Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Maaltje 3

za 22 okt 2016, 23:16
Dus .... Manon was de ziener. Dit is niet zo best.

Het spijt me dat ik haar zo superhard aanviel. De ziener leek me niet echt actief, dus ik dacht dat Manon wel een andere rol zou hebben. Ik dacht heks of weerhamster/slet. In dat geval kan ze 's nachts niet dood en daarom leek het me een goed idee om haar zo aan te vallen. Maar nu ze de ziener bleek wordt het toch wel lastig om ons hier uit te redden. Maar Manon viel in eerste instantie Lisa aan, dus ik kan altijd doen alsof ik gek was en concluderen dat Manon Lisa wel gezien zou hebben. Wat denken jullie?

Tram Anh heeft het wel goed gespeeld trouwens. Supermooi dat de ziener jou geloofde, Tram Anh. (:
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

za 22 okt 2016, 23:36
Thanks Thomas, heel erg bedankt voor je compliment Smile 
Mijn complimenten ook alle weerwolven, we hebben het allemaal tot nu toe overleefd, echt heel goed!

Het geeft niet Thomas, ik weet dat jij fanatiek bent en wil winnen (zoals wij allemaal), maar ik ben blij dat jij ook wil dat wij een leuk potje spelen Very Happy .

Wat de veldwachter (mocht die niet vergiftigd worden) betreft, we geven Maurientje (mocht die niet opgegeten worden) de boerenpositie. Verder dacht ik wel dat Davy een goed slachtoffer kon zijn voor deze nacht? Hij is dienstmeisje en de heks zou hem kunnen redden, maar ik acht de kans klein. 
We hebben nog Davy, Lidun, Maureen, Lonneke en David over. Waarvan de heks, eros, zondebok, weerhamster/slet en het dienstmeisje erin zit. Als er een burger eruit gaat en wij allemaal blijven leven, hebben wij een meerderheid van de stemmen (Nicole's burgemeesterstem).  

Ik denk wel dat de kans groot is dat de heks haar beide drankjes gaat gebruiken deze nacht als zij/hij slim is. Ik gok dat Thomas vergiftigd gaat worden en ons slachtoffer gered gaat worden.


Laatst aangepast door Tram Anh op zo 23 okt 2016, 12:11; in totaal 1 keer bewerkt
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

za 22 okt 2016, 23:41
Ik bedacht me ook nog over het koppel, dat bericht op de klaagmuur van de eerste dag over die twee boerinnen, zou dat niet gewoon door Frits zijn geschreven? Het is wel dezelfde rijmstijl. Neemt niet weg dat ik denk dat het goed mogelijk is dat een van jullie geliefd is met een burger. Wink 

Verder denk ik dat Lisa de zondebok is, ze herhaalde het in haar laatste bericht. 
Lisa kunnen we in dag 3 op het dorpforum verdacht maken en als argument gebruiken dat Manon haar gezien heeft en op haar wilde stemmen + haar passief volggedrag wat heel erg wolf-like is.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 00:22
Het zou inderdaad kunnen dat dat gedichtje weer van Frits was. Misschien probeerde hij er gewoon achter te komen wie de geliefden waren. Het zou natuurlijk ook van één van de geliefden kunnen komen. Ik ben in elk geval niet geliefd / wit. Mocht ik inderdaad sterven -ik hoop van niet- dan hoop ik dat de andere wolven zich realiseren dat ze misschien alleen staan.

Ik denk dat Lidun de cupído is. Hoe dan ook, we kunnen haar maar beter laten leven want zij is momenteel de verdachtste burger. Van Davy weet ik niet of we hem wel moeten opeten. Hij zou een wolf kunnen worden. Of een tweede heks. Moeilijk moeilijk. Ik denk toch dat we hem wél moeten opeten. Het is het risico niet waard.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 00:40
Ik bedacht me ook dat er een kans is, dat de heks Lidun gaat vergiftigen. 
Heb even wat berichten gelezen en op zich wordt zij denk ik ook verdacht en wordt dit ondersteund door de ziener.
Ik ga morgen mijn hersenen verder kraken Smile
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 09:56
Oh jongens wat een spanning vandaag!

Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat Duco en ik tegenover elkaar komen te staan (vandaar mijn stem waarvan ik vrij zeker wist dat het Duco niet de kop zou kosten). Mijn verwachting is dat het niet lang duurt voordat 1 van ons ontdekt wordt en hopelijk krijgt de ander zo meer kans.

Met de dood van Manon zijn we de ziener en een sterke speler kwijt dus dat is mooi, maar Jee wat heeft ze dat goed gedaan! Respect voor Hoe ze haar pleidooi gebruikt heeft om de burgers een laatste keer proberen op het goede spoor te zetten. En ze zat erg warm, complimenten Tram Anh dat jij zo vertrouwd wordt! 

Het verwacht eigenlijk wel dat de heks (Maureen?) iig iemand zal doden vannacht en wss ook iemand zal redden. Ik vind het een goed idee om Davy te doden, nu het bekend is dat hij het dienstmeisje is zal de heks hem allicht laten sterven omdat er een kans is dat hij weerwolf wordt als een van ons zijn meester is. 
Ben benieuwd of Duco het ook akkoord vindt om op Davy te stemmen? Wink
Ik vrees vannacht het meeste voor de levens van Duco en Thomas, en dan met name Thomas na wat er met het pleidooi en zijn oordeel is gebeurd. Tenzij Lidun de heks is, dan geef ik het een aardige kans dat ze Duco vergiftigt omdat die volgens mij Duco aardig aan het verdenken is..

1 van ons is wss witte weerwolf en daar krijg ik de kriebels van, maar gezien de spannende avond in het verschiet verwacht ik dat de witte deze avond nog niet zich tegen ons zal keren, want dan hebben de wolven morgen een erg zwakke positie. 

Spannende tijden! Morgen kan ik weer mee doen op mn computer dus dan kan ik wat actiever mee praten Smile
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 12:58
Het was inderdaad een hele spannende stemming. De burgers zijn aan Manon een hele scherpe en goede burger verloren, zij zat echt heel erg warm en heeft iedereen van ons wel een keer genoemd als verdachte. 

Ik heb nog even zitten puzzelen en heb dit excelsheetje gemaakt. Ik heb de discussie een keer doorgelezen en daarbij mijn eigen conclusies getrokken, maar als we er samen naar kunnen kijken? 



Misschien kunnen we samen het oplossen Smile en onze strategie erop aanpassen? Mocht de heks alsnog niet zijn/haar drankjes gebruiken, kunnen we mooi hem/haar uitlokken. 
Ik neem aan dat we niks meer op de klaagmuur hoeven te posten als ziener, maar misschien kunnen we met een rol mindfucken? We kunnen de burgers voor de gek houden door te doen alsof de heks een actie heeft gedaan oid. Ik was van plan de biecht niet terug te geven trouwens, weet niet of dit verstandig is. 
Ik ben vanmiddag/vanavond weg, dus ben benieuwd naar jullie reactie!


Laatst aangepast door Tram Anh op ma 24 okt 2016, 10:48; in totaal 1 keer bewerkt
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 16:58
We kunnen het beste voor Maureen gaan in mijn ogen, want als Thomas wordt vergiftigd (wat ik waarschijnlijk vind, aangezien burgers hem niet overdag dood kunnen stemmen), dan moet ik Maureen kasteeldame maken. Zij kan dan iemand vergiffenis schenken, en dat moeten we zien te voorkomen. Als alle zwervers dood zijn (Maureen is de laatste dus), dan blijven alle beroepen in ieder geval bij ons.

Edit: ik bedacht me net, we kunnen haar natuurlijk ook gewoon boer maken... Dan heeft ze alleen nog kans burgemeester te worden.

Edit 2: Als Thomas vergiftigd wordt, zullen de burgers mij dan juist meer of minder vertrouwen? Was in het begin wel erg anders van mening dan hij (expres), maar heb dat misschien vergooid (sorry) door afgelopen dag redelijk snel met hem mee te gaan


Laatst aangepast door Duco op zo 23 okt 2016, 17:05; in totaal 1 keer bewerkt
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:04
[size=39]Je kan Maureen ook boer maken, wat Manons beroep was. Je hoeft Maureen niet kasteelheer te maken, dat zou gek zijn [/size]
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:06
Ik had het al bedacht Trâm Anh, zie edit Smile
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:10
David is ook nog een optie, omdat ik denk dat hij het lastigste overdag verdacht te maken is. De rest is nog overdag te overtuigen (we hebben maar één overtuigde burger nodig als wij gezamenlijk op dezelfde stemmen, of we moeten zorgen dat de stemming gelijk eindigt)
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:13
Sorry trouwens dat ik zo krap op de deadline pas online ben. Had weinig tijd. Ik heb nu David doorgegeven aan de verteller (zie vorige bericht waarom)
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:16
Ik denk toch dat we voor davy moeten gaan. De burgers gaan hem niet vermoorden en iedereen vertrouwt hem nog. Als hij een tweede heks wordt verliezen we het alsnog, dus dat risico moeten we vermijden. Bovendien weten we alleen van Davy zeker dat hij geen weerhamster is en als de heks hem redt krijgt ze ook geen extra info want van Davy wist ze al dat het een burger is.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:22
De kans is natuurlijk veel groter dat davy een wolf wordt, dan dat hij heks wordt. We kunnen hem beter doden als we de meerderheid van de stemmen hebben (tegen die tijd is hij wel wolf, of wat anders geworden)
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:23
De deadline is morgen pas Duco, je kan nog met ons mee discussieren,
David is echt niet handig om dood te hebben, omdat we zijn rol niet weten en hij weerhamster of heks kan zijn. Ik kan nu ook wel inzien, waarom jij Davy zo verdedigt, het zou zonde zijn als Davy én zijn partner eruit gaan.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:24
ooh, ik dacht straks al Smile

Maar we zullen toch iemand dood moeten maken
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 17:27
Duco schreef:De kans is natuurlijk veel groter dat davy een wolf wordt, dan dat hij heks wordt. We kunnen hem beter doden als we de meerderheid van de stemmen hebben (tegen die tijd is hij wel wolf, of wat anders geworden)

Het is nu 50/50 of hij wolf wordt of burger blijft maar als hij weerhamster of heks wordt staan we er opeens niet goed meer voor. Dat risico is nergens voor nodig nu we er juist zo goed voorstaan.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 18:15
De wolven moeten unaniem zijn, dus we moeten iemand anders doodmaken dan davy
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 19:41
Hmm misschien moeten we Davy maar gewoon even laten leven totdat zijn meester dood is. Maar ik ben niet zeker van David. Kunnen we niet beter voor Lonneke gaan? Iedereen weet dat de ziener haar gezien heeft, dus zij moet welk 's nachts vermoord worden.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 20:54
Ik vind Lonneke ook prima, die zou inderdaad ook lastig zijn om overdag om te leggen
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 23:09
Ik ben ook voor Lonneke, de biechtmoeder is moeilijk te doden overdag, ik weet niet of de heks haar gaat redden, maar het is het proberen waard. Ze is ook nog eens bekeken door de ziener, wat alleen maar vertrouwen wekt. Nadat ik er lang en hard over na heb gedacht is het beter om Davy nog in het spel te houden, hij kan inderdaad in een weerwolf veranderen (als een van ons doodgaat) en dat kan ons allemaal helpen om de weerwolven te laten winnen! 

Duco, mocht jij Maureen een huisje moeten geven, dan zou ik als ik jou was haar boer maken. 
Je kan als argument gebruiken dat jij haar niet genoeg vertrouwt voor de biechtstoel. Jouw wantrouwen naar Maureen is al het hele spel door en het zou alleen maar verdacht zijn als je haar biechtmoeder maakt (mocht Lonneke doodgaan). Zo houden we mooi onze positie sterk. Ik weet niet of er verder nog een witte weerwolf in het spel is, maar ik denk dat je deze nacht nog even moet wachten!
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 23:11
Oké, ik heb nu wat meer tijd om wat na te denken. We staan er goed voor maar er zijn nog zeker twee burgers die we niet zomaar 's nachts dood kunnen maken, de weerhamster/slet en de heks. Het lijkt me beter als we nu wél iemand doodmaken, namelijk iemand die al vertrouwt wordt. Duco heeft wel gelijk dat we Davy misschien beter zo lang mogelijk kunnen uitstellen in de hoop dat-ie nog een wolf wordt. Dat zou mooi meegenomen zijn. Dan blijft Lonneke over aangezien ze door de ziener is bekeken.

Het is wel jammer dat Duco nu zo snel achter me aan ging. Na de eerste dag was er nog een tegenstelling maar dat is nu wel weg denk ik. Duco en ik staan sowieso niet zo sterk nu. Ik zal Duco overdag wel flink aanvallen, als één van ons beiden sterft dan is de ander juist weer wat sterker.

Zullen we nog wat met de biecht doen? Nou de ziener er niet meer is maakt dat niet meer zoveel uit denk ik.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

zo 23 okt 2016, 23:27
Goed plan Thomas, we moeten weer een tweestrijd creëren, Nicole en ik kunnen wel aan de zijlijn staan, anders valt het heel erg op.
Je bedoelt de klaagmuur toch of niet, Thomas? We kunnnen wel wat verzinnen.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 00:17
Oooh haha, ik bedoelde de klaagmuur inderdaad. Maar die maakt niet echt zoveel meer uit.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 08:26
Tram Anh schreef:David is echt niet handig om dood te hebben, omdat we zijn rol niet weten en hij weerhamster of heks kan zijn. Ik kan nu ook wel inzien, waarom jij Davy zo verdedigt, het zou zonde zijn als Davy én zijn partner eruit gaan.
Haha precies!
Ik ga er even vanuit dat Duco en Davy geliefden zijn (aangezien onze felle Duco dit iig níet ontkend). In dat geval heeft Duco hem wss de 1e nacht vertelt dat wij 3 de andere wolven zijn, en heeft Davy één van ons als meester uitgekozen (om hun winkansen te vergroten, als weerwolven winnen lijkt me handiger dan als 1 weerwolf en 1 burger)
Duco moet dus of ons alle 3 uitschakelen en alleen met Davy overblijven, of hij moet ervoor zorgen dat Davy wolf wordt en met de wolven mee wint. Dat betekent voor ons dat wij of Duco moeten uitschakelen, of in de laatste optie mee moeten gaan.
Als bovenstaande inderdaad klopt Duco, is het dan misschien een idee om open kaart te spelen met ons zodat we weten wie van ons vervangen wordt door Davy zodra diegene sterft? Mocht het er dan op lijken dat één van ons erbij gelapt wordt overdag, dan kunnen we samenwerken om ervoor te zorgen dat degene die het meest verdacht wordt (en die als we het goed spelen ook door de burgers gedood wordt) hopelijk ook degene is die door Davy vervangen gaat worden zodat we met 4 wolven over blijven.

Wel gevaarlijk is dat we ook nog met een witte zitten die dan wel 2 wolven in 1x op kan ruimen door Duco of Davy op te peuzelen, maar dat blijft sowieso een risico en ik denk wel dat we onze tactieken kunnen versterken door te weten wie Davy z'n meester is.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 08:37
Ik denk dat wie we ook op eten vannacht, de heks zeer waarschijnlijk haar levenselixer wel zal gebruiken. Alleen bij Davy allicht niet omdat hij dienstmeisje is, maar dat is dus geen optie want die gaan we nooit unaniem aanwijzen. Mij maakt het dus niet zo veel uit wie we op peuzelen...

Overigens Tram Anh, jij denkt dat Lonneke niet eros is omdat ze begon te raden. Maar daarom denk ik nu eigenlijk wel dat ze eros is. Als eros wil je niet zeggen 'yo ik ben eros, geliefden ik ben jullie achilleshiel' maar je wilt allicht wel dat mensen een vermoeden hebben wie de geliefden zijn als je één van hen verdenkt een potentiële weerwolf te zijn. En zowel Duco als Davy zijn verdacht geweest. Dus misschien wel heel logisch dat eros dan doet alsof ze niet eros is, gaat 'raden' en het dan per ongeluk goed raad! Kan ook niks van waar zijn hoor, maar zou goed kunnen.

Of dit nou juist wel of juist niet een reden is om Lonneke proberen op te eten weet ik niet?
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 08:47
Tram Anh schreef:Ik was van plan de biecht niet terug te geven trouwens, weet niet of dit verstandig is.

Ik weet ook niet of dit verstandig is...
Aan de ene kant, ik vind Lonneke een gevaarlijke speler en de biechtmoeder gave is een groot risico voor ons
Aan de andere kant, Tram Anh wordt volgens mij als enige van ons helemaal vertrouwd (zeker naar pleidooi Manon) en de gave niet terug geven zou haar ook verdachter maken.
Alhoewel, als je er een goed argument voor kan bedenken Tram Anh dan denk ik dat we de verdenkingen nog wel bij jou weg kunnen houden omdat anderen (Lidun, maar zelfs ook Duco of Thomas nog meer dan jij) meer verdacht zijn dan jij...
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 08:50
Ik denk ook dat Lonneke Eros is. Ik weet uit vrij betrouwbare bron halo dat Nicole wel eens heel goed de meesteres van Davy zou kunnen zijn...

Als zij een witte weerwolf is, dan moeten de geliefden geloof ik alsnog samen overblijven...
Maar als dat niet het geval is, dan verliezen we dus geen weerwolf op het moment dat Nicole sterft in de burgerverkiezing

Ja, ik bedacht me ook later dat ik net te snel met Thomas mee ging, maar dat is nog wel te verklaren (felheid, goede argumenten).

Ik ben vandaag tot 18:00 uur weg, ik ben het eens om op Lonneke te stemmen (Lieve Arjo, negeer mijn bericht voor de stem op David maar Wink )
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 09:33
Duco schreef:Ik denk ook dat Lonneke Eros is. Ik weet uit vrij betrouwbare bron halo dat Nicole wel eens heel goed de meesteres van Davy zou kunnen zijn...

Oké, good to know!
Het lijkt me een goed plan dat we in eerste instantie proberen om mij niet verdacht te maken omdat ik na mij geen wolf burgermeester kan worden en we dus 2 stemmen verliezen.
Maar op zich ben ik er wel voor om in een later stadium als we sterker staan mezelf te 'verspreken' zodat Duco mij aan kan vallen en ik dan sterf en de wolven winnen met Davy als wolf.
Hopen dat we Duco en Davy tot die tijd in leven kunnen houden. Vrees dat dat alleen lukt als ik mijn pijlen van Duco naar Thomas verleg de komende dag. En dat heeft alleen zin als Thomas überhaupt vannacht overleefd.
(BTW ik ben niet wit, dat kunnen jullie hoop ik wel geloven nadat ik met dit plan kom :p)

Scenario's voor vannacht:
- Heks doodt Thomas, dan overag Lidun verdacht maken
- Heks doodt Duco, dan is dat kut want verliezen we ook potentiële ally Davy, en wordt wss alsnog Thomas verdacht overdag en moeten we maar proberen de verdenkingen naar Lidun om te buigen
- Hels doodt mij vannacht, dan wens ik jullie vee succes want we verliezen 2 stemmen en Thomas wordt dan overdag nog steeds mega verdacht door iedereen weird (maar ik denk niet dat ik gedood wordt)
- Heks doodt Lidun vannacht, dit zou het mooiste zijn. Dan zijn er nog 4 burgers en 4 wolven overdag + wij hebben 5 stemmen danzij mijn burgermeester ambt + Davy staat ook nog indirect aan onze kant.
- Heks doodt niemand (domme heks), dan hebben we in principe ook meerderheid aan stemmen als Davy met ons mee gaat.

Kortom, als er vannacht geen wolf sterft staan we er vét goed voor maar ik vrees voor het ergste...
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 09:44
Ik heb een ideetje bedacht voor de klaagmuur:

"De wolven hebben vannacht ontdekt dat Lidun geliefde is met Davy want ze weigerde hem met ons op te eten. Van ons mogen jullie haar hebben burgers."

Dit bericht ligt gevaarlijk dicht bij de waarheid (als Duco niet had opgebiecht wie van ons de meesteres van Davy was dan was ik van plan om op een later moment in het spel dit over hem te zeggen omdat ik het te gevaarlijk vond), maar dat maakt het wel geloofwaardig allicht?
Als de burgers hier in mee gaan, of het iig twijfelachtig genoeg vinden, dan zullen ze wss Lidun dood maken in afwachting of verrader Davy dan ook sterft. Dit doet hij dan niet en op dat moment weten de burgers dat de wolven hen voorgelogen hebben, maar dan is het al te laat want dan zijn er nog maar 4 burgers over en daarvan is er 1 Davy.

Wat vinden jullie van het plan? Kan heel mooi werken, kan ook te groot risico zijn...
En Duco heb jij enige mogelijkheid om in geheimtaal (of impliciet dingen zeggen of wat dan ook) Davy in te seinen dat hij mee kan werken aan dit plan door zijn relatie met wolf Lidun te ontkennen maar nog wel een beetje verdacht te blijven met haar? En dan kan hij aan het eind van de dag op haar stemmen (hopelijk met een groot deel van de burgers) om te bewijzen dat ze geen geliefden zijn en dan gaat ze dood :p
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 10:25
Jup, nu we allemaal open kaart spelen, kan ik nu ook mijn bevindingen vertellen, heb er gisteren over nagedacht Smile ik denk inderdaad dat Lonneke ook Eros was, vooral na haar quote: "Davy en Duco kunnen wellicht een koppel zijn, ja dat lijkt me wel een mogelijkheid" van dag 2. 

Ik denk dat Lonneke niet het koppel expliciet wil gaan verdenken (of op een van hen stemmen) omdat zij weet dat Davy het dienstmeisje is (wat een burgerrol is). De burgers staan er niet bijzonder goed voor en om het koppel er nu al uit te halen, waarvan ze ook niet eens zeker we of Duco een burger is, is niet handig. As we dat bekijken in haar stemgedrag, dan zien we ook dat ze nooit op Davy of op Duco heeft gestemd. Ik vind dat zij dit wel slim heeft gedaan. 

Nu terug naar het grote verhaal, ik denk dat ik de biecht kan terug geven op het moment dat deze naar mijn keuze wordt geframed Razz Dus of op Lidun of Maurientje, en dat wij collectief de ander doodstemmen. Ik heb verder de berichten terug gelezen, en denk dat Thomas wel verdacht is, maar dat de heks denk ik te onzeker is om haar/zijn drankje te gebruiken op Thomas of Duco. Manon heeft namelijk niet expliciet gevraagd/gezegd dat een van hen weerwolf is, alleen gesuggereerd. 

Ik vertrouw nu op Duco en Davy ook, dus ik hoop dat het geen leugen is, dat Davy's meesteres Nicole is. Dit is de middenweg die ervoor kan zorgen dat én het koppel én de weerwolven kunnen winnen. 

Als Lidun trouwens zondebok is, dan kan ze burgers toch aanwijzen die niet mogen stemmen?


Laatst aangepast door Tram Anh op ma 24 okt 2016, 10:47; in totaal 1 keer bewerkt
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 10:37
Maar Nicole, de burgers gaan dat bericht echt nooit geloven he. Als Eros nog leeft dan zegt zij dat gewoon, en als ze dood is dan is het al helemaal duidelijk. Met zo'n klaagmuurbericht concluderen de overige burgers direct dat Lidun een burger is.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:03
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Maar Nicole, de burgers gaan dat bericht echt nooit geloven he. Als Eros nog leeft dan zegt zij dat gewoon, en als ze dood is dan is het al helemaal duidelijk. Met zo'n klaagmuurbericht concluderen de overige burgers direct dat Lidun een burger is.

Klopt, dit bericht zou nu ik erover nadenk alleen helpen als het waar is, dus als ik het over Duco en Davy had gezegd terwijl die ook al verdacht werden het koppel te zijn + Eros dat zou beamen.
Plan gaat niet door dus!

Doden we nou vannacht Lonneke? Of proberen iig, we gaan er volgens mij allemaal van uit de de heks haar levens elixer gaat gebruiken.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:14
Ja Smile het is óf Lonneke of Davy, omdat de burgers erop vertrouwen dat zij geen weerwolven zijn. De heks ziet namelijk wie er dood gaat en wat we niet moeten hebben is dat de heks meer informatie krijgt over onschuldige burgers of onze aanval nou lukt of niet.  

Davy is geen optie, dus Lonneke it is.  

We kunnen overigens wel iets anders bedenken voor de klaagmuur, bijv. de heks uitlokken door te posten dat de heks zijn/haar drankje heeft gebruikt deze nacht.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:15
Ik weet nog niet zo zeker of de heks dat doet, maar als ze het doet, moet moet ze geen nieuwe informatie krijgen. Dus we eten iemand op van wie de heks al weet dat het een burger is. Volgens mij is dat alleen Lonneke ja.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:33
Nicole schreef:Het lijkt me een goed plan dat we in eerste instantie proberen om mij niet verdacht te maken omdat ik na mij geen wolf burgermeester kan worden en we dus 2 stemmen verliezen.

De burgemeester is niet zo belangrijk meer. Je hebt wel de doorslaggevende stem maar er is ook nog een zondebok dus de.eerste keer werkt zelfs dat niet. Hoe vaak denk je dat de stemmingen nog gelijk zullen zijn? Aan de andere kant staan Duco en Davy wel erg zwak nu en dan verliezen we meteen twee medestanders. Ik stel dus voor dat we je direct morgen al opofferen. Als Duco je flink aanvalt denken de burgers vast dat ze allebei burgers zijn.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:45
Ik weet het niet, ik denk dat we Nicole er nu nog wel in moeten houden, komende nacht. We moeten er gewoon ervoor zorgen dat er langzaamaan burgers doodgaan. Ik zie het niet gebeuren dat een van de burgers nu opeens iemand fel gaat beschuldigen, ze zijn de ziener kwijt en hebben weinig aanknopingspunten. 
Mochten Duco of Davy beschuldigd worden, moeten we de beschuldigingen gewoon weer subtiel verleggen naar Lidun. 

Davy is ook nog eens schoolmeester, als we hem zover krijgen om Lidun's stemrecht af te pakken, zou dat heel mooi zijn!
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 11:49
Mag ik uit jullie gesprek afleiden dat jullie vannacht Lonneke willen opeten?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:04
@Verteller, Ja wat mij betreft wel.

Verder als Nicole er uitgaat, heeft de Witte Weerwolf vrij spel (als die erin zit)
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:18
Goed, dan eten jullie vannacht Lonneke-Baconneke
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:28
Ik heb het de verteller gevraagd en hij zei dat hij willekeurig had besloten of er een witte wolf in kwam. Dikke kans dus dat die er niet is. Sowieso staan de wolven er niet zo goed voor dat de witte wolf gekke dingen zou doen
Het is sowieso maar de vraag of de wolven winnen. Duco en ik zijn namelijk behoorlijk verdacht en er is nog een heks en waarschijnlijk nog een weerhamster. Nee, door Nicole morgen al op te offeren hebben wij wolven de grootste kans omdat we dan Duco en Davy kunnen houden. Anders zijn we er twee kwijt in plaats van alleen Nicole.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:42
Meester Lupus W. Tungsten schreef:
Nicole schreef:Het lijkt me een goed plan dat we in eerste instantie proberen om mij niet verdacht te maken omdat ik na mij geen wolf burgermeester kan worden en we dus 2 stemmen verliezen.

De burgemeester is niet zo belangrijk meer. Je hebt wel de doorslaggevende stem maar er is ook nog een zondebok dus de.eerste keer werkt zelfs dat niet. Hoe vaak denk je dat de stemmingen nog gelijk zullen zijn? Aan de andere kant staan Duco en Davy wel erg zwak nu en dan verliezen we meteen twee medestanders. Ik stel dus voor dat we je direct morgen al opofferen. Als Duco je flink aanvalt denken de burgers vast dat ze allebei burgers zijn.

Gesproken als een echte witte Wink Hoe handig als ik weg ben en 2 weerwolven in één hap gedood kunnen worden omdat ze verliefd zijn?
Maar ik snap je redenatie en we moeten zeker voorkomen dat Duco of Davy onder de hakbijl beland, alleen mij daar komende dag voor op gaan offeren en opeens gaan aanvallen lijkt me niet verstandig. Lidun wordt minstens zo veel, zo niet minder, verdacht als ik dus het lijkt me beter als iig een deel van ons haar gaat verdenken. Burgers doden lijkt me op dit moment beter dan mede weerwolven.

Bovendien besef ik me, als ik sterf krijgt de groep niet te horen wat mijn rol was maar wel dat het dienstmeisje hem over neemt. En ze weten dat Davy het dienstmeisje is. Op dat moment weten ze dus niet 100% zeker dat ik wolf ben, maar ze verdenken me wel (waarom zouden ze me anders doodstemmen) dus dat maakt vervolgens Davy ook gelijk heel verdacht. Met het risico dat mensen Davy dood gaan stemmen en we Duco ook kwijt raken. Oftewel, laten we in een zo laat mogelijke fase van het spel (als we weten dat we voldoende stemmen hebben) pas voor de Nicole-dood tactiek gaan! Zodat de burgers/de witte niet de kans krijgt om Davy en Duco te doden + de andere resterende weerwolf.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:47
Meester Lupus W. Tungsten schreef:Ik heb het de verteller gevraagd en hij zei dat hij willekeurig had besloten of er een witte wolf in kwam. Dikke kans dus dat die er niet is. Sowieso staan de wolven er niet zo goed voor dat de witte wolf gekke dingen zou doen
Het is sowieso maar de vraag of de wolven winnen. Duco en ik zijn namelijk behoorlijk verdacht en er is nog een heks en waarschijnlijk nog een weerhamster. Nee, door Nicole morgen al op te offeren hebben wij wolven de grootste kans omdat we dan Duco en Davy kunnen houden. Anders zijn we er twee kwijt in plaats van alleen Nicole.
Zoals ik al zei ik ben het niet eens met deze redenatie.

Ik ben hartstikke bereid om voor de groep te sterven, maar als ik sterf omdat ik verdacht wordt als wolf dan vrees zoals ik in bovenstaand bericht al toelichtte dat Duco en Davy snel zullen volgen. Dan ben je 3 wolven kwijt! Het lijkt me dus helemaal niet verstandig om komende dag opeens mij te gaan verdenken, maar beter om de verdenkingen om proberen te leggen naar Lidun.
Als jij mij graag verdacht wilt maken Thomas be my guest, maar ik hoop dat Tram Anh en Duco mijn redenatie volgen en proberen Lidun verdacht te maken. Maar het wordt ook een beetje afwachten wat onze medeburgers zeggen denk ik en proberen ook een beetje daarin mee te gaan als dat onze roedel (waar ik Davy nu als onderdeel van zie, dus die zal ik ook niet meer aanvallen) dat niet al te erg schaadt.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 12:49
Jij hebt nog je kasteelheer krachten, en het is maar de vraag of het nodig is om Nicole te doden. Als we Lidun of Maureen kunnen doden komende dag, dan zou het raar zijn Nicole al op te offeren. Lidun is net zo verdacht als jij en Duco. Wij zijn ook nog eens met een meerderheid, omdat Davy altijd meestemt met Duco en Davy iemands stemrecht kan afnemen.
De heks en de weerhamster moeten we daarom overdag uitlokken. 
Als jij de witte weerwolf zou zijn, dan is het supergunstig voor jou als Nicole eruit gaat komende dag.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 13:11
Tram Anh schreef: Wij zijn ook nog eens met een meerderheid, omdat Davy altijd meestemt met Duco en Davy iemands stemrecht kan afnemen.

Ik besef me nu wel, Davy kan dit allemaal niet lezen en Duco kan pas met hem communiceren nadat hij iemand heeft laten nablijven. Hij weet dus niet dat wij weten dat ze geliefden zijn en dat we aan zijn kant staan. Aangezien ik op Duco heb gestemd gisteren zou het dus best kunnen dat hij mij laat nablijven en we dus een stem minder hebben komende dag weird
Het zou evengoed kunnen dat hij Lidun laat nablijven (die ook op Duco stemde en volgens mij meer verdacht wordt dan ik na het pleidooi + de stem van Manon), dus laten we daar maar op hopen!

Vet spannend wat er komende dag gaat gebeuren, maar ben klaar voor de uitdaging jongens!
We zitten volgens mij op een tipping point en als we deze dag goed uitspelen dan maken we een goede kanst op winst voor onze roedel.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 13:13
Toevoeging: TENZIJ Duco een manier heeft om hem via de klaagmuur in te seinen dat hij Lidun moet laten nablijven om ons meesterplan te laten werken?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 13:30
Ja, we hebben nu een koppel en witte weerwolf waar we rekening mee moeten houden. Het liefste wil ik met jullie allemaal winnen, maar dat gaat helaas niet makkelijk.
Ik ga met Nicole mee en haar plan, zo hebben we allemaal de meeste kans van slagen. Het koppel kan er langer in zitten, de weerwolven raken geen roedelgenoot kwijt en de witte weerwolf heeft 1 burger minder waar die op moet letten.
Meester Lupus W. Tungsten
Meester Lupus W. Tungsten
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 13:36
Nicole schreef:Gesproken als een echte witte Wink

Oké, laat ik dan ook maar eens open kaart spelen. Het is blijkbaar nodig.

Ik heb drie medewolven van wie één een witte wolf kan zijn. Ik had het écht aan Arjo gevraagd en hij zei dat hij willekeurig besloten had, dus ik weet écht niet of er een witte in zit of niet. Maar het kan wel. Tram Anh houdt op opzichtige wijze rekening met de witte wolf. Is dit oprecht of is ze zelf de witte? Jij zei dat de witte wolf nog niks zou moeten doen deze nacht. Had je het tegen de witte wolf of ben je zelf de witte wolf en probeerde je ons gerust te stellen? Duco houdt wijselijk zijn mond. Wat moet ik daar nu mee?

En het spijt me zeer, Nicole, maar ik begrijp niets van jouw tactieken. Op de eerste dag besloot je op het allerlaatste moment dat je Davy en Duco wilde laten leven en veranderde je je stem. Op dat moment wist je nog niet eens dat Davy het dienstmeisje was, dus waarom deed je dat in vredesnaam? En nu dan? Je wilt jezelf ooit een keertje opofferen zodat Duco en Davy bij ons horen. Maar dan krijgen de burgers jouw rol niet te weten en vermoeden ze dus direct dat Davy in een wolf veranderd is. Om nog maar te zwijgen over Duco, die staat ook absoluut niet sterk. Maar zelfs als je plannetje zou lukken, wat dan? Dan vormen twee van mijn drie medewolven een stelletje. Dat is 2/3 kans dat één van hen een witte wolf is. Moet ik dat maar laten gebeuren? Moet jij dat maar laten gebeuren?

Ik kon niet geloven dat je het meende. Daarom stelde ik voor dat je je maar direct moest opofferen. Niet omdat ik dat van plan was, maar omdat dat bewijs zou zijn dat jij in elk geval niet wit was. Helaas is er genoeg reden om er niet meer akkoord te gaan als je een gewone wolf bent, dus nou weet ik alsnog niets.

Maar de wolven staan er niet vaak zo goed voor als wij nu. We mogen dit niet meer uit handen geven. We moeten alle snuiten dezelfde kant op zetten want anders gaat het alsnog mis. Mocht ik sterven door de heks of door de witte wolf, dan hoop ik in elk geval dat mijn twee medewolven zich er heel erg bewust van zijn dat het allemaal nog zo onzeker is. Dus nogmaals, beste roedelgenoten, zet morgen de snuiten dezelfde kant op. Het moet.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 13:39
Trouwens, ik voer dit plan uit goed vertrouwen. Mocht ik alsnog opgegeten worden door de Witte weerwolf/ het koppel heeft een andere meester dan Nicole, dan hoop ik dat de andere weerwolven die aan mijn kant staan ervoor zorgen dat de weerwolven kosten wat kost winnen Smile Al moet je over lijken (hypothetisch).
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

ma 24 okt 2016, 14:32
Ik snap niet waarom het het meest gunstige zou zijn voor de wolven als Nicole doodgaat, terwijl ook een burger dood kan gaan bij de stemming overdag. We staan er sterk genoeg voor om een meerderheid te creëren. Ik sta voor het belang van de weerwolven en het is toch echt veel slimmer om een burger te doden dan "proberen" om een bepaalde schijn op te houden door een wolf te doden. 

Jullie zijn allebei hele goede spelers en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet wie de witte weerwolf is. Maar ik ga voor Nicoles plan, omdat zij het groepsbelang van de weerwolven belangrijker acht dan jouw plan, waarbij er een risico genomen moet worden, waar wij allemaal geen uitzicht op hebben.
Gesponsorde inhoud

Maaltje 3 Empty Re: Maaltje 3

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum