Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

Wraak voor onze ziener! (dag 1) Empty Wraak voor onze ziener! (dag 1)

wo 26 feb 2014, 08:10
De ziener is dood! Sad
En tegelijkertijd overleeft onze burgemeester.
Hiervoor zijn drie scenario's meest waarschijnlijk (niet in een bepaalde volgorde).
-De burgemeester is een wolf (kan dus niet opgepeuzeld), en heeft samen met zijn mede-wolven onze ziener opgepeuzeld.
-De burgemeester is een heks, heeft zichzelf beschermd en at random Tram Anh vermoord, om in ieder geval zijn gif te gebruiken.
-De burgemeester is een willekeurig burger (anders dan ziener), en de wolven hebben simpelweg iemand anders gekozen.

Aangezien 
-In 2 van de 3 scenario's onze burgemeester onschuldig is,
-De meerderheid van de spelers burger zal zijn (dus grote a priori kans dat de burgemeester onschuldig is),
-De burgemeester (indien hij een burger is) niet al in de eerste ronde een goed geïnformeerde keuze kan maken voor een opvolger,
Ben ik geneigd burgemeester Tungsten deze eerste dag het voordeel van de twijfel te geven.
Burgemeester Tungsten, wat zijn uw ideeën over deze vreselijke moord op onze ziener?
En, ook niet onbelangrijk: waarom hebt u nou toch een brandstapel gedaan, en geen zilveren bijl?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze ziener! (dag 1) Empty Re: Wraak voor onze ziener! (dag 1)

wo 26 feb 2014, 12:19
Ik onderschrijf wel wat je zegt. Toch moet ik drogreden opmerken, want je gaat er vanuit dat de kans op de drie scenario's even groot is en dat is natuurlijk niet zo. De kans op 1 is 3/8 (als er ten minste 3 weerwolven zijn) de kans op 2 is 1/8 en de kans op 3 is daarmee 5/8. Desalniettemin is de kans op 2 en 3 samen 3/4, dus je conclusie klopt. Ik ben ook geneigd Tungsten voorlopig het voordeel van de twijfel te geven.

En het zou trouwens niet slim zijn als de heks zichzelf geneest en meteen iemand anders vermoordt. De kans dat je een onschuldige burger vermoord is groot en je stelt de weerwolven in kennis dat de heks geen drankjes meer heeft. Ik acht de kans dus onwaarschijnlijk dat de heks haar drankjes heeft gebruikt. 

Het vervelende is dat de ziener er niet meer is. We weten dus alleen zeker dat we niks zeker weten.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze ziener! (dag 1) Empty Re: Wraak voor onze ziener! (dag 1)

wo 26 feb 2014, 22:06
Ik ben het met je eens arjo.  Dus of we moeten nu gokken of iemand moet zich 
Nu verdacht gaan gedragen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze ziener! (dag 1) Empty Re: Wraak voor onze ziener! (dag 1)

wo 26 feb 2014, 22:21
Ik had aangedragen dat David de enige is die niet op Thomas heeft gestemd (Jip die niet heeft gestemd daargelaten), maar op jou. Ik vond dat een vreemde keuze. Misschien is het wel goed als alle neuzen in Wakkerdam dezelfde kant op staan. Lijkt me bij het oplossen van dit weerwolvenprobleem geen slecht punt. Uiteraard als de burgemeester dit met mij eens is.

En wat vind mijn grote vriend Frits uit de ondernemersbond van Wakkerdam hiervan?
Gesponsorde inhoud

Wraak voor onze ziener! (dag 1) Empty Re: Wraak voor onze ziener! (dag 1)

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum