Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Klaagmuur Empty Klaagmuur

vr 02 dec 2016, 20:18
Nacht 1

Ah burgers. Ik zal jullie in deze moeilijke tijd met mijn krachten bijstaan om de beesten te ontmaskeren en hun ware aard te zien. Weerwolven, weest bevreesd.


------------------------------------------------------------------------------


Liefde is...

tegelijkertijd simpel en complex,
zo simpel kan liefde zijn wanneer men geniet van elkaars ongeveer gelijke fysieke kenmerken,
maar toch zo complex wanneer verliefdheid kan zijn op iemand van hetzelfde geslacht.



------------------------------------------------------------------------------


'ik heb vannacht niemand gered of vergiftigt'



------------------------------------------------------------------------------


Dit is een bericht aan de ziener. Pas op als je de boeren gaat bekijken, want één van hen is weerhamster.



------------------------------------------------------------------------------
Verteller
Verteller
Admin

Klaagmuur Empty Re: Klaagmuur

vr 09 dec 2016, 20:23
Nacht 2
Beste burgers. Mijn eerste nacht als Ziener is meteen vruchtbaar geweest. Ik heb Duco bekeken en hij is een weerwolf. Voordat hij alle goede beroepen aan weerwolven geeft, moet hij worden gedood. 
En Arjo, jij nam hem snel in bescherming? Vandaag weet ik ook jouw ware aard.

------------------------------------------------------------------------------

Ik heb gezien dan Lonneke een weerwolf is,

------------------------------------------------------------------------------

Liefdesgedicht

"Oh, meisje, je lijkt zo lief en schattig.
Je ogen zijn zo mooi en je haar in de zon straalt prachtig.

Maar wanneer de maan schijnt, wordt je een wat grimmiger tafereel,
want dan verschijnt er haar overal op je lichaam, en scherpe tanden, groot en geel,
je wordt hongerig en denkt aan een maaltje, mals mensenvlees,
en gaat zoeken in Wakkerdam, waar de zon nog lang niet rees.

Toen zag je mij, te lief om op te eten,
dus ben je maar bij mij in bed gebleven.
Je weerstond de behoefte, je hebt me niet gebeten,
ik voel me bij je veilig, ik je deze vorm vergeven.

I love you, baby. Met je weerwolf haren en je snuit.
Ik weet bij wie ik kan aankloppen als ik met een persoon op problemen stuit.
Met jou is het leven altijd dolle pret,
en, naast jou, ben ik zelf ook een beest in bed."



---------------------------------------------------------------------------------------


De zwervers van Wakkerdam worden belangrijke beroepen gegund,
want na de kasteeldame hebben ze het op de biechtmoeder gemunt.

---------------------------------------------------------------------------------------

Er zijn vannacht dingen gebeurd die niemand verwacht...

---------------------------------------------------------------------------------------

Mijn voornemen voor het nieuwe jaar? 
Meer liefde in Wakkerdam, echt waar!
Eros vliegt hier, Eros vliegt daar...
Wil je oxytocine, dan is Eros je ultieme drugshandelaar!

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik zal goed voor u zorgen

---------------------------------------------------------------------------------------

In de eerste nacht kon ik niemand zien.
Verteller
Verteller
Admin

Klaagmuur Empty Re: Klaagmuur

ma 19 dec 2016, 20:38
Nacht 3
Ik zal in uw voetstappen volgen
Verteller
Verteller
Admin

Klaagmuur Empty Re: Klaagmuur

do 29 dec 2016, 22:18
Nacht 4
Beste inwoners van Wakkerdam,

Ik had er best de pest in afgelopen nacht. We zijn wederom in een fuik getrapt van de wolven. Het resultaat is de meest onhandige uitkomst die we hadden kunnen hebben. Om eerlijk te zijn dacht ik in eerste instantie dat we eigenlijk al compleet verloren zijn. Waarschijnlijk lopen er nog drie wolven rond en er kan nog een kleine wilde zijn. Wel is het zo dat de kleine wilde op dit moment aan onze kant staat, maar alleen als het voorbeeld nog dood gaat een wolf wordt. Als er een kleine wilde in zit, zal deze waarschijnlijk zich al als een wolf gedragen, omdat deze aan de winnende kant lijken te zijn.

Ik stuur dit bericht op de klaagmuur, omdat ik niet zeker ben of ik de nacht wel ga halen. Tuurlijk lijkt het me logisch dat de wolven proberen zo snel mogelijk de mensen uit te schakelen met een sterk beroep, maar gezien de veldwachter dood is zullen dit alleen de mensen zijn met een gave die nog niet gebruikt is of niet op kan raken. Op het moment hebben alleen Georgette en Nicole een beroep dit nog zinnig is. Deze zullen dus door de wolven extra in de gaten worden gehouden. Dat is voor ons als burgers de grootste bedreiging die er is, want in deze nacht staat het of 3 tegen 4 of 4 tegen 3. Als de kleine wilde al is opgestaan hebben we in feite al verloren. We hebben geen heks meer die iets tegen kan houden deze nacht. De wolven kunnen nog tegengehouden als ze stuiten op de weerhamster, een huis dat beschermd is door de schout of als ze op de dorpsoudste stuiten. Ik wil hiermee dus zeggen dat we eraan verstandig doen om niet net als afgelopen dag onze stemmen te verdelen maar dat we als één pact stemmen. Het vervelende is dat we als enige weten dat Victor 100% een wolf is. Hij heeft Arjo verraden en kan geen andere belangen hebben dan wolf zijn. De geliefden zijn al dood, er is nog steeds niemand betoverd (dus geen fluitspeler) en de witte weerwolf ligt er ook uit. 

Frits heeft als zondebok besloten om Victor, Nicole en Thomas na te laten blijven. Dit is natuurlijk omdat hij vermoed dat alle drie de wolven zijn. We weten nu dat we Frits kunnen vertrouwen en dat hij is doodgegaan doordat we als schapen achter de wolven zijn aangelopen. Ik vind het enerzijds echt zwaar kut, maar anderzijds wordt daardoor ook wel heel duidelijk dat degenen die duidelijk tegen Arjo hebben gevochten wolven moeten zijn. Ze hebben in ieder geval alle drie elke dag op een burger gestemd. Van Victor hoeven we niet te twijfelen. Thomas is constant zwaar uitgevallen tegen Arjo, en hoewel ik vond dat Arjo wel erg uitviel naar David over hoe hij het klaagmuurbericht geloofde en dat Arjo er daarom voor zorgde dat we op David stemden, deed mij aan de kant van Thomas staan. Echter nu blijkt dat Arjo erg weinig vertrouwen gekweekt heeft (terwijl hij weet dat je als koppel je een beetje op de achtergrond moet houden omdat je erg kwetsbaar bent), denk ik dat Thomas wel een wolf zal zijn. Ditzelfde geldt voor Nicole, ze heeft vanaf dag 1 al Arjo en Frits erg verdacht gevonden, en dat gebrabbel van Arjo zorgde er dan ook voor dat ik op het laatst toch het gevoel kreeg dat ik Nicole kon vertrouwen. Ze deed dit slim door te zeggen dat ze uiteindelijk vond dat ik betrouwbaar was, en goed redeneerde, toen ze erachter kwam dat ik op Arjo ging stemmen, terwijl ze juist daarvoor zei dat ik verdacht was. Ik krijg hierdoor het gevoel dat ze me eruit probeerde te werken als burger (Nicole heeft vorig potje ook bewezen met erg veel argumentatie zoveel vertrouwen te kweken dat toen ik doodging als burgemeester, haar als enige wolf de burgemeesterrol heb gegeven, waar ik nog steeds van baal). Nicole heeft nog steeds de schooljufgave, dus ze is extra gevaarlijk. Ik denk dat we dit moeten realiseren, en in onze stemming rekening mee houden. Dit betekent namelijk, dat de wolven nu één van ons de stemming kan onthouden. Als je dus even doordenkt kan dus het volgende gebeuren: Er gaat nu een burger dood deze nacht. Dan pakken we morgen Victor (logisch). Dan kunnen de volgende nacht de wolven weer een burger pakken. Dan staat het dus 2 tegen 2. De schooljuf kan dan iemand de stemming onthouden en dan kunnen ze de laatste burgers doodstemmen. Ik denk dat dit voor verlies kan zorgen als we niet tactisch redeneren. Dit scenario is natuurlijk wel erg zwart-wit, en ik snap dat het lijkt alsof ik de stemming nu van Victor af probeer te houden. Dat is niet het geval. Als jullie willen moeten jullie gewoon op Victor stemmen. Dan is het te hopen dat komende nacht de weerwolven op de weerhamster stuiten, of het door de schout beschermde huis, of de dorpsoudste. Ik denk alleen dat we ze een stapje voor moeten zijn. Gezien Thomas, Victor en Nicole nu niet mogen stemmen, en een van ons dan misschien moet nablijven, blijven er maar 3 stemmende mensen over. Dit kan dus wel de laatste nacht zijn dat we de stemming in eigen hand hebben, want anders zijn we wel verloren. We hebben geen ziener meer (dus geen wolveninformatie), geen heks meer (geen redding en geen vergif), geen kasteelheer meer (geen smeekbede), geen biecht (geen informatie over iemand anders) en geen witte weerwolf (iemand die de wolven extra kan bedreigen) meer. Ik wil dus maar benadrukken dat we nu echt slim moeten stemmen, anders gaan we dit potje verliezen. Ik vertrouw daarom jullie (Maureen, Georgette en Lonneke) maar even, ook al zit er misschien nog wel een kleine wilde tussen jullie (als een van jullie wolf is kan ik me sowieso wel voor mn kop slaan). Als we als burgers willen winnen lijkt het me tactischer om eerst Nicole dood te maken, daarna Victor natuurlijk en dan Thomas. Als Nicole een burger is ga ik me ook voor de kop slaan, want dan heeft een van jullie drie echt een hele slimme wolf gespeeld. Maargoed, we moeten nu keuzes maken, want zoals Nicole al eerder in het potje zei: ik ga liever strijdend ten onder, dan dat ik bang ben om een verkeerde keuze te maken en daarom zoveel mogelijk op zeker te spelen...

Ik hoop dat ik dus straks nog leef, maar zo niet (en zo wel ook), hoop ik dat jullie een wijze keuze maken...

Met heel veel liefs,

SilentScreamer (Jip).
Verteller
Verteller
Admin

Klaagmuur Empty Re: Klaagmuur

do 12 jan 2017, 20:01
Nacht 6
Wauw, gefeliciteerd Georgette met de overwinning! Obviously heb je vannacht Maureen doodgemaakt en dan sta je nu één op één met mij en kan je mij met je burgemeesterstem direct doodstemmen. Wat heb je het ontzettend slim gespeeld! Ik denk dat je de beste undercoverwolf bent die we ooit op het onlineforum hebben gehad, waar niemand gedurende het spel je actief heeft verdacht.

Dat ik weet dat je de wolf bent blijkt wel duidelijk uit het feit dat je niet wist wat de raaf was of deed en ik ben het niet. Maureen is de raaf. Maureen wist precies hoe of wat de raaf is en heeft van jullie twee veruit de meest wenselijke keuzes gemaakt. Ze heeft Arjo verdedigt terwijl Georgette juist al heel snel aangaf hem niet echt te vertrouwen. Later gaf ze zelfs aan dat ze Arjo wel ging vertrouwen maar dat het goed was om toch op hem te stemmen. Maureen heeft echter altijd door gehad dat er velen erg aan het sturen waren. Jij (Georgette) bent altijd met de kant meegegaan die voor de wolven het meest wenselijk was. Dat deed Thomas in principe ook, op het moment dat ik Nicole en hem ging beschuldigen ging hij daar in mee. Dat Thomas mij al die tijd aan loopt te vallen geeft wel aan dat hij zich bedreigd voelde omdat we hem doorkregen. Ik had alleen iets eerder door moeten krijgen dat toen Thomas ook Nicole ging beschuldigen dat ik niet had moeten volhouden dat Nicole ook een wolf was. Mijn tweede verdenking was eigenlijk al de heletijd Georgette, maar omdat ik er vanuit ging dat je burger was wou ik je graag meehebben om Nicole te beschuldigen. Nu ik dat al deed heb je geen moment getwijfeld en heb je Nicole er ook uit gewerkt. Georgette heeft nooit erg duidelijk een kant gekozen om maar op het einde van de dag met de meerderheid mee te gaan. De meerderheid had telkens het gevoel dat de verkeerde mensen alles drukten en zo ging het voor de wolven wel makkelijk.

Ikzelf heb in dit spel mijzelf verantwoordelijk gemaakt voor het doden van de laatste burger (sorry  Nicole Klaagmuur Icon_sad ), maar als je op dit moment geen keuze maakt dan hebben de wolven vrij spel. Net als Nicole heb ik als burger dan ook gewoon een stomme fout gemaakt. Ik baalde er erg van dat zij een burger was, want daarmee hebben de wolven nu de macht in handen. Gelukkig heeft Nicole nog wel Thomas doodgemaakt zodat de wolven niet met een enorme meerderheid winnen. Georgette heeft mijn rol uiteraard ook allang door (ze heeft op dag 1 wel duidelijk gemaakt dat ze het klaagmuurbericht over de weerhamster wel gelooft) en ik kan daarom niet dood. Ik heb altijd de klaagmuurberichten geschreven om de wolven te misleiden door te laten merken dat ik heel kwetsbaar ben, in de hoop dat ze mij op zouden proberen te eten. 

Georgette heeft het echt slim gespeeld met uitspraken als 'ik heb verder dan ook totaal geen mening' en 'ik ga met de meerderheid mee (meerdere keren)' waarna ik haar erop moest wijzen dat de wolven dat alleen maar willen. Achteraf gezien was dat natuurlijk slim van haar want met name op dag 2, was zij degene die al heel snel riep dat David erg sturend was op Duco en dat vertrouwde ze niet. Dat terwijl al snel bleek dat Duco niet te vertrouwen was. Ze heeft zich hier dus voor Duco proberen op te vangen samen met Arjo (die er ook nog eens naast zat) door daarmee de ziener dood te maken. Ik ben ook de fout in gegaan door haar soms met mij mee te laten denken om een kant te kiezen, omdat zij eeuwig 'geen mening' had. Ja en daar maakte ik soms ook de verkeerde keuzes, waarvan ik nu wel een beetje spijt krijg. De wolven hebben het uitstekend gedaan en denk dat Georgette daar het meest aan te danken heeft. Op dag 1 meestemmen op de kasteelheer, dan is er in ieder geval geen wolf dood, op dag 2 op David stemmen (dan is de ziener dood), op dag 3 op Arjo stemmen, dan is hij dood (zij had heus wel door dat Frits en Arjo een koppel waren, want zij had kennis van alle wolven, en normale burgers zullen elkaar niet zo hard verdedigen), op dag 4 moest Victor natuurlijk dood en op dag 5 meestemmen op Nicole, ze heeft niet eens echt overwogen of het misschien niet klopte. Het kwam erg goed uit. Dat Thomas mij en Nicole verdacht betekent nog eens te meer dat Georgette wel een wolf moet zijn (of Maureen, maar dat geloof ik niet), omdat in dit gedeelte van het spel je nooit een medewolf zou verlinken, dan verlies je namelijk je kansen op een meerderheid. Het is dan ook wel erg voordelig als je burgemeester bent. Daarnaast denk ik ook dat Victor expres op Georgette wou stemmen om ons te laten denken dat zij dus te vertrouwen is. Al met al dus prima gespeeld van de wolven. 

Helaas Maureen, we moeten het verlies maar accepteren. (en als uiteindelijk blijkt dat jij een wolf bent heb je het NOG slimmer gespeeld)

Zo, dat was nog eens echt klagen op de klaagmuur Klaagmuur Icon_wink

Groetjes,

SilentScreamer (Jip)
Gesponsorde inhoud

Klaagmuur Empty Re: Klaagmuur

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum