Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

vr 16 dec 2016, 22:22
Hallo allemaal,

Vorig spel heb ik als verteller een blog bijgehouden. Ik hoorde van meerdere mensen dat ze dat erg leuk vonden om te lezen, dus daarom leek het me leuk om als speler ook een verhaaltje te schrijven. Deze stuur ik dan door aan Lisa zodat zij ze op het dodenforum kan plaatsen. 

Omdat het nu al de derde nacht is moet ik nog het nodige inhalen. Laat ik bij het begin beginnen. Ik (zwerver en slet) ben geliefde met Frits (boer en zondebok). Frits heeft een de slechtst denkbare rol-/beroepcombinatie die ik me kan voorstellen. Aan boer zijn heeft hij helemaal niks, want zolang hij in leven is heeft de burgemeester toch geen doorslaggevende stem. Daarnaast zal een gelijke stemming meteen twee burgers de dood in jagen. Als ik als slet een verkeerde keuze maak, dan kunnen er drie burgers sneuvelen en dan wordt het al gauw hopeloos. Kortom, het ziet er voor ons twee lastig uit en dat betekent dat we niet zomaar wat aan kunnen klooien. 

Zoals in ons forum te lezen valt hebben we daarom een bericht geplaatst over de weerhamster. Omdat er ook al een slet is vermoed ik dat die er niet in zit (am I right?). Op die manier hoop ik dat de wolven Frits niet op zullen eten en mij juist wel. Daarna heb ik natuurlijk meteen een hoop kanttekeningen bij mijn eigen bericht geplaatst en dat heeft precies mijn doel bereikt: de meeste spelers geloven nu dat dat bericht klopt.
Goed, de eerste nacht ging er niemand dood en de heks heeft als het goed is niks gedaan. Ik hoop dat ze mij probeerden op te eten. Het is ook best logisch om de eerste nacht voor een zwerver te gaan en zijn nogal wat mensen die met mij in het dorpsforum liever geen confrontatie aangaan. Zou mooi zijn, want dan weet de heks dat ik onschuldig ben. 

De eerste stemming verliep ook volgens plan: gewoon voor de kasteeldame gaan. Ik vond het heel opvallend het idee gesteund werd door Duco en Georgette. Zij hebben mij idee eerder als belachelijk en zeer verdacht afgedaan. Thomas trouwens ook, maar die nam het destijds op voor medeweerwolf Manon en in latere spellen bleek dat hij het idee toch niet zo slecht vond. Anyway, het liep zoals gepland, maar omdat het plan zo breed gesteund werd, vermoed ik dat Manon geen wolf is. 

Dan nacht 2: nu moest voor het eerst echt kiezen, omdat ik niet twee nachten achter elkaar bij mijn geliefde mag slapen. Dat weerhamsterbericht werd zo goed ontvangen dat de boeren mij veilig terrein leken. Niet de burgemeester, want dat is altijd riskanter, dus moest ik kiezen tussen Jip en Lonneke. Omdat Lonneke met de meerderheid meestemde ben ik voor haar gegaan. 

In de dag was Tram Anh dood. Ze had een sterk beroep, maar een zwakke rol. Ik denk niet dat de wolven er blij mee zullen zijn. Verder neemt ze ook alle informatie over het koppel mee het graf in, dus Frits en ik hoeven niet bang te zijn dat ze hand mond voorbij zal praten (sorry Trammie, niks persoonlijks AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Icon_razz). Maar dan, een bericht van de ziener over Duco en mij. Ik kon mijn frustratie nauwelijks bedwingen over het feit dat de ziener zo in zijn kaarten liet kijken. Er was een kleine kans dat het een fakebericht was, maar dan moest de ziener toch een ander bericht hebben geplaatst.. Die van Lonneke kwam van mij en de laatste was een kort bericht dat de ziener onderschept zou zijn. Zou kunnen, maar het leek me een stuk minder waarschijnlijk.

Duco geeft Victor de kerk en de onderbouwing was tja… matig. Hij weet als het goed is dat hij gezien is door de ziener en doet het voorkomen alsof die een keuze maakt door een muntje op te gooien. Civ komt er dus bij op mijn verdachtenlijstje. Maargoed, als ik zwerver laat ik veldwachter Duco voorlopig liever leven zodat hij mij een beroep kan geven. Als zijn taak erop zit, dan staat de barbier of de heks klaar om hem een kopje kleiner te maken. 

Maar wie is dan de ziener? Vermoedelijk David of Jip, want zij stemden op Duco en de ziener heeft duidelijk gemaakt dat die liever niet om de zaken heen draait. Dan vond ik Jip waarschijnlijker, omdat die geen zwerver is. Jip is ook wel van open kaart spelen. Maargoed, David zou ook kunnen. Helaas liep het nu even wat lastig. Veel mensen geloofden het bericht en ik verwachtte dat zij dan op Duco zouden stemmen, maar lang niet iedereen gaf duidelijk aan wat ze gingen doen. Een tweestrijd was mijn grootste angst, want bij gelijkspel gaan Frits en ik er allebei aan. Dus heb ik vijf minuten voor de deadline mijn stem veranderd van Maureen naar David.

Verkeerd gegokt dus, want hij was de ziener. Ik was er ergens al bang voor. Maar voor David is het wel zuur natuurlijk. Maar hij is niet voor niets gestorven, want Duco moet nu wel een weerwolf zijn. Ik ga lachen als die dat nog serieus probeert te ontkennen. Verder ga ik naarstig op zoek naar een bericht waarin David zegt dat hij mij vertrouwt. 

En wat nu verder: vannacht slaap ik weer bij Frits. Ik heb nog gedacht aan Duco, maar misschien wordt die wel door de witte weerwolf opgegeten. Eigenlijk zou ik het niet zo erg meer vinden om gewoon zwerver te blijven. De barbier en schooljuf zijn niet bepaald op mijn hand, dus immuniteit is wel fijn. Als Duco een beroep aan Thomas geeft (of Thomas gaat dood) en ik ben de enige zwerver, dan mag Duco dood van mij. En als Maureen weigert hem de keel door te snijden, dan weet ik meteen nog een wolf. 

Tot slot nog even de rolverdeling zoals ik hem vermoed (de meeste zullen wel fout zijn XD)

AJ: Slet
Frits: Zondebok
Duco: Weerwolf
Civ: Weerwolf
Georgette4: Weerwolf
Maurienttje: Weerwolf
Meracy: Raaf
Meester Lupus W. Tungsten: Heks
SilentScreamer (Jip): Genezer
Lonneke: andere burger
Nicole: andere burger
(Tram Anh: Eros)

(David: Ziener)

mvg AJ
David
David
Dorpsgek
Dorpsgek

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty Re: AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

za 17 dec 2016, 17:27
Nou Arjo. Iig 2 weerwolven goed. Ben benieuwd of hij zijn hoofd boven water kan houden nu hij best verdacht zal zijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty Re: AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

za 17 dec 2016, 21:03
De weerwolven, vooral Thomas en Jip zijn nog sterk onder de radar, wat erg goed uitpakt voor hen. 
Als Manon doodgaat en vervolgens nog een paar strategisch sterke spelers doodgaan, dan verwacht ik dat de wolven winnen.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty Re: AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

di 10 jan 2017, 19:06
Arjo, netjes geredeneert, je hebt met je weerhamsterbericht tot bijna het einde ons voor de gek gehouden. Well done!
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty Re: AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

di 10 jan 2017, 23:59
Leuke blog, Arjo! Very Happy 
Leuk om te zien hoe je de boel aan het overpeinzen was Razz 
Je zat met de weerwolven aardig goed! Wel grappig dat je mij verdacht had; dat is me helemaal niet zo opgevallen in de berichten overdag. Gelukkig maar ^^ Smile
Gesponsorde inhoud

AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3) Empty Re: AJ's blog voor het dodenforum (nacht 3)

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum