Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

wo 19 feb 2014, 19:17
4 levenden - 5 doden
AJ (Eros)
Aran The Angel (weerwolf)
David (genezer)
Frits
Lupus Wolfram Tungsten (dorpsgek)
Maartje Trompetter
Maurienttje (weerwolf)
SilentScreamer (Jip) (weerwolf)
Tram Anh (ziener)


Laatst aangepast door Verteller op ma 10 maa 2014, 20:40; in totaal 8 keer bewerkt
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 19 feb 2014, 19:17
Het was een donkere avond. Het was bewolkt en koud. De bewoners van een klein dorpje, Wakkerdam geheten, zaten ieder in hun huis zich klaar te maken voor het slapen gaan. Iedereen? Nee, een groep sluwe weerwolven wachtte geduldig totdat het wolkendek opentrok. Een paar uur later trok de wind op, en de wolken lieten een prachtige heldere witte maan zien. In het dorp klonk een luid gehuil, dit kon niets goeds voorspellen.....

De volgende ochtend kwamen de bewoners al snel in paniek op het dorpsplein bijeen om te praten over wat ze gehoord hadden. Ze waren het er allen over eens dat iemand hun moest leiden in het oplossen van de weerwolvenplaag, dus ze besloten een burgemeester aan te stellen.

Als eerste zal er dus een burgemeesterverkiezing plaatsvinden.
Alle bewoners kunnen zich beschikbaar stellen en discussiëren in het dorpsforum, en iedereen mag stemmen (alleen niet op zichzelf).
Stemmen kan alleen vóór de deadline via een PM bericht naar mij.
Ik wil de deadlines vrij ruim houden, later kunnen ze altijd nog bijgesteld worden.
De deadline voor de burgemeesterverkiezing is vrijdag om 18:00 uur.

Voor eventuele vragen (voor de nieuwe spelers) kan je mij een PM sturen, maar ik kan het zeker aanraden de spelregels door te lezen!
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 21 feb 2014, 18:29
Beste inwoners van Wakkerdam,

Het dorp komt bijeen op het grote dorpsplein, in afwachting van de uitslag van de burgemeestersverkiezing.
De opkomst was redelijk tot goed te noemen, alleen 2 bewoners hebben zich helaas verslapen voor de stemronde.

Tram Anh en Silentscreamer (Jip) hebben niet gestemd,
David heeft gestemd op Maartje Trompetter als burgemeester,
Lupus Wolfram Tungsten heeft gestemd op AJ als burgemeester,
Maartje Trompetter, maurienttje, Aran The Angel, AJ en Frits hebben gestemd op Lupus Wolfram Tungsten, en daarmee is Lupus Wolfram Tungsten de overtuigende winnaar, gefeliciteerd!

Het dorpsforum blijft open om de nieuwe burgemeester te feliciteren, totdat de rollen allemaal verdeeld zijn. Na alle felicitaties en een eventueel groot feest zal het nacht worden, en mag Eros als eerste een actie uitvoeren.
De deadline voor Eros zal zondagavond 18:00 uur zijn!
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 21 feb 2014, 19:13
Iedereen heeft als het goed is zijn of haar rol ontvangen.
Mocht dit niet zo zijn, of heb je vragen over je rol, stuur mij een PM!
Het dorpsforum gaat nu dicht, aangezien het nacht geworden is.

Nogmaals: Eros heeft de eerste deadline.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 22 feb 2014, 16:41
De onfeilbare Griekse god Eros heeft zijn liefdespijlen afgevuurd. 2 bewoners zijn voor eeuwig op elkaar verliefd geworden, en krijgen hier melding van via PM.

De geliefden mogen elkaar via PM hun rollen bekend maken, maar verdere communicatie is niet toegestaan (kan ook niet in het normale spel).

Nu mogen de andere rollen met krachten (behalve de heks) hun actie doorsturen naar mij.
De deadline hiervoor is maandagavond 20:00 uur.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 24 feb 2014, 21:10
Dag burgers,

de weerwolven zijn vannacht op pad geweest, en hebben een maaltje bemachtigd....
maar in het dorp is ook een Grote Vriendelijke Heks, ook wel GVH genoemd, die iemand kan redden of vergiftigen...
De heks krijgt via PM te weten wie er geprobeerd is te verslinden, en zal via PM mij laten weten wat diegene wil doen. Als de heks niets wil doen, dit graag ook doorgeven!
De deadline hiervoor is woensdag om 20:00!
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

wo 26 feb 2014, 02:33
Goedemorgen burgers,

het is ochtend geworden in Wakkerdam, en alle mensen begonnen vrolijk aan hun dag.
Totdat ze er achter kwamen dat er iemand miste....

Ze besloten op onderzoek uit te gaan, en eenmaal aangekomen bij het huisje, troffen ze Tram Anh aan... dood... 
Tram Anh bleek niet alleen gerespecteerd burger te zijn, maar 's nachts ook nog een ziener!

Alle burgers waren in rep en roer over deze gruwelijke misdaad, en zijn uit op wraak!
Burgemeester Lupus Wolfram Tungsten probeert iedereen tot bedaren te brengen, en heeft de beulen al geïnstrueerd een mooie brandstapel te maken, want iemand zal boeten!

Het dorpsforum zal geopend worden voor discussies en beschuldigingen.
Wederom kunnen stemmen via PM doorgegeven worden aan mij,
dat kan vóór vrijdag 18:00 uur.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 28 feb 2014, 21:14
Dag lieve burgers,

het is weer zover, alle stemmen zijn geteld, u kunt geen kant meer op!
De burgemeester heeft zijn beulen toch teruggeroepen toen ze bezig waren hout te sprokkelen voor het grootste kampvuur dat Wakkerdam ooit gekend heeft, want de ijzeren en de zilveren bijl moesten nog geslepen worden.

Er zijn 2 burgers die te laat gestemd hebben, en dat zijn Maurienttje en David. Aangezien hun stemmen geen verschil maakten in de uiteindelijke uitslag, zal ik hun stemmen tóch publiceren. De volgende keer zal ik de deadline stricter handhaven, 1 minuut te laat dan telt je stem NIET meer mee.

De uitslag van de stemmen is als volgt:
David heeft 1 stem tegen van Maurienttje,
Lupus Wolfram Tungsten heeft 2 stemmen tegen, en wel van SilentScreamer (Jip) en Frits,
AJ heeft ook 2 stemmen tegen van David en Aran The Angel,
Aran The Angel heeft maar liefst 3 stemmen tegen, namelijk van AJ, Maartje Trompetter en Lupus Wolfram Tungsten.

Degene die dus helaas zijn hoofd (of kop natuurlijk...) zal verliezen is: Aran The Angel.
Aran The Angel was een...... *tromgeroffel...*..... weerwolf!

Maarrrrrrrr, toen een dorpsbewoner er achter kwam dat zijn geliefde, Aran The Angel, onder de hakbijl zou belanden, verloor ook hij de wil om te leven, en boorde hij een mes door zijn hart, om voor eeuwig met zijn geliefde in de hemelen te kunnen verblijven... (of de hel, in het geval van Aran The Angel, vanwege zijn weerwolfgruweldaden...). Deze dorpsbewoner is u allen bekend, onder de naam... David. David was 's nachts een genezer.

Na een vrolijke eliminatie van een weerwolf en diens geliefde, wordt het weer vredig nacht in Wakkerdam. Maar voor hoe lang? De weerwolven worden als eerste wakker, en zullen de dood van Aran The Angel misschien wel wreken.... Zij kunnen overleg plegen tot zondagavond 20:00!
Zoals eerder vermeld zullen vanaf nu de deadlines stricter gehandhaafd worden, dus zorg dat je op tijd bent!
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 03 maa 2014, 00:01
De weerwolven deadline is verlopen.
Nu krijgt de heks (via PM) te weten wie er verslonden is.

De heks kan zoals altijd deze persoon redden (mits het levenselixer nog niet gebruikt is natuurlijk) en eventueel een vergiftigingsdrankje (onder dezelfde voorwaarde) toedienen.

De heks heeft tot maandag 22:00 uur om hierover te beslissen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 03 maa 2014, 20:00
Aan de bewoners van Wakkerdam.

Heden nacht heeft er een tragisch ongeval plaatsgevonden. Één inwoner heeft deze nacht, veel te jong, de dood gevonden.

De overgebleven inwoners verzamelden bij zijn bescheiden huisje, om hem een laatste eerbetoon te geven. De moedige AJ is gestorven. Bij autopsie kwam de lokale arts te weten dat AJ eigenlijk Eros was. Nu leek het burgemeester Lupus Wolfram Tungsten zeker verstandig om de bouw van het standbeeld, gewijd aan deze geweldige Griekse god, snel voort te zetten.

Natuurlijk zijn alle overige bewoners erg bezorgd over de weerwolvenplaag die Wakkerdam kennelijk nog steeds teistert. De bewoners willen BLOED zien.
Wie o wie zal er vandaag berecht worden op verdenking van al deze gruwelijke daden? De bevolking heeft tijd om hierover in beraad te gaan, tot donderdag 18:00 uur. Nogmaals: dit is een stricte deadline!!
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 06 maa 2014, 14:54
U heeft allen al gestemd, dus voor een vlotte doorloop van het spel zal ik de uitslag nu bekend maken!

Na een spannende telling van de stemmen, is de uitslag als volgt:
Frits heeft 2 stemmen ontvangen, van Maartje Trompetter en Lupus Wolfram Tungsten.
Lupus Wolfram Tungsten heeft 3 stemmen ontvangen, en wel van Frits, SilentScreamer (Jip) en Maurienttje.

Lupus Wolfram Tungsten, kennelijk toch niet zo'n gewaardeerde burgemeester, wordt ter dood veroordeeld. Maar toen de beul aan hem zijn laatste woorden vroeg, zei Lupus: "Ik ben geen wolf, ik ben een vliegtuig!". Het was pas toen dat het dorp zich realiseerde dat hij de dorpsgek was.

Om even de spelregels te quoten voor de mensen die de rol nog niet kennen: "De dorpsgek overleeft het 1 keer als hij of zij wordt dood gestemd en de identiteit wordt dan bekend. Er wordt vervolgens niet opnieuw gestemd. Als de dorpsgek burgemeester was, verliest hij deze rol en de dorpsgek mag ook voor de rest van het spel niet meer stemmen."

Dit heeft dus als gevolg dat Lupus Wolfram Tungsten zijn stemrecht verliest, en dat hij helaas zijn burgemeesterschap af moet staan aan een andere bewoner. Hij heeft tot vrijdag 18:00 uur om de gelukkige nieuwe burgemeester door te geven. Het liefst eerder, dan kan het snel weer nacht worden.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 06 maa 2014, 16:15
Lupus Wolfram Tungsten heeft al doorgegeven wie de nieuwe burgemeester wordt.
Maartje Trompetter is de gelukkige nieuwe burgemeester. (David, die nog steeds in de hel verblijft, is natuurlijk erg blij met dit nieuws...)

Het wordt nu nacht in Wakkerdam. De wolven mogen voor zaterdag 18:00 uur doorgeven wie zij willen verslinden.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 08 maa 2014, 17:49
De wolfjes hebben gewolfd! Het is nu de heks haar beurt om over het eventuele lot van de door de weerwolven gekozen persoon te beslissen!

De heks heeft een PM gekregen op wie de weerwolven het vannacht gemunt hadden, en kan deze persoon natuurlijk redden (mits zij nog een levenselixer in haar bezit heeft), en zij zou ook eventueel nog iemand kunnen vergiftigen. Puur optioneel natuurlijk, en alleen mogelijk als zij nog een vergif heeft.

De heks heeft tot zondag 20:00 uur om te beslissen! Eerder mag altijd Wink
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 09 maa 2014, 22:49
Beste burgers,

na een lange nacht, wordt het weer licht in Wakkerdam. Alle burgers worden wakker. Alle burgers? Nee, één inwoner werd niet wakker. Deze inwoner was een schreeuwer, maar dan wel een stille.....

Ik heb het natuurlijk over SilentScreamer (Jip). Menig inwoner van Wakkerdam heeft misschien wel wat overmatig borsthaar, maar dat van SilentScreamer (Jip) sloeg echt álles. Hierdoor was het natuurlijk al heel snel duidelijk dat hij een weerwolf was.

De nieuwe burgemeester stelde een groot feestmaal voor, namelijk gebraden weerwolf! En omdat het dorp zo ontzettend blij is van deze weerwolf af te zijn, stelden ze voor om iemand te executeren!

Wie dat worden zal, mag nu bediscussieerd worden in het dorpsgedeelte. Hiervoor hebben de burgers tot woensdag 18:00 uur! (Even heel graag wat input, is dit te lang?)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 10 maa 2014, 20:39
Geachte inwoners van Wakkerdam,

u heeft allen al snel gestemd, dus ik zal het spel snel continueren.
Maartje Trompetter heeft 1 stem tegen zich ontvangen, van Maurienttje.
Maurienttje heeft 2 stemmen tegen zich ontvangen, en wel van Frits en Maartje Trompetter.
En Lupus Wolfram Tungsten pretendeerde nog steeds een vliegtuig te zijn...

Hierbij is het dus duidelijk dat Maurienttje veroordeeld wordt. Eenmaal aangekomen bij de beul sprak ook zij haar laatste woorden: "Aan de zonnige kant, ik heb het nog nooit zo lang uitgehouden in het spel Spelverloop Icon_razz".

Terwijl haar hoofd nog van het heuveltje rolde, was al vastgesteld dat zij een boze weerwolf was.
De overige 3 burgers vierden feest, hoewel hun dorpje natuurlijk 66% kleiner geworden is...
De doden worden herdacht, behalve de enge weerwolven en David natuurlijk...

Hiermee is een einde gekomen aan de weerwolvenplaag die Wakkerdam zo lang geteisterd heeft.
Ik zal iedereen in de 'doden' groep plaatsen, en een evaluatietopic openen in het 'doden' forum.
In het 'doden' gedeelte staan ook alle rollen vermeld.
Ook zal ik een aanmeldtopic in het vragengedeelte maken voor een nieuw spel en misschien een nieuwe verteller.

Gefeliciteerd overlevenden!
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum