Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+5
Fitzwilliam Darcy
SilentScreamer (Jip)
Frits
Arkaios
AJ
9 plaatsers
Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Dag 3

ma 02 jun 2014, 00:08
Hallo allemaal,

Wij zijn alweer aangeland op dag 3. Wat moet ik daar verder over zeggen...

Arkaios moet Civ boer danwel biechtvader maken. Lijkt me dat dat laatste de voorkeur heeft.

Frits moet iemand zijn stemrecht afpakken, dit mag nu iedereen zijn.

Tram Anh is helaas gestorven, zeer waarschijnlijk door de weerwolven. Het klopte inderdaad dat zij de ziener was, maar daar waren we eigenlijk al wel zeker van. Jammer dat de heks haar niet heeft gered, want dan hadden we nu veel meer info. Aan de andere kant kunnen we redelijk zeker stellen dat de heks nog geen drankjes gebruikt heeft en dat geeft voor de komende nachten wel hoop.

Ik denk dat het hoog tijd wordt dat de biecht(en) gebruikt gaat/gaan worden. Civ en Fitzwilliam Darcy kunnen hiervoor zorgen. (mits Civ de kerk krijgt van Arkaios)
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 01:27
Hey iedereen,

Ik heb zojuist aan Thomas doorgegeven dat Civ de kerk toegewezen krijgt dus hopelijk zet hij dit zo snel mogelijk erop zodat er gebiecht kan worden. Voordat dit gebeurt stel ik voor dat degenen die vannacht betoverd zijn van zich laten horen, dan kunnen we nog wat potentiele fluitspelers afstrepen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 11:55
AJ mag vandaag niet stemmen. Dit komt door zijn wat over enthousiaste jacht op de fluitspeler, waarvoor hij bereid was een al bekende weerwolf te laten leven. Dit deed Lupus het vorige spel ook en toen bleek hij een weerwolf te zijn. Dat volgens hem de heks ook wel Manon kon doodmaken is weliswaar correct, maar mocht hij een weerwolf zijn zou dit wel heel goed uitkomen. De kasteelheer is immers moeilijk met de stemming dood te maken. Dit bij elkaar zorgt ervoor dat ik wat minder vertrouwen in de lokale adel heb.

Op de klaagmuur staat dat het misschien verstandig is om mij door te lichten (ik lees dit maar om mij te beichten). Gezien de schoolmeester een sterk beroep is en later in het spel alleen maar beter wordt is dit zeker te begrijpen. Hoewel onnodig sta ik hier voor open mochten jullie het noodzakelijk vinden.

Arkaios vraagt wie er betoverd zijn en dat waren vannacht ik en Tram Ahn. Omdat onze ziener helaas is overleden kan zij dit niet bevestigen. De enige manier om te weten of het waar is, is af te wachten of 2 mensen dit tegenspreken, maar dat zal niet gebeuren tenzij ik ze niet heb geleerd tijdens de kleuterklas dat je niet mag liegen. Razz
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 13:32
Dat is mooie info die Frits daar geeft. Ik snap goed dat hij mij mijn stemrecht ontneemt. Ik heb net als hij een sterk beroep en ik vond het eigenlijk al bijzonder dat ik tot nu toe altijd mocht stemmen. 

Ik wil wel wat kanttekeningen plaatsen bij het feit dat ik Manon zou hebben beschermd:
Zo heb ik nooit de conclusies van TA in twijfel getrokken, en ik zei dat ik hoopte dat Manon de biecht af zou nemen om de fluitspeler te vinden. Aangezien Manon dit helemaal niet deed was ik geenszins van plan om op iemand anders te stemmen.
Verder de opmerking dat ik net als Thomas wees op het feit dat de fluitspeler niet vergeten moet worden. Thomas heeft met diezelfde alertheid vorig potje voorkomen dat de fluitspeler er met de winst vandoor ging (en daarmee de burgers juist geholpen). Dat hij daarop wees terwijl hij een weerwolf was, betekende niet dat het niet waar was. 

Ik geloof trouwens wel dat Frits de waarheid spreekt. Het enige wat zou kunnen is dat hij bewust niemand heeft betoverd en nu beweert met Tram Anh te zijn betoverd. Maar dat lijkt me als fluitspeler in dit stadium van het spel geen slimme zet. Bovendien is het logisch dat de fluitspeler TA betoverde want het was overduidelijk dat zij niet de fluitspeler was. 

Al met al kunnen we nu stellen dat Jip en Wouter in ieder geval betoverd zijn, Maureen en Frits waarschijnlijk ook en de rest (Bart, Victor, Duco en ik) in elk geval niet.

Verder moet ik zeggen dat ik blij ben dat Bart en Victor de afgelopen nacht overleefd hebben. Ik had serieus verwacht dat de weerwolven een van hen op zou eten om zo te voorkomen dat er nog gebiecht kan worden. Nu kunnen er dus twee biechten worden afgenomen, want Wouter heeft zijn gave ook nog.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 17:19
1 ding, biechten die hap, en snel een beetje!
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 18:08
En daar kan nog een puntje bijkomen:
Na de biecht de deadline voor het stemmen verlaten, zodat we ook nog iets aan de biecht hebben.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 18:18
Ik denk dat we dat aan de verteller moeten vragen. 

Bij wie moet er volgens jullie dan gebiecht worden?
Potentiële fluitspelers (waar eventueel Frits en Maureen bij horen) of weerwolven?
Of moeten we iets met de klaagmuur? 

Als het jullie menens is dat dit snel moet gebeuren, is een beetje duidelijkheid toch wel fijn, anders kun je net zo goed niks zeggen..
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 21:46
Maar wat nou als de biechtvader een weerwolf of een fluitspeler is? hij hoeft toch niet de waarheid te zeggen? of is hij dat wel verplicht...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 21:54
nee, dat hoeft niet, maar liegen is meestal niet handig, want dat wordt de biechtvader zelf snel de mond gesnoerd meestal.
Degene die eigenlijk steeds wel erg buiten beschouwing wordt gelaten, waar mij de reden niet geheel duidelijk voor is, is Arjo.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 22:10
Civ biechtvader
maurienttje boerin betoverd
Duco burgemeester klaagmuurbeschuldiging
SilentScreamer (Jip) boer / dorpsoudste  betoverd 
Fitzwilliam Darcy kwakzalver ravenbrief betoverd
AJ kasteelheer mag niet stemmen
Arkaios veldwachter
Frits schoolmeester klaagmuurbeschuldiging betoverd


Wat ik niet snap is waar de klaagmuurbeschuldigingen vandaan komen. Onze ziener is gaan hemelen , dus wie heeft in vredesnaam die berichten op de muur gepost en wat is de aanleiding van die berichten? of is het mogelijk dat de ziener nog een bericht op de klaagmuur heeft kunnen achterlaten. 
Welke rollen zitten er trouwens nog in? 
We hebben een Dorpsoudste, Cupido/ Eros, sowieso 1 Weerwolf, de Heks, de Raaf, de fluitspeler en wie nog meer?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 22:16
Maar als AJ zo geheel buiten beschouwing gelaten is waarom zou Frits dan zijn stemrecht ontnemen? Dat is toch niet nuttig. Ik denk wel dat we inderdaad ook meer opzoek moeten gaan naar de fluitspeler aangezien er al behoorlijk wat mensen betoverd zijn.....
Daarnaast een weerwolf uit het spel halen is ook niet onverstandig.
Silentscreamer Heb jij als dorpsoudste nog een goed idee??
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 22:55
Ik vind niet dat ik ten opzichte van de rest extreem buiten beschouwing wordt gelaten. Niet meer dan Frits, Wouter of Bart in ieder geval. De eerste twee nachten ging het vooral over respectievelijk de zwervers en Manon. En nee daar hoor ik niet bij.

Wat trouwens ook wel helpt om niet in de spotlights te komen, is niet over je eigen onschuld te schrijven op de klaagmuur. Dat roept hoe dan ook vragen op. 

@Maureen: Tram Anh wist zeker dat er een schout in het spel zat. Daarnaast vermoed ik dat er 4 weerwolven zijn, want dat is normaal bij 13 spelers (zeker omdat er geen gewone burgers zijn).
Verder zeg je dat het een goed idee is om de fluitspeler of een weerwolf dood te stemmen. Dat lijkt wel erg obvious. Natuurlijk moeten we geen onschuldige burger doodstemmen, maar de moeilijkheid is dat we niet weten wie dat zijn.
Echter, als we nu een weerwolf doodstemmen, dan kan de fluitspeler waarschijnlijk de laatste betoveringen voltrekken komende nacht.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 23:03
mijn vraag is wie de beschuldigingen op de klaagmuur heeft gezet. En waar die vandaan komen aangezien onze ziener overleden is.
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 23:09
Het enige wat ik kan bedenken is het volgende:
Tram Anh kreeg te horen dat Duco, danwel Frits, een weerwolf is. Dit wilde zij natuurlijk met ons delen, dus heeft ze dat maar gedaan via de klaagmuur. Echter, toen zij fanatiek deze beschuldiging aan het opschrijven was, werd zij te grazen genomen door de weerwolven, die haar rustig oppeuzelde. Of door een sadistische heks die zin had om een willekeurige burger te redden en daarvoor de ziener te vermoorden, dat kan natuurlijk ook nog.
Of de weerwolven of fluitspeler probeert de aandacht naar Frits, danwel Duco te leiden.
Of een willekeurige burger dacht: Als ik Duco nog een keer in de spotlights zet, overleef ik misschien nog een dag.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

ma 02 jun 2014, 23:46
Oké, de discussie is al flink op dreef. Maar nog niet duidelijk is: bij wie moet ik gaan biechten? Is de kwakzalver bereid mijn kracht te vernieuwen voor nog een ronde biechten?

Ik wil graag een lijst van 2 tot 3 mensen die jullie verdacht vinden en dan zal ik iemand daaruit kiezen. Graag niet Jip op de lijst zetten.

Ik zelf vind Duco, Arjo en Frits wat verdacht ... door wat ze zeggen en door de klaagmuur. Btw, had Trâms nog wat op de muur mogen zetten, voordat ze stierf?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 00:11
Ik vind zelf Arjo en Wouter wat verdacht, door wat ze zeggen, en doordat niemand hen aan schijnt te vallen. Ik begrijp waarom mensen mij verdacht vinden, maar op de klaagmuur probeert echt iemand mij er in te luizen, en dat lukt kennelijk aardig.
Mede door mijn zegje ben ik nu verdacht, dat was niet handig. Ik wil best biechten in een heel klein hokje met Civ, maar anderen doorlichten is echt handiger, aangezien ik onnodig (door mezelf) en vals (door iemand anders) verdacht gemaakt ben.
Wat ik ook niet begrijp is waarom Tram Anh niet genezen is, of beschermd door de schout of heks.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 00:15
Ik vind Duco en Frits verdacht. Ik vermoed echter dat Frits niet de fluitspeler is (helemaal uitsluiten kan ik natuurlijk niet), dus heb een sterke voorkeur voor een biecht bij Duco. De reden is dat hij over zichzelf iets op de klaagmuur zette, in de hoop dat de ziener niet zou weerspreken dat dit van haar kwam. Een mooie manier om te voorkomen dat de biecht bij hem wordt afgenomen. Verder vind ik het erg vreemd dat hij mij nu ineens verdacht lijkt te vinden. Dat ik niet het middelpunt van een discussie vorm is niet echt een persoonlijke keuze (niemand wil dat zijn), laat staan dat het feit dat ik wel/geen weerwolf/fluitspeler ben hier iets mee te maken heeft.

De vorige ronde heb ik alleen bepleit om (met hulp van Manon) een poging te doen de fluitspeler te traceren. Manon vermoorden leverde weinig informatie op. Nu zijn we daar zo goed als verstoken van, terwijl de fluitspeler al een heel eind is. Overigens had Manon dan wel mee moeten werken en dat deed ze niet. Ze heeft zich niet eens verweerd.

En ik probeer even wat takjes te snoeien in Wouters nest aan redeneringen: het lijkt me heel stug dat de heks Tram Anh zou vermoorden. Ik vind het eigenlijk vooral vreemd dat de heks haar niet gered heeft. Tijdens het vorige spel was dat toch wel een cruciale actie van de heks. 

Wat ik nog aan de verteller wil vragen: kan de ziener wel haar bevindingen op de klaagmuur zetten, of krijgt ze pas na de nacht te horen wat ze gezien heeft? Dit zegt veel over de betrouwbaarheid van de klaagmuurberichten.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 10:46
In eerste instantie dacht ik dat Duco de fluitspeler was aangezien Maartje en ik meteen de eerste nacht betoverd zijn. Dit leek mij wel weer zo'n irritante Duco actie. Ik snap alleen de keuzes van de volgende nachten niet echt. Dus ik denk niet dat Duco de fluitspeler is.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 11:18
Er zijn nu 4 mensen die zeggen dat ze betoverd zijn en 4 mensen die dat niet zijn. Ik verwacht niet dat AJ de fluitspeler is, gezien zijn jacht erop die zonder hem misschien niet was begonnen. Dan houden we 2 mensen over + de biechtvader. We zouden die 2 kunnen biechten als we ons willen focussen op het vinden van de fluitspeler.

@AJ Ik kan niet voor iedereen spreken maar je wordt zover ik weet niet verdacht doordat je veel mee discussierd. Dat doe je altijd, dus daar is niks verdachts aan. Voor mij ben je verdacht omdat je suggesties de vorige ronde wel perfect bij een weerwolven strategie passen waarbij jij 1 der wolven bent. Dit betekent niet dat je een wolf moet zijn, maar het is iets om in de gaten te houden.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 12:38
Ik hoop niet dat we 2 biechten nodig hebben. Dan zijn Victor en Wouter onherroepelijk hun gave kwijt (want geen zwervers en pyromaan meer) en dan wordt het ondoenlijk om de weerwolven te vinden. De ziener is namelijk ook al dood. 

De vier mensen die nog fluitspeler kunnen zijn (ervan uitgaande dat Frits en Maureen de waarheid spreken) Duco, Victor, Bart en ik. 
Uiteraard verdenk ik mezelf niet (duh) en Bart verdenk ik ook niet (hij had Victor ook boer kunnen maken). En als ik dan moet kiezen tussen Duco en Victor gaat mijn vermoeden naar Duco vanwege die klaagmuuractie. Als Victor de fluitspeler is dan komen we daar nu toch niet achter en dan moeten we de komende nacht maar vertrouwen op de heks en de weerwolven.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 15:19
Ik fluitspeler? En dat denk je door de klaagmuurberichten? Dat vind ik heel vreemd, en zelfs verdacht. De klaagmuurberichten verdenken mij er van om weerwolf te zijn, geen fluitspeler, maar jij grijpt dit op de een of andere manier voor beide delicten aan.
Dit scherpt mijn verdenkingen richten Arjo alleen maar meer aan. Het klaagmuurbericht van vorige nacht (voor afgelopen nacht) was niet van de ziener. En het klaagmuurbericht over mij van afgelopen nacht zeker ook niet (Tram Anh weet zeer waarschijnlijk wél hoe je 'sowieso' schrijft.).
Arkaios had Victor inderdaad ook boer kunnen maken, maar dat had hem waarschijnlijk direct zijn kop gekost.
Victor verdenk ik niet van fluitspelerij. Ik zit alleen met het klaagmuurbericht over Frits in mijn maag. Waarom? En verder vind ik Wouter ook wel erg buiten beschouwing gelaten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 15:35
Wouter is betoverd en dat is door Jip bevestigd, dus fluitspeler is hij sowieso niet. Ik doelde vooral op het feit dat je over jezelf dingen op de klaagmuur hebt gezet. En verder heeft de klaagmuur het over schuldig de laatste nacht. Wat mij betreft valt de fluitspeler daar ook onder. 

Verder: navraag bij Thomas heeft mij geleerd dat Tram Anh een van de berichten over Duco of Frits wel geplaatst kan hebben, maar dat ze pas op het eind van de nacht door krijgt van de verteller of de door haar aangewezen persoon een weerwolf is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 16:49
Ik denk inderdaad dat de fluitspeler snel ontmaskerd moet worden. Als we een wolf pakken is dat mooi meegenomen. De betoverden spreken de waarheid neem ik aan. Het lijkt mij waarschijnlijk dat arjo geen fluitspeler is, wel dat hij een wolf is. Arjo heeft de ravenbrief al eens ontvangen duz raaf is die waarschijnlijk ook niet. Victor is vast schout, door zijn claims dat ik beschermd wordt. Duco wordt telkens beschuldigd door arjo, kan dus niet voorstellen dat die beide wolven zijn. Arjo verdedigd bart een beetje. Ik heb het gevoel dat bart de lachende stille persoon is. Gezien die de dans aardig ontspringt lijkt die het meest verdacht.

Mijn lijst:

Bart
Arjo
Duco
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 16:53
Beste Duco,

dat jij mij verdacht vind enkel omdat ik buiten beschouwing wordt gelaten, kan niet de enige reden zijn. Zo zijn er wel meer mensen, bijvoorbeeld, voor zover ik het allemaal goed gelezen heb, Maurienttje, die buiten beschouwing worden gelaten, zijn die dan ook verdacht?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 17:24
Ik gok dat duco de raaf is. Met name omdat die duidelijk wouter verdenkt. Overigens vind ik wouter ook wat verdacht, vanwege het trekken naar frits en duco, zonder dat ik de aanleiding erg sterk vind. Ik denk dat een biecht op arjo of bart het beste is, dan is de meeste kans om de fluitspeler te vinden...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 18:02
WTF man, eerst zeg je ik zeker niet de fluitspeler ben (niet mijn woorden maargoed) en nu moet er bij mij worden gebiecht, omdat ik fluitspeler zou zijn. Ik ga er nog steeds vanuit dat Duco fluitspeler is...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 19:38
Voel je je in het nauw gedreven arjo? Wink

Ik heb gedurende de discussie ook wat checks gedaan, en er zijn maar 3 mogelijkheden (ervanuitgaande dat victor te vertrouwen is). Ik denk dat je eerder een wolf bent als dat je fluitspeler bent. Ik denk ook dat je bart de handen boven het hoofd houdt (niemand bemoemd bart tot nu toe) omdat je bekend bent met zijn rol. Bart houdt zich nogal op de vlakte en dat maakt hem ook een kansrijke fluitspeler. Ook duco is verdacht, maar verwacht toch dat duco meer zwart is gemaakt (door jou allicht) dan datbl hij echt schuldig is. Ik vraag me anders af waarom iemand duco zo duidelijk zwart probeert te maken (alleen wolven toch). Je beweert zelf dat het tram anh niet kan zijn. 

In ieder geval moeten we over 2,5 uur stemmen en sou 2 biechten toch plezierig vinden... Kans dat victor sterft is best aanwezig...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:02
Ik kom gewoon erg veel kromme redeneringen tegen. Zo zouden weinig besproken mensen vanwege dat feit verdacht zijn. We moeten gewoon erkennen dat we niks weten, want de ziener is dood. Iedereen is naar mijn idee alleen maar bezig iedereen om zich heen verdacht te vinden. Als ik dat dan niet doe, zou ik iemand de hand boven het hoofd houden. 

Verder neemt Victor ook wel erg lang de tijd voor de biecht. Is dit soms een ambtelijke truc om ervoor te zorgen dat er helemaal niet meer wordt gebiecht? Wat mij betreft heeft iedereen zijn mening hier kunnen geven. Victor kan nu gewoon een biecht afnemen, bij wie hij denkt dat dat slim is.

Ik vind de logica van Jip dat Victor te vertrouwen is op niets gebaseerd. Het is slechts hoop daarop. En ik snap ook niet of hij Duco nu wel of niet vertrouwt. Dan is die de raaf, dan weer verdacht en dan weer niet. Misschien eerst eens met jezelf in beraad voor je dat met ons doet. Dan kom je als dorpsoudste veel alwetender over.

Tram kan trouwens best wel wat op de biechtmuur hebben gezet, maar niet aan de hand van wat ze gezien heeft.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:08
SilentScreamer (Jip) schreef:Voel je je in het nauw gedreven arjo? Wink

Ik heb gedurende de discussie ook wat checks gedaan, en er zijn maar 3 mogelijkheden (ervanuitgaande dat victor te vertrouwen is). Ik denk dat je eerder een wolf bent als dat je fluitspeler bent. Ik denk ook dat je bart de handen boven het hoofd houdt (niemand bemoemd bart tot nu toe) omdat je bekend bent met zijn rol. Bart houdt zich nogal op de vlakte en dat maakt hem ook een kansrijke fluitspeler. Ook duco is verdacht, maar verwacht toch dat duco meer zwart is gemaakt (door jou allicht) dan datbl hij echt schuldig is. Ik vraag me anders af waarom iemand duco zo duidelijk zwart probeert te maken (alleen wolven toch). Je beweert zelf dat het tram anh niet kan zijn. 

In ieder geval moeten we over 2,5 uur stemmen en sou 2 biechten toch plezierig vinden... Kans dat victor sterft is best aanwezig...
Jip zit er een aanwijzing in jouw bericht toevallig? of doe je de s/z verwisselingen expres???
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:09
Ik weet niet zo zeker of Duco wel de fluitspeler is... Gezien de keuzes die de fluitspeler maakt.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:12
Ik krijg juist het idee dat je alles aanpakt om om je heen te slaan en zelf buiten schot blijft. Mijn tactiek 2 potjes terug zeg maar. In het begin krijg je de mensen mee, en uiteindelijk ga je nat. Mochten jij en bart onschuldig zijn, dan is duco sowieso schuldig. Ik heb weliswaar geen sluitende argumenten, maar mijn gevoel zegt dat bart en jij het meest voor de biecht pleitten, of bart en duco...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:14
Hahahahah nee maureen, ik typ wat snel vanwege mobiel. Ik heb niks op de klaagmuur gezet, de eerste ronde dat alle wolven schuldig zijn en 2e ronde dat er eem dorpsoudste in het spel zit. Het gestook komt dus van anderen
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:17
Als ik het goed begrijp was de volgorde:
1. Maureen (zwerver) - Maartje (boer)
2. Wouter (kwakzalver) - Jip (boer)
3. Tram Anh (boer/duidelijke ziener) - Frits (schoolmeester)

Ik zie niet zo welke keuze Duco anders zou hebben gemaakt?

Die s/z-verwisseling kan een hint zijn naar de klaagmuur waar "sowieso" met een z geschreven wordt
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:20
Sowieso weet ik hoe ik sowieso schrijf. Maar heb ook geen kennis dus geen reden om iemand zwart te maken...
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:24
Okay jongens, ik zal de duisternis rondom Duco wat verhelderen door bij hem te biechten.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:26
Waarom heb je duco gekozen?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 20:41
Kunnen we in ieder geval 1 dag stemuitstel krijgen? Dan hebben we meer zekerheid...
Verteller
Verteller
Admin

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:06
Jep, dat kan. De deadline is nu uitgesteld tot morgen.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:28
Okay, mensen ... chill. Duco is te vertrouwen Smile Ik snap niet waarom hij zo weerwolfachtig deed. Wie zal ik nu scannen? Arjo of Bart? Moet Wouter me wel even extra kwakzalverdrankje geven.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:30
Ok ik zie dat mijn stilte de afgelopen 1,5 dag door Jip wordt opgevat als een reden dat ik de fluitspeler zou zijn. Ik heb de laatste tijd gewoon niet meer zoveel eraan gedacht om te posten en dat is echt alles. Ik wou graag opmerken dat iedereen lijkt aan te nemen dat Maureen en Frits inderdaad betoverd zijn. In het geval van Frits vind ik dit redelijk omdat hij pas afgelopen nacht zou zijn betoverd en het zou raar zijn als de fluitspeler nu nog zoiets zou doen. In het geval van Maureen ben ik iets minder zeker. Het zou helemaal niet zo'n gek idee zijn om de eerste nacht niemand te betoveren om jezelf minder verdacht te maken. Verder snap ik Jip's redenering niet helemaal over dat Arjo mij de hand boven het hoofd houdt omdat hij bekend is met mijn rol, terwijl ik de fluitspeler zou zijn. zou je misschien willen uitleggen wat je precies bedoelt?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:31
Told ya, ik denk dan dus dat arjo en bart niet te vertrouwen zijn. Ik hoop alleen niet dat jij zelf de fluiter bent victor!!!

Het maakt me niet zoveel uit, arjo staat wel heel erg onder schot dus als je hem kan scannen weten we op wie we moeten stemmen (bart of hij)
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:39
Ik haalde fluitspeler en weerwolven door elkaar, je hebt gelijk dat dat een beetje raar is... Ik vond het opvallend dat arjo vertrouwen uitsprak over jou, terwijl die niets zou kunnen weten (of hij is heks en heeft jou gered, en mij vergiftigd, maar dat lijkt me vreemd).

Mij lijkt het toch dat victor te vertrouwen is, of hij is wolf samen met duco, toch lijkt me dat sterk vanwege zijn claims dat ik beschermd wordt. 

Te weinig posten is niet de reden dat ik je verdenk. Wel dat je niet betoverd bent en dat de rest aardig te vertrouwen lijkt of wolf lijkt. daarom denk ik dat jij fluit speelt Wink

Het is maar een gedachte, maar omdat ik toch bekend ben kan ik mijn gedachten meteen delen, misschien kan iemand er wat mee. Als wouter niet de biechtgave teruggeeft denk ik dat hij ook wolf is...

Ik verwacht dus
Arjo wolf
Bart fluit
Wouter wolf
Duco raaf
Victor schout
Frits of maureen heks
Frits of maureen dorpsgek of jager
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:42
Je vergeet Eros
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 21:45
Als Jip meent dat Bart en ik weerwolven zijn, kunnen wij dus niet de fluitspeler zijn. Ik neem toch aan dat het iedereen erom te doen is om die te vinden.

Ik ben het trouwens met Bart eens dat het helemaal niet zeker hoeft te zijn, dat een van ons de fluitspeler is. Met name bij Maureen zou het best kunnen dat ze Maartje samen met Stefan/Cindy betoverd heeft of er helemaal vanaf heeft gezien.

Een andere mogelijkheid is dat Victor zelf de fluitspeler is...

Ik zou voor Bart of Maureen pleiten. Ik kan ook goed begrijpen als ik zelf wordt gebiecht. We schieten er alleen bar weinig mee op. En bovendien is biechten dan dus nooit meer mogelijk en dat maakt de mogelijkheden voor de burgers er niet beter op.

@Jip: je bent niet vergiftigd door de Heks, want dan zou je wel dood zijn gegaan.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 22:00
Ik blijf wel bij mijn standpunt dat er wel nu gebiecht moet worden. Ik vind het wel apart dat je zegt dat met name Maureen Stefan/Cindy betoverd heeft of er vanaf gezien heeft. Dat geldt toch voor iedereen (behalve ik). Ik ben het met je eens dat Maureen in het begin weinig heeft toegevoegd. Ik denk dat er nog steeds te weinig beeld is om straks een goede stemming te doen. Ik wil inderdaad de fluitspeler pakken, nu of volgende dag. Maar vind het vooral belangrijk dat de volgende biecht op een wolf of fluitspeler wordt gebruikt, of een goed aanknopingspunt.

Ik ben wel benieuwd waarom Duco gekozen is voor de eerste biecht.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 22:14
AJ schreef:Als ik het goed begrijp was de volgorde:
1. Maureen (zwerver) - Maartje (boer)
2. Wouter (kwakzalver) - Jip (boer)
3. Tram Anh (boer/duidelijke ziener) - Frits (schoolmeester)

Ik zie niet zo welke keuze Duco anders zou hebben gemaakt?

Die s/z-verwisseling kan een hint zijn naar de klaagmuur waar "sowieso" met een z geschreven wordt
ik ben boer ja.....
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 22:18
Arkaios schreef:Ok ik zie dat mijn stilte de afgelopen 1,5 dag door Jip wordt opgevat als een reden dat ik de fluitspeler zou zijn. Ik heb de laatste tijd gewoon niet meer zoveel eraan gedacht om te posten en dat is echt alles. Ik wou graag opmerken dat iedereen lijkt aan te nemen dat Maureen en Frits inderdaad betoverd zijn. In het geval van Frits vind ik dit redelijk omdat hij pas afgelopen nacht zou zijn betoverd en het zou raar zijn als de fluitspeler nu nog zoiets zou doen. In het geval van Maureen ben ik iets minder zeker. Het zou helemaal niet zo'n gek idee zijn om de eerste nacht niemand te betoveren om jezelf minder verdacht te maken. Verder snap ik Jip's redenering niet helemaal over dat Arjo mij de hand boven het hoofd houdt omdat hij bekend is met mijn rol, terwijl ik de fluitspeler zou zijn. zou je misschien willen uitleggen wat je precies bedoelt?
Klopt, het zou inderdaad niet heel verstandig zijn om meteen maar iedereen te gaan betoveren de eerste nacht, dat zou ook aan de onervarenheid, met het spel, van de fluitspeler kunnen liggen.......
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 22:33
wat is het ook een verdomd moeilijk kutspel Very Happy

alhoewel ik er wel een baas in was zaterdag *kust eigen kont*
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 23:15
Tuurlijk, Jip jij was de allerbeste zaterdag xD
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 23:19
@Mau: ten tijde van de betovering was je een zwerver, dus dat kan hebben meegespeeld in de overwegingen van de fluitspeler.

Om nog wat kou uit de lucht te halen: als Maureen de fluitspeler is, dan moet ze Victor, Duco, Bart en mij nog betoveren. Als wij alle vier dan niet doodgaan is de kans erg klein dat ze morgen zou winnen (dan moeten de weerwolven en/of de heks meewerken). Kortom, als dit zo is dan kunnen we wachten tot de volgende dag.
Gesponsorde inhoud

Dag 3 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum