Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Nacht 4

za 24 dec 2016, 21:50
Dat ging niet zoals verwacht. De witte weerwolf is dood en de geliefden ook, dus we kunnen elkaar vertrouwen.

Als we nu iemand opeten is het morgen 3 tegen 3 maar de burgers hebben nog de goede beroepen, te weten de burgemeester en de schooljuffrouw. Laten we Georgette opeten en hopen dat ze Jip burgemeester maakt. Dan stemmen we allemaal Victor dood, eten we Nicole op, en dan is het 2 tegen 2 met een burgemeester aan onze kant. Dus dan winnen we.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

ma 26 dec 2016, 17:26
Jajaja, ik vind het ergens geniaal dat het gelukt is Frits en Arjo eruit te werken. Er was totaal geen wantrouwen in mij (van niemand niet) met dit resultaat als gevolg. Ik kreeg via PB de complimenten van Frits dat die dit absoluut niet verwacht had. Omdat ik zo onder de radar zit moet ik daar blijven. We hebben een goede positie te verdedigen, maar zoals je zegt hebben we niet gewonnen. Dat Victor niet te vertouwen is, is duidelijk, en denk dat jij er ook niet aan ontkomt Thomas. Als ik ook maar enigszins met jullie redeneringen meega ga ik nat. Ik moet dus op de een of andere manier mee om Nicole eruit te werken. Die heeft veel wantrouwen gewekt nu. 

De rollen die erin zitten zijn nog raaf (niet Nicole), waarschijnlijk weerhamster (Georgette zie ik wel aan voor fie waarschuwing, maar Nicole ook (dat moeten we opzoeken op het forum of ze het bericht verdedigd heeft (meeste mensen lullen in het dorp over hun eigen rol (zie manon ( yay haakjes in haakjes constructie (yay duco)))))).

Verder kan nog schout of dorpsoudste of dorpsgek denk ik. Kleine wilde kan ook nog steeds of dienstmeisje.

Dus de burgemeester pakken is een gok, maar tactisch gezien een logische keuze. 

Later kom ik wel met meer tactiek. Jammer dat duco dood is, maar we weten nu dat we vol voor de winst moeten gaan. Ik denk dat we eerst Victor moeten pakken en dan rustig doormoorden. We moeten doorkrijgen dat Nicole niet te vertrouwen is, georgette en lonneke volgen snel...
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

ma 26 dec 2016, 19:10
Oh ja, de weerhamster was een boer dus dat is Lonneke. Als we Georgette opeten en zij maakt Lonneke burgemeester hebben we wel verloren denk ik. Ik moet er nog even over nadenken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

ma 26 dec 2016, 22:59
Maar is het wel Lonneke en niet Georgette? Dat vind ik lastkg
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

di 27 dec 2016, 01:45
Er is een yeti of schout in het spel, er was namelijk geen ravenbrief. Nicole is geen raaf. Yeti kan niet want het opeten lukte wel.

Er is dus nog een schout die nicole niet vertrouwde (of juist wel?)

Daarnaast: kunnen we niet beter nicole pakken en dan pas georgette, Victor pakken we sowieso komende dag.

Allemaal denkvoer.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

di 27 dec 2016, 02:23
De kansen van falen ligt vannacht dus op de weerhamster en het huis van de schout. Nicole is dus.een zekere dode. Morgen gaat hoe dan ook Victor dood (of we moeten sneaky en riskant de rest motiveren om iemand anders te pakken. Morgennacht pakken we dan Georgette, omdat die burgemeester is. Jij krijgt vast dan de ravenbrief en sterft dan ook vast. Dan win ik het niet. Alleen als ik burgemeester wordt winnen we op dat moment. Nicole is onze grootste bedreiging. Nicoles woorden op de mijne wordt dat dan. Als we nicole niet pakken verliezen we, dus als ze overleeft moeten we haar verdAchtmaken. We kunnen in plaats van op victor stemmen op nicole, omdat ze met haar beroep teveel.macht uitoefent. Maar dat is behoorlijk riskant.

Denk dat jij thomas moet benadrukken dat we verliezen als we jou niet vertrouwen.

Denk denk denk....

Wat zou de vierde rol zijn?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

di 27 dec 2016, 13:30
Ik heb vannacht een plannetje bedacht. Het staat enigszins los van de beslissing die we maken over het afmaken van iemand vannacht, maar het moet wel ervoor zorgen dat de discussie de goede kant op leidt.

Ik ben van plan een klaagmuurbericht te plaatsen met mijn eigen naam eronder. Het bericht zal erop duiden dat ik een aantal mensen niet vertrouw en zal de volgende elementen bevatten

- Het is echt vervelend dat we twee burgers kwijt zijn, maar we zijn nog niet verloren
- Ik stuur een klaagmuurbericht omdat ik nog niet zeker weet of ik het einde van de nacht haal (nog meer laten merken dat ik onschuldig ben, en onbewust bij hun inwerken dat ze mij vertrouwen)
- Victor moet 100% dood, maar misschien niet meteen
- Maureen en Lonneke vertrouw ik, want die hebben beide al 1 of meer keren op een wolf gestemd, namelijk Duco en Victor.
- Thomas, Nicole en Georgette vertrouw ik niet.
- Thomas heeft geen beroep, Nicole en Georgette wel.
- Als Georgette en Nicole blijven leven, dan zijn ze na vannacht in de meerderheid. Namelijk, ze laten mij dan nakomen, dus hebben ze 3,5 stem. En dan zijn er nog 3 burgers over, ongeacht wie de nacht overleeft.
- Als toch 1 van de 2 burgers is, is het dus erg belangrijk dat er een van de 2 onder het mes gaat.
- Er kan ook nog een kleine wilde zijn (houd ik rekening mee), dus dan kunnen alle 4 gevaarlijk zijn.

Ik ben erg bang voor dat Nicole 1 op 1 op mij komt te staan en dan liggen we er meteen uit. Ik moet dus wel echt onschuldig blijken. Bovenstaand plan is wel riskant dus.

We hebben in ieder geval vrijwel zekerheid dat de komende 3 rollen erin zitten:

- Raaf (niet Nicole, krijgt geen vertrouwen van de schout)
- Schout (vertrouwd de raaf niet, en dat is niet Nicole)
- Weerhamster (Lonneke of Georgette, vermoedelijk Lonneke)
- ?

De laatste kan Kleine Wilde zijn (voor ons zeer gunstig), Dienstmeisje (kan), Dorpsoudste (erg ongunstig), Dorpsgek (wat was dat ook alweer) en nog wat?

De verdenkingen liggen ook niet erg gunstig.

- Niemand vertrouwd Victor.

- Nicole vertrouwt Thomas niet, en waarschijnlijk mij nu ook niet (dit is de meest moeilijke tegenstander dus!)

- Georgette heeft ook moeite met Thomas

- Lonneke heeft nauwelijks wat aangegeven

- Maureen heeft ook moeite met Thomas

Ik denk dus dat Nicole mij nu veeel minder vertrouwd, en ook Lonneke en Maureen hebben vermoedelijk wat door. Georgette was altijd heel meegaand in de discussie, en laatst ook met mij, dus dat vertrouwen heb ik. Dit moeten we meenemen in de beslissing van vannacht.

Ik denk dat we echt heel goed moeten uitzoeken of Nicole ook gewantrouwd wordt door de burgers. Dan moeten we dat namelijk ergens benadrukken, alhoewel een slimme burger ook snapt dat het obvious is dat weerwolven elkaar op dit moment niet zullen verlinken.

We kunnen ook de tactiek hanteren door gewoon af te wachten en de aanval door hen te laten gaan. Zul je zien dat Nicole op Georgette gaat inzetten? Gaan we daarin mee. Thomas moet in dat geval niet aankondigen op Georgette te stemmen, maar op Nicole. In werkelijkheid stemt die dan WEL op Georgette. Dan is die overdag niet obvious blij om op Georgette te stemmen maar ligt ze er wel uit. Dat zou ook nog kunnen.

Ik ga nog even pluizen, er komt nog wel een update.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

di 27 dec 2016, 13:38
Er is ook een nadeel dat Nicole mensen kan na laten blijven om een signaal af te geven. Morgen zal dat vast Victor zijn, maar als ze Georgette doet, kan ik nooit zeggen dat ze beide wolven zijn. Geen enkele wolf op dit moment nog verlinken. Dat kan ook juist weer een tactiek zijn om jou (Thomas) er nu bij te naaien. Dat lijkt me ook weer heeeel riskant maar het is een ideetje.

Er komt nog een en ander haha.
Civ
Civ
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 00:41
Het is duidelijk dat ik nu gesnapt ben Razz Dus "I will take the fall." Verder wil ik op merken dat Nicole ook niet echt vertrouwd wordt, daar kan je ook nog iets mee doen (er wordt gedacht dat Thomas, Nicole en ik onder één hoedje spelen).
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 00:44
De witte wolf is dood en de geliefden zijn eruit. We kunnen elkaar dus wel vertrouwen nu. Het is nu 3 tegen 4, als we iemand opeten 3 tegen 3. Dat betekent dat we al bijna genoeg hebben om de stemming tegen te gaan, op drie dingen na:
1. de schooljuffrouw
2. de burgemeester
3. de raaf
We kunnen ze niet allemaal in één nacht stoppen, dus Victor gaat er sowieso aan. We moeten in de komende twee nachten de burgemeester en de schooljuffrouw opeten. Ik stel voor dat we eerst de burgemeester opeten, want ik denk dat de kans dan groter is dat Georgette Jip dan burgemeester maakt. Als we te lang wachten vertrouwt ze Jip niet meer.
Civ
Civ
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 00:47
Meester Lupus W. Tungsten schreef:De witte wolf is dood en de geliefden zijn eruit. We kunnen elkaar dus wel vertrouwen nu. Het is nu 3 tegen 4, als we iemand opeten 3 tegen 3. Dat betekent dat we al bijna genoeg hebben om de stemming tegen te gaan, op drie dingen na:
1. de schooljuffrouw
2. de burgemeester
3. de raaf
We kunnen ze niet allemaal in één nacht stoppen, dus Victor gaat er sowieso aan. We moeten in de komende twee nachten de burgemeester en de schooljuffrouw opeten. Ik stel voor dat we eerst de burgemeester opeten, want ik denk dat de kans dan groter is dat Georgette Jip dan burgemeester maakt. Als we te lang wachten vertrouwt ze Jip niet meer.
Hier ben ik het mee eens. Laten we Georgette opeten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 01:29
Ik heb nog even een tijdje ctrl+f gedaan in dag 4 om de verdenkingen helder te hebben.

De eerste gaat over Nicole:

Maureen verdenkt haar samen te werken met Victor en Thomas, en dat zal alleen maar sterker zijn.
Lonneke noemt er niks over
Georgette verdacht haar ook, maar is erop teruggekomen.


De tweede gaat over Georgette:

Nicole verdenkt haar samen met vele anderen (dus niet heel sterk)
Maureen en Lonneke hebben zich er niet over uitgesproken

Georgette is altijd erg meegaand in de discussies, ze wou zelfs nog naar Duco luisteren terwijl iedereen zeker wist dat hij wolf was (waarom ook eigenlijk ook alweer).

De derde gaat over Maureen

Nicole vind haar niet verdacht
Georgette vond haar actie op Duco goed, dus ik denk dat ze ook Maureen vertrouwd.
Lonneke gaf aan dat Maureens actie juist wel verdacht was, maar doordat AJ burger bleek zal dat nu wel weg zijn.

Na haar acties van de afgelopen dag is het natuurlijk logisch dat iedereen haar vertrouwd.

De vierde gaat over Lonneke

Nicole vertrouwd Lonneke wel zegt ze
Georgette en Maureen hebben hier niets over gezegd

Gezien haar stemmingen eerdere rondes heeft zij grote kans om het vertrouwen te krijgen.



Nicole heeft dus geflaterd door snel Frits en AJ zijn niet te vertrouwen (en Jip ook niet), en daar is ze dus kwetbaar. Maureen heeft met haar vedediging zich erg sterk gemaakt. Op moment van schrijven realiseer ik me dat Lonneke juist precies alles van AJ en Frits heeft omgekeerd en daarmee eigenlijk ook Nicole achterna is gegaan. Het enige wat ze heeft is de stemming op de wolven (Duco en Victor), maar anderzijds was duidelijk dat die niet doorslaggevend zouden zijn, dus veilig. Georgette is altijd meegaand geweest, maar is dit spel wel veel mondiger als eerst. 

Georgette doden is gewoon een enorme gok, A: is ze de weerhamster, B: maakt ze mij eerder wolf als Lonneke. Ik denk dat de kans dat ze mij burgemeester maakt ongeveer 60-40 is, omdat ik alles breed beschouwde en stilletjes gewerkt heb op haar vertrouwen door haar mee te laten denken met mij.

Lonneke doden is waarschijnlijk de weerhamster. Is ze dat niet, biedt dat nog steeds weinig perspectief voor de burgemeester, omdat we dan Georgette niet doodkrijgen. Dat is niet heel zinnig

Maureen doden is handig omdat ik denk dat ze de schout is. Toch winnen we daar de oorlog niet mee want Maureen heeft geen gave meer. 

Nicole doden is erg zinnig, want dan is er geen schoolmeester meer. Haar rol is niet de raaf, dus de kans is groot dat die wel zinnig is. We hebben dan alleen nog het probleem dat Thomas meer in de spotlights komt. Ergens denk ik sowieso dat Thomas net als Victor toast is, dat vertrouwen praten we niet meer goed, tenzij jij ook met een enorme rede op de klaagmuur komt waarin je aangeeft waarom je foutzat. Het punt is dat we dan alleen overblijven en de vraag is of ik dan in mijn eentje nog kan winnen. Zou wel episch zijn maar lijkt me toch zeer kleine kans.

De belangrijke dingen die dus nog spelen zijn:

- Niet de weerhamster opeten (Lonneke of Georgette)
- De raaf heeft een stem (niet Nicole)
- De schooljuf heeft een stem (Nicole)
- De burgemeester heeft bij gelijke stemming, die morgen relevant is, de doorslaggevende stem (Georgette)

Verder:

- Maureen gaat door iedereen vertrouwd worden
- Georgette lijkt redelijk duidelijk aan de burgerkant te staan, ongeveer net zoveel als ik
- Lonneke stemde veel op de wolven, maar heeft afgelopen ronde zonder erg veel te argumenteren duidelijk gemaakt dat Arjo niet te vertrouwen is (en zelfs Maureen niet!).
- Nicole heeft van alle burgers de meeste wantrouwen, samen met Thomas. Victor natuurlijk nog meer.
- Victor gaat morgen dood, tenzij we in de meerderheid raken.

Stel: We stemmen Georgette dood. Dan gaat eventueel de burgemeesterrol naar mij. Stel dat Georgette NIET de raaf is, dan ontvangt Victor de ravenbrief. We hebben dan nog steeds geen meerderheid. Ik denk dat dat gewoon te riskant is, ook al lijkt het me opzich dus logisch dat het verkrijgen van de burgemeesterrol wel moet lukken. Wel is het dan zo dat we dan nog steeds net zo goed Victor dood kunnen maken en de volgende nacht Nicole. Dan zijn we in de meederheid, maar hebben we misschien nog de ravenbrief.

Stel: We stemmen Nicole dood. Dan hebben we geen schoolmeester meer. De raaf zal zorgen dat Victor de brief krijgt. Victor sterft. Dan pakken we Georgette. Die maakt mij dan burgemeester. Dan zijn we in de meerderheid, alleen hebben we dan misschien nog te maken met de ravenbrief. 

Theoretisch kan het dus lopen dat er dan nog 2 wolven leven, en 2 burgers, dus hebben we de doorslaggevende stem, tenzij de ravenbrief slecht valt.

Ik weet het niet, het lijkt een verstandiger scenario, ook al weet ik dat het logisch is dat Nicole het makkelijkst verdacht te maken is, zonder zelf op te vallen. Maar na het schrijven van beide scenario's blijkt eigenlijk dat het resultaat in beide gevallen net niet ideaal is.

Ik weet niet zo goed of we er nu goed of slecht voor staan, maar deze nacht kan nog wel eens moeilijk worden.

Als we overdag nog een burger kapot weten te krijgen winnen we sowieso, en dat is natuurlijk ook nog mogelijk. In dat geval moeten we per se zorgen dat Nicole nog leeft en die het leven moeilijk maken. Ik weet niet hoe sterk ze uit de hoek kan komen met argumenten, maar het zou best kunnen dat we dat nog voor elkaar krijgen.

Pfoei, zwaar dat weerwolf zijn xD
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 01:34
Hahahahah zit ik hier hele epistels te schrijven, zijn jullie al met 3 zinnen eruit hahaha Very Happy

Ik moet nog even denken of ik het ermee eens ben dat Georgette verstandiger is. Nicole hebben we overdag nog een kansje voor.

Verder zit ik te denken dat wat we morgen zeggen ook erg belangrijk is om af te stemmen. We kunnen bijvoorbeeld Victor dingen laten zeggen waardoor Nicole bijvoorbeeld niet meer vertrouwd wordt. Ik heb nog geen idee hoe maar daar denk ik aan.

We moeten zorgen dat er zoveel mindfucks zijn dat de burgers niet meer weten waar ze allemaal overna moeten denken. Ik kwam erachter dat voorzichtige beschouwingen van de situatie die ellenlang zijn erg veel vertrouwen wekken. Daar ga ik op inzetten morgen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 01:48
Ik heb nog even in de eerste dag gezocht, om te achterhalen wie de raaf is.

Maureen had daar gevraagd waarom Manon op Nicole zou stemmen, nadat Manon al 3x had uitgelegd waarom. Vervolgens legde Manon dat nog eens uit. Maureen reageerde niet meer en denk dat ze daarom clueless de brief bij Nicole heeft neergelegd. Verder hebben alleen doden Nicole gewantrouwd op de eerste dag. 

Het is niet heel zeker, maar dit zou ook wel eens kunnen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 02:08
Okay, ik heb nog een keer opnieuw nagedacht nu ik jullie verhalen gehoord heb. 

Ik denk dat de sleutel tot winst is, dat wij op geenzins manier een team moeten vormen. Niet in onze argumentatie overdag. Ik denk dat Thomas en ik wat meer tegenover elkaar moeten komen te staan, maar vooral tegenover Nicole. Ik zal in twijfelmodus gaan maar toch gericht sturen op Thomas en Nicole.

Mijn voorstel:

We gokken nu op Georgette, hopen dat de schout niet langs is geweest, dat ze geen weerhamster is, dat ze wel de raaf is en dat ze mij burgemeester maakt (ze mag de klaagmuur lezen toch?). Ik doe mijn zielige verhaal op de klaagmuur, waarin in aangeef dat ik geen vertrouwen heb in Thomas en Nicole, omdat zij zo duidelijk tegen Arjo waren, terwijl hij burger is. Wij zijn daarin meegesleept en moeten nu verstandige keuzes maken. We kunnen wel eerst Victor afmaken en dan Nicole. Zoiets. 

Morgen probeer ik dan dus eerst Victor dood te maken, maar wel duidelijk maken dat Nicole dat wel morgen dood moet. Daarbij wil ik de raaf oproepen om Nicole de dag erna de brief te laten bezorgen bij Nicole en de schout door mij te beschermen. Ik kan wel iets laten merken dat ik dorpsoudste of iets dergelijks. 

Thomas en Nicole zullen dan fel tegen me ingaan, en ik zal dan proberen om Georgette, Lonneke en Maureen aan mijn zijde te krijgen. Ik denk dat dat het beste is dan. Ik vrees alleen heel erg dat mijn verdediging niet sterk genoeg is, en dan verliezen we.
Verteller
Verteller
Admin

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 11:17
Zo te zien is iedereen het ermee eens dat georgette deze nacht word opgegeten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 11:36
Ja maar misschien is het nog wel handig om nog wat tactiek door te spreken. Daarnaast moet ik nog een klaagmuurbericht posten.
Verteller
Verteller
Admin

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

wo 28 dec 2016, 21:49
SilentScreamer (Jip) schreef:Ja maar misschien is het nog wel handig om nog wat tactiek door te spreken. Daarnaast moet ik nog een klaagmuurbericht posten.

Jullie hebben nog tot morgen 22.00 uur.
Civ
Civ
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

do 29 dec 2016, 14:46
Ik vind het allemaal prima; ik ben straks toch dood :p Maar ik zou nog steeds georgette opeten, want die is burgemeester, waardoor jij een grote kans hebt burgemeester te worden, wat heel sterk is!
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

do 29 dec 2016, 16:34
Ja, dan zal ik een klaagmuurbericht plaatsen waaruit blijkt dat het dan obvious is dat jullie 3 niet te vertrouwen zijn. Daaruit moet ook blijken dat Nicole nog een beroep heeft dat gevaarlijk is. Misschien kan ik daarmee Georgette, Lonneke en Maureen zover krijgen om te stemmen op Nicole. De vraag is echter of ik niet moet nablijven omdat Frits heeft bepaald dat Victor, Thomas en Nicole niet mogen stemmen. Denk dat Nicole duidelijk wil maken dat ze een burger is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

do 29 dec 2016, 21:29
@Verteller

Klaagmuur is ingestuurd, en we gaan pogen om Georgette op te eten!
Gesponsorde inhoud

Nacht 4 Empty Re: Nacht 4

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum