Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+7
Verteller
Meester Lupus W. Tungsten
Nicole
SilentScreamer (Jip)
Civ
Georgette4
AJ
11 plaatsers
Ga naar beneden
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 19:07
De biechtvader komt inderdaad de volledige rol te weten.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 19:10
Nicole schreef:Klopt Arjo, ben ik met je eens.
Victor vertrouw ik de hele tijd al niet omdat hij door Duco benoemd is en het idd zeer gunstig is om een wolf biechtvader te laten zijn. Tegelijkertijd lijkt het me goed mogelijk dat witte Duco juist een onschuldige burger biechtvader zou maken, om verdenkingen bij hemzelf weg te houden en omdat het hem nooit helemaal ongunstig uit zou komen als de biechtvader een niet-witte weerwolf erbij zou lappen. En als hij er in deze situatie voor kiest om jou te bekijken ipv iemand die niet zichzelf kan redden met biecht dan voegt dat wel weer toe aan zijn verdacht-heid.
Al met al denk ik dat we van Victor zn uitspraken na de biecht allicht meer gaan leren over Victor zelf dan over de persoon bij wie hij de biecht af neemt.. We moeten maar even afwachten bij wie hij de biecht afneemt en wat hij daarover zegt voordat we conclusies kunnen trekken.

Zou ook graag horen van andere spelers wie zij nu het meest verdenken en bij wie een biecht hen het meest relevant lijkt..

Ik heb er ook over nagedacht. Als Duco inderdaad de keuze had om een burger of een wolf te kiezen:
- Als die een burger kiest, dan zou die burger erg verdacht worden als Duco betrapt zou worden. Duco wist waarschijnlijk wel dat die gezien was. Maar dan kan die burger-biechtvader nog steeds een medewolf betrappen. En anders van iemand duidelijk maken dat het een burger is. Dus het voordeel wat de wolven hier aan hebben is gering (maar het is er wel).
- Als die een wolf kiest, dan kan die wolf liegen over een burger dat die wolf is. Ook al wordt die wolf-biechtvader dan de volgende dag doodgestemd. 

In beide gevallen gaan er uiteindelijk een wolf en een burger dood (geliefden even niet meegeteld). De heks en de barbier zitten er niet meer in, dus die kunnen niet bijsturen. Als Civ een wolf is, dan snap ik wel dat die bij mij kijkt. Want dan duurt het een dag langer voordat het duidelijk is dat die liegt. In die tussentijd kunnen kunnen de wolven een extra burger opeten, en dat kan ze misschien aan een meerderheid helpen. Daarom denk ik dat die tweede mogelijkheid uiteindelijk beter is voor de wolven.

Maar er is een nog andere mogelijkheid: Het zou kunnen dat geen enkele zwerver wolf was en dat de wolven dus sowieso de beroepen aan de burgers moesten geven. Dan is het uiteraard slim om dat te doen met de sterke beroepen, want dat maakt de ontvangers van die beroepen verdacht. Maargoed, de kans hierop is niet erg groot.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 19:30
Ik ga toch bij AJ kijken omdat ik hem niet vertrouw. De andere mensen die worden geopperd vind ik niet verdacht genoeg om niet de biecht te laten afnemen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 20:05
Waarom vraag je überhaupt wat de rest wil als je toch niet luistert?

SilentScreamer (Jip) schreef:Mja, ik denk inderdaad dat bij nader inzien Arjo bekijken niet zo zinnig is
Nicole schreef:Wat mij betreft op Frits, ook al vind ik Arjo nu het meest verdacht ik zou liever de biecht afgenomen zien bij iemand waar we meer onzekerheid bij hebben.
Georgette4 schreef:Ik denk dat het ook handiger is om andere mensen te laten biechten dan Victors lijstje, al is het maar om het vizier wat groter te maken.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 20:52
Nou, houd ons niet langer in spanning Civ.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 20:58
AJ schreef:Waarom vraag je überhaupt wat de rest wil als je toch niet luistert?
Omdat ik graag hoor wat andere mensen vinden en wat hun afwegingen zijn. Helaas voor jou vond ik deze afwegingen niet sterk genoeg. Ik heb namelijk iets vervelends mede te delen, mijn lieve dorpsgenoten ...

AJ is inderdaad een harig monster! Een weerwolf! Dus bij deze. Wat denken jullie dat we moeten doen? Op hem stemmen of iemand anders?

Ik denk hier het volgende over: de burgers hebben geen speciale krachten meer om AJ 's nachts dood te maken, dus ik denk dat we gewoon op hem moeten stemmen, en morgen weer.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:07
Het probleem is Civ dat ik je nog steeds niet vertrouw.... Ik vraag mij af of AJ wel werkelijk een wolf is.
Aangezien duco en Tungsten er wel heel erg op aanstuurden dat ik AJ zou doden. Waarom zou een (witte) weerwolf daar zo op aansturen?
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:14
maurienttje schreef:Het probleem is Civ dat ik je nog steeds niet vertrouw.... Ik vraag mij af of AJ wel werkelijk een wolf is.
Aangezien duco en Tungsten er wel heel erg op aanstuurden dat ik AJ zou doden. Waarom zou een (witte) weerwolf daar zo op aansturen?
Of je mij vertrouwt of niet is natuurlijk je eigen keuze. Duco stuurde daar op aan omdat AJ kennelijk hem had verraden als wolvenroedel. Tungsten heeft zijn beweegredenen aangegeven, hoewel ik die ook wat krom vond. Maar uiteindelijke wilde ik gewoon weten hoe het zat na die discussie tussen Duco en AJ. Zeker omdat ik als biechtvader toch de volgende weerwolventarget zou zijn, wilde ik hem ook nu gebruiken.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:15
Diepe zucht: dit is precies waar ik al bang voor was.

We kunnen in ieder geval uitsluiten dat we allebei burgers zijn. Dus één van ons is een wolf. Ik neem aan dat jullie graag willen weten wie van de twee. Als je hier graag snel achter wil komen, dan kunnen jullie het best op Civ stemmen. Mocht hij een burger zijn, dan kan Nicole mij de komende twee dagen het stemrecht ontnemen en stemmen jullie mij dood. En dan weten jullie dat mijn inbreng in de discussie niets waard is. 

Als jullie op mij gaan stemmen dan komen jullie op zijn vroegst pas na de stemming van volgende dag te weten hoe de vork in de steel zit. En als dan blijkt dat Civ liegt, dan hebben de wolven al twee burgers kunnen opeten en dan is het voor de burgers hopeloos.

En om nog even op te sommen wat voor Civ als wolf pleit:
- Hij maakt vreemde keuzes en licht die niet of niet duidelijk toe.
- Hij neemt de biecht af bij mij, terwijl veruit de meeste spelers dat geen goed plan vonden. Hij luisterde wel naar Duco, een weerwolf nota bene. 
- Hij kreeg de kerk van Duco. Dit was de eerste keer dat Duco een huis kon weggeven. Verder is de kerk beter dan het kasteel. En Duco hoopte toen nog dat hij zich onder de ziener uit kon lullen.
- Als hij een wolf is weet hij mijn rol nu en die zal hij delen met zijn roedelgenoten.

Ik mag natuurlijk niets over mijn rol zeggen, maar de wolven weten hem nu wel. Dus ik heb wel het volgende te melden: Ik vermoed dat de wolven mij geprobeerd hebben op te eten de eerste nacht.

Conclusie: Een van ons is een wolf. Als jullie zo snel mogelijk willen weten wie van de twee dan moet je Civ doodstemmen. En zorg er ook voor dat de stemming niet gelijk is, want dan gaat de zondebok dood.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:15
Ik denk dat ik civ voor nu vertrouw. 
Het is natuurlijk een slimme zet van de wolven om de positie van biechtvader aan een burger te geven.. zij  kunnen weinig met de gave. De kasteelheer is echter uitermate nuttig voor ze, voor de burgers minder, want het blijft dan echt een gok wie je redt.
ik ga dan ook mee in het wantrouwen dat david had ten opzichte van AJ. 
Ik hebbwel het idee dat tungsten en aj in hetzelfde team zitten omdat ze zo krampachtig haaks op elkaar porberen te staan.. ook een mechanisme om te zorgen dat je team werkt. 
daarnaast kan maureen net zo goed weerwolf zijn, juist omdat ze de witte weerwolf de keel door heeft gesneden. Wellicht heeft jij voldoende gehint om te beslissen dat hij dood moet. En dan is er een wolf dood, wat goodwill kweekt. 
Ik ga denk ik maar gewoon op AJ stemmen...
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:49
Er staat nergens dat AJ een weerwolf is , De ziener is er nooit aan toe gekomen. Tungsten en Duco beschuldigden AJ ervan een weerwolf te zijn. Alleen zij als wolven hadden er baat bij dat AJ weg zou gaan , het liefst nog door de barbier. Want dan konden misschien 2 burgers in één keer doodmaken. Civ je moet echt met wat beters komen....
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 21:49
Ik stem op Civ , weet niet wat de rest van de burgers gaat doen maar goed....
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 23:09
Voor alle burgers: denk er alsjeblieft heel goed over na. Civ wil gewoon dat jullie heel veel tijd gebruiken om mij te doden en zo intussen nog 2 burgers van kant maken. 

Hij heeft absoluut niet geluisterd naar jullie advies. En Lonneke, hij heeft op jou gestemd de eerste dag. Het kon hem natuurlijk niet schelen als er een boer zou sterven, want hij wist dat Duco hem geen slecht beroep zou geven. 

Verder, ik heb nagedacht, maar als ik onverhoopt wordt doodgestemd dan denk ik dat ik mezelf beter niet kan redden. Dat geeft alleen de wolven maar extra tijd. En ik wordt de volgende dag waarschijnlijk weer doodgestemd, want de stemverhouding wordt voor de burgers toch niet beter. Maar de winst voor de burgers wordt dan uiterst onzeker en als de kleine wilde al onder de wolven is, kan het sowieso niet meer. Dus wees verstandig en stem die leugenaar van een Civ dood.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 23:42
Voordat Civ de biecht had afgenomen had ik een voorlopige stem op Tungsten uitgebracht aangezien ik niet meer voor de deadline van vandaag online kon komen. Ik heb deze ingetrokken en ik stem net als maurienttje ook op Civ.
 
Voor Jip, Georgette, en Lonneke:
Zoals ik al zei ga alsjeblieft niet blind mee in de biecht en denk ook na over alle andere dingen die zijn gebeurd. De mensen die aansturen om AJ dood te maken met ofwel het scheermesje ofwel via een stemming zijn alsvolgt:
 
Duco, de weerwolf (wit of bruin blijft een wolf)
Tungsten, iemand met een extreem roekeloos plan dat de burgers het spel had kunnen kosten. Dit is een plan dat hij consequent heeft geweigerd inhoudelijk te verdedigen!
Civ, de biechtvader die door een wolf is aangesteld. Hij maakt de keuze voor de biecht op AJ en zelfs als zo’n beetje het halve dorp hem vraagt om iemand anders te nemen doet hij dit niet. De reden hiervoor is volgens hem dat niemand anders verdacht genoeg is. Dit is complete onzin aangezien zowel Tungsten, Nicole en ikzelf ook verdacht zijn geworden door eerdere acties en de discussie van vandaag.
Nicole, die ook net als Tungsten beschuldigingen maakt en vervolgens niet op tegenargumenten ingaat en weigert om uberhaupt Tungsten en zijn risico’s te bespreken hoewel daar zeker aanleiding tot is.
 
Het plan van de wolven voor vandaag was zoals maurienttje al aanduidde bijna zeker om AJ verdacht te maken door hem het kasteel te geven, waarbij ze gebruikt hebben gemaakt van het feit dat AJ erg de discussie heeft geleid tot nu toe en de resultaten niet fantastisch waren. De hoop was dat maurienttje hem zou doodmaken zodat er 2 burgers zouden sterven voor dat er gestemd werd en de wolven vandaag het spel al zouden winnen. Dit was een briljant plan en eerlijk gezegd vind ik het bijna jammer dat ik geen wolf ben en er niet aan heb kunnen meewerken. Gelukkig is maurienttje is hier niet voor gevallen omdat de risico’s voor de burgers nou eenmaal enorm waren. Nu proberen ze in een wanhopige poging om met de biecht de stemming toch niet op 1 van hen te laten komen.
 

Zelfs als jullie mij niet volledig vertrouwen hoop ik dat jullie inzien dat zowel Tungsten als Nicole als Civ vandaag consequent geweigerd hebben om de risico’s van het neersteken van AJ concreet te bespreken. Ze hebben geweigerd om op tegenargumenten in te gaan. Ze hebben geweigerd om aandacht te besteden aan beschuldigingen tegen hen. Het enige wat ze hebben gedaan is beschuldigingen maken die ze onderbouwen met argumenten die wel concreet en inhoudelijk door andere mensen zijn tegengesproken. Beloon alsjeblieft zo’n manier van discussieren niet en kijk rustig naar wat er daadwerkelijk inhoudelijk is gezegd en nog belangerijker niet is gezegd door iedereen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 00:01
Als Tungsten, Civ en Nicole inderdaad de wolven zijn, dan hebben ze zich wel ontzettend in de kaarten laten kijken. Maar Nicole is schooljuf, dus dan kan het voor de burgers nog altijd ontzettend lastig worden.

In ieder geval lijken Frits en maurienttje op Civ te gaan stemmen. Daarvoor ben ik ze ontzettend dankbaar. Maar verder? Ik heb het vermoeden dat er een zondebok meespeelt, want er wordt door veel mensen met de grote meute meegestemd. Juist door degenen die ik niet verdacht vind. Dat betekent dat er minstens 5 stemmen nodig zijn op Civ. 

Ik maak me geen illusies en verwacht dat Civ, Tungsten en Nicole op mij zullen stemmen. Hoewel ik van Nicole wel wil weten wat ze ervan vindt dat Civ haar advies voor de biecht niet opvolgde. Maar dan gaat Civ dus alleen dood als SilentScreamer (Jip), Georgette4 en Lonneke allemaal op hem stemmen.
Als er geen zondebok meedoet dan is het genoeg als Georgette en ofwel SilentScreamer (Jip) ofwel Lonneke op hem stemt.

Maar nogmaals: denk er goed over na! Als Civ toch een burger blijkt te zijn (en ik dus een wolf), dan kunnen de burgers echt nog wel winnen. Nicole is dan ook geen wolf, dus zij zou mij niet mijn stemrecht ontnemen als we allebei wolven zijn. En dan is er ook nog een raaf. Kortom: als Civ niet een wolf blijkt te zijn hebben jullie meer dan genoeg wapens in handen om mij alsnog van kant te maken, ook al heb ik een kasteel.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 02:05
AJ schreef:En om nog even op te sommen wat voor Civ als wolf pleit:
- Hij maakt vreemde keuzes en licht die niet of niet duidelijk toe.
- Hij neemt de biecht af bij mij, terwijl veruit de meeste spelers dat geen goed plan vonden. Hij luisterde wel naar Duco, een weerwolf nota bene. 
- Hij kreeg de kerk van Duco. Dit was de eerste keer dat Duco een huis kon weggeven. Verder is de kerk beter dan het kasteel. En Duco hoopte toen nog dat hij zich onder de ziener uit kon lullen.
- Als hij een wolf is weet hij mijn rol nu en die zal hij delen met zijn roedelgenoten.

Conclusie: Een van ons is een wolf. Als jullie zo snel mogelijk willen weten wie van de twee dan moet je Civ doodstemmen. En zorg er ook voor dat de stemming niet gelijk is, want dan gaat de zondebok dood.
- Ik maak helemaal geen vreemde keuzes. Jij vindt het alleen vervelend dat je bekeken bent en het geheim eruit is. En Frits verdedigd je wel heel erg opvallend ...
- Ja, ik heb de andere spelers aangehoord, alleen was het niet met ze eens. Ik vond jou verdacht door Duco's verhaal en wilde daarom weten hoe het nu precies zat. Dat ik misschien andere mensen kon bekijken die ook verdacht waren vond ik niet een sterk genoeg argument i.h.a.
- Een kerk is niet beter dan een kasteel. Ik weet niet waar Duco allemaal op hoopte.
- En als jij een wolf bent, dan weten je roedelgenoten dit ook, want ja ... jij werd ook 's nachts wakker.

Verder een algemene opmerking: ik vind dat jullie (Frits en Arjo) wel erg gemakkelijk elkaar naar de mond praten. Is hier meer aan de hand? Misschien zijn jullie wel geliefden, en een burger-wolf of wolf-wolf koppel daarbij! (Ik denk dit echt want er was gevallen dat de geliefden twee mannen waren). Verder vind ik ook dat Maurienntje erg makkelijk met jullie meegaat. Ze is óf naïef, óf een roedelgenoot?

Conclusie: Arjo is een wolf. Als je me niet gelooft mag je op mij stemmen. Als ik dood ben zien we dat ik gelijk heb. Maar dan wordt het heel lastig voor de burgers om nog te winnen (zelfs nu is het al spannend omdat iedereen op een wolf moet stemmen). Als jullie liever op Nicole of Tungsten willen stemmen, vind ik dat ook goed en doe ik ook mee (ik vind Nicole en Tungsten ook verdacht, van Nicole heb ik dit al eerder aangegeven).
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 04:37
Shit zeg, wat een ontzettend lastige ontknoping. Ik hoopte dat Victor iemand anders zou kiezen als Arjo, want die zouden we meteen dood kunnen maken als het een wolf blijkt. We weten het alleen echt nog niet zeker. In feite zou ik keihard willen juichen omdat duidelijk wordt dat AJ een wolf is, maar ik realiseer me ook dat er veel wantrouwen is. Ik weet zelf nog niet heel goed welke kant ik ga kiezen maar ik zie wel dat er een duidelijke verdeling is in de mensen. Er zijn een paar mensen fel aan het schoppen en een paar die wel een duidelijk idee hebben op wie ze willen stemmen. We weten in ieder geval wel dat het tien voor twaalf is en dat een stem nu erg belangrijk is. 

Team 1: Arjo, Frits en Maureen
Team 2: Victor, Nicole, Thomas en Lonneke 

Ik weet dat het niet zo zwart wit is als ik het nu stel, maar om even duidelijk te maken tussen wie we nou moeten kiezen is wel handig, en de kans is ook erg groot dat op dit moment van het spel de weerwolven de burgers aanvallen, en andersom. 

Georgette en ik hebben nog niet helemaal helder in welk team we zitten, omdat beide partijen op zich niet eens met gekke argumenten komen, maar ik realiseer me als een gek dat welke keuze we nu ook maken, deze desastreus kan zijn. Het is dus super belangrijk dat we een verstandige keuze maken.

We weten nu dat Arjo geen stem heeft en dat maakt dat er op dit moment, als iedereen stemt zoals die zijn berichten post, het nu al 2 tegen 4 is. Als we Arjo zouden willen redden moeten dus Georgette en ik allebei op Victor gaan stemmen. 

We weten ook één ding zeker. Arjo zal geen gratie verlenen aan Nicole of Thomas, maar in principe iedereen die tegen hem stemt zal geen gratie krijgen. Hij zou uiteraard zichzelf wel gratie verlenen, en alles lijkt erop dat hij Frits ook zal redden, omdat die in principe consistent aan zijn kant is blijven staan. Dit kan zowel een zegen als een bedreiging zijn. Als Arjo een wolf is dan is kost het ons helaas twee beurten om hem dood te krijgen. Als hij een burger is kan het onze redding zijn dat we nog een dag extra hebben om na te denken. 

Als we kijken naar de wolventactiek van de afgelopen spellen, zullen zij altijd ernaar streven om van de mensen waarvan twijfel is of zij een wolf zijn zullen probeerde te pakken. De kans is dus echt heel groot dat de mensen die dus nog geen team gekozen hebben gepakt worden. Dat zijn dus Georgette en ik. De kans dat ik hier dus voor het laatst spreek is erg groot en ik wil dan ook graag nog een keuze maken die verstandig is.

Het is duidelijk dat het stemmen op 'of Victor' 'of Arjo' wordt. Ergens baal ik hiervan want als we op Arjo gaan stemmen geeft dat niet meteen duidelijkheid, terwijl dit bijvoorbeeld wel was geweest als dit op Frits was (of Frits moet echt niet door hebben gehad dat Arjo niet bij hetzelfde team hoorde als Arjo). Ook kunnen we voor de duidelijkheid wel op Victor stemmen, maar dit kan ons net zo goed een burger kosten en dan staat het 3 of 4 tegen 4 of 5 (afhankelijk van hoeveel wolven erin zitten en of er een kleine wilde/dienstmeisje in het spel zit). Als de wolven dan 's nachts slagen om iemand dood te maken, dan staat het dus 3 of 4 tegen 3 of 4. Dan is het te hopen dat Georgette nog leeft en dat die aan onze kant staat. Ook moeten we niet vergeten dat Nicole aan onze kant staat, want die kan ook nog een behoorlijke invloed hebben op de laatste stemmingen, net als nu. Dat ze mij overigens verdenkt kan twee dingen betekenen. Of ze is een wolf en probeert mij er op een bepaalde manier eruit te werken, zodat ze weer een burger eruit werken, of ze maakt gewoon een foutje. Ik vond het persoonlijk nogal raar dat ik in hetzelfde rijtje met dezelfde argumenten werd benoemd als Arjo en Frits, omdat ik die nooit heb verdedigd of duidelijk heb verdacht. Er is volgens mij helemaal geen aanleiding om mij in diezelfde verdenking te benoemen. In ieder geval lijkt het me logisch dat daarom Nicole op mijn verdachtenlijstje stijgt. Het viel me sowieso wel op dat zij een andere koers ging varen op dag 2 dan de rest. 

Maargoed, de focus ligt een beetje op de biecht vandaag en de vraag is echter wat verstandiger is om wie te geloven, Arjo of Victor. Het lastige is, is dat ik van Arjo echt al tijden niet weet wat ik ervan moet vinden. Dat Duco Arjo het kasteelheerberoep heeft gegeven maakt hem extra sterk, en het kan ook gewoon zijn dat die zijn wolvenvriendje een beroep wou geven (geliefden kan niet meer, wat ik nog wel eens gedacht heb). Toch is het ook weer logisch dat die dit aan een burger geeft omdat die wist dat het een kwestie van tijd was dat die dood zou gaan.

Victor weet ik ook niet zo goed wat ik van hem moet vinden. Door zijn vergeten stem heb ik minder gevoel bij aan welke kant die staat, maar hij weerlegt ook Arjo zijn argumenten wel allemaal. Feit blijft dat als Victor liegt, dat wel een heel dappere zet zou zijn van hem als biechtvader. Je weet namelijk dat als het uitkomt dat de wolven misschien wel enigszins op voorsprong kunnen komen, maar jij ligt er sowieso de nacht erna uit en het team (zoals hierboven beschreven) ligt ook meteen op sterven. 

Aan de consistente verdediging van Frits ga ik ervan uit dat hij aan de zijde van Arjo staat. Dit kan dus een geliefde zijn, maar ook een stel weerwolven. Naast dat dit hen twee verdacht maakt, weet ik dat we ook voorzichtig moeten zijn. Stel namelijk dat Arjo en Frits een burgerkoppel zijn, dan moeten we natuurlijk zorgen dat wij hen niet kwijtraken, want dan staan ze gewoon tot het eind van het spel aan onze kant. Ze zijn wel extra kwetsbaar, dus we kunnen het wel meteen verliezen.

Maargoed, ik twijfel dus hard of ik op Arjo ga stemmen of niet, want zoals ik zei, ik heb zo mijn twijfels bij Arjo als bij Nicole (en die staat aan Victors kant zo te lezen), en ik weet zeker dat de stemming bij een van die twee personen terecht gaat komen. Gezien Georgette en ik de beslissers van de groep gaan zijn ben ik dan ook zeer benieuwd wat de burgemeester van de groep denkt, want die zal uiteindelijk deze stemming gaan beslissen (tenzij er een zondebok meedoet, en tenzij wij twee op Arjo gaan stemmen).  

Ik moet op de een of andere manier weer denken aan dat spel (10?) waar Thomas wolf was en ik de biechtvader was en deze informatie had, en waar het bijzonder moeilijk is om de rest daarvan te overtuigen, omdat de helft wolf is en de andere helft burger. Daarom begrijp ik ook wel weer de struggles van Victor (of juist niet als hij wolf is...). Lastig lastig. 

Ik vind het lastig om te bepalen of het wel verstandig is om Arjo of Victor uberhaupt te lynchen. Dezelfde argumenten zouden bijvoorbeeld net zo effectief kunnen zijn als we Frits of Nicole lynchen. In het geval van Frits zouden we bijvoorbeeld kunnen kijken of Arjo hem wel of geen gratie geeft (dat kan een bewijs zijn voor dat ze aan dezelfde kant staan). In het geval van Nicole is het lastiger omdat mijn persoonlijke verdenkingen ook wel haar kant op gaan, maar tegelijkertijd vertrouwd Victor haar ook nog niet helemaal. Misschien moeten we dat ook een kans geven. Dan moet alleen de burgemeester wel aan mijn kant staan... Wat denk jij, Georgette?

Zo dat was wel weer een heel verhaal, maar ik weet donders goed dat we als burgers nu echt een verstandige beslissing moeten nemen, en ik weet helaas nog niet welke de goeie is. De eerste ronde zat ik gelukkig wel goed maar de tweede keer heb ik helaas een fout gemaakt. Ik wil deze ronde zorgen dat ik aan de goede zijde zit, want als we nu een wolf pakken hebben we meer dan genoeg wapens om de wolven te pakken. 

Oja, en ik hoop dat ik niet teveel tikfouten heb gemaakt, het is inmiddels half 5 geweest en heb al een aardig borreltje op xD  Sleep
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 08:56
Hoewel Civ inderdaad nu wel op argumenten ingaat (zo'n beetje als enige van de mensen in het andere team), is hij niet op het grootste bezwaar van jullie ingegaan. Namelijk dat hij door AJ te biechten de biecht niet controleerbaar heeft gemaakt. Als hij ofwel mij ofwel Tungsten ofwel Nicole had gebiecht was de biecht makkelijker te controleren en zou ongeveer dezelfde info geven aangezien wij allen recht tegenover elkaar staan. En ja AJ was geen gekke keuze voor de biecht, maar misschien niet de beste.
Om niet al te hypocriet te worden moet ik nog even op de tegenargumenten van Civ ingaan die hij wel heeft gemaakt:
Punt 1, zijn de vreemde keuzes, dit is in mijn ogen subjectief en kan ik weinig tegen inbrengen. En ja Civ ik verdedig AJ, maar daar heb ik het hieronder nog even over.
Punt 2, dat er geen andere mensen verdacht zijn is wel een sterk argument want je gaat zo over de opties heen. Zoals ik al zei kan andere mensen bekijken bijna dezelfde info geven en was makkelijker te controleren.
Punt 3, een kerk en een kasteel kunnen allebei extreem machtig zijn afhankelijk van de situatie. Het kasteel is momenteel erg sterk aangezien de heks en de barbier eruit zijn, maar de kerk is ook erg sterk nu het dorp zo in tweeen in gesplitst
Punt 4, als hij een wolf is weten de andere wolven dit is nou niet echt een sterk argument tegen dat wanneer jij een wolf bent weten de andere wolven vannacht de rol van AJ. Maar als jij een wolf bent weten ze dit van wie je ook biecht.
 
@Lonneke je opmerking dat AJ en Tungsten in hetzelfde team zitten is raar. Als twee mensen zo tegen over elkaar staan kan het inderdaad toneelspel zijn, maar ook gewoon 2 verschillende meningen of wolf vs burger. Dat ze in hetzelfde team zitten is dan ook wel een grote aanname om te maken en ik hoop dat je nog even rustig alles doorleest voordat je je beslissing definitief maakt.
 
Weer terug naar @iedereen Wink Zoals heel veel mensen zeggen ben ik vandaag nogal voor AJ in het vuur gesprongen en hier zijn een aantal mogelijkheden voor die dan ook al zijn benoemd door anderen:
 
Ik ben burger en geen geliefde met AJ:
Dit is waar ik achter sta natuurlijk. Ik heb me vooral gefocussed op de enorme risico’s van het plan van Tungsten en het feit dat hij niet naar bezwaren wou luisteren. Dit deed bij mij nogal wat rode vlaggen opgaan en door Tungsten daarop aan te vallen verdedig ik inderdad AJ. Ik ben aan zijn kant blijven staan omdat Tungsten mijn bezwaren bleef negeren en Nicole dit ook is gaan doen nadat ze mij verdacht maakte. Ik loop dan natuurlijk het risico dat ik ongelijk heb.
 
Ik zit in een geliefde koppel met AJ (ofwel dubbelwolf, dubbel burger, of wolf-burger):
Het motief is hier dan natuurlijk duidelijk, ik moest koste wat kost voorkomen dat maurienttje het mes op AJ zou gebruiken en moest dus de aanval ingaan. Ik wil hier erop wijzen dat burger burger koppel net zo goed mogelijk is als de andere twee opties en dus zelfs als wij geliefden zijn kan ik ook aan de kant van de burgers staan.
 
Ik ben wolf en AJ ook:
Hier lijkt een goed motief voor mij of AJ te verdedigen, ik verdedig een medewolf en probeer de witte uit te schakelen. Maar als je dit wat beter bekijkt is dat eigenlijk niet zo. Ik had niet eens mee moeten gaan doen in de discussie en Duco was wel gestorven vandaag, dus waarom zou ik me daarom verdacht gaan maken? Bovendien als ik AJ ga verdedigen gaat hij niet minder verdacht worden en ik ga er wel verdacht van worden of er op zijn minst door in de schijnwerpers staan. Dit is een grote beginnersfout die wolven maken. Als 1 van je medewolven met redelijke argumenten wordt beschuldigt is het meestal de beste optie om dat nog maar wat aan te wakkeren. Of je hem of haar nou verdedigt of niet; de kans is erg aanwezig dat hij of zij doodgaat. Je kan dan maar beter aan de kant van de burgers lijken te staan. Dit hangt natuurlijk wel af van de situatie.
 
Welke optie jullie geloven is natuurlijk aan jullie zelf.
 
Als laatste ga ik mijn belangrijkste argument nog maar een keer herhalen, aangezien het zowel waar is en niemand dit tegenspreekt. Dus ja ik ga hier maar op blijven doorhameren.
Jips team 1 (waar ik inzit) is wel op argumenten ingegaan van het andere team en is dus bereid geweest om het verhaal aan beide kanten te bekijken.
Jips team 2 heeft consequent geweigerd om op argumenten in te gaan, zelfs als het gaat om speleindigende risico’s en nadat hen is gevraagd om dit wel te doen. Ze zijn dus eigenlijk niet bereid geweest om het verhaal aan beiden kanten te bekijken. Zoals ik al zei doet Civ dit nu wel een beetje, maar hij is niet ingegaan op het belangrijkste bezwaar van anderen.

Van Jip zelf denk ik dat hij een burger is en kijk eens naar wat hij doet. Hij bekijkt wel het verhaal van beide teams en is bereid beide serieus te nemen. Dit zou je als burger ook doen, want je wil achter de waarheid komen.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 10:18
Voor de duidelijkheid: ik heb mijn keuze zeker nig niet gemaakt. Wat vast staat is dat ik AJ voor geen meter vertrouw en Frits ook niet, om eerder genoemde argumenten. 
Tungstem en Mau vind ik ook enigszins verdacht.
 
Wat AJ zegt wat betreft de stemmen is natuurlijk een leuke hypothetische situatie.
Uit afgelopen dagen is wel gebleken dat de wolven zich in de grote meute scharen. Wat natuurlijk begrijpelijk is.
Ik denk dat stemmen op frits een goed idee is, het is een manier om de loyaliteit te testen.

AJ argumenten tegen civ kunnen net zo goed tegen hemzelf gebruikt worden. Hij is immers ook aangesteld door iemand van team weerwolf.

Ik heb vandaag niet veel tijd om het forum nog te checken, want dagje schaatsen en twee verjaardagen Wink
Ik zal mn stem rond 5 uur uitbrengen. Choose wisely everyone
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 10:29
SilentScreamer (Jip) schreef:Team 1: Arjo, Frits en Maureen
Team 2: Victor, Nicole, Thomas en Lonneke

Zoals ik het zie is 'team 2' geen echt team. Ik heb nooit Thomas zn plannen verdedigd en hou hem in de gaten, maar ik vind hem gewoon minder verdacht dan de mensen onder 'team 1'. Victor vind ik wel erg verdacht, zeker nu hij de biecht voor Arjo heeft gebruikt terwijl duidelijk gezegd is dat veel mensen dit niet verstandig vinden én dat zijn uitspraken minder vertrouwd zouden worden zodra hij Arjo zou laten biechten. Ik zie geen reden om een biecht af te nemen bij iemand waarvan je weet dat op het moment dat je dat doet je het vertrouwen dat je hebt volledig kwijt raakt... Lonneke vertrouw ik wel, maar ik betwijfel zeer of zij mij wel vertrouwd, heb haar iig niet zoiets zien zeggen Wink

De enige die ik consequent een team heb zien vormen zijn Arjo, Frits en sinds vandaag ook een meer uitgesproken Maureen. En voorheen zag ik Duco ook bij dit 'team' horen totdat hij uit de kast kwam als witte ofc en opeens alle pijlen van het zgn 'team 1' op hem gericht waren.
Natuurlijk kan het zo zijn dat dit burgers zijn die consequent keuzes maken en met theorieën komen die voor elkaar toevallig precies goed uit komen, maar ik heb wel het idee dat we nu op een punt in het spel komen dat we keuzes moeten maken en risico's moeten durven te nemen. De grootste zwakte van de burgers in mijn ogen is nu dat we zo voorzichtig zijn en bang om mogelijk de verkeerde dood te stemmen dat we stemmen gaan uitbrengen waarmee we niks bereiken en niemand doden (nu al voor de 2e keer op een kasteelheer met gratie). Het is vast weer super verdacht dat ik zeg bereid ben risico's te nemen, maar zoals ik ernaar kijk is dit een spel waarbij we door constant op safe te spelen de wolven steeds meer macht geven. Het is nu niet meer dag 1 en we verliezen alleen maar steeds meer burgers, nog even en de wolven hebben de overmacht. Ik ga persoonlijk liever strijdend ten onder en dat we wat hebben geprobeerd te doen tegen de wolven dan dat ik toekijk hoe de wolven het spel manipuleren en de burgers er niets aan kunnen of durven doen. Ik ga daarom niet op Arjo met zn gratie stemmen maar op Frits. Kan goed zijn dat Arjo dan alsnog zijn gratie gebruikt en Frits redt maar van zo'n actie zouden we dan nog meer leren dan van Arjo die zichzelf redt. Ik zal proberen voor de deadline (maar vrees dat ik daar niet tijd voor ga hebben) op het forum te lezen en kijk dan of ik mijn stem nog wil switchen.

Wat betreft het weerleggen van argumenten en dingen waarop ik niet in zou gaan. Het klopt dat ik niet met dezelfde betogen en citaten kom als sommige anderen, dit heeft om eerlijk te zijn ook te maken dat ik volgens mij minder tijd heb/besteed aan het teruglezen van alle opmerkingen. Kan goed zijn dat ik daardoor minder scherpe uiteenzetting maak, maar als dit echt zo'n belangrijk ding is dat ik niet puntsgewijs op ieder argument en overweging in ga dat op het forum genoemd wordt (de enige die ik hier herhaaldelijk opmerkingen over heb zien maken zijn Frits en Arjo volgens mij?) dan kunnen jullie mij gerust een lijstje vragen stellen en dan zal ik daar zo uitgebreid mogelijk op in proberen te gaan.

Tot slot @Jip, het klopt dat ik jou ooit als potentiële verdachte heb genoemd, maar het is wel zo dat ik daarna nooit meer op door gegaan ben omdat ik je niet meer zo verdacht vindt. Ik had op een gegeven moment lappen en lappen tekst aan discussie gemist en toen ik dat doornam viel het me op dat je soms dingen zij die in mijn ogen de wolven erg konden helpen. Maar ik las dat wel met de kennis dat Duco wolf was terwijl dat op dat punt in de discussie niet bekend was voor jullie. Zeker na je laatste bericht te hebben gelezen vertrouw ik je best sterk en kom je juist heel genuanceerd over. Al vrees ook ik voor je leven, er is een kans dat de wolven een burger willen doden die niet veel verdacht wordt en daar ben jij er één van. Maar je weet maar nooit wat hun plannetje is. Misschien zit ik er wel totaal naast met mijn verdenkingen en leggen ze mij om zodat het lijkt dat ik het goed had. You never know met die wolven...
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 10:48
Okee, dit verandert de zaak. Over Nicole had ik al sterke twijfels of ze wel wolf was en die zijn sterker geworden. Maar wat Nicole ook is: als je op Frits stemt, stemt je in feite blanco en daar hebben de burgers helemaal niks aan.

Misschien is Lonneke toch wel een wolf en niet Nicole. Lonneke weigert in ieder geval inhoudelijk op mijn punt in te gaan. Of de door mij geschetste situatie hypothetisch is.

@Jip: ik begrijp dat je twijfelt, maar vind je het ook niet buitengewoon vreemd dat Civ mij uitkiest. Hij hoopt gewoon dat ik mezelf gratie geef en dat die zo voor de wolven heel veel tijd wint. Bijna niemand vond het een goed plan om mij te kiezen voor de biecht. Als burger zou Civ zich toch wel iets hebben aangetrokken van de wil van het dorp. Dit heeft hij niet gedaan. Sterker, hij koos iemand voor de biecht die als wolf erg logisch is.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 11:29
Hoi jongens, wat is dit moeilijk! Gisteravond laat kwam ik thuis van de kerstborrel van werk, dus ik durfde niet zoals Jippert meteen te reageren. Ik heb het forum gisteren echter nog wel goed doorgelezen.

Oei, de beslissende stem hebben is lastig, heel erg! Ik weet net als Jip en Lonneke nog niet echt op wie ik ga stemmen, maar ik denk dat het misschien wel een idee is om de focus van AJ en Civ weg te halen. Dit omdat ik Civ de hele tijd al wazig vind en hij niet naar ons luisterde toen we zeiden dat hij de biecht beter op iemand anders dan AJ kon (lees: eigenlijk moest) inzetten, maar dat dus alsnog niet deed. Ik heb serieus geen flauw idee of zijn biecht helemaal transparant is of niet.

Daarnaast vind ik Thomas ook wat wazig, maar misschien kan dat aan mij liggen. Ik weet niet zo goed wie hij het meest verdenkt. Ik had dat ook een beetje met Nicole, omdat ze een totaal andere koers leek te varen dan de meesten, maar door dat laatste bericht van haar ben ik daar wat op teruggekomen.

Mij lijkt het persoonlijk een goed idee om voor Frits te gaan, niet omdat ik hem verdenk, maar om Arjo's loyaliteit naar hem te testen. Arjo lijkt Frits (en andersom) volledig te vertrouwen. Dan zouden ze in team burger kunnen zitten. Wil Arjo dat de burgers winnen, dan laat hij dat goed zien door Frits gratie te verlenen. Ergens in dit forumgespek heeft hij gezegd dat hij dat ook zou doen. Arjo zou daar heel slim aan doen, want dan gaat de focus naar hem weg en wint hij vertrouwen van de burgers. Is Arjo weerwolf en Frits niet, dan is het signaal dat Arjo daarna zou afgeven (namelijk door Frits géén gratie te verlenen) ook duidelijk genoeg naar de burgers. En is Arjo inderdaad alsnog een weerwolf, maar redt hij Frits wél, dan zouden ze nog wel eens verliefd kunnen zijn en dan kunnen we Civs biecht (en waarschijnlijk ook meer Civ de persoon) weer wat meer vertrouwen.
(Dit laatste natuurlijk ervan uitgaande dat Frits dan geen weerwolf is, wat ik dus denk.)


Aiii, ik vind het moeilijk! Hier zitten ook weer heel veel risico's aan vast, maar we hebben eigenlijk totaal nog geen zekerheid. Hopelijk pakt het goed uit allemaal... Wat zeggen jullie?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 11:40
Hetzelfde als tegen Nicole: Op Frits stemmen is in feite een blanco stem. De wolven zullen sowieso op mij stemmen (al zeggen ze misschien dat ze nog twijfelen). Ik heb en heel sterk vermoeden dat er een zondebok meespeelt, dus er moeten minstens 4 stemmen naar Civ gaan. Dus ik vind niet dat je op Frits moet stemmen. Daarmee loop je in de fuik van de wolven en je zal er achteraf spijt van krijgen.

En verder: als ik inderdaad een wolf ben (en Frits en maurienttje medewolven), dan was ik nu gewoon heel nonchalant geweest en had ik jullie doodleuk op mij laten stemmen. 

Civ schreef:- Ik maak helemaal geen vreemde keuzes. Jij vindt het alleen vervelend dat je bekeken bent en het geheim eruit is. En Frits verdedigd je wel heel erg opvallend ...
- Ja, ik heb de andere spelers aangehoord, alleen was het niet met ze eens. Ik vond jou verdacht door Duco's verhaal en wilde daarom weten hoe het nu precies zat. Dat ik misschien andere mensen kon bekijken die ook verdacht waren vond ik niet een sterk genoeg argument i.h.a.
- Een kerk is niet beter dan een kasteel. Ik weet niet waar Duco allemaal op hoopte.
- En als jij een wolf bent, dan weten je roedelgenoten dit ook, want ja ... jij werd ook 's nachts wakker.
Je ontkent al mijn uitspraken, maar je bent één ding vergeten. Namelijk argumenten te geven. En je geeft zelfs toe dat je Duco's uitspraken serieus neemt. Dat is compleet belachelijk. Houd gewoon je mond als je toch niets zinnigs te melden hebt.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 12:43
@Nicole
Het gaat mij er niet om dat je niet ieder argument hebt uitgeplozen, maar dat je het met geen 1 deed. Je beschuldigt mij met een aantal argumenten en ik geef tegenargumenten om die te weerleggen. In je volgende bericht ga je er op geen 1 in, maar kom je met nieuwe beschuldigingen. Het gaat mij er ook niet om dat je Tungsten verdedigt, maar dat je hem uberhaupt niet opnoemd. Je gaat wel Jip beschuldigen met in mijn ogen zwakke argumenten, maar Tungsten’s roekeloze plan was blijkbaar niet de moeite waard. Zelfs nadat ik expliciet je mening hierover had gevraagd ging je er niet op in. En ja ik hamer er erg op in en misschien had je wat weinig tijd, maar dan heb je alsnog besloten om met je weinige tijd alleen maar meer beschuldigingen te maken in plaats van andermans argumenten serieus te nemen.
 
@Georgette

Hoewel ik uiteraard blij ben dat je Civ meer verdenkt dan mij denk ik dat een stem op mij dan niet de beste keuze is. Ik heb het idee dat je doel is om meer informatie te krijgen om uit deze deadlock te komen. Als we op Civ stemmen weten we of de biecht te vertrouwen is. Als je op mij stemt en AJ redt me weten we alleen dat AJ en ik ofwel in hetzelfde team zitten ofwel elkaar vertrouwen. Hoewel dit ook nuttig is om te weten denk ik dat het antwoord hierop al wel duidelijk is. We komen alleen iets meer te weten als hij me niet redt. Is het dan misschien niet beter om op Civ te stemmen als dat waarschijnlijk meer informatie gaat geven en dat de persoon is die je minder vertrouwd?
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 12:52
Even voor de duidelijkheid. Ik bedoelde niet per se dat er teams zijn in de zin van elkaar verdedigen. Het was alleen wel duidelijk voor diegenen dat die op het andere team wilden gaan stemmen, daar ging het me om. 

Georgette, ik durfde wel te reageren, maar gezien ik al een borrel op had koste het wat meer tijd als normaal xD

Ik vind het ook vreemd dat Arjo 'een heel sterk vermoeden' heeft dat er een zondebok in zit. Of hij is het zelf, ofwel zijn geliefde, of hij is wolf en probeert hier de grote meute over te halen. Er zijn verder echt 0 aanleidingen om dat te denken. Ik denk dat ook de redenering 'een blanco stem' niet geheel klopt, want volgens mij (zie teams) kan het gewoon 6 tegen 2 worden (Arjo mag niet stemmen), en dan is op twee stemmen na de zondebok niet eens nodig. 

Ik heb verder niet zoveel tijd meer, moet nog de schimmels bestrijden aan mijn plafond, strijken (kutwerk), en vanmiddag gourmetten met de Temminks (dat is onze kerstdag bij mijn vader), dus ik ga niet meer veel reageren voor de stemronde. Zoals het er nu uitziet stem ik op Frits, omdat ik vind dat Georgette, Lonneke en Nicole's redenering best plausibel vind, en gezien Arjo en Frits gewoon heel zeker van hun zaak blijken te zijn, en dat is gewoon opvallend.

Jullie hebben nog de kans om mij te overtuigen om toch op iemand anders te stemmen, maar zoals gezegd zal ik niet echt meer reageren...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 12:54
Frits schreef:@Georgette

Hoewel ik uiteraard blij ben dat je Civ meer verdenkt dan mij denk ik dat een stem op mij dan niet de beste keuze is. Ik heb het idee dat je doel is om meer informatie te krijgen om uit deze deadlock te komen. Als we op Civ stemmen weten we of de biecht te vertrouwen is. Als je op mij stemt en AJ redt me weten we alleen dat AJ en ik ofwel in hetzelfde team zitten ofwel elkaar vertrouwen. Hoewel dit ook nuttig is om te weten denk ik dat het antwoord hierop al wel duidelijk is. We komen alleen iets meer te weten als hij me niet redt. Is het dan misschien niet beter om op Civ te stemmen als dat waarschijnlijk meer informatie gaat geven en dat de persoon is die je minder vertrouwd?

Hoi Frits! Ja, dat klopt! Ik probeer zoveel mogelijk informatie te ontfutselen, zodat we nog makkelijker en gerichter kunnen kiezen op wie we moeten stemmen. Het voordeel van stemmen op jou is dat je (hoop ik) hoogstwaarschijnlijk gered wordt door Arjo, want dat heeft hij eerder ergens gezegd, dacht ik, en hij vertrouwt je. Wij verliezen zo dan geen speler. Het punt is dat wanneer we zouden stemmen op Civ en hij is een burger, dat hij waarschijnlijk doodgaat en we dan eigenlijk onnodig een speler verliezen. Plus het feit dat team burger dan nóg kleiner is geworden. Maar nogmaals, ik vind het heel erg moeilijk. Beide opties hebben aardig wat consequenties. Ik weet het nog steeds niet zo goed.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 13:06
Georgette, ik geloof absoluut dat je onschuldig bent, maar je redenering gaat helaas mis. Als je op Frits stemt, zal ik hem waarschijnlijk redden inderdaad. Maar daarmee is het effect hetzelfde als wanneer je op mij stemt. Dan is de situatie morgen precies hetzelfde, maar dan is er waarschijnlijk een burger minder.

Civ is hier ook op uit. Hij hoopt gewoon dat het niet meteen duidelijk wie van ons de waarheid spreekt. Als hij een andere burger had bekeken zoals jou, maurienttje of Frits, dan was namelijk meteen duidelijk geworden dat die liegt. Maar natuurlijk wil hij dat niet, dus koos hij voor een biecht bij mij, tegen alle adviezen in. 
Dus mijn advies: stem op Civ en kom er zo snel mogelijk achter wie van ons twee de waarheid spreekt. En vooral: stem absoluut niet op Frits! Dan heb ik nog liever dat je op mij stemt...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 13:41
Arghh, het is zo moeilijk! Sad Overal zitten consequenties aan... Ik ben heel erg benieuwd op wie Nicole, Civ, Maurienttje, Jippert, Lonneke, Thomas en Frits stemmen, met concrete redenen.

Als ik het goed heb is het bekende lijstje nu als volgt:

Nicole             --> Frits, want zelfde reden als ik
Lonneke          --> Frits, want idem (toch?)
Thomas           --> ? [Ook graag even aanvullen met je belangrijkste verdachten + redenen]
Maurienttje      --> ? [graag even aanvullen met de belangrijkste renenen]
SilentScreamer --> Ook Frits, of iemand anders dan Arjo of Civ?
Frits                --> Civ, niet Arjo!
Arjo                 --> Civ, niet Frits!
Civ                  --> Arjo, want weerwolf (biecht), of wil je alsnog stemmen op iemand anders, vanwege de kasteelheer (ook Arjo dus)?

Help mij!!

Wauw, nu heb ik ook een lijstje! Very Happy
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 13:52
Waarom moet iedereen zo nodig voor Frits gaan? Dat vind ik pas echt een dom idee. Hiermee onttrek je je aan je verantwoordelijkheid en ik het vind het ronduit laf.
Als je vind dat ik niet te vertrouwen ben, wees dan ook zo stoer om op mij te stemmen en ga niet iets anders doen om dan later te zeggen dat je niet op mij hebt gestemd. 

Kortom, stem op Civ of op mij. Met iedere andere keuze help je sowieso de wolven (wie van ons twee daar ook bij hoort).

@Georgette:
maurienttje schreef:Ik stem op Civ , weet niet wat de rest van de burgers gaat doen maar goed....
Waarom plaats je bij Mau een vraagteken. Veel duidelijker dan dit kun je toch niet zijn.

Verder weet ik vrij zeker dat Tungsten op mij zal stemmen. Hij leek er vanaf moment één van overtuigd dat ik een wolf ben (om dubieuze redenen) en ik denk niet dat hij na de biecht van Civ ineens van het tegendeel overtuigd is.

En Lonneke heeft ook gezegd dat ze op mij zal stemmen en niks anders. 

Dus je hebt een mooi lijstje, maar hij klopt van geen kanten.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:07
AJ schreef:Waarom moet iedereen zo nodig voor Frits gaan? Dat vind ik pas echt een dom idee. Hiermee onttrek je je aan je verantwoordelijkheid en ik het vind het ronduit laf.
Als je vind dat ik niet te vertrouwen ben, wees dan ook zo stoer om op mij te stemmen en ga niet iets anders doen om dan later te zeggen dat je niet op mij hebt gestemd. 

Kortom, stem op Civ of op mij. Met iedere andere keuze help je sowieso de wolven (wie van ons twee daar ook bij hoort).

@Georgette:
maurienttje schreef:Ik stem op Civ , weet niet wat de rest van de burgers gaat doen maar goed....
Waarom plaats je bij Mau een vraagteken. Veel duidelijker dan dit kun je toch niet zijn.

Verder weet ik vrij zeker dat Tungsten op mij zal stemmen. Hij leek er vanaf moment één van overtuigd dat ik een wolf ben (om dubieuze redenen) en ik denk niet dat hij na de biecht van Civ ineens van het tegendeel overtuigd is.

En Lonneke heeft ook gezegd dat ze op mij zal stemmen en niks anders. 

Dus je hebt een mooi lijstje, maar hij klopt van geen kanten.

Ik heb bij Mau een vraagteken geplaatst, omdat het voor míj (met nadruk) niet duidelijk was na het lezen van al jullie (vrij lange) berichten met de bijbehorende argumenten.

En het andere punt: ik ben de burgermeester en heb daarom een vrij belangrijke positie, die ik zo goed mogelijk wil benutten. Als ik op jou zou stemmen, nemen je wolvencollega's* mij waarschijnlijk te grazen. Daarbij heb ik nog helemaal niet gezegd dat ik überhaupt op jou of op Frits zou stemmen. Ik stelde Frits alleen voor, want zie reden hierboven. En daarnaast zei ik later: Ik weet het nog niet. Omdat alleen jij en Frits op me hebben gereageerd, wil ik ook nog even reacties van bijvoorbeeld Maurienttje en Thomas, omdat ik ze al een tijdje niet meer heb gehoord. Als zij weer wat geschreven hebben, kan ik mijn besluit baseren op meerdere mensen. Dat is het meer Wink

*gebaseerd op de biecht
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:16
AJ schreef:Verder weet ik vrij zeker dat Tungsten op mij zal stemmen. Hij leek er vanaf moment één van overtuigd dat ik een wolf ben (om dubieuze redenen) en ik denk niet dat hij na de biecht van Civ ineens van het tegendeel overtuigd is.

En Lonneke heeft ook gezegd dat ze op mij zal stemmen en niks anders. 

Lonneke schreef later dit nog:

Lonneke schreef:Voor de duidelijkheid: ik heb mijn keuze zeker nog niet gemaakt. Wat vast staat is dat ik AJ voor geen meter vertrouw en Frits ook niet, om eerder genoemde argumenten. 
Tungsten en Mau vind ik ook enigszins verdacht.

(...)

AJ argumenten tegen civ kunnen net zo goed tegen hemzelf gebruikt worden. Hij is immers ook aangesteld door iemand van team weerwolf.

Ik denk dat zij gaat kiezen tussen Jou, Frits en misschien ook nog tussen Mau en Tungsten.
Nergens staat dat zij sowieso op jou gaat stemmen Wink
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:20
SilentScreamer (Jip) schreef:Zoals het er nu uitziet stem ik op Frits, omdat ik vind dat Georgette, Lonneke en Nicole's redenering best plausibel vind, en gezien Arjo en Frits gewoon heel zeker van hun zaak blijken te zijn, en dat is gewoon opvallend.
Arjo vindt je een lafaard die niet zijn verantwoordelijkheid neemt (goed zo! Very Happy Lafaards verenigt u).
Georgette4 schreef:Arghh, het is zo moeilijk! Sad Overal zitten consequenties aan... Ik ben heel erg benieuwd op wie Nicole, Civ, Maurienttje, Jippert, Lonneke, Thomas en Frits stemmen, met concrete redenen.

Als ik het goed heb is het bekende lijstje nu als volgt:

Nicole             --> Frits, want zelfde reden als ik
Lonneke          --> Frits, want idem (toch?)
Thomas           --> ? [Ook graag even aanvullen met je belangrijkste verdachten + redenen]
Maurienttje      --> ? [graag even aanvullen met de belangrijkste renenen]
SilentScreamer --> Ook Frits, of iemand anders dan Arjo of Civ?
Frits                --> Civ, niet Arjo!
Arjo                 --> Civ, niet Frits!
Civ                  --> Arjo, want weerwolf (biecht), of wil je alsnog stemmen op iemand anders, vanwege de kasteelheer (ook Arjo dus)?

Help mij!!

Wauw, nu heb ik ook een lijstje! Very Happy
Prachtig lijstje! Alleen Maurientje heeft al aangegeven op wie ze gaat stemmen. Ik vind het alleen wel jammer dat zo weinig mensen mij vertrouwen. Overigens mag AJ niet stemmen.
AJ schreef:Waarom moet iedereen zo nodig voor Frits gaan? Dat vind ik pas echt een dom idee. Hiermee onttrek je je aan je verantwoordelijkheid en ik het vind het ronduit laf.
Als je vind dat ik niet te vertrouwen ben, wees dan ook zo stoer om op mij te stemmen en ga niet iets anders doen om dan later te zeggen dat je niet op mij hebt gestemd. 
In principe mag iedereen stemmen op wie hij/zij wil. Je hoeft ze niet meteen voor lafaards uit te maken. Ik snap ook niet wat je met je verantwoordelijkheid bedoelt. Misschien willen mensen liever niet tussen ons kiezen. Daar zou je toch blij mee moeten zijn? Of wil je Frits graag beschermen ... ? Frits komt namelijk ook al voor jouw wolvenhuid op.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:28
Oja, dat is waar ook. Hij is stemrechtloos. Maar goed, een duidelijk statement geeft AJ wel, dus als hij wel had mogen stemmen, was het waarschijnlijk naar jou geweest, Civ. Wel goed dat je het herhaalt, ik was het helemaal vergeten. Dat geeft natuurlijk ook wel enige nuance aan het lijstje. 

Goed, Mau gaat dus voor Civ, als dit dan wél klopt. 
Nu is alleen de vraag wat Tungsten en Lonneke gaan doen.

En aardig van je, Civ, dat je niet vindt dat ik een lafaard ben. Ik wil gewoon mijn keuze (die dus vrij belangrijk is) baseren op zoveel mogelijk argumenten van mensen. Dankzij de nuance van boven kan ik dat al wat meer, waarvoor dank Smile
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:30
Georgette4 schreef:Als ik op jou zou stemmen, nemen je wolvencollega's* mij waarschijnlijk te grazen.
Als ik een wolf ben, dan lijkt het me plausibel dat Frits ook een wolf is, want hij is het tot nu meestal met mij eens geweest. Dus als je op Frits stemt, wordt het niet minder waarschijnlijk dat de wolven je dan te grazen nemen.

En trouwens. Ik hoef niet op je lijstje te staan, want ik mag niet stemmen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:36
@SilentScreamer (Jip) schreef:Zoals het er nu uitziet stem ik op Frits, omdat ik vind dat Georgette, Lonneke en Nicole's redenering best plausibel vind, en gezien Arjo en Frits gewoon heel zeker van hun zaak blijken te zijn, en dat is gewoon opvallend.
Arjo vindt je een lafaard die niet zijn verantwoordelijkheid neemt (goed zo! Dag 3 - Pagina 3 Icon_biggrin Lafaards verenigt u).
Ik vind momenteel niemand een lafaard. Dat vind ik pas als ze op Frits stemmen en daar blijf ik ook bij. De enige reden om op Frits te stemmen is als je mij niet gelooft en dan moet je gewoon op mij stemmen en niet op Frits. Het is duidelijk dat Civ of ik een wolf is en als jullie weten wie van de twee, dan ontvouwt de rest zich ook. Dus als je op iemand anders stemt, dan ben je gewoon bang om verkeerd te gokken. Met dat soort angst gaan we het spel echt niet winnen.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:37
AJ schreef:
Georgette4 schreef:Als ik op jou zou stemmen, nemen je wolvencollega's* mij waarschijnlijk te grazen.
Als ik een wolf ben, dan lijkt het me plausibel dat Frits ook een wolf is, want hij is het tot nu meestal met mij eens geweest. Dus als je op Frits stemt, wordt het niet minder waarschijnlijk dat de wolven je dan te grazen nemen.

En trouwens. Ik hoef niet op je lijstje te staan, want ik mag niet stemmen.

Dat heb ik net al geschreven: ik was dat vergeten, maar je maakt wel duidelijk op wie ik anders zou moeten stemmen. 

En achter 'je wolvencollega's*' staat niet voor niks een *. Ervan uitgaande dat de biecht klopt. 
Jullie kunnen zoals gezegd ook geliefden zijn, ongeacht burger-burger, burger-wolf of wolf-wolf. 

Alleen in het geval van burger-burger zou het erg zijn voor team burger, als burger-wolf is het namelijk nog steeds zo dat de wolf met de anderen wolven meestemt. In het geval van wolf-wolf is het een dubbelslag voor de burgers.

Anyway, ik denk nog steeds na.

Civ, op wie ga jij stemmen? Op Arjo? Of toch op andere mensen (Frits bijvoorbeeld)?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:50
Die * heb ik gezien. Ik redeneerde vanuit die aanname door, vooral om aan te geven dat het in dat geval niet zoveel uitmaakt. Maar ik ben blij dat je Civ's uitspraken niet zonder meer voor waar aanneemt.

Ik neem aan dat Civ op mij gaat stemmen en Tungsten ook. Tungsten was er zeker van dat ik een wolf ben (geen idee hoe, maargoed) en hij was ook al zonder de biecht van plan op mij te stemmen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 14:59
Nu AJ duidelijk heeft gezegd dat hij mij waarschijnlijk gaat redden betekent een stem op mij geen nieuwe informatie. We zitten dan gewoon morgen met hetzelfde dilemma, maar dan wel met een burger minder. Ik begrijp dat wat ik vandaag heb gedaan verdacht is, maar Civ is ook absoluut niet te vertrouwen (wat ik al uitgebreid heb toegelicht). Ik heb zeer duidelijke en in mijn ogen logische redenen gegeven waarom ik mijn acties van vandaag heb gedaan. Ik hoop maar dat jullie me geloven en niet na de eerdere overwinning met de dood van Duco vandaag alsnog de fout ingaan.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 15:11
Hee Frits, jij vertrouwt me tenminste en je bent een ervaren goede speler (en je bent geweldig en je ruikt lekker en je bent sexy etc... XD). Ik vraag me af jij zou doen. Ik zou mezelf ook niet kunnen redden als ik wordt doodgestemd, want dan doe ik in ieder geval niet waar Civ op uit is.
Als er niemand doodgaat zitten we morgen in hetzelfde schuitje maar dan met een burger minder en dat wordt ik waarschijnlijk weer doodgestemd en waarschijnlijk mag ik ook wederom niet stemmen. Het enige is dat de raaf aan onze kant zou kunnen staan en misschien de ravenbrief aan Civ kan geven.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 15:36
Als je me vraagt of ik je zou redden als de rollen waren omgekeerd dan zou ik het doen. Zoals ik al zei was ik er op het begin van de dag absoluut niet van overtuigd dat je een burger was en kwam ik voor je op simpelweg omdat ik het risico te groot vond om de barbier op je te gebruiken. Nu op het einde van de dag denk ik wel dat je een burger bent en ik ga sowieso liever met 1 burger minder de volgende dag in dan met 2 burgers minder. Aangenomen dat de wolven vannacht slagen natuurlijk.
 

Het is gewoon jammer. Ik heb me vandaag een tijdje uit de discussie gehouden omdat ik niet zeker wist of ik voor je op moest komen. Ik wilde het doen omdat ik dacht dat het in het belang was van het dorp, maar ik was bang dat iedereen ervan uit zou gaan dat ik een medewolf was ofwel een geliefde in een koppel met een wolf als ik jou verdedigde. Ik heb uiteindelijk toch maar de keuze gemaakt om voor het belang van het dorp te gaan en mezelf daarvoor in de vuurlinie te zetten. Ik kreeg goede hoop met de dood van Duco, maar helaas zijn mijn angsten uitgekomen en gaat alles nu wellicht in duigen vallen. Had ik maar mijn mond gehouden en niet geprobeerd om de burgers te helpen. Dit was zoveel makkelijker geweest en wie weet was de uitkomst beter. Maarja, als het nu fout gaat en de wolven winnen hebben ze het wel fantastisch gedaan.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 15:51
Nee dat vroeg ik je niet. Ik zou jou redden inderdaad en ik was ervan overtuigd dat jij dat ook bij mij zou doen. 

Ik vraag me vooral af of jij in mijn geval jezelf zou redden. Mijn rol is niet heel sterk (ik ben geen ziener of heks) en de wolven weten hem nu. Als ik mezelf dood laat gaan, dan weet iedereen tenminste dat Civ een leugenaar en dan mogen de burgers die op mij stemden zichzelf heel hard voor de kop slaan. Of zie ik iets over het hoofd en is er een manier om het dorp te overtuigen zonder dat ik daarvoor dood hoef? 

Als de heks of de ziener nog geleefd had, dan was de keuze voor mij makkelijk geweest. Waarom moesten David en Manon ook zo dom spelen -.-
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:18
Oeps dan had ik je verkeerd begrepen. Ik zie je dilemma qua het overtuigen van de rest van het dorp. Ik heb geprobeerd alle argumenten tegen mijn kant van het verhaal serieus te nemen, te bespreken, en als ik dat kon met een logische reden geprobeerd te verwerpen. Ik ben met in mijn ogen logische argumenten gekomen voor mijn kant van het verhaal waarvan de meeste niet eens zijn besproken door de tegenpartij laat staan verworpen. Ik heb zelfs iedereen er constant op gewezen dat dit niet is gebeurd. Als dan toch burgers liever achter mensen staan die alleen beschuldigingen geven en de meeste tegenargumenten simpelweg negeren weet ik het eigenlijk ook niet meer.
 

Het risico is natuurlijk dat morgen de wolven een stemmeerderheid krijgen aangezien ik er redelijk zeker van ben dat onze schooljuffrouw een wolf is. Het zou dan inderdaad nog kunnen met de raaf, maar ik weet eigenlijk ook niet of ik zou willen gokken op unanieme burgers morgen. Zeker niet aangezien de wolven misschien de burgemeester eruit werken vannacht in de hoop dat de nieuwe burgemeester aan de kant van de wolven staat. Het doemscenario zou zijn: vandaag wordt 1 burger doodgestemd en vannacht 1 burger opgegeten. Als 1 van die twee burgers in een burgerkoppel zit gaat er nog een burger dood. Dat maakt de stemming 3 tegen 3 (-1 voor de burgers door de schooljuffrouw, + 1 voor de burgers door de raaf). De burgemeester beslist het dan en hoewel ik denk dat onze huidige burgemeester een burger is ben ik niet overtuigd van alle boeren. Dit houdt ook geen rekening met een eventueel dienstmeisje (ik denk niet dat er een kleine wilde inzit met 4 wolven op 13 spelers). 

Een burger overwinning zou dan dus nog kunnen en ik denk dat het misschien de betere optie is. Ik niet denk dat het morgen lukt om genoeg mensen te overtuigen om op Civ te stemmen zonder dat 1 van ons doodgaat.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:20
Nounou Arjo, je gaat wel een beetje ver, vind je zelf ook niet? Wij proberen een zo goed mogelijke uitkomst van het spel te krijgen en jij begint te roepen dat we laf zijn omdat we een tactische keuze willen maken. Ik vond ook dat je wel harde eisen stelde met je gratie, maar ik noem dat eerder strategisch dan laf. Dat vind ik echt niet tof zeggen. Daarnaast vind ik het ook belachelijk dat je zegt dat Manon en David dom spelen. Je kan als je geen informatie hebt niet zeggen dat ze dom zijn, ze zijn gewoon in de val gelokt door goed spel van de wolven en konden het niet tegenhouden. Ik vind het niet netjes om zo om je heen te gaan slaan. Ik had ze graag aan mijn zijde gehad en om na te trappen vind ik niet oke.

In ieder geval is het belangrijk dat we dus consistent stemmen. Ik wil daarom weten wat de mensen uit team 2 gaan stemmen. We zullen allemaal of op arjo moeten gaan of op frits, anders winnen we de stemming niet.

Kunnen jullie dit aangeven?
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:29
Hoi, ik heb inmiddels mijn keuze kunnen maken. Ik heb ervan uitgegaan dat Tungsten, Lonneke en Civ op Arjo stemmen. Frits stemt op Civ, Maurienttje ook, dat zou AJ ook doen als hij zou mogen stemmen en Nicole wilde (net als jouw laatste bericht) stemmen op Frits, om dezelfde redenen die ik gegeven heb. Lonneke twijfelt volgens mij nog tussen vooral Arjo en Frits (en in mindere mate Tungsten en Nicole), maar ik denk dat ze voor Arjo gaat.

Ik heb een heel gesprek met AJ gevoerd en ik mocht van hem niet op Frits stemmen. Frits zou gegarandeerd gered worden door AJ, dus dat zou allemaal wel goed komen met hem. Als ik dan toch niet op Civ stem, dan moest ik op AJ stemmen, omdat ik anders een laffe keuze zou maken.

Ik heb daarom maar besloten om mijn voorlopige stem op AJ te doen. Ik wil Civ voor nu het voordeel van de twijfel geven en hem vertrouwen. Ik hoop dat je er iets mee kunt, Jip!

En nogmaals mijn redenering om te stemmen op Frits: ik zou niet op Frits stemmen, omdat ik hem verdacht zou vinden, want ik vind hem als persoon zelf niet verdacht, maar om Arjo's loyaliteit naar hem te checken. Gaat AJ wel of niet Frits redden, de persoon die hij volledig vertrouwt (en omgekeerd)?

Mooie cliffhanger overigens Razz
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:41
Als jullie mij doodstemmen ga ik niet meer voor gratie smeken en laat ik mezelf maar gewoon doodgaan. Blijkbaar is dat de enige manier om jullie ogen te openen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:45
@Jip: Het is iedereens goed recht om strategisch te stemmen, maar op Frits stemmen is simpelweg niet strategisch. Ik probeer ook een zo goed mogelijke uitslag te krijgen en als jij zou weten wat ik weet, dan zou je dat begrijpen. Maar ik heb inmiddels door dat het toch geen zin heeft allemaal, dus daarom ben ik nu behoorlijk in de cynische modus (ironisch genoeg is het bijna kerst).

En ik vind het mijn goed recht om te zeggen dat David en Manon dom hebben gespeeld. Manon heeft haar deadline gemist als heks en daardoor zichzelf niet gered en gaat dat ook nog eens tegen de regels in op de Whatsapp zeggen. David had als ziener gewoon beter de kaarten tegen zijn borst moeten houden en als ziener bij de veldwachter kijken is sowieso niet erg handig.

Maargoed, ik zal ieder muizengaatje benutten dat ik nog zie voor de burgers. In ieder geval vind ik dat maurienttje en Frits goed hebben gespeeld. Over de andere burgers zal ik maar zwijgen, want anders gaat de Verteller mij op op het matje roepen voor mijn taalgebruik.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 16:53
Frits schreef:Als jullie mij doodstemmen ga ik niet meer voor gratie smeken en laat ik mezelf maar gewoon doodgaan. Blijkbaar is dat de enige manier om jullie ogen te openen.
Ik zou als ik jou was altijd om gratie vragen als dat kan. Je kan dan aangeven dat je het eigenlijk niet wil en het geeft je een goede mogelijkheid om de burgers nog wat bruikbare tips mee te geven. Maar ik dit zeker meenemen in mijn overwegingen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 17:03
Vooruit, ik zal nog netjes smeken en een gedichtje voor iedereen achterlaten Wink
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 17:18
Ik ga nu aan het kersteten! Ik ga daarom mijn voorlopige stem op Arjo geven. Vergeef me als het een enorme fout is, maar ik denk dat het verstandig is. 

Fijne kerst allemaal!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 17:27
Ik kom ook niet meer online. Fijne Kerst allemaal!
Gesponsorde inhoud

Dag 3 - Pagina 3 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum