Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Vierde stemronde

+5
Tram Anh
Aran The Angel
Meester Lupus W. Tungsten
maurienttje
AJ
9 plaatsers
Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 11:01
Hallo allemaal.

Deze ronde wordt elke dag vreemder. Alweer niemand dood voor de derde maal op rij. Ik denk dat we onderhand toch wel aan kunnen nemen dat de heks haar levenselixer heeft gebruikt. Wel vraag ik me dan af waarom diezelfde heks (waarschijnlijk) haar vergif op de plank laat staan. In een poging de fluitspeler of een weerwolf te elimineren kan dat toch wel handig zijn, maar misschien zit het wel heel anders dan ik denk allemaal.

Ik heb gisteravond met Duco gesproken en ik wil nog even melden dat hij per abuis vergeten is te vermelden wie de ravenbrief heeft gekregen, dus dat krijgen we nog te horen. De ravenbrief telt nu voor één stem want we zijn nog met 9 mensen.

Verder wil ik onze schoolmeester feliciteren met het feit dat hij zijn job al langer heeft volgehouden dan zijn twee voorgangers. Hij moet nog één iemand zijn/haar stemrecht afpakken. Graag verneem ik wie dat zal worden.

Deze dingen wil ik graag afwachten voor we de dialoog hier aangaan, want het is wel handig om dan alle feiten op tafel te hebben. Ik zou in dat licht ook graag willen weten wie er in de eerste en de laatste nacht zijn betoverd. Als we de fluitspeler niet nu of de aankomende nacht ontmaskeren dan denk ik dat die er met de winst vandoor gaat.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 12:00
Hallo mijn lieve burgers,


Natuurlijk ben ik als burgemeester erg blij dat er niemand is doodgegaan. Om dit heugelijk feit te vieren stel ik voor dat we iemand vermoorden.
Ik stel voor dat we ons richten op de fluitspeler of de geliefden , aangezien er als het goed is niet meer veel weerwolven zijn en ik niet wil dat de burgers winnen en niet al dat andere gepeupel.

Groetjes , Maurienttje
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 12:33
De volgende koppels zijn uitgesloten aan de hand van stemmingen en keuzes van de schoolmeester:
Tungsten - Abubu
Tungsten - Tram Anh
Tungsten - AJ
AJ - maurienttje
AJ - Georgette4
maurienttje - Abubu
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 12:53
Tram Anh mag niet meestemmen. Ik stel voor dat we ditmaal wél doen wat we moeten doen, en proberen de fluitspeler te doden. Laten we dus Abubu doodstemmen en de heks Tram Anh laten vergiftigen. Want ik heb het vermoeden dat Tram Anh de fluitspeler is, maar we kunnen haar niet doodstemmen vanwege de gratieverlening, dus moeten we het maar doen met keus nummero twee.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 12:56
AJ schreef:Hallo allemaal.

Deze ronde wordt elke dag vreemder. Alweer niemand dood voor de derde maal op rij. Ik denk dat we onderhand toch wel aan kunnen nemen dat de heks haar levenselixer heeft gebruikt. Wel vraag ik me dan af waarom diezelfde heks (waarschijnlijk) haar vergif op de plank laat staan. In een poging de fluitspeler of een weerwolf te elimineren kan dat toch wel handig zijn, maar misschien zit het wel heel anders dan ik denk allemaal.

Ik heb gisteravond met Duco gesproken en ik wil nog even melden dat hij per abuis vergeten is te vermelden wie de ravenbrief heeft gekregen, dus dat krijgen we nog te horen. De ravenbrief telt nu voor één stem want we zijn nog met 9 mensen.

Verder wil ik onze schoolmeester feliciteren met het feit dat hij zijn job al langer heeft volgehouden dan zijn twee voorgangers. Hij moet nog één iemand zijn/haar stemrecht afpakken. Graag verneem ik wie dat zal worden.

Deze dingen wil ik graag afwachten voor we de dialoog hier aangaan, want het is wel handig om dan alle feiten op tafel te hebben. Ik zou in dat licht ook graag willen weten wie er in de eerste en de laatste nacht zijn betoverd. Als we de fluitspeler niet nu of de aankomende nacht ontmaskeren dan denk ik dat die er met de winst vandoor gaat.

Ik vrees dat de heks geliefd is met de fluitspeler. Anders had ze allang een poging gedaan, aangezien de fluitspeler al bijna wint.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 13:01
Tram anh is geen fluitspeler
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 13:01
en georgette4 ook niet
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 13:35
Ik krijg hiermee de stellige indruk dat maureen en tram anh vannacht betoverd zijn. Gezien ik niet twijfel aan de integriteit van maureen (voor zover het dit spel betreft), concludeer ik dat zij vannacht samen met TA is betoverd.
Georgette stond bij mij al een tijdje in het grijze rijtje. Ze is de vorige dag uitgesloten als fluitspeler. Toch stemde ze op mij de vorige dag. Ik denk dat zij een weerwolf is. Van Arno denk ik dat eveneens omdat er waarschijnlijk aan het begin van het spel een boer weerwolf moet zijn geweest. En maureen, Jip en ik waren/zijn dat allemaal niet. 
Omdat het wegwerken van de fluitspeler nu prioriteit heeft denk ik dat we Arno en georgette met rust moeten laten. 

Tram anh, maureen, Victor, georgette en ik zijn niet de fluitspeler (voor zover de betoveringen inderdaad kloppen). Frits en Thomas zouden het nog kunnen zijn, maar ik aan de hand van hun inbreng lijkt me dat niet waarschijnlijk. Ik ben het dus met Thomas eens dat Cindy hoogstwaarschijnlijk de fluitspeler is en dat we daarom het best op haar kunnen stemmen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 14:32
Georgette heeft een staartje en tram anh en ik zijn betoverd ja. dus het aantal niet betoverde inwoners dringt zich nu wel heel snel terug. maar hoe wist jij dit AJ. TA had ook een weerwolf kunnen zijn.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 16:41
TA schuwde de biecht niet en ze verleende wouter en manon geen gratie. Georgette stemde op mij en hield zich bij de biechten vrij stil om uit de wind te blijven. Ik vraag me alleen af of een van de weerwolven wit is. Dat denk ik wel..
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 17:12
Ok dan snap ik hem. Dat zou best nog wel eens kunnen. maar hoeveel weerwolven zouden we dan in het spel hebben? we hebben er al twee en georgette is nummer 3 is er dan nog een nummer 4?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 17:25
4 weerwolven op 13 spelers is gebruikelijk
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 17:40
oke, dan wordt het nog even uitzoeken dus. hoe kunnen de weerwolven nou zo vaak falen?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 19:30
De genezer lijkt goed werk te verrichten. En misschien heeft de heks al een drankje gebruikt.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 21:36
Als ik mij nog nuttig mag maken: mochten jullie Tram Anh verdenken, dan kan ik zorgen dat zij na vannacht haar mooie kasteeltje (en daarmee haar gratierecht) niet meer heeft. Het doden van Tram Anh moet daarna toch echt overdag gebeuren. Ik wil dan wel eerst weten of er een redelijke verdenking op Tram Anh bestaat.

En AJ, volgens mij is er geen enkele oorspronkelijke boer een weerwolf. Tenzij Maureen geliefd is met jou en jij een wolf bent. Toegegeven, wel een beetje onwaarschijnlijk.
Aangezien Manon een wolf was, is de kans groter dat we met Abubu/Cindy een weerwolf te pakken hebben. Zij is namelijk door een wolf tot boer verkozen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 22:17
Maureen en ik kunnen niet geliefd zijn, want ze heeft de eerste dag op mij gestemd. Verder insinueer je enigszins dat jij de pyromaan bent. Als dat inderdaad zo is, dan lijkt het me verstandig om niet te zinspelen op je mogelijke keuze. Want weet, je kan daarmee een weerwolf doden, maar dan moeten ze niet weten wie je uit gaat kiezen. 

Ik zag trouwens dat Abubu de ravenbrief heeft. Als Thomas, Maureen, Arno en ik op haar stemmen dan is er al een volstrekte meerderheid. Ik heb het sterke vermoeden dat Abubu de fluitspeler is. Ik zit alleen nog met de eerste nacht. Hoe zat het toen met de betoveringen... Verklaringen die ik heb:
- Maartje heeft als Yeti haar gave gebruikt en de fluitspeler heeft daardoor gefaald (raaf en weerwolven hadden wel succes, dus het lijkt onwaarschijnlijk)
- fluitspeler is het vergeten 
- Maartje en Jip zijn betoverd
- Schout heeft e.e.a. verpest
- de betoverde mensen houden het stil
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 23:25
Ik mag niet meestemmen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 23:29
AJ en ik kunnen inderdaad geen geliefden zijn. Bovendien weet ik zeker dat TA geen fluitspeler is misschien een weerwolf maar dat weet ik niet zeker maar ze staat nu niet echt hoog op de prioriteiten lijst. Daarnaast is Georgette4 een weerwolf en daarom vertrouw ik erop dat zij eerlijk is geweest over haar en Civ's betovering. voor de rest weet ik het niet. Abubu is inderdaad een geduchte kandidaat om op te stemmen. Ik vertrouw de raaf eigenlijk best wel aangezien hij/zij het eerder ook niet fout had ( ook behalve bij maartje dan)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 23:33
Wat Maureen zegt is waar.  Ik heb het idee dat we deze dag de fluitspeler moeten doden, anders is het spel na deze dag voorbij, de weerwolven kunnen wellicht even wachten. Ik vind het zelf heel jammer dat de heer Tungsten nog steeds wrok tegen mij koestert, terwijl ik toch daadwerkelijk onschuldig ben van fluitspelerij zoals Maureen beweert en geen weerwolf ben, afijn. Wink Maar goed, ik kan niet deelnemen aan de stemming, en wil dus jullie op het hart drukken dat jullie de fluitspeler en daarna Georgette eruit moeten werken (met de stemming of met het vergif van de heks)!  En Arno, het is niet verstandig om mijn mooie kasteel in brand te steken, ik zou kijken naar de andere spelers en daar wat van maken. Ik wens de burgers in ieder geval veel succes met deze moeilijke keuze!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 23:48
Wat Arno zegt durf ik trouwens te betwijfelen. Als het klopt dat Georgette een weerwolf is (en het lijkt me sterk dat Maureen daarover liegt), dan zou de keuze om de eerste nacht de burgemeester te vermoorden erg vreemd zijn. Er waren dan onder de weerwolven immers een veldwachter en (minstens) twee zwervers. Het zou dan veel meer voor de hand liggen om Tram Anh of Maartje te vermoorden om vervolgens Wouter of Georgette het respectievelijke beroep te geven. Het kan immers voor de weerwolven knap lastig worden zonder goede beroepen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

zo 20 apr 2014, 23:57
Okay, als we iedereen die zegt dat ze betoverd zijn moeten geloven, zijn de volgende mensen betoverd: 

Arjo, Wouter, Georgette, Maureen, Victor, persoon X, persoon Y en ik 

De mensen die nog in het spel zijn die wellicht nog niet betoverd zijn of het niet zeggen:
Thomas, Maartje, Jip, Arno, Cindy/Abubu, Frits en Manon.  

Volgende nacht zijn we er geweest als er niks gedaan wordt als de fluitspeler geliefd is. Ik vertrouw Arno erop dat hij geen fluitspeler is (op basis van wat hij net heeft vrijgegeven) en Maartje, Manon en Jip zijn uiteraard dood en waren geen fluitspeler.  Ik heb het idee dat Manon wellicht de eerste nacht is betoverd, omdat ze zei dat ze informatie had, wie de fluitspeler kon zijn (wellicht samen met Jip of Maartje betoverd idk). Dan heb je nog Thomas, Frits en Cindy, ik verdenk Thomas niet omdat hij zo fel op zoek is naar de fluitspeler. Cindy en Frits blijven nog over, die wellicht weerwolf zijn of fluitspeler, ik weet het niet. Maar ja mijn verdenkingen zijn nog niet waterdicht, je kan het als stof gebruiken om erover na te denken, uiteraard zouden er mensen kunnen zijn die beweren dat ze betoverd zijn Wink .
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 00:40
Ik geloof evenmin dat Arno de fluitspeler is. Misschien om een andere reden, maar het zij zo. Volgens mij is het Cindy. Ik denk ook niet dat Cindy geliefd is, maar als dat zo is dan komen we daar vanzelf achter.

Ik geloof niet dat er mensen liegen over het betoverd zijn. Dan zou daar namelijk altijd iemand anders die nog leeft vanaf moeten weten.
Civ
Civ
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 00:55
Ik ben het hier mee eens. Ik verdenk Abubu ook van fluiterij en anders moet de heks Fritsie vergiftigen, ben ik bang.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 10:10
Dus Abubu wat is hierop uw antwoord?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 11:38
Inderdaad, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Beroepen op je zwijgrecht mag natuurlijk, maar ik denk niet dat verdenkingen daarmee worden afgewend..
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 12:00
AJ, inderdaad kan een wolf vermoord worden als ik precies het juiste huis afbrand, maar dat betekent dan wel dat ik het huis van iemand moet afbranden die ik niet van wolverij verdenk. Als die persoon wel blijft leven is hij dus zijn beroep kwijt.
Verder lijkt mij inderdaad voor nu dan Abubu stemmen, en dan vermoordt de heks 's nachts Georgette.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 12:51
Dat weten we nog niet zo zeker. De heks kan goed een geliefde zijn. Ze heeft waarschijnlijk haar levenselixer al gebruikt om iemand te redden. Terwijl er nog vrij veel mensen in leven zijn. Ik denk dat we abubu gewoon dood moeten stemmen en kijken wat dat teweeg brengt. Ik hoor ook geen tegengeluiden en de raaf vindt dat kennelijk ook wel een goed plan.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 14:24
Waarom verdenk jij Arno dan niet van fluiterij Arjo ? Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 16:39
Ik denk dat hij een weerwolf is en je kan niet allebei zijn.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 18:28
Op basis van jullie theorieen lijkt Abubu mij ook het meest verdacht van prachtig fluitspel en ik ben dus geneigd mee te stemmen op haar. Nu maar hopen dat het klopt en de heks daarna niet Victor's advies opvolgt Razz
Hoewel ik ook wel benieuwd ben naar de reactie van Abubu.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 20:16
Wie zegt dat jij, Frits, de fluitspeler niet kan zijn? Razz Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 20:28
Niemand zegt dat.. Lijkt me alleen logisch dattie zich als fluitspeler niet spontaan meldt.
Abubu
Abubu
Zwerver
Zwerver

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 20:49
Het is ontzettend onverstandig om mij dood te stemmen, ik ben namelijk onschuldig. Neem gerust de biecht bij me af, daaruit zal alleen maar blijken dat ik geen fluitspeler ben. Als jullie doorgaan met dit plan zal er opnieuw een onschuldige sterven, net zoals er bij Maartje gebeurd is. Ik zou graag willen weten waarom jullie denken dat ik de fluitspeler ben, als ik naar het gesprek tot nu toe kijk zie ik geen enkel hard bewijs. Het is meer 'laten we maar op Abubu stemmen en dan zien we wel wat er gebeurt'. Hoe komt het dat iedereen er zo zeker van is dat ik de fluitspeler ben en niet Aran of Frits? En het enige argument dat ik tot nu toe tegen Tungsten heb gehoord, is dat hij de fluitspeler niet kan zijn omdat hij deze zo 'fel vervolgt', maar dit kan uiteraard gewoon tactiek zijn. Ik raad iedereen aan om nog eens goed naar deze 'theorieën' te kijken voordat je een oordeel velt, er zitten nogal wat haken en ogen aan. Laat niet nog eens een onschuldige sterven, ga dan tenminste op zoek naar de fluitspeler of een weerwolf!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 20:56
Ik ben onderhand al een aantal keer genoemd als mogelijke fluitspeler, wat erg logisch is want ik val in de groep van mensen die nog niet betoverd zijn. Sterker nog Civ roept al op om mij te laten vergiftigen door de heks als Abubu niet de fluitspeler blijkt te zijn. Zelf zou ik natuurlijk liever zien dat ik niet wordt vergiftigd en dat de heks voor een weerwolf gaat en dat Abubu de fluitspeler blijkt te zijn. Ik kan helaas doordat ik niet ben betoverd niet bewijzen dat ik geen fluitspeler ben en de biecht kan ook niet meer mijn onschuld bewijzen. Het enige wat ik kan doen is zeggen dat ik niet de fluitspeler ben en hopen dat de heks/jullie allen mij geloven.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 22:13
Jongens, ik snap eigenlijk ook de beredeneringen niet precies waarom mensen bedacht kunnen zijn. Ik bedoel, waarop baseren jullie dat Aran en ik weerwolven zouden kunnen zijn? Zijn er specifieke dingen gebeurd waardoor jullie zo beredeneren? En verder: weten jullie zeker dat Abubu de fluitspeler is? Kan Arjo die persoon niet gewoon zélf zijn? Ik bedoel, wie kan aantonen dat hij daadwerkelijk betoverd is en met wie is dat dan het geval? Straks is hij die persoon gewoon zelf xD Ik ben hoe dan ook super benieuwd naar de uitkomsten... Wink
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 22:29
Oeps, ik was vergeten te stemmen, ik dacht dat het nog steeds zondag was  :oops:
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 22:30
Als ik de fluitspeler ben, dan moet er een nog levend persoon betoverd zijn de tweede nacht. Niemand heeft zich tot nu toe als zodanig aangediend.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 22:39
Georgette , je bent een weerwolf dat weet ik gewoon Razz.  Dat van Aran is gewoon een vermoeden vandaar.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

ma 21 apr 2014, 23:25
Ik wacht nog even op Cindy's reactie alvorens ik gratie verleen Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

di 22 apr 2014, 08:52
Ze moet een reactie geven, anders mag het niet. Wil je nou zeggen dat je haar gaat redden?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

di 22 apr 2014, 09:24
Als dat gebeurt zijn jullie sowieso geliefden.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

di 22 apr 2014, 10:54
Ik formuleerde het fout Razz Ik wil haar een kans geven er op te reageren, voordat ik mijn keuze ga maken Razz
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

di 22 apr 2014, 20:47
Ik dacht al.. Je had Cindy niet heel erg verdedigd ofzo. Ik ben heel benieuwd wat Cindy voor rol heeft. Als ze niet de fluitspeler is dan moet de heks sowieso iets doen. Dat wil ik graag gezegd hebben. 

En dan maar kijken wat de nacht verder brengt...
Gesponsorde inhoud

Vierde stemronde Empty Re: Vierde stemronde

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum