Stemmingsronde dag 1
+7
Leanne
David
Tram Anh
Meester Lupus W. Tungsten
Fitzwilliam Darcy
Aran The Angel
Verteller
11 plaatsers
Pagina 1 van 2 • 1, 2
- VertellerAdmin
Stemmingsronde dag 1
di 25 jan 2011, 21:28
Er zijn wel 3 inwoners gestorven in jullie dorp. Wie is hier schuldig aan en moet op de brandstapel komen? Laat de discussie maar losbarsten
- Aran The AngelDorpsgek
Re: Stemmingsronde dag 1
di 25 jan 2011, 21:48
Laat ik als burgemeester de openingsrede doen.
Beste burgers,
Laat de dood van onze goede burgemeester Duco en Jager Andromeda niet onbestraft zijn.
Voor Andromeda wil ik speciaal een standbeeld oprichten, die met haar uitmuntende jagersinstinct de eerste grote slag aan het wolvenregime heeft toegebracht.
Nu hebben wij nog een aantal vijanden tegen ons. Een aantal wolven, dat hoogstwaarschijnlijk nog 3 zal zijn, en een verraderlijke heks. Laten wij deze op de brandstapel brengen, en vrede in Wakkerdam II brengen!
Ik begin met vragen of iemand nuttige informatie heeft voor ons.
Beste burgers,
Laat de dood van onze goede burgemeester Duco en Jager Andromeda niet onbestraft zijn.
Voor Andromeda wil ik speciaal een standbeeld oprichten, die met haar uitmuntende jagersinstinct de eerste grote slag aan het wolvenregime heeft toegebracht.
Nu hebben wij nog een aantal vijanden tegen ons. Een aantal wolven, dat hoogstwaarschijnlijk nog 3 zal zijn, en een verraderlijke heks. Laten wij deze op de brandstapel brengen, en vrede in Wakkerdam II brengen!
Ik begin met vragen of iemand nuttige informatie heeft voor ons.
- Fitzwilliam DarcyBurger
di 25 jan 2011, 21:53
Ik heb gelezen dat jij onschuldig bent, en dat wij moeten weten wie er blauwe shirts draagt.
- Aran The AngelDorpsgek
di 25 jan 2011, 21:56
Tja, de blauwe trui is een welbekende grap om Thomas te beschuldigen.
Wij weten in dit stadium nog niet, of het als grap of als serieuze beschuldiging bedoeld is.
Wij weten in dit stadium nog niet, of het als grap of als serieuze beschuldiging bedoeld is.
- Aran The AngelDorpsgek
di 25 jan 2011, 22:02
Even weer een overzicht:
Leanne, Meracy, Carianne, Daruvai: boeren
Aran: burgemeester
Viccie weerwolfie: veldwachter
Tungsten: schoolmeester
Barbier: crox
Adel: Ice Princess
Biechtmoeder: Miki Breyl
Kwakzalver: Petrarca
Zwerver: David
Leanne, Meracy, Carianne, Daruvai: boeren
Aran: burgemeester
Viccie weerwolfie: veldwachter
Tungsten: schoolmeester
Barbier: crox
Adel: Ice Princess
Biechtmoeder: Miki Breyl
Kwakzalver: Petrarca
Zwerver: David
- Meester Lupus W. TungstenBurger
di 25 jan 2011, 22:07
Goed gesproken! Direct heb ik mijn natuurkundeklas de opdracht gegeven, uit te rekenen hoe het beeld gebouwd moet worden zodat het stevig genoeg is. Dit is het geworden:
Tja, de blauwe trui is een welbekende grap om Thomas te beschuldigen.
Ik weet niet of dat wel een loze beschuldiging richting mij was: míjn blauwe trui ligt al twee weken in de wasmand.
- Aran The AngelDorpsgek
di 25 jan 2011, 22:08
@ Thomas: dan zal het wel niet voor jou bedoeld zijn XD
- Aran The AngelDorpsgek
di 25 jan 2011, 22:15
De barbier kan als wolf nu niet zoveel.
Als hij een burger vermoordt, gaat hij zelf ook dood.
Dus de barbier heeft geen prioriteit.
De kasteelvrouw is machtig als wolf, maar kan zichzelf één keer redden, dus kunnen we beter pas doorzetten als we zeker zijn. Ook geen prioriteit
Biechtmoeder kan als intel van de wolven gebruikt worden. Ze kan medewolven beschermen, maar de rol kan ook gebruikt worden om haar eigen onschuld aan te tonen. Voor de burgers is betrouwbaarheid dus een probleem. We hebben alleen iets aan de informatie als de biechtmoeder aan onze kant staat. Dus zonder verdere info een kandidaat voor de brandstapel.
Schoolmeester: is zowel aan de kant van de burgers als aan de kant van de wolven sterk. Twijfel. De beschuldiging neem ik niet serieus. Maar hij zou de wolven kunnen helpen, en als dat zo is moet hij op tijd weg. Maar je wil hem ook niet te snel vermoorden, stel dat hij aan onze kant staat.
Veldwachter: er is nog maar 1 zwerver over, dus geen prioriteit
Kwakzalver: kan wolven powers teruggeven als ze slecht is. Maar nu heeft niemand de power nog gebruikt, dus geen prioriteit. Bovendien zou ze een grote hulp zijn als bijvoorbeeld de barbier zijn scheermes terug kan krijgen.
Nogmaals: dit is puur op basis van beroepen, als iemand info heeft hoor ik het graag.
Als hij een burger vermoordt, gaat hij zelf ook dood.
Dus de barbier heeft geen prioriteit.
De kasteelvrouw is machtig als wolf, maar kan zichzelf één keer redden, dus kunnen we beter pas doorzetten als we zeker zijn. Ook geen prioriteit
Biechtmoeder kan als intel van de wolven gebruikt worden. Ze kan medewolven beschermen, maar de rol kan ook gebruikt worden om haar eigen onschuld aan te tonen. Voor de burgers is betrouwbaarheid dus een probleem. We hebben alleen iets aan de informatie als de biechtmoeder aan onze kant staat. Dus zonder verdere info een kandidaat voor de brandstapel.
Schoolmeester: is zowel aan de kant van de burgers als aan de kant van de wolven sterk. Twijfel. De beschuldiging neem ik niet serieus. Maar hij zou de wolven kunnen helpen, en als dat zo is moet hij op tijd weg. Maar je wil hem ook niet te snel vermoorden, stel dat hij aan onze kant staat.
Veldwachter: er is nog maar 1 zwerver over, dus geen prioriteit
Kwakzalver: kan wolven powers teruggeven als ze slecht is. Maar nu heeft niemand de power nog gebruikt, dus geen prioriteit. Bovendien zou ze een grote hulp zijn als bijvoorbeeld de barbier zijn scheermes terug kan krijgen.
Nogmaals: dit is puur op basis van beroepen, als iemand info heeft hoor ik het graag.
di 25 jan 2011, 22:31
In deze nacht zijn vreemde dingen voorgevallen. De burgemeester én een andere boer zijn gestorven. Dat kan alleen door de wolven en door de heks, als ik me niet vergis.
Er is nog iets aparts aan de hand ... de genezer heeft niet de burgemeester genezen. Dat terwijl de burgemeester vaak het eerste slachtoffer is als één van de andere boeren een wolf is. Dat zou kunnen betekenen, dat de genezer op iemand verliefd is (en dus op diegene getemd heeft).
Ook de heks heeft een vreemde zet gedaan. Waarom heeft ze nu al haar doodsdrankje gebruikt? Op de klaagmuur beweert iemand dat de heks waarschijnlijk geliefd is met iemand, maar ook dan zou ik het drankje niet meteen gebruiken. Er zijn drie mogelijke scenario's (denk ik ; )).
De wolven aten de burgemeester op. De heks zag dat de burgemeester opgegeten was. Ze wilde hem niet redden omdat er dan de volgende dag te weinig bewijs zou zijn. Wel dacht ze, dat waarschijnlijk één van de boeren een weerwolf was. Daarom vermoordde ze één van de boeren. Dat is nogal vreemd, want dan was het gewoon een gok.
De wolven aten Andromeda op. De heks zag dit. Vervolgens dacht ze, dat de burgemeester dan vast een wolf was, die zich van zijn tegenstanders wil ontdoen. (Andromeda wilde burgemeester worden, en had misschien daarom de burgemeester willen doodstemmen.)
Ook zou de heks zelf een boerin kunnen zijn, in de hoop dat ze zelf burgemeester werd. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Alle drie de verklaringen zijn nogal gezocht, evenals de verklaring dat de heks geliefd is. Het kan ook zo zijn, dat de heks een beetje traag van begrip is. :oops:
Er is nog iets aparts aan de hand ... de genezer heeft niet de burgemeester genezen. Dat terwijl de burgemeester vaak het eerste slachtoffer is als één van de andere boeren een wolf is. Dat zou kunnen betekenen, dat de genezer op iemand verliefd is (en dus op diegene getemd heeft).
Ook de heks heeft een vreemde zet gedaan. Waarom heeft ze nu al haar doodsdrankje gebruikt? Op de klaagmuur beweert iemand dat de heks waarschijnlijk geliefd is met iemand, maar ook dan zou ik het drankje niet meteen gebruiken. Er zijn drie mogelijke scenario's (denk ik ; )).
De wolven aten de burgemeester op. De heks zag dat de burgemeester opgegeten was. Ze wilde hem niet redden omdat er dan de volgende dag te weinig bewijs zou zijn. Wel dacht ze, dat waarschijnlijk één van de boeren een weerwolf was. Daarom vermoordde ze één van de boeren. Dat is nogal vreemd, want dan was het gewoon een gok.
De wolven aten Andromeda op. De heks zag dit. Vervolgens dacht ze, dat de burgemeester dan vast een wolf was, die zich van zijn tegenstanders wil ontdoen. (Andromeda wilde burgemeester worden, en had misschien daarom de burgemeester willen doodstemmen.)
Ook zou de heks zelf een boerin kunnen zijn, in de hoop dat ze zelf burgemeester werd. Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Alle drie de verklaringen zijn nogal gezocht, evenals de verklaring dat de heks geliefd is. Het kan ook zo zijn, dat de heks een beetje traag van begrip is. :oops:
- Tram AnhBurger
di 25 jan 2011, 22:46
@Schoolmeester Tungsten
De ervaring van de vorige ronde was:
De vorige ronde was de genezer niet verliefd op iemand. De burgemeester ging toen ook dood. Verder weet ik nog te weinig om iemand te beschuldigen.
Alleen dat de kans klein is dat Carianne en Wouter weer samen weerwolven zijn, maar ach alles kan.
De ervaring van de vorige ronde was:
De vorige ronde was de genezer niet verliefd op iemand. De burgemeester ging toen ook dood. Verder weet ik nog te weinig om iemand te beschuldigen.
Alleen dat de kans klein is dat Carianne en Wouter weer samen weerwolven zijn, maar ach alles kan.
di 25 jan 2011, 22:53
Mwa, aangezien je de eerste nacht nog geen aanknopingspunten hebt, zou ik als genezer kiezen voor een logisch doelwit als de burgemeester. Later we het aan Viccie Weerwolfie vragen wat hij deed de eerste ronde, hij was toen namelijk genezer (ik heb het even opgezocht ).
di 25 jan 2011, 23:08
Al met al snap ik nog steeds niet, wat er vannacht precies gebeurd is.
- De weerwolven aten of de burgemeester, of een willekeurige boer.
- De heks vermoordde de andere van de twee.
- Arjo was een weerwolf.
Uit het feit dat Arjo een weerwolf was, leid ik af dat het slachtoffer van de wolven niet volstrekt willekeurig gekozen was (Arjo is namelijk best een tacticus).
Veronderstellingen:
- Er zijn geliefden in het spel. (wanneer niet?)
- Er waren vier wolven, nu nog drie (vorige keer waren er precies genoeg, nu zijn we met iet meer mensen, dus nu is er één meer).
- Er kan een witte weerwolf zijn (in dat geval is dat waarschijnlijk een vijfde wolf, omdat hij de wolven benadeelt).
Ik ga hier later nog wat langer mee bezig, want nu lukt het even niet. : P
------------------------------------------------------
Nog even een verklaring voor mijn keuze: Petrarca en Leanne mogen niet stemmen.
Ik wilde sowieso gebruik maken van mijn kracht, omdat ik daarmee de weerwolven flink kan benadelen. De eerste ronde kiezen de wolven al gezamenlijk een slachtoffer, terwijl de burgers nog niet samenwerken. Daarom leek het me verstandig, het risico te nemen.
Ik koos daarbij voor Leanne, aangezien dit de eerste keer is dat ze dit speelt (toch?). Ze leek me daarom extra beïnvloedbaar voor wolven (al weet ik uit ervaring dat anderen net zo dom met de massa meegaan, grr).
Bovendien vond ik het apart dat AJ niet gewoon meteen Petrarca heeft vermoord. Misschien is zij ook een wolf.
Het zijn beide geen harde bewijzen / duidelijke aanleidingen, maar het leek me beter dan volstrekt willekeurig kiezen.
- De weerwolven aten of de burgemeester, of een willekeurige boer.
- De heks vermoordde de andere van de twee.
- Arjo was een weerwolf.
Uit het feit dat Arjo een weerwolf was, leid ik af dat het slachtoffer van de wolven niet volstrekt willekeurig gekozen was (Arjo is namelijk best een tacticus).
Veronderstellingen:
- Er zijn geliefden in het spel. (wanneer niet?)
- Er waren vier wolven, nu nog drie (vorige keer waren er precies genoeg, nu zijn we met iet meer mensen, dus nu is er één meer).
- Er kan een witte weerwolf zijn (in dat geval is dat waarschijnlijk een vijfde wolf, omdat hij de wolven benadeelt).
Ik ga hier later nog wat langer mee bezig, want nu lukt het even niet. : P
------------------------------------------------------
Nog even een verklaring voor mijn keuze: Petrarca en Leanne mogen niet stemmen.
Ik wilde sowieso gebruik maken van mijn kracht, omdat ik daarmee de weerwolven flink kan benadelen. De eerste ronde kiezen de wolven al gezamenlijk een slachtoffer, terwijl de burgers nog niet samenwerken. Daarom leek het me verstandig, het risico te nemen.
Ik koos daarbij voor Leanne, aangezien dit de eerste keer is dat ze dit speelt (toch?). Ze leek me daarom extra beïnvloedbaar voor wolven (al weet ik uit ervaring dat anderen net zo dom met de massa meegaan, grr).
Bovendien vond ik het apart dat AJ niet gewoon meteen Petrarca heeft vermoord. Misschien is zij ook een wolf.
Het zijn beide geen harde bewijzen / duidelijke aanleidingen, maar het leek me beter dan volstrekt willekeurig kiezen.
- DavidDorpsgek
di 25 jan 2011, 23:24
Omg, waarom ben ik de laatste zwerver. Vorige ronde ook al -.-
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat één van de boeren weerwolf is.
Aangezien de Ziener blijkbaar Arno heeft gecheckt, lijkt het me onwaarschijnlijk
dat hij weerwolf is. De enigen die in de nacht ook boer waren en dus kans
hadden om burgemeester te worden zijn Carianne en Daruvai.
Ik denk dat er een weerwolf geliefd is met de heks en dat de weerwolven de
burgemeester hebben opgegeten, vervolgens heeft de geliefde weerwolf aan de heks
doorgegeven dat er nog een boer vermoord moest worden, zodat de weerwolven de
burgemeester zouden krijgen. Alleen hebben ze dikke pech gehad, omdat Duco de
juiste heeft uitgekozen.
Dit is slechts een redenatie, dus spijker me er niet op vast als het niet klopt. Graag hoor
ik dan ook andere redenaties.
En Thomas redenatie voor Leanne en Petrarca klinkt heel logisch. Als later blijkt dat
zij beide onschuldig zijn, wordt hij natuurlijk wel verdacht, maar dat speelt nu nog
geen rol.
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat één van de boeren weerwolf is.
Aangezien de Ziener blijkbaar Arno heeft gecheckt, lijkt het me onwaarschijnlijk
dat hij weerwolf is. De enigen die in de nacht ook boer waren en dus kans
hadden om burgemeester te worden zijn Carianne en Daruvai.
Ik denk dat er een weerwolf geliefd is met de heks en dat de weerwolven de
burgemeester hebben opgegeten, vervolgens heeft de geliefde weerwolf aan de heks
doorgegeven dat er nog een boer vermoord moest worden, zodat de weerwolven de
burgemeester zouden krijgen. Alleen hebben ze dikke pech gehad, omdat Duco de
juiste heeft uitgekozen.
Dit is slechts een redenatie, dus spijker me er niet op vast als het niet klopt. Graag hoor
ik dan ook andere redenaties.
En Thomas redenatie voor Leanne en Petrarca klinkt heel logisch. Als later blijkt dat
zij beide onschuldig zijn, wordt hij natuurlijk wel verdacht, maar dat speelt nu nog
geen rol.
di 25 jan 2011, 23:39
Ik zou de klaagmuur niet al te serieus nemen. Het kan namelijk ook geschreven zijn door Arno zelf, door zijn eventuele geliefde, of door een eventuele medewolf. En betrouwbare bron is het dus niet.
Het valt me trouwens op dat er geen ravenbrief is. Ik denk dat de raaf gewoon niet online kon komen o.i.d.
Het valt me trouwens op dat er geen ravenbrief is. Ik denk dat de raaf gewoon niet online kon komen o.i.d.
di 25 jan 2011, 23:42
De yeti kan ook nog dingen voorkomen hebben.
- De genezer kan de burgemeester toch hebben genezen. De redenering dat de genezer geliefd is, gaat dus niet op.
- De raaf heeft niets gedaan. Dat maakt het aannemelijker, dat de yeti bezig was.
- Misschien heeft de heks geprobeerd, de burgemeester te redden (al is dat vreemd).
- De genezer kan de burgemeester toch hebben genezen. De redenering dat de genezer geliefd is, gaat dus niet op.
- De raaf heeft niets gedaan. Dat maakt het aannemelijker, dat de yeti bezig was.
- Misschien heeft de heks geprobeerd, de burgemeester te redden (al is dat vreemd).
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 13:39
Ik vind het op zich niet zo raar als yeti en raaf gewoon hun power niet gebruikt hebben in de eerste ronde. Want:
(yeti) als alles maar een bepaalde kans van slagen heeft, weet je eigenlijk achteraf niet wat er nou gebeurd is, en hebben we geen aanwijzingen voor wie de wolf zijn
(raaf) in het begin is het overgrote meerderheid van de mensen onschuldig. De grootste kans is dus dat de raaf iemand aanwijst die onschuldig is. Daarmee zouden alleen maar de wolven geholpen worden.
(yeti) als alles maar een bepaalde kans van slagen heeft, weet je eigenlijk achteraf niet wat er nou gebeurd is, en hebben we geen aanwijzingen voor wie de wolf zijn
(raaf) in het begin is het overgrote meerderheid van de mensen onschuldig. De grootste kans is dus dat de raaf iemand aanwijst die onschuldig is. Daarmee zouden alleen maar de wolven geholpen worden.
- LeanneZwerver
wo 26 jan 2011, 13:40
Nou, niet eerlijk:( ik wil ook stemmen;), maarja.. Ik ben in ieder geval al boer.. Maar ik heb nog geen superslimme redenering bedacht eigenlijk, ik zal er eens over gaan nadenken..
Ik heb in ieder geval geen blauwe trui geloof ik. Telt een rode ook;)?
Ik heb in ieder geval geen blauwe trui geloof ik. Telt een rode ook;)?
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 13:47
Ik vind trouwens dat Thomas wel erg graag die mogelijkheid van een heks die geliefd is met een wolf weg wil krijgen. Hierdoor denk ik aan 3 mogelijkheden:
1 hij is de heks en één van de andere mogelijkheden is waar
2 hij is de heks en hij is inderdaad geliefd met een wolf (waarschijnlijker, anders zou hij niet zo tegen die mogelijkheid ingaan).
3 hij is de wolf die geliefd is met de heks
Bij mogelijkheid 1 kan hij nog wel een drankje gebruiken om iemand te redden die goed is. Ik hoop dat hij dat dan nog wel gaat doen. Maar ik ben bang dat mogelijkheid 2 of 3 waarschijnlijker zijn.
Bij mogelijkheid 2 zal het waarschijnlijk betekenen dat onder één of meer van de boeren een weerwolf zit, en deze moeten dus ook uit de weg.
Dit is weer een redenatie, 100% zeker ben ik niet.
1 hij is de heks en één van de andere mogelijkheden is waar
2 hij is de heks en hij is inderdaad geliefd met een wolf (waarschijnlijker, anders zou hij niet zo tegen die mogelijkheid ingaan).
3 hij is de wolf die geliefd is met de heks
Bij mogelijkheid 1 kan hij nog wel een drankje gebruiken om iemand te redden die goed is. Ik hoop dat hij dat dan nog wel gaat doen. Maar ik ben bang dat mogelijkheid 2 of 3 waarschijnlijker zijn.
Bij mogelijkheid 2 zal het waarschijnlijk betekenen dat onder één of meer van de boeren een weerwolf zit, en deze moeten dus ook uit de weg.
Dit is weer een redenatie, 100% zeker ben ik niet.
wo 26 jan 2011, 14:34
Mwa, ik kan me niet goed voorstellen waarom een geliefde heks nu al haar drankje zou gebruiken, dat is alles. Ik kan me überhaupt niet voorstellen, waarom de heks haar drankje al gebruikt heeft, maar ik denk dat het niet per se een teken hoeft te zijn dat ze verliefd is (namelijk: dan zou ze het ook niet doen).
Het enige waar ik vanmiddag tijdens de pauze op kon komen, is dat de heks en haar geliefde beiden een boer zijn. In dat geval kwam de heks erachter, dat de burgemeester (of de andere boer) gestorven was, waarna zij de andere van de twee vermoordde. Dat deed ze dan, om de kans op burgemeesterschap te vergroten. (Er waren namelijk nog 3 boeren over, uit wie Duco kon kiezen. Met twee geliefden hebben zij een vrij grote kans.)
Maar zelfs dan, waarom zou de geliefde nu al de vrij gevaarlijke positie van burgemeester willen?
Edit: de enige logische conclusie is dat de heks maar wat deed, maar in dat geval is alles mogelijk.
Het enige waar ik vanmiddag tijdens de pauze op kon komen, is dat de heks en haar geliefde beiden een boer zijn. In dat geval kwam de heks erachter, dat de burgemeester (of de andere boer) gestorven was, waarna zij de andere van de twee vermoordde. Dat deed ze dan, om de kans op burgemeesterschap te vergroten. (Er waren namelijk nog 3 boeren over, uit wie Duco kon kiezen. Met twee geliefden hebben zij een vrij grote kans.)
Maar zelfs dan, waarom zou de geliefde nu al de vrij gevaarlijke positie van burgemeester willen?
Edit: de enige logische conclusie is dat de heks maar wat deed, maar in dat geval is alles mogelijk.
- DaruvaiZwerver
wo 26 jan 2011, 14:50
Zeg je nu dat alle boeren vermoord moeten worden? (Ervan uitgaande dat optie twee klopt, natuurlijk.)
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 14:52
Nee, ik zeg dat de wolven onder de boeren uit de weg moeten. Niet alle boeren zijn wolven. Dat is zeer onwaarschijnlijk.
wo 26 jan 2011, 15:13
De kans dat ten minste één van de boeren een weerwolf is, is 84,1%. Het is dus niet onwaarschijnlijk, dat Arno gelijk heeft.
- CivBurger
wo 26 jan 2011, 15:15
Op wie gaan we stemmen dan? Ik heb namelijk geen idee XD
- DavidDorpsgek
wo 26 jan 2011, 15:19
Het lijkt erop dat er drie mensen redelijk onafhankelijk van elkaar wijzen naar de boeren.
Ik stel dus voor dat alle onschuldige burgers (en iedereen vindt zichzelf natuurlijk onschuldig,
maarja) een goede overweging maken om op Carianne of Daruvai te stemmen.
Het is natuurlijk altijd lastig als deze mensen zelf niet zoveel zeggen, maar hebben we een
beter aanknopingspunt?
Ik stel dus voor dat alle onschuldige burgers (en iedereen vindt zichzelf natuurlijk onschuldig,
Het is natuurlijk altijd lastig als deze mensen zelf niet zoveel zeggen, maar hebben we een
beter aanknopingspunt?
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 15:23
Dan zou ik voor Daruvai gaan.
Dit is puur omdat we het Frits niet kunnen aandoen dat zijn geliefde boerinnetje gelijk de eerste dag op de brandstapel eindigt
Dit is puur omdat we het Frits niet kunnen aandoen dat zijn geliefde boerinnetje gelijk de eerste dag op de brandstapel eindigt
- DavidDorpsgek
wo 26 jan 2011, 15:32
xD Het is geen geweldige redenering, maar het is wel aardig (a)
Ugh, het is zo hard om iemand te vermoorden op de eerste dag
terwijl je niets weet -.- Straks gaat het hetzelfde als vorig spel
dat we eerst vrijwel alle onschuldige burgers uitroeien...
Ugh, het is zo hard om iemand te vermoorden op de eerste dag
terwijl je niets weet -.- Straks gaat het hetzelfde als vorig spel
dat we eerst vrijwel alle onschuldige burgers uitroeien...
wo 26 jan 2011, 15:35
David schreef:Het lijkt erop dat er drie mensen redelijk onafhankelijk van elkaar wijzen naar de boeren.
beter aanknopingspunt?
Je staat wel erg sterk achter Arno zeg. Mag ik weten waarom?
Overigens zou ik de twee andere boeren niet uitsluiten. Al de wolven de burgemeester opaten, is er de kans dat Arno, Daruvai, of Carianne de heks is en is één van hen de weerwolf, en zijn de hek en de wolf geliefden. Als de wolven daarentegen Andromeda opaten, is de kans groter dat ze dat deden in de hoop dat een zwervende weerwolf boer werd. In dit geval zijn Arno, Daruvai, en Carianne geen van drieën een weerwolf, zijn twee van hen de geliefden, en is één van die twee de heks.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 16:03
Maar zelfs als de wolven Andromeda op hebben gegeten, hoezo kan het niet dat er bij de toenmalige boeren een wolf zat? Het zou ook best kunnen dat de wolven een gewone boer hebben vermoord om de concurrentie te vermoorden, met als plan om de burgemeester in dag 1 dood te stemmen, omdat dat vaak toch heel gemakkelijk gaat.
De heks kan óf een geliefde zijn met iemand, óf deze kan de burgemeester hebben vermoord omdat deze niet het slachtoffer van de wolven was. Dan kan deze hebben gedacht dat de reden hiervoor is, dat één van de wolven al burgemeester is.
Dat laatste hoop ik niet, omdat het gewoon heel dom van die heks is. De wolven hoeven niet de burgemeester te killen in nacht 1, omdat deze vaak toch wel de eerste dag op de brandstapel eindigt (zie potje 1).
Dat David mij vertrouwt vind ik fijn, maar hij hoeft niet per se met mij mee te gaan, omdat ik ook niet zeker van mijn zaak ben. Ik probeer alleen te redeneren, en eigenlijk kan uit die redenering nog niet helemaal worden afgeleid wie welke rol heeft.
Het enige wat ik waarschijnlijk vind is dat er een weerwolf en/of geliefde heks onder de toenmalige boeren zit.
De heks kan óf een geliefde zijn met iemand, óf deze kan de burgemeester hebben vermoord omdat deze niet het slachtoffer van de wolven was. Dan kan deze hebben gedacht dat de reden hiervoor is, dat één van de wolven al burgemeester is.
Dat laatste hoop ik niet, omdat het gewoon heel dom van die heks is. De wolven hoeven niet de burgemeester te killen in nacht 1, omdat deze vaak toch wel de eerste dag op de brandstapel eindigt (zie potje 1).
Dat David mij vertrouwt vind ik fijn, maar hij hoeft niet per se met mij mee te gaan, omdat ik ook niet zeker van mijn zaak ben. Ik probeer alleen te redeneren, en eigenlijk kan uit die redenering nog niet helemaal worden afgeleid wie welke rol heeft.
Het enige wat ik waarschijnlijk vind is dat er een weerwolf en/of geliefde heks onder de toenmalige boeren zit.
wo 26 jan 2011, 16:11
Daar zit wel wat in ja. Behalve dan "Het zou ook best kunnen dat de wolven een gewone boer hebben vermoord om de concurrentie te vermoorden", want de concurrentie komt er gewoon weer bij (van de zwervers).
Ik wacht nog op een berichtje van Wouter trouwens.
- Tram AnhBurger
wo 26 jan 2011, 16:16
~Important
~~~~~~~~
Trouwens het heeft geen zin om op Meracy te stemmen, ze stopt ermee.. en gaat voor een doodje des. Als ik het niet mis heb.
~~~~~~~~
Trouwens het heeft geen zin om op Meracy te stemmen, ze stopt ermee.. en gaat voor een doodje des. Als ik het niet mis heb.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 16:19
Owja da's waar. Helemaal niet aan gedacht.
In dat geval kunnen natuurlijk ook wolven zitten onder de ex-zwervers.
Deze vermoorden dan boeren, om zelf naar het einde van het spel toe burgemeester te kunnen worden. Wie waren de ex-zwervers ook alweer?
@TA: is Meracy één van de ex-zwervers? Dan kunnen we, heel gemakkelijk, de andere ex-zwerver doodstemmen.
In dat geval kunnen natuurlijk ook wolven zitten onder de ex-zwervers.
Deze vermoorden dan boeren, om zelf naar het einde van het spel toe burgemeester te kunnen worden. Wie waren de ex-zwervers ook alweer?
@TA: is Meracy één van de ex-zwervers? Dan kunnen we, heel gemakkelijk, de andere ex-zwerver doodstemmen.
wo 26 jan 2011, 16:23
David en Leanne waren zwervers.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 16:26
Mijn stem gaat in dat geval uit naar Leanne.
Tenzij iemand anders weer een andere goede suggestie heeft.
Tenzij iemand anders weer een andere goede suggestie heeft.
- Tram AnhBurger
wo 26 jan 2011, 16:26
@Arno, Manon zei alleen dat ze nog op Wouter wil stemmen en dan ermee wou stoppen,
ik denk dat ze uiteindelijk toch gaat voor een doodje des, aangezien ze nog de spelregels door moest lezen en geen tijd had. Inderdaad, wie waren de ex-zwervers ook alweer?
ik denk dat ze uiteindelijk toch gaat voor een doodje des, aangezien ze nog de spelregels door moest lezen en geen tijd had. Inderdaad, wie waren de ex-zwervers ook alweer?
wo 26 jan 2011, 16:40
Wat voor bericht wil je hebben?
Wat voor bericht wil je hebben?
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 16:47
Maar kan mag ik even weten op wie iedereen op dit moment van plan is te stemmen?
- CivBurger
wo 26 jan 2011, 16:49
jongens, ik wordt er niet veel wijzer van. Voor wie gaan we? Carianne, Daruvai, Leanne, David, Angel, Tungsten of mij?
- LeanneZwerver
wo 26 jan 2011, 16:52
ik mag niet stemmen, maar voor wat het waard is, ik zou op David stemmen (sorry(a)), omdat ik de zwerver redenering op zich wel logisch vind klinken en ik zelf geen weerwolf ben:)
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 16:55
Ik heb een poll geopend, waarop iedereen kan aangeven naar wie zn stem op dit moment uitgaat.
- PetrucciDorpsgek
wo 26 jan 2011, 17:18
L'amour est un oiseau rebelle.
Grote raadsels over vannacht. Wat zeker is, is dat Petrarca's grote boze vader straks boos de school gaat bellen om zijn beklag te doen over de schoolmeester. Het zou niet te verkroppen zijn als ons klasje werd gedoceerd door een weerwolf. Maargoed, ik mag niet stemmen.
Grote raadsels over vannacht. Wat zeker is, is dat Petrarca's grote boze vader straks boos de school gaat bellen om zijn beklag te doen over de schoolmeester. Het zou niet te verkroppen zijn als ons klasje werd gedoceerd door een weerwolf. Maargoed, ik mag niet stemmen.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 18:14
Beste allemaal, ik zie dat jullie in grote getale op David stemmen.
Het is raar dat hij met mij meegaat, en het is een ex-zwerver, maar ik denk niet dat hij een wolf is. Ik denk dat er andere redenen zijn waarom hij mij vertrouwt. Denk nou na, hij is toch de enige die zo sterk met mij mee lijkt te gaan? Wolven hebben meer aanhangers. Misschien zijn het ook wel wolven en geliefde van een wolf die tot nu toe hebben gestemd op David.
Het is raar dat hij met mij meegaat, en het is een ex-zwerver, maar ik denk niet dat hij een wolf is. Ik denk dat er andere redenen zijn waarom hij mij vertrouwt. Denk nou na, hij is toch de enige die zo sterk met mij mee lijkt te gaan? Wolven hebben meer aanhangers. Misschien zijn het ook wel wolven en geliefde van een wolf die tot nu toe hebben gestemd op David.
wo 26 jan 2011, 18:18
Of zijn jij en David beide wolven, en heeft wolf nummer 4 nog niet gereageerd.
- Tram AnhBurger
wo 26 jan 2011, 18:20
David is goed in mensen overhalen, misschien wilden de wolven David eerst dood hebben?
Zodat ze zich niet bedreigd hoeven te voelen?
Zodat ze zich niet bedreigd hoeven te voelen?
wo 26 jan 2011, 18:21
Er is trouwens een snelle, pijnlijke, manier om erachter te komen of David onschuldig is.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 18:24
@Wouter: ik weet ook niet 100% zeker of David geen wolf is. Maar hij ging die keer met mij mee terwijl ik eigenlijk geen idee had wie de wolven zijn. Ik denk eerder dat hij een goed persoon is die mij lijkt te vertrouwen.
En als je zo zeker bent dat hij een wolf is, waarom steek je hem dan niet neer?
@Tram Anh: Ja, zoiets lijkt mij ook heel logisch. David is een sterke speler die goed nadenkt over wat er gebeurt.
En als je zo zeker bent dat hij een wolf is, waarom steek je hem dan niet neer?
@Tram Anh: Ja, zoiets lijkt mij ook heel logisch. David is een sterke speler die goed nadenkt over wat er gebeurt.
- Aran The AngelDorpsgek
wo 26 jan 2011, 18:25
Ja, die snelle, pijnlijke manier is precies wat ik vertelde. Maar ik zeg je alleen, dat je goed moet nadenken voordat je David gaat neersteken. Ik geloof in jouw goedheid op dit moment, net als ik in die van David en Tram Anh geloof.
wo 26 jan 2011, 18:28
Ik weet ook niets, behalve dat Arjo weerwolf was, en dat er 3 mensen dood zijn gegaan.
Ik geef alleen de mogelijkheid dat jij en David weerwolf kunnen zijn, maar ik ben ook niet zeker van mijn zaak.
Ik geef alleen de mogelijkheid dat jij en David weerwolf kunnen zijn, maar ik ben ook niet zeker van mijn zaak.
wo 26 jan 2011, 18:32
David heeft al vier stemmen? :S
Het zou kunnen dat er weerwolven bij zitten ja ... samen met wat anderen (want ik geloof niet dat er nog vier weerwolven zijn, laat staan dat toevallig net die al gestemd hebben).
Ikzelf vind dat David zich niet bijzonder schuldig gedraagd o.i.d., al neemt hij Arno wel erg sterk in bescherming. (Wat niet per se betekent dat hij weerwolf is.)
Het zou kunnen dat er weerwolven bij zitten ja ... samen met wat anderen (want ik geloof niet dat er nog vier weerwolven zijn, laat staan dat toevallig net die al gestemd hebben).
Ikzelf vind dat David zich niet bijzonder schuldig gedraagd o.i.d., al neemt hij Arno wel erg sterk in bescherming. (Wat niet per se betekent dat hij weerwolf is.)
- DavidDorpsgek
wo 26 jan 2011, 19:00
O.o Leanne! Hoe durf je!? Je mag btw niet eens stemmen.
Ik snap niet dat jullie een zwerver willen vermoorden, die duidelijk onschuldig is!
Volgens mij probeert een aantal weerwolven mij zo snel mogelijk op te ruimen
ofzo?
Ik bescherm Arno, omdat ik toch wel waarde hechte aan de klaagmuur. Bovendien,
waarom zouden jullie mij nu gaan vermoorden als ik alleen maar zwerver ben o.O
Ik ben volledig geen gevaar! Bovendien kan ik alleen meer gevaar voor de weerwolven
gaan vormen als ik zwerver-af ben en helemaal niet meer voor de burgers!
Ik snap niet dat jullie een zwerver willen vermoorden, die duidelijk onschuldig is!
Volgens mij probeert een aantal weerwolven mij zo snel mogelijk op te ruimen
ofzo?
Ik bescherm Arno, omdat ik toch wel waarde hechte aan de klaagmuur. Bovendien,
waarom zouden jullie mij nu gaan vermoorden als ik alleen maar zwerver ben o.O
Ik ben volledig geen gevaar! Bovendien kan ik alleen meer gevaar voor de weerwolven
gaan vormen als ik zwerver-af ben en helemaal niet meer voor de burgers!
- DavidDorpsgek
wo 26 jan 2011, 19:07
Leanne, ik vind het feit dat je op mij zou stemmen zeer verdacht.
Je zegt dat je het 'zwerververhaal' wel geloofwaardig vindt,
waarom zou je niet op Daruvai stemmen? Deze is ook zwerver geweest
de vorige ronde en deze ís al boer en maakt kans om burgemeester
te worden. Het maakt jou blijkbaar niet uit of jij of zij burgemeester wordt,
als ik, onschuldige burger maar niet een rol krijg!
Waarde medeburgers! Dit lijkt mij zeer veel verdachter dan een,
waarschijnlijk onschuldige, burgemeester in bescherming nemen!
Je zegt dat je het 'zwerververhaal' wel geloofwaardig vindt,
waarom zou je niet op Daruvai stemmen? Deze is ook zwerver geweest
de vorige ronde en deze ís al boer en maakt kans om burgemeester
te worden. Het maakt jou blijkbaar niet uit of jij of zij burgemeester wordt,
als ik, onschuldige burger maar niet een rol krijg!
Waarde medeburgers! Dit lijkt mij zeer veel verdachter dan een,
waarschijnlijk onschuldige, burgemeester in bescherming nemen!
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Permissies van dit forum: