Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Spelverloop

vr 21 jan 2011, 17:15
Beste inwoners van wakkerdam,

Nadat er wat weerwolven op bezoek waren gekomen in ons oude dorp is het met de meeste van jullie niet zo goed afgelopen. Sterker nog alleen David bleef leven en dat gaf de burgers de overwinning. Dit kwam echter tegen een hoge prijs, want in mijn woede over de dood van een zekere inwoner heb ik het dorp vervloekt. Mijn boosheid is intussen weer wat gedaald en ik heb besloten jullie weer tot leven te wekken, het vervloekte dorp met de grond gelijk te maken en een nieuwe te bouwen voor jullie en de nieuwe bewoners. Jammer genoeg was het me toch wat te duur om 15 huizen te bouwen dus moeten de volgende burgers maar op de bankjes in het stadspark slapen:
David (sorry alweer), Leanne, AJ en tot slot Meracy.

De edele taak om deze zwervers een huis te geven, mocht er eentje leeg komen te staan valt op de veldwachter en dat is geworden:
Viccie Weerwolfie

Ook zijn er weer een paar boerderijen te verdelen, zodat jullie allemaal wat te eten hebben. De lokale boeren zijn:
Aran The Angel, Andromeda, Duco, Carianne en Daruvai

Ik heb ook een schooltje gebouwd en die staat onder bevel van de schoolmeester:
Tungsten (Zijn naam is nu eigenlijk Lupus Waolfram Tungsten, maar omdat hij de regel: niet tijdens een spel je naam veranderen aan zijn laars lapt en zich zo meteen wss schoolmeester Tungsten gaat noemen, zal hij worden genoemd als Tungsten)

Er is ook een gevaarlijk persoon in het dorp. Zijn vaardigheden met het scheermes zijn legendarisch. Hij is de barbier:
Crox de Raaf

Ik heb natuurlijk ook een prachtig kasteel gebouwd, om wat toeristen te trekken. Dit kasteel wordt bewoond door:
Ice Princess

We hebben ook nog een prachtige kerk ter eren aan, mag de biechtmoeder zelf weten. En dit is geworden:
Miki Breyll

Tot slot loopt er ook nog een duister persoon rond in ons dorp. Zij probeert iedereen drankjes aan te smeren. De kwakzalver is geworden:
Petrarca

Ik zal zo het dorpforum openen. De boeren!!! hebben dan tot zaterdag 17:00 de tijd om te beslissen wie burgemeester wordt. Als ze er niet uitkomen voor die tijd wordt een random boer burgemeester. Om zaterdag 17:00 zal ik ook iedereen een PM sturen met zijn of haar geheime rol die aan niemand mag worden doorverteld!!! (behalve aan je geliefde)
Voor de nieuwe spelers: In de nacht is het dorpforum dicht, lees goed de spelregels, in dit topic komt steeds het spelverloop en de volgende deadline en er is een weerwolvenforum dat alleen zichtbaar is voor de weerwolven en dat gaat overdag dicht.

Voor iedereen: Ik voer de variant klaagmuur in. Overdag mag iedereen mij een PM sturen met een bericht dat anoniem in het klaagmuurtopic van de dag zal worden geplaatst. Dit bericht mag niet meer dan 15 woorden lang zijn en de informatie erin mag niet in strijd zijn met de spelregels. Limiet is 1 bericht per dag en dit is dus niet verplicht. Dit kan pas na de eerste nacht.

PS: Als manon morgen voor de deadline nog geen account heeft, sterft ze voordat de rollen worden verdeeld. Voor Vobi geld ongeveer hetzelfde: mij laten weten dat je meedoet, dan wordt je zwerver. Wel voor morgen 17:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 21 jan 2011, 21:52
Vergeten te vertellen:
Door het aantal spelers kan de fluitspeler 2 mensen betoveren, de schooljuffrouw 2 mensen verbieden mee te doen aan de stemming en geeft de ravenbrief 2 stemmen tegen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 22 jan 2011, 17:52
Trouwe burgers,

De boeren hebben besloten om Duco burgemeester te maken. Onze nieuwe burgervader zal wijs en rechtvaardig zijn (hopelijk iig).
Ik ga nu de rolverdeling doorsturen naar iedereen. Je rol is geheim!
Voor Eros geld de deadline zondag 17:00
Het is nu dus ook nacht
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 23 jan 2011, 17:33
Eros is tot een beslissing gekomen en heeft natuurlijk onfeilbaar pijlen afgevuurd. (Het is en blijft een Grieks god natuurlijk)
Alle andere nachtelijke acties kunnen nu naar mij worden gestuurd. De deadline hiervoor is maandag 21:00. Het liefst wat eerder, zodat de heks ook onder deze deadline kan vallen en het spel wat sneller gaat.
Ook als je geen actie wil doen, omdat dit bijvoorbeeld maar eenmalig kan of om een andere rede, is het ook beter om dit door te sturen, ook voor snelheidsredenen
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 24 jan 2011, 21:56
Beste inwoners van wakkerdamm,

Het was een tragische nacht in wakkerdam. Toen iedereen zijn overheerlijke croissants kwam halen bij de bakker bleek dat er niet genoeg waren. Dat is ook niet zo raar, want 2 boeren hebben de nacht niet overleefd. De ene was Duco, onze burgervader en de ander was Andromeda. Duco was een fluitspeler die met zijn magische fluit muziek in het dorp wou brengen en Andromeda was jager, die het overheerlijke wild verzorgde.

Nieuwe deadline: dinsdag 21:00 (met wat rekking)
Duco moet een nieuwe burgemeester aanwijzen en hij kan kiezen uit Aran The Angel, Carianne en Daruvai.
Andromeda moet iemand uitkiezen om neer te schieten.
De veldwachter moet 2 zwervers de sleutels geven tot hun nieuwe boederij.
De schoolmeester mag 2 mensen aanwijzen die aankomende dag niet mogen stemmen.

Het is nu al dag, maar het dorpforum gaat nog niet open, dit gebeurd pas als de bovenstaande acties zijn uitgevoerd. De deadline is mss moeilijk te halen, omdat de veldwachter mss een huis geeft aan iemand die wordt neergeknald, drm is het niet zo erg als de veldwachter en de schoolmeester wat later zijn.

Vaarwel Duco en vaarwel Andromeda
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 24 jan 2011, 22:18
Beste burgers,

Onze burgemeester heeft besloten om aan zijn collega boer Aran The Angel zijn ambsketting te geven. Aran the Angel is nu de nieuwe burgervader
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 25 jan 2011, 08:37
Beste inwoners,

Ik heb net gehoord dat het nog een tijdje kan duren voordat de jager reageert. Het is dan nu ook niet erg als die wat later is, want er is een goede reden.
Ik zal ook even de klaagmuur iets verder toelichten: Je kan dus overdag 1 bericht naar mij sturen die op de klaagmuur zal worden gespijkerd. Dit is tijdens de discussieronde. Je mag ook nu al je bericht naar mij sturen, en dan post ik hem zodra het dorpforum opengaat.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 25 jan 2011, 16:32
Beste inwoners

Toen de jager dodelijk gewond was geraakt pakte zij niet haar geweer, maar haar pijl en boog. Ze vuurde met haar laatste adem een pijl af met dodelijke nauwkeurigheid naar AJ. AJ was gestroffen en stierf te plekke. Hij was natuurlijk 1 van de zwervers en ook nog eens een weerwolf.

Vaarwel AJ
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 25 jan 2011, 21:04
Beste inwoners,

Vandaag hebben 2 zwervers de sleutels gekregen tot een nieuw huis. Dit zijn Leanne en Meracy.
Gefeliciteerd jullie zijn nu boerinnen geworden en zullen er voor moeten zorgen dat er nooit meer een croissantjes tekort is in het dorp.
Alleen de schoolmeester moet nu nog en dan kan de stemming beginnen.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 25 jan 2011, 21:16
Beste inwoners,

De schoolmeester heeft Petrarca en Leanne een briefje laten halen en zij mogen dus ook niet stemmen vandaag.
Het dorpsforum gaat zo open en dan kunnen jullie gaan discussieren. Ik zal een klaagmuur topic aanmaken en daar de berichten die ik al heb ontvangen opzetten. Je kan nu nog steeds berichten naar mij sturen.
Stemdeadline: woensdag 21:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 27 jan 2011, 08:00
Beste blancostemmers,

Gisteren heeft maar een minderheid van de stemgerechtigden gestemd. Voor mij betekent dit dat de deadline waarschijnlijk te snel was. Daarom verzet ik hem naar donderdag 21:00. Voor degenen die al hebben gestemd: Jullie mogen jullie stem veranderen, als je niets voor de deadline instuurd blijft je stem hetzelfde.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

do 27 jan 2011, 21:07
Beste burgers van wakkerdam,

Het is tot mijn grote spijt dat ik moet meedelen dat 2 mensen een doodje des krijen of doodje op verzoek:
Ice Princess, kasteelvrouw, weerhamster
Meracy, boerin, eros

Jullie hebben vandaag natuurlijk ook gestemd en dit is de uitslag:
Van de niet doodje des mensen heeft Daruvai niet gestemd
David heeft 2 stemmen gekregen: eentje van Viccie Weerwolfie en eentje van Crox de Raaf
Daruvai heeft de 4 overige stemmen gekregen: David, Aran The Angel, Carianne en Miki Breyll

Omdat er nu geen kasteelvrouw meer is komt Daruvai meteen op de brandstapel terecht. Uit haar verbrandde overblijselen valt te concluderen dat ze een weerwolf was. Hiep hiep hooraa

Het is nu weer nacht en de nachtelijke acties mogen naar mij worden gestuurd. Deadline vrijdag 21:00
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

vr 28 jan 2011, 21:07
Beste burgers,

Het was een saaie nacht in wakkerdam. Er is vannacht helemaal niemand dood gegaan. Iedereen was vonochtend aanwezig om de croissants te halen. Die deze keer wel in voorraad waren Razz.
Er is wel een mysterieuze brief aan het huis vano nze veldwachter gespijkerd, een ravenbrief wel te verstaan. Dit betekent dat onze goede veldwachter nu al 2 stemmen tegen zich heeft.

Het is nu dag, maar het dorpforum gaat pas open als ik heb gehoord van de veldwachter en daarna van de schoolmeester. Voor de veldwachter: David wordt of boer of kasteelheer. Deadline: zaterdag 21:00 (het liefst veel eerder)

Er kunnen al wel klaagmuur berichten worden ingestuurd, maar die worden pas gepost als het dorpforum opengaat.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

za 29 jan 2011, 20:30
Beste burgers,

Onze wijze veldwachter heeft besloten om David de sleutels tot het kasteel te geven, hij is nu de nieuwe kasteelheer en zijn bloed is van rood in blauw veranderd.
De schoolmeester is ook al druk bezig geweest en heeft Crox de Raaf en Carianne de les uit gestuurd om een briefje te halen. Zij mogen nu dus niet stemmen, maar natuurlijk wel meediscussieren.
De deadline is zondag 21:00, maar het kan zijn dat ik de uitslag pas maandagochtend kan posten.
Het dorpforum wordt zo geopend en ik zal al wat klaagmuur berichten neerzetten, je kan ze natuurlijk nog steeds inzenden.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

zo 30 jan 2011, 21:41
Beste burgers,

Onze biechtmoeder heeft de biecht afgenomen bij Tungsten, omdat er nu nieuwe informatie is, zal de deadline verzet worden naar maandag 21:00 Eventuele stemmen die al zijn uitgebracht mogen worden gewijzigd.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

ma 31 jan 2011, 16:54
Beste inwoners,

Onze barbier heeft besloten het recht in eigen handen te nemen en heeft zijn scheermes in onze schoolmeester gestoken. Tungsten bleek een echte weerwolf te zijn en is gestorven. De barbier wordt door het hele dorp bejubeld en blijft leven, alleen is hij wel zijn favoriete scheermes kwijt.
Door deze nieuwe informatie wordt de deadline wederom verzet. Dinsdag 16:00. Eventule al uitgebrachte stemmen mogen wederom worden veranderd.
Verteller
Verteller
Admin

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

di 01 feb 2011, 16:10
Beste burgers van het beste dorp op aarde,

Ik breng geweldig nieuws. Na de stemming was dit de uitslag:
Carianne had 1 stem tegen van Viccie Weerwolfie
Viccie Weerwolfie had 3 stemmen tegen + een ravenbrief dus in totaal 5 van Aran The Angel, David en Miki Breyll.
Viccie werd naar de brandstapel geleid en pakte de knieen van onze kasteelheer vast een smeekte om vergiffenis. De kasteelheer reageerde hierop op de volgende wijze. Hij pakte Viccie Weerwolfie op en gooide hem eigenhandig en het vuur. Viccie werd dus niet vergeven. Dit was ook goed nieuws, want hij was het meest gevreesde wezen ooit: een witte weerwolf.
Het dorp vierde feest zeker toen bekend werd dat de laatste weerwolf was verbrand. De burgers hebben gewonnen en zelfs met 7 overlevenden: David, Aran, Crox, Leanne, Carianne Very Happy, Miki en Petrarca.
De rolverdeling van deze mensen was de volgende:
David: Ziener
Aran: Raaf
Crox: Heks
Leanne: Genezer
Carianne: Dorpsoudste
Miki: Yeti
Petrarca: Pyromaan
Er waren deze keer trouwens geen geliefden Razz, jullie zaten er allemaal naast.
Ik moet nu afscheid van jullie nemen, aangezien dit voorlopig het laatste spel is dat ik heb verteld, maar ik zal terugkeren als Frits en in het vervolg meespelen.

Vaarwel wakkerdam II, het dorp dat niet vervloekt hoefde te worden
PS: Hoezo weerwolven overpowered? Al 2 keer ging de overwinning naar de burgers
Gesponsorde inhoud

Spelverloop Empty Re: Spelverloop

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum