Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


boerentopic

+3
Maartje Trompetter
SilentScreamer (Jip)
Duco
7 plaatsers
Ga naar beneden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty boerentopic

ma 12 mei 2014, 23:00
Goedendag mede boeren en boerinnen!

aan ons is de zware taak dit dorp te voorzien van vers voedsel, maar aan een van ons is ook de taak om dit dorp te gaan leiden.
Naast mij zijn de andere boeren en boerinnen SilentScreamer (Jip), Abubu en Maartje Trompetter.

Ik wil bij dezen mededelen dat burgemeester worden niet direct in mijn lijn der ambities ligt, en ik wil graag iemand anders de kans geven deze verantwoordelijke taak op zich te nemen.
Hoe denken jullie allen over het op je nemen van het burgemeesterschap?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

di 13 mei 2014, 00:46
Nadat ik in het hiervoormaals een ernstig kort leven heb gehad, gun ik een ander deze rol Smile
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

di 13 mei 2014, 15:20
Het loopt geen storm geloof ik, wellicht even de medeboeren wakkermaken?
Maartje Trompetter
Maartje Trompetter
Zwerver
Zwerver

boerentopic Empty Re: boerentopic

di 13 mei 2014, 21:03
Ik loop ook niet echt warm voor deze rol. Je licht meestal zo snel uit het spel
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

di 13 mei 2014, 21:26
Ik, kasteelheer van Wakkerdam, merk waar dit heen gaat. Daarom wil ik me, bij hoge uitzondering, met de gang van zaken bemoeien.

Het lijkt er niet op dat burgemeester een populair beroep is. Toch wil ik zeggen dat het een belangrijke en verantwoordelijke taak is. Je doet eens wat anders dan je land ploegen. Ook levert het goede contacten op met alle inwoners van de stad. Het wekelijkse etentje in mij kasteel moet ook zeker niet vergeten worden. Ook mag de burgemeester alle vorstelijke bezoeken in onze mooie stad bijwonen in mijn kasteel.

Abubu heeft nog niks laten weten dus mijn hoop is gevestigd op haar. Als ze niks zegt moeten we dat denk ik maar als "geen bezwaar" beschouwen. En als ze ook echt niet wil dan moeten we vrezen voor de willekeur van de goddelijke verteller. Als we onze verteller boos maken dan zou het vannacht weleens niets zulk mooi weer kunnen worden.
Abubu
Abubu
Zwerver
Zwerver

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 16:59
Ik ben eigenlijk wel tevreden met het ploegen van velden, het melken van koeien en het voeren van kippen. Dus er is zeker geen sprake van 'geen bezwaar'. Het grote nadeel van burgemeester zijn is dat je regelmatig het eerste slachtoffer van de weerwolven bent. Ik zou graag gewoon boerin blijven. Maar dit betekent dus dat de verteller iemand tot burgemeester gaat bombarderen?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 17:32
Ik zie een oplossing voor deze impasse. Alle boeren brengen een stem uit op een andere boer. Degene met de meeste stemmen legt zich bij de uitslag neer en wordt burgemeester. Als de stemmen staken herhaalt men de procedure net zo vaak totdat er winnaar is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 17:50
Ik vind dat de magie van random.org toegepast mag worden. In deze fase op iemand stemmen is wel erg random, niewaar? (Niet dat random.org niet random is, maargoed xD)
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 18:09
Laten we dat onze verteller doen. Ik vermoed dat hij teleurgesteld zal zijn in ons... Ik wil het ook wel doen, anders. Maar op voorwaarde dat iedereen zich dan bij de uitkomst neerlegt.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 18:12
Ik ben zo vrij geweest om random.org vast een getal tussen 1 en 4 te laten kiezen. Waarbij 1,2,3 en 4 staan voor respectievelijk Duco, Jip, Maartje en Cindy (volgorde van posten in dit topic). 
Als alle boeren aangeven dat ze de uitslag zullen respecteren dan zal ik die bekend maken.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 18:31
Ik vind t best, alhoewel ik dit eigenlijk de rol van de verteller vind Wink zolang die zich niet gepasseerd voelt vind ik het prima
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 18:35
Het is juist om te laten zien aan de Verteller dat het dorp hier zelf uit kan komen (boeren alleen kennelijk niet), zonder dat Hij hier aan te pas moet komen. Dat zou toch ook eigenlijk de bedoeling moeten zijn. Kan mijn idee ook op de instemming van Maartje, Abubu en Duco rekenen?
Verteller
Verteller
Admin

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 18:42
In principe moeten jullie er onderling uitkomen. Jullie mogen dus zelf bepalen, hoe je wilt bepalen wie er burgemeester wordt. Ik zal er vanuit gaan dat jullie het democratisch willen doen, en zal dus gewoon de stemmen gaan tellen (je mag zelf weten hoe je beslist op wie je stemt); maar als jullie het van AJ willen laten afhangen, dan mag dat ook.
Abubu
Abubu
Zwerver
Zwerver

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 20:02
Ik vind het wel prima om het door random.org te laten bepalen. Maar mocht de rest het daar niet mee eens zijn, dan kunnen we ook nog op elkaar gaan stemmen. Wat vinden jullie?
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 20:05
Dus het staat ons vrij om ons hier te laten horen?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 21:31
Vind sowieso niet dat nietboeren stemrecht moeten hebben. We wachten op reactie van maartje en duco
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 21:38
Ik gaf het vorig potje al aan in het dodenforum. Hoe hard je ook smeekt en bidt niet doofgemaakt te worden, gaat het toch heel erg snel verkeerd. Daarom schetste ik toen al het scenario dat random.org moest bepalen. Dit is nu waarheid geworden. Ik heb mij vorige pot al geofferd, dus hoop nu geen trap na te krijgen van random.org. Doordat de spellen zo ontzettend lang duren is niemand blij met zichzelf offeren. In het echte spel ben je zo weer aan de beurt in een nieuwe pot. Ik wil met dit bericht aangeven dat het geen schande is, maar meer dan logisch dat niemand deze taak op zich wil nemen. Daarom neem ik genoegen met random.org
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

boerentopic Empty Re: boerentopic

wo 14 mei 2014, 21:42
Laat Thomas maar uitdokteren wat er moet gebeuren. Deadline is bijna zover
Gesponsorde inhoud

boerentopic Empty Re: boerentopic

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum