Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Onze eerste nachtelijke rooftocht

ma 24 maa 2014, 23:13
Eindelijk! Het is eindelijk volle maan! Laten wij dit vieren!

Het dorp is ernstig verzwakt door de heersende corruptie: de 'chemicus' blijkt een kwakzalver, de wiskundige is druk met zijn
boerenbedrijf, en de biechtvader is een (roep)toeteraar. Laten wij dus toeslaan, en deze volle maan vieren niet met een kip of
een kalkoen, maar met een mens.

De slachtoffers liggen voor het oprapen. We hoeven maar iemand aan te wijzen en hij gaat eraan. Niemand vermoedt een
heimelijke verslinding.

Maar laten wij ons niet laten meeslepen. Wij mogen dan wel weerwolven zijn, wij moeten alsnog onze kaarten zó spelen, dat
de roedel een sterkere positie krijgt. Want wij zijn niet sterk. Drie van ons zijn dakloos, en leven in de wouden. Er is trouwens
nóg zo iemand: Abubu. Zij lijkt een gemakkelijk slachtoffer.

En andere mogelijkheid is SilentScreamer (Jip), de nog altijd populaire burgemeester. Nog altijd populair, ook al doet het niks
maar dan ook NIKS aan de woningnood.

Tot slot is daar Civ, die met zijn gevreesde blaaskracht menigeen kan waarschuwen; hij is de roeptoeteraar die ons verlinken
kan.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

ma 24 maa 2014, 23:25
Dus de drie mogelijkheden die mij interessant lijken zijn:
(I) Abubu (Cindy)
(II) SilentScreamer (Jip) (Jip)
(III) Civ (Victor)

Trâm Anh lijkt mij nog niet nodig, want zij zal haar kracht waarschijnlijk niet de eerste daggebruiken willen, en bovendien werd ze tijdens het vorige spel
ook al direct de eerste nacht opgegeten.

Maar goed, de voor- en nadelen van de drie mogelijkheden. In omgekeerde volgorde natuurlijk.

(III) Civ
Civ is de Wakkerdamse biechtvader, en kan dus zomaar achter ons geheim komen. Het zit er dik in dat hij deze kracht de eerste dag al gebruikt (dat zou
ik zelf wel doen althans). Hij vormt dus een risico. Bovendien kan Meracy één van ons op zijn plek zetten als we hem opeten, wat zeker een groot voordeel
is.

(II) SilentScreamer (Jip)
Hij is de burgemeester, dus als we hem opeten, komt één van de andere drie boeren (Maurienttje, AJ, en Aran de Angel) aan de macht. We kunnen overdag
Jips dood aangrijpen om één van die drie van weerwolverij te beschuldigen. Immers, als er een wolf boer is, is het voor de wolven handig om de
burgemeester te doden, aangezien ze dan zelf de burgemeester kunnen krijgen.
Bovendien kan Meracy één van ons dan boer maken (bijv. Fitz William Darcy), zodat wij later in het spel wellicht ook een burgemeester kunnen leveren.

(I) Abubu
Als wij iemand met een beroep opeten, kan dat de verdenking wekken dat veel van ons zwervers zijn. Als dat idee populair wordt, zijn we flink de klos.
Als we daarentegen een zwerver (dus: Abubu) doodmaken, dan kunnen we beargumenteren dat de wolven algenoeg sterke beroepen tot hun beschikking
hebben (en het daarom niet nodig vinden, daarop te azen).


Laatst aangepast door Lupus Wolfram Tungsten op di 25 maa 2014, 15:40; in totaal 1 keer bewerkt
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

di 25 maa 2014, 12:58
Jij zet hier allemaal slimme dingen neer en nu moet ik iets heel doms vragen xD
Hoe kun je zien wie er allemaal weerwolven zijn? Ik kan het nergens vinden...
Het lijkt me wel handig dat ik weet wie we sowieso niet moeten doden, zodat ik mee kan denken ^^
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

di 25 maa 2014, 12:59
Oh laat maar! 2 seconden nadat ik dit bericht postte had ik het al gevonden hahaha XD
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

di 25 maa 2014, 13:10
Hmm, je geeft goede argumenten Thomas!

Denk je dat Victor de eerste dacht zijn kracht al gebruikt? Er zijn zoveel mensen in het spel en hij zou echt een willekeurig persoon moeten kiezen. Ik zou die kracht juist later pas gebruiken als je iemand verdenkt.

Ik denk dat Cindy doden de slimste zet is (awww, ze zit als laatste in het spel xD). Dan kunnen we inderdaad het argument gebruiken dat de weerwolven waarschijnlijk al beroepen hebben. De burgemeester doden is altijd een gevaarlijke zet en we kunnen dit altijd nog in een volgende ronde doen. Ik zou het in ieder geval niet de eerste ronde doen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

di 25 maa 2014, 20:18
Haha, dus gisteren tijdens elektromagnetisme wist je nog helemaal niet dat ik ook een wolf ben. Razz

Misschien heb je wel gelijk ook, dat Victor zijn kracht nog niet zal gebruiken in de eerste ronde. Het hangt natuurlijk maar net van de omstandigheden af.
Maar als er twee mensen beschuldigd worden, is de verleiding natuurlijk groot, bij iemand de biecht af te nemen. Juist omdat je de eerste dag toch al zo
weinig informatie hebt, kan dat van pas komen. En als Victor bij één van ons de biecht afneemt, is het vrijwel zeker dat diegene ter dood gebracht zal
worden.

Ik ben er nog niet zeker van, dat Cindy de beste keuze is. Het kan ons wel een aardig argument opleveren bij de stemronde overdag, maar het levert
verder geen voordeel op. Sterker nog, zelfs dat argument is niet helemaal waterdicht.

Want als alle wolven een beroep hebben, is het beter om de veldwachter op te eten en daarna de mensen met een beroep (die vormen immers a priori
de grootste bedreiging), en als een wolf zwerver is, is het beter om direct met de beroepen te beginnen, in de hoop dat die wolf dan het beroep krijgt.

Als gevolg hiervan kunnen de dorpelingen denken, dat de wolven gewoon niet goed hebben nagedacht toen ze Cindy opaten, en maar gewoon iemand
uitgekozen hebben.

Ik vind het dus een betere zet, om de burgemeester op te eten. Niet alleen biedt dit ons de gelegenheid, de overige drie boeren verdacht te maken
[we moeten overigens niet te duidelijk samenwerken overdag], maar ook kun jij dan één van ons boer maken, zodat we later in het spel een burgemeester
kunnen leveren.

Ik zou trouwens ook weleens willen weten, wat Georgette en Fitzwilliam Darcy ervan vinden.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

di 25 maa 2014, 20:57
Hoi allemaal! 

Jeetje, wat een berichten en argumenten allemaal. Het is lastig. Persoonlijk vind ik het wel zielig om Cindy meteen dood te maken, zeker omdat ze nog maar net meedoet (net als ik xD). Jip wil ik ook nog een ronde burgermeester laten zijn, omdat ik benieuwd ben hoe hij het gaat aanpakken. Misschien is hij heel sluw, dan kunnen we heb het beste meteen de eerstvolgende ronde doden. Misschien Victor dan maar? Razz
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 07:37
Ik vind het helemaal prima om de burgemeester op te eten.
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat wanneer Meracy een van ons nu boer maakt en in een later stadium wordt opgeknoopt door een razende menigte, dat wij de volgende dag wederom een van ons kwijt zijn.
Daarom lijkt het mij beter om eerst een willekeurige andere zwerver boer te maken, zodat wij na een eventuele ongelukkige lynch-party van Meracy die zwerver kunnen vermoorden de volgende dag.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 09:05
Trouwens, we er zijn 13 mensen van wie er 4 weerwolf zijn.
Dus dat betekent, met goed spelen dat we in 5 rondes klaar kunnen zijn.
Mijn idee zou zijn:
We vermoorden nu onze burgervader, en maken Abubu de nieuwe boer.

Stel nu, een van ons zou Meracy als weerwolf beschuldigen, en wat blijkt: het klopt. Hiermee heeft een van ons de goodwill van de overige spelers, wat altijd van pas kan komen.
Doordat Meracy Abubu boer heeft gemaakt, is het niet meer dan logisch om Abubu ook er van te verdenken weerwolf te zijn, dus de burgers zullen haar de volgende ronde ombrengen, terwijl wij onze kasteelheer oppeuzelen.
Als nu blijkt dat Abubu geen weerwolf is, zouden we de boeren in een benarde positie kunnen brengen, door terug te grijpen of het idee dat de burgervader in de eerste ronde vermoordt is, en dat de weerwolven dus een van hen als burgemeester van dit dorp ziet.
Op deze manier kunnen we de boeren rustig uitmoorden, terwijl wij onze tanden 's nachts in andere burgers zetten.

Eventueel kunnen we nog even het begin van de stemming volgen voor Meracy uitdrukkelijk door een van ons wordt beschuldigt.
Tevens lijkt het mij verstandig dat wanneer de stemming richting een van ons lijkt te gaan, deze een ander van ons beschuldigt. Dit zal namelijk de burgers doen vermoeden dat de genoemde weerwolf een burger is, want ja, welke weerwolf beschuldigt nou een van zijn medeweerwolven?
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 15:19
Ik ben het met je eens dat het soms handig is om één wolf op te offeren om daarmee het spel voor de wolven te winnen,
maar ik denk niet dat we nu al Meracy moeten opofferen. Als zij de volgende ronde al sterft, kunnen wij nooit meer een
beroep krijgen.

We kunnen beter gewoon de burgemeester opeten, dan kan Meracy één van ons boer maken. En dan stemmen we de
volgende dag een boer dood (tenzij zich een betere kans voordoet). De volgende nacht eten we wéér iemand op, en dan
kan Meracy de laatste twee een beroep geven. We zien dan wel verder hoe we ervoorstaan.

Het is waar dat het ons verdacht maakt als Meracy sterft en een weerwolf blijkt te zijn. Maar we moeten nu eenmaal risico's
nemen. Het is lang niet zeker dat Meracy sterft (ik zou niet weten waarom ze nu al doodgestemd zou worden), en zelfs
als zij doodgaat, betekent dat niet automatisch dat iedereen die zij een beroep gegeven heeft ook doodgaat.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 15:49
Het lijkt mij zeker niet verstandig om Meracy direct te vermoorden, maar eerst de eerste ronde af te wachten.
Wat mij wel verdacht lijkt om direct een van ons boer te maken, want het is nou eenmaal een spel van emotie, en de enige aanwijzing die mensen hebben na de dood van Meracy: Zij was een weerwolf, Abubu kreeg een huis, dan kan Abubu ook nog wel eens een weerwolf zijn, laten we haar vermoorden.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 19:10
Ik stem ook in om Jip als eerste te vermoorden. Het wordt wel lastig om te kiezen wie ik dan boer ga maken. Ik denk dat ik iemand moet kiezen waarbij ik een goede reden kan geven en dat mensen dan niet denken dat ik 'zomaar' iemand heb gekozen, want dat is wel verdacht. Als we Cindy boer maken, kan ik als argument gebruiken dat ik het zielig vond dat ze na de beroepenverdeling was toegevoegd en daardoor automatisch zwerver is geworden. We kunnen dan alsnog een boer doodstemmen, zodat een van jullie burgemeester kan worden.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 19:40
Oké, dan kan ik niet achterblijven xD Als er zeker al 2 stemmen naar Jip gaan, dan voeg ik mij wel bij jullie keuze. Wie gaat het de verteller doorgeven? Wink
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 19:43
Volgens mij stemt iedereen nu in om Jip te vermoorden. Ik wacht nog wel even om te zien of Thomas of Wouter nog reageren, dan wil ik het wel doorgeven aan de verteller.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 20:28
Volgens mij kijkt hij gewoon hier op het forum. Maar je kunt het wel doorgeven ja.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 20:47
Meracy, geef jij het dan door? Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 21:08
We moesten hem een PM sturen. Maar ik heb het doorgegeven!
We moeten nog wel even discussiëren over wie ik nou boer moet maken denk ik.
En Thomas, ik had bij EM inderdaad niet door wie de andere weerwolven waren, maar ik had al zo'n vaag vermoeden dat jij er één was haha xD
Verteller
Verteller
Admin

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:03
In principe moet iedereen afzonderlijk een PM sturen (dit bij wolvenonenigheid en geliefden, want dan kan het zijn dat er niemand opgegeten wordt), maar dit is ook goed, zolang jullie het steeds eens zijn Wink
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:08
Oké, dan stuur ik in het vervolg een pm.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:10
Meracy schreef:We moeten nog wel even discussiëren over wie ik nou boer moet maken denk ik.

Dat lijkt me niet meer nodig, aangezien de argumenten er al staan, lijkt me. Nu mag jij dus kiezen. Wink
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:23
Lupus Wolfram Tungsten schreef:
Meracy schreef:We moeten nog wel even discussiëren over wie ik nou boer moet maken denk ik.

Dat lijkt me niet meer nodig, aangezien de argumenten er al staan, lijkt me. Nu mag jij dus kiezen. Wink

Dan kies ik waarschijnlijk voor Cindy en gebruik ik het argument dat ik hiervoor genoemd heb. Als iemand denkt dat het toch handiger is om iemand anders boer te maken moet die maar even reageren =)
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:39
Haha, ik vind het prima! ^^ Very Happy
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 22:57
Prima, dan moeten we nu beslissen welke beroepen wij als weerwolf graag willen hebben, in de hoop de stemming enigszins de goede kant op te sturen opdat wij leuke beroepen krijgen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

wo 26 maa 2014, 23:53
Ik stel voor dat we gewoon opportunistisch zijn en degene beschuldigen die verdacht is. Ik zal wel proberen te beredeneren waarom één van de boeren waarschijnlijk een wolf is.
Dan kunnen jullie dat een beetje beamen. Maar spring er vooral niet te veel bovenop, want het mag niet duidelijk zijn dat we samenwerken.

Wat betreft de volgende nacht, we kunnen dan wellicht de kasteelvrouwe oppeuzelen, en één van ons op haar plek zetten. Maar dat is van later zorg.
Gesponsorde inhoud

Onze eerste nachtelijke rooftocht Empty Re: Onze eerste nachtelijke rooftocht

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum