Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Nacht 5

ma 02 jan 2017, 20:27
Jammer, het wou niet zo lopen als ik wou. We hebben dus twee nadelen opgelopen.

- Victor is dood
- Vannacht geen dode.

Er kunnen dus twee dingen aan de hand zijn.

- Schout bij Georgette
- Georgette is weerhamster

Lonneke en Georgette verdenken Nicole. Ik denk dus dat we haar morgen nog wel plat kunnen krijgen (hopelijk). Hopelijk is Georgette de raaf en legt ze de brief bij Nicole. Vandaag lijkt me het slimst dus om Maureen op te eten.

Laten we daar eens even goed over nadenken. Ik denk dat ik nog steeds het vertrouwen heb van iedereen. Zelfs Nicole heeft me niet aangevallen. Tuurlijk zal ze wel wat bedenkingen hebben op dit moment maar volgens mij val ik nog niet geheel door de mand.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

ma 02 jan 2017, 20:38
Het lijkt er toch een beetje op dat Georgette zit te hinten dat ze de raaf is. Ik denk dan ook dat Nicole de ravenbrief krijgt. Je weet het niet en vind het te riskant om haar nog proberen om te leggen. Nicole omleggen lijkt me niet zo praktisch verder. Denk dat we daarom beter Maureen kunnen pakken. De raaf kan ons deze ronde wel in helpen, en als zij schout is kunnen we die beter kwijt zijn (als Nicole schout is hebben we wel pech).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

di 03 jan 2017, 11:12
Eigenlijk zijn we dus nog niet veel verder als de vorige nacht.

Wel weten we dat de schout net iets meer informatie heeft als de overige burgers. Gezien het volgens mij niet mogelijk is dat de yeti op dag 3 heeft rondgelopen (Manon ging dood, maar er was geen ravenbrief), moet de schout dus wel weten wie de raaf is. Een genezer lijkt me daarom al helemaal definitief uitgesloten.

Nu ik teruglees bedenk ik dat het ook mogelijk is dat de raaf langswou bij het beschermde huis. Op dag 1 en dag 3 is beide geen ravenbrief geweest, en een yeti lijkt me daarvoor dus onmogelijk. In de spelregels staat niet duidelijk of een ravenbrief MOET. Ik zal de verteller even vragen of zij dit heeft aangehouden, gezien ik weet dat volgens Arjo de raaf altijd wel iets moest plakken. Op dag 1 hint Georgette namelijk duidelijk dat de raaf misschien wel geen keuze wou maken, waarop Manon zegt dat die ook onderschept kan zijn door de schout en toen zei Georgette 'oja, dat kan ook nog'. Nu denk ik dat Georgette wel meent verrast te zijn, en hiermee aangeeft dat ze inderdaad op dag 1 geen keuze heeft gemaakt. Daarnaast geeft ze aan mijn advies te willen volgen voor 'morgen', en het enige wat er dan valt te volgen is dat de raaf de brief bij Nicole moet plaatsen.

Anderzijds is het natuurlijk gewoon zo dat Maureen ook heel goed de raaf kan zijn, en dat komt dan wel heel slecht uit. Zij is de enige die op dag 1 de naam 'Nicole' genoemd heeft, die de volgende dag de ravenbrief heeft gekregen. De dag erna heeft weer niemand van de levende burgers over de verdenkingen van Nicole gepraat. Op dag 2 heeft Georgette wel aangegeven dat er veel gedrukt wordt op Duco en Arjo (door David), als reactie op Nicole haar verdenking van Arjo op de eerste dag. 

Laat ik dan voorop stellen dat ik het niet zeker weet, maar vermoed dat de raaf of Maureen of Georgette is.

De weerhamster is Georgette of Lonneke, met een ietwat grotere kans dat Georgette het is. Toch vind ik het niet onwaarschijnlijk dat de schout Georgette heeft beschermd, omdat het er niet op leek dat ze een wolf was, maar dat dit voor de wolven wel erg interessant was. Ik vermoed dat dit een actie van Nicole is. Ik denk dat Nicole de schout is. Ik denk dan dus dat de vierde rol dorpsoudste of dorpsgek is. Hier kunnen we dan ook weinig op inspelen want de kans dat we 's nachts een van deze niet dood kunnen maken is 50% (in geval van dorpsoudste). 

Het lijkt mij belangrijk om te pogen om de schout te pakken, niet de raaf en zeker niet de weerhamster. Het lastige is dat geen enkele persoon de logische uitverkorene is.

Georgette en Lonneke hebben beide kans om weerhamster te zijn. Georgette heeft aardig kans om raaf te zijn en anders weerhamster. Georgette heeft de eerste dag wel vaak benadrukt dat het weerhamsterbericht WAARSCHIJNLIJK juist is, zelfs meerdere keren. Ik vind haar killen te gevaarlijk, ik baal er zelfs nu van dat we het de vorige nacht wel op gokten. 

Maureen heeft grote kans om raaf te zijn, anders is ze dorpsoudste of dorpsgek (of kleine wilde of dienstmeisje (zou het?). De kans dat ze doodgaat is vrij groot. 

Nicole is de grootste verdachte dus die wordt waarschijnlijk wel afgemaakt morgen. Ik ben in ieder geval voor, de raaf als die overleeft waarschijnlijk ook. In dat geval hebben we al 3 stemmen, moeten we nog 1 burger meetrekken. Nicole afmaken lijkt me dan ook niet zo verstandig, net zoals met Arjo graaft die haar eigen graf waarschijnlijk wel.

De vraag is wel of de schout in staat is te voorspellen wie er beschermd moet worden. Dat is ook iets om rekening mee te houden.

Voorlopig lijkt me Maureen de beste kans. Meest waarschijnlijke scenario is dat ze wel doodgaat, en als schout of dorpsgek/oudste uit de bus komt. Dan hebben we kans om overdag Nicole nog te pakken en dan wordt het lastig (pakken we Lonneke of Georgette die avond daarna?). Ik denk dat we er niet zo goed voorstaan als het leek, met als vervelendste feit dat we niet weten om wat voor reden Georgette niet dood is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

di 03 jan 2017, 11:35
Het blijft een beetje lastig. Als ik als schout zou redeneren zou ik het geen gekke keuze vinden om de eerste nacht de burgemeester te beschermen. Gezien er geen ravenbrief was kan dat dus betekenen dat Georgette dat is. Maar Georgette kan dus mogelijk ook afgezien hebben van de ravenbrief, daarvan moeten we dus even antwoord afwachten van de verteller.

Als schout de barbier beschermen vind ik heel onlogisch. Dus dan zou het betekenen dat Maureen van de ravenbrief afgezien. Wanneer het afzien van de brief niet mogelijk is ga ik er dus vanuit dat Georgette de raaf is en dat de derde nacht de schout haar beschermd heeft.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

wo 04 jan 2017, 16:47
Heb jij hier ook een gedachte over, Thomas?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

wo 04 jan 2017, 19:35
Georgette zou ook nog de dorpsoudste kunnen zijn.

Het zou kunnen dat ze toch de weerhamster is aangezien ze als boer begon. Wel een beetje raar klaagmuurbericht dan. Haar opnieuw opeten is dus wel een risico. Maar dat is sowieso want we kunnen nu weer tegen de genezer/schout aanlopen.

Het enige wat ik zeker weet is, dat we Nicole nog niet moeten opeten. Zij is wel enigszins verdacht dus misschien lukt het om haar overdag dood te maken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

wo 04 jan 2017, 19:41
Welke rollen zitten er nog in? Sowieso de raaf en hoogstwaarschijnlijk de genezer en de weerhamster. Wat dan verder nog? Ik denk de dorpsoudste of misschien de jager.

Lonneke of Georgette is de weerhamster. Nicole kan geen raaf zijn want zij kreeg op dag twee de ravenbrief. Dan kan Nicole nog de genezer of de dorpsoudste/jager zijn. We moeten even de discussie van dag 1 doorlezen wie van de drie (Lonneke, Maureen, Georgette) Nicole verdacht, want dat is dan waarschijnlijk de raaf. We kunnen ook even kijken of Nicole nog hints gegeven heeft.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

wo 04 jan 2017, 19:59
Kut! Georgette is de weerhamster. In de discussie op de eerste dag zei Lonneke dat ze het bericht van de klaagmuur niet geloofde maar Georgette ging het er uitgebreid over hebben en concludeerde toen opeens dat het inderdaad van de weerhamster komt. Zij zal dus de weerhamster zijn. Als we de vorige nacht even die discussie hadden doorgelezen hadden we het al eerder geweten. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.

Lonneke suggereerde trouwens dat er misschien geen raaf zou zijn, terwijl Maureen Nicole verdacht. Ik denk dus dat Maureen de raaf is. Dus het is als volgt:

Georgette: Weerhamster
Maureen: Raaf
Lonneke en Nicole: genezer en dorpsoudste/jager/wat er nog in zit

Ik denk dat Nicole liever Georgette of Maureen zou beschermen als zij de genezer is, en als Lonneke de genezer is dan kan ze zichzelf natuurlijk niet genezen. Laten we dus Lonneke opeten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 13:10
Ik heb reactie van de verteller terug, en die geeft aan dat ze de spelregels heeft nageleefd zoals ze er staan, wat betekent dat de raaf een brief MAG plaatsen en niet per se hoeft te plaatsen.

Dit doet mij wel twijfelen. Ik heb inderdaad dezelfde redenering als jij gedaan, en daaruit bleek dan ook dat ik dacht dat Georgette weerhamster is, maar ook nog wel eens de raaf zou kunnen zijn. Als we zeker weten dat Georgette weerhamster is, dan weten we ook zeker dat Maureen de raaf is. Dan is Lonneke de beste keuze. Maar zijn we echt zo zeker dat ze het is?

Overigens denk ik dat er geen genezer is maar een schout, maar dat maakt voor de situatie niet zoveel meer uit. Doordat de raaf niet per se een brief hoeft te plaatsen zegt dat dus ook niks over de schout. 

Ik denk dat Nicole mij morgen laat nablijven, omdat het begint op te vallen dat ik nog steeds niet dood ben, en we een boer als Lonneke wel pakken, terwijl die in feite helemaal geen gevaar biedt voor de wolven. Ik denk dus dat morgen Nicole mij wel zal aanvallen. 

Ik vind het inderdaad wel zonde dat we niet langer op de weerhamster door zijn gegaan gisteren, ik had zelf namelijk wel serieus overwogen dat ze weerhamster kon zijn. Maargoed, als we nog willen winnen moeten we wel een tactiek bedenken. Als Nicole straks doodgaat moeten beide nachten wel perfect lopen, anders komen we niet in de meerderheid. We moeten dus alleen met Georgette overblijven. Als er een dorpsoudste of dorpsgek inzit moeten we die dus overdag of juist snachts pakken. Ik denk dus dat we er best slecht voorstaan op dit moment.

Ik denk dat we daarom nu moeten gokken. Jij en Nicole staan op het schopmatje maar het is duidelijk dat Nicole eruit moet. Als het lukt om nu de schout/genezer eruit te werken, en morgen Nicole (de raaf zal deze waarschijnlijk al een stem hebben gegeven), dan moeten we vannacht de raaf pakken en dan zijn we nog over met de weerhamster. Als dan de dorpsgek/oudste goed vallen kunnen we nog winnen. Anders zie ik eigenlijk geen manier om nog te winnen.

Ik zit nu te denken aan een slimme klaagmuurtactiek, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe of wat.

Ik zat te denken over het voorbeeld van de kleine wilde te noemen of iets dergelijks, iets wat de boel nog wat verder opschud. Maar de vraag is of zoiets wel in ons voorbeeld gaat werken. Het allerbelangrijkste is dus dat Nicole morgen doodgaat en dat we 's nachts goede beslissingen maken. Als we nu op de weerhamster of beschermde burger stuiten hebben we sowieso verloren. 

Ik denk dat we dat maar moeten proberen: Lonneke/Nicole/Maureen. Als het niet werkt hadden we sowieso niet kunnen winnen op basis van de data die nu online staat denk ik. Als Lonneke toch weerhamster is dan hebben Georgette en Lonneke het erg goed gedaan, want dan is de verwarring op de klaagmuur van dag 1 wel erg goed geland. Laten we hopen op een spannend einde.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 13:18
Ik denk dat ik een bericht ga plaatsen op het forum, dat we heel goed moeten nagaan wat er gebeurd is. Want als Lonneke echt doodgaat, dan is dat niet logisch, want Georgette en Nicole zijn veel logischere doelen. Alleen is het waarschijnlijk voor de burgers dat die ook weten dat Georgette de weerhamster is. Dat is dus ook erg riskant...

In ieder geval moet er wel iets komen wat Georgette en Maureen meer doet denken dat Nicole niet te vertrouwen is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 13:23
Wacht, ik kan ook nog de weerhamster zijn Very Happy
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 16:35
Laten we Lonneke maar opeten, denk dat dat de conclusie is. Ik ga nog even nadenken over morgen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 18:25
Ja mee eens. We eten Lonneke op.
Verteller
Verteller
Admin

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

do 05 jan 2017, 19:17
een hapje Lonneke staat genoteerd
Gesponsorde inhoud

Nacht 5 Empty Re: Nacht 5

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum