Weerwolven van Wakkerdam
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Deadline stemming woensdag 23 december 20.00 uur!


Ga naar beneden
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 5 Empty Maaltje 5

wo 09 nov 2016, 20:19
Trâm Anh, jij hebt wat uit te leggen volgens mij...

Verder heb ik op het laatste moment nog mijn stem gewijzigd, ik hoop dat ik een verstandige keuze gemaakt heb...
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

wo 09 nov 2016, 21:01
Wow, van alle scenario's die ik had bedacht was dit een waarvan ik niet dacht dat zou plaatsvinden Razz Ben desalniettemin erg blij, dankjewel! Dacht dat ik zeker doodging. 

Ik ben gewoon een "doodnormale" weerwolf, net zoals jij, anders had je Nicole al waarschijnlijk doodgemaakt afgelopen nacht om Davy een wolf te maken. Teambelang is belangrijker en ik wil dit samen met jullie winnen. 
Verder dacht ik ook dat Maureen een weerhamster was, verklaart nu ook waarom ze zo verbaasd was op wat David zei over de drankjes van de heks, dat die al gebruikt waren. Anyways, team "burgers" kan wel winnen, maar kleine kans, met ons vieren versus David, waarvan er een team "koppel" en team "weerwolven" en mogelijk "witte weerwolf", maar ik denk hij er niet inzit. 

Maar dit was wat ik dacht over de witte weerwolf afgelopen dag bij de stemming (als die er überhaupt inzit):  
Wanneer er een burger uitgaat (Maureen dus), dan hebben we ons vieren over (Duco, Tram Anh, Nicole en Davy). Als er een witte erin zit moet die dus nog 2 weerwolven + evt. geliefde doden en David. 

Als ik beredeneer dat we allemaal de witte zijn dan hebben we de volgende scenario's (ook ervanuitgaande dat David slet/weerhamster en niet dood kan 's nachts): 


1. (Duco) Wanneer jij de witte bent (wat ik niet denk), dan doodt je Nicole en verandert Davy in een weerwolf. Bij de stemming doodt je mij of David (Davy kan stemrecht afpakken) en dan win je als koppel (Shit, hier had ik dan weer niet aan gedacht)Razz 

2. (Nicole) Wanneer Nicole de witte is, dan werkt zij waarschijnlijk het koppel eruit, dan heb je mij en David over. Dan hangt het er allemaal om met wie David meegaat 50/50 kans. Als Nicole dood wordt gestemd, dan wordt David burgemeester en doodt hij mij. En dan winnen de burgers alsnog. 

3. (Tram Anh) Zelfde scenario als bij Nicole, hangt van David af (Misschien was ik iets te voorbarig met mijn statement over de witte, maar goed de witte had een grotere kans om te winnen als ik doodging)

Als we ervan uit gaan dat er geen witte weerwolf erin zit, dan doden we David niet/lukt ons niet, ontnemen we Nicole haar stemrecht en stemmen haar dood morgen. Vervolgens verandert Davy dan in een weerwolf en proberen we David op te eten/ dood te stemmen de dag erop. 

Winst voor de weerwolven (+weerwolfkoppel) Very Happy
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 08:32
Als Duco wit is dan helpen we hem bij deze tactiek wel heel erg om te winnen want dan maakt hij de laatste nacht jou dood Tram Anh.
Als jij of ik wit ben dan hadden we wss al wel iemand gedood in de nacht óf zouden we het komende nacht doen. Duco zou kunnen winnen zonder komende nacht iemand op te eten.

Anyway, ik hou het kort want zit op mn mobiel te typen, maar ik ben voor proberen David te eten (wat dus zeer waarschijnlijk niet lukt); morgen David stemrecht ontnemen en hem dood stemmen en dan zijn we nog met zn viertjes over en kunnen we het spelletje uit spelen.

We zouden zelfs morgen gewoon met elkaar kunnen praten alsof we wolven zijn (mits Davy David zijn stemrecht ontneemt) want David kan er dan toch niks meer aan doen. En dan snapt Davy eindelijk wat we van plan zijn want volgens mij heeft hij niet helemaal door dat de wolven aan zijn kant staan..
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 10:10
Ik ben nu op werk en zat net op de fiets te denken..
- Of er zit geen witte in en dan hebben we als wolven straks gewonnen Smile 
 
- Of Tram Anh is wit en dan heeft ze nog een kans om te winnen. Dan heeft David het voor het kiezen welke wolf hij laat winnen door met iemand mee te stemmen; David weet nu zeker wie de wolven zijn nl. niet hijzelf en niet Davy.

- Of Duco is wit en dan heeft hij grote kans al gewonnen. Dan eet hij vannacht wss niemand op om de schijn op de houden dat er geen witte in zit, dan stemmen we morgen David dood en eet hij die nacht mij op, waarna hij en Davy overdag Tram Anh dood stemmen en samen winnen. Als dat zo is heb ik verkeerd gegokt (en zelfs dat heeft niet gewerkt want als Tram Anh wit zou zijn dan is ze alsnog niet dood gestemd en ze heeft nog een reëele kans...) en kan ik alleen maar tegen Duco zeggen: well played, well played.


Weet nog niet wat ik met deze overdenkingen ga doen maar dacht laat ik het maar even in de groep gooien en kijken wat jullie te zeggen hebben ^^
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 11:52
Al zou ik jullie willen opeten, ik kan dat niet , ben een "normale" weerwolf Smile dus mijn hoop is nu dat jullie allebei ook een "normale" zijn. Afwachten tot na vandaag, dan komen we erachter. 

Duco en Davy staan er erg goed voor, als Duco de witte is, dan heeft hij ons alletwee ge-outplayed. Ik heb hem nooit echt verdacht als witte weerwolf, vooral nu hij me gered heeft. Maar je hebt gelijk, winst voor een witte weerwolf met geliefde is onvermijdelijk, vooral als je geliefde de schoolmeester is. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou nog wel een beetje verdenk van witte weerwolf, Nicole, als jij er een bent, dan heb jij het ook heel tactisch gedaan. 

Maar goed, de weerwolven winnen als alle burgers dood zijn. Stel we komen allemaal levend uit deze nacht, dan weten we wat we moeten doen Wink Laten we dan maar proberen David te doden.
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 11:57
David kan ook nog winnen, als hij een rol heeft die onaantastbaar is in de nacht...

Als jij en ik over zijn én David, en stel, jij bent een witte weerwolf (en jij doodt de geliefden), dan wordt jij waarschijnlijk dood gestemd omdat jij de burgemeester bent en David een boer is.  De komende nacht kan ik hem dan niet opeten en dan stemt hij mij dood met de beslissende stem als burgemeester. Dan winnen de burgers.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 13:29
Wees gerust, ik ben niet wit!
Wat een lol moeten ze op het dodenforum hebben over onze paranoia terwijl zij precies weten hoe het zit Wink


Volgens mij is duidelijk wat ons te doen staat:
- Vannacht proberen we David te doden, maar dat lukt zeer waarschijnlijk niet
- Als David vannacht wel sterft dan stemmen we mij dood --> weerwolven winnen
- Als David morgen nog leeft dan laat Davy hem nablijven & stemmen we hem allemaal dood
(het lijkt me heel grappig als we dan gewoon open kaart spelen en niet meer de schijn ophouden dat we burgers zijn, aangezien iedereen die nog leeft toch precies weet wie er wolf is)
- De nacht daarop eten we niemand op
- De volgende dag stemmen jullie mij dood --> weerwolven winnen



Iedereen eens? Smile
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 14:36
Voor de duidelijkheid, ik ben ook zeker niet wit. Ik twijfelde enorm bij Trâm Anh, maar nu niet meer.

Ik heb alleen geen invloed op wie Davy na laat blijven... ik mag niet met hem communiceren, dus dat kunnen we helaas niet verwerken in de taktiek
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 14:44
Ik begrijp dat Nicole wil dat jullie David opeten. Stemt de rest daar ook mee in?
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 15:34
Ja ik stem ermee in. 

Wat je strategie betreft, ervan uitgaan dat we allemaal "normale" weerwolven zijn, kunnen we niet beter eerst jou doodstemmen morgen? Dan wordt davy een weerwolf en zijn we 100% zeker dat de weerwolven winnen. 

Ik wil best met je strategie meegaan, als Duco belooft dat hij met ons als weerwolf+weerwolfkoppel wilt winnen Razz en niet als los weerwolf-burger koppel.
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 15:38
@ Duco, ah ik hoopte dat jullie geheimtaal hadden.

Maar even, alleen David hoort niet binnen ons complot. Dus kunnen we niet gewoon op de klaagmuur zetten 'yo davy, de wolven gaan je helpen winnen maar laat david even nablijven' ofzo xD

En jullie hebben wel iets van codetaal toch Duco? want ik zie wel telkens vage berichten op de muur. Dus je zou dan eerst een recht-toe-recht-aan bericht kunnen zetten met dat hij david moet laten nablijven zodat we met z'n allen winnen, en dan zo'n geheimtaalzin van jullie eronder om te laten zien dat jij het wel echt bent.

Is dat een plan?
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 15:42
Tram Anh schreef:Ja ik stem ermee in. 

Wat je strategie betreft, ervan uitgaan dat we allemaal "normale" weerwolven zijn, kunnen we niet beter eerst jou doodstemmen morgen? Dan wordt davy een weerwolf en zijn we 100% zeker dat de weerwolven winnen. 

Ik wil best met je strategie meegaan, als Duco belooft dat hij met ons als weerwolf+weerwolfkoppel wilt winnen Razz en niet als los weerwolf-burger koppel.


Ik vind dit een risico omdat Duco best wit zou kunnen zijn en dus alleen met davy over wilt blijven. Dan is het gunstiger om pas de laatste dag mij dood te maken, want als hij toch wit blijkt te zijn dan hebben wij iig elkaar nog Tram Anh.

Waarom denken jullie dat ik wit ben jongens? Ik ben gewoon paranoïde en probeer de witte te slim af te zijn.
Nu heb ik al geaccepteerd dat als één van jullie wit is die het briljant heeft gespeeld en wij normale wolven geen schijn van kans meer maken, dus ik stop nu met mijn complot theorieën en geef me over. Als jullie echt liever willen dat ik voor david sterf be my guest maar volgens mij kunnen we het beter uitspelen als we david eerst doden.
Ik vertrouw mezelf namelijk meer dan Duco :p
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 16:04
Nicole schreef:@ Duco, ah ik hoopte dat jullie geheimtaal hadden.

Maar even, alleen David hoort niet binnen ons complot. Dus kunnen we niet gewoon op de klaagmuur zetten 'yo davy, de wolven gaan je helpen winnen maar laat david even nablijven' ofzo xD

En jullie hebben wel iets van codetaal toch Duco? want ik zie wel telkens vage berichten op de muur. Dus je zou dan eerst een recht-toe-recht-aan bericht kunnen zetten met dat hij david moet laten nablijven zodat we met z'n allen winnen, en dan zo'n geheimtaalzin van jullie eronder om te laten zien dat jij het wel echt bent.

Is dat een plan?

Dat jullie het even weten, ik heb een bericht met deze strekking voor de klaagmuur ingediend voor Davy.
Ik noem geen namen maar laat wel merken dat de weerwolven aan zijn kant staan Wink
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 16:14
Ik denk dat we allemaal paranoïde zijn XD Vooral omdat we zo dicht bij de finish lijn zijn en het niet willen afgeven. 

Ook denk ik dat we alle vier vrij strategisch ingesteld zijn en 100 stappen vooruitdenken. Wat ook een gigantisch nadeel is, want alle risico's worden meegenomen wat leidt tot deze paranoia en achterdocht bij ons alle vier:P. 

Het maakt in principe niet veel uit of we jou eerst doodstemmen of David morgen, als Duco daadwerkelijk de witte zou zijn, dan hebben de weerwolven al bij voorbaat verloren ongeacht wie er eerst dood wordt gestemd en wat er na deze nacht gebeurt. Maar ik ga hier niet van uit, want ik heb niet het idee dat hij de witte is. 

Als er geen witte weerwolf erin zit (waar ik wel van uit ga), dan is het handiger als jij eerder doodgaat, dan weten we zeker dat de weerwolven (incl. Davy) zullen winnen. Maar ik vind het ook prima als David eerst wordt doodgestemd, als Duco belooft met ons mee te winnen en het volgens jouw strategie het spel uitspeelt Razz.  

Maar laten we even afwachten op Davy morgen en hoe de nacht verloopt. Als we allemaal overleven, dan kunnen we onze strategie ook op het dorpsforum verder posten, want dan is het gewoon het spel uitspelen.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 16:32
Ik stem er ook mee in om David op te eten.

Ik heb géén geheimtaal, maar ik wil best op de klaagmuur zetten dat David na moet blijven (hoewel dat toch een raar bericht is).

Daarbij ben ik niet wit. Het beste lijkt me nu er van uit gaan dat we allemaal normaal zijn.

Oh, en ik beloof graag als weerwolf koppel te willen winnen (is ook de grootste winkans voor mij lijkt me)

En als laatste, ik vind dat Trâm Anh nog steeds de grootste kans heeft om wit te zijn. Ze heeft het steeds over samenwerken, prisoners dilemma, allemaal paranoïde zijn... Dit soort bagetalisering van het risico zou ik juist verwachten van een witte weerwolf.
Duco
Duco
Dorpsoudste
Dorpsoudste

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 16:47
En wat zal ik voor Davy op de klaagmuur zetten? Ik denk dat ik beste de hele tactiek uit kan leggen. Ik hoop alleen dat hij de klaagmuur bekijkt. Ik kan er voor zorgen dat hij 100% zeker weet dat het bericht van mij komt (ik gebruik een zin uit de PM die hij mij de eerste nacht gestuurd heeft).

Ik dacht iets van: laat David nablijven. Als hij dood is, stem op Nicole.
Verteller
Verteller
Admin

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 16:55
Goed, jullie eten vanavond Gehaktstavid. Bon appetit!
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 17:06
Wees niet bang, ik ben echt niet de witte. 
Ik ben wel paranoïde...Net zoals jij, Nicole en Thomas dat ook zijn. Razz
Nicole
Nicole
Zwerver
Zwerver

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 17:14
Hihi, jongens ik ben echt excited voor de dag en het einde van het spel!

Met jou eens Duco dat ik Tram Anh haar retoriek het meest verdacht vind. Het was niet voor niets dat ik in mijn klaagmuurbericht aan Thomas haar verdacht probeerde te maken en niet jou Wink

Maar goed, ik heb dus ook iets op de klaagmuur gezet voor Davy, ondertekend met groeten van zijn meester Wink Was niet bij me op gekomen dat hij dat eventueel niet eens zou lezen... Vind zijn zetten in het spel soms echt een beetje raar... Als ik een burger was geweest dan had ik hem écht heel verdacht gevonden!

Anyways, laten we overdag gewoon verder praten over of we eerst david of eerst mij dood willen hebben. Ik vind david de meest veilige optie omdat een eventueel witte Tram Anh wel heel makkelijk kan winnen zodra ik dood ben, maar ik ben ook best nieuwsgierig naar het dodenforum dus als Duco en Davy het veiliger vinden om mij eerst te doden dan kunnen we het er wat mij betreft best over hebben overdag. We hoeven toch geen schijn op te houden over onze identiteit Wink
Tram Anh
Tram Anh
Burger
Burger

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

do 10 nov 2016, 17:35
Als jullie allebei zo bang zijn voor me, kunnen jullie me morgen ook gewoon doodstemmen. Het spel duurt dan een dagje langer, maar als jullie allebei ook gewoon weerwolven zijn, dan kunnen jullie mij ook missen en zonder mij winnen Smile
Gesponsorde inhoud

Maaltje 5 Empty Re: Maaltje 5

Terug naar boven
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum