Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


derde stemronde

+7
Tram Anh
Meester Lupus W. Tungsten
Frits
Meracy
Georgette4
AJ
maurienttje
11 plaatsers
Ga naar beneden
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty derde stemronde

za 12 apr 2014, 12:39
Hallo lieve burgers van Wakkerdam,

Mag ik u allen feliciteren met feit dat er niemand is gestorven vannacht.
Om dat te vieren stel ik voor dat we iemand , net als in de middeleeuwen, offeren.
Dit is een kort bericht, ik moet namelijk even naar een pension om een onderkomen te vinden voor mijn lieve huisdier.



Gr,
Burgemeester maureen
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 13:12
Allereerst wil ik mijn complimenten geven aan de burgemeester die de rust tot dusver goed weet te bewaren in Wakkerdam. Verder wil ik onze nieuwe schoolmeester succes wensen met zijn nieuwe, lang niet altijd gemakkelijke, job. 
De schoolmeester moet meteen een lastige politieke keuze maken. Graag wil ik die afwachten en dan gaan bedenken of er weer gebiecht moet worden. Ik hoop dat Frits en Victor daar positief tegenover staan.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 15:55
Hoi allemaal!

Ik wil Maureen ook van harte feliciteren met het feit dat ze het als burgermeester ontzettend goed doet. Wink Ik merk al wel dat de sfeer erg stabiel is in Wakkerdam. Fijn om dat te hebben! Ik ben nog steeds eigenlijk best wel benieuwd waarom Victor de vorige keer maar 1 persoon liet biechten, weliswaar ontzettend terecht, maar toch. Razz Wat bepaalde nou eigenlijk waarom je alleen Wouter wilde laten biechten en Arjo uiteindelijk toch oversloeg? Zou je dat misschien willen uitleggen? Dat werd ons immers nooit verteld. Ik denk dat dat als mede-inwoner toch wel handig is om te weten. ^^ Smile
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 17:32
Ik denk dat de raaf dit keer een goede keus  heeft gemaakt.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 17:40
De reden dat Victor niet bij mij de biecht afnam, was omdat je toch maar één iemand dood kan stemmen en van Wouter was al bekend dat die weerwolf was. Een nieuwe biecht zou dan handiger zijn als er meer kennis is. Zo heb ik het begrepen althans.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 17:53
Ah, oké!  Daar zit wel wat in, ja! Smile Ik ben nog steeds benieuwd naar Victors antwoord.
Mau, waarom denk je dat de raaf de goede keuze gemaakt heeft eigenlijk?


Laatst aangepast door Georgette4 op ma 14 apr 2014, 16:55; in totaal 2 keer bewerkt
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 17:59
What did I do wrong? D:
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 18:23
Ik ben van mening dat jij een staartje krijgt meracy zodra er een volle maan verschijnt.
Het was wel erg toevallig dat een weerwolf de rol van schoolmeester kreeg toegewezen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 18:35
Ik kon ook niet weten dat Fitzwilliam een weerwolf was. Ik heb gewoon één van de zwervers aangewezen die me wel te vertrouwen leek. Hij begon pas verdacht te worden tijdens de tweede stemronde, anders had ik wel iemand anders aangewezen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 18:37
tja dan verschillen we toch van mening , want ik denk dat jij wel zeker wist dat de vorige schoolmeester burgemeester een weerwolf was.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

za 12 apr 2014, 21:17
Het is inderdaad wel toevallig dat van de zwervers net een weerwolf een zeer machtig beroep kreeg. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar er kan zeker een motief achter hebben gezeten. Fitzwilliam was niet de enige zwerver die nog niet verdacht was in de eerste ronde.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 15:14
Ik vind het raar dat er nu wéér niemand gestorven is. Zouden de wolven soms ruzie hebben, en proberen de geliefde van één van de andere wolven op te eten? Of hadden ze gewoon de pech, op de genezer en de heks te stuiten? Hoe dan ook, dit maakt het voor ons natuurlijk een stuk gemakkelijker.

Waar ik me wat meer zorgen over begin te maken is de fluitspeler, die inmiddels als zes mensen betoverd heeft. Met een beetje pech zijn deze zes mensen allemaal nog in leven. Samen met de fluitspeler zelf zijn dit al zeven mensen. We zijn nog met zijn tienen. Dit kan dus met één of twee nachten afgelopen zijn. Ik denk dus dat we ook op de fluitspeler moeten beginnen te jagen.

Vandaar mijn keuze: Abubu en Tram Anh mogen niet meestemmen. Abubu omdat ze de immer gevreesde Tactiek van de Schaduw toepast, waarin kwaadwillenden zich zo veel mogelijk op de achtergrond houden om geen negatieve aandacht op zicht te vestigen; en Tram Anh omdat ze de kasteelvrouwe is. En de kasteelvrouw kunnen we overdag niet doodkrijgen. Mocht zij een fluitspeler of een weerwolvin zijn, dan hebben we een behoorlijk probleem. Ik stel dus voor dat we ook bij haar de biecht afnemen. Mocht ze dan tegen ons zijn, dan kan de heks haar vannacht gerust vergiftigen.

Wat Meracy betreft; ik denk dat het gewoon toeval kan zijn dat ze Fitzwilliam schoolmeester maakte. Bovendien, als ze een weerwolf is, betekent dat dus dat Georgette dat niet is (anders had ze haar wel schooljuf gemaakt nu), en dat Abubu dit wel is (ze had haar immers direct boer gemaakt). Dat zou dan een tweede reden kunnen zijn waarom ik Abubu haar stemrecht ontnomen heb (maar zeker niet de belangrijkste). Niet dat ik veel reden zie om Neracy níet te verdenken, maar ik denk dat we sowieso eerst op de fluitspeler moeten jagen nu. Bovendien zou het mooi meegenomen zijn als we haar eerst Georgette een beroep laten geven, en haar pas de volgende ronde doodmaken (mocht ze inderdaad een weerwolf blijken).

Tot slot, ik heb de notulen nog eens goed doorgenomen toen ik vanochtend klaar was met nakijken; en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik AJ niet per se verdacht meer vind.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 16:24
Aj valt bij mij ook niet meer onder de verdenking. Wat mij wel opvalt is dat jij Meracy wel erg in bescherming neemt, beetje verliefd lupus????? Of ben jij gewoon de fluitspeler of weerwolf? Ik ben er namelijk vrij zeker van dat we Meracy moeten onthoofden vanwege overmatig haargroei.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 16:44
Hm, ik vertrouw Maureen's oordeel wel, ze had immers wel gelijk bij Maartje, en dat wist ze ook zeker...
Maureen zegt dat ze zeker weet dat Meracy een weerwolf is, en dat geloof ik, kijkend naar haar vorige correcte oordeel.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 16:50
Bedankt voor het vertrouwen Tram anh
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 16:58
maurienttje schreef:Aj valt bij mij ook niet meer onder de verdenking. Wat mij wel opvalt is dat jij Meracy wel erg in bescherming neemt, beetje verliefd lupus????? Of ben jij gewoon de fluitspeler of weerwolf? Ik ben er namelijk vrij zeker van dat we Meracy moeten onthoofden vanwege overmatig haargroei.

In acht nemende dat:
- het verdacht is dat Meracy weerwolf Fitzwilliam tot schoolmeester maakte
- Meracy eerder al Abubu boer maakte
- er nog een zwerver is, namelijk Georgette
- de wolven er bijzonder slecht voorstaan, zodat de fluitspeler de grootste bedreiging is

denk ik dat we eerste moeten kijken naar Abubu en Tram Anh. Immers, mocht Meracy een weerwolf zijn (die kans zit erin, al kan het natuurlijk toeval zijn dat ze precies Fitzwilliam schoolmeester maakte), dan zijn er alsnog twee andere wolven én een fluitspeler die alledrie dood moeten. Het lijkt mij daarom raadzaam om eerst naar die andere drie te zoeken, aangezien we dan Meracy kunnen dwingen, Georgette alsnog een beroep toe te kennen. We moeten bovendien toch die andere drie vinden.

Vandaar ook dat ik Civ aanried, bij Tram Anh de biecht af te nemen. Immers, mocht zij een slecht persoon zijn, dan moet zij vannacht vergiftigd worden willen wij nog een kans maken op een goede kasteelvrouwe. Tot slot vind ik Abubu verdacht, omdat zij zich stilhoudt en omdat haar door Meracy een beroep gegeven is.

Ik wil hierbij benadrukken dat ik geenszins Meracy wil verdedigen, simpelweg omdat ik zelf ook denk dat ze best weleens een wolf kan zijn. Overigens ben ik niet verliefd.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 17:20
Twee toevoegingen:
- Ik snap niet waarom Maurienttje zou denken, dat ik verliefd ben. Ik heb immers niets gezegd om Meracy vrij te pleiten, en heb alleen verder gekeken dan alleen haar beschuldigen. Ik doe dat wel vaker, dus daar is ook niets ongewoons aan. Is Maurienttje misschien zelf geliefd? Of is er een andere reden die ik over het hoofd zie ...

- We staan er helemaal niet slecht voor. We zijn met zijn tienen, er zijn waarschijnlijk nog drie wolven en een fluitspeler. Het is dus 6 tegen 3 tegen 1. Als ze samen zouden werken, was het alsnog 6 tegen 4. Bovendien kan ik nog slechteriken uitschakelen. Stel dat Abubu óf Tram Anh slecht is, en de andere niet. Dan wordt de stemming 4 tegen 3, alsnog een meerderheid (en merk op dat we ook nog de ravenbrief hebben, en de fluitspeler werkt helemaal niet samen ook). Vandaar ook dat ik denk dat de fluitspeler een groter gevaar vormt, want in één of twee dagen kan het opeens helemaal afgelopen zijn, hoe goed we er nu ook voorstaan.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 18:40
Hmmm, ik vergeet eigenlijk altijd de fluitspeler mee te nemen in mijn overdenkingen, maar je hebt wel gelijk Lupus dat die behoorlijk gevaarlijk aan het worden is. Helaas heb ik er nog geen idee van wie het zou kunnen zijn.
Om bij onze kasteelvrouwe de biecht te laten afnemen is ook geen slecht idee, als Victor dit ook wil doen zal ik hem zijn kracht terug geven. We moeten immers de lokale adel wel kunnen vertrouwen. Hoewel ik een extra biecht sowieso geen slecht idee vindt, hoe meer informatie we hebben hoe beter.
Ik ben ook geneigd om onze burgemeester te vertrouwen in haar oordeel over Meracy en als Meracy een weerwolf blijkt te zijn weten we misschien meer over andere zwervers wat mooi meegenomen zou zijn.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 22:12
Tuurljik Lupus ben ik geliefd, ik ben geliefd bij iedereen, ik ben de burgemeester. sorry deze burgemeester heeft een beetje last van grootheidswaan.
Maar lupus wie stel jij dan voor om te vermoorden?
Ik denk inderdaad dat het geen verkeerd idee is om bij Tram anh, abubu of Georgette4 een biecht af te nemen. bij Meracy hoeft niet want haar identiteit is al bekend.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

zo 13 apr 2014, 23:46
Ik stel vooralsnog niemand voor, want ik wil weten of we -om Frits maar eens aan te halen- de lokale adel wel kunnen vertrouwen. Als we geluk hebben, is zij de fluitspeler en kunnen jullie gerust Meracy doodstemmen (ik heb zelf helaas geen tijd om te stemmen i.v.m. nakijkwerk). De heks kan dan de kasteelvrouwe vergiftigen.
Als zij niet de fluitspeler is, tsja, dan is het m.i. nog niet zo duidelijk wat we het best kunnen doen. Wellicht is het beter om dan eerst op de fluitspeler en de andere wolven te jagen; Meracy hebben we immers toch al te pakken. Maar ik loop liever niet meer al te ver op de zaken vooruit, want dat zal toch wel weer verspilde moeite blijken. Ik wacht het dus eventjes af.
Civ
Civ
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 00:14
Ik vind het prima om bij Tram Anh (also known as de kasteelvrouw) de biecht afnemen. Zodra Frits mijn kracht herstelt, zal ik dat doen. Andere suggesties naast Tram Anh mag ook, het maakt mij niet echt uit.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 00:26
Hallo allemaal. Bedankt allemaal voer het goede denkwerk. Ik denk dat Victor iemand moet doorlichten deze dag. 
De fluitspeler vormt misschien inderdaad een grotere bedreiging dan wij denken. Onzichtbaar voor de ziener in elk geval. En als die geliefd is hoeft er nog iemand minder te worden betoverd. Dat zou nog altijd kunnen. We kunnen allemaal open kaart spelen en precies vertellen hoe het bij iedereen zit qua betoveringen. Maarja de fluitspeler kan de boel dan bij elkaar liegen en het is maar de vraag of we dat dan doorhebben.
Verder vind ik het opvallend dat Thomas vandaag een draai maakt vwb betreft mij verdenken. Maureen maakte de vorige dag zo'n zelfde draai. Dit kan drie goede redenen hebben:
- als ziener zie je of ik schuldig ben of niet (behalve fluitspeler).
- als heks heb je mij gered, waarvoor dank in dat geval.
- als fluitspeler heb je mij betoverd. Dat zou ik dan weten.
Ik ga op dit moment niet zeggen of ik betoverd ben. Ik geef dan dingen prijs aan de fluitspeler of weerwolven. Maar als Victor en Frits mij beloven dat er gebiecht gaat worden bij iemand die ik verdenk, als ik de info geef, dan wil ik dat doen. Met gevaar voor eigen leven.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 00:32
Ik las victors bericht nog. Ik zou ervoor pleiten om nog te wachten met biechten bij TA. Zoveel verdachts heeft ze niet gedaan. En ze heeft haar beroep niet gebruikt om iets te dwarsbomen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 00:40
Ik kan er wel wat licht op werpen. Na de eerste dag was je zó tegen Maartje tekeer gegaan, dat ik ervan overtuigd was dat je een wolf bent. En ook de tweede dag was ik nog niet van je onschuld overtuigd, en koos ik ervoor om je wederom van weerwolverij te beschuldigen. Dit had natuurlijk geen effect op de stemronde, want het was al duidelijk dat F. Darcy ter dood gebracht zou worden. Maar toch deed ik het, om te zien wat de reactie zou zijn.

Nu ik de notulen teruggelezen heb, en alles nog eens overwogen heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat je toch geen weerwolf bent, maar dat je de eerste dag gewoon een fout gemaakt hebt. Hierbij heeft het een rol gespeeld dat je actief op zoek lijkt te zijn naar wolven, en ook met name dat onze burgemeesteres er geen verdenking op nahoudt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik denk dat je ook geen fluitspeler bent, maar ik vrees dat wat dat betreft iedereen nog even verdacht is.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 00:47
AJ schreef:Ik las victors bericht nog. Ik zou ervoor pleiten om nog te wachten met biechten bij TA. Zoveel verdachts heeft ze niet gedaan. En ze heeft haar beroep niet gebruikt om iets te dwarsbomen.

Ik zie het voordeel er niet van, om te wachten. De fluitspeler vormt nu al een bedreiging. In vier nachten kan hij immers acht mensen betoveren. Met zichzelf erbij zijn dat er al negen. En we zijn maar met zijn tienen, en morgen waarschijnlijk met zijn achten (als de wolven ditmaal weer eens succes hebben dan Razz). Met een beetje pech hebben de betoverden het ook nog eens overleefd, dus dan gaat het hard. We moeten dus niet te lang wachten met de biecht. En het is ons enige middel om naar de fluitspeler te zoeken, want deze vormt immers geen verbond met andere spelers dat hem zou kunnen verraden zoals bij de weerwolven soms gebeurt. En de zieneres kan hem ook nog eens niet zien.

Bovendien kunnen we Tram Anh overdag niet ter dood brengen, aangezien zij gewoon zichzelf gratie verleent. Mocht zij de fluitspeler (of eventueel een wolf) zijn, dan moeten we dat te weten komen vóórdat de heks dood is.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 01:00
Hmmm ze kans zichzelf gratie verlenen, maar daarna is ze een normale sterveling. Ik heb een vraag waar ik eerlijk antwoord op wil en dat kan leiden naar dr fluitspeler. Kan iemand bevestigen of ontkennen dat maartje de eerste nacht is betoverd.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 12:55
Jeetje, wat een theorieën allemaal en wat een nieuwe informatie... Ik denk inderdaad dat het héél belangrijk is dat we achter de fluitspeler aan moeten, dat als eerste. Ik denk dat die heel gevaarlijk wordt en misschien al is, gezien het aantal spelers. Daarna kunnen we verder kijken naar de andere personen om ons heen. Ik denk dat we eerst moeten biechten, precies wat Thomas, Frits en Arjo zeggen. Ik zou zeggen, Victor, doe je ding! Smile (Als het kan en mag van Frits, hopelijk! Razz)
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:10
Ik zou niet pleiten om bij TA de biecht af te nemen. Ik heb een vermoeden wie de fluitspeler kan zijn, als die er al is. Daarvoor heb ik een plan. Ik wil eerst van Victor en Frits horen of ze daaraan mee willen werken. 
Verder denk ik ook niet dat Thomas en manon geliefden zijn. Zo hard verdedigt Thomas haar nu ook weer niet. 
Verder zit ik nog over de geliefden na te denken, de volgende koppels zijn uitgesloten:
AJ - lupus
AJ - maureen
Lupus - tram anh
Lupus - abubu
En verder de raaf met manon en Victor.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:18
Arjo, waarom wil je je plan niet uitleggen? Zou je dat misschien wél willen doen? Waarom wil je Trammie niet laten biechten? Ik ben zelf heel erg benieuwd wat precies je plan namelijk is. Ik ben niet voor niks altijd nieuwsgierig, haha! Very Happy
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:20
Omdat ik dan vermoeden ver de rollen van andere burgers zou prijsgeven. Die hoeven uiteraard niet te kloppen, maar het kan hen en mij een prooi van de weerwolven maken en ik wil dat alleen maar doen als het echt zin heeft, dus vandaar..
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:23
AH, oké, op die manier! ^^ Very Happy Dan hoop ik dat Victor en Frits met je plan mee willen. Wie weet leidt dat tot iets goeds. Waarom wil je Trammie niet laten biechten dan? Ik denk namelijk wel dat ze gevaarlijk is, of kan zijn. Ze is zo stilletjes, een beetje net als Cindy. Misschien kan Victor overwegen om Trâm Anh, dan wel Cindy te laten biechten? Stille wateren... enzo xD
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:25
In. Mijn plan wordt er bij de vermoedelijke fluitspeler gebiecht. Misschien is trammie dat wel, wie weet. Maar ik geef dan eerst uitleg en dan kan het biechten en stemmen daarna volgen.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 13:26
Okidoki, dan zijn jij, Victor en Frits aan zet. Ik ben benieuwd! Razz
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 15:32
Allemaal theorieën Smile Ik heb een druk weekendje gehad, heb niet veel kunnen reageren. 
Ik ben onschuldig, mochten jullie nog bewijs willen hebben door middel van de biecht, prima. Zelf denk ik dat het een zinloze biecht is, als het bij mij zou zijn, en het echt beter bij iemand anders gedaan zou kunnen worden. Maar goed, de meeste stemmen gelden uiteraard en ik ben meer dan bereid deze biecht te ondergaan. De reden dat ik Maartje niet heb gered, was omdat het erg vroeg in het spel was, er weinig informatie was, en ik mijn gave niet meteen zou willen gebruiken.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 15:41
AJ waarom sluit jij je niet helemaal uit als geliefde als je geen geliefde bent? of heeft Eros gewoon makkelijk gekozen en jou en Georgette4 als koppel benoemd. Kun je niet een tipje van de sluier oplichten van je plan? en waarom zouden we jou vertrouwen, jij bent nog niet uitgesloten als fluitspeler, maar wel als weerwolf uitgesloten.Ik weet alleen dat Maartje de Yeti was, of ze betoverd was weet ik helaas niet.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 15:45
Dat is vrij logisch TA anders kun je jezelf niet redden mocht dat een keer nodig zijn. Zou je een goede reden kunnen geven waarom Civ geen biecht bij je af moet nemen?
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 16:52
Of Arjo is gewoon dik vet de fluitspeler en probeert mensen zo om te praten dat anderen die persoon zijn... Razz Wie zal het zeggen? Very Happy

Dit wil overigens niet zeggen dat ik het meteen niet meer eens ben met Arjo, hoor! Daar niet van, maar ik ben ontzettend benieuwd naar zijn plan. Arjo, wat is je plan nou...? Very Happy
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:10
De fluitspeler is natuurlijk van belang, hiermee moet uiteraard rekening mee gehouden worden. 
Na het spelverloop terug te hebben gelezen, hebben Wouter, Lupus en Abubu van Meracy (de veldwachter) een huis toegewezen gekregen nadat de anderen zijn overleden. Mocht het zo zijn dat Meracy een weerwolf blijkt te zijn, dan zou het toch goed kunnen dat Abubu of Lupus een wolf kan zijn Smile aangezien Wouter dat ook was. En waarom de biecht niet bij mij genomen moet worden? Very Happy Omdat ik denk dat het nuttiger is bij iemand anders en mijn acties en reacties in dit spel niet pro-weerwolf zijn, ik verdedigde Wouter niet en vertrouw er ook op dat Manon een weerwolf kan zijn.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:13
Ik heb eerder vandaag al de Verteller een pmetje gestuurd om victor zijn kracht terug te geven, dus ik denk dat we nog wat uitstel krijgen voordat we gaan stemmen zodat we nog een biecht kunnen afnemen. Ik ben erg benieuwd bij wie AJ nou de biecht wil laten afnemen...
Verteller
Verteller
Admin

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:15
Ik had je bericht net gelezen, en net een post gedaan Wink
Zie vertellertopic!
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:18
Okidoki, ik ben ook benieuwd! AJ, doe je ding xD
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:30
Wil victor mijn plan steunen dan geef ik de naam van de te biechten persoon.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:38
Moet dat niet andersom? Eerst de naam geven en dat dan pas Victor kan aangeven of hij je plan steunt? Razz Vic, help je ook mee? Very Happy
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 17:44
Post je je plan, als Vic ermee in zee gaat, ook op het dorpsforum? Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 18:35
Sterker nog. Alleen hier op het forum.  Smile
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 19:48
Yay! Very Happy Maar vertel je plan nou eens... xD
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 20:04
Ik denk dat ik onderhand al wel weet wie de fluitspeler is, maarja...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 20:22
vertel meracy.... wie denk jij dat het is?
Civ
Civ
Burger
Burger

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 21:12
Arjo, bij wie moet ik de biecht afnemen? Als ik dat weet, dan zal ik besluiten of ik je help. Dat is de voorwaarde.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

ma 14 apr 2014, 21:24
Oké goed. Ik heb wel het idee dat Civ er positief tegenover staat. Ik wil graag dat hij de biecht afneemt bij Maurienttje en ik zal dat toelichten:
Zij heeft Maartje de eerste dag fel verdedigt en de redenen die mij voor de hand leken te liggen waren dat Maureen fluitspeler of ziener is en Maartje heeft aangewezen. Dat eerste lijkt me logischer, want als je weet dat Maartje onschuldig is, is het toch geen ramp als de rest daar achterkomt. 
Maureen verdacht mij toen nog.
De tweede nacht vond ze mij ineens niet meer verdacht. Dit kan nog steeds zo zijn omdat ze de ziener is. Maar nou is het zo dat ik betoverd ben in die nacht. De andere persoon was Wouter, en die is inmiddels dood.

Als uit de biecht blijkt dat Maureen de fluitspeler is, dan hebben we dat ontdekt. Als ze ziener is, dan heeft ze waarschijnlijk gelijk over Manon en dan moeten we die doodstemmen. Ze zou nog wat anders kunnen zijn en als dat zo is moet Civ daar zonder het verder te verklappen een persoon aanwijzen.
Gesponsorde inhoud

derde stemronde Empty Re: derde stemronde

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum