Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

zo 20 nov 2016, 12:34
Spel 16

1 levende - 12 doden
NaamBeroepRolIrl naam
AJ
zwerver/Kasteelheer
Slet/GeliefdeArjo
Tram AnhbiechtmoederErosTram Anh
SilentScreamer (Jip)
boer
WeerwolfJip
Meester Lupus W. Tungsten
zwerver
WeerwolfThomas
Georgette4
Burgemeester/boer
RaafGeorgette
DucoveldwachterWitte weerwolfDuco
DavidzwerverZienerDavid
Frits
boer
Zondebok/GeliefdeFrits
Nicole
schooljuffrouw
Jager
Nicole
Lonneke


boer


Dienstmeisje
Lonneke
Maurienttje
barbier
GenezeresMaureen
Civ

zwerver/Biechtvader

Weerwolf
Victor
Meracy
Kasteeldame
HeksManon
Deadline
Dinsdag 10 januari 22.00 uur.
Weerwolven
Nachtelijke rollen
Klaagmuur

Spelverloop in logboekvorm
Dag 0 (ochtend)
- De beroepen en rollen zijn verdeeld.

Dag 0 (avond)/Nacht 1
- De boeren verkiezen Georgette4 tot burgemeester.
- Eros heeft twee geliefden aangewezen.

Dag 1 (ochtend)
- Iedereen heeft de nacht overleefd.
- De schooljuf (Nicole) laat niemand nablijven.

Dag 1 (avond)
De uitslag van de stemming is:
Meracy (7): AJ, Georgette4, Meester Lupus W. Tungsten, Duco, Frits, Lonneke, Nicole.
Duco (2):David, SilentScreamer (jip)
Lonneke (1): Civ
Tram Anh (1): Maurienttje
Maurienttje (1): Tram Anh
Nicole (1): Meracy

-Meracy word ter dood veroordeeld, ze mag om gratie smeken.
-De kasteeldame(Meracy) verleent zichzelf gratie.

Dag 2 (ochtend)
-Tram Anh heeft de nacht niet overleefd. Zij was Eros.
-Nicole heeft de Ravenbrief.
-Veldwachter Duco geeft Civ het huisje van de biechtmoeder.

Dag 2 (avond)
De uitslag van de stemming is:
-David(6):AJ, Duco, Maurienttje, Frits, SilentScreamer (Jip), Georgette4
-Duco(2): Lonneke, David
-Meester Lupus W. Tungsten(1): Meracy
-Meracy(1): Meerster Lupus W. Tungsten
-AJ(1): Nicole
-Nicole(1): ravenbrief

-David heeft de meeste stemmen en word ter dood veroordeeld. Hij was de ziener.

Dag 3 (ochtend)
-Meracy heeft de nacht niet overleefd, zij was de heks.
-Veldwachter Duco geeft het kasteel aan AJ.
-Schooljuffrouw Nicole laat AJ nablijven.
-Barbier Maurienttje snijdt de keel van Duco door, hij was de witte weerwolf.
-De stemming word met 1 dag verzet.
-De biecht is afgenomen bij AJ.
-De stemming is met nog een dag verzet.

Dag 3 (avond)
-De uitslag van de stemming is:
-AJ(3): Meester Lupus W. Tungsten, Georgette4, SilentScreamer (jip)
-Frits(3): Lonneke, Nicole, Civ.
-Civ(2): Maurienttje, Frits.
AJ en Frits hebben evenveel stemmen.
-Zondebok Frits overlijd.
-AJ sterft uit liefdesverdriet, hij was slet.
-Zondebok Frits ontneemt Meester Lupus W. Tungsten, Nicole en Civ het stemrecht voor dag 4.

Dag 4 (ochtend)
-Iedereen heeft de nacht overleefd.
-Civ vind de ravenbrief op zijn deur.
-Schooljuffrouw Nicole laat niemand nablijven.

Dag 4 (avond)
-De uitslag van de stemming is:
-Civ(4):Lonneke, Georgette4, SilentScreamer (Jip), Ravenbrief.
-Meester Lupus W. Tungsten, Nicole en Civ mochten niet stemmen deze dag vanwege de zondebok.
-Maurienttje heeft niet gestemd.

-Civ heeft de meeste stemmen en word ter dood veroordeeld. Hij was weerwolf.

Dag 5 (ochtend)
-Lonneke word dood aangetroffen, zij was het dienstmeisje.
-Nicole heeft een ravenbrief.
-Schooljuffrouw Nicole laat SilentScreamer (Jip) nablijven, hij kan niet stemmen.

Dag 5 (avond)
-De uitslag van de stemming is:
-Nicole(4): Ravenbrief, Meester Lupus W. Tungsten, Maurienttje, Georgette4
-Meester Lupus W. Tungsten(1): Nicole.
-Nicole heeft de meeste stemmen en word ter dood veroordeeld. Zij was de Jager.
-Jager Nicole neemt Meester Lupus W. Tungsten mee het graf in, hij was weerwolf.

Dag 6 (ochtend)
-Georgette4 overleefd de nacht niet, zij was de Raaf.
-Maurienttje vind de ravenbrief.
-SilentScreamer (Jip) Word de nieuwe burgemeester.
-De Burgers kunnen niet meer winnen, wolf SilentScreamer (Jip) heeft spel 16 gewonnen.


Laatst aangepast door Verteller op do 12 jan 2017, 19:59; in totaal 46 keer bewerkt
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 27 nov 2016, 20:43
Er was eens een drop hier ver, ver vandaan genaamd Wakkerdam. Het dorp ligt verscholen diep in het bos. In Wakkerdam gebeuren mysterieuze, angstaanjagende dingen. Zo angstaanjagend dat er al eeuwenlang niemand meer in de buurt durft te komen.


Langzaam maar zeker werd Wakkerdam vergeten. De dorpelingen leefde een simpel leven zoals ze al eeuwen hadden gedaan. De boeren werken op het land. De kinderen gaan naar school. De veldwachter houdt iedereen in de gaten, ook de zwervers die ’s nachts een slaapplek zoeken. En op zondag gaat iedereen naar de kerk. Zelfs de kasteeldame die in zijn eentje in haar kasteel op de berg woont. Het is een rustig en simpel leven in Wakkerdam.


Totdat de veldwachter op een ochtend sporen van bloed en gigantische pootafdrukken vindt. Veldwachter Duco trommelt het hele dorp op. “vanochtend vond in deze pootafdrukken en de dode schapen in het veld van boer Frits. Ik weet nog niet wat er hier aan de hand is maar ik zal erachter komen.” Zegt veldwachter Duco, als alle dorpelingen verzameld zijn. Iedereen is stil en kijkt angstig naar de pootafdrukken en de bloedsporen.


Dan begint kasteeldame Meracy te praten; “Ik weet hoe dit gebeurd kan zijn. In het kasteel liggen de archieven van Wakkerdam bewaard. Ik heb vele van deze boeken doorgelezen. Jaren geleden werd Wakkerdam door dezelfde plaag geteisterd. Het duurde lang voordat de dorpelingen erachter kwamen wat er aan de hand was. Het waren weerwolven die langzaamaan al het vee en daarna de inwoners opaten. Deze keer zullen we ze voor zijn! We moeten uitzoeken wie de wolven in schaapskleren zijn voordat het te laat is!”.



Het hele dorp keek geschokt naar de kasteeldame. Dit kon toch niet waar zijn. Zoiets absurds hadden ze nog nooit gehoord. De burgemeester spreekt op “Ik ben het met de kasteeldame eens. Ook ik heb de archieven bekeken. Dit kan niks anders zijn dan weerwolven. Ik stel voor dat we vanavond nog een stemming houden en een weerwolven executeren om het dorp te redden.” Het drop knikte instemmend. En zo geschiede het.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 28 nov 2016, 19:17
Als ze avond valt snelt iedereen snel naar zijn of haar huis en barricadeert zichzelf uit angst voor de weerwolven. Zo niet de Burgemeester Georgette4, zij verdiept zich in de archieven in het gemeentehuis op zoek naar een oplossing voor de weerwolvenplaag. 

Als de duisternis dan toch eindelijk is gevallen klinken er vreemde geluiden in Wakkerdam. Gegromd en gehuil...........
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 02 dec 2016, 20:01
In de ochtend worden langzaam de deuren geopend. Iedereen loopt naar het dorpsplein om te kijken of al hun vrienden nog leven. De veldwachter telt alle mensen; "iedereen leeft nog, een wonder is geschiedt." 
Er klinkt gejuich op het plein als de burgemeester spreekt "dit was geen wonder en dit is geen manier om te leven. We kunnen niet elke nacht ons uit angst barricaderen en maar hopen dat iedereen er de volgende dag nog is. Ik heb de archieven doorzocht. Er is maar 1 manier om ervoor te zorgen dat de weerwolven ons niet allen uitroeien. We zullen ze moeten executeren met de zilveren guillotine die ik heb gevonden in de kelder van het gemeentehuis! En daarom zullen we nu moeten bepalen wie de weerwolf onder ons is."
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 09 dec 2016, 20:02
Na een nutteloze stemming en een angstige nacht verzameld in de ochtend het dorp weer op het dorpsplein. Iedereen kijkt om zich heen. Missen we iemand vandaag. "heeft iemand de biechtmoeder gezien vanochtend!?" roept de burgemeester. Iedereen kijkt om zich heen maar ze is nergens te bekennen. 

De veldwachter rent naar het kleine huisje naast de kerk. De deur van het huisje is opengebroken en er lopen bloedsporen en pootafdrukken naar buiten. Biechtmoeder Tram Anh heeft deze nacht niet overleefd. De veldwachter vertelt het slechte nieuws op het dorpsplein. "we zullen weer moeten stemmen. We kunnen de weerwolven niet laten overwinnen." zo luid het van de burgemeester.

Bij nader onderzoek van het huisje van de biechtmoeder werden een paar vreemde voorwerpen gevonden. Een boog en een set pijlen met rode harten. De biechtmoeder was in het geheim ook Eros.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 13 dec 2016, 22:29
Met een  overduidelijke stemming veroordelen jullie David tot de dood. De veldwachter leid een luid stribbelende David naar de kelder van het gemeentehuis. "JULLIE MAKEN EEN FOUT. iK BEN GEEN WEERWOLF. JULLIE HEBBEN DE VERKEERDE!" Blijft David roepen de hele weg naar het gemeentehuis. Daar aangekomen word David onder toeziend oog van het gehele dorp onthoofd door de zilveren guillotine. 

Zelfs in de dood veranderd David niet in een weerwolf. Deze arme zwerver was de ziener van wakkerdam! Iedereen gaat geschokt terug naar zijn of haar huisje en barricadeert zich weer in. De nacht valt en ergens klinkt al het gehuil van een wolf.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 20 dec 2016, 21:55
Iedereen in het dorp is samengekomen om het grote kasteel, dat tot dorpsheks Meracy toebehoorde, een grote schoonmaak te geven voordat er een nieuw persoon komt te wonen. Het kasteel word van top tot teen geschrobd. De grote heksenketel en alle vreemde brouwsels worden maar weg gegooid, niemand weet er zich raad mee.

Aan het eind van de ochtend roept de veldwachter de dorpelingen bij elkaar. "Dit grote kasteel kan natuurlijk niet zomaar leeg blijven staan. Ik heb besloten dat AJ vanaf nu voor het kasteel mag zorgen en er mag wonen. Hij heeft vandaag al bewezen dat hij hier goed geschikt voor is." Er word geklapt voor AJ totdat de schooljuffrouw haar keel schraapt "Ik ben het er niet helemaal mee eens dat AJ geschikt is om Kasteelheer te zijn. Hij heeft nog een hoop te leren. Kom vanmiddag maar eens bij mij langs dan geef ik je bijles."
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 29 dec 2016, 22:15
Er breekt een nieuwe ochtend aan. De dorpelingen komen langzaam weer tevoorschijn uit hun huisjes en verzamelen zoals elke ochtend op het dorpsplein voor het gemeentehuis. De burgemeester telt de inwoners. Iedereen heeft deze nacht overleefd. Biechtvader Civ heeft wel een vreemde brief aan de deur van zijn huisje gevonden. Dit was de ravenbrief.
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum