Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Dag 3

+7
Verteller
Meester Lupus W. Tungsten
Nicole
SilentScreamer (Jip)
Civ
Georgette4
AJ
11 plaatsers
Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:34
maurienttje schreef:goed mensen laten we even wat scenario's op een rij zetten voor als ik wel en niet mijn mes gebruik:

Scenario 1 ik gebruik mijn mes op Duco: Duco blijkt een wolf, ik ga niet dood (jippie) en de kasteelheer blijft leven. maar hoeveel wolven hebben we over( gezien de klaagmuur , is de kleine wilde er nu ook bij?) en waar zitten de wolven? Misschien voor de burgers juist positief dat de witte weerwolf er dan nog in zit. Hoe zit het met de geliefden, misschien zijn de Yeti en een wolf wel geliefd? Dus aan het einde van de rit hoeveel zijn we er dan mee opgeschoten?

scenario 2: Ik gebruik mijn mes op niemand: Duco wordt waarschijnlijk dan ter dood veroordeeld,hij is een wolf de nacht begint en ik wordt vermoord? wat schieten de wolven ermee op? behalve dat ze een kasteel heer over hebben? Tungsten blijft zwerver..... en dan kunnen we ons exact dezelfde vragen als hierboven vragen.

Scenario 3: Ik gebruik mijn mes op niemand, Aj de kasteelheer wordt ter dood veroordeeld, hij redt zichzelf duhh, de nacht valt ik wordt vermoord en s morgens geeft duco mijn beroep aan Tungsten. Stel tungsten, Aj en duco zijn wolven, dan zijn we echt done..... Tungsten vermoordt de burgermeester en gaat zelf ook dood boehoe, de resterende wolven vervolgen een volgende burger en eten zo ongeveer de laatste burger op in de nacht , lijkt mij geen goede situatie.

Scenario 4:Ik gebruik mijn mes op AJ, Aj blijkt wolf , veldwachter Duco geeft kasteelheer aan Tungsten? We veroordelen duco ter dood , hij gaat eraan of wordt hem gratie verleend? 

Scenario 5:Ik gebruik mijn mes op AJ, Aj blijkt wolf , veldwachter Duco geeft kasteelheer aan Tungsten? We veroordelen tungsten ter dood , hij geeft zichzelf gratie en dan?

scenario 6 Ik gebruik mijn mes op AJ en hij blijkt burger...... laten we daar maar niet aan denken

scenario 7 Ik gebruik mijn mes op Civ civ blijkt wolf jeeej, de nieuwe biechtvader wordt Tungsten , wat schieten we daar mee op?

scenario 8 ik gebruik mijn mes op civ en hij blijkt burger  ... shitzooi

goed dat zijn een paar mogelijke scenario's graag jullie feedback wat is tactisch en we laten de wolven hun wolvenproblemen lekker zelf uitvogelen
Duco kan pas de volgende dag weer iemand een nieuw beroep geven. David was de ziener en hij zei dat Duco een wolf is. Ik denk dus dat we Duco sowieso wel dood gaan stemmen. In dat geval kan hij mij geen beroep meer geven, en blijf ik dus een zwerver.

We kunnen het beste Duco en Arjo doodmaken, want zij zijn vast wolven. Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je gebruikt je mes op Duco, dan stemmen we Arjo dood en verleent hij zichzelf gratie.
2. Je gebruikt je mes op Arjo, dan stemmen we Duco dood.

In het tweede geval is de kasteelheer dood en hebben we dus geen last meer van de gratie. Er is natuurlijk een derde mogelijkheid, namelijk dat je Victor vraagt of hij bij Arjo wil kijken. Ik weet niet of je dat nodig vindt. Als je het niet doet kunnen we morgen nog bij iemand kijken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:39
maurienttje schreef:de burgers zijn toch ook zo goed als kansloos? of nog niet genoeg als ik de klaag muur mag geloven zijn we al in de minderheid
Nee hoor, totaal niet. In het ergste geval is het nu 5 tegen 5. Als je Arjo doodmaakt met je mes, dan is het nu 5 tegen 4. Vervolgens stemmen we elke dag een wolf dood en eten de wolven elke nacht een burger op. Dan wordt het dus  
     5 tegen 4
--> 5 tegen 3
--> 4 tegen 3
--> 4 tegen 2
--> 3 tegen 2
--> 3 tegen 1
--> 2 tegen 1
--> 2 tegen 0.
Zoals je ziet blijven we dan altijd in de meerderheid. Het enige probleem is als de wolven nog een keer de gratie kunnen gebruiken. In dat geval zijn er overdag evenveel burgers als wolven en dan wordt het wel heel spannend. Dan hangt het ervan af of er een zondebok is en of de burgemeester een wolf is of niet.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:50
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Nee hoor, totaal niet. In het ergste geval is het nu 5 tegen 5. Als je Arjo doodmaakt met je mes, dan is het nu 5 tegen 4.
Je neemt hier aan dat ik een wolf ben en ik zie totaal niet hoe je dat zo zeker kan weten. Als ik een burger ben gaat Maureen zelf ook dood en dan is het voor de burgers einde oefening.

Trouwens, als ik een wolf zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken. Dan had hij toch beter op mij kunnen stemmen, want dat was qua beroepen voor hem veel beter.

Ik vind dat maurienttje nu een keuze moet maken. Ook als ze niks wil doen. Maar als ze geen actie onderneemt, dan denk ik dat de wolven haar zullen opeten. Dus als ik haar was zou ik in ieder geval iets doen.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:52
Het is misschien niet zo onverstandig de biecht te gebruiken tungsten , maar op wie? iedereen behalve duco zoveel is zeker haha
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:53
AJ schreef:
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Nee hoor, totaal niet. In het ergste geval is het nu 5 tegen 5. Als je Arjo doodmaakt met je mes, dan is het nu 5 tegen 4.
Je neemt hier aan dat ik een wolf ben en ik zie totaal niet hoe je dat zo zeker kan weten. Als ik een burger ben gaat Maureen zelf ook dood en dan is het voor de burgers einde oefening.

Trouwens, als ik een wolf zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken. Dan had hij toch beter op mij kunnen stemmen, want dat was qua beroepen voor hem veel beter.

Ik vind dat maurienttje nu een keuze moet maken. Ook als ze niks wil doen. Maar als ze geen actie onderneemt, dan denk ik dat de wolven haar zullen opeten. Dus als ik haar was zou ik in ieder geval iets doen.

maar we zetten er geen druk achter hoor  Shocked Shocked Shocked Shocked bounce bounce bounce bounce bounce
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 20:59
Maar zoals ik had gezegd. Beter doen we eerst het mes en dan de biecht, want er is een kans dat door het scheermes ook een geliefde doodgaat. Als dat nou net de persoon is bij wie er is gebiecht, dan is de biecht dus voor niets gebruikt.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 22:26
AJ schreef:Trouwens, als ik een wolf zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken. Dan had hij toch beter op mij kunnen stemmen, want dat was qua beroepen voor hem veel beter.
En als je een burger zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken? Omdat David niet op tijd door had dat hij werd doodgestemd.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 22:28
Burgers, burgers, burgers. Luister goed (vooral Maureen). Ik mag dan wel gesnapt zijn als wolf, maar mijn nachtelijke vachtje is niet donker. En wat zijn júllie naïef zeg.
De wolven staan minstens 5 stappen voor op de burgers, die nu nogal in het duister tasten. Het is voor de wolven nu net alsof ze moeten schaken tegen een baby. Ik wil het 'playing field' graag wat nivelleren, en de burgers nog íéts van een kans geven om te winnen.
De wolven hebben alles kunnen plannen, alle tactieken bedacht: ik zou Arjo kasteelheer maken, zodat hij mij als roedelgenoot zou redden (ik was immers gesnapt). Maar hij heeft ondertussen ingezien dat ik wit ben, dus laat hij mij stikken (om zo zijn kasteelheerkracht voor zichzelf te bewaren).
Nu ik hem heb aangewezen als roedelgenoot probeert hij zich in allerlei bochten te wringen door te zeggen dat er misschien wel een geliefde dood gaat die dan bij de biecht bekeken is (ik heb even mijn (beperkte) kansrekeningskills erop losgelaten: 7/42e (17%) kans dat hij geliefd is, maar dan moet toevallig óók bij zijn geliefde gebiecht worden (1/8e kans). Dus van de uiteindelijke kans dat zijn beschreven scenario zich voordoet blijft niets meer over (net als van zijn argument...)). Hij wil dus duidelijk voorkomen dat er op hem gebiecht wordt vóórdat het mes nog gebruikt kan worden (als dat niet wolvig klinkt...).
Ik snap dat de burgers mij alsnog dood stemmen, maar gebruik dan in ieder geval de biecht (en de uitkomst daarvan moge duidelijk zijn, dus ook het mes) op Arjo. Alleen zo kan je hem deze dag nog dood maken, anders redt hij zichzelf gewoon. Jullie zullen er geen spijt van krijgen.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

wo 21 dec 2016, 22:42
Meester Lupus W. Tungsten schreef:
AJ schreef:Trouwens, als ik een wolf zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken. Dan had hij toch beter op mij kunnen stemmen, want dat was qua beroepen voor hem veel beter.
En als je een burger zou zijn, waarom heeft David dat dan niet laten blijken? Omdat David niet op tijd door had dat hij werd doodgestemd.

David heeft mij bekeken, grote vriend. En hij heeft niet laten blijken dat hij mij verdacht. Juist eerder het tegendeel, want hij leek mij wel te vertrouwen. Als hij had gezien dat ik een wolf was, dan had die toch veel beter op mij kunnen stemmen, want dan had die twee wolven verlinkt i.p.v. één. Ik vond dan misschien dat David niet heel tactisch was, maar hij was wel duidelijk. Hij heeft niet duidelijk gemaakt dat ik een wolf was.

En dan nog, hoe kun jij er zo zeker van zijn dat ik een wolf ben? Jij bent zeker niet de ziener. Het past misschien leuk om je theorie sluitend te krijgen, maar dat maakt het nog niet waar. Jij kunt net zo goed een wolf zijn en dan heeft Duco jou gewoon geen huis gegeven zodat je immuun bent voor de schooljuf én de barbier. Ik denk dat ik dat op dit moment ook liever had gehad.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 00:20
Ik ga mezelf maar gewoon herhalen, maar het risico om AJ om te leggen met het scheermesje is enorm. Het is absoluut niet zeker dat hij een wolf is en zelfs met een biecht is het niet zeker aangezien ook de biechtvader is aangesteld door een wolf. Het enige goede zekere doelwit op dit moment is Duco en ik blijf van mening dat we het mes vandaag moeten gebruiken. We kunnen het eigenlijk niet meer veroorloven om het mes te verliezen vannacht en dus blijft het mes op Duco de beste optie.
Hoewel AJ niet boven verdenkingen is vind ik Duco’s opmerkingen hem nou niet echt verdachter maken. Hoewel zijn redenering over zijn motivatie niet slecht is kan het overgestelde net zo goed waar zijn. Hij kan AJ hebben uitgekozen om enige verdenkingen sterker te maken en dan hopen dat maurienttje het mes op AJ gebruikt. Aangezien hij wolf is zie ik geen reden om vertrouwen te hebben in wat hij dan ook zegt. Ik ben dan ook niet overtuigd over zijn claim dat hij de witte is en dan nog zie ik weinig reden om geen mes te gebruiken.
 

Het feit dat Lupus nog steeds zo extreem overtuigd is om het risico te nemen blijf ik erg verdacht vinden en als ik eerlijk ben, ben ik geneigd om op hem te stemmen mits Duco wordt gedood door maurienttje. Hij lijkt er niet eens rekening mee te houden wat er gebeurd als hij ongelijk heeft wat er ook wordt gezegd en gezien de consequenties als hij ongelijk heeft vind ik dit nogal belachelijk. Natuurljik stem ik op Duco als maurienttje hem niet onlegt.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 01:09
Ik zie hier een Frits die iemand heel hard verdedigt.... Geliefde?
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 07:32
Ja ik verdedig op dit moment AJ en ja dat zou ik normaal gesproken niet zo snel doen, maar je probeert zo wel heel makkelijk de reden waarom ik hem verdedig weg te schuiven. Hoewel ik niet weet of AJ een wolf is weet ik wel dat de twee mensen die het hardst aansporen om bij hem de keel door te snijden de twee mensen zijn die in mijn ogen momenteel compleet onbetrouwbaar zijn.

@maurienttje
Ik begrijp dat AJ op de verdachtenlijst staat en ik verwacht dat ik er ook op sta na mijn stem van gisteren en ik vraag je dan ook niet om mij te vertrouwen. Het enige wat ik van je wil vragen is dat je het zekere voor het onzekere neemt en bij Duco de keel doorsnijdt. Ja het zou zonde zijn als AJ een wolf is en we gebruiken het mes niet om langs de kasteelheer te komen, maar het risico is simpelweg gewoon te groot. Als hij burger is en jij ook verliezen we 2 burgers wat betekent dat het spel al gespeeld kan zijn. 

Belangrijker dan dat nog is dat de 2 mensen die je het hardst aansporen om bij AJ de keel door te snijden Duco en Lupus zijn. Duco is gegarandeerd wolf, hij geeft het zelf ook toe. Lupus heeft zijn hele argumentatie gebaseerd op zijn aanname dat AJ gegaradeerd wolf is. Dit is onzin, want hij kan dit niet 100% zeker weten. Bovendien lijkt hij alles wat mensen zeggen om niet zo'n risico te nemen niet serieus te nemen wat nog grotere onzin is. Iemand die niet bereid is om argumenten tegen een risico dat het verlies van de burgers kan veroorzaken serieus te nemen, is simpelweg niet te vertrouwen! 

Zoals ik al zei verwacht ik niet dat je mij nou zo nodig gaat vertrouwen, maar vertrouw Lupus alsjeblieft ook niet en ga voor de veilige wolvenkill.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 10:46
Frits schreef:Het feit dat Lupus nog steeds zo extreem overtuigd is om het risico te nemen blijf ik erg verdacht vinden en als ik eerlijk ben, ben ik geneigd om op hem te stemmen mits Duco wordt gedood door maurienttje. Hij lijkt er niet eens rekening mee te houden wat er gebeurd als hij ongelijk heeft wat er ook wordt gezegd en gezien de consequenties als hij ongelijk heeft vind ik dit nogal belachelijk. Natuurljik stem ik op Duco als maurienttje hem niet onlegt.
Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat Arjo daadwerkelijk een burger zou zijn. Hij overwoog op dag twee om op maurienttje te stemmen (zonder echt een goede reden te hebben) en stemde de ziener dood, terwijl Arjo wist dat de ziener bij hem gekeken had. Toen dacht ik meteen al dat Arjo weleens een wolf kon zijn en opeens zijn stem wisselde toen hij bedacht dat David de ziener was. Nu Duco niet vergiftigd is (wat ik wel verwacht had aangezien er niet echt een beter moment is voor het vergif), en hij Arjo opeens kasteelheer maakt is die verdenking alleen nog maar sterker.

En net zoals ik niet kan begrijpen dat Arjo vindt dat ik Duco te veel in bescherming neem nadat ik zeg dat Duco dood moet worden gestemd, kan ik ook niet begrijpen waarom je zo graag op de enige zwerver zou willen stemmen die géén beroep gekregen heeft van deze weerwolf. En natuurlijk is er een risico als je het scheermes gebruikt op iemand die niet 100% zeker door de scheermes gepakt is. Dat weet ik heus wel. Maar die kans lijkt me wel érg klein en als Arjo inderdaad een wolf is, waarvan ik overtuigd ben, dan hoeft er maar één dingetje mis te gaan en we verliezen al. Is er een kleine wilde? Dan verliezen we. Komt er een keer een wolf als burgemeester, en is Nicole een wolf? Dan verliezen we. Komt er een keer een wolf als burgemeester en gaan er twee geliefde burgers dood? Dan verliezen we.

Er zijn al drie burgers dood waarvan de twee sterkste. We kunnen het ons helemaal niet veroorloven om de wolven er met de gratie vandoor te laten gaan. Dat is net zo goed een risico, alleen dan een stuk waarschijnlijker gezien de situatie.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 11:38
Hoewel de kans aanwezig is dat AJ een wolf is ben ik daar lang niet zo van overtuigd als jij. Volgens mij is je argumentatie op 3 a 4 dingen gebaseerd maar corrigeer me gerust als ik er 1 mis.
 
Het stemgedrag van AJ gisteren en dat hij misschien op maurienttje wou stemmen zonder reden. De stemming van gisteren maakt zo’n beetje iedereen verdacht aangezien iedereen die op David stemde of een wolf is of eigenlijk geen goede reden had (ja daar hoor ik ook bij). Bovendien was jou stem op Meracy nou ook niet bepaald goed onderbouwd. Het idee dat ze een wolf is als ze niet haar gratie wil opofferen is nou niet echt sterk aangezien de meningen over de dag 1 kasteelheer stem al jaren verdeeld zijn. Het idee dat David duidelijk de ziener was is ook raar aangezien er meerdere mensen waren die het bericht over Duco snel geloofden. Had jij dit bericht ook niet een beetje snel van de hand gedaan zonder alle argumenten ervoor te behandelen?
Dat David niet heeft laten doorschemeren dat AJ een burger is als hij hem heeft bekeken. Dit is onzin, hoe had David dit moeten doen? Yo, ik ben ziener en AJ is geen wolf?
Het kasteel aan AJ. Dit is inderdaad extreem verdacht aangezien het kasteel nu in de handen van de wolven erg sterk is. Je gaat er nu wel vanuit dat de wolven op een manier spelen die erg voor de hand ligt. Ze zouden ook kunnen proberen om AJ extra verdacht te maken na de stemronde van gisteren en dan proberen maurienttje over te halen zijn keel door te snijden. Als maurienttje ook een burger is hebben ze zo zelfs zonder stemming al 2 burgers dood. Dit zou een meesterlijke strategie zijn van de wolven als het lukt. Het feit dat jij dit nog steeds niet benoemd hebt of het weerlegt is echt absurd. Alsof de wolven altijd de meest vanzelfsprekende keuze zullen maken. Sterker nog zelfs nadat ik het heb geopperd en ik je ervan beschuldig niet kritisch over de tegenargumenten na te denken ga je er niet op in.
 
Ook een belangrijk punt: kans en risico zijn 2 zeer verschillende dingen. Zelfs als de kans dat AJ geen wolf is klein is, is het risico nog steeds enorm. Risico is gebaseerd op de kans en de gevolgen en in dit geval is het gevolg de makkelijkste overwinning van de wolven ooit. Als nu 2 burgers dood gaan wordt het 4 tegen 4, een stemming die de burgers alleen kunnen winnen als ze unaniem op een wolf stemmen, de burgemeester een burger is, en als er geen zondebok in zit. Ik zie dit niet allemaal gebeuren dus in mijn ogen is het gevolg een gegarandeerd verlies voor de burgers en dus is het risico enorm zelfs als de kans klein is.
Ten tweede is het alternatief niet slecht. Als Duco’s keel wordt doorgesneden is de stemming 6 tegen 3, wat in ieder geval de kans heeft op een dode wolf en de gevolgen zijn dan:
Of op 6 tegen 2 de nacht ingaan, eventueel met een wolf als kasteelheer, maar dat is nog te winnen.
Of op 5 tegen 3 de nacht ingaan, eventueel met een wolf als kasteelheer, de kans om dit te winnen is kleiner maar niet meer onmogelijk zoals een foute barbier zou zijn.
 

Wederom heb je geweigerd om serieus tegenargumenten te benoemen en er tegen in te gaan zelfs nadat ik je daarvan heb beschuldigt. Je hebt gewoon je argumenten nog een keer herhaalt. En wederom ben je het risico aan het onderschatten, wat op zijn best een domme fout is en op zijn slechtst gewoon misleidend.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 12:45
Duco schreef:Ik zie hier een Frits die iemand heel hard verdedigt.... Geliefde?
Hoewel ik mensen met enig gevoel voor logica erg aantrekkelijk vind (en dat zijn er dit spel niet erg veel, zeker niet onder de mannen niet), moet ik je teleurstellen. Maar volgens mij weet ik al hoe het zit. Thomas is jouw geliefde en daarom probeert hij nu te zorgen dat het scheermes niet op jou wordt gebruikt. Als medewolf zou het ontzettend dom zijn om jou zo hard te verdedigen als hij doet. De enige uitweg voor hem is zorgen dat het scheermes verkeerd gebruikt wordt en de burgers hun meerderheid kwijtraken. En dat precies wat hij probeert.
Frits en Georgette zijn in ieder geval slim genoeg om dit te doorzien en ik hoop maurienttje ook. 

Meester Lupus W. Tungsten schreef:Het lijkt me dan ook zeer onwaarschijnlijk dat Arjo daadwerkelijk een burger zou zijn. Hij overwoog op dag twee om op maurienttje te stemmen (zonder echt een goede reden te hebben) en stemde de ziener dood, terwijl Arjo wist dat de ziener bij hem gekeken had. Toen dacht ik meteen al dat Arjo weleens een wolf kon zijn en opeens zijn stem wisselde toen hij bedacht dat David de ziener was. Nu Duco niet vergiftigd is (wat ik wel verwacht had aangezien er niet echt een beter moment is voor het vergif), en hij Arjo opeens kasteelheer maakt is die verdenking alleen nog maar sterker.
Neem je überhaupt de moeite om de discussie door te lezen. Ik krijg sterk de indruk van niet. Ik namelijk beargumenteerd waarom ik op maurienttje wou stemmen: omdat ze waarschijnlijk geen ziener, heks, weerhamster of raaf is. Dat gaf haar een grotere kans om een wolf te zijn dan de rest. 
Maar nu we het daar over hebben. Ik heb even gezocht naar argumentatie om op Meracy te stemmen, maar helaas. Sterker nog ik had beargumenteerd dat Meracy waarschijnlijk onschuldig was (en ik had gelijk). Dat heb je ook niet weerlegd. Dus de pot verwijt hier de ketel en nog ten onrechte ook.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 14:58
Pfoei jongens, ik vind het lastig. De deadline is vanavond om 8 uur al en die zal (neem ik aan) uitgesteld worden als er een barbier of biecht gedaan wordt. Dat lijkt me redelijk (zou de verteller dit kunnen verifiëren?). Op dit moment is er voor mij nog te weinig grond om te weten wie ik nou wel en niet zou moeten vertrouwen, dus ik weet nog niet op wie ik zou willen stemmen. Het zou me niks verbazen als er tussen de mensen die mekaar nu aanvallen een hoop wolven zitten en waarschijnlijk ook geliefden. Dat zijn toch wel de voornaamste redenen om zonder garanties voor iemand in het vuur te gaan.

Ik zou dus graag (met enige spoed) willen weten of Victor en Maureen hun gave willen gebruiken of niet. Dat zou ons allemaal meer lucht geven denk ik. Ik denk namelijk dat men hier aardig duidelijk heeft dat we ver achterstaan en dat er snel wat moet gebeuren willen we nog kunnen winnen.
Verteller
Verteller
Admin

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:07
Ja als de biechtvader en/of barbier voor/op de deadline aangeeft zijn of haar beroep te willen uitoefenen dan word de deadline voor de stemming verzet.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:09
Als ik jullie was zou ik gewoon een stem op Duco doorgeven, voor als Maureen niks zou doen. 

Ik ben ook wel heel benieuwd of Thomas dan wel echt op Duco gaat stemmen. Want ik heb sterk de indruk dat die daarover liegt. Maar ik hoop echt ontzettend dat Maureen haar scheermes wel gaat gebruiken. Ook voor haar eigen lot lijkt me heel verstandig. Zodra Duco dood is, zullen de wolven het scheermes zo snel mogelijk onschadelijk proberen te maken, volgens mij.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:14
Ik zou de biecht op Arjo doen en mocht hij ook wolf zijn de barbier gebruiken voor Duco en stemmen op Arjo.
Volgens mij kunnne we wel concluderen dat duco een wolf is.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:19
Als Arjo een wolf blijkt te zijn dan zou ik de barbier op Arjo doen en juist stemmen op Duco. Arjo moet namelijk twee keer doodgestemd worden omdat die zichzelf gratie kan verlenen. Dat vermijd je met de barbier (toch?).
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:22
Ik heb alles gelezen en besloten. Ik ga mijn mes gebruiken sowieso omdat ik anders de nacht niet haal. Ik neem liever het zekere voor het onzekere als het gaat om het gebruiken van mijn mes. Dat AJ een wolf is weet ik niet zeker en van Duco wel. En waarom zou een witte weerwolf mij willen helpen? Dat is toch niet logisch? Die wil zelf alleen maar winnen en daar gaan burgers bij dood.
Ik stuur een pb naar de verteller met mijn keuze ....
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:23
had eerst een langer bericht die is helaas niet overgekomen
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:27
Goed punt jip. Ik dacht juist: zo snel mogelijk de veldwachter vermoorden. Maar idd als de barbier arjo in een keer kan vermoorden, dan dat liever. Maar wel graag eerst de biecht, we zijn al wat kostbare rollen kwijt geraakt
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:37
maurienttje schreef:Ik heb alles gelezen en besloten. Ik ga mijn mes gebruiken sowieso omdat ik anders de nacht niet haal. Ik neem liever het zekere voor het onzekere als het gaat om het gebruiken van mijn mes. Dat AJ een wolf is weet ik niet zeker en van Duco wel. En waarom zou een witte weerwolf mij willen helpen? Dat is toch niet logisch? Die wil zelf alleen maar winnen en daar gaan burgers bij dood.
Ik stuur een pb naar de verteller met mijn keuze ....

Is het niet beter om op de biecht te wachten dan? Als Arjo een wolf is dan is het handiger om hem dood te maken omdat hij dan de gratie niet heeft om zich te beschermen. Op Arjo zelf na was volgens mij niemand echt tegen de biecht.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:38
Op wie is de biecht nou gedaan dan? Ik vind het bericht een beetje verwarrend
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:40
De biecht is nog niet gedaan.
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:42
Maureen heeft het doorgegeven aan de verteller zei ze net
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 15:54
Het was wel een beetje uit het niets zo, maar uiteindelijk zijn we wel een wolf kwijt. Helaas is daarmee voor de wolven nu de onderlinge competitie wel over (over de witte) (zie vorige potje), dus ze zullen nu wat meer een pact gaan vormen. 

De volgende keuze is of er ook een biecht gaat komen. Waarschijnlijk lopen er nog twee of drie wolven rond en is er misschien nog wel een kleine wilde of dienstmeisje in het spel. Daarom is het nu of 5 tegen 3 of 4 tegen 4. Ik vind dat nog steeds heel krap dus ik ben zelf wel voor om de biecht te gebruiken. Volgens mij vind iedereen dat nog wel een goed idee. De vraag is natuurlijk op wie...
Lonneke
Lonneke
Dorpsgek
Dorpsgek

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 16:06
Inderdaad. Op Arjo stemmen heeft weinig zin, die redt zichzelf toch... Maar hij zal een keerdood moeten :')
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 16:13
Ik ben wel een beetje in tweestrijd. Nu we weten dat Duco een wolf is, lijkt het heel erg logisch dat Arjo ook een wolf is. Toch is het zo dat die heel hard heeft gestreden om eerst Duco te redden, om hem nu juist kapot te maken. Mede door zijn besprekingen hebben we de ziener gedood in plaats van de wolf. Uiteindelijk heeft hij hierdoor ervoor kunnen zorgen dat een zwerver de kasteelheer is geworden. Anderzijds heeft Arjo wel hard zijn best gedaan om Duco zo snel mogelijk dood te maken deze ronde, en kan de kasteelheer ook juist onze redding zijn, om zo de wolven te vertragen. Ik weet gewoon echt niet of Arjo te vertrouwen is of niet, dus ik denk dat een biecht op Arjo wel zinnig is.

Feit blijft wel dat we geen wapen hebben om hem snel dood te krijgen, dat is echt balen. Misschien toch een biecht op iemand anders?
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 16:23
Way to go Maureen. Gelukkig heb je naar Frits, Georgette, Lonneke en mij geluisterd. Je scheermes is goed benut. En Tungsten kan geen huis meer krijgen en dat lijkt me voor iemand met zijn gevoel voor logica maar goed ook.

Het is dan wel weer jammer dat Duco de witte weerwolf was en niet een bruine. Maar zoals ik al had gezegd: de witte weerwolf is vooral voor de wolven een vloek en niet zozeer voor de burgers een zegen. Ook een witte wolf wil alle burgers van kant maken. En Jip, het kan nog steeds zo zijn dat een van de wolven een geliefde is, dus het is nog niet zeker dat ze een gesloten front vormen. Dit weten ze ook van elkaar niet.

Ik ben wel oprecht verbaast dat Tungsten niet de geliefde is van Duco. Maar goed, hij wou met zijn leugenachtige uitspraken maurienttje zover krijgen om mij te doden en dat is mooi mislukt.

Dan de biecht. Van mij hoeft de biecht niet perse, want ik mag toch niet stemmen. Maar dat is voor jullie natuurlijk geen goede reden. Maar mocht Civ wel een biecht willen afnemen dan heb ik het volgende verdachtelijstje:
1. Nicole
2. Tungsten
3. Georgette4

Toelichting:
- Nicole ontnam mij het stemrecht en niet Duco. Ze scheen ook al van tevoren te weten dat ik een huis zou krijgen. Ik heb sterk de indruk dat ze dit gewoon met Duco heeft afgesproken.
- Tungsten redeneert zo waanzinnig raar. Hij wou de burgers een levensgroot risico laten nemen, terwijl dit niet eens nodig was. En hij lijkt Civ totaal niet te verdenken als die een huis krijgt en mij juist wel. Dat is zo inconsistent als de pest.
- Georgette verdenk ik niet echt, maar ze is wel burgemeester en het is wel goed te weten of die te vertrouwen is. In het eindspel kan dit cruciaal zijn.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 16:29
Lonneke schreef:Inderdaad. Op Arjo stemmen heeft weinig zin, die redt zichzelf toch... Maar hij zal een keerdood moeten :')
Is het een moment in je opgekomen dat Tungsten ook gewoon onzin kan praten. Ik kan ook gewoon een burger zijn. En kom niet aan dat Duco mij een kasteel heeft gegeven.

Duco heeft dat gewoon gedaan om mij verdacht te maken. Waarschijnlijk in de hoop dat de barbier dan op mij af zou gaan. En tot nu toe heb ik alleen maar nadeel van het kasteel gehad, want ik mag ook niet stemmen. Dus dat hele kasteel kan me gestolen worden. En ik had nog veel liever gehad dat Meracy gewoon was blijven leven.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 16:35
Mja, ik denk inderdaad dat bij nader inzien Arjo bekijken niet zo zinnig is, omdat we als hij wolf is we sowieso twee keer moeten kijken. 

De burgemeester kan inderdaad wel een verstandige zet zijn, omdat we op dit moment wel een 4 tegen 4 kunnen spelen (in de aanname dat de kleine wilde nog een wolf wordt). In dat geval is gelijke stemming iets wat we echt moeten voorkomen, anders kan dit wel eens de laatste nacht worden waarin we in het voordeel zijn. We mogen dus geen fouten maken. De burgemeester is na de kasteelheer nu de machtigste speler in het dorp, en als dat een wolf is moeten we die echt zien kapot te maken.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 17:40
AJ schreef:Ik ben wel oprecht verbaast dat Tungsten niet de geliefde is van Duco.

Je bent oprecht verbaasd dat ik, die Duco dood wou stemmen, niet geliefd ben met Duco, die mij géén kasteelheer maakte? Kijk je kunt wel al mijn argumenten afkaatsen met "Ja ja je bent gewoon een geliefde!!" en dan klagen dat mijn logica zo slecht is maar dat verandert echt helemaal niets aan de situatie.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 17:53
Hurray, de eerste wolf is gesneuveld, nu nog eentje vandaag. Ik ben natuurlijk niet tegen een biecht ik wil alleen wel even benadrukken dat we die niet blind moeten gaan volgen. De biechtvader is aangesteld door een wolf. Dit maakt hem natuurlijk niet meteen een wolf, maar ik denk ook niet dat iemand Civ 100% vertrouwd. Dit wil ook niet zeggen dat we de biecht niet serieus moeten nemen, maar wat voorzichtigheid is niet weg.
 
Met de dood van Duco is Tungsten een plaatsje opgeschoven naar mijn hoofdverdachte. Aangenomen dat iedereen de discussie heeft gelezen moet het wel duidelijk zijn waarom ik dit denk, maar ik zal het nog even samenvatten:

Tungsten was voor een extreem riskant plan wat de burgers het spel had kunnen kosten. Hoewel hij hier wel wat redenen voor had heeft hij consequent geweigerd om inhoudelijk op tegenargumenten te reageren. Als je niet bereid bent je plan te verdedigen en maar gewoon je eigen argumenten blijft herhalen scoor je bij mij geen punten. Ook heeft hij naar mijn mening erg geprobeerd mensen te misleiden over het risico van zijn plan. Het was in mijn ogen veel groter dan wat Tungsten probeerde te claimen. Dit bij elkaar klinkt niet als iemand die het beste voor heeft met de burgers...
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 18:13
Hoi allen! Wat een middag! We hebben een groot gat geslagen met zijn allen, mede dankzij Maurienttje! Wat een topper! Dat hij een witte weerwolf is in plaats van een normale geeft voor ons nu op zich geen verschil, omdat hij in team weerwolf zat. Ik denk dat hij pas zou toeslaan als de burgers anders kansloos zouden zijn en ik denk dat dat nu wel meevalt als we op dezelfde voet doorgaan als nu.

Wat betreft de biecht: ik kan me voorstellen dat Arjo graag mij wilt verifiëren als burgermeester. Dan kan ik zwart op wit aantonen dat ik te vertrouwen ben. Ik ben net als Frits nu overigens ook aan het twijfelen aan Tungstens loyaliteit. Ik weet hem niet goed te doorgronden. Misschien is hij dan ook wel een goede kandidaat. Een beetje hetzelfde als Civ, vind ik. Ik weet ook niet zo goed van hem wat hij vindt en denkt. Ik hoop overigens dat hij iemand wil laten biechten, dat zou ons nu wel goed uitkomen. Please, please! Misschien komen we dan dichterbij de weerwolven!
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

do 22 dec 2016, 21:59
Goed ik heb nog even nagedacht over de stemming die nu moet gaan plaatsvinden. Ik hoef niet te stemmen, maar ik moet wel beoordelen of de doodgestemde persoon gratie krijgt of niet. Als Civ een biecht afneemt wordt dat erg lastig, want ik weet niet of die te vertrouwen is. Ook als Civ een wolf is hoeft hij niet perse te liegen.

Wat ik wel kan zeggen: ik heb nu een witte, een grijze en een zwarte lijst voor de gratie. De witte lijst bestaat uit mijzelf en de mensen van wie ik zo goed als zeker ben dat ze geen wolf zijn. Die personen zullen in ieder geval worden gered. De zwarte lijst bestaat uit de personen die ik absoluut niet vertrouw en de grijze is de rest. Mensen op de zwarte lijst zal ik in geen geval redden.

Ik ga niet vertellen wie waar staat, maar wel dat Nicole en Tungsten op de zwarte lijst staan. Zij komen hier pas af als zij de volgende vragen van een bevredigend antwoord kunnen voorzien.

Voor Nicole: Hoezo ontnam je mij het stemrecht en niet Duco. Je wist (of had moeten weten) dat Duco een wolf was. Als burger kon je ook niet zeker weten dat maurienttje Duco neer zou steken. Dus waarom?

Voor Tungsten: 
- Waarom weet je zeker dat ik een wolf ben omdat ik een huis krijg van Duco, terwijl je bij Civ dat juist een reden vindt dat hij geen wolf is? En hoe kun je dit überhaupt zo zeker weten allemaal. Als burger is het toch onmogelijk om te weten wat de wolven voor tactiek hebben?
- Waarom stemde je gisteren op Meracy. Ik had beargumenteerd dat ze waarschijnlijk geen wolf was. Waarom vond je mijn argument niet steekhoudend en wat vond je verdacht aan Meracy?

Zolang deze vragen niet naar tevredenheid zijn beantwoord kunnen ze het uitzicht op gratie vergeten.
Georgette4
Georgette4
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 10:58
Ja Civ, ga je nog iemand laten biechten? We wachten met smart op je antwoord! Wink
En de biecht is ook wel nodig nu, willen we op goede, gegronde redenen kunnen stemmen op iemand!
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 15:41
Zo ik ben er weer! Wat stom dat ik niet door had dat je zwervers niet na kan laten blijven.

Ik heb Arjo overigens na laten blijven omdat het volgens mij voor iedereen wel duidelijk was dat Duco weerwolf was en voor Duco zelf ook dat wij dat allemaal door hadden. Hij leek me dus minder gevaarlijk dan de zo sluwe Arjo die in mijn ogen vrijwel even zeker een weerwolf is en veel gevaarlijker is in zijn invloed op de discussie én zijn stemgedrag.
Ik vind het jammer dat we Duco gedood hebben terwijl we hem makkelijk eruit hadden kunnen stemmen. Tegelijkertijd zitten we nu wel met een probleem met Arjo als kasteelheer. Nu hij niet kan stemmen moeten we daar als burgers optimaal gebruik van maken.

Wat mij betreft niet door op hem te stemmen (want gratie), maar om een andere wolf eruit proberen te stemmen. En de biecht zou daarbij cuciaal kunnen zijn. Wat mij betreft zijn na Arjo de hoofdverdachten eerst Frits en daarna Jip. Lees hun berichten maar eens terug over het al dan niet stemmen op David, het afnemen van de biecht en hun reacties nadat Duco uit de kast kwam als witte...
Een biecht op mij zou zonde zijn want ik ben gewoon een burger, dan heb ik nog liever dat jullie mij vandaag dood stemmen als ik dan echt zo 'verdacht' zou zijn als Arjo beweert. En dan de biecht bewaren voor morgen om af te nemen op de andere hoofdverdachte. Alhoewel dat ook risicovol is, want de kans dat de biechtvader de nacht overleeft wordt volgens mij steeds kleiner nu hij een steeds groter risico vormt voor de wolven...

Ik ben heel benieuwd naar wat er met de biecht gaat gebeuren. Wat mij betreft op Frits, ook al vind ik Arjo nu het meest verdacht ik zou liever de biecht afgenomen zien bij iemand waar we meer onzekerheid bij hebben. Dan is de biecht het meest nuttig. En please, verspil de biecht niet aan mij, dat zou ik zo zonde vinden!
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 16:41
Ik ben benieuwd naar wat meer specifieke verdenkingen over mij aangezien ik een paar van je redenen een beetje raar vind.
 
Mijn stem op David is inderdaad de beste reden om mij verdacht te vinden. Niet alle mensen die op David hebben gestemd kunnen wolf zijn en ik ben dat ook niet. Het was simpelweg een hele stomme fout van mij. Maargoed jullie hebben dan ook geen reden om dit perse te geloven dus is het iets dat mij verdacht maakt.
Wat is verdacht aan mijn opmerking over de biecht? Ik zeg dat ik opzich voor een biecht ben, maar dat we er niet blind op af moeten gaan aangezien ik niet 100% zeker weet dat Civ een burger is. Oftewel ik wil dat mensen rustig nadenken over het resultaat. Ik zie niet in waarom dat verdacht zou zijn.
Dat Duco uit de kast kwam als witte heb ik inderdaad niet bijzonder serieus genomen. Maar kom op, het had ook heel makkelijk een wanhopige poging kunnen zijn van Duco om nog even te blijven leven. En als iemand zelf zegt een weerwolf te zijn ga ik niet meer zomaar zijn adviezen opvolgen. Bovendien staat een witte wolf ook niet aan de kant van de burgers...
 

Je negeerd zo ook een beetje de hele discussie van vandaag, namelijk dat ik heb geprobeerd te vermijden dat we het hele spel zouden vergokken als dat niet nodig is. Maargoed als meer mensen een biecht willen bij mij vind ik het prima. Ik heb niets te vrezen tenzij Civ gaat liegen en als het de duidelijkheid schept om alsnog voor een wolf te gaan kan ik er weinig op tegen hebben. 
Ik ben ook erg benieuwd naar je mening over Tungsten, want daar heb je niets over gezegd en hij staat ook wel degelijk in de spotlights vandaag. En als je mij al verdacht vind als ik weinig deed met een witte weerwolf verklaring kan ik me niet voorstellen dat je Tungsten wel vertrouwd.


Laatst aangepast door Frits op vr 23 dec 2016, 16:42; in totaal 1 keer bewerkt
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 16:42
Meester Lupus W. Tungsten schreef:
AJ schreef:En als Civ een goed beroep krijgt van Duco dan is dat als misleiding voor de burgers en al ik daarna een goed beroep krijg, dan is dat omdat ik ook een wolf ben. 
Ik zeg helemaal niet dat ik hem 100% vertrouw. Sterker nog, ik zei zelfs van niet.

AJ schreef:Verder heeft Tungsten tweemaal op Meracy gestemd en ook zij was onschuldig. Bovendien had ik daar een goed argument voor gegeven, maar daar luisterde hij dus niet naar. Tungsten zat met zijn stem net zo goed verkeerd als ik. 
Sorry maar dat heb ik dan gemist. Was het vanwege haar beroep? Ik stemde op Meracy omdat ze er op dag 1 zo tegen was dat we haar haar gratie zouden laten gebruiken. Volgens mij was ze daar als burger niet zo tegen en als wolf wel in vorige potjes, maar ik kan het mis hebben.
Okee dit stond midden in een bericht van Tungsten en dat had ik gemist. Mijn vraag over Meracy is hiermee beantwoord. De reden om op Meracy te stemmen vind ik niet erg sterk, maar dat gold voor ieder ander eigenlijk ook, dus die vraag is naar tevredenheid beantwoord.
Dan over waarom die Civ vertrouwde en mij niet. Ook hier heeft hij gelijk dat hij Civ zeker niet volledig vertrouwde. Echter, hij zei wel dat Civ misschien een wolf is, maar dat dat niet zeker is. Namelijk omdat de wolven ook kunnen proberen hem verdacht te maken. Dan snap ik nog steeds niet waarom dat bij mij niet zou kunnen. Dus dit verschil zie ik graag nog toegelicht.

Nicole schreef:Zo ik ben er weer! Wat stom dat ik niet door had dat je zwervers niet na kan laten blijven.

Ik heb Arjo overigens na laten blijven omdat het volgens mij voor iedereen wel duidelijk was dat Duco weerwolf was en voor Duco zelf ook dat wij dat allemaal door hadden. Hij leek me dus minder gevaarlijk dan de zo sluwe Arjo die in mijn ogen vrijwel even zeker een weerwolf is en veel gevaarlijker is in zijn invloed op de discussie én zijn stemgedrag.
Ik vind het jammer dat we Duco gedood hebben terwijl we hem makkelijk eruit hadden kunnen stemmen. Tegelijkertijd zitten we nu wel met een probleem met Arjo als kasteelheer. Nu hij niet kan stemmen moeten we daar als burgers optimaal gebruik van maken.

Wat mij betreft niet door op hem te stemmen (want gratie), maar om een andere wolf eruit proberen te stemmen. En de biecht zou daarbij cuciaal kunnen zijn. Wat mij betreft zijn na Arjo de hoofdverdachten eerst Frits en daarna Jip. Lees hun berichten maar eens terug over het al dan niet stemmen op David, het afnemen van de biecht en hun reacties nadat Duco uit de kast kwam als witte...
Een biecht op mij zou zonde zijn want ik ben gewoon een burger, dan heb ik nog liever dat jullie mij vandaag dood stemmen als ik dan echt zo 'verdacht' zou zijn als Arjo beweert. En dan de biecht bewaren voor morgen om af te nemen op de andere hoofdverdachte. Alhoewel dat ook risicovol is, want de kans dat de biechtvader de nacht overleeft wordt volgens mij steeds kleiner nu hij een steeds groter risico vormt voor de wolven...

Ik ben heel benieuwd naar wat er met de biecht gaat gebeuren. Wat mij betreft op Frits, ook al vind ik Arjo nu het meest verdacht ik zou liever de biecht afgenomen zien bij iemand waar we meer onzekerheid bij hebben. Dan is de biecht het meest nuttig. En please, verspil de biecht niet aan mij, dat zou ik zo zonde vinden!
Okee, je hebt wel antwoord gegeven op mijn vraag, maar niet naar tevredenheid. Volgens mij is namelijk iedereens stem (behalve die van Georgette) evenveel waard, sluw of niet sluw. En je geeft zelf toe dat je zeker wist dat Duco een wolf is. Je mag mij gevaarlijker vinden dat Duco, maar dat betekent niet dat mijn stem zwaarder meeweegt. En als je mij mijn stemrecht afpakt, kan ik nog steeds meediscussiëren, dus dat maakt geen verschil. 

En verder geef je geen enkele goede reden waarom ik een wolf zou zijn. Alleen dat ik de discussie teveel zou sturen. Je kan toch niet menen dat je daarom zo zeker bent van je zaak..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ik heb nog even nagedacht over Tungsten. Ik vermoed dat die wel iets in zijn schild voert, maar dat hij geen normale weerwolf is. Wat wel kan dat die kleine wilde of dienstmeisje is, of geliefd is met een andere wolf. Als normale wolf zou het hem volgens mij niet zoveel uitmaken hoe Duco nou precies doodging. En als hij als wolf van mij af wil, dan eet die mij gewoon op.

Dan Nicole: als zij een wolf is, dan is zij behoorlijk gevaarlijk, want ze kan een burger het stemrecht afpakken. De wolven hebben met haar een sterke troefkaart. Als zij een burger is, dan is ze minder machtig, want ook dan kan ze per ongeluk een burger het stemrecht afpakken. 

Conclusie: Ik denk dat we Tungsten voorlopig beter met rust kunnen laten, want hij is als zwerver veel minder gevaarlijk voor de burgers. Ik denk daarom dat Civ het beste bij haar kan biechten. Het feit dat ze hier zelf erg op tegen is, vind ik ook opvallend.
Civ
Civ
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 16:56
Oké, ik wil gaan biechten. Ik ben van plan dat bij Arjo doen, omdat ik hem het meeste verdenk, ook door Duco's verhaal.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 17:03
Oke, dan ga ik er maar even vanuit dat je dat gaat doen. Ik ga nu uit eten en daarna heb ik een borrel, dus ik heb niet echt tijd om te discussiëren, en dan kan ik straks even uitgebreid reageren op Nicole (voor zover ik het heb kunnen lezen lijkt dat dus heel erg op de uitspraken van Frits).

Over de biecht, ik ben blij dat je hem wilt doen, maar ik denk nu dat Arjo misschien nu niet het verstandigst is. Gezien hij kasteelheer is kunnen we hem moeilijk doodstemmen en zou liever een andere wolf willen vinden. Ik denk dat Frits en Nicole nu 1 op 1 staan, dus als we weten of 1 van hen wolf is, weten we ook of de ander te vertrouwen is. Ook zegt dit dan iets over Thomas en Arjo. Ik denk dat dat meer informatie geeft dan alleen Arjo. Ben benieuwd wat de rest hiervan denkt.
SilentScreamer (Jip)
SilentScreamer (Jip)
Burger
Burger

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 17:03
Stuur me even een appje mocht er geen biecht komen, dan kan ik nog mijn stem uitbrengen!!!
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 18:02
SilentScreamer (Jip) schreef:
Over de biecht, ik ben blij dat je hem wilt doen, maar ik denk nu dat Arjo misschien nu niet het verstandigst is. Gezien hij kasteelheer is kunnen we hem moeilijk doodstemmen en zou liever een andere wolf willen vinden. Ik denk dat Frits en Nicole nu 1 op 1 staan, dus als we weten of 1 van hen wolf is, weten we ook of de ander te vertrouwen is. Ook zegt dit dan iets over Thomas en Arjo. Ik denk dat dat meer informatie geeft dan alleen Arjo. Ben benieuwd wat de rest hiervan denkt.

Eens! Vandaag op Arjo stemmen is sowieso zonde. We kunnen beter proberen een andere wolf op te sporen en hem/haar eruit stemmen zodat de wolven met minder zijn. Volgens mij staan we veel sterker als er nog maar 2 wolven over zijn en met op Arjo stemmen gaan we dat sowieso niet redden.

Daarom ben ik voor om een andere hoofdverdachte te laten biechten. Wat mij betreft zou dat Frits zijn, hij verdedigt Arjo en is ervoor om Duco om te leggen met het mesje. Dat zou kunnen zijn omdat hij zoveel twijfels had bij Duco's verhaal, maar ook omdat hij een wolf is die de witte er uit wilt werken en zijn maatje Arjo wilt beschermen. Zelfs al was het verhaal van Duco niet waar geweest dan nog vind ik een potentiële zeer verdachte wolf als kasteelheer een zeer groot risico. Duco hadden we makkelijk uit de weg kunnen ruimen met stemmen.

Maar als de rest van de groep mij als grotere verdachte ziet dan so be it. Dat het dan zogenaamd verdacht is dat ik liever niet wilt dat er op mij gebiecht wordt is natuurlijk onzin. Van mezelf weet ik dat ik onschuldig ben, bij Frits heb ik daar grote twijfels bij. Als er een biecht op mij wordt afgenomen ben ik nog steeds niks wijzer, dan weet Victor iig dat ik onschuldig ben maar weet ik nog niks meer over Frits. Voor Frits geldt uiteraard hetzelfde. Ben dus heel benieuwd wat Victor uiteindelijk doet en wat hij als uitkomst rapporteert van de biecht.
AJ
AJ
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 18:24
Okee, maar ik zeg er nu meteen bij dat ik Civ niet vertrouw. Hij heeft dat beroep van Duco gekregen en het is voor de wolven volgens mij altijd beter om de biechtvader binnen de roedel te hebben. Belangrijker dan de kasteelheer.

Als hij een wolf is, dan kan hij zeggen dat ik een wolf (of iets soortgelijks) ben en zo de tijd enorm rekken. Dat is in het voordeel van de wolven
Daarnaast heb ik van Civ al de hele tijd gevonden dat die erg vreemde keuzes maakt en dit is de zoveelste. Maargoed, als ik doodga dan kom je erachter hoe het zit.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 18:38
Klopt Arjo, ben ik met je eens.
Victor vertrouw ik de hele tijd al niet omdat hij door Duco benoemd is en het idd zeer gunstig is om een wolf biechtvader te laten zijn. Tegelijkertijd lijkt het me goed mogelijk dat witte Duco juist een onschuldige burger biechtvader zou maken, om verdenkingen bij hemzelf weg te houden en omdat het hem nooit helemaal ongunstig uit zou komen als de biechtvader een niet-witte weerwolf erbij zou lappen. En als hij er in deze situatie voor kiest om jou te bekijken ipv iemand die niet zichzelf kan redden met biecht dan voegt dat wel weer toe aan zijn verdacht-heid.
Al met al denk ik dat we van Victor zn uitspraken na de biecht allicht meer gaan leren over Victor zelf dan over de persoon bij wie hij de biecht af neemt.. We moeten maar even afwachten bij wie hij de biecht afneemt en wat hij daarover zegt voordat we conclusies kunnen trekken.

Zou ook graag horen van andere spelers wie zij nu het meest verdenken en bij wie een biecht hen het meest relevant lijkt..
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 18:40
Nicole schreef:

Daarom ben ik voor om een andere hoofdverdachte te laten biechten. Wat mij betreft zou dat Frits zijn, hij verdedigt Arjo en is ervoor om Duco om te leggen met het mesje. Dat zou kunnen zijn omdat hij zoveel twijfels had bij Duco's verhaal, maar ook omdat hij een wolf is die de witte er uit wilt werken en zijn maatje Arjo wilt beschermen. Zelfs al was het verhaal van Duco niet waar geweest dan nog vind ik een potentiële zeer verdachte wolf als kasteelheer een zeer groot risico. Duco hadden we makkelijk uit de weg kunnen ruimen met stemmen.
Oftewel de twee opties achter mijn keuze om niet het spel te vergokken waren: ik was burger en wilde geen wolf geloven of ik was wolf en ik beschermde een andere wolf en wilde de witte doden.
 
De optie van als ik burger was lijkt me heel logisch, waarom zou ik luisteren naar een wolf als hij erop aanstuurt om het spel te vergokken?
 
De optie van mij als wolf is heel wat minder logisch. Als ik de witte eruit zou willen werken had ik gewoon mijn bek kunnen dichthouden en op Duco kunnen stemmen. Dat zou veel makkelijker geweest zijn dan wat ik heb gedaan. De andere kant is dat ik mijn 'maatje' AJ wilde verdedigen. Waarom zou ik als wolf zo'n risico willen nemen als ik vantevoren al weet dat als ik AJ verdedig hij er niet minder verdacht om gaat worden en ik er ook verdacht om zou worden. Bovendien ken je me goed genoeg dat je weet dat ik er totaal nul moeite mee zou hebben om medewolven op te offeren als ze onder druk staan.
 
En ja een potentiele weerwolf als kasteelheer is een risico, maar niet zo groot als het risico om het spel aan de wolven te geven! Als de barbier bij AJ de keel had doorgesneden had dat een consequentie kunnen zijn, maar net zoals Tungsten ben je er erg goed in om daar maar niets over te zeggen.
Frits
Frits
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 18:48
Nicole schreef:Klopt Arjo, ben ik met je eens.
Victor vertrouw ik de hele tijd al niet omdat hij door Duco benoemd is en het idd zeer gunstig is om een wolf biechtvader te laten zijn. Tegelijkertijd lijkt het me goed mogelijk dat witte Duco juist een onschuldige burger biechtvader zou maken, om verdenkingen bij hemzelf weg te houden en omdat het hem nooit helemaal ongunstig uit zou komen als de biechtvader een niet-witte weerwolf erbij zou lappen. En als hij er in deze situatie voor kiest om jou te bekijken ipv iemand die niet zichzelf kan redden met biecht dan voegt dat wel weer toe aan zijn verdacht-heid.
Al met al denk ik dat we van Victor zn uitspraken na de biecht allicht meer gaan leren over Victor zelf dan over de persoon bij wie hij de biecht af neemt.. We moeten maar even afwachten bij wie hij de biecht afneemt en wat hij daarover zegt voordat we conclusies kunnen trekken.

Je verdenkt mij omdat ik Civ niet 100% vertrouw en ik graag wil dat mensen rustig nadenken over de uitslag van de biecht. En dan zeg je nu dat je Civ ook niet 100% vertrouwd. Een beetje rare redenatie...
Bovendien heb je mijn vraag over Tungsten ook niet beantwoord. Hij heeft erg in de schijnwerpers gestaan vandaag met een roekeloos plan dat hij niet wilde verdedigen. Gebaseerd op de afgelopen spellen had ik eigenlijk wel van je verwacht daar in ieder geval iets over te zeggen zou hebben. Maar nee, dat wordt maar genegeerd ook als ik je mening daarover vraag.
maurienttje
maurienttje
Boer
Boer

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

vr 23 dec 2016, 19:03
Stomme site ga je eens even niet mijn bericht laden zucht dan maar opnieuw.
Ik ben het met Aj en Frits een dat Civ, Tungsten en Nicole niet geheel te  vertrouwen zijn. Als is het alleen maar omdat er wel heel erg aangestuurd werd op het doden van AJ wat ik een te groot risico vond. Dus of we de biecht moeten geloven is wel onzeker... maar de biechtvader komt dan de complete rol te weten van diegene?? want dat is misschien wel waardevolle info voor de wolven.
Gesponsorde inhoud

Dag 3 - Pagina 2 Empty Re: Dag 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum