Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

evaluatie & nabespreking Empty evaluatie & nabespreking

do 09 apr 2015, 23:42
Hallo allemaal,

Ik had de volgende evaluatiepuntjes v.w.b. de spelregels:

1. Is het een idee om bij de slet de beperking op te nemen dat die niet twee nachten achter elkaar bij dezelfde persoon mag slapen (vgl. gezener en schout)? Anders is het wel heel makkelijk als je één weerwolf weet.
2. Moet de dorpsoudste bekend worden gemaakt als die een leven kwijt is. De spelregels van het normale spel zijn hier niet eenduidig over.
3. Is de fluitspeler definitief uitgezonderd van de regel dat die zijn gave kwijtraakt als de dorpsoudste sterft?
Verteller
Verteller
Admin

evaluatie & nabespreking Empty Re: evaluatie & nabespreking

vr 10 apr 2015, 12:25
Dit zou mijn mening erover zijn:

1) Ik was al verbaasd dat dit nog niet het geval was, maar ik kon het niet echt tijdens het spel gaan veranderen, dus ik zou zeggen dat de slet inderdaad niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde mag slapen. Eigenlijk hetzelfde als de genezer.

2) Voor de dorpsoudste neig ik richting nee. Als het bekend wordt gemaakt kan de dorpsoudste praktisch bijna niet meer worden doodgestemd en 's nachts heel gemakkelijk worden verdedigd (genezer, schout, heks). Dit helpt voornamelijk de burgers en die hebben tot nu toe het grootste deel van de spellen gewonnen.

3) Ja, anders wordt de fluitspeler nog moeilijker en een extra partij in het spel houdt het interessant.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

evaluatie & nabespreking Empty Re: evaluatie & nabespreking

za 11 apr 2015, 04:43
1. Ik dacht het al zo in de spelregels te hebben gelezen : "De slet slaapt elke nacht bij iemand anders (wijst ze zelf aan), en is dus niet thuis als iemand haar 's nachts wil vermoorden."
Gesponsorde inhoud

evaluatie & nabespreking Empty Re: evaluatie & nabespreking

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum