Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

ma 03 maa 2014, 21:19
Er heersen gemengde gevoelens in Wakkerdam. De eerste wolf is gelukkig doodgemaakt maar helaas kostte dat ook de kop van onze genezer, David. Daarnaast is nu helaas ook Eros dood. De geliefden zijn gelukkig al wel uit het spel maar de wolven staan nu dik voor. Heeft de heks een verkeerde keuze gemaakt of heeft die nog de drankjes op zak. De burgemeester had de vorige ronde wel gelijk, dus ben benieuwd naar diens overtuiging deze ronde. Burgemeester, help ons!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

ma 03 maa 2014, 22:40
Gelukkig hebben we deze ronde wel wat meer informatie in de vorm van het stemgedrag van de vorige ronde. Er was niet echt een overduidelijke consensus tegenover Aren, dus de kans is best aanwezig dat de wolven niet de noodzaak zagen om op hem te stemmen. Hiermee houden we maar weinig mensen over, helaas hoor ik daar ook bij aangezien ik zat te twijfelen tussen LWT en Aren en waarschijnlijk verkeerd heb gekozen, tenzij ze beiden weerwolven zouden zijn. Het is natuurlijk niet zeker dat de wolven niet op Aren hebben gestemd, maar daar leiden mijn verdenkingen tot nu toe wel naartoe.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

ma 03 maa 2014, 22:54
Wat deed jou overtuigen om op LWT te stemmen?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

ma 03 maa 2014, 22:59
Geachte burgers van ons prachtige dorp, bij deze vindt de tweede gadering onder mijn leiding plaats. Er is veel gebeurd de afgelopen dagen, dus hier volgt een samenvatting van de afgelopen tijd.

Sinds de dood van onze ziener wijlen Tram Anh hebben wij de heer Aran de Angel wegens weerwolverij ter dood veroordeeld. Dit bleek een goede keuze, aangezien de zilveren bijl in één klap zijn wolvenkop erafhakte! Echter, er bleek méér aan de hand te zijn. Dorpsgenoot David de genezer bleek een weerwolvofiel te zijn, en ontnam zijn leven bij het horen van de dood van zijn geliefde wolf. Gedurende de eropvolgende nacht nam het overige geweerwolfte wraak voor de dood voor hun roedelgenoot, en vraten zij ons aller AJ op. Een knappe prestatie, want AJ was niemand minder dan de god Cupído zelve! Klaarblijkelijk kan zelfs de godenhuid door weerwolventanden doorsneden worden.

En dat brengt ons tot de huidige situatie: er zijn slechts vier raadsleden over, te weten Maurientttje, Maartje Trompetter, SilentScreamer (Jip), en Frits. En ikzelf ben er uiteraard ook nog. Bovendien kon uit AJ's verwondingen geconcludeerd worden, dat er onder ons nog ten minste één weerwolf over is, en wellicht zelfs twee! Het is duidelijk dat wij geen tijd te verliezen hebben, en dat het zaak is, dat wij ons zo spoedig mogelijk van deze wolven in menselijke gedaante moeten ontdoen. Ons eerdere succes is immers geen reden om ons veilig te wanen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

ma 03 maa 2014, 23:48
Ik moet zeggen, het is wéér ontzettend moeilijk om te bepalen, wie nog een wolf zouden zijn. Voor iedereen is wel wat te zeggen... Ik zal er wat dieper over nadenken zodra ik tijd heb (morgenavond).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 00:11
Ik moet ook nog even mijn mening hervormen... Gezien de burgemeester toch wel zijn gelijk lijkt te krijgen. Ik ben benieuwd naar de meningen van de anderen. Ik ben benieuwd waarom frits lwt heeft weggestemd. Zodra ik dat weet kan ik een betere mening vormen. Daarnaast wil ik even kwijt dat ik vind dat lwt een prachtig onderschrift heeft xD
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 08:12
Zoals ik al zei heb ik getwijfeld tussen Aren en LWT. Ik heb uiteindelijk voor LWT gekozen, omdat ik een paar keer moeite had om de logica achter zijn beweringen te zien en dat had ik niet bij Aren. Hierdoor besloot ik om voor LWT te kiezen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 10:06
Ik zit me af te vragen of iemand voorkennis kan hebben. De ziener is dood, maar ook de genezer had voorkennis kunnen hebben, terwijl ik tot op heden geen flauw idee had dat die mee kon doen... De heks weet alleen wie de wolven wouden doden, dus dat helpt je ook niet verder, tenzij de drankjes zijn gebruikt. Dat lijkt tot nu toe niet logisch omdat er nog geen zekerheid is over wie de andere wolven zijn. Zichzelf redden zou in dat geval zorgen voor geen dode in de nacht, of een domme heks heeft op onzekerheid de ziener of eros gedood. Het lijkt mij wel het meest logisch dat thomas de heks is, omdat hij alle argumenten van een domme heks gemakkelijk wegwuift, terwijl door onervarenheid best wel een ander gedood kan zijn omdat die zelf doodgestemd is... Dus ik denk niet dat thomas het is. Het enige wat ik aan hem kan bedenken is dat hij expres een wolf heeft gedood, en dit dan samen met maartje heeft gedaan. Met 2,5 stem win je dan wel heel veel vertrouwen natuurlijk. Moeilijk moeilijk, je weet het nooit in wakkerdam...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 17:44
Het dorp is er stil van....
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 18:37
hooiii
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 18:37
zo nu is het niet meer stil......
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 18:42
Het is jammer dat AJ/ Eros/ Cupido(Razz) onder de groene zoden ligt.
Nu heb ik zijn nieuwste biertje helaas niet kunnen proeven.

Laten we zijn beeld nu maar snel gaan afmaken.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 19:03
Ik ben het met je eens jip.  Op dit moment zijn er waarschijnlijk erg weinig mensen die wat weten.  Ik denk dat we weer op de discussie af moeten gaan.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 19:05
Jip bedoel je nu dat ik en Thomas onschuldig zijn of juist weerwolven zijn. Door ons stemgedrag?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 19:20
Ik ligt niet erg voor de hand, maar het zou kunnen dat jullie samen wolven zijn. Ik geef jullie op dit moment het voordeel van de twijfel. Echter heb ik ook nog geen duidelijk aanknopingspunt kunnen vinden. Ik ga in de discussie sparren wie er echt opvalt...
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

di 04 maa 2014, 23:35
Dat zou wel een hele goede afleiding zijn geweest door beiden meteen op Aren te stemmen. Als ze dat niet hadden gedaan was hij zeker niet degene die werd doodgestemd. De enige motivatie die je daarvoor zou hebben lijkt me dat je ze verdacht van geliefden te zijn. Deze verdenking was er wel, maar het bewijs was er niet echt. Wederom moeilijk te zeggen wie er wolven zijn.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 16:42
Hebben jullie nog een argumentatie maureen en maartje?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 18:34
vast wel ik laat eerst alles even bezinken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:13
Er zijn momenteel twee mensen die een wolf hebben doodgestemd, en drie die dat niet gedaan hebben.

Ik vind dat de heks zich nogal vreemd gedraagt. Het lijkt wel alsof ze zich schuilhoudt uit angst voor de heksenverbrandingen onder de vorige burgemeester. Ik wil hierbij graag
benadrukken: op hekserij staat géén doodstraf (meer).

En ze houdt zich schuil. Anders zou ze immers afgelopen nacht AJ gered hebben, en Frits / Maurienttje / SilentScreamer (Jip) gedood hebben. In dat geval waren er namelijk nog
drie burgers over geweest, die een wolf hadden doodgestemd, en nog maar twee die dat net gedaan hadden. Een eenvoudige overwinning op de wolven dus.

Maar het kan nog. Als wij deze ronde één van de drie verdachten doodstemmen, namelijk Frits, Maurienttje, of SilentScreamer (Jip); dan kan de heks de volgende nacht het
wolvenslachtoffer redden, en de tweede van de drie verdachten doden. We zijn dan nog met zijn drieën over, en mocht het nog nodig zijn, dan kunnen Maartje Trompetter en ik
altijd nog de derde verdachte doodstemmen.

Hoewel er nog maar ten hoogste twee wolven over zijn, en dus ten minste één van de drie verdachten een burger is, maakt het niet uit wie dat is. We kunnen ons immers nog
één fout permitteren. Dus dit is een winnende tactiek voor de burgers.

Er zit echter nog één addertje onder het gras: we hebben de drankjes van de heks vannacht nodig. Dus al mogen we één fout maken, we mogen niet de heks doodmaken.

Ik stel dus voor dat we kruidenier Frits ter dood brengen. Hij is ongetwijfeld niet de heks, want een kruidenier laat zich niet met dat soort zaken in. Bovendien is Frits een wijze
en geleerde man, en zou hij dus zijn drankjes de vorige nacht al gebruikt hebben, mocht hij daar toch over beschikken. Hij is dus niet de heks, en hij is dus de veiligste keuze voor
de burgers.

Dus er zijn twee mogelijkheden:

1. Maartje Trompetter, ik, en de derde burger stemmen nu op Frits. Dan gaat hij zeker dood. De heks kan dan vannacht ofwel SilentScreamer (Jip) ofwel Maurienttje vermoorden,
en de opgegeten burger redden. En mocht er per ongeluk een burger doodgaan, dan kunnen Maartje Trompetter en ik morgen gewoon de overgebleven verdachte naar de beul
leiden.

2. Frits is zelf een burger. In dat geval stemmen Maartje Trompetter en ik op Frits, maar kan hij niet op zichzelf stemmen. Aangezien ik burgemeester ben, maakt dit niet uit,
zolang hij maar niet samen met de wolven meestemt. Frits moet nu dus op één van de overige twee verdachten stemmen (die dan wolven zijn).

Of Frits nu een burger is of niet, de burgers winnen dit als wij Frits doodstemmen. Hij is dus ofwel een wolf, ofwel hij heeft er zelf baat bij om deze tactiek te volgen (ook al leidt
dit tot zijn eigen dood).


Laatst aangepast door Lupus Wolfram Tungsten op wo 05 maa 2014, 21:19; in totaal 2 keer bewerkt
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:16
Ik moet er nog bij vermelden dat ik ten eerste Frits voor geen cent vertrouw, omdat hij juist voor zijn vermoedelijke roedelgenoot Aran de Angel opkwam en op mij stemde, en
omdat hij ook weinig constructief meedenkt. Helaas geldt dat laatste ook in zekere mate voor de overige twee verdachten. Echter, de doorslaggevende reden om Frits nu uit te
kiezen is, dat ik van hem het sterkste vermoeden heb, dat hij geen heks is.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:31
Ik vind dat je alles heel goed onderbouwd Lupus. Ik ga alles nog eens even goed overdenken en analyseren. Morgen krijg je van me te horen of ik met je plan mee ga.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:35
Wacht. Ik word morgen geopereerd. Dus ik moet nu stemmen. Ik denk dat ik met jou plan mee ga Lupus. Dit omdat je het goed weet te brengen.   Het enige gevaar kan zijn dat jij de weerwolf bent. Dat risico neem ik nu.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:36
Het is inderdaad een prachtig onderbouwd plan, maar helaas ben ik zelf niet zo'n grote fan van mezelf onder de bijl te leggen. Ook zit er de aanname in dat de burgemeester zelf geen weerwolf is. Ik moet toch zeggen dat ik nog niet helemaal ben overtuigd van zijn onschuldigheid.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:44
Ik heb nog wel een vraag Lupus.  Hoe kon de heks weten dat arjo een burger was?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:51
Een weerwolf kan niet door weerwolven worden opgegeten
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:53
Dat kan ik me voorstellen Frits.Ik denk dat niemand vrijwillig zijn hoofd eraf laat hakken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:57
Frits schreef:Het is inderdaad een prachtig onderbouwd plan, maar helaas ben ik zelf niet zo'n grote fan van mezelf onder de bijl te leggen. Ook zit er de aanname in dat de burgemeester zelf geen weerwolf is. Ik moet toch zeggen dat ik nog niet helemaal ben overtuigd van zijn onschuldigheid.

Welnu, ik was juist degene die Aran de Angel van weerwolverij beschuldigde (waar AJ en Maartje Trompetter vervolgens in meegingen). Ik had Aran helemaal niet hoeven beschuldigen.
Als ik een wolf geweest was, zou ik wel op iemand anders gestemd hebben. Bijvoorbeeld door samen met jou op AJ te stemmen, dan was hij direct dood geweest. Dat Maartje Trompetter
geen wolf is, tsja, daar ben ik ook niet 100% zeker van. Maar volgens dezelfde redenering had ze veilig met jou kunnen meestemmen. Want ook dan was AJ gestorven in plaats van Aran.

En geen van ons beiden kon weten dat Aran een minnaar had, dus dat kan ook geen motief geweest zijn.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 21:58
Maartje Trompetter schreef:Ik heb nog wel een vraag Lupus.  Hoe kon de heks weten dat arjo een burger was?
 
Hij werd opgegeten. Bovendien stemde ook hij op Aran, wat hij hoogstwaarschijnlijk niet gedaan zou hebben als hij een wolf was.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 22:04
maurienttje schreef:Dat kan ik me voorstellen Frits.Ik denk dat niemand vrijwillig zijn hoofd eraf laat hakken.

Dat kan ik me ook zeker voorstellen. Echter, als Frits een eerlijke burger is, zal hij zodra hij in het hiernamaals is aangekomen van de goden wel te horen krijgen,
of we de weerwolvenplaag met succes afgeslagen hebben. Als dat zo is (en dat zál zo zijn aangezien dit een winnende strategie is), kan ook Frits de overwinning
vieren, zij het vanuit de Zaal der Gevallenen.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 22:10
Ik ben het met je eens lupos.  Maar bewaren de heksen meestal dat drankje niet voor zichzelf?  Is wel mijn ervaring tijdens de vorige spelen. Nogmaals je weet alles goed te onderbouwen.
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 22:11
Je hebt me trouwens om. Ik heb op frits gestemd
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 22:28
Maartje Trompetter schreef:Ik ben het met je eens lupos.  Maar bewaren de heksen meestal dat drankje niet voor zichzelf?  Is wel mijn ervaring tijdens de vorige spelen. Nogmaals je weet alles goed te onderbouwen.

Dat kan de heks zeker doen ja. Zeker als ze met iemand geliefd is, of als ze de eerste nacht opgegeten wordt. Tijdens de laatste stemronde werd echter duidelijk,
dat drie mensen een wolf doodgestemd hadden, en dat de overige drie mensen dat niet hadden gedaan. Als de heks toen één van die drie had vermoord en AJ had
gered, dan hadden de burgers, en dus de heks (!), nu sowieso al gewonnen (want dan konden wij drieën nu met gemak de overige twee verdachten [Frits,
Maurienttje, en SilentScreamer (Jip)] doodstemmen). 

Het kan nu nog steeds hoor, alleen lopen we nu het risico dat we de heks doodmaken. Dat is ook de belangrijkste reden om Frits als eerst te kiezen om ter dood te
brengen: want ik denk dat hij niet de heks is. Hij spreekt dit trouwens ook niet tegen (wat hij natuurlijk had moeten doen als hij wel de heks was).
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 22:31
Maartje Trompetter schreef:Je hebt me trouwens om. Ik heb op frits gestemd

Mooi!

Ik heb nu ook mijn stem op Frits uitgebracht. Nu hoeft alleen de derde burger nog te doen wat hem te doen staat, en de weerwolven zijn zo goed als uitgeroeid.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 23:07
Ik heb Lupus tactiek eens even getoetst op fouten en kwam tot de volgende punten:

- Lupus gaat er in dit geval vanuit dat Frits geen heks is. Omdat Frits aangeeft dat hij geen problemen met doodgestemd worden, geeft hij aan dat hij geen heks is, en zeker geen wolf. Ik ga er dus maar van uit dat Frits onschuldig is. Als Frits een wolf is zal die automatisch op Lupus gaan stemmen. 
- Lupus tactiek zou als wolf ontzettend goed uitkomen. Want hij gaat er vanuit dat iedereen hem vertrouwd en netjes op de Frits zou stemmen. Hij zou dan sameen met een eventuele andere wolf de volgende dood kunnen stemmen en dan hebben ze gewonnen. Als er namelijk in deze ronde een 2-2 situatie voorkomt wint de burgemeester. Hij heeft dus als wolf een stevige positie als burgemeester. 

Conclusie is dan. Als Frits zichzelf doodstemd geeft die zich over aan Lupus en weet hij zeker dat de wolven een oppermachtige positie hebben. 

Als Maartje en Thomas samen wolven zijn (en ze stemmen wel opvallend snel, alsof ze blij zijn dat ze ervanaf zijn (uiteraard begrijp ik van Maartje dat ze nu moet stemmen, zou het wel ernstig vinden als ze daarover zou liegen Wink dan kunnen ze proberen de heks dood te maken (waarbij wederom de burgemeesterrol goed uit zou komen). Maartje is het wel heel snel eens met Thomas, en denkt niet eens na over dat hij misschien wel een wolf zou zijn...

Mijn voorstel is om Thomas of Maartje dood te stemmen, maar ik weet nog niet wie het verstandigst is. Ik denk nu Thomas omdat die burgemeester is en dat diens macht nu maar eens verminderd moet worden. Dan hebben we de laatste wolf er zo uit.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

wo 05 maa 2014, 23:50
Ik zou niet weten waarom je zou denken, dat ik een wolf ben. Voordat ik tijdens de vorige stemronde Aran had beschuldigd vanwege die redenering, was iedereen het erover eens dat we te
weinig informatie hadden om iets zinnigs te zeggen, en dat we maar wat moesten gokken. Als ik dus Aran niet beschuldigt had, en als ik een wolf geweest was, had ik met gemak op iemand
kunnen 'gokken' die geen wolf was, en was ik ermee weggekomen. Dus ik had helemaal geen reden om een weerwolf dood te stemmen, zelfs niet om vertrouwen te winnen.

Dat Aran een geliefde had en dat we daardoor nu nog met zijn vijven overgebleven zijn in plaats van met zijn zessen, tsja, dat wist ik destijds natuurlijk ook niet (zelfs als ik een wolf geweest
was). Ik zie dus niet in, waarom je zou denken dat ik een wolf ben.

Nee, onder Frits, Maurienttje, en jou bevinden zich nog precies twee wolven. Of Frits er één is, is me om het even, want de burgers winnen toch wel zolang hij maar geen heks is. Er is nog
maar één ding wat de wolven kunnen doen: mij of Maartje doodstemmen. Om dit te bereiken hebben zij de hulp nodig van de derde burger, dus dat betekent dat de derde burger ons een
overwinning kan bezorgen door niet op Maartje of op mij te stemmen. Het hoeft niet eens meer op Frits, aangezien ik burgemeester ben en twee stemmen dus al genoeg zijn (zolang hij maar
niet met de wolven mee-stemt dan).

Het zou mij overigens niets verbazen als jij zelf een wolf was, aangezien je constant dit soort ongefundeerde beschuldigingen aan mijn adres maakt. Maar voor het geval je geen wolf bent:
wees alsjeblieft verstandig en win dit voor ons! Het Wakkerdamse lot ligt nu in je handen.

Tot slot: de reden dat ik mijn stem nu al uitbreng heeft een eenvoudige reden. Ik moet namelijk samen met Maartje op dezelfde persoon stemmen. Aangezien zij nu al op Frits gestemd heeft,
moet ik dat ook doen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 00:34
Ik zou niet weten waarom je per se mij wil overtuigen om op frits te stemmen. Je beweert zelf geen heks te zijn dus als je had voorgesteld om jezelf te doden (wat mij een veel beter voorstel lijkt voor jou), dan had je maar 2 mee hoeven krijgen om op jou te stemmen. Verder geef je aan dat je het spel toch zult winnen dus ik zie niet in waarom je nu ontzettend in de verdediging schiet. Ik vind het persoonlijk verdacht. En tja, als jullie echt denken dat ik een wolf ben, dan stemmen jullie mij maar dood. Jij zou er niets om moeten geven als je doodgestemd wordt, dus je ophef komt op mij niet overtuigend om. Daarom denk ik dat het het beste is als iedereen thomas doodstemd, dan tuinen de burgers niet in deze wolvenstreek Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 00:45
Trouwens, wat als de heks de derde burger vergiftigd omdat jij geen burger maar een wolf bent? Dan heb je mooi gewonnen als wolf. Volgens mij gaat je theorie niet op Thomas! Ik wil de andere 2 burgers (die beide nog moeten stemmen) oproepen om op Thomas te stemmen, om hem hier niet mee weg te laten komen!!!!
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 00:46
Mezelf doden werkt niet. Het werkt alleen maar omdat we al weten dat twee van de drie (Frits, Maurienttje, en jij) wolven zijn en de overige niet. We moeten dus per se één van jullie drie doodstemmen, en aangezien we nu al voor Frits gekozen hebben en Maurtje haar stem al uitgebracht heeft, doen we dat.

Bovendien win ik dit spel alleen al de laatste burger niet door de wolven misleid wordt, en Maartje of mij doodstemt. Ik moet nu dus proberen, die laatste burger ervan te overtuigen, in elk geval niet op één van ons tweeën te stemmen. En hij heeft er zelf ook baat bij aangezien hij dan wint, dus dat moet wel goedkomen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 00:53
SilentScreamer (Jip) schreef:Trouwens, wat als de heks de derde burger vergiftigd omdat jij geen burger maar een wolf bent? Dan heb je mooi gewonnen als wolf. Volgens mij gaat je theorie niet op Thomas! Ik wil de andere 2 burgers (die beide nog moeten stemmen) oproepen om op Thomas te stemmen, om hem hier niet mee weg te laten komen!!!!

Haha, natuurlijk wil je hen ertoe oproepen om op mij te stemmen. Het is immers de laatste kans voor jou en je medewolf om te winnen.

Ik denk dat het hierop neerkomt: de laatste burger kan nu beslissen wie er doodgaat; Frits of ik. Frits die de vorige ronde niet op Aran
stemde en nu verdedigd wordt door jou, die continu flauwekulredenering ophangt; of ik, die al met succes een wolf ontmaskerd heb en
de rest van mogelijkheden doorgerekend heb om tot een voor de burgers winnende strategie te komen. Lijkt me niet zo moeilijk toch?
Echt bang ben ik dus niet.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 01:01
Ik heb nog even teruggekeken, en tijdens de vorige stemronde stemden Frits en SilentScreamer (Jip) tezamen tegen mij. En nu wordt Frits fel verdedigd door SilentScreamer (Jip),
ook al zou de dood van Frits goed nieuws zijn voor de burgers. Ik denk dus dat zij tweeën wolven zijn, en dat Maurienttje dus de laatste burger is.

Er moeten dus nog twee dingen gebeuren:
1. Maurienttje moet ofwel op Frits ofwel op SilentScreamer (Jip) stemmen (maakt niet uit welke want ik ben burgemeester)
2. De heks moet SilentScreamer (Jip) vergiftigen.

Als die twee dingen gebeuren, kan ons dorp in vrede samenleven, en zullen wij nooit meer geteisterd worden door deze ellendige weerroedel. Ik laat nog vast een standbeeld maken
van Tram Anh de zieneres, dan kunnen wij de beide standbeelden op het plein zetten om de plaag te gedenken. Van David hoeft geen standbeeld te komen, aangezien hij zelf
de dood verkoos toen zijn wolvengeliefde stierf.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 08:25
Dat zou je wel goed uitkomen thomas. Ik denk dat je door je berederingen en je intelligentie de boel bewust aan het desorienteren bent. Ik heb weinig kracht om de rest nog te overtuigen omdat ik het spel nog niet zover door kan denken door de burgers de echte winnende strategie voor te leggen. Nogmaals merk ik dat je je bijzonder graag wil verdedigen en dat is in dit geval helemaal niet nodig. Het zou in dit geval voor de burgers beter zo zijn als jij doodgestemd wordt. ikzelf ben juist burger, aren had mij dood willen hebben, maar moest met zijn geliefde meestemmen om in leven te blijven. Ik denk dat jij met maartje of maureen samenzweert (oid) om dit sluwe plan over ons heensleuren. Ik geef voor jou allicht Flauwekulredeneringen maar dit komt omdat ik niet zou willen dat je door je ervaring ons allemaal afbluft. Dit ken ik ook in de vorm van duco en dat zorgde toch vaak voor wat verloren potjes. Daarnaast heeft dit burgelijke type geen hele nachten om tactieken uit te denken (burgers slapen snachts, en jij als wolf niet) en ben ik nu net als alle andere burgers de hele dag werken. Ik denk dat de discussie hierbij wel afgerond is en dat duidelijk is wie er een wolf is en wie er bij voorbaat dood moet. Om nu mee te stemmen op Frits is voor sommigen zelfs zelfmoord, en dan kun je in de hemel helemaal geen feest vieren. Bovendien is zelfmoord wel erg veel vertrouwen hebben in je medemens, terwijl je weet dat ze niet te vertrouwen zijn. Ik ben eruit, en ik hoop ook dat jullie niet onnodig Frits laten sterven!!! Je zult jezelf anders voor de kop slaan straks...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 08:53
Ik heb op thomas gestemd! Daaaag wolfje, daar gaat je 3e burgerstem (of de 2e eigenlijk, of misschien wel eerste). Brand in de hel vuile weerwolf!!!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 09:59
Ik stem op LWT simpelweg omdat ik niet van plan ben om zonder slag of stoot mezelf naar de beul te laten slepen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

do 06 maa 2014, 10:27
Verstandig Frits! Dan hoop ik dat Maureen ook overtuigd is!
Gesponsorde inhoud

Wraak voor onze liefdesgod (dag 2) Empty Re: Wraak voor onze liefdesgod (dag 2)

Terug naar boven
Soortgelijke onderwerpen
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum