijven leven. We leven nu in onzekerheid en dat wil AJ.

Verder heb ik net in de regels gekeken, en een fluitspeler MAG mensen betoveren. Dus dat er vannacht niemand betoverd is, pleit wel voor mijn theorie, maar sluit het niet uit ...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:37
Ja anders is de fluitspeler te vaak op het eind de lul... Maar we hanteren wel thomas regels, die zijn in het vertellersforum vermeld. Maar volgens mij klopt het wat je zegt
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:38
Goed, het is duidelijk: ik ga op Bart stemmen, en als jij (Jip) en Duco dit ook doen, winnen we het al. Ik verwacht dat de rest (op AJ na misschien) dit ook gaat doen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:39
Nou bart wat vind ie ervan?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:44
Die is vast lekker op zn blokfluit in het bos aan het spelen Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 00:53
Dus:

Victortheorie:

- Jip: dorpsoudste
- Victor: schout
- Arjo: Witte Weerwolf
- Duco: Heks
- Maureen: Eros/Wolf
- Wouter: Eros/Wolf

Nadeel is dat we onze schoolmeester kwijt zijn, en de raaf. Arjo is dus weer veel machtiger. De fluitspeler moet dood asap, dan moet arjo meteen daarachteraan. Dan zijn we sowieso in de meerderheid, dus als het nou Wouter of Maureen is, we winnen toch wel.... 

De heks moet nu wel zijn drankje gebruiken, zijn doodvonnis is waarschijnlijk bijna getekent.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:05
Krijgt de fluitspeler te weten dat er een schout aan de deur staat? 

En krijgt de fluitspeler te horen dat betoveren mislukt is?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:08
Trouwens, wat ik ook niet helemaal volg...

Wat is het nut van de witte weerwolf? De wolven eten de laatste burger, en de witte weerwolf geeft vervolgens een trap na door een ander op te eten... dat betekent dat de laatste wolf altijd zal verliezen...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:15
Dat is tuk
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:16
Oh well played hoor Victor, dat is eigenlijk best geniaal. Hier is mijn theorie over de afgelopen nacht: Arjo heeft bij Victor de wacht gehouden waardoor die niemand kon betoveren. Toen Victor daar achterkwam zag ie natuurlijk in dat dat prima uitkwam met zijn claim van schout, als een manier om mij verdacht te maken. Ik hoop dat Arjo zo online komt en dit kan bevestigen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:16
is dit een hint maureen? Razz
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:17
De onbeschermde burger gaat dus sowieso dood
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:18
hahahahahaha nice bart! zo wordt het heel interessant, met die verweren heen en weer Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:19
de heen en weer methode is wel de manier om alle argumenten op een halt te zetten... Nu is het gewoon bij wie je het beste gevoel hebt wie er dood moet... 

Echter vind ik dat van bart helemaal niet sterk, anders had arjo dit al eerder gemeld...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:20
Gelukkig is er ergens nog een potje gif, die kan als we toch de verkeerde keuze maken, de andere fluitspeler uitspelen...
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:22
Arjo heeft helemaal nog niks gezegd vandaag. Hij heeft het nog niet eerder gezegd omdat ie niet online is geweest.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:23
Jawel, kijk maar goed, er staat een bericht van hem hierboven Smile
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:24
Oh ja je hebt gelijk, tja dan weet ik inderdaad ook niet waarom hij het nog niet heeft gemeld, maar mijn vermoeden blijft staan. Ik zal de reactie van Arjo afwachten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:27
Dag 4 Images?q=tbn:ANd9GcTvrFMmBb3s0BHnVi0cKsxo0zsP0VMyCME6SxyX5h9yyLgQQ7SWYg
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:48
Victor, het is overduidelijk dat Wouter weerwolf is en niet Maureen. Daar heb ik al eerder op gehint, lees zijn berichten maar terug
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:48
Ik snap alleen niet waarom Arjo een fluitspeler zou redden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:52
Alle rollen (ja, echt alle) zijn voor mij nu duidelijk, ik stem met Victor mee
Gesponsorde inhoud

Dag 4 Empty Re: Dag 4

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum