Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


De eerste dag

+5
Fitzwilliam Darcy
Frits
Miki Breyll
AJ
Verteller
9 plaatsers
Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

De eerste dag Empty De eerste dag

wo 23 maa 2011, 22:34
De eerste ochtend

's Ochtends werd iedereen vol goede moed wakker, want ze zagen allen een nieuwe mogelijkheid om vriendjes te worden met het bestuur. Toen ze over het marktplein liepen, zagen ze dat iedereen aanwezig was: wat een hoop concurrentie!

Direct werd er luid door elkaar geschreeuwd. Het kwam tot een vechtpartij! Gelukkig kwam de wijze Petrarca eraan. Ze kwam tot het volgende besluit: gedurende de dag krijgt iedereen de tijd om na te denken. Dan, als de avond valt, zouden ze allen op één dorpsbewoner stemmen. Hij zou ter dood gebracht worden.

Iedereen stemde hiermee in, in de hoop, een concurrent weg te werken. Overdag probeerden ze elkaar zo te overtuigen:
Verteller
Verteller
Admin

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

wo 23 maa 2011, 22:36
Deadline: vrijdagavond om 11 uur.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

wo 23 maa 2011, 22:46
Gelukkig. Geen lijken in mijn achtertuin.. Very Happy
Verteller
Verteller
Admin

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

wo 23 maa 2011, 22:50
In de kast misschien? Very Happy
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 04:57
wacht even... ik snap niet waarom we nu ruzie hebben?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 07:53
Ik ook niet, persoonlijk ben ik dolblij dat iedereen nog leeft, maar 1 van mijn kippen is weg. Ik heb alleen wat veertjes teruggevonden, misschien heeft iemand zich vergist en per ongeluk een arm kipje opgegeten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 08:45
Dan wil ik de veldwachter ook meteen even melden dat ik braaksporen bij mijn voordeur heb. Maarja dat komt ervan met zoveel zwervers in het dorp. Die zullen vandaag dus nog steeds geen nieuw onderkomen hebben.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 16:12
Is er eigenlijk een klaagmuur of gaan we weer ouderwets discussieren?
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 16:57
Frits, Trâm Anh en ik mogen niet stemmen vandaag.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 17:19
Vervelend dat ik een briefje moet halen, had ik mss toch iets beter moeten opletten in de lessen van Schoolmeester Wouter
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 18:08
Ehm maar zullen we over tot de orde van de dag? Namelijk iemand beschuldigen? (Hoewel het natuurlijk vreselijk is dat iemand bij AJ heeft proberen in te breken en dat een kip van Frits is vermoord)
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 18:47
Nou, heeft er iemand een verdachte?
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 21:20
Tot nu toe lijkt het er niet heel erg op. En als niemand iets weet, kan er nog niet heel erg logica gebruikt worden. Zelf stel ik dan voor om actievere spelers als David, Arjo en Frits er voor nu in te laten, omdat zij een goede aanwinst kunnen zijn voor de burgers. Als zij wolven zijn, komen we er ook eerder achter dan bij iemand die niets zegt.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 21:24
Ik zal misschien de eerste twee discussie niet zo heel boeiend zijn, omdat ik niet mag stemmen, en ik ook geen flauw idee heb wie weerwof is/kan zijn, dus ik ben druk bezig met informatie op te slaan en te ordenen.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 22:23
Kunnen de weerwolven ff niet iemand van hun eigen soort verraden? Dan hebben zij vertrouwen en dan zijn wij ook weer blij (a)
Civ
Civ
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 22:26
Haha, dat vind ik nu een goed idee :p Wolven, wijst elkaar aan!
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

do 24 maa 2011, 22:26
Dat lijkt mij een goed idee David, dan zullen wij de verraders de volgende beurt met rust, om ze daarna één voor één af te slachten in de volgende rondes.
Moeten we natuurlijk wel zorgen dat er niet een of ander koppel in het spel zit dat roet in het eten gaat gooien.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 07:38
Idd, David prima idee. Jammer dat ik nu niemand kan aanwijzen. Koppel zit er vast wel in, maar die worden pas echt machtig op het eind van het spel, is nu nog niet zo'n probleem.
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 08:34
We kunnen ook een keertje allemaal blanco stemmen xD
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 09:07
Da's ook een leuk idee! Voor de burgers ook heel voordelig. Alleen zitten we dan wel met een Prisoners' dilemma: stel je voor dat een ander wel iemand beschuldigt, dan gaat er iemand dood waar je zelf niks over te zeggen hebt. Dat kan ook jij zelf zijn. Als je wel op iemand stemt, verlaag je de kans dat je zelf dood gaat.
Civ
Civ
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 12:15
Ik weet het niet!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 15:44
Hmm als er niemand een mogelijk verd88 heeft ga ik ook nog geen biecht afnemen.. Persoonlijk denk ik dat we de actieve mensen (zoals Duco, David, Arno, Frits, Wouter) beter kunnen sparen
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 16:48
Klinkt een beetje stom dat iedereen zegt dat de actievere mensen er in moeten blijven, maar ik denk dat 't voor het spel wel leuker is. Zodra er dan meer info is, komt er dan ook meer discussie.
Maar op wie stemmen we dan vandaag? Want dat wordt zonder discussie wel heel erg moeilijk... En als we helemaal stemmen zonder overleg wordt 't voor de weerwolven wel heel erg makkelijk. Zij kunnen nl wel overleggen.
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 17:24
Ja, maar ik denk dat het voor de weerwolven ook niet zonder risico is, is echt iemand te kiezen. Want als er iemand is die ineens heel veel stemmen krijgt, valt dat natuurlijk op, omdat voor de rest eigenlijk niemand weet op wie die moet stemmen
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 17:28
Dus stemmen zonder overleg en dan maar kijken wat er uit uit komt?
(Is denkik alsnog gunstig voor de wolven, want zij stemmen natuurlijk wel sowieso
op burgers en burgers kunnen zowel op burgers als op weerwolven stemmen, wat
de kans dat er een burger sterft, verhoogt.)
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 18:09
Tsja, maar we weten sowieso niet veel. Als we random iemand anders aanwijzen en er allemaal op stemmen, is de kans ook groter dat we een burger vermoorden dan een wolf. Maar ik snap je punt.
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 18:12
Als ik een voorstel mag doen gaan we voor Suzanna Katharina. Het is een zwerver, dus geen groot verlies. Ze heeft daarnaast nog niks gezegd, dus je kunt stellen dat het een niet-actieve speler is.
Ik wil er wel op wijzen dat ik ook helemaal niks weet, dus het is verder een pure gok
Miki Breyll
Miki Breyll
Zwerver
Zwerver

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 18:21
tja, ik weet het verder eigenlijk ook niet. Maar ik heb op de een of andere manier zo'n gevoel, alsof wat we ook doen, we toch uiteindelijk met een dooie burger op de brandstapel zitten. Misschien stem ik wel gewoon niet deze ronde. De deadline is vanavond dacht ik, maar ik ben er vanavond niet, en nu weten we toch nog niks. Bij deze stem ik niet
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 18:31
Vraagje aan verteller: mag je blanco stemmen?
Civ
Civ
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 18:53
Ja, gewoon niets stemmen.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 19:09
En dat bekenen jullie nu pas, dat had ik al bedacht voor dat ik ook maar mijn rol wist;)
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 20:10
xd, ja ik heb het nu ook makkelijk. Ik weet het nu ook helemaal niet en ik mag niet stemmen, omdat ik te laat was in de les. Als jullie toch random gaan stemmen zullen de wolven dat ook moeten gaan doen, het is dan namelijk wel opeens heel verd8 als iemand opeens 5 of 6 stemmen krijgt (mss stemt ook een burger per ongeluk mee).
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 21:53
Sally doet mogelijk niet meer mee, dus het heeft niet veel zin om op haar te stemmen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 21:54
stomme doodjes des ook altijd
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

vr 25 maa 2011, 23:25
Ik ga wel een lijst met doodjes des bijhouden. Want diegenen doen het volgende spel niet mee, tenzij ze hard kunnen maken dat ze dan wel actief mee zullen doen
Aran The Angel
Aran The Angel
Dorpsgek
Dorpsgek

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

za 26 maa 2011, 11:13
Ehm, is de stemming al voorbij?
Wat is er uit gekomen?
Verteller
Verteller
Admin

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

za 26 maa 2011, 11:26
Ik zal het regelen!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

za 26 maa 2011, 11:46
Men zegt altijd: scherven brengen geluk. Mij jammer genoeg vandaag niet. Jullie hebben mij aangewezen als schuldige bij de stemming, met 3 stemmen, wat erg opvallend is zeker als je random stemt en de mensen die op mij stemde hebben hier nooit gereageerd. Ik pleit mijn onschuldigheid en vraag aan de kasteelheer om mij in zijn oneindige wijsheid te redden. Ik beloof hem als bedankje een grote mand met eieren en Wakogano te sturen Razz
Gesponsorde inhoud

De eerste dag Empty Re: De eerste dag

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum