Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+3
AJ
Arkaios
bdzon
7 plaatsers
Ga naar beneden
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Dag 3

di 31 maa 2015, 22:06
Hop hop hoppa, geen burgers dood. Ik denk dat het nuttig is dat de kwakzalver de gave aan de biechtmoeder schenkt om opnieuw te kunnen biechten. Nu het zo is dat maurientje een weerwolf was verdenk ik tram en lidun omdat ze mij en aj verdenkte omdat wij de burgemeester wilde doorlichten. Dit naar mijn idee omdat ze weerwolven zijn. 

Ik ben benieuwd wat de rest ervan denkt.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 22:36
Het lijkt ook mij een goede idee om dat de kwakzalver de biechtgave teruggeeft. We moeten wel goed nadenken over wie er precies gebiecht moet worden, want we moeten zo langzamerhand ook de fluitspeler gaan vinden. Wat dat betreft kan ik het goede nieuws brengen dat Manon dat in ieder geval niet is, want zij en ik zijn vannacht betoverd. Best prettig om zeker te weten gezien ze onze biechtmoeder is.

P.S. het was misschien wel fijn geweest als de heks op de klaagmuur had gezet wie er gered is vannacht, dan weten we zeker dat die persoon te vertrouwen is.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 22:42
Het lijkt me niet meer dan redelijk dat Lonneke de biecht teruggeeft aan Meracy. Als Meracy een weerwolf zou zijn, dan had ze maurienttje wel gespaard.

Ik ben wel benieuwd waarom er niemand dood is. De heks heeft niks op de klaagmuur gezet, zoals in eerdere nachten. Het lijkt mij plausibel dat de heks haar levenselixer heeft gebruikt en dan is ze haar drankjes nu definitief kwijt. Wat ook kan is dat de schout de weerwolven heeft onderschept.

Tram en lidun hebben hun eigen wel verdacht gemaakt door zo voor maurienttje in te staan. Ik ben ook wel benieuwd waarom Lonneke op Civ heeft gestemd, want ik kreeg toch het idee dat ze wel aan de kant van Meracy stond. Als maurienttje, Tram en Civ alledrie op Meracy hadden gestemd, dan was zij doodgegaan i.p.v. maurienttje.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 22:48
Hoi!

Ik wil de biecht wel terug geven! Wat moet ik daarvoor doen?
Over mijn stem: ik had die vrijdag al doorgegeven, toen ik de uitkomst van de biecht nog niet wist. Meerdere mensen vonden civ toen verdacht, dus zo raar was het niet.
Ik wou mijn stem nog wijzigen, maar het ongelukkige geval was, dat ik pas om 22:10 online kon zijn afgelopen zaterdag. Was ik op tijd geweest, was mijn stem uiteraard naar Maureen gegaan.
Ik sta zeker aan de kant van de burgers (not sure of Meracy daaronder valt), maak je daar geen zorgen over. 

Goed, hoe nu verder? Nog een keer de biecht gebruiken of heeft iemand sterke aanwijzingen? Of voelt iemand het aan zijn/haar water wie er wolf is?
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 22:51
Oh, ik zie net dat civ onze nieuwe burgermeester... Heeft onze wolf-ex-burgermeester het burgermeesterschap doorgegeven aan één van haar wolvenvriendjes? Ik vind het verdacht.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 22:52
Dan moeten we Civ de biecht afnemen!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:00
Oké. Wat Lonneke zegt dat dacht ik al, want ze had het er inderdaad over dat ze haar stem nog wilde veranderen en dat ze te laat was. 

Om de biecht terug te geven moet je een berichtje naar de verteller sturen. 

Wat Arkaios zegt over de fluitspeler, vind ik wel een goed punt. Het vervelende is dat we de fluitspeler niet zomaar dood kunnen stemmen. Dan kunnen de weerwolven vannacht iemand opeten en dan zijn er 3 wolven en 3 burgers. ALS Civ dan inderdaad een wolf is, dan hebben de wolven een meerderheid. 

Echter, als Arkaios eerst bij een weerwolf de keel doorsnijdt, dan voorkomen we dat.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:14
Mensen! Ik moet eigenlijk zo slapen, want ik heb het morgen ook heel druk. Maar ik zal even snel reageren.

Ik kan bevestigen dat Arkaios en ik samen betoverd zijn. Dan wil ik ook graag even laten weten dat het voor mij wel duidelijk is dat lidun een weerwolf is. Zij was Maureen gisteren wel heel erg aan het verdedigen, met soms onredelijke argumenten. Daarnaast had ze op mij gestemd de vorige dag, terwijl er toen niet echt een aanleiding was om mij niet te geloven lijkt me. Als je het mij vraagt is zij een weerwolf. Als Lonneke mij de biecht terug zou willen geven zou dat heel fijn zijn. Ik ga de biecht liever niet bij Civ afnemen, want eerlijk gezegd lijkt het voor mij overduidelijk dat hij ook een weerwolf is. Ik hoop dat Arkaios vandaag wél zijn mes wil gebruiken. Althans, als hij een onschuldige burger is. In dit geval zouden we vandaag 2 wolven kunnen afmaken ^^

Als ik zelf voor de biecht zou mogen kiezen, dan ga ik liever proberen de fluitspeler te vinden. Er zijn nu nog maar 3 mogelijkheden: AJ, bdzon en Tram Anh. Dit is nu een serieuze zaak. Het is de enige mogelijkheid om de fluitspeler te winnen. Als we deze vinden, ben ik eigenlijk een voorstander om de fluitspeler + een weerwolf te doden. In dit geval zouden er 4 burgers + 2 weerwolven overblijven en dan hebben we een goede voorsprong.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:19
Als we de fluitspeler met de biecht vinden zou ik eigenlijk niet weten waarom we hem of haar dood zouden stemmen. Zolang we minstens 1 niet betoverd persoon overhouden kunnnen we de fluitspeler best laten leven. Dan zouden de wolven verplicht zijn de fluitspeler op te eten omdat die anders zou winnen en dat scheelt weer een burger.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:23
Arkaios schreef:Als we de fluitspeler met de biecht vinden zou ik eigenlijk niet weten waarom we hem of haar dood zouden stemmen. Zolang we minstens 1 niet betoverd persoon overhouden kunnnen we de fluitspeler best laten leven. Dan zouden de wolven verplicht zijn de fluitspeler op te eten omdat die anders zou winnen en dat scheelt weer een burger.

Dit zat ik zelf ook te denken. De wolven zouden de fluitspeler wel op móeten eten. Maar ik niet hoe erg de wolven opletten. Twee spellen terug had ik als fluitspeler gewonnen, omdat de wolven zo slim waren om niet bij de fluitspeler na te denken en vervolgens de ziener op gingen eten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:28
Nogmaals, ik ben in de tweede nacht betoverd met Tungsten, maar hij is dus helaas doodgegaan. Ik begrijp wel dat dit geen waterdicht argument is en dat ik op het verdachtenlijstje blijf staan. 

We kunnen in ieder geval constateren dat de schout noch bij Meracy, noch bij Arkaios, noch bij de fluitspeler de wacht heeft gehouden.

Ik begrijp eigenlijk niet helemaal waarom Meracy Civ superverdacht vindt en Trammie niet. Het enige verschil is dat Civ burgemeester is geworden, maar dat kan ook als verdachtmaking zijn. Naar mijn idee kan Civ ook de fluitspeler zijn, maar misschien weet ik niet zoveel als Meracy.

We moeten ook niet vergeten, dat Arkaios niet per ongeluk de fluitspeler moet neerhalen, want ook dan gaat hij zelf ook dood en dan hebben de weerwolven een meerderheid (als Civ inderdaad weerwolf is).
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:31
Meracy schreef:
Arkaios schreef:Als we de fluitspeler met de biecht vinden zou ik eigenlijk niet weten waarom we hem of haar dood zouden stemmen. Zolang we minstens 1 niet betoverd persoon overhouden kunnnen we de fluitspeler best laten leven. Dan zouden de wolven verplicht zijn de fluitspeler op te eten omdat die anders zou winnen en dat scheelt weer een burger.

Dit zat ik zelf ook te denken. De wolven zouden de fluitspeler wel op móeten eten. Maar ik niet hoe erg de wolven opletten. Twee spellen terug had ik als fluitspeler gewonnen, omdat de wolven zo slim waren om niet bij de fluitspeler na te denken en vervolgens de ziener op gingen eten.
En daarenboven: ik denk niet dat de burgers hun lot in handen van de weerwolven moeten leggen. Voor hetzelfde geldt denken de weerwolven: We kunnen zelf niet meer winnen, dus we geven de fluitspeler de winst, YOLO.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:35
Oke, dan moet Arkaios dus iemand vermoorden waarvan we zeker weten dat het een weerwolf is. Dan zou ik graag Civ willen voorstellen. Je moet niet vergeten dat de weerwolven in de minderheid zijn en dat het wel heel goed uitkomt als één van hen nu de burgemeester is.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 31 maa 2015, 23:37
AJ schreef:
Meracy schreef:
Arkaios schreef:Als we de fluitspeler met de biecht vinden zou ik eigenlijk niet weten waarom we hem of haar dood zouden stemmen. Zolang we minstens 1 niet betoverd persoon overhouden kunnnen we de fluitspeler best laten leven. Dan zouden de wolven verplicht zijn de fluitspeler op te eten omdat die anders zou winnen en dat scheelt weer een burger.

Dit zat ik zelf ook te denken. De wolven zouden de fluitspeler wel op móeten eten. Maar ik niet hoe erg de wolven opletten. Twee spellen terug had ik als fluitspeler gewonnen, omdat de wolven zo slim waren om niet bij de fluitspeler na te denken en vervolgens de ziener op gingen eten.
En daarenboven: ik denk niet dat de burgers hun lot in handen van de weerwolven moeten leggen. Voor hetzelfde geldt denken de weerwolven: We kunnen zelf niet meer winnen, dus we geven de fluitspeler de winst, YOLO.

HAHAHAHAHA :'D Ja, wat AJ zegt had ik ook nog bedacht, maar hij heeft het nu wel leuk gebracht XD
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 00:58
AJ schreef:
Meracy schreef:
Arkaios schreef:Als we de fluitspeler met de biecht vinden zou ik eigenlijk niet weten waarom we hem of haar dood zouden stemmen. Zolang we minstens 1 niet betoverd persoon overhouden kunnnen we de fluitspeler best laten leven. Dan zouden de wolven verplicht zijn de fluitspeler op te eten omdat die anders zou winnen en dat scheelt weer een burger.

Dit zat ik zelf ook te denken. De wolven zouden de fluitspeler wel op móeten eten. Maar ik niet hoe erg de wolven opletten. Twee spellen terug had ik als fluitspeler gewonnen, omdat de wolven zo slim waren om niet bij de fluitspeler na te denken en vervolgens de ziener op gingen eten.
En daarenboven: ik denk niet dat de burgers hun lot in handen van de weerwolven moeten leggen. Voor hetzelfde geldt denken de weerwolven: We kunnen zelf niet meer winnen, dus we geven de fluitspeler de winst, YOLO.

Ik denk dat ik dit persoonlijk toch zou zien als een vorm van spelbederf. Het is technisch gezien namelijk nooit waar dat de wolven niet meer kunnen winnen, dus zou ik het toch wel wat lullig vinden als ze er een beetje met de pet naar gaan gooieen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 11:41
Ik heb de verteller een berichtje gestuurd over de biecht terug geven Wink
Kun je met de biecht ook de fluitspeler vinden? ik dacht alleen wolven Razz
Om even de betoverden op een rijtje te zetten:
1e nacht: Lonneke 
2e nacht: Arjo (hoewel niet bevestigd, noch ontkracht door een andere speler, dus ik neem het voor waar aan)
3e nacht: Manon en Arkaios.
Lidun, Bdzon, Civ en Tram Anh dus nog niet. 
Dat was even om het voor mezelf duidelijk te hebben. Het lijkt me nu niet slim om 1 van de niet betoverden te vermoorden, dus ik zou civ nog een dagje in leven laten en gaan biechten bij een van de betoverden verdachten. 

Ik vraag me wel af waarom Manon Lidun uit haar lijstje van potentiële fluitspelers heeft gelaten.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 12:39
Sorry, ik had het aantal niet-betoverde mensen verkeerd geteld. Lidun is inderdaad ook niet betoverd. Maar eigenlijk denk ik wel dat ze een weerwolf is en had haar daarom ook niet als potentiële fluitspeler meegeteld. Als fluitspeler zou het namelijk ook raar zijn als ze Maureen zo sterk verdedigd had. Vooral omdat ze nog niet betoverd was, zou het voor de fluitspeler echt niet uitmaken als deze dood gaat.

Over het idee om vandaag beter niet een niet-betoverd persoon te vermoorden: ik sta hier niet helemaal achter. We kunnen de fluitspeler hiermee tegenwerken, maar voor de weerwolven komt dit beter uit. Je impliceert dan eigenlijk dat Arkaios, AJ, ik of jijzelf dan dood moeten. Ik voel er nog niks voor om één van deze personen af te maken.

Daarnaast wilde ik jullie duidelijk maken dat ik overtuigd was dat Civ dood moest, maar mensen hebben nog hun bedenkingen. Dus ik zal een hint geven:

De eerste twee nachten had ik verkeerd gekozen en ging het totaal mis.
Echter, de afgelopen nacht ben ik erachter gekomen dat Civ een weerwolf is!

Ik weet dat ik nu iets riskants zeg, maar er moet nu toch echt wat gebeuren willen we als burgers nog winnen. Daarnaast is er nog een schout en we weten zeker dat deze mij de afgelopen nacht niet heeft aangewezen. (Dit is een tip voor de schout Razz)
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 12:49
Goedemiddag, ik denk dat we met de burgers goed op weg zijn om het potje te winnen. Dan is er inderdaad nog de kwestie van de fluitspeler. AJ opperde de vorige dag dat er volgens hem de volgende rollen nog in het spel waren:

- Ziener
- Heks
- Fluitspeler
- Schout
- Dorpsoudste
- Wolven (4x), waaronder misschien een witte weerwolf


Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn rol er niet tussen staat....
Naar aanleiding van de berichten zijn er voor mij 3 verdachten voor de weerwolven, namelijk Civ, Tram en Lidun. De enige die, in mijn optiek, de fluitspeler kan zijn is dan AJ omdat dit nog niet bevestigd of ontkracht is. Wellicht kunnen we de biecht op hem toepassen. Dan kan Arkaios op basis van redenatie een zekere weerwolf omleggen en dan kunnen we AJ eruit stemmen (mits hij natuurlijk de fluitspeler is)

Hopelijk kunnen we ervan uitgaan dat de rest wel betoverd is.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 12:55
bdzon schreef:Goedemiddag, ik denk dat we met de burgers goed op weg zijn om het potje te winnen. Dan is er inderdaad nog de kwestie van de fluitspeler. AJ opperde de vorige dag dat er volgens hem de volgende rollen nog in het spel waren:

- Ziener
- Heks
- Fluitspeler
- Schout
- Dorpsoudste
- Wolven (4x), waaronder misschien een witte weerwolf


Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn rol er niet tussen staat....
Naar aanleiding van de berichten zijn er voor mij 3 verdachten voor de weerwolven, namelijk Civ, Tram en Lidun. De enige die, in mijn optiek, de fluitspeler kan zijn is dan AJ omdat dit nog niet bevestigd of ontkracht is. Wellicht kunnen we de biecht op hem toepassen. Dan kan Arkaios op basis van redenatie een zekere weerwolf omleggen en dan kunnen we AJ eruit stemmen (mits hij natuurlijk de fluitspeler is)

Hopelijk kunnen we ervan uitgaan dat de rest wel betoverd is.

Hmm, het is wel goed dat je zegt dat je rol er niet tussen staat. Ik mag hopen dat de dorpsoudste dan niet in het spel zit en de schout wel. Anders heb ik heel misschien een klein probleempje Razz Aangezien er geen ravenbrieven zijn aangekomen, denk ik eigenlijk wel dat er een schout aanwezig is. De ziener, heks en fluitspeler zitten er altijd in en het móet haast wel dat er nog 3 wolven zijn (Aangezien we er 5 wolven zouden moeten zijn.) Ik heb het nog niet duidelijk gezegd, maar ik verdenk dezelfde 3 mensen van weerwolverij. Ik zit zelf te denken om ofwel bij Tram Anh ofwel bij AJ de biecht af te nemen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 15:11
Ja oké, toen ik het na las leek het me inderdaad niet zo slim Razz
Ik heb ook mijn vermoedens over wie weerwolf zijn. ik denk dat er 5 waren incl. de kleine wilde, dus nog 3 van de 8 zijn weerwolf. 
Alle rollen behalve de yeti kunnen er in zitten, misschien is er wel een slet in het spel? in ieder geval, hopen dat de dorpsoudste er niet in zit Razz '

Ik denk dat AJ niet de fluitspeler is, omdat zijn verhaal niet ontkracht is door een andere speler. Ik denk ook niet dat het een hele slimme zet zou zijn geweest om erover te bluffen. Ik geloof hem dus Wink

Ik zou gaan biechten bij Tram Anh. 
En in ieder geval vandaag de biecht gebruiken, want je weet maar nooit of je morgen nog leeft!
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 15:21
Lonneke schreef:Ik denk dat AJ niet de fluitspeler is, omdat zijn verhaal niet ontkracht is door een andere speler. Ik denk ook niet dat het een hele slimme zet zou zijn geweest om erover te bluffen. Ik geloof hem dus Wink

AJ kan juist wel een fluitspeler zijn. Als hij in de tweede nacht twee van de vier spelers die in die nacht zijn doodgegaan heeft betoverd (Robinator, Georgette, Lupus, Robbendinho). Dan kan niemand zijn verhaal tegenspreken. Het slimst wat je dan kan doen als fluitspeler is vertellen dat je bent betoverd met één van deze mensen om zo onschuldig over te komen. Ik zeg niet dat AJ de fluitspeler is, maar ik houd de optie zeker open. Hij blijft wel benadrukken dat hij betoverd is en ik wil dit enigszins ook wel geloven, maar ik weet dat hij heel slim is Razz
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 15:29
AJ zou als fluitspeler zeker bluffen betoverd te zijn als hij die nacht niemand weet te betoveren, daar ben ik van overtuigd. AJ is dus zeker nog kandidaat, en bdzon is denk ik de enige andere. Lidun, Civ en Tram Anh zijn waarschijnlijk wolven en de rest is (bevestigd) betoverd.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 15:31
Meracy schreef:... Ik ga de biecht liever niet bij Civ afnemen, want eerlijk gezegd lijkt het voor mij overduidelijk dat hij ook een weerwolf is. Ik hoop dat Arkaios vandaag wél zijn mes wil gebruiken. Althans, als hij een onschuldige burger is. In dit geval zouden we vandaag 2 wolven kunnen afmaken ^^ ...

Waarom is het duidelijk dat ik een wolf ben? Ik snap het niet zo goed :/
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 15:58
bdzon schreef:Goedemiddag, ik denk dat we met de burgers goed op weg zijn om het potje te winnen. Dan is er inderdaad nog de kwestie van de fluitspeler. AJ opperde de vorige dag dat er volgens hem de volgende rollen nog in het spel waren:

- Ziener
- Heks
- Fluitspeler
- Schout
- Dorpsoudste
- Wolven (4x), waaronder misschien een witte weerwolf


Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn rol er niet tussen staat....
Naar aanleiding van de berichten zijn er voor mij 3 verdachten voor de weerwolven, namelijk Civ, Tram en Lidun. De enige die, in mijn optiek, de fluitspeler kan zijn is dan AJ omdat dit nog niet bevestigd of ontkracht is. Wellicht kunnen we de biecht op hem toepassen. Dan kan Arkaios op basis van redenatie een zekere weerwolf omleggen en dan kunnen we AJ eruit stemmen (mits hij natuurlijk de fluitspeler is)

Hopelijk kunnen we ervan uitgaan dat de rest wel betoverd is.
Ik vind het wel vreemd dat je hier nu mee komt. Ik kan me ook niet voorstellen dat één van deze rollen er niet in zit. Ik acht het niet ondenkbaar dat bdzon zelf weerwolf of fluitspeler is en hier probeert te mindfucken. Ik zeg niet dat het zo is, maar ik houd de optie open.

Meracy geeft subtiele hints dat ze een bepaalde rol heeft. Dat idee had ik al toen ze zeker wist dat Civ een wolf is. Ik denk dat het zaak is dat Arkaios zijn mes op Civ inzet. Als het niet blijkt te kloppen (wat ik me wederom niet voor kan stellen), dan moet Meracy wel een weerwolf zijn (en dat lijkt me gezien vorige dag nogal stug).

Wat ik overigens ook bedacht: als de schout vannacht de wacht houdt bij Tram Anh, dan kan de fluitspeler sowieso niet winnen. Want als Tram zelf de fluitspeler is, kan ze niemand betoveren en als iemand anders het is, kan die haar niet betoveren.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 17:50
Ja die schout is dus niet zeker. Ik denk dat biechten bij boris het beste is. Als hij de waarheid spreekt denk ik dat AJ fluitspeler is.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 18:38
Okay, heel wat leesvoer weer Razz Ik zal nu even er eens voor zitten, het lezen en mijn comments geven Smile
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 18:49
Okay, even een paar dingen die mijn op zijn gevallen op een rijtje gezet. Ik neem aan dat de ziener de afgelopen nacht Civ en Lidun heeft gezien, mochten deze wolven zijn dan geloof ik de ziener graag. We hebben immers deze info hard nodig om de komende dagen door te komen. Maargoed, de fluitspeler zit ook nog in het spel samen met de heks (zonder drankjes), een ziener, een dorpsoudste, hoogstwaarschijnlijk een schout en een aantal weerwolven. Verder zijn Bdzon, Lidun, Civ en ik zijn nog niet betoverd en is AJ een twijfelgeval. De weerwolven maken denk ik weinig kans meer, waardoor de fluitspeler best wel eens snel kan winnen komende nacht...
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 19:21
Biechten bij Boris is inderdaad een goed idee. Daarmee zal duidelijk worden dat ik de waarheid spreek, maar weet dat naar mijn idee de biecht beter kan worden gebruikt.

AJ: dat ik weerwolf ben lijkt me vreemd aangezien ik er vurig voor ging om de burgemeester te laten biechten (die een weerwolf bleek te zijn). Ook heb ik net aangegeven dat er wel degelijk een andere rol in het spel zit. Ook weet ik dat je een ervaren en slimme, tactische speler bent echter ik vind je argumentatie op dit moment niet al te sterk.

Daarom zou ik graag de biecht afgenomen zien worden bij AJ. Gezien je felle weerstand op mijn "openbaring" ben ik er vrij zeker van dat je de fluitspeler bent.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 19:34
Hmm, het wordt nu toch wel enigszins lastig. Als er geen schout in het spel zit heeft Lupus dus nooit brieven gestuurd, dat lijkt me sterk. Maar zoals Arkaios het stelt, is hij ervan overtuigd dat de schout er dan niet in moet zitten.

Ik zou graag wel van Bdzon willen horen waarom hij niet meteen heeft aangegeven dat het lijstje met rollen die AJ had opgesteld (en waarvan ik ook had aangegeven dat ik het daarmee eens was) niet volgens jou klopt.

Ik denk trouwens ook niet dat Bdzon een weerwolf is, anders was het het niet heel slim om vanaf dag 1 al Maureen verdacht te maken en vervolgens voor de biecht bij haar te pleiten. Vooral omdat ze de burgemeester was. Dit sluit hem niet uit van fluitspeler, maar ik zie de kans dat hij de fluitspeler is, net zo groot in als de kans dat AJ of Tram Anh de fluitspeler is.

Uit Civ's reactie maak ik op dat hij nog niet alle reacties heeft gelezen, dus hier ga ik niet verder op in Razz

Tram Anh neemt aan dat de ziener de afgelopen nacht 2 personen heeft gezien. Dit vind ik wel heel knap. De ziener kan ook weer niet zo goed zien :')
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 19:41
Begrijpelijk Meracy, ik heb dit niet aangegeven omdat dat voor mij op dat moment niet van belang was. De missie van die dag was om zeker een weerwolf eruit te stemmen en als ik had verteld dat het lijstje niet klopte had dat niet geholpen met het vinden van een weerwolf.

Ik haal het nu aan omdat we een klein voordeel hebben op de weerwolven, denk ik, en omdat de fluitspeler niet veel mensen meer hoeft te betoveren. Omdat er deze dag actief wordt gezocht naar de fluitspeler vond ik het een uitgelezen moment om dit nu te openbaren
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 20:40
Haha, nee ik bedoelde de afgelopen nachten Razz Maargoed, een goede ziener is beter dan een blinde ziener (inside joke XD)
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 21:21
Het valt me ook op dat civ inhoudelijk niks bijdraagt, dus ik vind dat hij een wolf is. 
Arjo is inderdaad erg slim, maar hij zou ook een risico lopen als hij er over zou liegen. Ik zie niet zo veel in die dubbele logica dat hij het juist wel zou zijn.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 21:40
Welk risico loopt Arjo precies door erover te liegen als ik vragen mag? Als hij fluitspeler weet hij precies welke mensen er betoverd zijn, en als die allemaal doodgaan voordat ze het zeggen is er houdt niks is er niks dat hem tegenhoudt. Het is niet alsof het onmogelijk is dat hij gewoon de waarheid spreekt.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

wo 01 apr 2015, 21:47
Ik kan best begrijpen dat Arkaios en Meracy mijn verhaal niet geloven. Dat zou ik zelf ook niet zomaar gedaan hebben.

Tram stelt dat de ziener vannacht zowel Civ als lidun heeft gezien. Dat lijkt me nogal lastig, want de ziener kan slechts een persoon per nacht bekijken. Als ik de berichten mag geloven, dan is dat Civ. 

bdzon schreef:Biechten bij Boris is inderdaad een goed idee. Daarmee zal duidelijk worden dat ik de waarheid spreek, maar weet dat naar mijn idee de biecht beter kan worden gebruikt. 

AJ: dat ik weerwolf ben lijkt me vreemd aangezien ik er vurig voor ging om de burgemeester te laten biechten (die een weerwolf bleek te zijn). Ook heb ik net aangegeven dat er wel degelijk een andere rol in het spel zit. Ook weet ik dat je een ervaren en slimme, tactische speler bent echter ik vind je argumentatie op dit moment niet al te sterk. 

Daarom zou ik graag de biecht afgenomen zien worden bij AJ. Gezien je felle weerstand op mijn "openbaring" ben ik er vrij zeker van dat je de fluitspeler bent.
Ik zie nog niet meteen in waarom je geen weerwolf zou zijn. Het kan best zo zijn dat je maurienttje de eerste nacht zogenaamd verdacht om zelf uit de verdenking te blijven. OF je was bang dat zij de witte weerwolf was. De tweede dag kon je niet ineens draaien, want dan zou de ziener dat opmerken. 

Bij mij biechten mag uiteraard ook. Ik zie echter nog niet zo 1, 2, 3 waarom alleen bdzon en ik de fluitspeler kunnen zijn. Naar mijn idee kan Tram dat ook nog zijn. Lidun lijkt me minder waarschijnlijk maar niet onmogelijk. Misschien stemde ze wel op Meracy om de weerwolven gunstig te stemmen. 

Kortom: het kan allemaal anders zitten dan iedereen denkt en ik denk niet dat iedereen die op maurienttje stemde om die reden geen weerwolf kan zijn. En andersom hoeft ook niet.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 14:21
Ik denk dat het wel tijd wordt dat Arkaios een keuze maakt. Ook de keuze om geen biecht af te nemen, zou ik graag willen weten.

Dat laatste lijkt me niet erg wenselijk, want dan zouden de weerwolven samen met de fluitspeler een meerderheid hebben (tenzij Civ toch een burger is, maar dat lijkt me stug).


Ik heb ook nog even nagedacht over wat bdzon zei. Het lijkt me nog altijd onwaarschijnlijk dat er geen schout in het spel zit, want dan zou de ravenbrief bewust niet verstuurd moeten zijn of vergeten. Zeker de tweede nacht had Tungsten alle reden om wel een ravenbrief te sturen (naar Robbendinho). 
Wat wel zou kunnen is dat er geen dorpsoudste in zit: dat klaagmuurbericht zou bangmakerij kunnen zijn van de wolven of de fluitspeler.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 14:27
Ik ben wel van plan om de biecht af te nemen. Ik moet alleen nog even bedenken bij wie.

Mij lijkt het trouwens ook erg onwaarschijnlijk dat de schout er niet in zou zitten. Ik denk dus dat de dorpsoudste er dan niet in zit.

AJ, jij zei trouwens dat de schout beter bij Tram Anh de wacht kan houden, maar ik weet niet of dat nodig is. En ik had ook al aangegeven wat de schout misschien kan doen... als jullie nog meer informatie willen (A) Maargoed, ik weet jouw rol natuurlijk niet. Hmm....
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 14:37
Volgens mij had je eerder aangegeven wat de schout beter niet kan doen. Zo las ik het tenminste. Als de schout bij jou de wacht houdt, dan wordt de kennis die je 's nachts op schijnt te doen, in ieder geval niet groter.

Het lijkt mij beter als de schout bij Tram de wacht houdt. Dan kan de fluitspeler niet winnen in de komende nacht.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 14:59
Noooo, ik was dat vergeten :shock: Ahhh, ik heb iets heel doms gedaan T_T
Maar... is het dan niet beter als we de weerwolven dwingen om de fluitspeler op te eten i.p.v. een onschuldige burger?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 15:05
Ja dat zou natuurlijk geweldig zijn. Maar de wolven hebben natuurlijk ook niet een lijstje met alle rollen. Ook zij kunnen verkeerd gokken... 

Eigenlijk is hier sprake van 3 kampen die allemaal tegen elkaar zijn. Het is logisch dat die alle drie proberen de andere twee tegen elkaar uit te spelen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 16:06
Ik snap het niet zo goed, wat zou voor ons belangrijker zijn om te vinden, de wolven of de fluitspeler vandaag? Want alles wordt nu een beetje door elkaar besproken en ik zie door alle post de rode draad niet meer.. Smile De fluitspeler heeft nog 4 mensen toch nog te gaan en kan winnen na de komende nacht (als die 2 mensen betoverd de komende nacht en vandaag 2 mensen doodgaan)? De wolven hebben ook nog een aantal slachtoffers die ze op moeten peuzelen, ik gok nog 5 a 6 om het spel te winnen?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 18:40
Daarmee vat je het probleem goed samen. Het beste zou zijn als er zowel een wolf als de fluitspeler doodgaat. Die wolf kan natuurlijk makkelijk met het mes van Arkaios.

De wolven moeten nog 5 mensen opeten (iedereen behalve de 3 wolven). De fluitspeler moet nog 3 mensen want die hoeft zichzelf niet te betoveren. Tenzij ik fluitspeler zou zijn, dan zijn het er nog 4 (even voor het idee).
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 18:56
Hey iedereen heeft het nu wel over die schout, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet zo zeker of die er wel in zit. Het zou kunnen en dan zou bdzon liegen. Maar het zou ook kunnen dat hij gewoon de waarheid is en de slet of weerhamster ofzo is. Meestal zit een van die er namelijk wel, en een genezer én een schout is juist weer best ongebruikelijk. Het lijkt mij nog steeds een goed idee om bij Arjo te biechten. Ik denk dat de rol van bdzon daar ook duidelijk van zal worden.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 19:01
Overwinning is nabij voor onze muzikant :O ik denk dat het wel nuttig kan zijn de biecht dan op een potentiële fluitspeler te gebruiken? Als ik Manon mag geloven, hebben we bijna al de weerwolven al Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 19:14
Dat is grote onzin en dat had ik al betoogd: als we nu alleen de fluitspeler dood stemmen, dan kunnen de weerwolven iemand opeten en zo een meerderheid krijgen. Dat zou ik dus niet omschrijven als: we hebben de weerwolven al bijna.
- Van de weerwolven is 40% inmiddels dood.
- Van de burgers is dat al 44% (fluitspeler niet meegerekend).

Ik vind het ook wel vreemd dat Arkaios nog geen actie heeft ondernomen (of dat niet heeft gezegd). Als hij weigert zijn mes op Civ te gebruiken, dan is hij misschien wel een wolf. Dat hij bij maurienttje twijfelde kon ik begrijpen, maar inmiddels is duidelijk dat Meracy te vertrouwen is.

Ik denk dat Arkaios eerst moet snijden en dat daarna een biecht moet komen. Zelf zou ik daarbij pleiten voor bdzon, omdat hij beweert dat hij een nog niet genoemde rol heeft. Dan is meteen duidelijk of dat inderdaad klopt. Bij mij de biecht afnemen mag ook. Meracy is te vertrouwen en ze mag dus best mijn rol weten.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 19:22
Goed plan. Neem de  biecht maar af bij aj
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 20:55
Waarom zou ik in vredesnaam gaan snijden voordat de biecht afgenomen is? ik denk dat ik toch eerst zo veel mogelijk informatie wil hebben voordat ik iemand afmaak. Ik denk ook dat het niet heel waarschijnlijk is dat Manon wolf is en dat de wolven een ingewikkeld toneelstukje hebben opgevoerd. Dat zou ook betekenen dat er uberhaupt geen ziener in zit of dat de ziener het best vind dat zijn of haar rol hier gebluft wordt. Maar het lijkt me het beste om maximaal te weten waar we aan toezijn voordat ik iemand afmaak.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 21:06
Manon heeft naar mijn idee kraakhelder gesteld dat Civ een weerwolf is. Ze heeft redelijk duidelijk gehint op haar eigen rol. Ik denk dat het dus sowieso goed is om Civ om te leggen. We weten bijvoorbeeld nog niet of hij wel of geen witte weerwolf is.

Het valt me in deze hele discussie al op dat iedereen die op maurienttje heeft gestemd per definitie vertrouwd wordt. Dit lijkt me toch niet helemaal zuiver. Volgens mij is het niet verstandig om iemand bij wie de biecht is afgenomen tot op het bot te verdedigen. Als weerwolf lijkt het me in zo'n geval veel beter om het verlies te nemen en zorgen dat de verdenkingen niet naar jezelf gaan.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 23:23
We hebben als burgers nou niet echt een voorsprong en mensen hadden nog niet echt een idee wie de weerwolven konden zijn (of wie er nou dood moest in ieder geval), dus ik voelde me genoodzaakt om iets te zeggen voordat ik zelf misschien ook dood zou zijn.

Ik ben het dan ook met AJ eens dat ik het raar vind dat Arkaios nog geen actie heeft ondernomen. Ik zie niet hoe mijn biecht nou meer informatie kan geven voor de barbier. Ik kan je nu verzekeren dat Civ dood moet. Ik ben er zelf nog niet eens uit of ik een wolf of een fluitspeler wil vinden en bij wie ik ga biechten. Als ik ervoor kies om de fluitspeler te vinden, is dat al helemaal niet nuttig voor de barbier.

Als ik Arkaios mag geloven, maakt hij enigszins zijn rol bekend. Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat de schout er niet inzit. Zoals AJ eerder had gezegd, AJ had alle reden om de tweede nacht zijn brief te versturen. Als de schout er wel in zit zou Bdzon liegen over zijn rol (en dus een weerwolf zijn), maar het is wel erg vreemd dat hij op de eerste dag meteen Maureen dood wilde hebben. Als je dat als wolf meteen al voorsteld, voordat iemand anders haar verdenkt, dan zou je toch niet heel tactisch spelen. Het lijkt me ook niet dat hij een witte weerwolf eruit wilde werken. Hoe kun je na 1 nacht al denken dat zij de witte weerwolf is? Dit sluit natuurlijk niet uit dat Bdzon de fluitspeler kan zijn, maar ik zou dan niet weten waarom je dan zou zeggen dat je rol er niet in zit...

Ik denk dat de biecht op Tram Anh eerlijk gezegd het meest oplevert. Ik denk zelf namelijk dat ze ofwel een weerwolf, ofwel de fluitspeler is. Op het moment heb ik echt geen idee wie nou de fluitspeler kan zan en in het geval dat ik toch de fluitspeler niet vind, heb ik toch liever dat ik een weerwolf vind Smile
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 23:27
Laat aj biechten!
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

do 02 apr 2015, 23:30
Ik denk echt dat tram een weerwolf is en ik wil liever de fluitspeler eruit. In mijn optiek moet dit aj zijn.
Gesponsorde inhoud

Dag 3 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum