Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+5
Fitzwilliam Darcy
SilentScreamer (Jip)
Frits
Arkaios
AJ
9 plaatsers
Ga naar beneden
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 23:32
Arjo:

Wat doet jou aannemen dat Maureen een logischere fluitspeler is als Bart?

Door de aandacht van Bart af te halen en naar Maureen te schuiven verwacht ik alsnog dat jullie beide wolven zijn. Dan komt Maureen inderdaad in het zicht...
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 23:44
Goedenavond medeburgers,

wat ik al niet tegenkom na een avondje bridgen op dit forum.
Maar ik zal een drankje brouwen om onze biechtvader nogmaals de biecht te laten afnemen, hoewel ik niet snap dat hij mij daarvoor nodig heeft, en zich niet tot de Almachtige wendt.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

di 03 jun 2014, 23:58
SilentScreamer (Jip) schreef:Arjo:

Wat doet jou aannemen dat Maureen een logischere fluitspeler is als Bart?

Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook niet. Ik zeg juist dat we voor Maureen minder hoeven te vrezen, mocht ze fluitspeler zijn.

Jips wispelturigheid valt mij een klein beetje tegen voor een dorpsoudste. We spelen allemaal met slechts één rol, dus Bart en ik zijn volgens Jip geen fluitspeler. Duco en Wouter kunnen we ook zeker uitsluiten. Frits lijkt me eveneens onwaarschijnlijk. Dan resteren Maureen en Victor. 

Ik houd het trouwens helemaal niet voor onmogelijk dat Bart de fluitspeler is. Ik had het sterke vermoeden dat Duco iets te verbergen had, maar dat bleek onjuist. Dan wordt bij mij het vermoeden groter dat Bart iets te verbergen heeft.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 00:09
Dat kan en mag je tegenvallen Arjo. Mij valt juist op dat je nogal heftig reageert op mijn verdenkingen. Zaterdag heb ik ook gemerkt dat als je iemand verdacht acht en diegene wordt heftig verdedigd, dat deze vaak in éen team zit. Dat ik dorpsoudste (en oudste speler) ben zegt natuurlijk helemaal niets. Dat mijn verdenkingen tot zulke reacties leidden vind ik nou juist verdacht. We hebben nog een biechtpapiertje, dus die zou ik dan graag inzetten om jou of Bart te duidden. Ik heb jou nog geen enkele keer horen zeggen dat er best gebiecht mag worden bij jou of Bart, dus bedenk ik me dan dat deze niet happy zijn als deze rol bekend wordt gemaakt. 

Ik ben inderdaad even in de war geweest over die fluitspeler. Desalniettemin zou ik graag zien of Bart wel echt te vertrouwen zijn Wink Als we bijvoorbeeld bij jou biechten kunnen we Bart doden. Als geen van beide de fluitspeler is dan maken we Maureen dood. Als dan toch Victor de fluitspeler blijkt heb ik het slecht gedaan. Toch vind ik de hints van Victor sterk genoeg overkomen om eerst de rest uit te proberen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 00:26
AJ schreef:Ik zou voor Bart of Maureen pleiten. Ik kan ook goed begrijpen als ik zelf wordt gebiecht. We schieten er alleen bar weinig mee op. En bovendien is biechten dan dus nooit meer mogelijk en dat maakt de mogelijkheden voor de burgers er niet beter op.

Toch iets beter lezen denk ik zo. Uiteraard heb ik liever dat er bij iemand anders gebiecht wordt, maar als Victor mij het liefst wil zien dan is dat zo. (het zou trouwens ook dom zijn om je tegen een biecht te verzetten). Daarnaast zou het doodstemmen van mij een patstelling geven...

Het is dat Jip de dorpsoudste is, maar ik zou vanwege zijn inconsistentie en gedraai bijna hem gaan verdenken. Ik kan niet anders concluderen dat dat die geen flauw idee heeft. Ik zal de uitspraken van onze dorpsoudste (ook waar ze niet over mij gaan) dan ook met een korreltje zout nemen. 

Heeft Wouter misschien nog ideeën over de biecht. Hij staat immers in de credits bij Victor, dus misschien dat Victor zijn mening wel wil laten tellen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 00:40
Ik ben heel benieuwd arjo Very Happy ga lachen als ik gelijk blijk te hebben.

Desalniettemin zijn we voor de biecht afhankelijk van victor. Ik vind jou doodstemmen allicht wat overdreven, maar ik begin zo door je felheid wel te denken dat jij allicht het beste kan biechten... 

In je draaikonterigheidsbeschuldiging kan ik me niet vinden (ben toch geen politicus). Het enige waar ik je gelijk in kan geven is dat de bewering dat een van jullie fluitspeler / weerwolf is, nogal krom was. Dat was niet doordacht. Verder blijf ik erbij dat je je nogal verdacht maakt als wolf. Meteen naar degene gaan wijzen die je beschuldigd (die honderd procent te vertrouwen is) bevestigd dat alleen maar. Je redeneringen komen als wolf zijnde goed uit. Tuurlijk kan ik geen sluitend argument vinden om je te beschuldigen maar mijn neus zegt dat je niet meer te vertrouwen bent (en mijn neus heeft mij nog nooit in de steek gelaten, b100). Dat je nu toch bart gaat verdenken klopt, dat had ik ook gelezen. Ik doelde dan ook op hoe het voor dat bericht in de discussie ging.

Als laatste zeg je ook dat niemand naar me moet luisteren. Als het gaat om sluitende argumenten niet idd. Maar dat ze jou niet mogen verdenken komt je wederom goed uit.

Wel mijn excuses als je toch onschuldig blijkt te zijn Wink

Ben wel benieuwd wat de rest er van denkt (en niet alleen wouter want die is ook nog enigszins verdacht)...
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 01:14
Ik ga wel bij Arjo biechten, hoor.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 08:43
Kom maar op! Smile
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 08:43
En, heeft Arjo gelijk, of heeft Jip gelijk?
En als Jip gelijk heeft, gaan we Arjo dan doodstemmen, waarop hij zichzelf gratie verleent of laten we de heks hem maar meteen in een keer doodmaken?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 09:15
Als Arjo schuldig aan iets blijkt te zijn stel ik voor hem door de heks te laten vergiftigen. Het zou anders zonde worden van een stemronde. Op wie er dan gestemd moet worden is dan nog niet helemaal duidelijk.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 09:33
Thooooooooooomas!


frits en wouter, wie of wat verdenken jullie het meest?
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 09:38
Spannend!
AJ schreef:Als Jip meent dat Bart en ik weerwolven zijn, kunnen wij dus niet de fluitspeler zijn. Ik neem toch aan dat het iedereen erom te doen is om die te vinden.

Dit geeft aan dat Arjo misschien wel geen fluitspeler is, maar hoogstwaarschijnlijk wel een wolf.

Over mijn onschuldigheid: zie je wel, ik vind het zonde van de biecht, maar nu weet iedereen dat ik te vertrouwen ben, en ik weet dat ik Victor (tot op zeker hoogte) kan vertrouwen.

AJ schreef:Jips wispelturigheid valt mij een klein beetje tegen voor een dorpsoudste. We spelen allemaal met slechts één rol, dus Bart en ik zijn volgens Jip geen fluitspeler. Duco en Wouter kunnen we ook zeker uitsluiten.

Hoezo kunnen we Wouter uitsluiten? Ook misschien van fluitspelerij, maar weerwolverij lijkt me nog helemaal niet uit te sluiten bij Wouter.

Mijn verdachtenlijstje:
AJ
Bart
Wouter

Dat lijstje lijkt op die van Jip (dacht ik), op mij na dan, maar het moge nu wel duidelijk zijn dat ik te vertrouwen ben.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 09:41
De weerwolven, en hoogstwaarschijnlijk vooral Wouter (de schrijfstijl en tactiek komt  volgens mij het meest overeen met die van hem), lachen nu in hun vuistje omdat ze met valse verdachtmakingen een biecht bij mij hebben weten te krijgen. Jammer.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 09:49
Ik denk ook dat dat de aanpak moet zijn duco. Als arjo een wolf is vergiftigd de heks hem en stemmen we op bart. Als hij het niet is moeten we een van de amderen proberen... Allicht komt victor als niet betoverde dan wel weer naar voren...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 10:02
Maar eerst graag uitsluitsel van Victor over Arjo.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 10:11
Jep, maar het is opzich niet gek om alvast wat vooruit te denken, gezien de tijd zo gaan dringen en we de mensen nog moeten overtuigen hetzelfde te doen...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 10:44
Prima dat Victor bij mij wil biechten Smile. Ik vertrouw er uiteraard op dat hij de waarheid spreekt. 

We moeten ook niet vergeten dat Victor als weerwolf of fluitspeler er alle belang bij heeft dat de heks haar vergif gebruikt. Zeker als hij de fluitspeler is: dan kan hij de komende nacht gewoon Bart en Duco betoveren en ik wordt vermoord.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 14:36
Victor? 

Thomas?

We willen de biecht zien Very Happy
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 15:43
Okay, ik heb het antwoord: Arjo mag zeker dood, want hij is geen burger. Hij is ook gevaarlijk voor de wolven, dus het is een optie hem levend te houden. Hij is ook geen muzikant.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 15:51
Wat?!!? dit slaat echt helemaal nergens op. Ik ben wel degelijk een burger. Het is voor mij duidelijk dat Victor een wolf of de fluitspeler is en op deze manier hoopt dat de heks haar drankje op mij zal gebruiken en zo de burgers alle mogelijkheden wil ontnemen. Als ik doodga deze nacht kan de fluitspeler zonder moeite Bart en Duco betoveren...

Als ik jullie was zou ik Victor doodstemmen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 15:59
Krijgen we nog een dag stemuitstel bij de tweede biecht?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:02
Haha nice. Dit maakt het spel interessanter :p

Ik neem bij deze aan dat arjo de witte weerwolf is. Dat klopt helemaal met victors bericht. Als arjo gelijk blijkt te hebben dan zijn victor en duco samen wolven en is arjo de fluitspeler...

Hmmmmmmmmmmmm
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:04
Ik ben benieuwd naar de visie van alle andere spelers!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:09
Hopelijk wel, anders is er wat weinig tijd om te beslissen over de stemming.

Als we Civ geloven is AJ de witte weerwolf, wat betekend dat de heks hem dood zou moeten maken.

Dan blijft de kwestie van de fluitspeler over. Als we alle mensen die claimen betoverd te zijn geloven en Duco en AJ door de biecht uitsluiten blijven Civ en Arkaios over.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:15
AJ schreef:De vier mensen die nog fluitspeler kunnen zijn (ervan uitgaande dat Frits en Maureen de waarheid spreken) Duco, Victor, Bart en ik. 
Uiteraard verdenk ik mezelf niet (duh) en Bart verdenk ik ook niet (hij had Victor ook boer kunnen maken).

Haha, Duco en ik een wolven? Yeah, right. Ik vond Duco net zo verdacht eerst, maar hij is geen wolf! Arjo is nu in het nauw en maakt rare sprongen. Het liefst had ik de fluitspeler gevonden, want die staat nu op het punt te winnen. We kunnen wel Arjo doodstemmen; dat is een zekere winst, maar misschien is het goed om de fluitspeler te vinden. 

Dat gezegd hebbende: ik weet zeker dat Duco, Arjo en ik niet de fluitspeler zijn. Als we er vanuit gaan dat iedereen over zijn betoveringen de waarheid sprak moet dus Bart wel de fluitspeler zijn. Stemmen we hem dood?
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:16
Frits schreef:Hopelijk wel, anders is er wat weinig tijd om te beslissen over de stemming.

Als we Civ geloven is AJ de witte weerwolf, wat betekend dat de heks hem dood zou moeten maken.

Dan blijft de kwestie van de fluitspeler over. Als we alle mensen die claimen betoverd te zijn geloven en Duco en AJ door de biecht uitsluiten blijven Civ en Arkaios over.

Ik ben niet de fluitspeler, maar de schout. Dit heeft Jip al eerder uitgevonden en ik heb daarvoor al genoeg hints gegeven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:19
Ik ben het met Victor eens. Ik denk dat Bart doden de meeste kans biedt tot winst. 

Arjo doodstemmen is NIET de oplossing. Arjo redt zichzelf en is dan dus een verloren stemronde. De heks MOET hem vergiftigen om hem dood te krijgen. Dan moet de heks alleen wel nu Arjo vergiftigen omdat ik misschien volgende ronde wel dood ben of de heks zelf dood is. We moeten nu dus snel handelen. Ik denk dat het het minst gevaarlijk is om Bart nu dood te stemmen en dan Arjo. Maureen zou ik een goede volgende vinden om uit te proberen, maar ik denk dat zij puur naar voren is gebracht omdat Arjo iemand verdacht moest maken...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:23
Sterker nog, als Arjo geen wolf blijkt te zijn maar Victor wel, dan is Duco ook een wolf en blijft het feit dat Bart nog steeds de grootste kanshebber voor fluitspeler is. Het is dan meteen duidelijk wie de wolven zijn dus dan winnen de burgers alsnog Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:25
Nouja.. het is nu mijn woord tegen dat van Victor. Hij claimt nu dat hij mijn rol heeft. Dit valt toch door niemand te controleren.

Ik wil je er nog even op wijzen dat de fluitspeler grote kans maakt om te winnen als je mij nu doodstemt. Ik kan mezelf eenmaal redden...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:34
Ben je van plan Bart gratie te verlenen?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 16:59
Overigens, is het nog steeds wel mogelijk dat Victor de fluitspeler is. Als fluitspeler heeft die er ook baat bij om wolven te doden en onschuldige personen te vertrouwen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 17:20
Ik ben niet van plan iemand anders dan mezelf gratie te verlenen. Een mooie smeekbede kan uiteraard wonderen doen.

Ik denk nog steeds niet dat Bart de fluitspeler is trouwens. Kan aan mij liggen, maargoed... Verder is behalve Duco, Victor en mij iedereen betoverd...
Als jullie Bart doodstemmen en hij is het inderdaad niet, dan zou het trouwens zeer dom zijn van de heks om mij te vergiftigen, want de fluitspeler betoverd waarschijnlijk Duco en Victor... Dan moeten de weerwolven gokken wie de echte fluitspeler is, als ze al van plan zijn om die dwars te zitten...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 17:55
Ik ga op Bart stemmen. Ik neem aan dat Victor dat ook doet. Ik wil graag weten wat de anderen van plan zijn.

Daarnaast:

Ik denk dat Arjo gelijk heeft dat het onhandig is om het vergiftigingsdrankje te gebruiken, omdat er best een kans is dat Bart geen fluitspeler is. Dan is Victor de meest logische keuze als fluitspeler. De vergiftigingsdrank gebruiken om de fluitspeler te vinden lijkt wellicht een slimme keuze omdat er snel veel doden vallen, maar daarmee winnen de wolven nog minstens 3 (!) rondes tot de overwinning. Dit ten aanname dat Victor eerlijk is geweest over de biechten. Als Victor niet eerlijk is geweest en zelf een wolf is en dat blijkt uit de vergiftiging van Arjo, zijn we in 2 rondes klaar. De vraag is dan wie er sneller aan de overwinning is, de fluitspeler of de wolven.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 17:57
Bladiebladiebla ... het is duidelijk: het meest logisch is nu op Bart te stemmen. Laten we hopen dat hij een fluitspeler is of een mede-weerwolf van AJ.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 18:03
Victor, je kan alles een hoop bladiebladiebla vinden. Maar helemaal zeker ben ik nog niet dat je schout bent. Voor jou is alles zeker omdat jij zelf weet dat je jezelf kan vertrouwen. Wij weten dit nog niet. Tot nu toe klonk alles wel aannemelijk (dat jij te vertrouwen bent), maar voor ons is dit nog niet zeker. Jij zei net dat je veel hints gegeven hebt dat je schout bent. De enige die ik zag is dat je zei dat ik niet bang moest zijn om niet beschermd te worden door de schout. Kan je me de andere hints toedragen om dit te valideren. Het is namelijk best opvallend dat Arjo nu pas claimt dat hij schout is. Als jij meer hints aangeeft vertrouw ik je voor nu.

Desalniettemin is het wel gewoon het meest verstandig nu op Bart te stemmen. Arjo moet dan vergiftigd worden, anders gaat die niet dood en hebben we nooit zekerheid. Ik vind wel dat er heel veel aanleidingen zijn dat hij wolf is. De meeste aanleidingen gaan over de rare sprongen van een kat in het nauw Wink.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 18:24
Ik ga geen rol claimen als dat niet nodig is. Dat helpt alleen de weerwolven maar. Bovendien heeft de schout in deze fase van het spel een belangrijke taak. Hij kan namelijk als enige een hindernis vormen voor de fluitspeler en hij kan voorkomen dat de dorpsoudste sterft. Alle belang dus om die rol geheim te houden. 

Maar nu Victor mijn rol gaat claimen, wordt het natuurlijk een ander verhaal. 

De door Victor genoemde aanwijzingen zijn alleen maar suggesties van Jip... Ik heb zelf ook gezegd dat de schout sowieso Jip moest beschermen. Dat was juist om de heks van zekerheid te voorzien, dat ze Jip niet zou hoeven te genezen. Dat alles om te voorkomen dat de weerwolven zouden zorgen dat het levenselixer uit het spel zou verdwijnen.

Mij vergiftigen is niet slim. Zelfs in het geval dat ik een weerwolf zou zijn. Dan gaat de fluitspeler er met de winst vandoor (ik zou het overigens leuk vinden als dat een keer gebeurt op het forum, maar dat terzijde). Het stelt me enigszins gerust dat Jip de heks niet is.

Victor heeft het erover dat ik een mede-weerwolf zou hebben. Hij beweert tevens dat ik witte weerwolf ben. Dat lijkt me in tegenspraak met elkaar. Als er een witte en een gewone weerwolf zijn, dan zijn die per definitie tegen elkaar. Het toont maar weer eens aan dat Victor onzinpraatjes verkoopt. Ik zou nog steeds op hem stemmen en niet op Bart, maar jullie moeten het zelf weten.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 18:28
Ik Denk dat AJ gelijk heeft. We moeten ontzettend oppassen met wie we gaan doodmaken. 
Er zijn al vrij veel mensen betoverd en van degenen die nog niet zijn betoverd worden er een paar verdacht als weerwolven. Dat maakt het zo wel heel makkelijk voor de fluitspeler om het spel te winnen.

Oja, ik heb allemaal verschillende rollen bij mijn naam zien staan, ik ben het geen van allen. Was ik maar zo nuttig XD
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 18:42
Ik neem aan dat je Jips lijstje bedoelt. Die had het over dorpsgek/jager. Dat is grote onzin, want die zitten er allebei niet in. De rollen zijn als het goed is: (witte) weerwolf, weerwolf, heks, schout, eros/cupido, raaf, dorpsoudste, fluitspeler.

Maar hiermee zeg je wel dat je de heks dus niet bent... 
Jip en Victor zijn dat ook niet (anders had Victor dat wel gezegd). Ikzelf ben niet de heks (ik zou Tram Anh zeker wel redden) en volgens mij is dat voor Frits net zo (vorige spel wel in ieder geval). Dan zou Bart, Wouter of Duco de heks moeten zijn.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:09
Het lijkt me dat ik vandaag op Victor ga stemmen. Het zou nog steeds kunnen dat Maureen of Frits fluitspeler is maar Victor lijkt me toch waarschijnlijker. Dit komt ook door de in mijn ogen wat aparte keuze van biechten die Victor heeft gemaakt. Hoewel ik het meest verdacht werd van fluitspelerij heeft Victor ervoor gekozen om, van de 3 mensen die niet hebben beweerd betoverd te zijn, en die niet Victor zelf waren, specifiek mij niet te biechten. Dit komt hem natuurlijk goed uit als hij fluitspeler is; het is dan eenvoudig om de stemmen naar mij te leiden. Vandaar dus dat ik vandaag waarschijnlijk op Victor zal stemmen. Het enige waar ik bang voor ben is dat Victor toch niet fluitspeler blijkt de zijn en de wolven mij opeten. Dan zou Frits of Maureen de winst in de schoot geworpen krijgen.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:14
AJ praat heerlijk bullshit. Laat de heks hem 's nachts doodmaken, dan zien we allemaal dat ik gelijk had en dat ik te vertrouwen ben. Arjo is niet de schout, zoals hij beweert, dat ben ik. Dat weten we dan zeker. Ik stem op Bart, omdat ik denk dat hij de fluitspeler is.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:14
Arkaios schreef:Het zou nog steeds kunnen dat Maureen of Frits fluitspeler is maar Victor lijkt me toch waarschijnlijker.

Hoe kunnen zij fluitspeler zijn? Ze waren toch onderdeel van een koppel?
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:16
oh nee dat waren ze niet. Maureen beweerde de eerste nacht betoverd te zijn, Frits beweerde de 3e nacht betoverd te zijn. Beiden zeiden dat hun medebetoverde was gestorven.

Edit: hoe zet je eigenlijk een quote in je post?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:26
Je moet in de bovenste balk op quote klikken en dan krijg je een tabel waarin je de quote kan zetten (copy-pasten) en de naam. Je kan ook bovenaan het te quoten bericht op quote klikken
Fitzwilliam Darcy
Fitzwilliam Darcy
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:43
Ik zit zelf in dubio over Victor en Bart.
Als we er vanuit gaan dat Victor te vertrouwen is, dan is Bart een logische keuze. Echter, de enige manier waarop we weten dat Victor te vertrouwen is door hem dood te stemmen.
Kan een van jullie mij niet overhalen wie het beste is om dood te stemmen?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:48
Als je Victor doodstemt dan weet je wie van ons twee (Victor of mij) gelijk heeft. Als Victor dan fluitspeler/weerwolf is, kun je daar je conclusies uit trekken...
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 19:49
Ik was idd eros vergeten. Maureen claimt eros te zijn. Tot nu toe lijkt mijn lijstje nog steeds te kloppen voor mij.

Over het vergiftigen van arjo. Het lijkt logisch dat het handig is dat een nacht uit te stellen, maar realiseer je wel dat de heks deze ronde kan sterven (alhoewel die hoogstwaarschijnlijk zichzelf zal redden als dat nodig is). De vraag is of dit wel verstandig is. Ik kan me indenken dat nog even op de fluiter jagen wel verstandig is ipv arjo te vergiftigen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 20:08
En wat ik nog wil toevoegen aan redenen om Victor en niet Bart dood te stemmen:

- als Victor geen weerwolf/fluitspeler is, is hij de schout. Ergo, niet de heks. De heks moet sowieso blijven leven, anders kunnen we het als burgers shaken.
- Bart is juist een van de weinigen die nog wel de heks kan zijn.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 20:19
Frits maureen en duco, op wie willen jullie stemmen?
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 20:26
Ik heb werkelijk geen idee. Eerst dacht ik Duco vanwege de keuze om mij en maartje te betoveren dat is echt zo tukDuco streek. Maar nu geeft Victor aan dat Duco geen bedreiging is ,wat Duco dan wel is weten we dan ook niet XD. Ik denk dat ik Civ vertrouw met zijn bericht dat hij de schout is. Ik denk dat ik Arkaios, Fitzwilliam, AJ of Frits stem.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 04 jun 2014, 20:39
Bedenk je wel dat arjo op victor stemt om zijn stelling tegen victor te bewijzen. 

Bart zal niet op zichzelf stemmen en stemt daarom op victor (om iig niet zelf dood te gaan). Als hij geen fluitspeler is zou ik ook op victor stemmen dus das wel logisch. Ook wouter stemt op victor. Ik weet dat wouter honderd procent geen fluitspeler is.

Als je victor gelooft moet je meestemmen met de rest om tegenstand te bieden genoeg tegenstand te bieden.
Gesponsorde inhoud

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum