Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Spelverloop spel 1

wo 05 jan 2011, 21:27
Nu de stemming met 5 tegen 1 is geeindigd, gaat spel 1 beginnen met 11 spelers.
De beroepen zijn nu verdeeld en de rollen zullen worden verdeeld zodra de boeren een burgemeester hebben gekozen
Het dorpforum zet ik dan ook zo open, er kunnen nog geen beschuldigingen vallen, er is immers nog niemand dood gegaan.

De Beroepen:

Ik moet alle inwoners van dit o zo mooie dorp helaas meedelen dat er niet genoeg huizen waren voor iedereen. Hierdoor zijn er een aantal zwervers in het dorp:
Duco, David en Vobi Very Happy
Zij zullen op de straat moeten slapen totdat de veldwachter hen een huis toedeeld. De veldwachter is:
Miki Breyll
In ieder dorp zijn natuurlijk een aantal boeren te vinden, zij zorgen immers voor het graan en de biefstukken, dit zijn:
Tram Anh, AJ, Lupus Wolfram Tungsten en tot slot viccie weerwolfie
In ieder dorp staat natuurlijk ook een kerk met daarin een heiligman. De biechtvader van dit dorp is niemand minder dan:
Heinrich Emmanuël Nicolas
Ook staat er in dit prachtige dorp een groot kasteel, hierin woont de zeer nobele kasteelheer:
Aran The Angel
Tot slot loopt er ook in ieder dorp een duister iemand rond, die de inwoners van geneeskrachtige drankjes probeerd te voorzien. De kwakzalver van het dorp is:
Carianne

De boeren kunnen nu gaan discussieren en hebben tot morgen 21:00 om tot een beslissing te komen (eerder mag natuurlijk ook en is alleen maar fijn)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

do 06 jan 2011, 18:55
Na uitgebreid overleg hebben de boeren besloten de o zo wijze en rechtvaardige Lupus Wolfram Tungsten tot burgemeester te benoemen. All hail Lupus Wolfram Tungsten.
Ik ga nu de rollen verdelen, deze zullen via pm aan jullie worden vermeld. Je rol is geheim en mag niet aan iemand anders verteld worden (behalve een geliefde)
Het wordt dan nu ook nacht en het dorp forum gaat weer dicht (iedereen slaapt immers)
Eros kan aan mij de getroffen spelers doorgeven via pm, deze zullen dan een pm krijgen en daarna post ik hier weer om jullie te laten weten dat de andere karakters kunnen beginnen.
@Wouter, als je zo bezorgd bent over het milieu mogen jullie ook wel iemand ophangen morgen Smile
Deadline Eros morgen 21:00 (wederom is eerder natuurlijk erg fijn)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

do 06 jan 2011, 21:17
Beste inwoners van wakkerdam

Ik, de almachtige verteller, verschijn nu in uw dromen om u mee te delen dat Eros (mits deze meedoet natuurlijk Razz) tot een besluit is gekomen. De 2 geliefden kijken elkaar nu zwoel in de ogen en mogen elkaars rol te weten komen.
Voor alle andere karakters geldt nu dat ze hun acties aan mij kunnen doorsturen. Dit kan pas vanaf nu, eerdere acties worden genegeerd. (ja heel lullig) Als je geen acties wil doen, wil ik dit ook graag weten, in verband met snelheid.
De heks kan pas de acties doorsturen als ik informatie heb gestuurd en valt dus ook niet onder de onderstaande deadline:
In verband met het gala: zaterdag 21:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

za 08 jan 2011, 11:32
Beste inwoners van wakkerdam. Wederom verschijn ik in uw dromen om te vertellen dat er een nieuwe zwerver is aangekomen is ons mooie dorpje namelijk Daruvai. Deze doet ook mee met het eerste spel en heeft dus als beroep zwerver.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

za 08 jan 2011, 21:18
Beste inwoners van wakkerdam

Dit zal de laatste keer zijn deze nacht dat ik in jullie dromen verschijn. De deadline voor alle rollen is verlopen. De heks heeft informatie van mij ontvangen (mits er een heks is natuurlijk Muhahaha) en heeft tot zondag 21:00 de tijd om de acties door te geven. Mits iemand de deadline heeft gemist kan die ook nog inzenden tot deze deadline (voor deze keer)

Toeitoei
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

zo 09 jan 2011, 10:43
Beste inwoners

De heks is al tot een beslissing gekomen, dus de mensen die de eerste deadline gemist hadden hebben nu pech (mits deze er zijn natuurlijk)

In de ochtend verzamelde iedereen zich op het dorpsplein. De broodjes werden uitgedeeld en het bleek dat iedereen nog aanwezig was. Echter aan het huis van onze Burgemeerster Tungsen was een ravenbrief gespijkerd. Een geheimzinnig figuur heeft hem beschuldigt. Ook kwamen er speculaties in het dorp, omdat veel inwoners nachtelijke geluiden hadden gehoord.

Het dorpforum wordt nu weer geopend en jullie kunnen gaan beslissen wie jullie willen verbranden og ophangen als wouters milieubezwaren zwaar wegen. Stemmen doe je door mij voor maandag 21:00 een PM te sturen. Als de stemmen zijn geteld post ik hier de uitslag en ook wie op wie heeft gestemd. Je kan je stem niet veranderen, nadat je die hebt doorgestuurd.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

ma 10 jan 2011, 14:37
Beste inwoners van het prachtige dorp wakkerdam

Het doet mij veel verdriet u te vermelden dat 1 van onze zwervers is gestorven (op eigen verzoek), toen ze ging zwemmen in ons lokale meertje bleek dat er ook een alligator in rondzwemt. Daruvai, zwerver, fluitspeler is met magische fluit en al verslonden door dit monsterlijke beest. Ik heb hierna natuurlijk mijn macht gebruikt om de alligator te verwijderen, zodat de 3 overgebleven zwervers nog wel een bad kunnne nemen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

ma 10 jan 2011, 21:07
Beste inwoners

Het was een bewogen dag met een levendige discussie, maar er moest uiteindelijk toch gestemd worden.
Ten eerste wil ik meedelen dat 1 van jullie niet heeftgestemd: Vobi Very Happy
De andere inwonershebben dat wel gedaan en dan volgt hier de uitslag:
Heinrich Emmanuël Nicolas heeft 1 stem tegen gekregen van Duco
Viccie Weerwolfie heeft 3 stemmen tegen gekregen van: Princess Tram Anh, Burgermeester Tungsten en David
Tot slot heeft Burgermeester Tungsten naast de ravenbrief 6 stemmen tegen gekregen en dus 7 in totaal van: Carianne, Aran the Angel, AJ, Heinrich Emmanuël Nicolas, Miki Breyll en Viccie Weerwolfie

Onze goede burgervader wordt nu naar de brandstapel geleid en mag de kasteelheer om vergiffenis vragen. De kasteelheer moet mij voor dinsdag 21:00 een PM sturen met zijn besluit
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

di 11 jan 2011, 09:42
Beste inwoners van wakkerdam

De lokale adel heeft besloten om onze burgervader Burgermeester Tungsten niet te redden.
Terwijl Burgermeester Tungsten brandde op de brandstapel veranderde hij in het een verschrikkelijke wezen dat normaal alleen bij volle maan wakker wordt.
Onze goede Burgermeester Tungsten was echter geen weerwolf, maar een weerhamster. Toen de burgers hun grote fout inzage haalden ze de hamster uit het vuur maar het was te laat. De hamster was dood, maar kon nog net 1 naam uitbrengen: zijn opvolger.

Burgermeester Tungsten moet nu zijn opvolger aanwijzen via PM of over msn of door het tegen mij te zeggen, deze zal burgemeester worden. Als dit is gebeurd begint meteen de nacht en dus ook de nachtelijke acties. Jullie hebben tot woensdag 21:00 de tijd om deze door te sturen (het liefst sneller, want dan kan de heks onder dezelfde deadline vallen) De veldwachter mag alleen op het begin van een dag zwervers een huis toekennen, dus zij zal er nog een nachtje over nadenken.

Vaarwel Burgermeester Tungsten, onze burgervader, boer en weerhamster. We zullen je missen.

PS: Burgermeester Tungsten kan nog wel antwoorden in het dorpforum, want m'n groepen weigeren even te werken. Ik ga dit uitzoeken, maar Burgermeester Tungsten mag niet meer posten in het dorpforum. Alles wat hij daar post zal worden verwijderd (hij is immers dood)
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

di 11 jan 2011, 15:47
Beste inwoners van wakkerdam

We hebben een nieuwe burgervader: Viccie Weerwolfie. Hij vierde een groot feest in zijn boederij en hield een herdenking voor onze oud burgemeester met monument. Het is echter nu wel nacht geworden en het dorpforum sluit weer. Alle nachtelijke acties moeten nu worden uitgevoerd. Het liefst zo snel mogelijk, want de toetsweek komt eraan en dan zal het tempo flink gaan dalen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

wo 12 jan 2011, 13:08
Beste inwoners van wakkerdam

Het doet mij zeer veel verdriet jullie te moeten meedelen dat Vobi vanachtend niet heeft overleefd. Zij heeft een doodje des ontvangen en is dus vannacht in haar slaap gestorven.
Verder is er nog wel goed nieuws. Alle andere inwoners zijn nog steeds in leven en mogen weer levendig gaan discussieren. Ook is er vanachtend geen brief aan iemands deur gespijkerd.
De veldwachter moet nu David of Duco aanwijzen en die wordt dan boer. Dit over PM of etc.
De stem deadline is om donderdag 21:00, de veldwachter heb ik het liefst eerder binnen.

Vaarwel Vobi, zwerver, pyromaan
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

wo 12 jan 2011, 20:19
Beste inwoners

Ik breng weer eens goed nieuws. Onze veldwachter heeft zwerver Duco de sleutel gegeven van het oude huis van Thomas. Hij is nu een boer geworden.

Gefeliciteerd
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

do 13 jan 2011, 21:06
Beste inwoners

Na de tweede stemming hebben jullie weer een besluit genomen en dat is de volgende:
Ten eerste wil ik meedelen dat 1 van jullie niet heeftgestemd:Viccie Weerwolfie
De andere inwoners zijn dat niet vergeten en hebben wel gestemd.
AJ heeft 2 stemmen gekregen: eentje van Aran the Angel en eentje van David
Alle andere mensen, naast Viccie Weerwolfie, want die had zich verslapen Very Happy, hebben gestemd op onze goede nieuwe burgervader: Viccie Weerwolfie. Hij heeft dus 6 stemmen tegen gehad.

Wederom wordt de burgemeester naar de brandstapel geleid en valt onderweg op de knieen voor onze kasteelheer. Hij pakt zijn knieen vast (is smeken in oud Griekenland, wow je leert hier nog dingen) en smeekt hem dus om vergiffenis.

Ik hoor wss zo van kasteelheer of die Viccie Weerwolfie wil redden, want hij is online op msn Very Happy.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

do 13 jan 2011, 21:13
Trouwe burgers,

Ik breng slecht nieuws, onze kasteelheer heeft besloten Viccie Weerwolfie te laten sterven. Terwijl hij in het vuur stond probeerde Viccie Weerwolfie zichzelf nog te redden, maar het lukte niet. Zijn kracht werkt alleen maar in de nacht.

Viccie Weerwolfie moet nu een nieuwe burgemeester aanwijzen en hij kan kiezen uit AJ, Duco of Princess Tram Ahn. Als dit is gebeurd zal de nacht beginnen.

Vaarwel Viccie Weerwolfie, boer, burgervader, oprichter van een standbeeld en Genezer
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

vr 14 jan 2011, 14:56
Beste burgers van het beste dorp op aarde

Onze ex-burgemeester heeft besloten om Duco de nieuwe burgemeester te maken. All hail Duco and his glorious new regime Very Happy
Het is nu nacht, het dorpforum gaat dicht en de nachtelijke acties kunnen naar mij worden gestuurd. Deadline zaterdag 21:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

vr 14 jan 2011, 20:35
Beste burgers van wakkerdam

Het was een kort nachtje deze keer. Toch is er wel degelijk wat gebeurd. Onze goede burgervader was vanochtend niet aanwezig om zijn overheerlijke door de almachtige verteller gemaakte walnotenbonbons op te halen. Na inspectie bleek Duco de nacht niet te hebben overleefd. Ook heeft een of andere vandalistische vogel weer een ravenbrief achtergelaten. Nog wel op het huis van Carianne.
Het wordt nu dag. David wordt nu automatisch boer, omdat er 1 zwerver is en 2 leegstaande boerderijen. Duco moet een opvolger kiezen, maar mag alleen kiezen uit AJ of Tram Ahn, omdat David pas de sleutels krijgt als Duco zijn laatste adem heeft uitgeblazen.
De discussie voor de verbranding kan beginnen als Duco zijn opvolger heeft benoemd.

Vaarwel Duco, zwerver, boer, burgemeester voor 1 nacht en Yeti.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

vr 14 jan 2011, 20:39
Beste burgers

Tram Ahn is de nieuwe burgermoeder geworden. Duco heeft zijn ambtsketting aan haar gegeven. De stemmingsdeadline is zaterdag 21:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

za 15 jan 2011, 22:29
Beste burgers van wakkerdam

De stemming is weer geweest en de resultaten zijn binnen:
Er heeft 1 iemand niet gestemd, dit was Miki Breyll
Er is wel helemaal 1 stem naar David gegaan en die kwam van Carianne
Carianne heeft zelf ook 2 stemmen ontvangen, namelijk door AJ en Heinrich Emmanuel Nicolas. Ook had zij een ravenbrief wat het totaal op 3 zet.
AJ heeft 3 stemmen tegen gekregen van: Aran The Angel, David en Princess Tram Ahn.
De stemming is nu gelijk en omdat er geen zondebok in het spel zit is de stem van de burgemeester doorslaggevend. Degene die is doodgestemd is AJ. Ik heb al van de kasteelheer gehoord dat hij AJ niet zou willen redden, dus AJ sterft ook. Hierdoor sprongen de tranen in de ogen van Miki Breyll en pleegt zij zelfmoord nu haar geliefde dood is.

De nacht gaat nu beginnen en de nachtelijke acties kunnen aan mij worden doorgestuurd. De deadline is maandag 09:00, omdat ik eerder toch niet kan kijken :p

Vaarwel AJ, boer, geliefde, weerwolf en vaarwel Miki Breyll, veldwachter, geliefde en raaf
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

ma 17 jan 2011, 08:48
Trouwe burgers,

Het was vannacht een rustige nacht, want er zijn immers nog maar 5 inwoners en toch kwamen die niet allemaal hun chocoladetaart halen vanochtend. Aran The Angel heeft de nacht namelijk niet overleefd. Hij is teruggevonden in zijn grote kasteel. De overgebleven 4 inwoners zijn nu in rep en roer en willen bloed zien. De nieuwe stemmingsronde mag beginnen. Deadline dinsdag 11:00 (kom weer niet veel eerder online (stomme toetsweek))

Vaarwel Aran, kasteelheer, Ziener
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

ma 17 jan 2011, 12:40
Beste burgers van wakkerdam

De kwakzalver heeft besloten haar kracht te gebruiken en de biechtvader weer een kans te geven. De biechtvader heeft besloten deze kans aan te grijpen en heeft bij David de biecht afgenomen
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

di 18 jan 2011, 11:58
Trouwe 4 bewoners,

Er is weer hevig gediscussierd en er is ook weer gestemd:
David heeft 2 stemmen ontvangen van Heinrich Emmanuel Nicolas en Carianne
Heinrich Emmanuel Nicolas heeft 2 stemmen ontvangen van David en Princess Tram Ahn
Omdat de burgermoeder de beslissende stem heeft is Heinrich Emmanuel Nicolas, biechtvader en weerwolf op de brandstapel beland.
In de nacht is er ook weer iemand opgegeten. Onze goede burgermoeder moest eraan geloven. Princess Tram Ahn, boerin, burgemeester en Eros heeft het niet overleefd.
Hierdoor wordt David automatisch de nieuwe burgemeester. De stemming is dan heel eenvoudig en hoeft ook niet te worden gehouden. David moet op Carianne stemmen, Carianne op David.
Carianne belandde dus op de brandstapel. Toen ik dat zag, ben ik natuurlijk meteen naar het dorp gegaan om Carianne te redden, maar ik was te laat. Carianne, kwakzalver en weerwolf was al gestorven.
De enige bewoner is nu David, boer, burgemeester en heks. De burgers hebben gewonnen met extra punten (als ik wist hoe ik die kon geven) voor David.

Vaarwel Wakkerdam, ik vervloek u (Carianne moest winnen 😢 (ja, ik ben partijdig, maar ook eerlijk))

PS: Het nieuwe spel begint op vrijdagmiddag, dan zal ik de beroepen verdelen. Ik ben dus nog een keer verteller.
PPS: Zoals in de spelregels staat en zoals we in het echt ook altijd doen, mag je niet publiekelijk je rol vertellen. Dit is wel gebeurd door David en Heinrich Emmanuel Nicolas (wouter loog weliswaar). Dit was dus eigenljik niet de bedoeling, maar maakt verder nu weinig uit.
Gesponsorde inhoud

Spelverloop spel 1 Empty Re: Spelverloop spel 1

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum