Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 2

+6
Arkaios
Civ
AJ
bdzon
lidun
Lonneke
10 plaatsers
Ga naar beneden
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 17:41
Ik zou ook graag zien dat Civ eens begint zich inhoudelijk met de discussie te bemoeien. Hij maakt zichzelf er in mijn ogen niet minder verdacht op.

Verder wou ik nog melden ik begrijp dat men graag wil weten of de barbier te vertrouwen is, maar een biecht op mij maakt het voor mij nogal lastig. Ik krijg daar weinig extra informatie van en ik kan niet zomaar een beetje met een scheermes in het rond gaan zwaaien. Uiteindelijk blijft de keuze natuurlijk bij Meracy, en als zij weerwolf is heeft de discussie hierover natuurlijk al helemaal weinig zin.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 18:46
Als de biecht bij maureen wordt afgenomen, levert het haar ook geen extra informatie op. Dus dat is niet echt een goed argument. Ik krijg de indruk dat je wel heel graag niet wil dat ie bij jou wordt afgenomen. Alleen daarom al zou ik graag zien dat hij wel bij jou wordt gedaan, Arkaios.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 19:33
Eén ding weet ik vrij zeker: Arkaios gaat zichzelf niet neersteken als Meracy stelt dat hij een weerwolf is.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 20:00
Nope, maar we kunnen Arkaios toch wel doodstemmen mocht hij een weerwolf zijn?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 20:06
Ja, dan zou hij ook kamikaze kunnen plegen op een burger. En misschien is dat dan net de dorpsoudste. Kortom, het lijkt me nogal riskant.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 20:07
Nee Maureem krijgt geen extra info. Maar zij hoeft dan ook niet iemand af te gaan maken.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 20:26
Ga dan biechten bij Arjo ofzo, maureen heeft nog niks verdachts gedaan. Bij Arjo hebben meer mensen hun bedenkingen
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 20:38
Nee, maureen heeft überhaupt nog niks gedaan (althans overdag niet), en dat is nou juist mijn punt. Ik vind het wel vreemd dat zoveel mensen voor haar in staan, vooral de vrouwelijke helft van Wakkerdam. 

Volgens mij waren we het er juist over eens dat inactiviteit niet "beloond" zou moeten worden. Maargoed, uiteindelijk gaat Manon over de biecht en ik niet. Ik heb beargumenteerd waarom ik graag een biecht op maureen wil. Dat schijnt mij dan verdacht te maken.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:21
Ik vind haar gewoon niet verdacht. En ze is ook niet inactief, dus dat hoeft niet afgestraft te worden.
Ik pleit nog steeds voor een biecht bij Arjo.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:26
Oh, laat maar. AJ kan helemaal niet worden omgelegd door de barbier.
Doe de biecht maar bij een niet zwerver. Aangezien civ nog niet erg veel heeft bijgedragen aan de discussie, zou ik zeggen: bij hem.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:28
Ik schrijf nog even snel een berichtje, want ik ben eigenlijk supermoe. EDIT: Net als ik dit typ komen er een lading aan nieuwe reacties binnen :shock: Ik heb eigenlijk geen zin om mijn bericht opnieuw te typen, dus sorry als ik dingen dubbelop zeg XD EDIT2: Laat maar, ik faal. Ik had gewoon niet gezien dat we al op pagina 2 waren. Oh well, ik had dus alleen de reacties op pagina 1 gezien. Sorry voor het spammen :silent:

Ik vind het best vervelend dat Maureen en Victor nog niet de tijd hebben genomen om te reageren. Graag zie ik nog een reactie van ze. Ik wil het liefst uiterlijk morgenochtend de biecht afnemen. Ik denk dat de deadline dan nog wel een dag uitgesteld kan worden, dit wordt meestal wel gedaan.

Mij lijkt het ook geen geweldig plan om Arkaios te laten biechten. We kunnen beter iemand anders laten biechten, zodat Arkaios (of hij nou weerwolf is of niet), deze persoon afmaakt. Als hij dit weigert, dan zou dit hem wel heel verdacht maken. Op het moment moet ik eerlijk zeggen dat ik Arkaios nog wel vertrouw.

Als ik alvast vooruit denk lijkt het mij handig om iemand met een beroep te laten biechten. Hopelijk is dit een weerwolf en kan Arkaios deze afmaken. Op basis van reacties proberen we nog een weerwolf te achterhalen en deze eruit te stemmen. Het is een erg goede zaak als de heks de komende nacht iemand redt en hopelijk heeft de ziener belangrijke informatie. Het lijkt me dat we deze informatie willen hebben en dan is het voor de heks sowieso belangrijk iemand te redden om te voorkomen dat de ziener slachtoffer wordt. De volgende dag zou Lonneke dan haar haar krachten aan iemand terug kunnen geven, bijv. aan mij als ze mij vertrouwt of aan Arkaios als het overduidelijk is wie er nog meer een weerwolf is. Als we zo spelen lijkt het me dat we nog een goede kans hebben om te winnen.

Misschien klinkt dit als een random keuze, maar ik zou er bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om Civ te laten biechten. Ik zou wel graag willen horen wat mensen hierover denken.
Ik snap trouwens ook wel de redenaties vanwege Maureen en ik hou de optie om haar te laten biechten ook zeker open, maar ik ga het liefst natuurlijk biechten bij iemand die ik het minst vertrouw.


Laatst aangepast door Meracy op do 26 maa 2015, 22:39; in totaal 2 keer bewerkt
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:29
Lonneke schreef:Ik vind haar gewoon niet verdacht. En ze is ook niet inactief, dus dat hoeft niet afgestraft te worden.
Ik pleit nog steeds voor een biecht bij Arjo.

Ze heeft welgeteld één bericht geplaatst bij dag 1 en nul bij dag 2 tot dusver. Ik noem dat wel degelijk inactief. 

Maargoed, misschien is ze 's nachts wel heel actief als weerwolf en weet ik niet alles...

Ik begrijp echt niet dat iedereen haar zonder goede argumenten verdedigd. Ik heb logisch beredeneerd waarom ik graag een biecht bij haar zie. Ik heb ook beargumenteerd waarom een biecht op een zwerver naar mijn idee nu niet handig is (morgen kan dat heel anders zijn).
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:32
AJ schreef:Eén ding weet ik vrij zeker: Arkaios gaat zichzelf niet neersteken als Meracy stelt dat hij een weerwolf is.

Hahaha XD Gelukkig houdt AJ deze discussie ook nog leuk Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:37
Trouwens, mijn idee op Civ te laten biechten had ik vanmiddag al en toen ik mijn bericht typte had ik alleen de reacties op pagina 1 gezien, dus nu klinkt het minder als een random idee Razz
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:41
Klinkt als een goed plan Meracy. Ik vind het een goed plan om iemand met een beroep te laten biechten, maar als dit iemand anders is dan de burgemeester dan wordt het stemmen (met het doel een meerderheid te krijgen over de weerwolven) lastig als de burgemeester toch een weerwolf blijkt te zijn.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 22:50
Het was een pseudo-random idee Razz
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 23:00
Ik heb maureen gewhatsappt, ze hebben zieken op het werk. Ze zal morgenochtend reageren.

Ik ben zelf morgen de hele dag weg, dus moet nu eigenlijk mijn stem wel door gaan geven. Nieg echt handig zonder de uitkomst van de biecht.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

do 26 maa 2015, 23:50
Je kan ook onder voorbehoud stemmen. Als de deadline verplaatst wordt (wat ik eerlijk gezegd wel verwacht), dan kun je nog wijzigen.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 09:10
Okay even een random rage bericht: als je geen tijd hebt, doe dan niet mee aan weerwolven, je benadeelt iedereen ermee...Ik ben het bijna helemaal zat...
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 09:15
Tram Anh schreef:
Okay even een random rage bericht: als je geen tijd hebt, doe dan niet mee aan weerwolven, je benadeelt iedereen ermee...Ik ben het bijna helemaal zat...

Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Een paar spellen terug was ik zelf ook inactief, maar ik kan me herinneren dat ik toch nog de tijd heb genomen om in ieder geval een paar inhoudelijke berichtjes te sturen. Ik heb me vanaf dan ook voorgenomen om meer actief te worden. Ik vond het van mezelf namelijk ook vervelend. Als je het te druk hebt, ga dan gewoon de reacties niet lezen en plaats even een berichtje dat je het druk hebt tot een bepaalde tijd ofzo, dan kunnen we daar enigszins rekening mee houden.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 09:17
Nu een bericht inhoudelijk voor het spel. Ik wacht nog een reactie van Maureen af, aangezien zij 's ochtends nog zou reageren. Ik wil wel alvast melden dat ik om half 11 tot 12 rijles heb. Als ze voor half 11 niet gereageerd heb, dan verplaats ik de biecht sowieso naar de middag (maar niet al te laat).
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 11:21
Hoi. Sorry dat ik nog weinig heb bijgedragen, maar ik heb het heel druk (probeer 49 EC dit halfjaar te halen). Ik heb gewoon weinig toe te voegen. Een biecht op alle genoemde personen lijkt me nuttig. Ik snap alleen niet waarom Lonneke zelf buiten beschouwing wordt gelaten. Zij is de kwakzalver. Ze kan toch aanbieden dat Meracy bij haar biecht en dan Meracy's beroep opnieuw 'opladen'? Dan zijn we iig zeker dat Lonneke geen weerwolf is.

Oh en btw, ik ben dit weekend weg (oud-bestuursweekend). Ik weet niet precies wanneer er gestemd gaat worden, maar het kan zijn dat ik het niet red. Maar dat zien we dan wel. Als ik niet heb gestemd is dat de reden.
lidun
lidun
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 12:40
Bdzon en AJ blijven erbij dat de burgemeester heel belangrijk is nu. Maar ik ben het daar niet zo mee eens. Het lijkt me sterk dat er een gelijke stemming gaat komen. Zelfs als de weerwolven nu al in de meerderheid zouden zijn, dan zijn ze dit maar net. Het lijkt me dus niet dat ze mijn z'n allen op 1 persoon gaan stemmen. Ik ben daarom niet van mening dat de burgemeester deze ronde belangrijk zal zijn. Ze wordt later in het spel wel steeds belangrijker. Maar dat is misschien meer een discussie voor de volgende dag. Maargoed dat is mijn mening.

@civ je zou ook nu alvast kunnen stemmen zodat je in elk geval een stem hebt uitgebracht. Ik geloof dat frits ook weer het doodje des erin houdt.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 12:43
Ik kan nog heel snel even reageren, heb niet alles meer gelezen.
Maar als Meracy van plan is haar biecht nutteloos op mij te gaan gebruiken, zal ik wel drie keer nadenken voor ik haar de biecht terug geef. Ze kan beter bij iemand biechten die wel verdacht wordt.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 12:46
Lonneke schreef:Ik kan nog heel snel even reageren, heb niet alles meer gelezen.
Maar als Meracy van plan is haar biecht nutteloos op mij te gaan gebruiken, zal ik wel drie keer nadenken voor ik haar de biecht terug geef. Ze kan beter bij iemand biechten die wel verdacht wordt.

Dat is wel een beetje flauwe chantage. Jij weet dat het nutteloos is, maar voor ons is het zeker niet nutteloos. Kijk eens naar het groepsbelang en niet ikke ikke ikke Razz
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 12:51
Oke, mensen. Het is alweer bijna 1 uur en nog steeds geen reactie van Maureen. Victor heeft in ieder geval wel gereageerd, dankjewel. Ik zal het nu maar alvast zeggen: Ik ga absoluut NIET bij Lonneke biechten. Dat is puur om het feit dat haar rol wel duidelijk is voor mij en ik denk dat de meeste anderen dit ook zouden moeten weten.

Op het moment gaat mijn voorkeur uit bij Maureen biechten. Dit heb ik weloverwogen nadat ik iedereens mogelijke rollen heb proberen te raden en op basis van de reacties hier. Ik zie dat lidun haar wel heel erg verdedigd en ik vind dit enigszins ook wel verdacht.

Als Maureen of iemand anders nog wil reageren, dan geef ik ze nu nog de kans. Ik ga niet veel langer meer wachten op de biecht.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 12:58
Tram Anh schreef:
Okay even een random rage bericht: als je geen tijd hebt, doe dan niet mee aan weerwolven, je benadeelt iedereen ermee...Ik ben het bijna helemaal zat...

Ik begrijp je frustratie, maar laten we het hier wel gezellig houden. Dit is zeker een punt voor de evaluatie. Naar mijn idee heeft een aantal mensen aan de hand van vorig potje al een dergelijke conclusie getrokken.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 13:09
Ik begrijp best dat er niet bij Lonneke wordt gebiecht. Zij kan een tweede biecht mogelijk maken en het lijkt me niet onredelijk dat ze dan ook wat inspraak krijgt.

Ik stel vast dat Mau in ieder geval deze ochtend niet gereageerd heeft.

lidun schreef:Bdzon en AJ blijven erbij dat de burgemeester heel belangrijk is nu. Maar ik ben het daar niet zo mee eens. Het lijkt me sterk dat er een gelijke stemming gaat komen. Zelfs als de weerwolven nu al in de meerderheid zouden zijn, dan zijn ze dit maar net. Het lijkt me dus niet dat ze mijn z'n allen op 1 persoon gaan stemmen. Ik ben daarom niet van mening dat de burgemeester deze ronde belangrijk zal zijn. Ze wordt later in het spel wel steeds belangrijker. Maar dat is misschien meer een discussie voor de volgende dag. Maargoed dat is mijn mening.
Als de wolven een meerderheid hebben dan zou het nogal stom zijn om die niet te gebruiken. Als er geen weerwolf sterft vandaag, maar een burger, dan hebben de wolven 4 van de 8 stemmen. Als daar de burgemeester bij zit, dan wordt het voor de burgers erg lastig.
Dus ja, ik vind wel degelijk dat de burgemeester belangrijk is, vooral ten opzichte van de andere boeren. Naar mijn bescheiden mening bagatelliseer jij het hierboven gestelde nogal.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 13:34
Oke, ik ga nu echt niet meer langer wachten. Ik ga dus maurienttje laten biechten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 13:41
Oké, heb je Frits ook gevraagd om de deadline te verplaatsen?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 13:43
Nee, moet je dat vragen? Anders kan ik er wel een berichtje achter aan sturen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 14:18
Ik heb Frits al een sms gestuurd, dus ik denk dat hij zo snel als mogelijk een update zal plaatsen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 14:20
Hooii,

Sorry voor het late Bericht.  Als ik had geweten dat het zo gigantisch druk zou zijn op het werk had ik mij ook niet aangemeld lieverds. Helaas kan ik de toekomst ook niet voorspellen zucht. Ik snap dat jullie mij dan eruit willen hebben vanwege inactiviteit. als ik dit van te voren had geweten had ik niet meegedaan met dit spel en feller geprotesteerd tegen het feit dat ik burgemeester ben. Maar aangezien ik geen internet heb tijdens mijn werk en veel dubbele diensten heb gedraaid + 50 urige werkweken kan ik hier echt niks aan doen. tot zover even een reactie op de niet inhoudelijke berichten in het forum.

Ik vind een biecht bij de barbier een beetje twijfelachtig om te doen zoals hij zelf ook al zegt geeft dat vrij weinig extra info. Aj maakt zichzelf trouwens altijd verdacht door zijn reacties. Persoonlijk zie ik mijn rol als burgemeester sowieso niet als doorslaggevend op dit moment. dan moet er nu al echt een split tussen twee personen zijn waar mensen op stemmen .
 
Maar goed het zou fijn zijn als we idd wat uitstel konden krijgen aangezien dit mijn laatste uurtje thuis is en ik zo alweer moet werken. Of maak het jezelf makkelijk en stem  lekker op mij als inactief persoon zijn we meteen van het hele gezeur af of niet dan of moet ik dan ook nog weer een nieuwe burgemeester kiezen??
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 14:21
ik ga werken bye ik zie morgen wel wat het antwoord is.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 16:12
Laat ik in ieder geval zeggen dat ik het belangrijker vind dat het spel gezellig blijft dan dat iedereen actief meespeelt. Iedereen moet er plezier in houden. Dus aan iedereen: wees terughoudend met het uiten van ongenoegen tegen specifieke spelers. Over de algemene gang van zaken (als bijna niemand actief meedoet bijvoorbeeld) is het een ander verhaal.

Mijn idee om op inactieve personen te stemmen van dag 1 was ook juist bedoeld om ergernissen te voorkomen omdat iedereen daarmee weet waar die aan toe is.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 16:25
Ik wil dan graag ook even melden dat ik niks persoonlijks tegen iemand hier heb. Als iemand minder actief is, snap ik het best wel dat je het dan druk hebt. Het vervelende is dat het spel dan wordt opgehouden en dit zou voorkomen kunnen worden met een simpel berichtje. Ik val hier niemand persoonlijk mee aan.

Maargoed, het lijkt me beter als we dit na het spel bespreken.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 16:27
Ik heb trouwens nog geen bericht van Frits, als mensen zich dit afvragen Smile
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 18:02
Burgers van Wakkerdam!
De burgemeester heeft net bij mij gebiecht... ze is een weerwolf!!!
Als Arkaios zo vrij zou willen zijn...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 18:07
Kun je ook zeggen of ze een witte weerwolf is (met inachtneming van mijn eerdere bericht daarover)?
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 18:11
Dat zal ik geheim houden~ ^^
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 18:28
Okee, dan wil ik even de mogelijkheden op een rijtje zetten. Niet dat ik Meracy wantrouw, maar gewoon om tunnelvisie te voorkomen:
Meracy beweert: Maurienttje is een al dan niet witte weerwolf.

De mogelijkheden die ik kan verzinnen (vul aan als je er meer weet):
1. Meracy is een burger/fluitspeler en maurienttje is een (witte) weerwolf.
2. Meracy is weerwolf en maurienttje is witte weerwolf.
3. Meracy is (witte) weerwolf en maurienttje is een niet witte weerwolf. (lijkt me onwaarschijnlijk)
4. Meracy is een weerwolf en maurienttje is een burger/fluitspeler (en Meracy spreekt dus niet de waarheid).

Het lijkt me uitgesloten dat Meracy en maurienttje beide burger/fluitspeler zijn.

We moeten uitkijken dat de dorpsoudste niet sterft. Sowieso hebben alle resterende burgers een belangrijke rol (ziener, heks, dorpsoudste, schout).
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 18:36
Ik denk dat je alle mogelijkheden wel opgenoemd hebt, maar ik kan je verzekeren dat nummer 1 waar is Smile Ik snap dat dit gevaarlijk kan zijn mocht maurienttje de dorpsoudste zijn, maar ik hoop dat mensen mij erop vertrouwen dat ik de waarheid spreek. Ik heb namelijk veel tijd besteed aan het bedenken wie ik moet laten biechten en dat is omdat ik ook echt een weerwolf wilde vinden.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 19:12
Ok ik wil natuurlijk graag een wolf om zeep helpen, maar als Arjo's optie 4 het geval zou het doodmaken van Maureen nu het spel volledig onwinbaar maken voor de burgers. Ik wil Maureen dan ook liefst nog even de kans geven zich te verdedigen. Ik hoop dat ze daar nog wat tijd voor kan vinden.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 19:14
Het feit dat lidun en Tram Anh het niet zo'n goed idee vonden om bij maurienttje te biechten, zet Meracy's verhaal wel kracht bij in ieder geval.

Arkaios moet goed nadenken of hij zijn mes inzet. Ik kan goede redenen verzinnen om dat te doen, maar ook redenen om het niet te doen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 19:17
Oke, prima. Als je inderdaad beslist om je scheermes te gebruiken, dan graag niet al te lang wachten op een reactie van Maureen. We zouden daarna nog moeten discussiëren op wie we dan gaan stemmen. (Hoewel ik al weet op wie ik ga stemmen denk ik Razz)
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 19:28
Wat we ook zouden kunnen doen: maurienttje gewoon doodstemmen en het scheermes bewaren. Als maurienttje dan geen weerwolf blijkt te zijn, dan kan Arkaios de volgende dag zijn scheermes gebruiken op Meracy. Nogmaals, ik verwacht het niet, maar dit is gewoon een safe optie.

Dat betekent wel dat de heks Arkaios zal moeten redden als die wordt opgegeten. Volgens de klaagmuur heeft de heks nog een levenselixer. Echter, dan is de heks dus al haar powers kwijt.

Dit heeft niet mijn voorkeur, maar ik kan het wel begrijpen als Arkaios geen risico wil lopen.
Meracy
Meracy
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 20:35
Even een heads up: Jullie zien wel degelijk de optie dat Maureen een weerwolf is en ze is de burgemeester. Bij stemming kan dit dus gevaarlijk worden als we Maureen in leven houden.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 20:45
Het lijkt me duidelijk dat meracy of maurienttje dood zal moeten om erachter te komen of Meracy de waarheid spreekt. Dan gaat mijn voorkeur naar maurienttje, omdat ze meer stemmacht heeft en omdat we dan nog een extra biecht kunnen krijgen.
avatar
Arkaios
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 21:03
Ik moet zeggen dat Maureen gewoon doodstemmen zo'n slecht idee niet zou zijn. In dat geval is het spel in ieder geval nog te redden als Manon liegt en zelf de weerwolf is.
bdzon
bdzon
Zwerver
Zwerver

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

vr 27 maa 2015, 21:08
Ik zou ze gewoon omleggen arkaios. Ik vertrouw manon wel. Je weet maar nooit of je een meerderheid krijgt met stemmen op maurientje. Ik zou het risico niet nemen en gewoon je mes gebruiken
Gesponsorde inhoud

Dag 2 - Pagina 2 Empty Re: Dag 2

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum