Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+6
Arkaios
Civ
AJ
bdzon
lidun
Lonneke
10 plaatsers
Ga naar beneden
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Dag 2

di 24 maa 2015, 21:04
what the ?!#%^#

Dit zieter niet goed uit. Ik denk dat we sowieso wel van vijf weerwolven uit kunnen gaan, nu nog 4 dus.. Maar wie? 

slechte zaken gedaan deze nacht Sad
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 21:22
Complete chaos. Het duurde een minuutje voordat ik eindelijk begreep wat er nu gebeurd was. 

Het gaat zo wel erg snel. Als er inderdaad nog 4 wolven zijn dat zijn ze binnen no time in de meerderheid.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:11
Precies, alle neuzen dezelfde kant op, anders hebben ze die meerderheid zo te pakken...
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:13
Het wordt tijd dat we eens proactief wolven gaan vermoorden. Als er inderdaad nog 4 wolven zijn dan zijn er nog vijf burgers en dat betekent dat de burgemeester best een belangrijke rol kan spelen. In plaats van ongegrond te stemmen urgeer ik de biechtmoeder Meracy de burgemeester de biecht laat afnemen (ik weet niet of dit mag ik in het spel om gelijk de uitslag te melden) en wanneer ze blijkt een weerwolf te zijn dan kan Arkaios haar gelijk een kopje kleiner maken.

Moet natuurlijk Meracy wel een burger zijn, maarja als ze het niet doet dan kan ze best een weerwolf zijn. Ik denk dat dit de beste manier om nog het spel te winnen als burger. Als Maurientje een burger is kunnen we haar goed gebruiken bij de stemmingen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:13
In ieder geval heeft Georgette nog wel goede zaken gedaan met haar geweer, dus dat scheelt alweer iets.

Het verloop is in ieder geval weird. Vast staat dat de Heks feestelijk bedankt kan worden Rolling Eyes. Ik vind het een buitengewoon knullige actie met alle gevolgen van dien. 

Overigens, ik ben ook betoverd vannacht. De ander was Meester Lupus W. Tungsten, maar die kan dat helaas niet bevestigen Sad.

En nu een plan: er moet een weerwolf dood punt. Daarom lijkt het me een puik plan dat Meracy haar biecht inzet. Als de betreffende persoon inderdaad een wolf is, dan kan barbier Arkaios zijn mes gebruiken. Dat laatste is wel een risico, want als Meracy over de biecht liegt, kan dat 2 burgers de kop kosten (als Arkaios burger is).
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:31
Nog even wat observaties:
- Tungsten is als raaf twee keer onderschept. Het lijkt me niet dat hij een actie vergeet. Dit moet door de schout zijn gedaan. De schout kan hem niet twee keer hebben aangewezen. De tweede nacht kan de schout niet Tungsten hebben aangewezen, want dan was hij niet met mij betoverd. Georgette en Robinator kunnen ook niet zijn aangewezen, want dan zou een actie van de heks of weerwolven ook mislukken. Ook de zwervers kunnen niet door de schout worden aangewezen.
- Afgelopen nacht heeft de schout dus ofwel iemand aangewezen die nu nog leeft ofwel Robbendinho. Diegene zou ook de ravenbrief hebben gekregen.
- Georgette is opgegeten door de wolven. Ze waren er wellicht op uit om het beroep van kasteelheer te bemachtigen. Of ze wilden dit beroep gewoon wegwerken. Maar waarom dan niet de biechtmoeder. Die vormt voor de wolven een grotere bedreiging.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:32
Lijkt me een prima plan, Arjo. Maar wie heb je in gedachte?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 22:44
Ik heb zo mijn bedenkingen bij de integriteit van Meracy. Ik vind het vreemd dat de wolven Georgette in plaats van haar opeten. De barbier was ook al niet het sterkste beroep voor de wolven om te krijgen (ze kunnen er alleen kamikaze mee plegen en dat is gezien de verhoudingen meestal niet handig).

Ik zou eigenlijk wel graag zien dat maurienttje wordt doorgelicht. In ieder geval denk ik dat ik bdzon daarmee aan mij zijde heb en voor het feit dat ze burgemeester is (quasi vrijwillig geworden), heeft ze nog niet superveel bijgedragen.

Nog wat rollen die er trouwens in moeten zitten:
- Fluitspeler
- Ziener (zeer waarschijnlijk)
- Heks
en dan nog 4/5 wolven


Laatst aangepast door AJ op di 24 maa 2015, 23:04; in totaal 1 keer bewerkt
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:03
En de dorpsoudste toch?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:03
AJ schreef:Nog even wat observaties:
- Tungsten is als raaf twee keer onderschept. Het lijkt me niet dat hij een actie vergeet. Dit moet door de schout zijn gedaan. De schout kan hem niet twee keer hebben aangewezen. De tweede nacht kan de schout niet Tungsten hebben aangewezen, want dan was hij niet met mij betoverd. Georgette en Robinator kunnen ook niet zijn aangewezen, want dan zou een actie van de heks of weerwolven ook mislukken. Ook de zwervers kunnen niet door de schout worden aangewezen.
- Afgelopen nacht heeft de schout dus ofwel iemand aangewezen die nu nog leeft ofwel Robbendinho. Diegene zou ook de ravenbrief hebben gekregen.

Ik ben aan het falen... De ravenbrief kon natuurlijk ook zijn gericht aan iemand die is opgegeten. Dan hoeft er helemaal geen schout te zijn. Het is namelijk nogal vreemd als de genezer en de schout er allebei in zitten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:09
Lonneke schreef:En de dorpsoudste toch?

Dat zou kunnen. Maar ik acht het ook niet ondenkbaar dat de wolven dat bericht plaatsen om de burgers angst in te boezemen. Maar ik vind het eigenlijk waarschijnlijker dat de dorpsoudste het zelf heeft geplaatst. Zeker na vorig spel.

Gegeven dat klaagmuurbericht over de dorpsoudste vind ik de actie van de heks eigenlijk nog moeilijker te plaatsten. Ik concludeer in ieder geval dat de heks ernstig aan tactisch inzicht schort.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:36
Ok dat was een tamelijk desastreuze nacht. Ik snap echt niet waarom de heks zo'n haast dacht te hebben met het vergif maar nu een beetje laat om daar nog moeilijk over te doen. Dus laten maar verder gaan met het vinden van wolven.

Ik kan niet zeggen dat ik per se achter Arjo's conclusie sta dat er per se een schout in het spel moet zitten, hoewel het best zou kunnen. Persoonlijk lijkt het me niet heel slim, maar het is helemaal niet op voorhand fout om als raaf je actie niet te gebruiken. Nou leek het wel zo te zijn dat thomas mij verdacht, dus het is inderdaad wel vreemd dat hij zijn kracht niet heeft gebruikt om een brief op mijn deur te plakken. Wat dat betreft lijkt een schout me best waarschijnlijk, maar zeker niet gegarandeerd. Gezien het klaagmuurbericht lijkt het me trouwens ook waarschijnlijk dat er een nog een dorpsoudste inzit.

Wat betreft het plan van vandaag lijkt het me een goed idee om manon iemand te laten biechten, maar wie dan weet ik niet zo goed. Ook weet ik nog niet zeker wat we dan met die informatie moeten doen. Ik kan niet zomaar iemand af gaan maken, want als ik mis gaan er meteen 2 burgers uit en is het vrijwel kansloos.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:39
Oh ik had nog niet bedacht dat de raaf gewoon brieven aan dode mensen verstuurd kan hebben. Dat maakt het nog waarschijnlijker dat er geen schout is.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

di 24 maa 2015, 23:53
Ik had zelf al de conclusie getrokken dat het inderdaad niet hoeft van die schout. Ik vind het zelfs onwaarschijnlijk omdat er al een genezer is. 

In ieder geval kan de brief niet aan het huis van Robbendinho hebben gezeten, want dan was dat wel gemeld. Dat was wel logisch geweest omdat hij op Tungstens geliefde stemde.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 00:03
Ik vind het eigenlijk sowieso raar dat de brieven spontaan verdampen als het doel toevallig sterft die nacht.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 00:15
Nouja, het wordt dan niet gemeld. Hoewel ik er ook niet helemaal zeker van ben, dus ik ga het even vragen aan Frits.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 07:12
Voor de ravenbrief: Deze wordt gemeld zowel als deze bij een speler komt die de nacht niet overleefd als wanneer deze bij een speler komt die door de jager wordt neergeschoten. In het IRL spel zou dit namelijk ook bekent zijn.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 13:43
Oké, dan moet er dus wel degelijk een schout in zitten. De suggestie van Arkaios dat Tungsten zijn gave expres niet heeft gebruikt, lijkt me niet juist: de tweede nacht had hij alle reden om dat wel te doen. Het ligt naar mijn idee dan ook voor de hand dat hij onderschept is.

Aangezien Tungsten niet zelf kan zijn aangewezen door de schout (anders was hij niet ook betoverd), moet de schout dezelfde persoon aangewezen hebben als Tungsten. Als ik vanuit Tungstens redeneringen kijk, dan zou ik denken dat hij Arkaios of Robbendinho heeft aangewezen. 

Waar ik ook nog niet aan had gedacht: één van de weerwolven kan wit zijn. Als dit zo is, dan is er veel meer hoop voor de burgers. Maar uiteraard weten we dit niet.

De rollen die er waarschijnlijk nog in zitten:
- Ziener
- Heks
- Fluitspeler
- Schout
- Dorpsoudste
- Wolven (4x), waaronder misschien een witte weerwolf

Vervelende is wel dat de schout ook per ongeluk de witte weerwolf kan hinderen. 

Maar ik ben er nog steeds voor dat Meracy de burgemeester doorlicht. 

Nog een gratis tip voor Meracy: Als je als biechtvader een weerwolf ziet, zeg dan altijd dat het om een witte weerwolf gaat, want dan breng je de andere wolven in een twijfelpositie.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 17:28
AJ, ik ben het er volledig mee eens om Meracy de burgemeester te laten doorlichten.

Hopelijk is ze snel op het forum en leest ze dit nog.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 17:36
Uiteraard mag ze ook wat anders beslissen, want ze gaat er zelf over. Ik geef alleen mijn voorkeur aan en die van bdzon is hetzelfde, gelukkig.

Overigens, als Meracy hier niet op reageert (wat ik noch hoop noch verwacht), dan zal zij mijn stem krijgen, want ik vind het wel belangrijk dat de biecht wordt gebruikt. We kunnen ons niet nog een verkeerde gok permitteren.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 21:08
Maar als je meracy dood stemt, kan de biecht nooit meer worden afgenomen. Dus dat is ook niet handig lijkt me.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 21:19
Als ze een burger is, heeft ze weinig reden om niet mee te werken. Ik hoop zeker dat de biecht de volgende dag weer kan worden afgenomen m.b.h. van jou kwakzalvergave
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 21:43
Ja, ik vindt het ook niet handig om Meracy er dan uit te stemmen. De burgemeester is op dit moment zelf ook niet actief, ik stel voor om sowieso dan op haar te stemmen. En als ze een weerwolf is hebben we alle stemmen hard nodig.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 21:46
Oke mensen, dit was echt een desastreuze nacht. Gelukkig heeft Georgette nog wel een wolf weten te vermoorden. Ik heb zelf vanaf het begin ook bijgehouden welke rollen er mogelijk in kunnen zitten. Ik was van 5 weerwolven uitgegaan (en eventueel een kleine wilde), maar na deze nacht ben ik er ook uit dat er 4 weerwolven moeten zijn. In feite kom ik op hetzelfde lijstje neer als die AJ hiervoor heeft gepost.
Ik ben er ook wel voor om vandaag mijn biecht te gebruiken, aangezien we, waarschijnlijk, maar met een meer zijn dan de weerwolven. Echter, ik voel er nog niks voor om maurienttje te laten biechten. Sterker nog, met mijn redeneringen denk ik dat AJ een weerwolf is. Als dit inderdaad zo is, dan zou ik zeggen dat bdzon ook een weerwolf is en maurienttje vrijwel zeker onschuldig is. Op het moment denk ik er dus over na om AJ te laten biechten. Maar nog niet iedereen heeft gereageerd en sommigen hebben heel kort en weinig inhoudelijks gezegd, dus het zou ook fijn zijn als diegenen hun ideeën/verdenkingen kunnen doorgeven. Op het moment twijfel ik zelfs bij nog twee anderen, maar ik kan nog niet meer enige zekerheid zeggen dat zij een weerwolf zijn.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 21:52
Oh, ik was nog iets vergeten te vermelden. Het feit dat de weerwolven Georgette hebben opgegeten en niet mij is op zich niet zo raar. Als weerwolf ben je niet heel tactisch bezig als je iemand als biechtvader beschuldigt, want dan val je snel door de mand. De kasteeldame is overdag echter moeilijk dood te krijgen, dus ik denk dat de wolven besloten hebben om haar 's nachts om te leggen.
Daarnaast wil ik ook graag vermelden dat ik het zienerbericht over Nieksashu en Lupus vertrouw. Het bericht eronder was overduidelijk van een nepziener die hoogstwaarschijnlijk een weerwolf is en het eerste bericht over Arkaios kan door Arkaios zelf gepost zijn of juist door een weerwolf die probeert hem verdacht te maken. Ik zou namelijk helemaal niet inzien waarom een nep-ziener zou zeggen dat hij geen informatie heeft. Het vervelende is dan wel dat de ziener twee keer achter elkaar blijkbaar geen informatie heeft gewonnen.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 22:00
Dan zou ik toch zeggen om Maurientje te laten biechten. Als ze geen weerwolf blijkt te zijn dan weet je blijkbaar meer over mij en AJ. Naarmate we langer wachten met de biecht geven we de barbier minder tijd en krijgen we weer een stemronde met stemmen gebaseerd op weinig info.

Ja, ik ga ervan uit dat Maurientje een weerwolf is en wellicht heb ik het mis, maar er is nog weinig reactie van haar kant geweest. Wellicht zegt dat toch wat
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 22:12
Oké, jammer dat je me niet vertrouwt, maar dat is iedereens goed recht in dit spel. Als je bij mij wil biechten dan mag dat uiteraard. Dan zul je overtuigd raken van het tegendeel.

Maar om even op je verhaal terug te komen. Volgens welke redeneringen zou je een weerwolf zijn? Ik ben weinig redeneringen tegengekomen. Het idee om op jou te stemmen, als je niet zou reageren (waar ik terecht niet vanuit ging), was meer bedoeld als worst-case mogelijkheid, maar dat was ik zeker niet bij voorbaat van plan. Ook om de reden die Lonneke aanhaalt.

Ik kan nog wel beargumenteren waarom ik graag een biecht bij maurienttje zie: ze heeft het machtigste beroep (qua stemmen) en ze heeft net als alle andere boeren eigenlijk weinig bijgedragen tot nu toe. Verder heeft biechten bij een zwerver het probleem, dat de barbier dan zijn gave niet kan gebruiken. Om die reden lijkt biechten bij Arkaios mij ook niet handig. Bij Lonneke is niet handig omdat ze dan de biecht niet meer kan teruggeven. Zo kom ik vanzelf op de boeren uit en aangezien maurienttje de machtigste is pleit ik voor haar.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 22:27
Nu ik er bij nadenk zie ik ook de grote mogelijkheid dat AJ de fluitspeler is. Op het moment verdenk ik hem dus een weerwolf of de fluitspeler te zijn. Ik wil graag ook voor iedereen duidelijk maken dat het mogelijk is dat de fluitspeler na de komende nacht kan winnen, in het geval dat er een witte weerwolf aanwezig is. Dit zou nog meer een reden zijn om de fluitspeler proberen te achterhalen.
Over de verdenken dat ik mogelijk niet te vertrouwen ben: dat had je zelf aangegeven AJ. Je had zelf ook aangegeven dat je het raar vond dat de biechtmoeder afgelopen nacht niet was opgegeten.
Voordat ik ga biechten wil ik echter nog reacties van andere mensen hebben, om zo tot een -hopelijk- betere keuze te komen. Ik denk trouwens dat het zelfs mogelijk is dat de deadline een dag verschoven kan worden als de biecht afgenomen wordt. Dus ik zou zeker niet haasten met de biecht, vooral omdat deze nu zo belangrijk is.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 22:46
Ja, die redenering dat de wolven wel graag van de biechtmoeder af willen volg ik wel. Maar als ik er zo over nadenk hadden de weerwolven niet kunnen weten dat de veldwachter dood zou gaan. Dus het motief om georgette op te eten zat hem niet in het definitief wegwerken van de kasteeldame. 

Daarmee is mijn theorie dat de wolven beter voor de biechtmoeder konden gaan niet helemaal zuiver. Het zou namelijk kunnen dat geen van de zwervers weerwolf is en Meracy ook niet. Dan had het niks uitgemaakt.

Vwb de fluitspeler. Ik ben afgelopen nacht betoverd samen met Tungsten. Uiteraard kan dit dus niet bevestigd worden. Dus bewijs dat ik niet de fluitspeler ben, kan ik niet hard maken. Ik vond het wel van belang om te melden dat ik betoverd ben vannacht, want we weten van twee spellen terug, dat die best een bedreiging kan vormen. 

Tot nu toe zijn Lonneke en ik alleen betoverd, dus nog 6 mensen niet.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

wo 25 maa 2015, 22:55
Ik sta absoluut niet achter het idee om nu op de fluitspeler te gaan jagen. Dat is een afleiding die we nu niet echt kunnen gebruiken. Ik stel voor de fluitspeler rustig te laten begaan. Als er gevaar is dat hij of zij 's nachts wint beperkt dat de wolven in hun keuze, en de wolven zijn nu het grotere gevaar.

Verder wil ik de biechtkeuze best geheel aan Meracy laten, en ik vind het ook best als ze er de tijd voor neemt. Ik stel echter wel voor dat ze het voor de deadline doet, anders heb ik denk ik geen andere keuze dan haar de keel door te snijden.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 00:02
Ik denk trouwens dat we het motief van de weerwolven om Georgette op te eten moeten zoeken bij Robbendinho. Ik vermoed dat davy het voorbeeld was Robbendinho. Waarschijnlijk wou hij Georgette de mond snoeren omdat zij hem had gewezen op vreemde redenaties.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 08:16
Hehe, heb weer eens wifi Smile en god wat is met het dorp gebeurd Sad de wolven kunnen al bijna winnen..als wij als burgers nu niet even ingrijpen! De biecht moet dan ook zeker gebeuren, ik heb zelf niet echt een idee bij wie en ben een beetje in een tweestrijd , voor nu staan mijn verdenkingen bij Arjo en Bdzon ( ze verdedigen elkaar wel heel erg en willen op Maurientje gaan) en op Maurientje (een burgemeester die nu nog leeft?!) Verder neig ik Arkaios opzich wel te vertrouwen, de veldwachter was immers onschuldig..maarja..die heeft als burger dan ook niet alle kennis...
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 08:19
En wat betreft de fluitspeler, we kunnen die wel afwachten (maar ik begrijp Manons redenering, zij was wel een sneaky gevaar afgelopen spellen xD die ons uiteindelijk wel allemaal heeft betoverd en gewonnen)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 08:31
Maar AJ (hypothetisch gezien) als jij de fluitspeler zou zijn en je hebt Tungsten en Georgette betoverd, en we zouden je geloven, dan zou je wel vrij spel hebben als fluitspeler (sorry voor de spam :p de theorieen blijven komen)
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 12:20
Ik vind het ook niet nodig om nu de fluitspeler al te achterhalen, ik wil iedereen er gewoon even op attenderen. Als we slim spelen kan de fluitspeler vannacht ook niet winnen. Dit zou bijvoorbeeld kunnen als de heks hoe dan ook de aankomende nacht haar levenselixer gebruikt. Misschien is het nu nog te vroeg, maar met nog maar 4 burgers is het toch wel cruciaal om ze in leven te houden.
Ik wist zelf trouwens nog niet dat de barbier geen zwervers mag afmaken en daarom lijkt het me dan ook inderdaad een slim idee om te gaan biechten bij iemand met een beroep. Het zou echt fijn zijn als mensen nu nog reageren, zo snel mogelijk. Maureen heeft nog helemaal niet gereageerd en lidun en Civ hebben nog niets inhoudelijks gezegd.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 12:36
Er zit wellicht een reden achter dat ze nog niet gereageerd heeft...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 12:39
Je vertrouwt Maureen blijkbaar helemaal niet. Ik weet dat Maureen het vaak best druk heeft, dus ik vind dat nog geen reden om haar te verdenken. Davy had de vorige dag ook niet gereageerd en hij had toch een vrij belangrijke rol uiteindelijk.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 12:41
Begrijpelijk dat ze wellicht nog tijd nodig heeft, ik ben alleen benieuwd naar de rol van de burgemeester die op dit moment cruciaal kan zijn
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 13:25
Ik wil de stelling dat bdzon en ik samenzweren toch wel verwerpen. We vinden alleen maar allebei dat biecht bij Mau moet worden afgenomen.

Meracy schreef:Je vertrouwt Maureen blijkbaar helemaal niet. Ik weet dat Maureen het vaak best druk heeft, dus ik vind dat nog geen reden om haar te verdenken. Davy had de vorige dag ook niet gereageerd en hij had toch een vrij belangrijke rol uiteindelijk.
Dit is toch geen serieuze logica. 

Persoonlijk vind ik Maureen niet extreem verdacht. Dan hoefde ik namelijk die biecht niet. Bdzon vindt het verdacht dat ze als burgemeester nog leeft, maar dat vind ik zelf geen steekhoudend argument. De vorige 2 spellen is de burgemeester überhaupt niet doodgegaan. Mijn voorkeur om bij mau te biechten kwam door een negatieve benadering:
- Arkaios niet omdat hij zichzelf niet de keel gaat doorsnijden en stel er komt uit dat hij weerwolf is, dan kan hij met zijn mes een wraakactie uithalen.
- Lonneke niet omdat zij die biecht nog terug moet kunnen geven.
- Zwervers niet omdat ze niet getroffen kunnen worden door Arkaios.


Laatst aangepast door AJ op do 26 maa 2015, 14:54; in totaal 1 keer bewerkt
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 14:35
Je hebt je zin niet afgemaakt, AJ. Dus ik weet niet precies wat je wil zeggen. Ik probeerde trouwens ook niks logisch te zeggen. Ik zei alleen dat het feit dat Maureen nog niet heeft gereageerd, niet meteen hoeft te betekenen dat ze verdacht is. Maar misschien heb ik bdzon's opmerking verkeerd geïnterpreteerd.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 14:56
De deadline nadert en ik vind dat we arkaios nog genoeg tijd moeten geven om eventueel iemand te scheren. Hopelijk wil de biechtmoeder voor een bepaalde tijd de biecht nog afnemen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 14:59
Sorry ik wou eerst wat zeggen en later toch weer niet. Ik wou gewoon zeggen dat (in)actieviteit niks te maken heeft met al dan niet weerwolf zijn. Het verhaal van davy hoeft dus niet voor mau te gelden. Dat is zoiets als: "ik heb een zwart schaap gezien, dus alle schapen zijn zwart."

Volgens mij wou jij dat juist ook zeggen. Ik vind ook zeker niet dat ze superverdacht is. Ze is wel net iets machtiger (zij het gering) dan de andere boeren en daarom zie ik het liefst de biecht bij haar. Maar bij Civ of Tram vind ik ook wel prima.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 15:01
bdzon schreef:De deadline nadert en ik vind dat we arkaios nog genoeg tijd moeten geven om eventueel iemand te scheren. Hopelijk wil de biechtmoeder voor een bepaalde tijd de biecht nog afnemen.
Ik vind het wel logisch dat ze nog even wacht, want nog lang niet iedereen heeft zijn voorkeuren over de biecht uitgesproken. De deadline kan ook verplaatst worden na een biecht.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 16:17
Hoi!
Sorry, ik was de afgelopen dagen erg druk. Iets met tentamens en spaans enzo Wink


Ik ben er wel voor om de biecht af te nemen.
Ik weet niet of Maureen een goede keuze is, ik heb haar tijdens het overig forum spammen nooit binnen de weerwolvendeadline online gespot en anderen wel. Maar, dat is natuurlijk ook geen sterk argument. 
Ik vond Arjo wel een beetje een twijfelgeval, maar kan niet echt duidelijk zeggen waarom. 


Ik was stiekem vergeten dat ik de kwakzalver ben! Nu ik er weer van bewust ben... Is het dan niet juist handig om de barbier door te lichten? Dan kan de ziener vannacht hopelijk goede info geven en kan de barbier twee keer scoren overdag. Zo blijven we de wolven verder voor toch? 
En stel dat de barbier wolverig is, dan geef ik een ander de gave terug.
De kans dat de ziener een wolf spot wordt met de dag groter, dus ik denk dat we het daar wel op kunnen gokken.
Nou ja, of dat nou zo'n goed idee is... 
Ik weet het allemaal ook niet meer  :shock:
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 16:25
Ik vind het heel verdacht dat AJ bijna iedereen nu verdacht aan het maken is behalve Bdzon. Het zou een hele gedurfde actie van een weerwolf kunnen zijn om iedereen verdacht te maken.

Ik ben daarom voor om AJ, bdzon of Arkaios door te lichten. Ik noem Arkaios ook om dezelfde redenen als Lonneke net heeft genoemd. Als we zeker weten dat Arkaios geen wolf is dan zouden we hem zijn gave ook snel moeten laten gebruiken. Zeker nu de verhoudingen van burgen tegenover wolf toch heel dicht bij elkaar moeten liggen.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 16:39
The plot thickens....
Het is inderdaad een gedurfde actie van een weerwolf om mensen verdacht te maken. Wellicht dat Lidun er daarom voor kiest om bepaalde mensen verdacht te maken.
Echter ik ben van mening dat de burgemeester, of ze nu weerwolf of burger is, op dit moment cruciaal is. Met de verhoudingen weerwolf/burger kan het wel eens gelijk komen met de stemmen. Bij het biechten kunnen we, wanneer de burgemeester een wolf is haar omleggen, wanneer ze een burger is kan ze net de beslissende stem hebben om gefundeerd een weerwolf in schaapskleren ter dood te veroordelen. Daarom urgeer ik Meracy om de burgemeester door te lichten.

Ook valt het me op dat Civ, bewust of onbewust, nog weinig inhoudelijke discussie heeft gevoerd. Deze inactiviteit deed vorige keer Davy de das om. Wellicht belangrijk te onthouden bij de stemming
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 17:22
De burgermeester heeft pas invloed als de stemming gelijk is... Ik acht die kans nog niet erg groot, zeker niet gezien de verdeeldheid Wink
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 17:22
Lonneke schreef:Ik was stiekem vergeten dat ik de kwakzalver ben! Nu ik er weer van bewust ben... Is het dan niet juist handig om de barbier door te lichten? Dan kan de ziener vannacht hopelijk goede info geven en kan de barbier twee keer scoren overdag. Zo blijven we de wolven verder voor toch? 
En stel dat de barbier wolverig is, dan geef ik een ander de gave terug.
De kans dat de ziener een wolf spot wordt met de dag groter, dus ik denk dat we het daar wel op kunnen gokken.
Nou ja, of dat nou zo'n goed idee is... 
Ik weet het allemaal ook niet meer  :shock:
Je kan inderdaad best stellen dat je beroep best belangrijk is.

Ik denk niet dat het handig is om Arkaios door te lichten. Mocht hij een weerwolf zijn en Meracy ontdekt dat dan ben ik bang dat hij richting Meracy represailles kan uitoefenen met zijn scheermes en dan hebben we dus helemaal geen biechtmoeder meer (mede door onze iets te opportunistische heks).

lidun schreef:Ik vind het heel verdacht dat AJ bijna iedereen nu verdacht aan het maken is behalve Bdzon. Het zou een hele gedurfde actie van een weerwolf kunnen zijn om iedereen verdacht te maken.
Dit vind ik een nogal vreemde voorstelling van zaken. Ik heb aangegeven bij wie ik graag een biecht zie en waarom. Dit zijn drie mensen. Dit is iets heel anders dan verdacht maken. Bovendien heb ik dit naar mijn idee goed onderbouwd. Ik heb jou trouwens ook nergens "verdacht gemaakt". 

Maar goed, je hebt net als ik je top3 doorgegeven. Als de rest dat nou ook doet, kan Meracy een weloverwogen keuze maken.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 17:23
Misschien is civ de fluitspeler wel... Die zijn vaker wat minder actief, omdat het niet echt nodig is
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 17:32
Lonneke schreef:De burgermeester heeft pas invloed als de stemming gelijk is... Ik acht die kans nog niet erg groot, zeker niet gezien de verdeeldheid Wink

Dit is wel degelijk van belang. Als er nog een burger sterft, dan hebben de wolven een meerderheid als ze de burgemeester onder hen hebben, zelfs als er de komende nacht niemand doodgaat (als de heks voor de verandering wel goed werk levert).
Gesponsorde inhoud

Dag 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum