Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+7
Verteller
Meester Lupus W. Tungsten
Nicole
SilentScreamer (Jip)
Civ
Georgette4
AJ
11 plaatsers
Ga naar beneden
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 4 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 17:30
SilentScreamer (Jip) schreef:Ik ga nu aan het kersteten! Ik ga daarom mijn voorlopige stem op Arjo geven. Vergeef me als het een enorme fout is, maar ik denk dat het verstandig is. 

Fijne kerst allemaal!
Het is een enorme fout en daar je zul achter gaan komen ook. En ik vergeef hem je alleen als de burgers het alsnog winnen. Daarvoor zie ik een mogelijkheid maar het kan echt alleen als alle burgers goed samenwerken en mijn adviezen correct en strikt opvolgen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 4 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 17:46
Zo, er is weer eens een hoop gebeurd. Duco is dood, witte weerwolf, en Victor heeft de biecht op Arjo gedaan, ook een weerwolf (aldus Victor), maar desondanks weten we nog niet wie we nu dood moeten maken. In de tussentijd doet Arjo allerlei rare beloftes m.b.t. de gratie in de hoop om wat vertrouwen te winnen. Eigenlijk is dit precies de situatie weer ik al bang voor was. Jammer dat maurienttje zich bang heeft laten maken, maar het is ook een moeilijke keuze.

Een ding voorop gesteld, we mogen nu geen burger doodmaken. Het is nu zes tegen drie, maar als we een burger doodmaken en als er dan een burger opgegeten wordt dan is het vier tegen drie. Dan kan Arjo nog een keertje de gratie gebruiken en dan wordt er weer iemand opgegeten, dan is het drie tegen drie. Dan moeten we geluk hebben dat Nicole en Georgette geen wolven zijn, en zelfs dan moeten we maar hopen dat de zondebok toevallig al dood is want anders verliezen we. Dus dat plan van Arjo om Victor maar dood te stemmen en als hij een burger blijkt dan Arjo, dat plan valt meteen al af. Wel opmerkelijk dat Frits hier geen risico's in ziet.

Ik moet er nog even over nadenken en het is nog wat speculatie, maar dit is het scenario dat ik nu in mijn hoofd heb:
Victor en Arjo zijn beiden wolven en Frits is zelf geen wolf maar is wel geliefd met Arjo. Dit zou verklaren waarom Duco sterke beroepen heeft gegeven aan Frits en Arjo, het zou verklaren waarom Frits Arjo zo sterk verdedigt, het zou verklaren waarom Arjo zei dat ik geliefd zou zijn met Duco (ik geloof dat Arjo dit echt dacht, maar als Arjo zelf geliefd is is dit wel een mooie afleidingsmanoeuvre zijn), en tot slot zou het verklaren waarom Victor de biecht opeens bij Arjo deed, pas nadat de barbier haar kracht al gebruikt had. Victor wilde dat eerst niet doen omdat zijn medewolf Arjo natuurlijk niet dood mocht gaan, maar daarna bedacht hij zich pas dat Arjo geliefd was en dat Frits en hij dus overdag dood moeten.

Ik denk dat ik op Arjo ga stemmen. We mogen absoluut geen burger dood stemmen en de gratie moet er toch een keertje uitgehaald worden. Dus waarom niet nu? Morgen hebben we hopelijk iets meer informatie dus dan is het risico dat we een burger doodstemmen kleiner.

Frits schreef:Zelfs als jullie mij niet volledig vertrouwen hoop ik dat jullie inzien dat zowel Tungsten als Nicole als Civ vandaag consequent geweigerd hebben om de risico’s van het neersteken van AJ concreet te bespreken. Ze hebben geweigerd om op tegenargumenten in te gaan. Ze hebben geweigerd om aandacht te besteden aan beschuldigingen tegen hen. Het enige wat ze hebben gedaan is beschuldigingen maken die ze onderbouwen met argumenten die wel concreet en inhoudelijk door andere mensen zijn tegengesproken. Beloon alsjeblieft zo’n manier van discussieren niet en kijk rustig naar wat er daadwerkelijk inhoudelijk is gezegd en nog belangerijker niet is gezegd door iedereen.
Wat speel je toch weer lekker op de man, Frits. In elk bericht nog maar even luidkeels klagen dat ik toch nergens op in ga. Heb je hier overheen gelezen of zo? Ik heb namelijk vrij duidelijk antwoord gegeven: ten eerste acht ik de kans dat Arjo een burger is wel erg klein, en ten tweede is het ook een behoorlijk risico om de wolven maar gewoon de gratie te laten houden. We mogen nu absoluut geen pech hebben met de kleine wilde, of Georgette en Nicole wolven zijn, enz. enz. want anders lukt het al niet meer. Als Maureen Arjo dood had gesneden en we Duco doodgestemd hadden hadden we het nog in eigen hand gehad. Ik heb dit allemaal al eerder gezegd trouwens.

In de tussentijd kwam Arjo in elk bericht met nieuwe beschuldigingen die allemaal even absurd waren: dat ik Duco zou verdedigen, dat ik hem niet echt dood wilde, dat ik geliefd met hem was. Allemaal precies het tegenovergestelde van wat ik ooit gezegd of beweerd heb. Is dat jou niet opgevallen? Of ben je het soms onvoorwaardelijk met hem eens?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 4 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 18:23
Doe niet zo hysterisch man. Voor als het je ontgaan is: ik zal worden doodgestemd. Ik heb stellig de indruk dat je het vervelend vind dat ik mijn standpunten en keuzes goed onderbouw. Dat jij nog geen enkele keer met een zinnig argument ben gekomen en consequent weigert op tegenargumenten in te gaan of je standpunten te nuanceren dat is jouw probleem. 

Maar ik heb een plan uitgestippeld en als dat slaagt dan zal jullie wolven het lachen nog wel vergaan. Jullie hopen natuurlijk dat ik mezelf ga redden, maar hebben jullie er al aan gedacht dat dat helemaal niet hoeft?

En verder Thomas: de ziener en de heks zijn eruit. Dus ik weet niet hoe jij nog aan informatie wil komen. Volgens mij bestaan er niet echt andere manieren. Maar goed, het is al gebleken dat je moeite hebt om levend en dood van elkaar te onderscheiden, want je dacht ook dat TA nog in leven was.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 4 Empty Re: Dag 3

za 24 dec 2016, 19:55
Jongens, houd het wel even gezellig, hè ^^ Het is tenslotte bijna Kerst! Smile Volgens mij is edoor iedereen voldoende ingegaan op de argumenten. Laten we de stemming maar gewoon afwachten. De deadline is al bijna Smile
Mijn oma is hier, we hebben zo een soort kerstdinertje. Ik kom vandaag niet echt meer online, denk ik. Ik wens jullie fijne kerstdagen! Very Happy Geniet van je weekend! ^^
Gesponsorde inhoud

Dag 3 - Pagina 4 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum