Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 4

+3
Civ
AJ
SilentScreamer (Jip)
7 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:55
Ik ben benieuwd hoe je dat zo zeker kan weten... 

Desalniettemin stem ik met Victor mee, ik vind dat Arkaios verhaal niet geloofdwaardig, omdat Arjo heb niet meteen helpt. Als schout had die dit allang geweten... Dus Arkaios is fluiter, Arjo witte wolf, duco heks, victor schout.

Wouter wolf of maureen wolf, dat weet ik niet.

Maureen liet zich wel kwetsbaar blijken door vrijuit te zeggen dat ze wel dood mocht om te blijken dat ze onschuldig is...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:58
Ik stel voor om Arjo's reactie op Bart af te wachten, en vervolgens de stemming te starten. Ik denk dat vrijwel niemand nog echt twijfelt. Ik moet wel weten of Maureen en Wouter het ermee eens zijn...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 01:59
Stemgedrag en posts
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:02
Waarom is er vannacht geen vergif gebruikt?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:06
Waarom wel? De burgers zijn toch in de meerderheid
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:07
Tenzij we de verkeerde fluitspeler pakken...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:10
Nu kan het altijd nog, mits het nog niet gebruikt is natuurlijk. Ik kom toch maar op 3 weerwolven uit, hoe kan dat? 

Civ - schout
Jip - dorpsoudste
Maureen - Eros
Wouter - wolf 
AJ - witte wolf 
Bart - fluitspeler
Ik - ...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:12
Arjo, Mau/wouter, manon, cindy?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:15
Ohja, er zijn er al 2 dood, oops, ik dacht 1 XD
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:16
liefdesverdriet was wederom een mazzeltje
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:17
Ik blijf het apart vinden dat Arjo de fluitspeler gered heeft. En dat mensen nog steeds denken dat Maureen wolf kan zijn. Ik denk ook bijna zeker te weten dat wouter mij al die tijd heeft geprobeerd mij er in te luizen
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:20
dat acht ik nu eigenlijk ook wel waarschijnlijk... 

mijn overall gevoel over maureen is wel dat zij eerlijk is over eros... als wouter dat was geweest had die allang geroepen dat hij t was...

reactie van wouter (of witte vlag) is wel gewenst morgen...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:23
Het is nu gewoon duidelijk. Burgers winnen Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:24
hahahahahaha, nouja, ik ga echt heel hard lachen als blijkt dat victor en jij wolven zijn Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:30
als je op deze manier als wolf wint kan ik me je fanatisme heel goed begrijpen Razz
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:31
ik ging echt stuk van de zenuwen toen ik t was... 

door een keer verkeerd gokken verloren...

pfff Razz

ik zou t machtig knap vinden....

maar jullie verhaal is wel overtuigend Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 02:34
toch begrijp ik niet waarom de heks (als die het klaagmuur bericht heeft geschreven) en duco is de heks (toch?) dan zo op Frits zat... ik zag daar geen aanleiding toe...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 10:42
Hallo allemaal. Gisteravond was ik niet thuis dus vandaar.. Ik denk dat we ons lelijk vergissen als we Bart doodstemmen. Sowieso vind ik dat de heks eigenaardige keuzes maakt. Als die werkelijk overtuigd was had ze mij wel vergiftigd. Dat is niet gebeurd. Ik denk dan ook dat het klaagmuurbericht fake is. Het  komt van de wolven of de fluitspeler.

Verder: Victor liegt dat die barst!!! Vannacht heb ik hem in de gaten gehouden, als schout. Resultaat: geen betoveringen. Ik weet echt zeker dat hij de fluitspeler is. Als we Bart doodstemmen wordt het voor de burgers lastig. Als we Victor doodstemmen dan kunnen jullie zien dat ik gelijk heb... Lijkt me veel beter
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 11:03
Leuk geprobeerd Arjo
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty toch nog een goeie keuze he XD en weer was de slet een geliefde.

zo 08 jun 2014, 11:04
SilentScreamer (Jip) schreef:liefdesverdriet was wederom een mazzeltje
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty ik houd gewoon niet zo van gezeur en beschuldigingen aan mijn adres.

zo 08 jun 2014, 11:06
SilentScreamer (Jip) schreef:Ik ben benieuwd hoe je dat zo zeker kan weten... 

Desalniettemin stem ik met Victor mee, ik vind dat Arkaios verhaal niet geloofdwaardig, omdat Arjo heb niet meteen helpt. Als schout had die dit allang geweten... Dus Arkaios is fluiter, Arjo witte wolf, duco heks, victor schout.

Wouter wolf of maureen wolf, dat weet ik niet.

Maureen liet zich wel kwetsbaar blijken door vrijuit te zeggen dat ze wel dood mocht om te blijken dat ze onschuldig is...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 11:09
Huh waarom staan mijn berichten niet onder de quotes?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 11:15
Ik snap ook niet waarom we Victor dood moeten stemmen om er achter te komen of hij liegt. Laten we gewoon Bart doodstemmen, en dan kan de heks vannacht, als het toch anders blijkt te zijn, Victor vergiftigen, omdat deze slimme, bijna hyperintelligente persoonlijkheid haar drankjes nog niet gebruikt heeft
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 11:31
Duco, Jip en Victor vormen een mooi complot samen. Hopelijk zijn Wouter, maureen en bart verstandiger. Daar heb ik alle vertrouwen in. Victor moet gewoon dood...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 12:20
Eerst wordt ik door Arkaois , AJ en Civ , voor van alles beschuldigt en nu moet ik ze vertrouwen e n niet op ze stemmen? Ik snap der geen kloten meer van.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 13:17
Ik snap echt niet waarom mij elke keer meteen de mond wordt gesnoerd. De hele theorie berust op het feit dat Victor de waarheid spreekt. Als dat niet klopt dondert de boel als een kaartenhuis in elkaar. 

@Maureen: ik weet niet of je een burger bent, maar wel vrij zeker dat je de fluitspeler niet bent. 

Wat ik trouwens vermoed: Duco is een weerwolf en Victor houdt hem als fluitspeler de hand boven het hoofd om zo de weerwolven achter zich te krijgen. Dat zou dan Wouter of Maureen moeten zijn.

Mijn lijstje:
Victor: fluitspeler
Arjo: schout
Duco: (witte) weerwolf
Jip: dorpsoudste
Bart: heks
Maureen: weerwolf/eros
Wouter: weerwolf/eros
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 13:38
Waarom aj ben je er zo zeker van dat arkaois de heks is ?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 13:45
het is een vermoeden. Eros zou ook kunnen, maar jij zegt die te zijn.. Heks valt daar wel mee te rijmen
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 14:25
Arjo probeert zich er leuk uit te lullen. Maar lees vooral zijn berichten van rond de biecht bij hem terug.
Hij verdedigde zich al vóór dat de biecht afgenomen werd, dat zou hij niet doen als hij onschuldig was.
Verder beweerde Victor (via hints, maar teruggelezen vrij duidelijk) al veel eerder de schout te zijn, dit werd niet door Arjo tegengesproken.
Ook herhaalt Arjo precies wat Victor zegt, in plaats van er zelf mee te komen, dit klinkt als een slecht verweer.
Ik weet van mezelf dat ik geen weerwolf ben, al helemaal geen witte XD
Ook vertrouw ik Victor, hij sprak de waarheid bij mijn biecht, en ik ga er van uit dat hij dat ook gedaan heeft bij die van Arjo.
Ik vind het vooral raar dat Arjo Bart vergiffenis geschonken heeft, dit was waarschijnlijk om verwarring te zaaien, maar dit maakt toch duidelijk dat hij niet voor de burgers is (iedereen stemde namelijk op Bart, Arjo heeft ons alleen maar dwars gezeten)
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 15:12
Beste mensen,

ik zal ook eens iets van mij laten horen.
Allereerst heb ik Duco via de klaagmuur nooit beschuldigd. Waarom ik dat wel zou doen is mij een raadsel, maar ik vind wel dat we van geluk mogen spreken dat er zowel een beschuldiging als ontkenning jegens de nachtelijke praktijken van Duco op de klaagmuur stonden, omdat hij zo door de mand viel, en dus niet de ziener Duco vrijpleitte.
Tevens zouden we uit Victors lijstje op kunnen maken dat Duco de heks zou moeten zijn.
Dan kunnen we dat combineren met het klaagmuurbericht van afgelopen nacht, mits Victors lijstje klopt, dat we volgens onze beste burgemeester AJ moeten doodstemmen. Daarnaast blijkt ook uit zijn klaagmuurbericht dat hij er al vaker naast heeft gezeten met zijn verdenkingen, want hij verwachtte dat Frits de fluitspeler was, wat niet het geval blijkt te zijn. Dus dat hij nu wel alles zeker schijnt te weten, verbaast mij enigszins.
Daarnaast verwacht Duco dat er op het moment nog drie levende weerwolven zijn. Daarvan zijn Arjo en ik er volgens hem twee, dus dan wil ik bij deze graag vragen wie de derde weerwolf zou moeten zijn, wetende dat er nog in ieder geval nog een fluitspeler, dorpsoudste en cupido in het spel zitten, en zeer waarschijnlijk dus een heks. Dan blijven er nog 3 weerwolven over, volgens Duco, wat zou betekenen dat Victor alleen maar kan liegen over zijn rol als schout. Of Duco heeft het toch niet helemaal helder hoe de rollen precies verdeeld zitten.
Daarnaast is het uit tactische overwegingen slim geweest om een nacht niemand te betoveren, aangezien, als ik goed heb geteld, er nog 4 mensen afgelopen nacht waren die niet betoverd waren, en de fluitspeler dus een gok had moeten nemen, of een nachtje afwachten om in de komende nacht de laatste ontbetoverde speler(s) te betoveren. Dit is dan in het voordeel van Victor, die er als weerwolf, want er is geen ruimte voor de schout volgens onze burgemeester, zelf baat bij heeft de witte weerwolf uit het spel te jagen, aangezien het verder niet van belang is te vermelden dat Arjo de witte weerwolf is, aangezien in dit stadium een weerwolf waarschijnlijk met de meute meestemt, om zo zelf uit de spotlights te blijven. Maar door expliciet te maken dat de witte weerwolf door Arjo gespeeld wordt, hoopt hij de laatst overgebleven weerwolf er te van overtuigen dat hijzelf niets tegen zijn medeweerwolven heeft.
En om nog even terug te komen op je laatste post Duco, waarom zou een onschuldig burger zichzelf niet mogen verdedigen, wanneer het nog niet zeker is bij wie de biecht wordt afgenomen?
En helaas kan het ook wel eens voorkomen dat de massa niet helemaal gelijk heeft, geen idee of op Bart stemmen verstandig was of niet, maar dat de massa bloed wilde zien, betekent niet dat de massa het juiste bloed wilde zien.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 15:28
maurienttje schreef:Huh waarom staan mijn berichten niet onder de quotes?
jouw berichten heb je in titel van het onderwerp getypt xD

Ik ben net 2x mijn betoog kwijt geraakt, ik zal straks mijn verhaal komen doen!
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 15:36
Oeps
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 15:52
Jongens, omdat het nu een heleboel heen en weer wijzen wordt, komt er nooit een (goed) einde van het spel.

Laten we voorop stellen dat we met z'n allen nu het belang hebben de fluitspeler te vinden. De fluitspeler wordt nu sowieso als dekmantel gebruikt om de burgers te verwarren. 

De vraag is alleen, doet Arjo en Wouter dat met Bart doen, of dat Duco dat met Victor doet.

Ik ben te vertrouwen, ik heb geen verborgen agenda, dus de overige burgers moeten naar mij luisteren.

Laten we voorop stellen dat dit het stemgedrag wordt:

Arjo Bart en Wouter stemmen op Victor.

Duco en Victor stemmen op Bart. Ik ben ook van plan om dit te doen. Wouter's verweer maakt hem naar mijn idee alleen maar meer verdacht. Maureen stelt zich als enige kwetsbaar op en dat maakt het voor mij overtuigend dat ik dit betoog op JOU moet richten. Als jij inderdaad burger bent, is het van belang dat jij naar mij luistert om de beslissende stem de goede kant op te richten.

Als jij namelijk niet meestemt op Bart zullen we nooit weten wat we doen. Het valt me op dat Wouter en jij ook op Bart stemden, toenet, maar het lijkt mij persoonlijk alleen maar om de fluitspeler te pakken. Ik snap niet waarom er nu dan naar Victor gewezen wordt. 

Stel! Bart blijkt heks (zou nog steeds niet weten hoe AJ zo zeker kan weten dat Bart te vertrouwen is), dan kunnen de wolven alsnog de fluitspeler (Victor in dat geval) slachten in de nacht. De heks kan hier dan niks aan doen en kunnen we daarna Duco vermoorden.

Toch lijkt het me realistischer dat Bart de heks niet is, en dan kan degene die de heks wel is (Duco in dat geval) degene die de wolven slachten redden. Degene die ze slachten kan meteen een teken zijn wie er wel en niet te vertrouwen zijn. Als bart de fluitspeler is kunnen we meteen Arjo en Wouter dood maken, dan is het snel over. Als Bart wolf blijkt te zijn, dan heb jij het verdomde goed gespeeld als fluitspeler xD. Dat laatste scenario lijkt me inmiddels wel heel onwaarschijnlijk.

Dat jij je druk maakt omdat je van alles verweten wordt is omdat jij nog de enige onzekerheid blijkt te zijn. Doordat Wouter zich hard verdedigd en jij je wel kwetsbaar opstelt maakt dat ik ook Wouter meer wantrouw, net als Duco dat doet, en Victor dat ook zal doen (omdat die dat ook niet wist). Willen we dit spel winnen moeten we deze tactiek hanteren.

Alle burgers op Bart!
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 15:59
Wouter, dat van die 3 weerwolven was een fout, kwam ik later achter. En ook bij Frits zat ik er naast, omdat ik niet had verwacht dat Arjo een fluitspeler zou redden.
Het is mij nu alleen nog maar meer duidelijk dat Wouter ook bij het gewolfte hoort, en ik wil iedereen aansporen nogmaals op Bart te stemmen.
Als je kijkt naar de afgelopen stemmingen, dan zie je ook duidelijk dat Wouter een ander stempatroon heeft dan de echte burgers.
De echte burgers hebben er verstandig aan gedaan afgelopen dag op Bart te stemmen, en graag zou ik zien dat dat deze dag weer gebeurt.
Als de burgerlijke mensen van wie mijn lijstje klopt op Bart stemmen, dan zijn we er al uit, dit geldt dus voor Maureen, Victor en Jip. De andere wolfachtigen zullen zeker andere streken uithalen, maar dat hoeft ons goede burgers (u weet zelf of ik daarmee u bedoel of niet) niet in de weg te zitten.

Om nog even op Wouters verhaal terug te komen waarom een onschuldig burger zich niet zou verdedigen tegen de uitkomst van een biecht die nog moet komen: simpel, deze burger zou zich niet hoeven verdedigen. Pas als de uitkomst anders is dan de waarheid (als de biechtvader niet onschuldig zou blijken) dan zal een onschuldig burger zich verdedigen. Arjo wantrouwde bij voorbaat al de uitslag van de biecht, dus ik geloof Victor. En daarbij sprak Victor bij mij ook de waarheid.

Maar Wouter, jou hoef ik niet te overtuigen, Arjo ook niet. Victor ook niet, want die weet dat ik onschuldig ben, net als hij (hoogstwaarschijnlijk). Het gaat om Maureen en Jip. Ik geloof helemaal dat Maureen te vertrouwen is, en Jip ook natuurlijk. Deze goede burgers (net als ik en Victor), zouden er goed aan doen om deze ronde weer op Bart te stemmen.

Aan alle teksten is nu toch duidelijk te zien dat Wouter en Arjo elkaar zonder reden verdedigen, en ineens naar anderen gaan wijzen? Toegegeven: Victor en ik vertrouwen elkaar ook, maar dat is omdat hij mij gezien heeft, en ik weet dat hij de waarheid spreekt.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 16:03
Goede tekst Jip, ben ik het mee eens (op het scenario dat ik vermoord zou worden na dan... Wink )
Als Bart fluitspeler is, wie zou de heks dan komende nacht moeten vergiftigen?
Ik denk Wouter...
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 16:09
Ik heb nergens Arjo een burger genoemd. Het enige wat ik doe is vragen stellen bij hoe alles hier loopt.
Ik kan natuurlijk als een mak schaap de menigte volgen, maar dat is helaas niet mijn stijl.

Verder was het geenszins duidelijk dat Arjo gebiecht zou worden, er was alleen de mogelijkheid dat Victor hem zou kiezen. Tot die tijd is het ook voor een burger nodig zichzelf te verdedigen. Daarnaast is het voor Victor hoe dan ook niet slim om jou als weerwolf te betichten, want dan zijn zijn dagen ook geteld, zowel als weerwolf als als burger.
Tevens zal ik op Arjo stemmen, en ik verwacht dat Bart dit ook zou doen, gezien de ravenbrief op Arjo's deur die al twee stemmen tegen zijn, en waarmee Bart en ik een meerderheid hebben bij de stemming.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 16:09
En waarom zou jij, Duco, nog even een opmerking moeten maken over wie de heks moet vergiftigen, dat is toch helemaal niet nodig als je zelf de heks bent?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 17:09
Misschien wil de heks dat wel in samenspraak met de andere burgers doen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 17:52
Ik begrijp niet dat wouter mij dood wil hebben. Ik hoop al helemaal niet dat Bart daar in meegaat. Daarvoor heb ik hem niet gered. We moeten ook de fluitspeler nog altijd dood krijgeb. Dat ben ik niet, dus als je mij doodmaakt help je die alleen maar verder. Ik zou victor gewoon doodstemmen... hij is zeer waarschijnlijk de fluitspeler.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 18:10
Als hij de fluitspeler is, waarom zou hij dan liegen over jouw rol Arjo?
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 18:14
Ik zou Wouter ook willen vragen om zijn stem op Arjo te heroverwegen. Nu Victor beweert mij te hebben opgesloten en mij zo de rol van fluitspeler probeert aan te naaien lijkt het me erg waarschijnlijk dat hij zelf de fluitspeler is en Arjo de schout. Zelfs al zou Arjo idd de witte weerwolf zijn, dan is het nu nog steeds belangrijker om de fluitspeler te pakken en dat is Arjo zeker niet. Verder moet ik nog opmerken dat wij samen met de raaf nog steeds geen meerderheid zouden hebben in de stemming tegen Arjo. Er zijn in totaal negen stemmen als we die van de raaf meetellen en wij zouden er dan 4 hebben. Maar er zijn denk ik wel betere redenen om niet Arjo te stemmen.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 18:18
@Duco:
Ik denk dat Victor als fluitspeler een goeie reden heeft om te liegen over Arjo's rol. Zo kon hij namelijk gemakkelijk Arjo's echte rol claimen. Verder heeft Victor als fluitspeler natuurlijk alle reden om de schout uit de weg geruimd te willen hebben, al helemaal omdat hij dan mij en Duco kon betoveren voor de overwinning. Waarschijnlijk hoopte hij dat de heks dit voor hem zou opknappen.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 19:05
Beste Bart, wanneer wij niet op Arjo stemmen, ga jij zeer waarschijnlijk dood, aangezien je in ieder geval 3 stemmen, Jip, Victor en Duco, tegen hebt. Eén daarvan is de burgemeester, dus om jou te redden zijn er 4 stemmen nodig, namelijk Arjo, Maureen, jijzelf en ik. Aangezien ik jou best wil laten leven, vind ik het best om mijn stem te overwegen, maar dat heeft alleen zin wanneer Maureen meestemt met Arjo en jou. Wanneer dat niet het geval is, stem ik op Arjo, om jou op deze manier een overlevingskans aan te bieden.
Dus, wanneer je Maureens stem hebt, dan ben ik bereid om op iemand anders stemmen, waar mijn voorkeur dan uitgaat naar Duco in plaats van Victor.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 19:06
Hmm... dat klinkt allemaal wel vrij plausibel, maar Victor claimde de rol van schout al vóór dat hij Arjo bekeken had. Hoe zou je dat verklaren dan?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 19:08
Haha Wouter, eerst zeggen dat Victor niet over mijn rol zou liegen als ik inderdaad de heks was, ongeacht of hij schuldig of onschuldig was, en nu gaat ineens jouw voorkeur uit naar mij als je moet kiezen tussen Victor en mij? Waarom is dat nu weer? Ben ik te gevaarlijk voor je wolfachtige plannetjes?
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 19:15
Tja, ik wil graag mijn hypothese testen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 19:49
Na alles gelezen te hebben, concludeer ik dat ik niet af hoef te wijken van hrt plan.

Wat wel van belang is: wat is maureen van plan om te gaan stemmen?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 20:46
Uuhhh chippies ben ik de zwevende stemmer?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 20:52
Dus als ik het goed begrijp gaat het tussen Arkaois en AJ qua stemmen.
Mag van beide heren horen waarom ik jou niet moet kiezen en waaromde ander ter dood gebracht moet worden?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

zo 08 jun 2014, 20:53
Ja! Wil je even goed nadenken aan wie je je ziel wilt verkopen? Lees mijn vorige posts maar even, dan snap je waarom je zo belangrijk bent...
Gesponsorde inhoud

Dag 4 - Pagina 2 Empty Re: Dag 4

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum