Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+7
maurienttje
Nicole
David
Meester Lupus W. Tungsten
Meracy
Duco
Tram Anh
11 plaatsers
Ga naar beneden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 21 okt 2016, 14:01
Tram Anh schreef:Ik denk dat de biecht op Davy ook wat over Duco zal zeggen, omdat Duco zo heftig Davy zat te verdedigen.

Naar mijn idee zat ik hem niet heftig te verdedigen, ik vond de reden 'omdat hij zo weinig zei' geen reden om hem als weerwolf te bestempelen. Achteraf heb ik daar nu dus gelijk in gehad, en heb misschien wel de dood van een onschuldig dienstmeisje voorkomen. Waarom maakt dat mij nu verdacht Manon?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 21 okt 2016, 19:19
Ik vind het gewoon opmerkelijk dat de veldwachter nog niet dood is. In mijn ogen was er de vorige dag meer aanleiding om jou niet te vertrouwen dan Davy, maar Thomas die overwoog het niet eens om op jou te stemmen. Daarnaast weet ik van Tram Anh ook niet zo goed waarom ze nou op Georgette heeft gestemd en weet ik ook niet of ze te vertrouwen is (ze was toevallig ook nog zwerver!). Maar ik zie nu eigenlijk ook wel in dat dit ook manipulatie van de wolven zou zijn. Argh... ik weet het even niet meer ^^"

Oh! Ik zie nu trouwens een prachtig bewijs dat Lonneke waarschijnlijk de waarheid spreekt. Davy zei op Dag 1:

Davy schreef:Denk goed na wie je eruit stemt anders kan ik jullie burgers niet meer tot dienst zijn

Volgens mij twijfelde er nog niemand aan de biecht, maar dit lijkt me toch geen toeval te zijn.

Oké, ik moet meer nadenken hierover, mijn gedachten over iedereen verandert constant. Misschien stuur ik later in de avond nog een bericht met mijn nieuwe bevindingen Razz
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 21 okt 2016, 21:57
Hoi jongens! 
Ik ben terug in de bewoonde wereld!
Het plaatsen van reacties op het forum lukte op de een of andere manier niet vanaf mijn mobiel. Vandaag dat ik het via via doorgegeven heb!
De biecht is lekker verwarrend... ik snap het dienstmeisje nog niet helemaal, dus ik ga me daar nog even verder in verdiepen.
Ik denk niet dat iedereen die op davy stemde ineens verdacht is, want ik vond ook dat hij een vreemde uitspraak deed. 
Maargoed, wie er op dit moment nog verdacht worden zijn Maureen, duco en thomas? Ik ben er niet helemaal bij
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 01:13
Even snel een berichtje van mij, heb net alle berichten even bekeken. 

Ik vond het erg moeilijk om op iemand te stemmen en had ook niet verwacht dat Georgette de meeste stemmen zou krijgen omdat de discussie vooral over Maureen en Davy ging. 
De reden waarom ik op haar heb gestemd was dat zij heel weinig zei op het forum en ik Lidun datzelfde uur nog sprak (waarbij ze zei dat ze niet op het forum kon komen). Verder kon ik me ook vinden in Lonnekes redenering over Georgette's spelgedrag en trok mij dat over de streep. ECHTER, als ik Georgettes laatste bericht eerder had gezien over haar werk en drukte dan had ik overwogen om niet op haar te stemmen, omdat dat bericht oprecht op mij over kwam. 

Verder, wilde ik niet met de rest meegaan en op Maureen of Davy stemmen en zag ik ook niet echt aanknopingspunten die eerste dag om op iemand anders te stemmen met de informatie die ik had en de interpretatie daarvan. 
Ik vond Maureen niet per se verdacht afgelopen dag, omdat haar opmerkingen meer op me overkwamen als een misverstand en Davy vond ik wél verdacht (door zijn inactiviteit) tot hij zei dat hij, zoals jij quote, "niet meer de burgers van dienst kan zijn met zijn krachten als hij voor de bijl zou gaan". 
Ik wilde hem wel voor de biecht hebben vandaag (net zoals Lidun), omdat hij weer niet reageerde, dus ik dacht dat hij blufte over zijn krachten en wellicht een weerwolf in schapenkleren was. 
Het verbaasde me trouwens ook dat de wolven hem niet hebben opgegeten na deze uitspraak, dus toen bedacht ik me dat hij gewoon zelf weerwolf kon zijn, integendeel.
Op de kasteelheer wilde ik ook niet stemmen, omdat het ons niet veel oplevert qua informatie wellicht alleen qua tijd. Al met al, zo ging mijn denkproces. 

Verder had ik net zoals jij last-minute gestemd, omdat ik de discussie graag wil afwachten, voordat ik een besluit maak, al kwam mijn besluit misschien wel over als "random", wat ik nu ook wel inzie. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zo goed weet op wie ik vandaag zou moeten stemmen, dus zal wel jullie berichtjes afwachten Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 14:03
De tijd dringt en haast niemand heeft wat gezegd na de biecht, dus ik moet nu zelf maar wat beslissen. Hecht hier niet teveel waarde aan, want ik weet het ook niet. Ik heb besloten om op Lidun te stemmen, want 'gewoon maar iedereen volgen' vind ik juist meer gedrag voor een weerwolf. Ik heb ook het vermoeden dat ze bij mijn andere potentiële weerwolven hoort.

Ik vertrouw Duco namelijk nog niet 100% en hoewel hij maar liefst 4 mensen in zijn lijstje voor de biecht had, stond zij er niet tussen. Lidun heeft naar mijn mening ook op Maureen gestemd omdat het er op die dag naar uitzag dat zij eraan ging. Ze ging daarin met het besluit van Duco mee. Ik vind het ook erg opvallend hoe weinig inbreng ze had in de discussie op de eerste dag, maar er waren niet zoveel mensen die hier wat van zeiden (maar wel van het feit dat Davy eerst niks zei).

Als ik het fout heb, helaas. Een gebrek aan echte discussie zorgt ervoor dat ik het ook niet zo goed weet.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:07
@meracy: het is inderdaad opvallend dat er twee mensen verdacht werden door inactiviteit... was me niet echt opgevallen.

Gisteren heeft ons dat echter niet naar een weerwolf geleid, dus ik durf het niet meer daarop te baseren.
Duco heeft Davy wel lopen verdedigen.. misschien geliefden? Misschien gewoon Duco die Duco is. Ik weet het niet.
In mijn ogen zijn nu verdacht: maureen en thomas, en duco een beetje.
We hebben nog maar kort, dus we moeten snel een knoop doorhakken!
Maar ik denk dus dat ik op maureen of thomas stem, dan neig ik wel iets meer naar thomas dan maureen maar dit kan ik niet echt onderbouwen. Als iemand verder nog suggesties geeft....
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:10
Ik zou niet op Maureen stemmen. Die is in mijn ogen helemaal niet verdacht. Naar mijn idee krijg je de wolven dan ook heel snel achter je aan.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:12
Thomas die redt zichzelf toch, hoewel ik hem ook verdacht vind. Ik vind Maureen ook nog steeds vrij verdacht, waarom verdedig jij haar zo Manon?. We moeten wel oppassen dat de stemmen niet staken, want dan gaat de zondebok dood.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:15
Meracy schreef:Ik weet niet of er nog andere mensen zijn die mij verdenken, maar volgens mij ben je de enige, Thomas. Dat je mijn redeneringen niet kan volgen kan ik ook niets aan doen. Naar mijn mening heb ik alles duidelijk uitgelegd en anders wil ik best nog een keer onduidelijkheden verklaren. Het feit dat ik Nicole last-minute had besloten is ook niet zo opmerkelijk, aangezien ik meestal vlak voor de deadline een besluit neem nadat ik alle berichten nogmaals gelezen heb. In vorige spellen is dit vaak ook het geval geweest.

Het lijkt er inderdaad op dat ik hier vooralsnog alleen in sta, maar ik begrijp niet waarom. Hebben de overige dorpelingen soms ons gesprek van gisteren niet gelezen? Ik zal het er nog eens bijpakken, want ik wil niet dat het ongemerkt blijft. Nadat ik al uitgebreid toegelicht had waarom ik voorstelde om op Davy te stemmen, schreef je het volgende:

"In ieder geval vindt ik Thomas ook enigszins verdacht overkomen. Het feit dat hij op Davy wilde stemmen had niet echt een goede onderbouwing. Al helemaal niet sinds Davy al meerdere dingen heeft gezegd. Daarnaast beweerde hij dat het verdacht was dat Duco meteen 'volgelingen' kreeg en dat Davy beschermde. Is het dan niet logischer om op Duco te stemmen als je dit zo verdacht vindt? Ik denk dat je dan een grotere kans hebt op een weerwolf te pakken dan op Davy te stemmen."

Oké, je zei hier dus dat ik mijn keuze moest veranderen van Davy naar Duco, want dan had ik een grotere kans om een wolf te pakken. Dat klinkt als een goed argument, alleen klopt het niet. De kans dat Duco een wolf is was helemaal niet groter. Dat zei ik dan ook direct in mijn reactie aan jou: "Het lijkt me logisch dat ik dan juist voor Davy moet gaan en niet voor Duco zelf. Als Duco een wolf is dan is Davy dat zeker ook want anders zou Duco hem niet verdedigen. De kans dat Davy een wolf is is dus groter dan de kans dat Duco een wolf is."

Vervolgens bleef je volhouden dat ik toch voor Duco moest gaan en niet voor Davy. Je schreef:

"Daarnaast zie ik echt niet in waarom je op Davy zou stemmen in plaats van op Duco. Je kan iemand namelijk verdedigen omdat je vindt dat die onterecht beschuldigd wordt. Als Davy een weerwolf is zegt dat niet zozeer iets over Duco. Echter, als Duco een weerwolf is, dan valt het wel op dat hij iemand beschermd heeft en dat zou hij echt niet doen bij een onschuldige burger."

Hier kom je dus met een ander argument. Ditmaal is het niet belangrijk om een zo groot mogelijke kans op een wolf te hebben, nee, ditmaal moeten we juist zoveel mogelijk informatie verzamelen. En als Duco een wolf is en we stemmen hem dood, dan hebben we ook meteen informatie over Davy want hij is dan vast ook een wolf. Klinkt weer als een goed moment, alleen klopt het weer niet. Het werkt namelijk ook andersom. Als we op Davy stemmen en hij is een burger, dan is Duco dat waarschijnlijk ook (of ze zijn geliefden).

Ik had nog niet helemaal door dat je argument opeens anders was, dus schreef ik: "Dat laatste wat je zegt snap ik niet. Je beweert dat Duco wolf --> Davy wolf, maar toch denk je dat het waarschijnlijker is dat Duco een wolf is dan Davy? Dat spreekt elkaar tegen."

Hierop zei jij: "Nee, ik zeg dat het doden van Duco meer informatie zou opleveren (in jouw opzicht dan). Als Duco dood gaat en een burger is weten we niks. Is hij een wolf, dan is Davy dat waarschijnlijk ook. Als Davy dood gaat, dan maakt het niet uit of hij burger of weerwolf is, want dat zegt niet zozeer wat over Duco. Ik heb nooit gezegd dat ik denk dat Duco een grotere kans heeft een weerwolf te zijn. Sterker nog, ik verdenk Duco (nog) helemaal niet."

Oké, wat zeg je dus allemaal?
(i) Je herhaalt je tweede argument.
(ii) Je zegt hierbij dat Davy's dood helemaal niets over Duco zegt zelfs als Davy een burger is, maar dit is dus gewoon niet waar.
(iii) Vervolgens beweer je doodleuk dat je nooit had gezegd dat Duco een grotere kans heeft om een wolf te zijn, terwijl je eerder nog letterlijk het volgende schreef: "Is het dan niet logischer om op Duco te stemmen als je dit zo verdacht vindt? Ik denk dat je dan een grotere kans hebt op een weerwolf te pakken dan op Davy te stemmen."
(iv) Je verdenkt Duco totaal niet. Maar je vond tóch dat ik voor Duco moest gaan in plaats van Davy, en daar sleepte je allemaal drogredenen bij die je zelf nog door elkaar haalde ook.

Het is allemaal onzin. En tot slot veranderde je je stem naar Nicole, en daar had je "ook zo je redenen voor". En nou doe je weer hetzelfde. Eerst zeg je dat je Duco zo verdacht vindt (ook al is Davy een burger en verdedigde Duco hem), en vervolgens stem je zonder duidelijke reden op Lidun. Jij bent helemaal niet op zoek naar de wolven, Meracy, jij bent zelf een wolf.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:22
En dan zeggen jullie dat ik fel ben in discussies....
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:25
Ja nou, het gebeurt ook niet zo vaak dat je een wolf betrapt dus ik kan het maar beter grondig doen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:27
Haha lekker Duco :')

Thanks Thomas, het verheldert wel. Ik vind dit lastiiig.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:28
Ik vind het wel sterke argumenten, en zwakke van Manon. Ik denk dat ik op Manon ga stemmen
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:32
Nou dat is in elk geval al één. Was het in elk geval niet voor niets... Ik zal maar niet vertellen hoeveel tijd ik heb besteed om alle discussies driemaal door te lezen en hoeveel tabellen ik heb opgesteld om de verzamelde info te ordenen. -_- Nou ik ga even huiswerk maken, ik ben voor de deadline nog wel een paar keer online.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 15:45
Haha misschien moet ik dat ook eens doen, ik ben altijd de draad kwijt! Voorlopige stem op Manon uitgebracht, ivm thomas heeft overtuigendere argumenten over haar dan andersom en ze raadde me zelf aan om niet op Maureen te stemmen...
davy
davy
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 17:27
Sorry voor de late reactie, maar mijn rol is inmiddels dus al bekend. Valt me op dat mijn hint van mijn bericht toen niet helemaal begrepen is. Toen zei ik: 'dan kan ik jullie burgers niet meer tot dienst zijn'. Wink 
Reden waarom ik op Maureen stemde was omdat ik dacht dat meer stemmen daar naar toe gingen en ik zo mijn eigen hachje kon redden. Als ik het zo lees ga ik ook mijn stem op Manon uitbrengen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 17:43
Lekker om dit te zeggen als ik eigenlijk niet meer online zou komen. Ik heb nu ook niet zoveel tijd. Als ik doodga, dan maken de burgers een enorme fout. Ik denk dat het dan wel duidelijk is wie de wolven zijn. En mensen die zeggen dat ik mijn stem opeens verander... dat is nooit gebeurd. Ik heb op dag 1 nooit gezegd op wie ik zou stemmen omdat ik niets besloten had. Op het laatste moment besloot ik op Nicole te stemmen. Verdacht blijkbaar... En nu op dag 2 is er nauwelijks discussie, dan moet ik weg en dan is het raar dat ik maar op iemand stem? Ik vind het best laag om mij verdacht te maken als ik weg ben.

Dan zal ik nog even op Thomas reageren. Ik heb nooit gezegd dat er een grotere kans is dat Duco een weerwolf is. Ik heb gezegd dat er een grotere kans is om een weerwolf te pakken. Zelfs als je niet meteen een weerwolf doodt, dan heb je de benodigde informatie om daarna wel een weerwolf te pakken. En dat blijkt nu wel weer, want Davy was geen weerwolf. Ik wilde hem niet dood hebben en Thomas wel. En mijn punt was nooit dat jij op Duco moest stemmen. Mijn punt was dat het opvalt dat je niet op Duco stemt. De woorden worden mij gewoon in de mond gelegd en mensen gaan zomaar met Thomas mee?

Ik kom ook niet meer online, dus het heeft geen zin om nog iets aan mij te vragen. Voor de burgers: denk alsjeblieft even na. Het is mijn ogen wel overduidelijk wie nu verdacht zijn.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 18:17
Hoe moest ik nou weten dat je niet meer online zou komen? Toen ik mijn bericht typte was je er nog en vijf minuten voordat ik mijn bericht plaatste plaatste je zelf ook nog wat. En ja, als je constant iedereen verdenkt en dan een paar minuten voor de deadline opeens met nieuwe verdenkingen komt en op iemand stemt die eerder überhaupt nog niet genoemd was, dan is dat wel raar ja.

"Ik heb nooit gezegd dat er een grotere kans is dat Duco een weerwolf is. Ik heb gezegd dat er een grotere kans is om een weerwolf te pakken. Zelfs als je niet meteen een weerwolf doodt, dan heb je de benodigde informatie om daarna wel een weerwolf te pakken. En dat blijkt nu wel weer, want Davy was geen weerwolf. Ik wilde hem niet dood hebben en Thomas wel. En mijn punt was nooit dat jij op Duco moest stemmen. Mijn punt was dat het opvalt dat je niet op Duco stemt. De woorden worden mij gewoon in de mond gelegd en mensen gaan zomaar met Thomas mee?"

Ik leg je helemaal geen woorden in de mond. Je zei wel degelijk dat ik een grotere kans zou hebben om een wolf te pakken door op Duco te stemmen. Maar nu zeg je dus dat, als we Duco doodgestemd hadden en hij was geen wolf, dat we dan wel een andere wolf hadden? Wie dan? Ik geloof nooit dat je gisteren echt geloofde dat Davy een wolf zou zijn als Duco geen wolf was, dat slaat namelijk helemaal nergens op. Je probeert je woorden achteraf op een andere manier uit te leggen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 19:25
davy schreef:Sorry voor de late reactie, maar mijn rol is inmiddels dus al bekend. Valt me op dat mijn hint van mijn bericht toen niet helemaal begrepen is. Toen zei ik: 'dan kan ik jullie burgers niet meer tot dienst zijn'. Wink 
Reden waarom ik op Maureen stemde was omdat ik dacht dat meer stemmen daar naar toe gingen en ik zo mijn eigen hachje kon redden. Als ik het zo lees ga ik ook mijn stem op Manon uitbrengen.
Davy dat was voor mij precies hetzelfde haha ik denk alleen dat we ons daarom wel in de vingers snijden. Als we op die manier blijven denken hebben de wolven vrij spel.

Ikhad je hint trouwens niet begrepen sorry
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 19:59
Even snel een berichtje, wow wat is er veel gezegd!
Ik vind het gek dat jullie op Manon gaan, naar mijn mening had zij juist echt goed onderbouwde meningen en beweringen. Ik vind het dan ook gek dat er opeens zo snel een switch is bij iedereen, alsof iedereen wakker wordt.
Ik ga dan ook niet op Manon stemmen en stem hierbij op Lidun omdat ik mij heel erg in Manons redenering kan vinden over passief gedrag, wat in mijn ogen erg verdacht is. Nogmaals, ik vind het echt apart
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

za 22 okt 2016, 22:24
Hey jongens, even een wat serieuzere note, het is me opgevallen dat het discussieren er erg heftig aan toe gaat Smile ik snap dat sommige mensen superfanatiek zijn, maar laten we het gewoon nog leuk houden. Elkaar beschuldigen op een felle manier = ok, maar laten we niet te persoonlijk worden Wink
Just my two cents.

Ontopic: Ben benieuwd wat er gaat gebeuren vandaag...
Gesponsorde inhoud

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum